abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 november 2024 @ 16:02:06 #251
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215672754
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 15:42 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Als je de wettelijke kans hebt om Marokkaanse antisemitische criminelen het land uit te gooien, waarom niet dan? Ik heb er als rechtse aanhanger van law&order geen enkele moeite mee.
Soms moet je je gewoon bedenken of het soort gasten wat zich hier niet kan gedragen, nog wel welkom is.

In veel landen wordt je gewoon uitgezet bij crimineel gedrag en meerdere paspoorten.

Gelijke behandeling al om. Juist in Europa krijgt veel gespuis juist een voorkeursbehandeling met dat 'aaah hij is zo zieluuuug' gehuil vanuit bepaalde hoeken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215672839
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 15:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit.

Vooral die 2 ja.

Tot op cringewaardig niveau.
En owee als je een negatief comment hebt.
Merk om me heen al dat hele gewone burgers zo gehypnotiseerd worden door die extreme anti-Isral verslaggeving dat ze geweld tegen random joden goedpraten met de frame “ja maar Isral doet dit en dat”.

Zo ging dat in de jaren ‘30 ook. De gewone burger die opeens geweld prima vindt tegen mede Nederlanders. Zo werden joden vrij gemakkelijk afgevoerd. We leven in tijden dat dat weer kan gebeuren.
pi_215672843
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 16:02 schreef Red_85 het volgende:

In veel landen wordt je gewoon uitgezet bij crimineel gedrag en meerdere paspoorten.

Klopt, Canada stuurt bejaarde criminele Canadezen met een Nederlands paspoort terug naar ons.
https://nos.nl/artikel/21(...)ief-canada-uit-gezet

Waarom zou dat met Marokkanen terug naar hun moederland niet kunnen?
pi_215673022
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2024 15:08 schreef egayalS het volgende:
Artikel 1 van de grondwet gewoon afschaffen. Dan ben je van al dat gezeur af.

Some animals are created more equal than others Dat is gewoon zo.

Wat vind je van dit koekje van eigen deeg?
Intolerant voor intolerantie
pi_215673169
twitter

Om te kotsen ja :r
pi_215673183
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 16:17 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Klopt, Canada stuurt bejaarde criminele Canadezen met een Nederlands paspoort terug naar ons.

ik denk hierom:

Ze zou in het verleden zijn vergeten om een Canadees paspoort voor haar zoon aan te vragen.
pi_215673184
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 16:17 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

Precies. Het is trouwens een mythe dat Marokkanen automatisch dat tweede paspoort krijgen. Daar kiezen de ouders zelf voor door hun kind aan te melden bij de ambassade of een vervangend iets. Als ze niks zouden zeggen weet Marokko van niks.
pi_215673213
quote:

[ x ]
Best wel schaamteloos dit slachtoffergejank terwijl die groep het leven voor joden hier onmogelijk maakt.
pi_215673277
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:03 schreef Mylene het volgende:
[ x ]

Om te kotsen ja :r
In n en dezelfde tweet het afkeuren dat iemand om zijn opvattingen weggezet wordt, n iemand wegzetten om zijn opvattingen. Zo ken ik Plasterk weer.
What Would Goku Do
pi_215673378
quote:

Die slachtofferrol aannemen is gewoon zo pijnlijk :')

Het positieve is dan weer wel dat ik mezelf beter kan voelen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215673473
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:05 schreef Homey het volgende:

[..]
Precies. Het is trouwens een mythe dat Marokkanen automatisch dat tweede paspoort krijgen. Daar kiezen de ouders zelf voor door hun kind aan te melden bij de ambassade of een vervangend iets. Als ze niks zouden zeggen weet Marokko van niks.
Het gaat dan ook niet om het paspoort maar de nationaliteit. En die krijgen ze wel automatisch (als de ouders ze inschrijven bij het consulaat)
  zondag 24 november 2024 @ 18:22:10 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215673694
quote:

[ x ]
Mooi he, artikel 1.

Zou je dat ook graag terugzien in landen als Saudi Arabi, Pakistan en Afghanistan?

Je hoeft niet te reageren, ik weet het antwoord al.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215673734

[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 24-11-2024 18:29:33 ]
  zondag 24 november 2024 @ 18:34:11 #264
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215673805
Wat ik niet helemaal snap, misschien kan iemand mij dat uitleggen.

Een aantal mensen roepen bij alles Tokkie :')
Ze lijken een bloedhekel te hebben aan tokkies en voelen zich dan zo veel beter.

Waarom zijn diezelfde mensen zo voor het importeren van meer tokkies?
Want het volk wat hierheen komt zijn geen geleerden, zijn geen moderne progressieve stedelingen.
Het zijn de tokkies van hun land, de hillbillies.
Hun eigen landen zijn ze liever kwijt dan rijk.
pi_215674016
Timmermans zegt dan ook alles om "sier" te maken. Heel lulverhaal over MH17, vergelijkingen met de 2e wereldoorlog.

Populist dat ie is.
pi_215674068
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 18:34 schreef Zoddie het volgende:

Ze lijken een bloedhekel te hebben aan tokkies en voelen zich dan zo veel beter.

Want het volk wat hierheen komt zijn geen geleerden, zijn geen moderne progressieve stedelingen.
Mwah om uit de meeste landen te kunnen vluchten heb je wel een aardig startkapitaal nodig. En als je de jongeren op scooters bedoelt, die zijn hier geboren.
What Would Goku Do
pi_215674181

[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 24-11-2024 19:37:48 (off-topic) ]
pi_215674601
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 12:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik ontvang het nieuws liever van iemand waarbij in elk geval nog de indruk van is dat hij/zij het objectief brengt.

Blijf het wel schattig vinden trouwens om van mijn linkse vrienden een aai over de bol te krijgen als soort van allochtoon zijnde. Even uitleggen hoe het werkt met integratie door mijn blanke vrienden O+
Alleen Hollandse Kees is natuurlijk objectief.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_215674609
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 15:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit.

Vooral die 2 ja.

Tot op cringewaardig niveau.
En owee als je een negatief comment hebt.
Wat dan? Zeggen ze dan dat je ongelijk hebt? Wat erg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 24 november 2024 @ 20:14:52 #270
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215674723
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 18:34 schreef Zoddie het volgende:

De vraag waarom sommige mensen zich zo negatief uitlaten over tokkies, maar tegelijkertijd voorstander zijn van immigratie van vergelijkbare groepen uit andere landen, kan vanuit verschillende perspectieven worden bekeken.

Maatschappelijke Perceptie en Vooroordelen

Sociaal-economische angst: Veel mensen maken zich zorgen over hun eigen positie op de arbeidsmarkt en sociale voorzieningen. De komst van nieuwe immigranten kan als een bedreiging worden gezien, vooral als men denkt dat deze nieuwkomers de concurrentie om banen en middelen vergroten.

Identiteit en klasse: Er bestaat een sterke sociale kloof tussen verschillende opleidingsniveaus en achtergronden. Mensen met een hogere opleiding kunnen praktisch geschoolden, vaak aangeduid als tokkies, als minderwaardig beschouwen. Dit leidt tot een gevoel van superioriteit bij sommigen, wat hen aanzet om immigranten te verwelkomen die zij als 'exotischer' of minder bedreigend beschouwen dan de lokale tokkies.

Politieke en Ideologische Overwegingen

Linkse versus rechtse opvattingen: Onderzoek toont aan dat zelfs onder linkse kiezers er verdeeldheid bestaat over immigratie. Veel linkse kiezers maken zich zorgen over de gevolgen van immigratie voor de woningmarkt en sociale cohesie, maar zijn ook voorstander van humane opvang voor vluchtelingen. Dit kan leiden tot tegenstrijdige gevoelens over wie wel of niet welkom is in Nederland

Valse tegenstellingen: De discussie rond immigratie en sociale groepen zoals tokkies kan leiden tot valse tegenstellingen waarbij mensen het gevoel hebben dat ze moeten kiezen tussen het steunen van lokale kwetsbare groepen of het ondersteunen van nieuwkomers. Dit creert een situatie waarin beide groepen tegen elkaar worden uitgespeeld door politieke retoriek.

Conclusie
De tegenstrijdigheid in de houding ten opzichte van tokkies en immigranten kan dus worden begrepen vanuit een combinatie van sociale angst, identiteitskwesties en politieke ideologien. Het is belangrijk om deze dynamieken te erkennen om een constructieve discussie te voeren over sociale inclusie en migratiebeleid in Nederland.
  zondag 24 november 2024 @ 21:20:59 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215675272
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 16:16 schreef Homey het volgende:

[..]
Merk om me heen al dat hele gewone burgers zo gehypnotiseerd worden door die extreme anti-Isral verslaggeving dat ze geweld tegen random joden goedpraten met de frame “ja maar Isral doet dit en dat”.

Zo ging dat in de jaren ‘30 ook. De gewone burger die opeens geweld prima vindt tegen mede Nederlanders. Zo werden joden vrij gemakkelijk afgevoerd. We leven in tijden dat dat weer kan gebeuren.
Dit krijg je daardoor..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215675853
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 14:39 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Eens.
[..]
Dat is een mening, geen feit.

Bovendien komen de burgerslachtoffers niet door de tactiek die Isral hanteert; maar door de tactiek die Hamas hanteert.

Geen schuilkelders, geen onderscheid tussen burger en strijders, infrastructuur tussen en onder de burgers plaatsen enzovoorts. Dat zijn feiten. En dat jij dat niet wil inzien, maakt de discussie zinloos.

Vergeet het “fokprogramma” niet, waarin gazanen, ondanks dat er niet genoeg voedsel is (de VN heeft al in 2018 een voorspelling gedaan dat de boel zou instorten in 2020 omdat het niet houdbaar is) als het niet lukte binnen 6 maanden een kind te krijgen er gesubsidieerd naar een vruchtbaarheidskliniek gegaan kon worden en dat er tot voor kort ruim 4,5 kinderen per vrouw geboren werden (hoogste van het midden oosten. De bevolkingsdichtheid is er ondertussen 6x hoger dan in de randstad (6000 mensen per km2), waarbij de bevolking zowat is verdubbeld sinds 2000.
Als het dan mis gaat en Hamas heeft er niets aan gedaan om zelfredzaam te worden, n gaan dan schuilen tussen hun menselijke schilden, dan, tja, gaat het goed mis. Als dat vervolgens genocide wordt genoemd (een term die al vaker in de geschiedenis tussen gaza en israel ingezet wordt) is het best belangrijk om de context te snappen. Om iets genocide te noemen zul je intentie moeten kunnen bewijzen. Erg veel slachtoffers bij een guerillatactiek van je thuisland in een extreem dichtbevolkt gebied is niet echt een natuurverschijnsel.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.
pi_215676243
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 20:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Alleen Hollandse Kees is natuurlijk objectief.
Ja, want het conflict betreft iedereen behalve Hollandse Kees. Ik hoop dat dit met opzet is, maar ik heb mijn vraagtekens.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215685453
Een nieuw artikel bij de Groene Amsterdammer waar men de conclusie trekt dat media die durfden te benoemen dat een door moslimjongeren opgezette 'Jodenjacht' (hun eigen woorden) het probleem zijn. Immers, dit mag niet worden benoemd en het probleem wordt gelegd bij de vermeende en zogenaamde provocaties van Isralische voetbalsupporters.

Oh, en op 7 oktober zijn er ook geen verkrachtingen geweest, nog vrouwen afgemaakt. Dat is nooit gebeurd en slechts framing.
quote:
De volgende dag was het land te klein: ‘beesten op scooters’ waren op ‘jodenjacht’ geweest in de hoofdstad. Politici en journalisten gebruikten een paar beladen termen om de misdaden te duiden. Naast jodenjacht waren dat: pogrom, antisemitisme, Kristallnacht en terrorisme. De voetbalsupporters van Maccabi Tel Aviv kregen de rol van onschuldige slachtoffers toebedeeld. Dat Isralische supporters een taxichauffeur in elkaar hadden geslagen, auto’s vernielden, Palestijnse vlaggen van gevels rukten, trots Kill all Arabs zongen en met ijzeren staven en zwaar vuurwerk door de binnenstad trokken, bleef aanvankelijk onbenoemd. Dat heet framing.
...
quote:
Van een ander kaliber zijn de veertig onthoofde baby’s. Zuigelingen nog, in ovens gebakken, en aan waslijnen gehangen. Een foetus, doorboord. Massaverkrachtingen, afgemaakte vrouwen met afgesneden borsten. Al deze aan Hamas toegeschreven barbaarse gruwelen hebben twee dingen gemeen: dat ze na 7 oktober 2023 het wereldnieuws domineerden, en dat ze niet zijn gebeurd.
Het gespin en het liegen van progressief linkse media, met de bedoeling in een poging in de bres te springen voor de Islam en moslims, is zorgwekkend om te aanschouwen. En de schrijfster van dit artikel bij de Groene Amsterdammer is natuurlijk ook zelf iemand met een migratiegrond uit een Islamitisch land. Het benadrukt hoe de red–green alliance steeds meer de stempel weet te drukken op de journalistiek in het Westen.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 26 november 2024 @ 07:25:28 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215685468
Het doet er niet toe wat de Maccabi fans deden

Politie moet dat regelen, niet scootertuig, punt, klaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')