Volgens mij vandaag in Antwerpenquote:Op vrijdag 15 november 2024 23:23 schreef LauriLynne het volgende:
Waar de goedheiligman er bijna is en iedereen naar de kapper geweest is…
In Haaksbergen komt hij elk jaar met de stoomtrein. Hele happening!quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:11 schreef FlyingFish het volgende:
Verjaardagen, die zouden van mij juist afgeschaft mogen worden. Een kinderfeestje dat geen volwassene leuk vind vanwege de drukte, wat een bak geld kost en waar je een lading nieuwe troep voor terug krijgt. Bij het familiefeest ben je vooral hard aan het werk (en ook hier krijg je extra vulling voor je huis cadeau) en als iedereen weg is ben je nog een tijd troep aan het ruimen om de boel weer leefbaar te krijgen. Ik ben na m’n 12e gestopt met vieren en dat bevalt prima! Alleen verjaardagseten houden we er in, want eten moeten we toch al.
En andermans verjaardagen vind ik overigens niet veel beter. Een verjaardag in het weekend is geen positief vooruitzicht. Andere ‘echte’ feestjes overigens wel, maar dat zijn geen kringverjaardagen.
Maar gefeliciteerd Tink en Mushanga! En sterkte vandaag
Wij gaan zo voor het laatst naar een intocht. Ik heb getwijfeld over Vianen, maar ben daar nog nooit geweest, dus vond dat uiteindelijk teveel gedoe. We gaan naar een stad in de buurt vanmiddag, in onze stad komt hij niet echt aan (vanwege gebrek aan water)
Onze nieuwe tv zou vandaag ook bezorgd worden. Eerst kwam er een sms dat-ie toch niet komt vandaag, toen een vaag telefoontje over de levering (die dus niet door zou gaan). Toen we bij de bakker waren, kwam er een sms dat hij over 5 min aan de deur zou staan. Dus snel terug naar huis - zonder brood. En nu zien we via live tracking dat hij -als hij naar ons onderweg was - de afrit heeft gemist.quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:48 schreef exode het volgende:
Onze nieuwe tv is vanochtend vroeg al bezorgd nu nog moed verzamelen om aan te sluiten (en de oude te ontkoppelen en van de muurbeugel te halen). Sowieso na de intocht
Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik verjaardagen al jaren geleden heb afgeschaft. Zelf vier ik vanaf mijn 8e mijn verjaardag al niet meer en toen ik doorhad dat mijn kinderen er ook helemaal geen behoefte aan hadden, hebben we die van hen ook snel afgeschaft. Alleen mijn man wil nog wel eens mensen uitnodigen op zijn verjaardag. Dat is natuurlijk ook prima dan. En als andere mensen me uitnodigen voor hun verjaardag ga ik wel. Als het voor hen nu wel belangrijk is....quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:11 schreef FlyingFish het volgende:
Verjaardagen, die zouden van mij juist afgeschaft mogen worden. Een kinderfeestje dat geen volwassene leuk vind vanwege de drukte, wat een bak geld kost en waar je een lading nieuwe troep voor terug krijgt. Bij het familiefeest ben je vooral hard aan het werk (en ook hier krijg je extra vulling voor je huis cadeau) en als iedereen weg is ben je nog een tijd troep aan het ruimen om de boel weer leefbaar te krijgen. Ik ben na m’n 12e gestopt met vieren en dat bevalt prima! Alleen verjaardagseten houden we er in, want eten moeten we toch al.
En andermans verjaardagen vind ik overigens niet veel beter. Een verjaardag in het weekend is geen positief vooruitzicht. Andere ‘echte’ feestjes overigens wel, maar dat zijn geen kringverjaardagen.
Maar gefeliciteerd Tink en Mushanga! En sterkte vandaag
Wij gaan zo voor het laatst naar een intocht. Ik heb getwijfeld over Vianen, maar ben daar nog nooit geweest, dus vond dat uiteindelijk teveel gedoe. We gaan naar een stad in de buurt vanmiddag, in onze stad komt hij niet echt aan (vanwege gebrek aan water)
Over niet leuk gesprokenquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:43 schreef Quoi het volgende:
Om dan meteen helemaal anti-verjaardag-vieren te worden, nee hoor. Ik voel me nog als een kind als ik jarig ben en wil mijn kind ook een speciaal gevoel geven op zo'n dag (en zijn feestje).
Vanmorgen weer een heetgebakerde voetbalwedstrijd, waardoor M. huilend de wedstrijd niet meer wilde uitvoetballen. Is nu al de 4e week op rij
Ach wat sneu, het hoort juist zo leuk te zijn (en helemaal op die leeftijd)quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:43 schreef Quoi het volgende:
Om dan meteen helemaal anti-verjaardag-vieren te worden, nee hoor. Ik voel me nog als een kind als ik jarig ben en wil mijn kind ook een speciaal gevoel geven op zo'n dag (en zijn feestje).
Vanmorgen weer een heetgebakerde voetbalwedstrijd, waardoor M. huilend de wedstrijd niet meer wilde uitvoetballen. Is nu al de 4e week op rij
Uiteindelijk is-ie na kinderbedtijd alsnog bezorgd. Door een andere vrachtwagen dan waar de track en trace van wasquote:Op zaterdag 16 november 2024 10:57 schreef Hupje het volgende:
Onze nieuwe tv zou vandaag ook bezorgd worden.
(...)
Ik ben benieuwd, of er iets geleverd wordt vandaag
Wat stom Quoi. Voetbalt hij zo hoog of zitten jullie in een rottige poule? Hier hebben we namelijk nooit dat soort dingen eigenlijk, en volgens mij zit jullie vereniging ook in onze regio (maar volgens mij vrijwel nooit in onze poule). Hooguit een keer een thuisfluiter maar niet iets wat gedoe oplevert. Ik kan me voorstellen dat dat het plezier wel laat verdwijnen voor ze.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:43 schreef Quoi het volgende:
Toen ik om 2 uur (weer) wakker werd, was het rustig. Dus dat was redelijk. Maar met een paar van deze korte nachten op rij (lig veel te piekeren) voel ik me niet echt fit nuquote:Op zondag 17 november 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Hebben de buren zich aan hun belofte gehouden, @:Hupje?
Wij kijken nu Outlander en hebben de ergste sexscènes gewoon overgeslagen. Kon het niet aanzien... En de miskramen en andere ellende met kinderen kan ik ook niet zien sinds ik zelf een kind heb. Verder is het echt een goede serie, dus als je zoon het ok vindt om dat over te slaan, kan je het wel kijken.quote:Op zondag 17 november 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Hebben de buren zich aan hun belofte gehouden, @:Hupje?
Ik sloot een deal met zoon. AgainHij mocht de game Valhalla kopen als ie zou stoppen met zeuren over het kijken van de serie. Plus Outlander én GoT. Tis niet eens zozeer het geweld wat er in voorkomt, meer de best wel heftige sexscenes
![]()
Hoop dat ie zich eraan houdt en pas weer gaat vragen als ie 25 is, ofzo
Boh, das minderquote:Op zondag 17 november 2024 09:59 schreef Hupje het volgende:
[..]
Toen ik om 2 uur (weer) wakker werd, was het rustig. Dus dat was redelijk. Maar met een paar van deze korte nachten op rij (lig veel te piekeren) voel ik me niet echt fit nu
Ooh, dat doe ik ook wel hoor, bij andere series en films die ik nog niet gezien heb en niet weet wanneer, wat, en hoe. En das best een gedoe, vind ik.quote:Op zondag 17 november 2024 10:01 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Wij kijken nu Outlander en hebben de ergste sexscènes gewoon overgeslagen. Kon het niet aanzien... En de miskramen en andere ellende met kinderen kan ik ook niet zien sinds ik zelf een kind heb. Verder is het echt een goede serie, dus als je zoon het ok vindt om dat over te slaan, kan je het wel kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Nou, jullie kunnen je hart ophalen de komende tijdquote:Op zondag 17 november 2024 10:52 schreef exode het volgende:
Wij kunnen allebei niet tegen bloed en aanverwanten dus kijken heel andere series. Netflix raadde ons 'Surviving Summer' aan. We werden gek van de lange close up surf scènes dus die spoelden we door. We waren binnen no time door het seizoen heen. Geen aanrader iig.
Wij beginnen binnenkort met de zoetsappige Kerstfilms.Heerlijk.
Hopelijk nog geslapen Hupje?
With live heeft regelmatig een gratis maand (ik denk zelfs dat dat 1 keer per 12 maanden kan ofzo). Helenjaar door kerstfilms!quote:Op zondag 17 november 2024 10:52 schreef exode het volgende:
Wij kunnen allebei niet tegen bloed en aanverwanten dus kijken heel andere series. Netflix raadde ons 'Surviving Summer' aan. We werden gek van de lange close up surf scènes dus die spoelden we door. We waren binnen no time door het seizoen heen. Geen aanrader iig.
Wij beginnen binnenkort met de zoetsappige Kerstfilms.Heerlijk.
Hopelijk nog geslapen Hupje?
Een goede vriendin is mijn jumpscare, ik heb ooit de Silence of the lambs met haar gekeken. Zij gaf steeds aan wanneer ik mijn ogen of oren of allebei dicht moest doen. Dat was vaak.quote:Op zondag 17 november 2024 12:39 schreef amaranta het volgende:
Dr zijn sites die aangeven op welke minuut er jumpscares zitten. Wellicht is dat er ook voor seggs scenes.
Nog wel redelijk. Moest er op tijd weer uit want J had wedstrijd. Dus de hele ochtend daar gezeten. Het was niet zo druk, dus heb ik daar mooi een groot deel van het huiswerk van mijn cursus kunnen maken. En vanmiddag de nieuwe tv uitgepakt enzquote:
Kostuumdrama'squote:Op zondag 17 november 2024 12:33 schreef Vicky het volgende:
Ik ben geen fan van zoetsappig. Heel soms kijk ik zo'n film. Verging River vind ik dan wel weer leuk.
Ben groot fan van kostuumdrama, kan niet wachten op de volgende Bridgerton.
Kan ook niet wachten op de volgende Outlander.
GoT heb ik meermaals gezien. Binnenkort weer opnieuw kijken met A. The Red Wedding en the battle of the Bastards vond ik de 2 beste afleveringen.
Het is toen uitgezonden door de NPO dus misschien dat het op NPO start staat. Ik miste de eerste aflevering dus meteen maar de dvd's gekochtquote:Op zondag 17 november 2024 22:44 schreef Kyara het volgende:
Ik ben ook van de kostuumsrama's maar Poldark ken ik nog niet. Is dat nog ergens te streamen?
Outlander vond ik vooral de eerste seizoenen tof. Ik ben ergens bij seizoen 5 afgehaakt of zo.
Gatver!quote:Op maandag 18 november 2024 08:56 schreef Schanu het volgende:
Oke dit geloof je niet. Vrouwlief is thuis met de zieke en appt mij net dat ze iets heel raar groots had uitgespuugd. En toen kwam de aap uit de mouw:
De 8 jarige gaf toe gisteren 'per ongeluk' een huggies doekje te hebben opgegeten. Hóé dan? Ze is 8 he![]()
Maar dat verklaart in ieder geval het vele overgeven en de enorme buikpijn die ze had. Ze knapt ook direct zienderogen op.
Die kinderen blijven mij verbazen
Dat heb ik een keer gehad, maar dan met een koffieboon, in mn neusquote:Op maandag 18 november 2024 10:16 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh nee Schanu!Gelukkig kwam hij er weer uit..
Venco, bahhh!!!
Vriendje van ons (nog geen 4) zat vorige week op de SEH met een Smartie in z'n oor
Oei toch.quote:Op maandag 18 november 2024 11:39 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat heb ik een keer gehad, maar dan met een koffieboon, in mn neusIk was een jaar of 2, 3 en uitgerekend op een autoloze zondag in de jaren '70. Moest naar de seh, werden aangehouden en toen kregen mijn ouders een toestemmingsbriefje van oom agent
![]()
Maar ik kan me nog herinneren dat ik daar, op een roestvrijstalen tafel zat met een felle lamp in mn face
Waarschijnlijk ook de reden waarom ik niet van koffie hou![]()
Hier ook een kind dat weer aan de puffer zit idd. Mijn moeder zei altijd dat het rond de seizoenswissels (voorjaar/najaar) vooral opspeelde bij haar, en bij mijn zoon merk ik dat ook idd. Oktober/november en maart/april meestal. De rest van het jaar vrijwel geen last.quote:Op maandag 18 november 2024 10:04 schreef exode het volgende:
Kan je dat ook afstrepen Shanu, wat een verhaal joh. Maar gelukkig voelt ze zich een stuk beter nu.
B ging gisteren enorm benauwd naar bed, zo benauwd is hij al heel lang niet geweest. Extra puffer genomen voor het slapen. Hij is doodmoe maar niet meer benauwd naar school gegaan.
Het weer is heel naar nu voor astma patienten maar hij leek er juist overheen te groeien.
Het is momenteel niet het lekkerste seizoen voor longpatienten nee. Hier mag meneertje morgen weer voor een longfunctie,quote:Op maandag 18 november 2024 10:04 schreef exode het volgende:
Kan je dat ook afstrepen Shanu, wat een verhaal joh. Maar gelukkig voelt ze zich een stuk beter nu.
B ging gisteren enorm benauwd naar bed, zo benauwd is hij al heel lang niet geweest. Extra puffer genomen voor het slapen. Hij is doodmoe maar niet meer benauwd naar school gegaan.
Het weer is heel naar nu voor astma patienten maar hij leek er juist overheen te groeien.
Oké, jij wintquote:Op maandag 18 november 2024 13:37 schreef -Spring het volgende:
Schanu, wat een muts.Mss maar goed dat het niet in dr darmen terecht kwam, maar het er via dezelfde weg uitkwam als het erin ging.
Mijn puber heeft als baby eens een grote, zwarte spin opgegeten. Ik zag twee natte lipafdrukken op het laminaat waar even daarvoor nog een spin en op dr wang zat nog een poot.
Oke, hier moest ik van kokhalzen... brrt.quote:Op maandag 18 november 2024 13:37 schreef -Spring het volgende:
Schanu, wat een muts.Mss maar goed dat het niet in dr darmen terecht kwam, maar het er via dezelfde weg uitkwam als het erin ging.
Mijn puber heeft als baby eens een grote, zwarte spin opgegeten. Ik zag twee natte lipafdrukken op het laminaat waar even daarvoor nog een spin en op dr wang zat nog een poot.
Oh help, doe mij dan dat doekje maarquote:Op maandag 18 november 2024 13:37 schreef -Spring het volgende:
Ik zie dit voor me..quote:Op maandag 18 november 2024 13:37 schreef -Spring het volgende:
Het is bij hem echt ineens weer, met zijn kinderarts is al besproken dat als hij het zo goed zou doen hij mag stoppen met Fluticason. Dat riep hij gisteren ook meteen 'nu mag ik toch niet stoppen!'.quote:Op maandag 18 november 2024 12:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Het is momenteel niet het lekkerste seizoen voor longpatienten nee. Hier mag meneertje morgen weer voor een longfunctie,
hij is en blijft zo vreselijk moe... dit speelt nu al 4 jaar en ik weet t echt gewoon niet meer, een kind die op zijn 8e verjaardag met een huis vol, "even boven gaat liggen" vind ik niet normaal... maar ik weet ook niet welke richting we nog op moeten zoeken...
Omg Shanu, hoe krijgt ze het uberhaupt naar binnen...
Morgenochtend moet hij weer blazen, hij heeft alleen allergie via bloed gehad, maar ik ga wel vragen naar inhalatie allergie/provocatie, wil gewoon weten waar t vandaan komt.quote:Op maandag 18 november 2024 15:04 schreef exode het volgende:
[..]
Het is bij hem echt ineens weer, met zijn kinderarts is al besproken dat als hij het zo goed zou doen hij mag stoppen met Fluticason. Dat riep hij gisteren ook meteen 'nu mag ik toch niet stoppen!'.
Ik kan de laatste keer dat hij zijn blauwe puf nodig had, niet heugen. En nu nam ie meteen 2 pufjes.
Ik hoorde het al wel aan hem, maar toen hij begon te hoesten, wist ik het meteen. Vandaag gaat het prima gelukkig.
Hoe is de longfunctie? Hier hielp toen hij het net had andere medicatie wel. Longissues zijn enorm vermoeiend natuurlijk. Heeft hij ook allergietesten gehad?
Ja dat staat er los van, maar dat wisten we. De klachten die bij deze aandoening horen zijn hoofdpijn, duizeligheid en braken en dubbelzien. Dat had ze gelukkig geen van alle (dus daarom op zich ook wel goede hoop, maar bleef toch spannend)quote:Op maandag 18 november 2024 18:58 schreef FlyingFish het volgende:
Dat zal een flinke opluchting zijn hillie! Staat het ook los van het slechter kunnen zien waarvoor ze oorspronkelijk bij de opticien kwam?
Hou je het ook bij? Ik heb het bij B een tijd genoteerd. Wat er de dagen van benauwdheid voor bijzonders was. Sporten, hooikoortsalarm, stoffig in huis, vochtigheid buiten, haardgeur, roken in zijn lucht zeg maar etc.quote:Op maandag 18 november 2024 19:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Morgenochtend moet hij weer blazen, hij heeft alleen allergie via bloed gehad, maar ik ga wel vragen naar inhalatie allergie/provocatie, wil gewoon weten waar t vandaan komt.
Nee maar dat is wel een goede, Stomme is dat J. Vaak niet zichtbaar benauwd is, stille astma noemen ze dat, maakt observeren wel wat lastiger.quote:Op maandag 18 november 2024 20:19 schreef exode het volgende:
[..]
Hou je het ook bij? Ik heb het bij B een tijd genoteerd. Wat er de dagen van benauwdheid voor bijzonders was. Sporten, hooikoortsalarm, stoffig in huis, vochtigheid buiten, haardgeur, roken in zijn lucht zeg maar etc.
Dat gaf ons best veel inzicht. Hij reageert meer op stof dan we dachten bijvoorbeeld en amper op graspollen.
Oh wat fijn! Ik dacht vanmiddag op het werk nog aan jullie, dat de uitslag vandaag kwam.quote:Op maandag 18 november 2024 18:32 schreef hilliebillie het volgende:
@:schanu jeetje zeg! Blij dat het er uit is en ze opknapt! Maar wat schrikken zeg als je zo iets er uit ziet komen.
@:exode en @:gewoonmezelf87 naar die benauwdheid en kortademigheid!
Hier vanmiddag bij de oogarts geweest met de jongste. Eerst een scan gehad van haar oog en een gezichtsveldonderzoek.
De uitslag was erg positief. De verdikking in haar oog is aangeboren en dus (zeer waarschijnlijk) geen druk vanuit de hersenen. Hoogst waarschijnlijk gaat ze hier geen last van ondervinden, ook later niet. Dus super goed nieuws!
heb er op sommige moment toch wel wat stress van gehad, gelukkig niet continu
Brand in verdeelstation, iets meer dan 28.000 getroffen adressenquote:Op dinsdag 19 november 2024 15:06 schreef exode het volgende:
[..]
Ik had hier net een electricien in huis, moet ik hem doorsturen?
Heerlijk als ze zo hun eigen plan trekken!quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:01 schreef exode het volgende:
Juul heeft in de ochtend een uitje die vooral buiten is en met een boswachter. Ze moest kleding aan die vies mogen worden.
Juul heeft aan: een broek met glitters aan de zijkant, bergschoenen, een knalroze winterjas, een Frozen kroontje en lipgloss.
De rest van de klas: regenpakken.
Ik heb wel een tas meegegeven met extra kleding en schoenen.
En ik vind die kleding prima, we hebben een wasmachine en Juul combineert graag glamour met praktisch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Heerlijk als ze zo hun eigen plan trekken!
Hier vandaag longfunctie gehad met J, en die was eigenlijk verrassend goed, ze gaan kijken of hij naar een lichtere puf kan
Wel fijn dat de longfunctie goed was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat betreft je spoiler:
Het verklaart wel waarom hij juist op een feestje zo moe was. Het is niet compleet onoplosbaar, maar het vereist wel aanpassingen voor jullie hele gezin, helaas.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Is het al opgelost?quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
Brand in verdeelstation, iets meer dan 28.000 getroffen adressen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik werd hier blij van.quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:01 schreef exode het volgende:
Juul heeft in de ochtend een uitje die vooral buiten is en met een boswachter. Ze moest kleding aan die vies mogen worden.
Juul heeft aan: een broek met glitters aan de zijkant, bergschoenen, een knalroze winterjas, een Frozen kroontje en lipgloss.
De rest van de klas: regenpakken.
Ik heb wel een tas meegegeven met extra kleding en schoenen.
En ik vind die kleding prima, we hebben een wasmachine en Juul combineert graag glamour met praktisch
quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:33 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Is het al opgelost?Gelukkig wel, school zat ook zonder stroom, bleek brand op het verdeelstation te zijn bij werkzaamhedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Zeep. Ja.quote:Op dinsdag 19 november 2024 22:02 schreef FlyingFish het volgende:
Lush-liefhebbers, om welk product staat Lush vooral bekend? Ik moet een kadootje kopen met een budget van ca ¤10. Ben nog nooit in een Lush-winkel geweest, maar de andere kadootjes op het lijstje vallen buiten het budget.
En iemand enig idee of met 'Mars' altijd de reep bedoeld wordt? Dat staat ook op het lijstje. (nee, ze bedoelen sowieso niet de planeet, dat is het enige waar ik wel zeker van ben)
43 minuten, best goed een goede score zo 's avonds laat!quote:
Je zou deze moeten kopen: https://www.lush.com/nl/nl/p/invaders-from-mars-bubble-barquote:Op dinsdag 19 november 2024 23:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
43 minuten, best goed een goede score zo 's avonds laat!
Gewoon een ouderwets blok zeep dus... Dat zou wel binnen budget moeten vallen lijkt me.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 november 2024 06:48 schreef Tink89 het volgende:
Zes jaar en een kwartier geleden werd ik voor het eerst mama en nu ga ik zo met een taartje, kaarsje en een liedje m'n jarig jetje wakker maken
Gefeliciteerd en wees voorzichtig met kaarsjesquote:Op woensdag 20 november 2024 06:48 schreef Tink89 het volgende:
Zes jaar en een kwartier geleden werd ik voor het eerst mama en nu ga ik zo met een taartje, kaarsje en een liedje m'n jarig jetje wakker maken
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 20 november 2024 06:48 schreef Tink89 het volgende:
Graag gedaanquote:Op woensdag 20 november 2024 14:05 schreef FlyingFish het volgende:
Bedankt voor de reminder Exode. Zus snel een appje gestuurd. Die wordt geen 50, dus dan hoef je nog niet groot uit te pakken.
Ik heb een kind in de klas dat elke dag zonder jas en met korte broek naar school komt.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:24 schreef Hupje het volgende:
Ik had er niet echt op gerekend dat er vandaag sneeuw zou vallenDus kind was zonder sjaal of handschoenen naar school.
Op mijn werk mocht de middenbouw ook even naar buiten toen de sneeuw viel. Diverse huilende kinderen vanwege koude handen![]()
't is even wennen, zeg maar.
Correctquote:
Ah!quote:Op woensdag 20 november 2024 22:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Correct![]()
Vandaag de eerste sneeuw van het seizoen, een dag later dan sommige plekken in Nederland:
https://nos.nl/artikel/25(...)het-noorden-gevallen
Ben je al aan het handelen in Bubs snoep?quote:Op woensdag 20 november 2024 22:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Correct![]()
Vandaag de eerste sneeuw van het seizoen, een dag later dan sommige plekken in Nederland:
https://nos.nl/artikel/25(...)het-noorden-gevallen
Niet ingevuld door Piet of Sint? Dat vond mijn dochter hier echt magisch!quote:Op donderdag 21 november 2024 12:16 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou gewoon lekker uitpakken met Sinterklaas Tolstoi. Hij heeft toch weinig besef van waarde en misschien is dit het laatste jaar dat je echt Sinterklaas viert. Als je het kan missen, waarom niet?
Hier hebben ze wel pistolen. Ik vind het juist best fijn speelgoed omdat ze er vaak samen mee spelen. Je linkje werkt mobiel niet, maar ik kan me voorstellen dat bij laserguns het ook een stimulans is om buiten te spelen, wat ook goed is.
Hier waren gisterenavond de vriendenboekjes in de schoen gestopt door de meiden… die hebben we maar laten liggen.
Je krijgt dan meestal een extra gwp en dubbele Insider punten. Lego is zelf niet scheutig met kortingen tenzij een set graag kwijt willen.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:43 schreef TolstoiFan het volgende:
Nog gefeliciteerd met je dochter, Tink!
Ik zit in de Sinterklaastwijfels. Aan de ene kant willen we het niet te gek maken, maar nu heb ik een hele leuke Legoset gezien (Black Friday deal) van ¤ 70 (50% van de Lego adviesprijs), maar dat is wel een beetje veel.
We zouden de legoset ook alvast voor zijn verjaardag kunnen kopen (over 8-9 maanden) en dan voor Sinterklaas iets anders.
Ook wil Simon HEEEL graag laserguns https://www.bol.com/nl/nl(...)et/9300000179544152/
Ik ben niet zo'n voorstander van dergelijk speelgoed.... maar manlief zegt "hoe meer jij het tegenhoudt, hoe meer hij dat soort speelgoed wil".
@:exode, komend weekend is het Lego Insidersweekend. Is dat de moeite waard om nog even op te wachten? Geen idee wat het verder inhoudt en of goede deals zijn.
Nee, ze zijn 7, dus dit is sowieso het laatste jaar dat ze nog geloven. Dan zouden ze dat nu heel leuk vinden, maar volgend jaar zouden ze dat stom vinden om nog in hun boekje te hebben staan verwacht ik. Als ze 4 zouden zijn zou het een ander verhaal zijn idd. Ik heb nu een los formulier gemaakt die ze van de week in hun schoen krijgen.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet ingevuld door Piet of Sint? Dat vond mijn dochter hier echt magisch!
OK, duidelijk. Die set die ik op het oog heb, is nu ook met korting te krijgen bij Lego zelf (van ¤ 140 naar ¤ 84), want gaat uit de handel. Bij Amazon is ie nu nog weer ¤ 13 goedkoper dan bij Lego vanwege Black Friday.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:51 schreef exode het volgende:
[..]
Je krijgt dan meestal een extra gwp en dubbele Insider punten. Lego is zelf niet scheutig met kortingen tenzij een set graag kwijt willen.
Daar zit ik nu ook aan te denken.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:38 schreef Phaidra het volgende:
Lasergun zou nou typisch iets zijn dat in de Sint zou laten geven. Iets wat je niet uit eigen naam wil geven is perfect voor de Sint!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij zijn in Maasmechelen geweestquote:Op donderdag 21 november 2024 13:13 schreef Ynske het volgende:
@:Mushanga71 jullie waren naar de Euroscoop in Lanaken gegaan voor de film toch?
Even ter info, die gaat sluiten.
Wow, die tuin en dat schuurtje. Hebben jullie ook zo’n mega tuin?quote:Op donderdag 21 november 2024 18:17 schreef exode het volgende:
Pak jullie kanshet huisje waar ik eerder over vertelde staat sinds vandaag te koop.
Altijd van een oud vrouwtje geweest (nog waar ook).
Ik wist dat het klein was, maar het is nog een stukje kleiner dan ik dacht en de garage is geen geheim gebouw vol Lego. Jammer.
De vraagprijs is gunstig voor ons nu we de hypotheek aan het verhogen zijn.![]()
Huisje
Wij waren te laat en ´kijk vanaf het begin´ deed het hier heul nietquote:Op donderdag 21 november 2024 18:29 schreef Ynske het volgende:
Ziggo staat voor een raadsel...
We hebben gewoon televisie alleen nl 3 werkt niet met het Sinterklaasjournaal. Gewoon geen beeld, volgend programma en t werkt weer
Ze snappen er niets van, tja ik ook niet.
NPO had issues, hier ook.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:29 schreef Ynske het volgende:
Ziggo staat voor een raadsel...
We hebben gewoon televisie alleen nl 3 werkt niet met het Sinterklaasjournaal. Gewoon geen beeld, volgend programma en t werkt weer
Ze snappen er niets van, tja ik ook niet.
Nee, wij wonen ook aan deze kant van de straat en dit is het enige huis met zo'n mega tuin. Vooral knap hoe goed onderhouden de tuin altijd was, die mevrouw was ver in de 80.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:25 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wow, die tuin en dat schuurtje. Hebben jullie ook zo’n mega tuin?
Klopt, en terugkijken is niet mogelijk via Ziggo. Npostart werkt daarintegen weer welquote:Op donderdag 21 november 2024 18:31 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Wij waren te laat en ´kijk vanaf het begin´ deed het hier heul nietUiteindelijk via NPO extra ofzo gekeken.
quote:Op donderdag 21 november 2024 14:48 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon speelt hier met een vriendinnetje.Ahh die kinderliefde, fantastischSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft zeker ook altijd binnen gestaan en alleen gebruikt voor boodschappenquote:Op donderdag 21 november 2024 18:17 schreef exode het volgende:
Pak jullie kanshet huisje waar ik eerder over vertelde staat sinds vandaag te koop.
Altijd van een oud vrouwtje geweest (nog waar ook).
Ik wist dat het klein was, maar het is nog een stukje kleiner dan ik dacht en de garage is geen geheim gebouw vol Lego. Jammer.
De vraagprijs is gunstig voor ons nu we de hypotheek aan het verhogen zijn.![]()
Huisje
Ja! Nog 6 nachtjes slapenquote:Op donderdag 21 november 2024 18:41 schreef vlindertje89 het volgende:
@:PoesInDoos was het inmiddels eigenlijk al gelukt met de Lego set?
Toch heb ik het idee dat dat een realistischer plan isquote:Op donderdag 21 november 2024 19:39 schreef amaranta het volgende:
Ondertussen gaat mijn 14 jarige nog altijd samenwonen met zijn beste vriend. En in de gang maken ze een bowlingbaan.
Jammer! Anders hadden we een mooi adresje gehad voor een OUD-tuinfeest.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:39 schreef exode het volgende:
[..]
Nee, wij wonen ook aan deze kant van de straat en dit is het enige huis met zo'n mega tuin. Vooral knap hoe goed onderhouden de tuin altijd was, die mevrouw was ver in de 80.
Zo gaf Sint hier ooit zo'n (in mijn ogen) vreselijke pailletten wrijf trui. Kind dolblij. Toen we hem inlichten over het geheim was dat ook het eerste wat hij vroeg: heb jíj die voor mij gekocht?!quote:Op donderdag 21 november 2024 12:38 schreef Phaidra het volgende:
Iets wat je niet uit eigen naam wil geven is perfect voor de Sint!
Er zitten nog wat huizen tussen ons huis en deze. Ik ben wel benieuwd wat de doelgroep is.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:25 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Jammer! Anders hadden we een mooi adresje gehad voor een OUD-tuinfeest.
Hopelijk krijgen jullie ook fijne nieuwe buren er voor terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij doen lootjes met sinterklaas en ik ben bijna klaar voor mijn lootje. Voor kerst ook bijna klaar, op 1 ding na.
Ik geniet van dit moment omdat ik zelf nog niet kan rijden weerquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Er zit een ontwerpfout in ons systeem, er is vergeten winterslaap in te bouwen.
Echt, ik ben geen pussy maar auto/sneeuw/ijs én ik zijn geen goeie combihasjtag peentjeszweten
Snap ikquote:Op vrijdag 22 november 2024 09:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik geniet van dit moment omdat ik zelf nog niet kan rijden weer
Elke dag weer wat beterquote:Op vrijdag 22 november 2024 09:26 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Snap ik![]()
Had ik toen met mn nieuwe heup, in de winter![]()
Hoe gaat ie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit weer, prachtig! Vanachter een raamVanmorgen om 7 uur in de auto met slecht gestrooide wegen vond ik het een minder groot succes.
Heerlijk zo'n vrijdagavond @exodeWij doen dat standaard op de zaterdag, patatjes op de bank eten voor de televisie. Is de favoriete avond van de kinderen
![]()
+1 , lekker makkelijk!quote:
Tip!quote:Op donderdag 21 november 2024 22:58 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is best knap Adrian4! Mijn kinderen hebben wensen die helaas 2e hands weinig in te vullen zijn. Zoon wil vooral games en LEGO, dochters alles van Bluey en knutselspul. Alleen de grote LEGO set van zoon is 2e hands (vanaf mijn schoonzus). Andere 2e hands dingen krijgen ze hier vaak al zodra ik er tegenaan loop.
Maar ik heb het dit jaar wel bewust een stuk kleiner gehouden, dus qua financiële schade valt het mee. Ik denk dat ik met de verkopen van speelgoed op marktplaats de afgelopen maand de boel wel kan betalen. En een deel daarvan zijn uitgaven die ik anders ook wel had gedaan. Papier, plakband en lijm voor de meiden bijvoorbeeld (alleen nu krijgen ze wat meer en in één keer als knutselset).
Kerst wordt hier twee extra switch controllers en de nieuwe Mario Party. Het spel is al binnen, voor de controllers hoop ik nog op een black friday aanbieding.
We hadden in ons vorige huis een Ikea keuken laten plaatsenquote:Op vrijdag 22 november 2024 16:01 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Schanu, beterschap voor jullie![]()
Er hangt een raar virus, ik hoor niet anders.
Oeh @:Nijna spannend! Ik trek verbouwingen helemaal niet. Bij alleen de keuken al wilde ik in een hotel en pas terug alst gefixt was. Helaas![]()
En dan maanden... Maar, je krijgt er wel wat moois voor terug![]()
@:exode, fijne buren zijn goud waard. Ze zouden dan meteen kunnen mee isoleren als er aan jullie dak wordt gewerkt. Komen jullie vast wel uit![]()
Kijk trouwens uit met Ikea keukens. Vooral erop letten dat ze niet alleen de deuren en alles, maar óók de kasten zelf erbij berekenenEn nog een tip: laat het bouwen doen, doe het niet zelf
Wij hebben 2 ikea keukens gebouwd in een jaarquote:Op vrijdag 22 november 2024 16:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Kijk trouwens uit met Ikea keukens. Vooral erop letten dat ze niet alleen de deuren en alles, maar óók de kasten zelf erbij berekenen En nog een tip: laat het bouwen doen, doe het niet zelf
quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:05 schreef exode het volgende:
Wat gaat er allemaal gebeuren Nijna? De hele beneden verdieping?
Onze verbouwing:De hele benedenverdieping gaat in de revisie zeg maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:54 schreef Nijna het volgende:
[..]
De hele benedenverdieping gaat in de revisie zeg maar.Groot project!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat wordt vast mooi! Kan je buiten iets bedenken om te koken? Wij gaan dat iig wel doen, maar goed dat is al mei.
Onze overburen hadden een caravan geleend en kookten daarin.
Zo'n lijst is handig, hebben wij ook. Je moet zoveel beslissen tot aan de lichtpunten aan toe.
Er is ook niks mis met Ikea keukens, bij ons liep het alleen fout, zie onderquote:Op vrijdag 22 november 2024 16:07 schreef exode het volgende:
[..]
We hadden in ons vorige huis een Ikea keuken laten plaatsen
De kasten gaan we bij Ikea bestellen, apparatuur hebben we grotendeels al, alleen kookplaat en koelkast (big american!) nog, die kopen wel los van een goed merk en de fronten gaan van Baboon komen.
We laten hem sowieso plaatsen, we gaan niets zelf doen bij deze verbouwing.
Zooo danquote:Op vrijdag 22 november 2024 16:49 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Wij hebben 2 ikea keukens gebouwd in een jaar![]()
Eerst eentje in ons oude huis, daarna besloten om het te verkopen. Vervolgens in ons nieuwe huis nog eens hetzelfde verhaal. Toen met het nieuwe systeem (10 jaar geleden is het gewisseld). Bij het eerste huis was het echt een scheve ondergrond/muren, dan is het plaatsten nog best lastig. Hier was alles gewoon recht, dat was echt zo gepiept met zijn tweeen. We hebben maar 1 dag zonder fornuis gezeten![]()
Ik denk dat we over een jaartje of 2 wel nieuwe deurtjes nodig hebben. Die beginnen na dik 9 jaar wel wat deuken en poetsschade te krijgen. Koelkast, vriezer, oven en magnetron doen het allemaal nog. Dat spul heeft ook nog ergens 2 weken in de garage gestaan voor een verbouwing. Alleen de vaatwasser is na 8 jaar kapot gegaan.
Hier hebben we de BODBYN frontjes, met een LOCKEBO antraciet steenpatroon/glas composiet blad.quote:Op vrijdag 22 november 2024 17:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Welke hebben jullie? Deurtjes zijn hier nog prima na 6 jaar
Bedankt voor de tip, maar we hebben de extra controllers vooral nodig voor Mario Party en daarvoor zijn de losse halve controllers nodig om alle mini-games te kunnen spelen dacht ik.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:33 schreef Vicky het volgende:
[..]
Tip!
Nintendo 250006 Pro Controleur, Zwart (Nintendo Switch) https://amzn.eu/d/i2Bm63n
Wij hebben er 2 van deze. Echt heel fijn
Ah okquote:Op vrijdag 22 november 2024 19:39 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, maar we hebben de extra controllers vooral nodig voor Mario Party en daarvoor zijn de losse halve controllers nodig om alle mini-games te kunnen spelen dacht ik.
Ik zat te denken aan een partytent om in te koken of misschien kijken of we een caravan of iets kunnen neerzetten, dan zouden de kinderen daar ook huiswerk kunnen maken als het te rumoerig is in huis...quote:Op vrijdag 22 november 2024 17:05 schreef exode het volgende:
[..]
Groot project!
Maar dat wordt vast mooi! Kan je buiten iets bedenken om te koken? Wij gaan dat iig wel doen, maar goed dat is al mei.
Onze overburen hadden een caravan geleend en kookten daarin.
Zo'n lijst is handig, hebben wij ook. Je moet zoveel beslissen tot aan de lichtpunten aan toe.
Officieel mag ie volgens mij 3 dagen op een openbare parkeerplaats staan. Maar als je het met je buren overlegd zal toch niemand moeilijk doen?quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan een partytent om in te koken of misschien kijken of we een caravan of iets kunnen neerzetten, dan zouden de kinderen daar ook huiswerk kunnen maken als het te rumoerig is in huis...
Maar zo'n ding moet dan wel op eigen terrein staan toch?
Het gaat om 2 maanden, dat wordt wel erg prijzig op sandur. En in de meivakantie bijvoorbeeld kon ik maar 1 week boeken. En ik weet nog niet precies wanneer ze komen dus ik ga nu nog maar even niet boeken.quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:57 schreef mrien het volgende:
Klopt
Flink plan Nijna, wij hebben toen we vloerverwarming kregen een weekje op Parc Sandur gezeten, erg ideaal (oké, kost wel wat uiteraard). Zo kon alles doorgaan, had ik in het huisje een wasmachine en droger en was daar alles gewoon schoon en kon er gewerkt en geleerd worden. Thuis was er geen water, was het koud en we konden niet naar boven door de vloer.
Ik zou dat wel met ze overleggen, 2 maanden boven leven lijkt mij vreselijkquote:Op zaterdag 23 november 2024 08:09 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het gaat om 2 maanden, dat wordt wel erg prijzig op sandur. En in de meivakantie bijvoorbeeld kon ik maar 1 week boeken. En ik weet nog niet precies wanneer ze komen dus ik ga nu nog maar even niet boeken.
Wij kunnen wel naar boven, want van voordeur stap je zo de trap op en ik hoop dat het niet meer heel koud is dan maar dat zal vast wel.
Ik kan wel een caravan kwijt op de oprit, weet niet hoe blij de bouwmannen daarvan worden
We hebben een zolderkamer die we als tijdelijke huiskamer kunnen gebruiken. Maar het lijkt me niks om daar te koken eigenlijk. zonder afzuigkap ed.quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:20 schreef exode het volgende:
[..]
Ik zou dat wel met ze overleggen, 2 maanden boven leven lijkt mij vreselijk
Wij hebben bijna 2 maanden boven geleefd, zonder keuken, afwassen onder de douche, koken buiten of in de schuur. Was echt prima te doen. Ik zag er erg tegenop maar het is me 1000% meegevallenquote:Op zaterdag 23 november 2024 08:20 schreef exode het volgende:
[..]
Ik zou dat wel met ze overleggen, 2 maanden boven leven lijkt mij vreselijk
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:37 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben bijna 2 maanden boven geleefd, zonder keuken, afwassen onder de douche, koken buiten of in de schuur. Was echt prima te doen. Ik zag er erg tegenop maar het is me 1000% meegevallen
Een multicooker neerzetten. Kun je in ieder geval al veel in klaarmaken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:38 schreef Nijna het volgende:
[..]
We hebben een zolderkamer die we als tijdelijke huiskamer kunnen gebruiken. Maar het lijkt me niks om daar te koken eigenlijk. zonder afzuigkap ed.
Dat had ik ff nodig, tnx!quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:37 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben bijna 2 maanden boven geleefd, zonder keuken, afwassen onder de douche, koken buiten of in de schuur. Was echt prima te doen. Ik zag er erg tegenop maar het is me 1000% meegevallen
Dat zijn echt topdingen! Wij hadden 2 van die platen en de airfryer. Daar hebben wij al die weken op gekookt.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
Tip:
Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @:Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten
En hij wordt sowieso nog wel eens gebruikt als het fornuis heel vol staat:
https://www.ikea.com/nl/n(...)1-zone-wit-80590155/
Tevens: een slowcooker, dat wil je ook onder zulke omstandigheden.
Ja, ze zijn super! We gebruiken hem in de zomer ook nog wel eens als we BBQ'en en buiten eten, om de satésaus warm te houden enzoquote:Op zaterdag 23 november 2024 13:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dat zijn echt topdingen! Wij hadden 2 van die platen en de airfryer. Daar hebben wij al die weken op gekookt.
Wij afgelopen kerst. Was echt zo fijn dat we ze hadden.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ze zijn super! We gebruiken hem in de zomer ook nog wel eens als we BBQ'en en buiten eten, om de satésaus warm te houden enzo
Voor dat laatste gebruik ik dus de multicooker. Ik heb een tefal. Gekregen van mijn schoonmoeder trouwens. Die had er blijkbaar 2quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
Tip:
Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @:Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten
Onze slowcooker is zo te zien ook een multicooker, maar zoals eerder gezegd: ik weet niet waar de keuken is, ik heb hem alleen ontworpenquote:Op zaterdag 23 november 2024 14:16 schreef LeSage het volgende:
[..]
Voor dat laatste gebruik ik dus de multicooker. Ik heb een tefal. Gekregen van mijn schoonmoeder trouwens. Die had er blijkbaar 2
Heb je als niet koker ook wensen voor de keuken dan of ging het puur om de looksquote:Op zaterdag 23 november 2024 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onze slowcooker is zo te zien ook een multicooker, maar zoals eerder gezegd: ik weet niet waar de keuken is, ik heb hem alleen ontworpen
quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onze slowcooker is zo te zien ook een multicooker, maar zoals eerder gezegd: ik weet niet waar de keuken is, ik heb hem alleen ontworpen
Ik kan van iemand een kookplaatje met 2 pitten lenen, dus dat is mooi.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
Tip:
Dat klinkt ongeveer als onze situatie... we hikken er al een tijd tegenaan, hebben nu genoeg gespaard en een aannemer die het allemaal overziet en regelt (en dat is heel fijn, want we hebben deze man eerder over de vloer gehad en hij heeft de lat hoog liggen). Het moet goed zijn wat hij aflevert en daar staat hij ook voor.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:18 schreef Amsel het volgende:
Ik zie ook zo op tegen verbouwingsgedoe. We moeten eigenlijk een nieuwe keuken want de huidige valt letterlijk uit elkaar. Als we slim zijn bouwen we dan meteen uit, of breken we de keuken open. Maar dan moet ook op de hele benedenverdieping de vloer vervangen worden. Dus dan ook maar meteen vloerverwarming doen. En de oude open haard eruit. Dus dan moet die muur ook opnieuw gestuct worden, en dat wordt dus overal opnieuw schilderen of behangen. En zo komt er steeds weer wat bij, en dan kan ik het niet meer overzien en doen we het dus maar niet
Bij mij gaat het nooit om de looks, vooral om de werkbaarheid en kwaliteit.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Heb je als niet koker ook wensen voor de keuken dan of ging het puur om de looks
Mijn autisme is de oorzaak dat we een eiland met 2 hoogtes hebben (kwam er geen naad in het werkblad), en we hebben 2 koelvriescombinaties (in de keuken).quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Dat had ik echt niet laten gebeuren. Mijn keuken, mijn ontwerp,mijn wensen leidend. Keuken is dus op mijn hoogte, met lades zo dat ik tijdens het koken alles wat ik nodig zou kunnen hebben bij de hand heb, zonder rare fratsen als soft close, of click to open, waarmee je alleen maar je proces vertraagt. Hoe leuk dat in theorie allemaal ook klinkt.
Ik geloof dat Mrs V wel een mening mocht hebben over de kleur en de lampen etc.
Het enige waar ik op toegegeven heb is dat zij graag een inbouwkoelkast wilde en ik een losse. Daar heb ik dus ook spijt van.
Houders voor een kraan? Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij mij gaat het nooit om de looks, vooral om de werkbaarheid en kwaliteit.
Okay, ik geef toe: voor de kraan heb ik 3 extra (gekleurde) houders, dus de kraan is afhankelijk van de gelegenheid of mijn stemming oranje, groen of paars, de standaard zwart gebruik ik nooit.
Dat is wel voor looks dus
Die van ons is ongeveer 350 rechtoe rechtaan. Helemaal prima.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:04 schreef exode het volgende:
Onze keuken wordt 300 cm, rechttoe rechtaan dus weinig keuzes. Scheelt stress voor ons
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn dames zijn samen de hort op. Ze zijn naar Concert of the Year in de Ziggo Dome.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik ben heel benieuwd naar al jullie verbouwingen
Hier zou eigenlijk de open haard weg moeten, maar dan moet het plafond gedaan worden en die op de eerste en tweede verdieping want er zit een koof die met de afvoer naar bovenloopt. Plus de vloeren die dan gedicht moeten worden. Kortom, een megaverbouwing dus dat doen we maar even niet. Mag zoon later doen, want die wil hier blijven wonen![]()
Wij gaan mijn all time favofilm kijken. Braveheart
Edit: op de gangmuur zit ook laminaat. Daar zat zoveel shit onder toen de bovenlaag eraf ging, soort van kalkachtige zooi, dat dat niet meer op te lossen was. Dus daar maar laminaat tegenaan geraggeld
[ Bericht 2% gewijzigd door Mushanga71 op 23-11-2024 20:51:14 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Keuken hebben wij al wel gekozen qua kleur, zo goed als. Die wordt licht/beige met het schiereiland donker. met licht blad.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:17 schreef exode het volgende:
Wij twijfelen nog wel over de kleur van de keuken. Gevoelsmatig zeggen we donkerblauw, maar ik vrees een beetje dat dat niet mooi staat. Het is een open keuken en hij steekt in de nieuwe indeling 20 cm de woonkamer in. Dan kijken we tegen een blauw vlak aan.
Ik zal morgen bij daglicht eens een foto maken. Ben benieuwd hoe jullie het zien
Al zijn wij wel heel goed in keuzes maken die anderen vooraf heel raar vinden die toch goed uitpakken.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:40 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna een week tb en aanverwanten was al te veel en dan hebben we best wat keus hier![]()
Ik heb laminaat op de muur in de keuken. En daartegenaan hoge ikeakasten, smeg fornuis en afzuigkap en uiteraard het aanrecht. Maar met schoonmaken boven het fornuis is het zo makkelijk.
Ff link naar laminaat in spoiler want het is niet alledaags
Zoiets hebben wij als tegels in de douche bij de sauna. Heb uren staan poetsen op een vlek voordat ik erachter kwam dat t bij het patroon hoordeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik ben heel benieuwd naar al jullie verbouwingen
Hier zou eigenlijk de open haard weg moeten, maar dan moet het plafond gedaan worden en die op de eerste en tweede verdieping want er zit een koof die met de afvoer naar bovenloopt. Plus de vloeren die dan gedicht moeten worden. Kortom, een megaverbouwing dus dat doen we maar even niet. Mag zoon later doen, want die wil hier blijven wonen![]()
Wij gaan mijn all time favofilm kijken. Braveheart
Edit: op de gangmuur zit ook laminaat. Daar zat zoveel shit onder toen de bovenlaag eraf ging, soort van kalkachtige zooi, dat dat niet meer op te lossen was. Dus daar maar laminaat tegenaan geraggeld![]()
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Zoiets hebben wij als tegels in de douche bij de sauna. Heb uren staan poetsen op een vlek voordat ik erachter kwam dat t bij het patroon hoorde
Mooi kleurtjequote:Op zaterdag 23 november 2024 21:18 schreef Leandra het volgende:
De keuken zelf is wit, de zijpanelen zand, het werkblad compisiet wit met steentjes erin (Ikea heeft een vergelijkbare), op de muur zit een lila/grijs tint van Farrow & Ball.
https://www.farrow-ball.com/paint/calluna
Dat lijkt me ook mooi inderdaad! Heb ik ook wel over getwijfeld om weer een keuken met twee kleuren te doen, omdat ik dat bij mijn huidige keuken ook nog steeds heel mooi vind.quote:Op zondag 24 november 2024 08:41 schreef Nijna het volgende:
Leuk om mee te gluren in jullie keukens/huizen.
@:hilliebillie, wij waarschijnlijk ook donker eiland met licht blad, maar dan de achterwand licht.
Hoe is het eigenlijk met de muren en kamers na 't water van vorig jaar?quote:Op zondag 24 november 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
Ik wil overal een nieuwe keuken, maar het gaat nergens gebeuren
Nog steeds onbewoonbaar. Over paar weken komt er weer een schademan.quote:Op zondag 24 november 2024 09:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met de muren en kamers na 't water van vorig jaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kraan is overigens geen Grohe maar een Caressi van de Coloursline, maar daar zie ik nu alleen nog maar zwart en grijs staan, dus wat saai![]()
Sjezusquote:Op zondag 24 november 2024 10:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Nog steeds onbewoonbaar. Over paar weken komt er weer een schademan.
Een van de ramen is inmiddels geknapt, de radiatoren zijn verroest en de stuc is van de muren afgevallen, weggejaagd door de schimmel. Ik wil niet eens weten hoeveel geld de bouwdeoger, antischimmelshit en de klusjesman en dergelijke gekost hebben, laat staan het renoveren om er ooit nog weer te kunnen wonen.
Jeetje wat een ellende! Hoop dat t ooit nog goed komtquote:Op zondag 24 november 2024 10:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Nog steeds onbewoonbaar. Over paar weken komt er weer een schademan.
Een van de ramen is inmiddels geknapt, de radiatoren zijn verroest en de stuc is van de muren afgevallen, weggejaagd door de schimmel. Ik wil niet eens weten hoeveel geld de bouwdeoger, antischimmelshit en de klusjesman en dergelijke gekost hebben, laat staan het renoveren om er ooit nog weer te kunnen wonen.
Nee, nog niet. Eerst moet bekeken worden wat en hoe en vooral wie en daarvoor komen dus experts, hydrologen en meters enzo.quote:Op zondag 24 november 2024 12:45 schreef Nijna het volgende:
@:Troel, pfff. Is het nu intussen wel van buitenaf waterdicht of lopen jullie het risico dat je hetzelfde gedoe weer krijgt als het weer zo nat wordt...?
Dan maar fingers crossed voor niet weer zoveel nattigheidquote:Op zondag 24 november 2024 13:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Eerst moet bekeken worden wat en hoe en vooral wie en daarvoor komen dus experts, hydrologen en meters enzo.
Wij hebben bij ons oude huis lekkage gehad (prutsers van een dakkapelbouwers die de aansluiting op de schoorsteen gemakzuchtig gedaan hadden) en ik krijg iedere keer nog een compleet verdrietgevoel als ik jouw verhaal lees.quote:Op zondag 24 november 2024 13:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Eerst moet bekeken worden wat en hoe en vooral wie en daarvoor komen dus experts, hydrologen en meters enzo.
Er is een reden waarom het niet zo heel erg goed gaat gezondheidtechnisch met mijn ouders.quote:Op zondag 24 november 2024 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben bij ons oude huis lekkage gehad (prutsers van een dakkapelbouwers die de aansluiting op de schoorsteen gemakzuchtig gedaan hadden) en ik krijg iedere keer nog een compleet verdrietgevoel als ik jouw verhaal lees.
En dan kon het in ons geval uiteindelijk wel opgelost worden, niet door de lekkagedienst die er dagen mee bezig is geweest overigens, wel door de klusser die ik ten einde raad zelf ingehuurd heb nadat ik snapte wat er mis was en om dat uit te kunnen leggen een Lego schoorsteen heb gebouwd waarmee ik het probeem kon duiden
Dus ja, er is hoop, maar mijn god, wat een traumatische toestand is dat.
In jullie geval zou je bijna een betonnen bak om en onder het huis moeten maken die soort van meedrijft met de waterstand, dat het een woonboot wordt zeg maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op zondag 24 november 2024 13:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Er is een reden waarom het niet zo heel erg goed gaat gezondheidtechnisch met mijn ouders.Dat kan ik me voorstellen, en dan was onze lekkage nog relatief simpel, want hij kwam van boven, maar ik heb toch iedere keer bij jouw verhaal een gevoel van onbehagen, nog steeds dus, bijna 5 jaar later.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet er echt niet aan denken in de situatie van je ouders en jou te zitten, dat zou me totaal opbreken, dus dat het je ouders gezondheid aantast verbaast me niets.
En dan zit je in jullie situatie ook nog eens een keer niet alleen met partijen die naar elkaar wijzen, maar ook nog eens met het feit dat het en niet eenvoudig op te lossen is, en dat het kostbaar is, en dat je dat niet zelf kunt regelen.
Nee, de poten zouden eraf kunnen eventueel als het echt niet anders kan, daar winnen we maar 15 cm mee. En dan ziet ie er wel raar uit.quote:Op zondag 24 november 2024 16:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Troel![]()
Kan je die apothekerskast niet laten inkorten exode?
Dak van de opbouw is al jaren lek en er wordt niks aan gedaanDe afvoer van de nooitgebruikte openhaard loopt tot in de bovenste verdieping maar is nooit aangesloten geweest. Er zit echter wél een doorvoer vanuit het dak en daar moet een ding op zodat het niet meer naar binnen regent. Maar ja...
Ai, das wel zonde dan. Ook niet als muurtje te gebruiken bij je werkkamer? Laten inbouwen ofzo?quote:Op zondag 24 november 2024 17:04 schreef exode het volgende:
[..]
Nee, de poten zouden eraf kunnen eventueel als het echt niet anders kan, daar winnen we maar 15 cm mee. En dan ziet ie er wel raar uit.
Nee, dan steekt ie door het dak. Ook wel out of the box gedachtquote:Op zondag 24 november 2024 17:17 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ai, das wel zonde dan. Ook niet als muurtje te gebruiken bij je werkkamer? Laten inbouwen ofzo?
Ja, nou, je moet denken in oplossingen tochquote:Op zondag 24 november 2024 17:20 schreef exode het volgende:
[..]
Nee, dan steekt ie door het dak. Ook wel out of the box gedacht
Kan er niet iets van de woonkamer naar de werkkamer verhuisd worden?quote:Op zondag 24 november 2024 15:40 schreef exode het volgende:
Bij ons lekte het in de slaapkamer langs de dakkapel dat bleek ook te zitten in slechte aansluiting tussen schoorsteen en schuine dak. We hebben eerst van die beunhazen op het dak gehad die het halve dak wilden vervangen. Uiteindelijk heeft zwager het dichtgeplakt. Het lek zat 3 meter boven waar het naar binnen kwam. Dus eerst is er rondom de dakkapel geplakt wat niets hielp.
MAAR ik loop al dagen rond met een out of the box idee voor de keuken. Steeds gemeten, vanochtend met tape in de weer geweest. Ik dacht dat mijn idee door verloofde weggelachen zou worden, maar.....nee! We gaan het doorzetten.
Onze keuken is klein, weinig aanrechtblad vooral en ik wil de werkkamer echt niet meer als halve bijkeuken gebruiken.
We gaan de keuken een stukje de woonkamer intrekken, niet die 20 cm, maar 60 cm en we gaan een kast laten maken om de ingang heen zeg maar. We gaan het uit laten werken door Baboon die sowieso onze keuken gaan ontwerpen.
Voordeel is dat de inductieplaat en afzuigkap op dezelfde plek kunnen blijven zitten wat ervoor zorgt dat het halve dak er niet af hoeft. (onze afzuiger zit verwerkt in het plafond waar de dragende constructie van het dak op is aangepast)
1 groot nadeel, de apothekerskast waar wij nog steeds helemaal weg van zijn moet dan weg. Hij kan ook nergens anders in huis staan. Hij is te hoog voor de werkkamer (30 cm te hoog) en in de woonkamer is elke hoek benut. Dat vind ik wel echt een ding....
Uhm nee, in de woonkamer staan:quote:Op zondag 24 november 2024 17:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Kan er niet iets van de woonkamer naar de werkkamer verhuisd worden?
Rigtersbier.nlquote:Op zondag 24 november 2024 21:07 schreef Quoi het volgende:
@:Troel Ik werd wel getriggerd door "adventkalender van lokale bierboer"Waarwathoe?
Kan me inleven in je drang om mee te willen. Soms moet het het dan tegen beter weten maar lekker doen. En erna dan wat hersteltijd pakken ofzo.
Het zijn dozen met 24 flesjes, daar ga ik me echt niet aan wagen. Vorig jaar heb ik ze zelf gehaald en hebben de brouwers alles in mijn auto gezet. We halen altijd voor de hele vriendengroep en voor mij was het natuurlijk een thuiswedstrijd. Dus ik nam voor iedereen dan de doos mee. Nu is het niet echt meer thuiswedstrijd maar meer nostalgie.quote:Op zondag 24 november 2024 21:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als jij geen problemen hebt met wat langer rechtop zitten en je voelt je goed zonder pijn zie ik geen reden waarom je niet meekan, zolang je maar echt niet gaat tillen...
Bedenk wel dat je in een auto wat meer geforceerd zit dan bijvoorbeeld thuis op de bank, minder draaiopties.
Moe, maar de pijnscheuten zijn weg!quote:Op maandag 25 november 2024 07:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Hoe voel je je vandaag Troel? Ik hoop dat je wereldje vandaag even wat groter kan zijn
Yay, dan kun je lekker meegaanquote:Op maandag 25 november 2024 07:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Moe, maar de pijnscheuten zijn weg!
Wat ontzettend fijn, hopelijk zet deze stijgende lijn voort!quote:Op maandag 25 november 2024 07:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Moe, maar de pijnscheuten zijn weg!
quote:Op maandag 25 november 2024 08:02 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Yay, dan kun je lekker meegaanGeniet ervan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |