abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 november 2024 @ 20:32:28 #126
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215602520
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
kernproeven in 2024 nog noodzakelijk zijn, en of dat te merken/zien is voor derden.
Ja, dat is altijd te merken. Zelfs als je het diep ondergronds doet, gaan die meetinstallaties die gebruikt worden voor aarbevingen meten off the scale. 100KM verderop.

Maar waarom zou oekraine willen testen.

Als het een wapen wordt, wat als last resort op moskou gegooid wordt, boeit het dan dat die nooit getest is?

Mag putin a'la dirty harry zichzelf de vraag stellen, do you feel lucky.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_215602557
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Elke atoombom is een offensief wapen. In ipv deze via een raket leveren, kun je die uit onder een vliegtuig hangen, en gewoon afdroppen.

Maar we hebben het weer over je 'gevoel' of niet, want je hebt zoveel hollywood films gezien waar good guy uncle sam dat echt wel zou doen?
Vrijwel elk wapen kan offensief en defensief worden ingezet. Ook een atoombom.
pi_215602576
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
En als polen ze nou gaat maken,

Komt Team USA dat dan ook wel ff eigenhandig tegenhouden?
Zeker zal de VS er alles aan doen om dat te voorkomen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 16 november 2024 @ 20:35:07 #129
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215602600
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dat is altijd te merken. Zelfs als je het diep ondergronds doet, gaan die meetinstallaties die gebruikt worden voor aarbevingen meten off the scale. 100KM verderop.

Maar waarom zou oekraine willen testen.

Als het een wapen wordt, wat als last resort op moskou gegooid wordt, boeit het dan dat die nooit getest is?

Mag putin a'la dirty harry zichzelf de vraag stellen, do you feel lucky.
Volgens mij moet je testen om te weten of de "receptuur" wel werkt, er bestaat geen "how to" voor een nuke zover ik weet. Het heimelijk bouwen van zo'n ding lijkt mij nog geen sinecure, maar als ik Zalensky was had ik die optie wel open behouden.

Het eventueel testen van zo'n ding kan een afschrikwekkend effect hebben als je er eenmaal genoeg hebt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 16 november 2024 @ 20:36:37 #130
6484 ExTec
pi_215602631
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zeker zal de VS er alles aan doen om dat te voorkomen.
Ze zullen het proberen. Dat denk ik ook. Maar dat is al genuanceerder dan dat ze het wel ff gaan voorkomen:

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:06 schreef Discombobulate het volgende:
en zelfs voorkomen dat Oekraïne een kernwapen gaat bouwen mochten ze dat van plan zijn.
pi_215602805
Ik zou kiev nog minder vertrouwen met kernkoppen dan noord Korea. De president kon al geen sabotage (al dan niet terecht) op een Europese infra gaspijpleiding tegenhouden.
Ik ben echt voor een vrij Oekraïne maar dat land is momenteel zo ontzettend onstabiel en doorspekt met corruptie, dat zijn wel de laatsten die een rode knop moeten hebben.
Vakman pur sang
  zaterdag 16 november 2024 @ 20:50:34 #132
6484 ExTec
pi_215602914
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:35 schreef phpmystyle het volgende:
Volgens mij moet je testen om te weten of de "receptuur" wel werkt, er bestaat geen "how to" voor een nuke zover ik weet.
Die cat is al heel lang out of the bag.

Was het niet een pakistaanse student aan de TU Delft die pakistan aan z'n atoombom heeft geholpen?

Maar op school was natuurkunde niet een vak wat je boeiend genoeg vond om op te letten? Omdat hoe die dingen werken, vanzelf langs komt, als je oplet. En als je dat aanhoort en begrijpt, (en je de middelen kunt krijgen, de splijtstoffen, splijtstoffen die oekraine overigen ruim voorradig heeft) kun je overnight een hele primitieve atoombom bouwen.

En oekraine, tja, die zijn wellicht helemaal niet geinteresseerd in een 'geavanceerde' editie. Als het maar boem doet en moskou de komende eeuw onleefbaar maakt.

quote:
Het eventueel testen van zo'n ding kan een afschrikwekkend effect hebben als je er eenmaal genoeg hebt.
Ja, ik had zelf al gedacht, mss ondergronds, in de buurt van chernobyl.
  zaterdag 16 november 2024 @ 20:50:37 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215602916
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vrijwel elk wapen kan offensief en defensief worden ingezet. Ook een atoombom.
kleine kernwapens kan wel , een kleine kernbom op moscow kan best

quote:
President Trump wil de ontwikkeling en productie van nieuwe “kleine” kernwapens. Bestaan er wel “kleine” kernwapens?

Op 2 februari 2018 publiceerde het Pentagon de nieuwe Nuclear Posture Review (NPR). Dat is het belangrijkste document over de rol van kernwapens in het Amerikaanse veiligheidsbeleid.

Met dit document zorgt president Trump voor een breuk met het beleid van zijn voorgangers.

De nieuwe NPR voorziet onder meer de ontwikkeling en productie van nieuwe “kleine” kernwapens. Bestaan er wel “kleine” kernwapens?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 16 november 2024 @ 20:51:15 #134
6484 ExTec
pi_215602926
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zou kiev nog minder vertrouwen met kernkoppen dan noord Korea. De president kon al geen sabotage (al dan niet terecht) op een Europese infra gaspijpleiding tegenhouden.
Ik ben echt voor een vrij Oekraïne maar dat land is momenteel zo ontzettend onstabiel en doorspekt met corruptie, dat zijn wel de laatsten die een rode knop moeten hebben.
Kijktip:

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964) - Reference View - IMDb
pi_215603012
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 19:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ach, jij denkt dat de russen alleenrecht hebben op "groene mannetjes", ik denk het in ieder geval niet.
Ik denk dat er momenteel weinig appetite is onder de Poolse burgers om met een gestrekt been te gaan vechten tegen de Russen. Zeker in hun ééntje.
Heel veel sambal
pi_215603034
twitter
Heel veel sambal
  zaterdag 16 november 2024 @ 20:57:08 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215603057
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die cat is al heel lang out of the bag.

Was het niet een pakistaanse student aan de TU Delft die pakistan aan z'n atoombom heeft geholpen?

Maar op school was natuurkunde niet een vak wat je boeiend genoeg vond om op te letten? Omdat hoe die dingen werken, vanzelf langs komt, als je oplet. En als je dat aanhoort en begrijpt, (en je de middelen kunt krijgen, de splijtstoffen, splijtstoffen die oekraine overigen ruim voorradig heeft) kun je overnight een hele primitieve atoombom bouwen.

En oekraine, tja, die zijn wellicht helemaal niet geinteresseerd in een 'geavanceerde' editie. Als het maar boem doet en moskou de komende eeuw onleefbaar maakt.
[..]
Ja, ik had zelf al gedacht, mss ondergronds, in de buurt van chernobyl.
Bij natuurkunde kwam niet voorbij hoe een atoombom werkt, of laat staan hoe we die moeten bouwen.
Maar ik ben wel klaar met jouw manier van discussiëren. Ik wens je het beste toe met het herhalen van aldoor dezelfde mantra :W
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 16 november 2024 @ 20:57:37 #138
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215603067
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2024 15:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je lult er trouwens wel omheen.
De Oekraïne oorlog wordt dan wel beëindigt alsin het actieve front wordt opgeheven en de grenzen worden verdeeld.
Dat er in het achtergebleven vacuüm een onophoudelijke strijd aan de grens blijft, dat zal wel ja.

Wat eerder interessant is, hoe gaat Rusland geopolitiek verder? Hoe gaan ze straks om met de VS.
Gaan ze proberen economisch weer in lijn te komen of gaan ze een oorlogscultuur ontwikkelen en middels militaire kracht verder?
Gaat rusland er hierna financieel wel boven opkomen?

Het oppompen van gas en via een pijplijn verkopen aan de EU was de grote moneymaker, die zie ik niet terug komen.
Gas in LNG vervoeren om de zuidkaap, dat is een ramp
Nordstream is dood en blijft dood
Poetin heeft zijn meest winstgevende klant belazerd !!!!!
Gazprom maakt in 2023 een 6 miljard euro verlies
Gazprom maakt in 2024 een dikke 10 miljard euro verlies , dat zal in 2025 niet veel anders zijn
als USA begint met de schalieolie ( drill baby drill) dan zie ik de olieprijs ook niet meer oplopen
Ukraine heeft ook de laatste gaspijp naar Hongarije afgesloten, Hongarije moet nu gas van de EU kopen tegen een dikke prijs

Een productie economie heeft Ruzzia niet meer, alleen een oorlogseconomie voor eigen gebruik

De hypotheekrente is nu 28% , Vastgoed bedrijven vallen als vliegen
Spaarrente is 23% om de zeeer zwakke roebel te steunen , die Brics dat is onzin
Sorry, maar ik zie het zeer somber in voor Ruzzia

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 16-11-2024 21:06:29 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 16 november 2024 @ 20:59:08 #139
6484 ExTec
pi_215603099
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bij natuurkunde kwam niet voorbij hoe een atoombom werkt, of laat staan hoe we die moeten bouwen.
Misschien had je het vak dan niet moeten laten vallen :s)

quote:
Maar ik ben wel klaar met jouw manier van discussiëren. Ik wens je het beste toe met het herhalen van aldoor dezelfde mantra :W
Heb ik je 'gevoelens' gekwetst? ;(
pi_215603135
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:57 schreef michaelmoore het volgende:
Dat ligt er natuurlijk aan welke richting ze op gaan na diplomatieke akkoorden. Hoe de gesprekken met de VS aflopen.
Als ze dit oorlogspad blijven volgen gaan ze ten onder.

Met Trump weet je het niet, hij beweerd toch nog goed met het Kremlin te kunnen overleggen. Het rare van Trump is dat hij nog steeds meer respect heeft voor Rusland dan voor China.
Misschien ziet hij wat in een zakelijke deal voor productie van items die nu uit China komen ofzo.
En Rusland is ook groot exportland van graan e.d. Maar op grote schaal, geen idee wat ze zonder olie/gas kunnen toevoegen aan de wereld?
Vakman pur sang
  zaterdag 16 november 2024 @ 21:01:25 #141
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215603143
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het oppompen van gas en via een pijplijn verkopen aan de afnemer was de grote moneymaker, die zie ik niet terug komen. Gas in LNG vervoeren om de zuidkaap, dat is een ramp
Nordstream is dood en blijft dood
Poetin heeft zijn meest winstgevende klant belazerd !!!!!
Gazprom maakt in 2023 een 6 miljard euro verlies
Gazprom maakt in 2024 een dikke 10 miljard euro verlies , dat zal in 2025 niet veel anders zijn
als USA begint met de schalieolie ( drill baby drill) dan zie ik de olieprijs ook niet oplopen

Een productie economie heeft Ruzzia niet meer, alleen een oorlogseconomie voor eigen gebruik

De hypotheekrente is nu 28% om de zeeer zwakke roebel te steunen , die Brics dat is onzin
Sorry, maar ik zie het zeer somber in voor Ruzzia
Ja jij ziet het voor hun zo somber in dat je al 3 jaar hier herhaalt dat "Ruzzia" failliet gaat.
Gelooft er zelf niet eens in :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215603197
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:55 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ik denk dat er momenteel weinig appetite is onder de Poolse burgers om met een gestrekt been te gaan vechten tegen de Russen. Zeker in hun ééntje.
Daar gaat dus ook niet over.

Little green men (Russo-Ukrainian War)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 16 november 2024 @ 21:04:43 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215603207
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 21:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja jij ziet het voor hun zo somber in dat je al 3 jaar hier herhaalt dat "Ruzzia" failliet gaat.
ja zeker wel, zie jij het nog zitten financieel voor Ruzzia??
  zaterdag 16 november 2024 @ 21:04:44 #144
6484 ExTec
pi_215603208
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 21:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar zelfs je nieuwe BFF voorspelde dat het qua dat eind 2025 over is.
pi_215603227
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 21:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Daar gaat dus ook niet over.

Little green men (Russo-Ukrainian War)
Ik volg je. Maar dan zal er een overeenkomst moeten wezen
Heel veel sambal
  zaterdag 16 november 2024 @ 21:07:03 #146
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215603271
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 21:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Staatsschuld is laag, het zit boordevol grondstoffen, hun economie wordt steeds meer gediversifieerd.
Die oorlog en sancties (tezamen) houden ooit eens op.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 16 november 2024 @ 21:07:51 #147
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215603305
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 21:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Staatsschuld is laag, het zit boordevol grondstoffen, hun economie wordt steeds meer gediversifieerd.
Die oorlog en sancties (tezamen) houden ooit eens op.
ooit mischien als Poetin heel erg lief is

Een stabiele staatschuld met een sterk dalend GDP door een sterk krimpende bevolking is een stijgende staatsschuld !1
pi_215603344
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 21:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)en-gas-verdiend.html

Ook aan olie wordt daar nog steeds wel verdient.
Mochten er sancties teruggedraaid worden na de onderhandelingen dan zou het kunnen dat ze gewoon voortkabbelen als vanouds.
Geen grootmacht zou zo dom zijn Rusland echt failliet te laten gaan. Dan heb je op termijn pas echt grote problemen.

Dus nee je hebt gewoon ongelijk met je riedeltje van faillissement.
Dat je het hun gunt dat snap ik.
Maar het heeft iets meer intelligentie nodig om daar op lange termijn een goede oplossing voor te vinden.
Vakman pur sang
  zaterdag 16 november 2024 @ 21:09:57 #149
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215603362
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2024 21:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)en-gas-verdiend.html

Ook aan olie wordt daar nog steeds wel verdient.
Mochten er sancties teruggedraaid worden na de onderhandelingen dan zou het kunnen dat ze gewoon voortkabbelen als vanouds.
Geen grootmacht zou zo dom zijn Rusland echt failliet te laten gaan. Dan heb je op termijn pas echt grote problemen.
Argentinie is al 5 keer failliet gegaan

quote:
Maar het heeft iets meer intelligentie nodig om daar op lange termijn een goede oplossing voor te vinden
ik zie geen oplossing dan rusland opheffen en verdelen onder de oligarchen
pi_215603396
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 21:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Argentinie is al 5 keer failliet gegaan
Ja die hebben geen 5500 kernkoppen en een bevolking zo gehard als steen.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')