abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215593648
Waar de goedheiligman er bijna is en iedereen naar de kapper geweest is…
  zaterdag 16 november 2024 @ 06:49:58 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215595716
Ik had hier een heel verhaal getypt over leerzaam en optioneel en energie hebben ipv slurpen enz. Maar toen ging er iets mis. Dus nu ga ik spookjeslampen ophangen en een heksenjurk aantrekken voor het kinderfeestje van mijn bijna zesjarige.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215595742
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 23:23 schreef LauriLynne het volgende:
Waar de goedheiligman er bijna is en iedereen naar de kapper geweest is…
Volgens mij vandaag in Antwerpen
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  zaterdag 16 november 2024 @ 07:08:30 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215595752
Vandaag in Vianen in NL. Als de bruggen tenminste open gaan...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215595786
Veel plezier vandaag @Tink89

Ik ga zo de taart voor zoons uitgestelde verjaardag ophalen.
Werd gewaarschuwd dat daar om 12.00 een Sintoptocht is dus dan maar heel vroeg ophalen.
Was daardoor al om 6.30 wakker :O
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 16 november 2024 @ 08:03:30 #6
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215595981
Gefeliciteerd met de jarigen!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215596954
Verjaardagen, die zouden van mij juist afgeschaft mogen worden. Een kinderfeestje dat geen volwassene leuk vind vanwege de drukte, wat een bak geld kost en waar je een lading nieuwe troep voor terug krijgt. Bij het familiefeest ben je vooral hard aan het werk (en ook hier krijg je extra vulling voor je huis cadeau) en als iedereen weg is ben je nog een tijd troep aan het ruimen om de boel weer leefbaar te krijgen. Ik ben na m’n 12e gestopt met vieren en dat bevalt prima! Alleen verjaardagseten houden we er in, want eten moeten we toch al.

En andermans verjaardagen vind ik overigens niet veel beter. Een verjaardag in het weekend is geen positief vooruitzicht. Andere ‘echte’ feestjes overigens wel, maar dat zijn geen kringverjaardagen.

Maar gefeliciteerd Tink en Mushanga! En sterkte vandaag ;)

Wij gaan zo voor het laatst naar een intocht. Ik heb getwijfeld over Vianen, maar ben daar nog nooit geweest, dus vond dat uiteindelijk teveel gedoe. We gaan naar een stad in de buurt vanmiddag, in onze stad komt hij niet echt aan (vanwege gebrek aan water)
  zaterdag 16 november 2024 @ 10:22:29 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_215597054
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 10:11 schreef FlyingFish het volgende:
Verjaardagen, die zouden van mij juist afgeschaft mogen worden. Een kinderfeestje dat geen volwassene leuk vind vanwege de drukte, wat een bak geld kost en waar je een lading nieuwe troep voor terug krijgt. Bij het familiefeest ben je vooral hard aan het werk (en ook hier krijg je extra vulling voor je huis cadeau) en als iedereen weg is ben je nog een tijd troep aan het ruimen om de boel weer leefbaar te krijgen. Ik ben na m’n 12e gestopt met vieren en dat bevalt prima! Alleen verjaardagseten houden we er in, want eten moeten we toch al.

En andermans verjaardagen vind ik overigens niet veel beter. Een verjaardag in het weekend is geen positief vooruitzicht. Andere ‘echte’ feestjes overigens wel, maar dat zijn geen kringverjaardagen.

Wij gaan zo voor het laatst naar een intocht. Ik heb getwijfeld over Vianen, maar ben daar nog nooit geweest, dus vond dat uiteindelijk teveel gedoe. We gaan naar een stad in de buurt vanmiddag, in onze stad komt hij niet echt aan (vanwege gebrek aan water)
In Haaksbergen komt hij elk jaar met de stoomtrein. Hele happening!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215597274
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 08:03 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd met de jarigen!
Dankjewel 😇
17 herfsten vandaag
pi_215597293
Wij wonen op 500 meter van de intocht, maar gaan niet.
Echt lang getwijfeld maar het is altijd enorm druk en chaotisch en dat zien wij beide niet zitten. Het zorgde bij ons allebei voor stress en dat is nou net iets wat we willen vermijden.
Ik ga wel later het dorp in met Juul en treffen de Sint als het goed is op de route op het paard.

Onze nieuwe tv is vanochtend vroeg al bezorgd nu nog moed verzamelen om aan te sluiten (en de oude te ontkoppelen en van de muurbeugel te halen). Sowieso na de intocht :)
pi_215597300
Gefeliciteerd jarigen!
pi_215597306
Je bent lekker bezig @FlyingFish :D
En ik geef je nog gelijk ook, al die verplichtingen. Ik heb ze al grotendeels afgeschaft of ben er gewoon niet aan begonnen, zoals surprises :D
We vieren alleen maar de kinderverjaardagen, Kerst moet relaxed zijn met alleen dochter met haar gezin, Sinterklaas vier ik niet meer sinds zoon van zn geloof is gevallen, al krijgt ie wel een kadootje en drinken we warme chocolademelk en zet ik Sintsnoep op tafel.
Zoons verjaardag vieren we zo: iedereen komt hier, dan vertrekken we naar een restaurant, dan komen we terug voor de taart en kadootjes en dan gaat iedereen weer wieberen. Vier dat al heel lang zoveel mogelijk buiten de deur, geen zin in rotzooi :P
Dus ja, ik kan het alleen maar met je eens zijn :D

En dank! Jullie allemaal een heel fijne Sintintocht! :)

En gefeliciteerd alle andere jarige joppen *O*
If they say
pi_215597394
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 10:48 schreef exode het volgende:
Onze nieuwe tv is vanochtend vroeg al bezorgd nu nog moed verzamelen om aan te sluiten (en de oude te ontkoppelen en van de muurbeugel te halen). Sowieso na de intocht :)
Onze nieuwe tv zou vandaag ook bezorgd worden. Eerst kwam er een sms dat-ie toch niet komt vandaag, toen een vaag telefoontje over de levering (die dus niet door zou gaan). Toen we bij de bakker waren, kwam er een sms dat hij over 5 min aan de deur zou staan. Dus snel terug naar huis - zonder brood. En nu zien we via live tracking dat hij -als hij naar ons onderweg was - de afrit heeft gemist. :')
Ik ben benieuwd, of er iets geleverd wordt vandaag :D
  zaterdag 16 november 2024 @ 11:05:19 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215597443
Gefeliciteerd met de jarigen! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 november 2024 @ 11:09:43 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215597487
Moest lachen:

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215597496
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 11:09 schreef Leandra het volgende:
Moest lachen:

[ afbeelding ]
Ik ook _O-
If they say
pi_215597531
Straks kijken we een deel van de intocht op tv (daarna moeten we weg voor zwemles) en volgende week organiseert ik de intocht van Sint in ons dorp. Hij komt bij ons niet eens echt aan, we gaan hem ergens ophalen in het dorp :D
  zaterdag 16 november 2024 @ 11:42:43 #18
37150 livelink
pi_215597803
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 10:11 schreef FlyingFish het volgende:

Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik verjaardagen al jaren geleden heb afgeschaft. Zelf vier ik vanaf mijn 8e mijn verjaardag al niet meer en toen ik doorhad dat mijn kinderen er ook helemaal geen behoefte aan hadden, hebben we die van hen ook snel afgeschaft. Alleen mijn man wil nog wel eens mensen uitnodigen op zijn verjaardag. Dat is natuurlijk ook prima dan. En als andere mensen me uitnodigen voor hun verjaardag ga ik wel. Als het voor hen nu wel belangrijk is....

Overigens chargeerde ik met mijn punt van leuke dingen afschaffen op school. Ik begrijp heus wel dat er ook kinderen zijn voor wie het wel leuk is. Mijn punt is meer dat er meer aandacht moet zijn om het voor iedereen ook leuk te houden. En als ik dan lees dat er nog weer extra eisen aan surprises worden gesteld, dan zie ik het leuke steeds meer omslaan richting iets waar je vooral kunt falen en wat dus stress oplevert. En dan vraag ik me af waar het leuke vervolgens blijft. En dat zie ik ook met uitjes van werk. Waar ik een spontane borrel op vrijdag echt heel gezellig kan vinden verwordt het steeds meer in geplande 'gezelligheid', met altijd een teambuildingactiviteit, want zomaar lol kan natuurlijk niet. Ik hoop daarmee mijn eerdere posts iets genuanceerd te hebben.
  zaterdag 16 november 2024 @ 11:43:03 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215597804
Om dan meteen helemaal anti-verjaardag-vieren te worden, nee hoor. Ik voel me nog als een kind als ik jarig ben en wil mijn kind ook een speciaal gevoel geven op zo'n dag (en zijn feestje).

Vanmorgen weer een heetgebakerde voetbalwedstrijd, waardoor M. huilend de wedstrijd niet meer wilde uitvoetballen. Is nu al de 4e week op rij :'(
  zaterdag 16 november 2024 @ 11:50:22 #20
37150 livelink
pi_215597856
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2024 11:43 schreef Quoi het volgende:
Om dan meteen helemaal anti-verjaardag-vieren te worden, nee hoor. Ik voel me nog als een kind als ik jarig ben en wil mijn kind ook een speciaal gevoel geven op zo'n dag (en zijn feestje).

Vanmorgen weer een heetgebakerde voetbalwedstrijd, waardoor M. huilend de wedstrijd niet meer wilde uitvoetballen. Is nu al de 4e week op rij :'(
Over niet leuk gesproken :{
pi_215598072
quote:

Ach wat sneu, het hoort juist zo leuk te zijn (en helemaal op die leeftijd) ;(

Mijn 6 jarige deed vanmorgen voor het eerst mee met een hockeywedstrijd en werd meteen topscorer van het team. Die mag nu (eindelijk volgens haar zelf) elke wedstrijd mee doen en is super trots op zichzelf (en terecht :D )
pi_215598632
Verjaardagen hou ik ook niet van. Die van man en mij zijn eind november en dat kwam altijd al lastig uit. Eerst met vrienden die altijd surprises deden in de weekenden rond onze verjaardagen, toen hadden we kinderen en was het ook altijd druk eind november. Toen vierden we het tegelijk met de kinderen die beiden eind augustus jarig zijn. Overdag de kinderverjaardag en in de avond die van ons. Maar ook daar zijn we een paar jaar geleden mee gestopt. Hoeft van mij echt niet. En inderdaad ook andermans verjaardagen hoeven wat mij betreft niet. Ik spreek liever gewoon een keer met een groepje af om gezellig wat te doen of gewoon wat te borrelen.

De kinderen vinden het nog wel leuk om hun verjaardag te vieren dus dat doen we nog wel. Gewoon voor familie en nog twee stellen die als familie voelen (ook voor de kinderen). Maar niet met vrienden en diens kinderen.

Dus heel druk is dat op zich niet.

De oudste wil sinds eind groep 8 geen feestje meer geven voor vrienden en dat is oké (heb diverse opties geopperd wat hij kon doen, maar wilde niet).

De jongste wil nog wel een feestje, maar die van dit jaar moet even wachten tot na de verhuizing, want krijg/kreeg het er eerder echt niet ingepland.

Ze wil graag een slaapfeestje, vind ik echt helemaal niks dus we gaan het zien
(Daar komt bij dat haar vriendinnen niet altijd even leuk zijn voor haar en voor elkaar, hoop echt op een nieuw groepje vriendinnen op de middelbare school straks)

De jongste heeft nog surprise in de klas. Niet echt gekke eisen er aan, alleen dat het iets moet zijn dat je zelf ook leuk zou vinden (afgezien dan van het thema want iedereen heeft andere hobby’s natuurlijk). Heb dochter wel geholpen met uitsnijden uit karton en een buigbare zijkant maken. Maar de rest doet ze (zo veel mogelijk) zelf. Alleen het gedichtje vind ze lastig en zal ik ook mee helpen tzt. Zoon is blij dat hij er van af is.
(En wat je krijgt, je mag voor 3,50 een cadeautje halen, dat is best een uitdaging om dan wel met wat leuks te komen. Zeker als de wensen snoep en geld zijn)
pi_215598716
B en Juul vieren heel graag hun verjaardag. We zijn wel selectief met uitnodigen. Onze families zijn bij elkaar al 16 volwassenen en 4 kinderen (ons eigen gezin niet meegerekend).

Mijn kinderloze vrienden komen altijd, die vinden het geweldig, hilarisch vind ik dat. Die doen dus ook enthousiast mee met de kinderen en gaan mee de speeltuin in etc.

Ik kook altijd heel veel bolognese, de meeste blijven wel hangen.

Mijn eigen verjaardag valt in de zomervakantie, meestal ben ik op vakantie. Volgend jaar word ik 45 en hebben we nog geen vakantie :) Dus dan wil ik wel iets bijzonders, uit eten is dat voor ons al.

Kringverjaardagen ken ik alleen uit mijn jeugd, ik ken niemand die zo een verjaardag viert nu.
  zaterdag 16 november 2024 @ 15:10:46 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_215599649
Het begint er op te lijken dat ik in ieder geval overdag geen pijnstillers meer nodig heb *O*

En wat is het heerlijk om wel iets om handen te hebben als je niet veel kunt. De vensterbank staat inmiddels vol met lego :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215600570
Rustig aan herstellen troel. Ik ging toen achteraf te snel..maar had heel weinig last. Was wel heel moe van de narcose..nu bijna 2 jaar geleden.
  zaterdag 16 november 2024 @ 19:41:34 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215601757
Wij doen ook niet aan kringen en ik vind verjaardagen eigenlijk wel heel leuk. Maar ik ben dan ook makkelijk als een van de kinderen jarig is. Ik ren voor het grotemensenfeest niet de hele dag rond met duizend hapjes en drankjes, maar doe een eerste ronde koffie voor de oudere garde en daarna is het zelfbediening. De jongeren (dwz mijn broers en zussen enzo) pakken meteen zelf. En dat geldt ook voor gebak. Ik doe een rondje en daarna kun je pakken wat je lust. Avondeten was vorige keer afhaalpizza, volgende week (prul is in de loop van komende week pas jarig) is het wraps met allerlei vulling ernaast. Kost nog geen half uur om te maken, iedereen helpt effe mee met groente snijden enzo en dan klaar. En onze vrienden en familie gooien hun borden gewoon in de vaatwasser, helpen effe met opruimen en om zeven uur is alle troep weg en iedereen naar huis.

Ik vind het zelf ook echt heerlijk om in het middelpunt te staan, cadeautjes te krijgen (mijn vrienden kennen mijn lijstje.nl) en me echt jarig te voelen. Vorig jaar was ik met carnaval jarig. En bij het kindercarnaval heb ik toen van van onze vrienden gezien en die hadden echt aan me gedacht en daar kan ik ineens van genieten.

Uit eten vind ik dan weer geen zak aan, daar doe je mij niet zo'n plezier mee. Verplicht aan tafel, de enige die je echt kunt verstaan is degene naast je en de kinderen die je in de gaten moet houden...neh.

Maar goed, het feestje was een succes en ik ben moe. Dus ik ga de schoenen vullen en kruip er over een uurtje al in denk ik.
pi_215602527
Feestjes zijn prikkels en daar kan ik niet goed tegen.
pi_215605007
Ik ben op :')
If they say
pi_215605104
Is het al half 2? :')
Op het briefje van mensen uit de straat hebben ze beloofd dat dan het feestje stopt. "Sorry voor eventuele overlast, kom gerust een biertje meedrinken" :(

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2024 10:57 schreef Hupje het volgende:
Onze nieuwe tv zou vandaag ook bezorgd worden.
(...)
Ik ben benieuwd, of er iets geleverd wordt vandaag :D
Uiteindelijk is-ie na kinderbedtijd alsnog bezorgd. Door een andere vrachtwagen dan waar de track en trace van was _O-
pi_215605218
quote:

Wat stom Quoi. Voetbalt hij zo hoog of zitten jullie in een rottige poule? Hier hebben we namelijk nooit dat soort dingen eigenlijk, en volgens mij zit jullie vereniging ook in onze regio (maar volgens mij vrijwel nooit in onze poule). Hooguit een keer een thuisfluiter maar niet iets wat gedoe oplevert. Ik kan me voorstellen dat dat het plezier wel laat verdwijnen voor ze.

Nog 1,5 uur hupje… sterkte.
pi_215606584
Hebben de buren zich aan hun belofte gehouden, @Hupje?

Ik sloot een deal met zoon. Again :') Hij mocht de game Valhalla kopen als ie zou stoppen met zeuren over het kijken van de serie. Plus Outlander én GoT. Tis niet eens zozeer het geweld wat er in voorkomt, meer de best wel heftige sexscenes :+
Hoop dat ie zich eraan houdt en pas weer gaat vragen als ie 25 is, ofzo O-)
If they say
pi_215606614
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Hebben de buren zich aan hun belofte gehouden, @:Hupje?
Toen ik om 2 uur (weer) wakker werd, was het rustig. Dus dat was redelijk. Maar met een paar van deze korte nachten op rij (lig veel te piekeren) voel ik me niet echt fit nu :')
pi_215606632
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Hebben de buren zich aan hun belofte gehouden, @:Hupje?

Ik sloot een deal met zoon. Again :') Hij mocht de game Valhalla kopen als ie zou stoppen met zeuren over het kijken van de serie. Plus Outlander én GoT. Tis niet eens zozeer het geweld wat er in voorkomt, meer de best wel heftige sexscenes :+
Hoop dat ie zich eraan houdt en pas weer gaat vragen als ie 25 is, ofzo O-)
Wij kijken nu Outlander en hebben de ergste sexscènes gewoon overgeslagen. Kon het niet aanzien... En de miskramen en andere ellende met kinderen kan ik ook niet zien sinds ik zelf een kind heb. Verder is het echt een goede serie, dus als je zoon het ok vindt om dat over te slaan, kan je het wel kijken.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_215606903
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 09:59 schreef Hupje het volgende:

[..]
Toen ik om 2 uur (weer) wakker werd, was het rustig. Dus dat was redelijk. Maar met een paar van deze korte nachten op rij (lig veel te piekeren) voel ik me niet echt fit nu :')
Boh, das minder :{ En het brein uitknopje, dat werkt niet in de nacht.

quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 10:01 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Wij kijken nu Outlander en hebben de ergste sexscènes gewoon overgeslagen. Kon het niet aanzien... En de miskramen en andere ellende met kinderen kan ik ook niet zien sinds ik zelf een kind heb. Verder is het echt een goede serie, dus als je zoon het ok vindt om dat over te slaan, kan je het wel kijken.
Ooh, dat doe ik ook wel hoor, bij andere series en films die ik nog niet gezien heb en niet weet wanneer, wat, en hoe. En das best een gedoe, vind ik.
Doorspoelen, te ver, weer terug, te ver. Dat trek ik dan weer niet ;)
En ik heb ze al gezien en kijk ze sowieso liever wanneer het mij uitkomt. We kijken dus gewoon de Simpsons samen :)
If they say
pi_215607037
Wij kunnen allebei niet tegen bloed en aanverwanten dus kijken heel andere series. Netflix raadde ons 'Surviving Summer' aan. We werden gek van de lange close up surf scènes dus die spoelden we door. We waren binnen no time door het seizoen heen. Geen aanrader iig.

Wij beginnen binnenkort met de zoetsappige Kerstfilms. :) Heerlijk.

Hopelijk nog geslapen Hupje?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 17 november 2024 @ 11:47:18 #36
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215607489
iPod van vriendlief heeft een natte washand niet overleeft :'(
Probeer tegenwoordig nog maar eens een iPod op de kop te tikken, toevallig hier nog iemand die er eentje kwijt wilt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215607545
OMG, Cobra Kai :o :o :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
pi_215607558
Oh kak @Ynske Anders marktplaats proberen?
If they say
pi_215607578
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 10:52 schreef exode het volgende:
Wij kunnen allebei niet tegen bloed en aanverwanten dus kijken heel andere series. Netflix raadde ons 'Surviving Summer' aan. We werden gek van de lange close up surf scènes dus die spoelden we door. We waren binnen no time door het seizoen heen. Geen aanrader iig.

Nou, jullie kunnen je hart ophalen de komende tijd ;)

Bloed, prima. Mijn bloed in een buisje echter... :N
Die oogscene uit GoT blijft wel een dingetje :+
Maar bloed, geweld, vechtfilms, thrillers, alles is prima. De zoetsappige schrap ik dan weer liever :P
If they say
  zondag 17 november 2024 @ 12:07:29 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_215607611
quote:

With live heeft regelmatig een gratis maand (ik denk zelfs dat dat 1 keer per 12 maanden kan ofzo). Helenjaar door kerstfilms!

(Ik ben dus gewoon dol op feelgoodmovies)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215607782
Ik ben geen fan van zoetsappig. Heel soms kijk ik zo'n film. Verging River vind ik dan wel weer leuk.
Ben groot fan van kostuumdrama, kan niet wachten op de volgende Bridgerton.
Kan ook niet wachten op de volgende Outlander.
GoT heb ik meermaals gezien. Binnenkort weer opnieuw kijken met A. The Red Wedding en the battle of the Bastards vond ik de 2 beste afleveringen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 17 november 2024 @ 12:39:22 #42
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215607821
Dr zijn sites die aangeven op welke minuut er jumpscares zitten. Wellicht is dat er ook voor seggs scenes.
pi_215608416
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 12:39 schreef amaranta het volgende:
Dr zijn sites die aangeven op welke minuut er jumpscares zitten. Wellicht is dat er ook voor seggs scenes.
Een goede vriendin is mijn jumpscare, ik heb ooit de Silence of the lambs met haar gekeken. Zij gaf steeds aan wanneer ik mijn ogen of oren of allebei dicht moest doen. Dat was vaak.

Ik vraag haar ook altijd 'kan ik dit kijken?'
'The watcher'
'Nee!'
'GoT?'
'NEE!!'

And so on.

In het echte leven vind ik het ook niet prettig maar ik ben al zo vaak in ziekenhuizen geweest inclusief IC's dat ik er wel aan gewend ben. In boeken kan ik ook veel hebben, maar beeld blijkbaar niet.

Heel anders ongemakkelijk: de beruchte sexscene in 'Blue is the warmest colour', die duurde en duurde maar.
pi_215610087
quote:
Nog wel redelijk. Moest er op tijd weer uit want J had wedstrijd. Dus de hele ochtend daar gezeten. Het was niet zo druk, dus heb ik daar mooi een groot deel van het huiswerk van mijn cursus kunnen maken. En vanmiddag de nieuwe tv uitgepakt enz ^O^
pi_215610563
Genoeg kijktips weer gelezen hier. :P

Ik was gisteren naar een toneelstuk waar mijn broertje in speelt. Echt super leuk en goed gedaan. O+
Ik zou echt vaker naar zoiets moeten gaan. :')
pi_215612842
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 12:33 schreef Vicky het volgende:
Ik ben geen fan van zoetsappig. Heel soms kijk ik zo'n film. Verging River vind ik dan wel weer leuk.
Ben groot fan van kostuumdrama, kan niet wachten op de volgende Bridgerton.
Kan ook niet wachten op de volgende Outlander.
GoT heb ik meermaals gezien. Binnenkort weer opnieuw kijken met A. The Red Wedding en the battle of the Bastards vond ik de 2 beste afleveringen.
Kostuumdrama's O+ The Tudors, Poldark O+ Downton Abbey. Heb al mijn favo series ondertussen op dvd. Alleen deel 2 van het laatste Outlander ontbreekt nog.
Beste film ever is toch wel Braveheart O+ Die mag zoon dan wel weer zien. The Patriot hebben we al samen gekeken.
Weet niet, de laatste jaren is het soms gewoon porno wat er aan sexscenes in zit. Hoeft voor mij echt niet, maar kijk het wel :P
Shetland, Broadchurch, The Pillars...nauwelijks/geen sex :+

Ben nu eindelijk bezig met het laatste seizoen van Vikings Valhalla. Maar daarna heb ik nog een lijst met wat ik wil zien, tot groot verdriet van de stapel boeken. Zijn er nu inmiddels 8 ongelezen :')
If they say
pi_215613038
Ik ben ook van de kostuumsrama's maar Poldark ken ik nog niet. Is dat nog ergens te streamen?

Outlander vond ik vooral de eerste seizoenen tof. Ik ben ergens bij seizoen 5 afgehaakt of zo. :@
pi_215613115
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:44 schreef Kyara het volgende:
Ik ben ook van de kostuumsrama's maar Poldark ken ik nog niet. Is dat nog ergens te streamen?

Outlander vond ik vooral de eerste seizoenen tof. Ik ben ergens bij seizoen 5 afgehaakt of zo. :@
Het is toen uitgezonden door de NPO dus misschien dat het op NPO start staat. Ik miste de eerste aflevering dus meteen maar de dvd's gekocht :@

Outlander speelt zich later af in Amerika, vond ik toch iets minder dan die in Schotland. Maar het is en blijft een geweldige serie O+
If they say
  zondag 17 november 2024 @ 23:53:12 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_215613504
The Gilded Age op hbo is ook tof
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215613531
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 23:53 schreef Troel het volgende:
Jaaa O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_215613573
quote:
2s.gif Op zondag 17 november 2024 23:53 schreef Troel het volgende:
Geen HBO maar gaat wél op mn lijst :)
If they say
pi_215614291
Zij die de hele nacht met een spugend kind in de weer is geweest, groet u :O c_/

Voor de ranzige detail liefhebbers, spuugbeurt nummer 1 ging net náást de wc (meermaals, over de hele badkamervloer) en tijdens het opruimen moest ik zo kokhalzen dat ik zelf ook moest overgeven. ^O^
pi_215614472
Ach @Schanu ;( :*
If they say
pi_215614562
Oke dit geloof je niet. Vrouwlief is thuis met de zieke en appt mij net dat ze iets heel raar groots had uitgespuugd. En toen kwam de aap uit de mouw:

De 8 jarige gaf toe gisteren 'per ongeluk' een huggies doekje te hebben opgegeten. Hóé dan? Ze is 8 he :')

Maar dat verklaart in ieder geval het vele overgeven en de enorme buikpijn die ze had. Ze knapt ook direct zienderogen op.

Die kinderen blijven mij verbazen :')
pi_215614574
@Schanu hoe krijg je zoiets weg? Doekjes met fruitsmaak/geur?
pi_215614626
Whaaaa @Schanu :o Wilde ze niet naar school ofzo? ;) En die doekjes ruiken idd best wel lekker :D
Joh, kinderen doen wel vaker gekke dingen. Dochter een keer met dr hoofd tussen de verwarmingsbuizen gekomen, kijken of dat paste :') en keihard gevallen toen ze een kruk, in de badkamer :') insmeerde met zeep en daar bovenop ging staan :') Wilde weten wat er gebeurde 8)7
Jouw dochter is ook weer een ervaring rijker, moet je maar denken en doet ze nooit meer ;)
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 november 2024 @ 09:10:42 #57
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215614629
:o
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215614673
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 08:56 schreef Schanu het volgende:
Oke dit geloof je niet. Vrouwlief is thuis met de zieke en appt mij net dat ze iets heel raar groots had uitgespuugd. En toen kwam de aap uit de mouw:

De 8 jarige gaf toe gisteren 'per ongeluk' een huggies doekje te hebben opgegeten. Hóé dan? Ze is 8 he :')

Maar dat verklaart in ieder geval het vele overgeven en de enorme buikpijn die ze had. Ze knapt ook direct zienderogen op.

Die kinderen blijven mij verbazen :')
Gatver! :D

Maar geen wonder dat ze zich zo beroerd voelde. Gelukkig niks ernstigs.

Mijn dochter had eens een ‘kruimeltje’ poep gegeten.
Ik had haar verschoond op de bank en even later komt ze terug met een enorme stink mond.
Kon ze mij uitleggen (ze was een jaar of 2), dat ze een chocolate chip stukje van zo’n koekje op de bank had gevonden. :') -O-

Blijkbaar was er tijdens het verschonen iets naast gerold. }:|
pi_215614815
Wij hebben die doekjes die de action verkoopt op 99% waterbasis. Zonder luchtje dus. Geen idee hoe ze het in haar hoofd haalde :')
pi_215614836
Mijn zoon heb ik toen hij 7 was ook betrapt op wcpapier eten… kon hij ook niet verklaren. Kinderen zijn soms gewoon raar.
pi_215614923
Kan je dat ook afstrepen Shanu, wat een verhaal joh. Maar gelukkig voelt ze zich een stuk beter nu.

B ging gisteren enorm benauwd naar bed, zo benauwd is hij al heel lang niet geweest. Extra puffer genomen voor het slapen. Hij is doodmoe maar niet meer benauwd naar school gegaan.
Het weer is heel naar nu voor astma patienten maar hij leek er juist overheen te groeien.
pi_215615004
Oh nee Schanu! :o Gelukkig kwam hij er weer uit..
Venco, bahhh!!! :X
Vriendje van ons (nog geen 4) zat vorige week op de SEH met een Smartie in z'n oor :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_215615105
Schanu :o

Wat een verhalen allemaal. :o
pi_215615606
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 10:16 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh nee Schanu! :o Gelukkig kwam hij er weer uit..
Venco, bahhh!!! :X
Vriendje van ons (nog geen 4) zat vorige week op de SEH met een Smartie in z'n oor :')
Dat heb ik een keer gehad, maar dan met een koffieboon, in mn neus :') Ik was een jaar of 2, 3 en uitgerekend op een autoloze zondag in de jaren '70. Moest naar de seh, werden aangehouden en toen kregen mijn ouders een toestemmingsbriefje van oom agent :D
Maar ik kan me nog herinneren dat ik daar, op een roestvrijstalen tafel zat met een felle lamp in mn face :')
Waarschijnlijk ook de reden waarom ik niet van koffie hou :+
If they say
pi_215615702
@exode, wat naar van B, eng ook zulke benauwdheid :'( Hopelijk blijft de benauwdheid nu weg!

En al die verhalen, haha, dan lijkt die van mij opeens niet zo heel raar meer. Mijn nu 6 jarige stopte als 5 jarige een paracetamol in haar neus die ik er op de SEH uit moest laten halen. Dat heeft de 8 jarige nu overigens wel overtroffen :') Maar heel normaal kindergedrag dus gelukkig :')
  maandag 18 november 2024 @ 12:08:27 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215615874
Benauwdheid is idd echt heel naar...

en omg dat doekje! Hoe bedenkt ze het? Maar ik at als kind graag vijf gulden munten, dus misschien ben ik zelf ook niet zo'n goed voorbeeld _O-

Ik. ben. moe. En dan moet de week nog zo'n beetje beginnen. 3,5 dag werken, een grote taart bakken, vullen en decoreren, 1,5 de kinderen, woe is prul echt jarig, vrijdag gaan we naar fiddler's green, de vrienden met wie we gaan slapen vervolgens bij ons en dan zaterdag het grotemensenfeest. Ik denk dat ik volgende week maandag vrij neem om te slapen...
pi_215615996
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 11:39 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat heb ik een keer gehad, maar dan met een koffieboon, in mn neus :') Ik was een jaar of 2, 3 en uitgerekend op een autoloze zondag in de jaren '70. Moest naar de seh, werden aangehouden en toen kregen mijn ouders een toestemmingsbriefje van oom agent :D
Maar ik kan me nog herinneren dat ik daar, op een roestvrijstalen tafel zat met een felle lamp in mn face :')
Waarschijnlijk ook de reden waarom ik niet van koffie hou :+
Oei toch.

Ik ben ooit bijna gestikt in een mentos.
pi_215616146
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 10:04 schreef exode het volgende:
Kan je dat ook afstrepen Shanu, wat een verhaal joh. Maar gelukkig voelt ze zich een stuk beter nu.

B ging gisteren enorm benauwd naar bed, zo benauwd is hij al heel lang niet geweest. Extra puffer genomen voor het slapen. Hij is doodmoe maar niet meer benauwd naar school gegaan.
Het weer is heel naar nu voor astma patienten maar hij leek er juist overheen te groeien.
Hier ook een kind dat weer aan de puffer zit idd. Mijn moeder zei altijd dat het rond de seizoenswissels (voorjaar/najaar) vooral opspeelde bij haar, en bij mijn zoon merk ik dat ook idd. Oktober/november en maart/april meestal. De rest van het jaar vrijwel geen last.
pi_215616229
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 10:04 schreef exode het volgende:

Het is momenteel niet het lekkerste seizoen voor longpatienten nee. Hier mag meneertje morgen weer voor een longfunctie,
hij is en blijft zo vreselijk moe... dit speelt nu al 4 jaar en ik weet t echt gewoon niet meer, een kind die op zijn 8e verjaardag met een huis vol, "even boven gaat liggen" vind ik niet normaal... maar ik weet ook niet welke richting we nog op moeten zoeken...

Omg Shanu, hoe krijgt ze het uberhaupt naar binnen...
S. 2014
J. 2016
pi_215616577
Schanu, wat een muts. :D Mss maar goed dat het niet in dr darmen terecht kwam, maar het er via dezelfde weg uitkwam als het erin ging.

Mijn puber heeft als baby eens een grote, zwarte spin opgegeten. Ik zag twee natte lipafdrukken op het laminaat waar even daarvoor nog een spin liep en op dr wang zat nog een poot. :X

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 19-11-2024 13:00:22 ]
pi_215616632
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 13:37 schreef -Spring het volgende:
Schanu, wat een muts. :D Mss maar goed dat het niet in dr darmen terecht kwam, maar het er via dezelfde weg uitkwam als het erin ging.

Mijn puber heeft als baby eens een grote, zwarte spin opgegeten. Ik zag twee natte lipafdrukken op het laminaat waar even daarvoor nog een spin en op dr wang zat nog een poot. :X
Oké, jij wint :X
pi_215616664
Omg @Schanu, wel fijn dat het doekje eruit is en kind opknapt!

@gewoonmezelf87, dat klinkt niet heel normaal... Wat is normaal natuurlijk, maar zo moe hoort niet bij kinderen. :*

@-Spring een spin... :X getverderrie
Fake it till you make it...
  maandag 18 november 2024 @ 13:52:38 #73
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215616718
quote:

Mijn puber heeft als baby eens een grote, zwarte spin opgegeten. Ik zag twee natte lipafdrukken op het laminaat waar even daarvoor nog een spin en op dr wang zat nog een poot. :X
Oke, hier moest ik van kokhalzen... brrt.
pi_215616748
quote:

Oh help, doe mij dan dat doekje maar :')
pi_215616968
quote:

Ik zie dit voor me..
:')
S. 2014
J. 2016
pi_215617329
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 12:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Het is momenteel niet het lekkerste seizoen voor longpatienten nee. Hier mag meneertje morgen weer voor een longfunctie,
hij is en blijft zo vreselijk moe... dit speelt nu al 4 jaar en ik weet t echt gewoon niet meer, een kind die op zijn 8e verjaardag met een huis vol, "even boven gaat liggen" vind ik niet normaal... maar ik weet ook niet welke richting we nog op moeten zoeken...

Omg Shanu, hoe krijgt ze het uberhaupt naar binnen...
Het is bij hem echt ineens weer, met zijn kinderarts is al besproken dat als hij het zo goed zou doen hij mag stoppen met Fluticason. Dat riep hij gisteren ook meteen 'nu mag ik toch niet stoppen!'.
Ik kan de laatste keer dat hij zijn blauwe puf nodig had, niet heugen. En nu nam ie meteen 2 pufjes.

Ik hoorde het al wel aan hem, maar toen hij begon te hoesten, wist ik het meteen. Vandaag gaat het prima gelukkig.

Hoe is de longfunctie? Hier hielp toen hij het net had andere medicatie wel. Longissues zijn enorm vermoeiend natuurlijk. Heeft hij ook allergietesten gehad?
pi_215618634
@Schanu jeetje zeg! Blij dat het er uit is en ze opknapt! Maar wat schrikken zeg als je zo iets er uit ziet komen.

@exode en @gewoonmezelf87 naar die benauwdheid en kortademigheid!

Hier vanmiddag bij de oogarts geweest met de jongste. Eerst een scan gehad van haar oog en een gezichtsveldonderzoek.

De uitslag was erg positief. De verdikking in haar oog is aangeboren en dus (zeer waarschijnlijk) geen druk vanuit de hersenen. Hoogst waarschijnlijk gaat ze hier geen last van ondervinden, ook later niet. Dus super goed nieuws!
heb er op sommige moment toch wel wat stress van gehad, gelukkig niet continu
pi_215618678
Wat fijn @hilliebillie
pi_215618808
Dat zal een flinke opluchting zijn hillie! Staat het ook los van het slechter kunnen zien waarvoor ze oorspronkelijk bij de opticien kwam?
pi_215618868
Fijn Hilliebillie
pi_215618920
Wat een opluchting Hillie, dit goede nieuws :)
If they say
pi_215619096
@hilliebillie, wat een enorme opluchting moet dat zijn, fijn zulk goed nieuws! O+
pi_215619151
Wat fijn Hillie!
pi_215619245
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 15:04 schreef exode het volgende:

[..]
Het is bij hem echt ineens weer, met zijn kinderarts is al besproken dat als hij het zo goed zou doen hij mag stoppen met Fluticason. Dat riep hij gisteren ook meteen 'nu mag ik toch niet stoppen!'.
Ik kan de laatste keer dat hij zijn blauwe puf nodig had, niet heugen. En nu nam ie meteen 2 pufjes.

Ik hoorde het al wel aan hem, maar toen hij begon te hoesten, wist ik het meteen. Vandaag gaat het prima gelukkig.

Hoe is de longfunctie? Hier hielp toen hij het net had andere medicatie wel. Longissues zijn enorm vermoeiend natuurlijk. Heeft hij ook allergietesten gehad?
Morgenochtend moet hij weer blazen, hij heeft alleen allergie via bloed gehad, maar ik ga wel vragen naar inhalatie allergie/provocatie, wil gewoon weten waar t vandaan komt.
S. 2014
J. 2016
pi_215619256
Wat fijn @hilliebillie!
pi_215619396
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:58 schreef FlyingFish het volgende:
Dat zal een flinke opluchting zijn hillie! Staat het ook los van het slechter kunnen zien waarvoor ze oorspronkelijk bij de opticien kwam?
Ja dat staat er los van, maar dat wisten we. De klachten die bij deze aandoening horen zijn hoofdpijn, duizeligheid en braken en dubbelzien. Dat had ze gelukkig geen van alle (dus daarom op zich ook wel goede hoop, maar bleef toch spannend)
  maandag 18 november 2024 @ 20:13:36 #87
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215619638
Wat fijn hillie!
pi_215619681
Ik was zelf bij de oogarts vandaag voor controle, mag weer een jaar wegblijven. Ik heb een hekel aan die druppels, de wereld ziet er zo vettig uit ofzo. Geen idee hoe je dat moet omschrijven, maar intussen kijkt het weer een stuk beter :)
Ze liepen flink uit, ik heb er anderhalf uur gezeten, maar ik kon met een klein sprintje de trein terug halen. Jongste was alvast gaan koken O+ de scheet.
pi_215619713
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 19:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Morgenochtend moet hij weer blazen, hij heeft alleen allergie via bloed gehad, maar ik ga wel vragen naar inhalatie allergie/provocatie, wil gewoon weten waar t vandaan komt.
Hou je het ook bij? Ik heb het bij B een tijd genoteerd. Wat er de dagen van benauwdheid voor bijzonders was. Sporten, hooikoortsalarm, stoffig in huis, vochtigheid buiten, haardgeur, roken in zijn lucht zeg maar etc.

Dat gaf ons best veel inzicht. Hij reageert meer op stof dan we dachten bijvoorbeeld en amper op graspollen.
pi_215620680
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 20:19 schreef exode het volgende:

[..]
Hou je het ook bij? Ik heb het bij B een tijd genoteerd. Wat er de dagen van benauwdheid voor bijzonders was. Sporten, hooikoortsalarm, stoffig in huis, vochtigheid buiten, haardgeur, roken in zijn lucht zeg maar etc.

Dat gaf ons best veel inzicht. Hij reageert meer op stof dan we dachten bijvoorbeeld en amper op graspollen.
Nee maar dat is wel een goede, Stomme is dat J. Vaak niet zichtbaar benauwd is, stille astma noemen ze dat, maakt observeren wel wat lastiger.
S. 2014
J. 2016
pi_215621306
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:32 schreef hilliebillie het volgende:
@:schanu jeetje zeg! Blij dat het er uit is en ze opknapt! Maar wat schrikken zeg als je zo iets er uit ziet komen.

@:exode en @:gewoonmezelf87 naar die benauwdheid en kortademigheid!

Hier vanmiddag bij de oogarts geweest met de jongste. Eerst een scan gehad van haar oog en een gezichtsveldonderzoek.

De uitslag was erg positief. De verdikking in haar oog is aangeboren en dus (zeer waarschijnlijk) geen druk vanuit de hersenen. Hoogst waarschijnlijk gaat ze hier geen last van ondervinden, ook later niet. Dus super goed nieuws!
heb er op sommige moment toch wel wat stress van gehad, gelukkig niet continu
Oh wat fijn! Ik dacht vanmiddag op het werk nog aan jullie, dat de uitslag vandaag kwam.
Dat moet een geruststelling zijn!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215622277
@hilliebillie wat fijn!

Hier 2 kinderen de deur uit gewerkt. Het miezert flink, maar ze wilden echt geen regenpak aan. Dat is zo'n gedoe op school. Naja, dat zit je maar een dag met een natte spijkerbroek. :P
pi_215622333
Juul heeft in de ochtend een uitje die vooral buiten is en met een boswachter. Ze moest kleding aan die vies mogen worden.

Juul heeft aan: een broek met glitters aan de zijkant, bergschoenen, een knalroze winterjas, een Frozen kroontje en lipgloss.
De rest van de klas: regenpakken.

Ik heb wel een tas meegegeven met extra kleding en schoenen.

En ik vind die kleding prima, we hebben een wasmachine en Juul combineert graag glamour met praktisch :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 november 2024 @ 14:15:17 #94
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215624998
Stroomstoring, huge...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215625563
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:15 schreef Ynske het volgende:
Stroomstoring, huge...
Ik had hier net een electricien in huis, moet ik hem doorsturen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 november 2024 @ 15:28:45 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215625815
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:06 schreef exode het volgende:

[..]
Ik had hier net een electricien in huis, moet ik hem doorsturen?
Brand in verdeelstation, iets meer dan 28.000 getroffen adressen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215625961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 09:01 schreef exode het volgende:
Juul heeft in de ochtend een uitje die vooral buiten is en met een boswachter. Ze moest kleding aan die vies mogen worden.

Juul heeft aan: een broek met glitters aan de zijkant, bergschoenen, een knalroze winterjas, een Frozen kroontje en lipgloss.

En ik vind die kleding prima, we hebben een wasmachine en Juul combineert graag glamour met praktisch :)
Heerlijk als ze zo hun eigen plan trekken!

Hier vandaag longfunctie gehad met J, en die was eigenlijk verrassend goed, ze gaan kijken of hij naar een lichtere puf kan *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_215626696
Dat is balen Ynske! Dat is wel een heftige storing ja.

Fijn dat de longfunctie goed was gewoonmezelf87. Hopelijk kan de kinderarts wat met de vermoeidheid.
pi_215626929
Goed nieuws @hilliebillie, wat fijn!
  dinsdag 19 november 2024 @ 19:26:42 #100
37150 livelink
pi_215627939
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Heerlijk als ze zo hun eigen plan trekken!

Hier vandaag longfunctie gehad met J, en die was eigenlijk verrassend goed, ze gaan kijken of hij naar een lichtere puf kan *O*

SPOILER
Wel fijn dat de longfunctie goed was.

Wat betreft je spoiler:
Het verklaart wel waarom hij juist op een feestje zo moe was. Het is niet compleet onoplosbaar, maar het vereist wel aanpassingen voor jullie hele gezin, helaas.
pi_215628048
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:28 schreef Ynske het volgende:

[..]
Brand in verdeelstation, iets meer dan 28.000 getroffen adressen
Is het al opgelost?

SPOILER
  dinsdag 19 november 2024 @ 19:36:17 #102
37150 livelink
pi_215628081
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 09:01 schreef exode het volgende:

Ik werd hier blij van.
En van het nieuws van @hilliebillie natuurlijk ook.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 november 2024 @ 21:31:57 #103
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215629351
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 19:33 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Is het al opgelost?

SPOILER
Gelukkig wel, school zat ook zonder stroom, bleek brand op het verdeelstation te zijn bij werkzaamheden
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215629684
Lush-liefhebbers, om welk product staat Lush vooral bekend? Ik moet een kadootje kopen met een budget van ca ¤10. Ben nog nooit in een Lush-winkel geweest, maar de andere kadootjes op het lijstje vallen buiten het budget.

En iemand enig idee of met 'Mars' altijd de reep bedoeld wordt? Dat staat ook op het lijstje. (nee, ze bedoelen sowieso niet de planeet, dat is het enige waar ik wel zeker van ben :D)
  dinsdag 19 november 2024 @ 22:45:26 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215630207
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 22:02 schreef FlyingFish het volgende:
Lush-liefhebbers, om welk product staat Lush vooral bekend? Ik moet een kadootje kopen met een budget van ca ¤10. Ben nog nooit in een Lush-winkel geweest, maar de andere kadootjes op het lijstje vallen buiten het budget.

En iemand enig idee of met 'Mars' altijd de reep bedoeld wordt? Dat staat ook op het lijstje. (nee, ze bedoelen sowieso niet de planeet, dat is het enige waar ik wel zeker van ben :D)
Zeep. Ja.

Stop de tijd :P
pi_215630651
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 22:45 schreef Quoi het volgende:

[..]
Zeep. Ja.

Stop de tijd :P
43 minuten, best goed een goede score zo 's avonds laat! ;)

Gewoon een ouderwets blok zeep dus... Dat zou wel binnen budget moeten vallen lijkt me.
pi_215630674
Ik hou van lush van een bubble bar. Die kun je in meerdere delen in je bad brokkelen. Dan heb je niet ¤6 of ¤8 in een keer in z’n geheel in bad. Want dat gaat me te ver namelijk.
pi_215630676
Vroeger was ik een Lushie O+ Hoop geld aan uitgegeven destijds. Nu kom ik er al jaren niet meer. Voor zo'n ¤10 zou ik voor de limited edition Snow Fairy Glitter shower gel gaan. Want limited edition, en glitters, en ook geschikt voor wie geen bad heeft :)
  dinsdag 19 november 2024 @ 23:58:05 #109
37150 livelink
pi_215630750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 23:35 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
43 minuten, best goed een goede score zo 's avonds laat! ;)

Gewoon een ouderwets blok zeep dus... Dat zou wel binnen budget moeten vallen lijkt me.
Je zou deze moeten kopen: https://www.lush.com/nl/nl/p/invaders-from-mars-bubble-bar

Heb je Mars en Lush mooi gecombineerd.

Maar ik heb zelf nog nooit iets van Lush gekocht, dus ik heb verder geen idee.
  woensdag 20 november 2024 @ 06:48:10 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215631322
Zes jaar en een kwartier geleden werd ik voor het eerst mama en nu ga ik zo met een taartje, kaarsje en een liedje m'n jarig jetje wakker maken O+
pi_215631354
Gefeliciteerd Tink, ook met jouw 6 jarige moederschap *O* :*
If they say
pi_215631498
Gefeliciteerd @Tink89
pi_215631584
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 06:48 schreef Tink89 het volgende:
Zes jaar en een kwartier geleden werd ik voor het eerst mama en nu ga ik zo met een taartje, kaarsje en een liedje m'n jarig jetje wakker maken O+
Gefeliciteerd! O+
pi_215631776
Gefeliciteerd Tink!
pi_215631986
Gefeliciteerd tink O+
pi_215632000
quote:
Gefeliciteerd en wees voorzichtig met kaarsjes
pi_215632584
Gefelicteerd @Tink89
pi_215632937
Wij waren vergeten dat zwager vandaag 50 wordt. Hij viert het niet, maar toch wel erg lullig dat we het nu pas bedenken. Gelukkig bestaat er same day delivery. Bos bloemen en wijn zijn onderweg.

Vanmiddag komt de taxateur dus ik heb het huis maar even toonbaar gemaakt. Vooral veel spullen in kasten gegooid.
pi_215634551
Bedankt voor de reminder Exode. Zus snel een appje gestuurd. Die wordt geen 50, dus dan hoef je nog niet groot uit te pakken.
  woensdag 20 november 2024 @ 14:21:04 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215634646
quote:
Gefeliciteerd! :*

Het is idd iets magisch, moeder worden, ik sta er ook iedere keer bij stil als mijn oudste jarig is, ook na 33 jaar nog :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215634754
Pfff net Juul huilend achtergelaten bij een kinderfeestje. Niet goed voor het moederhart. Ook de twijfel doe je daar wel goed aan. Ze is zo moe, maar ging het toch proberen. Als het niet gaat, haal ik haar meteen.
pi_215634771
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 14:05 schreef FlyingFish het volgende:
Bedankt voor de reminder Exode. Zus snel een appje gestuurd. Die wordt geen 50, dus dan hoef je nog niet groot uit te pakken.
Graag gedaan ;)
Zwager is de man van de zus van verloofde. De leuke kant van de schoonfamilie :) Dus dan pakken we even extra uit. Schoonzus wordt over 2 maanden 50. Die staat groot als reminder in de agenda een paar dagen ervoor.
  woensdag 20 november 2024 @ 14:40:47 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_215634792
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215635609
Ik had er niet echt op gerekend dat er vandaag sneeuw zou vallen :@ Dus kind was zonder sjaal of handschoenen naar school.
Op mijn werk mocht de middenbouw ook even naar buiten toen de sneeuw viel. Diverse huilende kinderen vanwege koude handen :D
't is even wennen, zeg maar.
pi_215635701
Ik heb een sneeuwballengevecht gehouden met een collega O+ Vond het heerlijk O+
pi_215635782
Ik wil óók sneeuw ;(
pi_215635785
Hier echt geen kruimel sneeuw te bekennen. Hooguit koud en vanmorgen regen.
Een blauwe lucht en zon sierden de middag. :D
  woensdag 20 november 2024 @ 16:48:49 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_215635790
Hier sneeuwt het al de hele dag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215635913
Wij hadden hagelbuien, die zijn niet zo leuk :(
  woensdag 20 november 2024 @ 17:07:18 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215636080
Ik moest met Soneal naar de tandarts een dorp verderop en daar zag ik ook op diverse daken sneeuw liggen, bij ons alleen wat hagel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215636187
No snow here, gelukkig.

En zoon flikt het gewoon weer he. Hij had een 7 voor een toets maar er werd een herkansing gegeven. Hij hoefde niet, toch gedaan (uit zichzelf) en hij sleept er weer een 10 uit :D

Ben een beetje, meh. Zoo stom dat dieren wél een winterslaap kunnen houden. Ik wil óók }:|
If they say
pi_215636480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 16:24 schreef Hupje het volgende:
Ik had er niet echt op gerekend dat er vandaag sneeuw zou vallen :@ Dus kind was zonder sjaal of handschoenen naar school.
Op mijn werk mocht de middenbouw ook even naar buiten toen de sneeuw viel. Diverse huilende kinderen vanwege koude handen :D
't is even wennen, zeg maar.
Ik heb een kind in de klas dat elke dag zonder jas en met korte broek naar school komt.
Elke dag. Elke dag. ELKE DAG.

(En dat blijft hij denk ik doen zolang zijn grote broer dat blijft doen)
pi_215636495
Gefeliciteerd Tink met je 6 jarige
pi_215637443
Hier was het de hele dag donker, grijs, regen en hagel. De taxateur moest foto's maken. Dus ik zei 'dan doe je er een Linda de Mol' filter overheen. Hij snapte hem niet.

Juul had uiteindelijk een leuk feestje, maar ze is duidelijk nogal moe. Haar weekend leeggeveegd, dansles en Scouting afgezegd. Alleen zondag naar zwemles. Even een chillweekend.
pi_215637628
Sneeuw? Welke sneeuw?
pi_215637661
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 20:25 schreef Amsel het volgende:
Sneeuw? Welke sneeuw?
Het valt hier nog steeds/weer :P
(Maar smelt ook weer snel, dus er ligt geen dik pak)
  Manager PR/Moderator woensdag 20 november 2024 @ 20:55:29 #137
269689 crew  Viv
pi_215637915
Hier ook sneeuw, maar ik speel vals. :+
pi_215638597
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 20:55 schreef Viv het volgende:
Hier ook sneeuw, maar ik speel vals. :+
Jij zit in Zweden, toch? :)
  Manager PR/Moderator woensdag 20 november 2024 @ 22:34:52 #139
269689 crew  Viv
pi_215638829
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2024 22:10 schreef vencodark het volgende:

[..]
Jij zit in Zweden, toch? :)
Correct :)
Vandaag de eerste sneeuw van het seizoen, een dag later dan sommige plekken in Nederland:
https://nos.nl/artikel/25(...)het-noorden-gevallen
pi_215638971
Het was hier vanmiddag even gezellig prachtig wit O+
De kerstverlichting werd ook net in het centrum opgehangen, dus helemaal in de sfeer hier!
pi_215639573
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 22:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Vandaag de eerste sneeuw van het seizoen, een dag later dan sommige plekken in Nederland:
Ah!
Mijn zus woont er sinds kort en die kreeg maandag sneeuw. :)
pi_215640478
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 22:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Ben je al aan het handelen in Bubs snoep?
pi_215641485
Nog gefeliciteerd met je dochter, Tink!

Ik zit in de Sinterklaastwijfels. Aan de ene kant willen we het niet te gek maken, maar nu heb ik een hele leuke Legoset gezien (Black Friday deal) van ¤ 70 (50% van de Lego adviesprijs), maar dat is wel een beetje veel.
We zouden de legoset ook alvast voor zijn verjaardag kunnen kopen (over 8-9 maanden) en dan voor Sinterklaas iets anders.

Ook wil Simon HEEEL graag laserguns https://www.bol.com/nl/nl(...)et/9300000179544152/
Ik ben niet zo'n voorstander van dergelijk speelgoed.... maar manlief zegt "hoe meer jij het tegenhoudt, hoe meer hij dat soort speelgoed wil".

@exode, komend weekend is het Lego Insidersweekend. Is dat de moeite waard om nog even op te wachten? Geen idee wat het verder inhoudt en of goede deals zijn.
pi_215642250
Ik zou gewoon lekker uitpakken met Sinterklaas Tolstoi. Hij heeft toch weinig besef van waarde en misschien is dit het laatste jaar dat je echt Sinterklaas viert. Als je het kan missen, waarom niet?

Hier hebben ze wel pistolen. Ik vind het juist best fijn speelgoed omdat ze er vaak samen mee spelen. Je linkje werkt mobiel niet, maar ik kan me voorstellen dat bij laserguns het ook een stimulans is om buiten te spelen, wat ook goed is.

Hier waren gisterenavond de vriendenboekjes in de schoen gestopt door de meiden… die hebben we maar laten liggen.
pi_215642393
De sneeuw is hier nu ook gearriveerd O+ #blijei
pi_215642422
Lasergun zou nou typisch iets zijn dat in de Sint zou laten geven ;). Iets wat je niet uit eigen naam wil geven is perfect voor de Sint!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 november 2024 @ 12:50:09 #147
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215642547
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:16 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou gewoon lekker uitpakken met Sinterklaas Tolstoi. Hij heeft toch weinig besef van waarde en misschien is dit het laatste jaar dat je echt Sinterklaas viert. Als je het kan missen, waarom niet?

Hier hebben ze wel pistolen. Ik vind het juist best fijn speelgoed omdat ze er vaak samen mee spelen. Je linkje werkt mobiel niet, maar ik kan me voorstellen dat bij laserguns het ook een stimulans is om buiten te spelen, wat ook goed is.

Hier waren gisterenavond de vriendenboekjes in de schoen gestopt door de meiden… die hebben we maar laten liggen.
Niet ingevuld door Piet of Sint? Dat vond mijn dochter hier echt magisch!
pi_215642564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:43 schreef TolstoiFan het volgende:
Nog gefeliciteerd met je dochter, Tink!

Ik zit in de Sinterklaastwijfels. Aan de ene kant willen we het niet te gek maken, maar nu heb ik een hele leuke Legoset gezien (Black Friday deal) van ¤ 70 (50% van de Lego adviesprijs), maar dat is wel een beetje veel.
We zouden de legoset ook alvast voor zijn verjaardag kunnen kopen (over 8-9 maanden) en dan voor Sinterklaas iets anders.

Ook wil Simon HEEEL graag laserguns https://www.bol.com/nl/nl(...)et/9300000179544152/
Ik ben niet zo'n voorstander van dergelijk speelgoed.... maar manlief zegt "hoe meer jij het tegenhoudt, hoe meer hij dat soort speelgoed wil".

@:exode, komend weekend is het Lego Insidersweekend. Is dat de moeite waard om nog even op te wachten? Geen idee wat het verder inhoudt en of goede deals zijn.
Je krijgt dan meestal een extra gwp en dubbele Insider punten. Lego is zelf niet scheutig met kortingen tenzij een set graag kwijt willen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 november 2024 @ 13:13:51 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215642746
@Mushanga71 jullie waren naar de Euroscoop in Lanaken gegaan voor de film toch?

Even ter info, die gaat sluiten.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215642965
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Niet ingevuld door Piet of Sint? Dat vond mijn dochter hier echt magisch!
Nee, ze zijn 7, dus dit is sowieso het laatste jaar dat ze nog geloven. Dan zouden ze dat nu heel leuk vinden, maar volgend jaar zouden ze dat stom vinden om nog in hun boekje te hebben staan verwacht ik. Als ze 4 zouden zijn zou het een ander verhaal zijn idd. Ik heb nu een los formulier gemaakt die ze van de week in hun schoen krijgen.
pi_215643268
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:51 schreef exode het volgende:

[..]
Je krijgt dan meestal een extra gwp en dubbele Insider punten. Lego is zelf niet scheutig met kortingen tenzij een set graag kwijt willen.
OK, duidelijk. Die set die ik op het oog heb, is nu ook met korting te krijgen bij Lego zelf (van ¤ 140 naar ¤ 84), want gaat uit de handel. Bij Amazon is ie nu nog weer ¤ 13 goedkoper dan bij Lego vanwege Black Friday.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:38 schreef Phaidra het volgende:
Lasergun zou nou typisch iets zijn dat in de Sint zou laten geven ;). Iets wat je niet uit eigen naam wil geven is perfect voor de Sint!
Daar zit ik nu ook aan te denken.
pi_215643380
Simon speelt hier met een vriendinnetje.
SPOILER
pi_215644383
Wat schattig Tolstoi O+

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 13:13 schreef Ynske het volgende:
@:Mushanga71 jullie waren naar de Euroscoop in Lanaken gegaan voor de film toch?

Even ter info, die gaat sluiten.
Wij zijn in Maasmechelen geweest ;)
Niet zo raar dat deze sluit, vraag me af hoelang Maasmechelen het volhoudt. We zijn nu twee keer geweest bij nieuwe films maar de zalen waren praktisch leeg.
Dank voor het delen :) bij een volgende 16+ film was Lanaken een optie geweest omdat we Maasmechelen nu wel gezien hebben.
If they say
pi_215644707
Pak jullie kans ;) het huisje waar ik eerder over vertelde staat sinds vandaag te koop.
Altijd van een oud vrouwtje geweest (nog waar ook).

Ik wist dat het klein was, maar het is nog een stukje kleiner dan ik dacht en de garage is geen geheim gebouw vol Lego. Jammer.

De vraagprijs is gunstig voor ons nu we de hypotheek aan het verhogen zijn. O-)

Huisje
pi_215644787
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:17 schreef exode het volgende:
Pak jullie kans ;) het huisje waar ik eerder over vertelde staat sinds vandaag te koop.

Ik wist dat het klein was, maar het is nog een stukje kleiner dan ik dacht en de garage is geen geheim gebouw vol Lego. Jammer.

Huisje
Wow, die tuin en dat schuurtje. Hebben jullie ook zo’n mega tuin?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 november 2024 @ 18:29:29 #156
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215644820
Ziggo staat voor een raadsel...
We hebben gewoon televisie alleen nl 3 werkt niet met het Sinterklaasjournaal. Gewoon geen beeld, volgend programma en t werkt weer :')

Ze snappen er niets van, tja ik ook niet.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215644837
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:29 schreef Ynske het volgende:
We hebben gewoon televisie alleen nl 3 werkt niet met het Sinterklaasjournaal. Gewoon geen beeld, volgend programma en t werkt weer :')

Wij waren te laat en ´kijk vanaf het begin´ deed het hier heul niet :o Uiteindelijk via NPO extra ofzo gekeken.
pi_215644897
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:29 schreef Ynske het volgende:

NPO had issues, hier ook.
pi_215644904
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:25 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wow, die tuin en dat schuurtje. Hebben jullie ook zo’n mega tuin?
Nee, wij wonen ook aan deze kant van de straat en dit is het enige huis met zo'n mega tuin. Vooral knap hoe goed onderhouden de tuin altijd was, die mevrouw was ver in de 80.
pi_215644921
@PoesInDoos was het inmiddels eigenlijk al gelukt met de Lego set?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 november 2024 @ 18:54:00 #161
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215645034
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:31 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wij waren te laat en ´kijk vanaf het begin´ deed het hier heul niet :o Uiteindelijk via NPO extra ofzo gekeken.
Klopt, en terugkijken is niet mogelijk via Ziggo. Npostart werkt daarintegen weer wel
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215645250
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 14:48 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon speelt hier met een vriendinnetje.
SPOILER
Ahh die kinderliefde, fantastisch O+

SPOILER
pi_215645365
Wat zoet die kinderliefde O+

Onze jongste heeft naar eigen zeggen ook de liefde van zijn leven al gevonden. Ze vertellen elkaar dagelijks dat ze van elkaar houden. Hij wordt later piloot en zij stewardess. Ze hebben de toekomst al helemaal uitgedacht :D
pi_215645488
Ondertussen gaat mijn 14 jarige nog altijd samenwonen met zijn beste vriend. En in de gang maken ze een bowlingbaan.
pi_215645508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:17 schreef exode het volgende:

Huisje
Heeft zeker ook altijd binnen gestaan en alleen gebruikt voor boodschappen
pi_215645970
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:41 schreef vlindertje89 het volgende:
@:PoesInDoos was het inmiddels eigenlijk al gelukt met de Lego set?
Ja! Nog 6 nachtjes slapen O+
pi_215646073
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:39 schreef amaranta het volgende:
Ondertussen gaat mijn 14 jarige nog altijd samenwonen met zijn beste vriend. En in de gang maken ze een bowlingbaan.
Toch heb ik het idee dat dat een realistischer plan is :D

Die van mij (van 9) gaat met twee vrienden een tijd in Marokko wonen, en daarna gaan ze in de VS wonen met z’n drieën.
pi_215646119
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:39 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, wij wonen ook aan deze kant van de straat en dit is het enige huis met zo'n mega tuin. Vooral knap hoe goed onderhouden de tuin altijd was, die mevrouw was ver in de 80.
Jammer! Anders hadden we een mooi adresje gehad voor een OUD-tuinfeest. ;)

Hopelijk krijgen jullie ook fijne nieuwe buren er voor terug.
pi_215646160
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:38 schreef Phaidra het volgende:
Iets wat je niet uit eigen naam wil geven is perfect voor de Sint!
Zo gaf Sint hier ooit zo'n (in mijn ogen) vreselijke pailletten wrijf trui. Kind dolblij. Toen we hem inlichten over het geheim was dat ook het eerste wat hij vroeg: heb jíj die voor mij gekocht?! :D
pi_215646180
Dit jaar weet ik het echt nog niet. J speelt steeds minder met speelgoed, en Lego/nerf/games hebben we al genoeg. Het ergste, hij weet het zelf eigenlijk ook niet.
En dan doen wij altijd al aan de 4 cadeautjes regel, dus ik hoef al niet veel te kopen... Wel lastig.
pi_215646493
Mijn 11 jarige weet zeker dat hij nooit zal samenwonen/trouwen en kinderen wilt. En verliefd worden gebeurd vast ook nooit. :P
pi_215646500
Dat huisje O+

Mijn 14 jarige blijft voor aaaaaltijd bij mij wonen O+ Zijn woorden, niet de mijne :+
Trouwen wil ie niet. Goh :')

En Gooische Vrouwen _O- Heb toch maar de samenvatting gekeken ipv de serie vanaf het begin. Net klaar met 113 afleveringen van Vikings/Valhalla.

Zoon wil een game :') van Sint. Afspraak is 1 kadootje. Ook weer een 18+ game en ik denk dat ik Gooische Vrouwen maar aan het verbodenserielijstje vastplak :')
If they say
pi_215646585
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:25 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Jammer! Anders hadden we een mooi adresje gehad voor een OUD-tuinfeest. ;)

Hopelijk krijgen jullie ook fijne nieuwe buren er voor terug.
Er zitten nog wat huizen tussen ons huis en deze. Ik ben wel benieuwd wat de doelgroep is.
Veel werk aan te doen, klein woonoppervlakte, giga tuin. Wordt vast uitbouwen.
pi_215646619
Deze Sint is al klaar met alle cadeaus en voor Kerst ook al (alleen voor verloofde en 1 cadeau voor het hele gezin). Heerlijk!
pi_215647169
Ik ben ook bijna klaar voor de Sint. En serieus alles van Vinted of Marktplaats of een tweedehands speelgoedbeurs vorige maand. Ik vind het echt tof dat het op deze manier gelukt is.
Er zijn nog wat dingen onderweg en mijn eigen cadeau, een ereader, komt wel via bol.com

Mijn 7-jarige gaat later samenwonen met vier vrinden. Ik weet zeker dat ik nooit een stap in dat huis ga zetten.

Mijn 9-jarige wil ook niet trouwen, want hij wil rustig op de bank kunnen zitten. Ik jaag zijn vader te vaak van de bank af :')
pi_215647440
Dat is best knap Adrian4! Mijn kinderen hebben wensen die helaas 2e hands weinig in te vullen zijn. Zoon wil vooral games en LEGO, dochters alles van Bluey en knutselspul. Alleen de grote LEGO set van zoon is 2e hands (vanaf mijn schoonzus). Andere 2e hands dingen krijgen ze hier vaak al zodra ik er tegenaan loop.

Maar ik heb het dit jaar wel bewust een stuk kleiner gehouden, dus qua financiële schade valt het mee. Ik denk dat ik met de verkopen van speelgoed op marktplaats de afgelopen maand de boel wel kan betalen. En een deel daarvan zijn uitgaven die ik anders ook wel had gedaan. Papier, plakband en lijm voor de meiden bijvoorbeeld (alleen nu krijgen ze wat meer en in één keer als knutselset).

Kerst wordt hier twee extra switch controllers en de nieuwe Mario Party. Het spel is al binnen, voor de controllers hoop ik nog op een black friday aanbieding.
pi_215648788
Er zit een ontwerpfout in ons systeem, er is vergeten winterslaap in te bouwen.
Echt, ik ben geen pussy maar auto/sneeuw/ijs én ik zijn geen goeie combi :{ hasjtag peentjeszweten
If they say
pi_215648943
Mijn oudste wil een tijd in het buitenland wonen en als hij tegen de 30 is gaat hij wel een vrouw "zoeken". Mijn meiden hebben hier vlakbij een rijtje met 4 huizen gevonden waar ze willen wonen met z'n drieën en dan de tuinen allemaal doortrekken.

SPOILER
Wij doen lootjes met sinterklaas en ik ben bijna klaar voor mijn lootje. Voor kerst ook bijna klaar, op 1 ding na.
  vrijdag 22 november 2024 @ 09:18:34 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_215648946
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 08:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Er zit een ontwerpfout in ons systeem, er is vergeten winterslaap in te bouwen.
Echt, ik ben geen pussy maar auto/sneeuw/ijs én ik zijn geen goeie combi :{ hasjtag peentjeszweten
Ik geniet van dit moment omdat ik zelf nog niet kan rijden weer :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215649010
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2024 09:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik geniet van dit moment omdat ik zelf nog niet kan rijden weer :+
Snap ik :D
Had ik toen met mn nieuwe heup, in de winter :+

Hoe gaat ie?
If they say
  vrijdag 22 november 2024 @ 09:35:18 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_215649103
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 09:26 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Snap ik :D
Had ik toen met mn nieuwe heup, in de winter :+

Hoe gaat ie?
Elke dag weer wat beter *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215649208
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2024 09:35 schreef Troel het volgende:

[..]
Yay, fijn *O*
If they say
pi_215649575
Heerlijk dit weer, hebben die winterbanden eindelijk eens nut voor ons. :)

Ik ben vanochtend naar de sportschool geweest en dan kom ik altijd stomend thuis. WARM. Dus ik fietste in mijn sportshirt en mijn jas wagenwijd open, geen handschoenen etc naar huis. Ik kreeg best vreemde blikken onderweg. Maar ik had het dus nog steeds warm he.

Vanmiddag haardje aan, vanavond eten de kinderen pizza en wij weten het nog niet, misschien koken, misschien frietjes (het is mijn cheatmeal van de week en zo lekker vind ik pizza niet). Gaan we alle afleveringen van deze week Super Surprise terugkijken. Dus eten op de bank O+
pi_215650308
Sinterklaascadeaus, ik ben al helemaal klaar O+ Verjaardagscadeaus voor vrouwlief op 1e kerstdag zelfs al klaar!

Mijn meiden willen wel trouwen, maar hun huwelijkspartner verschilt nogal eens. En mijn jongste twijfelt over kinderen, maar mijn oudste heeft besloten dat zij ze dan wel voor haar kan krijgen dus dat hebben ze ook alvast geregeld :')

Dat doekje dat de 8 jarige inslikte was toch niet de enige boosdoener van haar ziek zijn helaas. Dinsdag ging de jongste er heel plotseling achteraan, van niks aan de hand naar nonstop spugen en diarree. Die nacht ging ik er achteraan de de woensdagochtend vrouwlief. Ziek zijn is al niet leuk, maar met z'n vieren tegelijkertijd ziek is al helemaal geen pretje heb ik ontdekt :')

SPOILER
En dit weer, prachtig! Vanachter een raam :X Vanmorgen om 7 uur in de auto met slecht gestrooide wegen vond ik het een minder groot succes.

Heerlijk zo'n vrijdagavond @exode O+ Wij doen dat standaard op de zaterdag, patatjes op de bank eten voor de televisie. Is de favoriete avond van de kinderen O+
pi_215650401
Vanavond sushi *O*

Yay
  vrijdag 22 november 2024 @ 12:54:36 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_215650927
Ik dacht een leuk legobakje te bestellen voor de reservestukjes enzo. Ietsjes verkeken op het formaat. Dit is meer een grote roze duplosteen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215651058
Onze verbouwing gaat door *O* , maar ook een beetje -O- want ik heb er nu al stress van en het wordt pas komend voorjaar :+ .
Kunnen we die maanden dat ze hier bezig zijn niet gewoon doorspoelen en dat ik dan daarna het huis klaar heb maar amper last heb gehad van de zooi? Nee zeker... :')

Ik zie er naar uit (dat het klaar is dan), maar ik zie er ook enorm tegenop.
Nu gaan we toch echt serieus een keuken uitzoeken, want we weten wat het budget is. Ik heb er bij 1 een erg goed gevoel, maar de man wil graag nog ergens anders ook heen. Dus dat moeten we dan maar doen denk ik.
Geen zin in, maar wel een steeds beter beeld van wat we willen :) .
En dan dus opruimen, zodat we boven kunnen wonen tijdelijk en ruimte hebben om wat zooi kwijt te kunnen.
  vrijdag 22 november 2024 @ 13:44:51 #188
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215651329
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2024 09:35 schreef Troel het volgende:

[..]
+1 , lekker makkelijk!
En dat huisje zou ik nog te groot vinden maar die tuin wil ik wel :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215651520
Wat gaat er allemaal gebeuren Nijna? De hele beneden verdieping?

Onze verbouwing:

SPOILER
pi_215652468
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 22:58 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is best knap Adrian4! Mijn kinderen hebben wensen die helaas 2e hands weinig in te vullen zijn. Zoon wil vooral games en LEGO, dochters alles van Bluey en knutselspul. Alleen de grote LEGO set van zoon is 2e hands (vanaf mijn schoonzus). Andere 2e hands dingen krijgen ze hier vaak al zodra ik er tegenaan loop.

Maar ik heb het dit jaar wel bewust een stuk kleiner gehouden, dus qua financiële schade valt het mee. Ik denk dat ik met de verkopen van speelgoed op marktplaats de afgelopen maand de boel wel kan betalen. En een deel daarvan zijn uitgaven die ik anders ook wel had gedaan. Papier, plakband en lijm voor de meiden bijvoorbeeld (alleen nu krijgen ze wat meer en in één keer als knutselset).

Kerst wordt hier twee extra switch controllers en de nieuwe Mario Party. Het spel is al binnen, voor de controllers hoop ik nog op een black friday aanbieding.
Tip!

Nintendo 250006 Pro Controleur, Zwart (Nintendo Switch) https://amzn.eu/d/i2Bm63n

Wij hebben er 2 van deze. Echt heel fijn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215652677
@Schanu, beterschap voor jullie :*
Er hangt een raar virus, ik hoor niet anders.

Oeh @Nijna spannend! Ik trek verbouwingen helemaal niet. Bij alleen de keuken al wilde ik in een hotel en pas terug alst gefixt was. Helaas :')
En dan maanden... Maar, je krijgt er wel wat moois voor terug ;)

@exode, fijne buren zijn goud waard. Ze zouden dan meteen kunnen mee isoleren als er aan jullie dak wordt gewerkt. Komen jullie vast wel uit :)

Kijk trouwens uit met Ikea keukens. Vooral erop letten dat ze niet alleen de deuren en alles, maar óók de kasten zelf erbij berekenen :') En nog een tip: laat het bouwen doen, doe het niet zelf :+
If they say
pi_215652737
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:01 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Schanu, beterschap voor jullie :*
Er hangt een raar virus, ik hoor niet anders.

Oeh @:Nijna spannend! Ik trek verbouwingen helemaal niet. Bij alleen de keuken al wilde ik in een hotel en pas terug alst gefixt was. Helaas :')
En dan maanden... Maar, je krijgt er wel wat moois voor terug ;)

@:exode, fijne buren zijn goud waard. Ze zouden dan meteen kunnen mee isoleren als er aan jullie dak wordt gewerkt. Komen jullie vast wel uit :)

Kijk trouwens uit met Ikea keukens. Vooral erop letten dat ze niet alleen de deuren en alles, maar óók de kasten zelf erbij berekenen :') En nog een tip: laat het bouwen doen, doe het niet zelf :+
We hadden in ons vorige huis een Ikea keuken laten plaatsen :)
De kasten gaan we bij Ikea bestellen, apparatuur hebben we grotendeels al, alleen kookplaat en koelkast (big american!) nog, die kopen wel los van een goed merk en de fronten gaan van Baboon komen.
We laten hem sowieso plaatsen, we gaan niets zelf doen bij deze verbouwing. 8-)
pi_215653402
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Kijk trouwens uit met Ikea keukens. Vooral erop letten dat ze niet alleen de deuren en alles, maar óók de kasten zelf erbij berekenen En nog een tip: laat het bouwen doen, doe het niet zelf
Wij hebben 2 ikea keukens gebouwd in een jaar :D
Eerst eentje in ons oude huis, daarna besloten om het te verkopen. Vervolgens in ons nieuwe huis nog eens hetzelfde verhaal. Toen met het nieuwe systeem (10 jaar geleden is het gewisseld). Bij het eerste huis was het echt een scheve ondergrond/muren, dan is het plaatsten nog best lastig. Hier was alles gewoon recht, dat was echt zo gepiept met zijn tweeen. We hebben maar 1 dag zonder fornuis gezeten *O*

Ik denk dat we over een jaartje of 2 wel nieuwe deurtjes nodig hebben. Die beginnen na dik 9 jaar wel wat deuken en poetsschade te krijgen. Koelkast, vriezer, oven en magnetron doen het allemaal nog. Dat spul heeft ook nog ergens 2 weken in de garage gestaan voor een verbouwing. Alleen de vaatwasser is na 8 jaar kapot gegaan.
pi_215653421
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 14:05 schreef exode het volgende:
Wat gaat er allemaal gebeuren Nijna? De hele beneden verdieping?

Onze verbouwing:

SPOILER
De hele benedenverdieping gaat in de revisie zeg maar.
SPOILER
pi_215653468
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:54 schreef Nijna het volgende:

[..]
De hele benedenverdieping gaat in de revisie zeg maar.
SPOILER
Groot project!
Maar dat wordt vast mooi! Kan je buiten iets bedenken om te koken? Wij gaan dat iig wel doen, maar goed dat is al mei.
Onze overburen hadden een caravan geleend en kookten daarin.

Zo'n lijst is handig, hebben wij ook. Je moet zoveel beslissen tot aan de lichtpunten aan toe.
pi_215653710
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:07 schreef exode het volgende:

[..]
We hadden in ons vorige huis een Ikea keuken laten plaatsen :)
De kasten gaan we bij Ikea bestellen, apparatuur hebben we grotendeels al, alleen kookplaat en koelkast (big american!) nog, die kopen wel los van een goed merk en de fronten gaan van Baboon komen.
We laten hem sowieso plaatsen, we gaan niets zelf doen bij deze verbouwing. 8-)
Er is ook niks mis met Ikea keukens, bij ons liep het alleen fout, zie onder :P
Weet je al welke kleur het gaat worden?
En Amerikaanse koelkasten O+ Ik heb een samsung van bijna 25 jaar oud. Wordt nu echt tijd voor een nieuwe.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:49 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Wij hebben 2 ikea keukens gebouwd in een jaar :D
Eerst eentje in ons oude huis, daarna besloten om het te verkopen. Vervolgens in ons nieuwe huis nog eens hetzelfde verhaal. Toen met het nieuwe systeem (10 jaar geleden is het gewisseld). Bij het eerste huis was het echt een scheve ondergrond/muren, dan is het plaatsten nog best lastig. Hier was alles gewoon recht, dat was echt zo gepiept met zijn tweeen. We hebben maar 1 dag zonder fornuis gezeten *O*

Ik denk dat we over een jaartje of 2 wel nieuwe deurtjes nodig hebben. Die beginnen na dik 9 jaar wel wat deuken en poetsschade te krijgen. Koelkast, vriezer, oven en magnetron doen het allemaal nog. Dat spul heeft ook nog ergens 2 weken in de garage gestaan voor een verbouwing. Alleen de vaatwasser is na 8 jaar kapot gegaan.
Zooo dan :D
Hier ging het al fout met het bestellen. Heel de lijst afgerekend, wilden we de kasten halen, stonden niet op de bon :') De levering ging finaal de mist in, dat heeft een week geduurd voordat alles compleet was, (week zonder aanrecht is niet grappig) en ondertussen nog tig keer bij Ikea geweest voor handgrepen, tussenstukken voor de lades plus extra lades want dat was ook niet doorgekomen tijdens het tekenen :') Maar, als het fout gaat, gaat het ook meteen goed fout :+ Verder een prima keuken. Kungsbacka antraciet O+
Welke hebben jullie? Deurtjes zijn hier nog prima na 6 jaar :)
If they say
pi_215653937
Ik zie net bij de bank, dat mijn tweede voornaam verkeerd staat gespeld. Omdat ik die rekening al sinds ik tiener ben heb, heb ik geen idee wie die fout heeft gemaakt :D Ik laat het maar lekker zo.
If they say
pi_215654675
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 17:27 schreef Mushanga71 het volgende:

Welke hebben jullie? Deurtjes zijn hier nog prima na 6 jaar :)
Hier hebben we de BODBYN frontjes, met een LOCKEBO antraciet steenpatroon/glas composiet blad.

Vooral de hoekjes van het binnen vierkant lijken wat dunner te worden bij de deurtjes. En op 1 plek heb ik een stukje van 5*5mm eraf gechipt, daar was het vocht iets ingetrokken en zat zo los dat mijn doekje het meenam.
pi_215654890
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 15:33 schreef Vicky het volgende:

[..]
Tip!

Nintendo 250006 Pro Controleur, Zwart (Nintendo Switch) https://amzn.eu/d/i2Bm63n

Wij hebben er 2 van deze. Echt heel fijn
Bedankt voor de tip, maar we hebben de extra controllers vooral nodig voor Mario Party en daarvoor zijn de losse halve controllers nodig om alle mini-games te kunnen spelen dacht ik.
pi_215655189
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:39 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip, maar we hebben de extra controllers vooral nodig voor Mario Party en daarvoor zijn de losse halve controllers nodig om alle mini-games te kunnen spelen dacht ik.
Ah ok
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215655712
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 17:05 schreef exode het volgende:

[..]
Groot project!
Maar dat wordt vast mooi! Kan je buiten iets bedenken om te koken? Wij gaan dat iig wel doen, maar goed dat is al mei.
Onze overburen hadden een caravan geleend en kookten daarin.

Zo'n lijst is handig, hebben wij ook. Je moet zoveel beslissen tot aan de lichtpunten aan toe.
Ik zat te denken aan een partytent om in te koken of misschien kijken of we een caravan of iets kunnen neerzetten, dan zouden de kinderen daar ook huiswerk kunnen maken als het te rumoerig is in huis...
Maar zo'n ding moet dan wel op eigen terrein staan toch?
pi_215655797
Klopt :)
Flink plan Nijna, wij hebben toen we vloerverwarming kregen een weekje op Parc Sandur gezeten, erg ideaal (oké, kost wel wat uiteraard). Zo kon alles doorgaan, had ik in het huisje een wasmachine en droger en was daar alles gewoon schoon en kon er gewerkt en geleerd worden. Thuis was er geen water, was het koud en we konden niet naar boven door de vloer.
pi_215656093
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 20:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik zat te denken aan een partytent om in te koken of misschien kijken of we een caravan of iets kunnen neerzetten, dan zouden de kinderen daar ook huiswerk kunnen maken als het te rumoerig is in huis...
Maar zo'n ding moet dan wel op eigen terrein staan toch?
Officieel mag ie volgens mij 3 dagen op een openbare parkeerplaats staan. Maar als je het met je buren overlegd zal toch niemand moeilijk doen?
pi_215658454
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 20:57 schreef mrien het volgende:
Klopt :)
Flink plan Nijna, wij hebben toen we vloerverwarming kregen een weekje op Parc Sandur gezeten, erg ideaal (oké, kost wel wat uiteraard). Zo kon alles doorgaan, had ik in het huisje een wasmachine en droger en was daar alles gewoon schoon en kon er gewerkt en geleerd worden. Thuis was er geen water, was het koud en we konden niet naar boven door de vloer.
Het gaat om 2 maanden, dat wordt wel erg prijzig op sandur. En in de meivakantie bijvoorbeeld kon ik maar 1 week boeken. En ik weet nog niet precies wanneer ze komen dus ik ga nu nog maar even niet boeken.
Wij kunnen wel naar boven, want van voordeur stap je zo de trap op en ik hoop dat het niet meer heel koud is dan maar dat zal vast wel :{ .

Ik kan wel een caravan kwijt op de oprit, weet niet hoe blij de bouwmannen daarvan worden :+
pi_215658520
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 08:09 schreef Nijna het volgende:

[..]
Het gaat om 2 maanden, dat wordt wel erg prijzig op sandur. En in de meivakantie bijvoorbeeld kon ik maar 1 week boeken. En ik weet nog niet precies wanneer ze komen dus ik ga nu nog maar even niet boeken.
Wij kunnen wel naar boven, want van voordeur stap je zo de trap op en ik hoop dat het niet meer heel koud is dan maar dat zal vast wel :{ .

Ik kan wel een caravan kwijt op de oprit, weet niet hoe blij de bouwmannen daarvan worden :+
Ik zou dat wel met ze overleggen, 2 maanden boven leven lijkt mij vreselijk :@
pi_215658644
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 08:20 schreef exode het volgende:

[..]
We hebben een zolderkamer die we als tijdelijke huiskamer kunnen gebruiken. Maar het lijkt me niks om daar te koken eigenlijk. zonder afzuigkap ed.
pi_215658851
Voor langdurig iets huren op een vakantiepark nooit zomaar via de site reserveren! Altijd even bellen en vragen naar lang-verhuur-tarieven!

Wij hebben 5 maanden op een (klein) vakantiepark 'gewoond'. Diverse parken gevraagd en de meeste hadden aparte tarieven daarvoor.
pi_215659002
Wiehooo, de game die zoon wil is normaal 80 euro. Nu is ie 37 *O* Ik hou van black fridayweken :D

Mooiste was nog wel dat hoofd van hem met zn verjaardag. Hij dacht dat ie wist wat ie zou krijgen, lego sorteerhoed plus game. Maar ik had de lego Wolverine klauwen plus de lego sorteerhoed. Omdat de klauwen eruit gingen was hij daarvoor al een tijdje aant miepen dat het zo jammer was dat die eruit waren en hij ze niet zou hebben. Well O-)

Nu nog de wensenlijstjes van dochter zien los te peuteren want dat schiet niet op :')
If they say
pi_215659036
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 08:20 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben bijna 2 maanden boven geleefd, zonder keuken, afwassen onder de douche, koken buiten of in de schuur. Was echt prima te doen. Ik zag er erg tegenop maar het is me 1000% meegevallen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215659526
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:37 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij hebben bijna 2 maanden boven geleefd, zonder keuken, afwassen onder de douche, koken buiten of in de schuur. Was echt prima te doen. Ik zag er erg tegenop maar het is me 1000% meegevallen
Gelukkig maar.

Ik weet dat ik er niet voor geschikt ben, ik wist het al en nu met alle coach gesprekken etc etc leer ik mezelf nog beter kennen. Ik zou 2 maanden mij enorm irriteren, stressen en alle aanverwanten. Ik denk dat verloofde dan ook zal zeggen: ga jij even ergens anders wonen.
pi_215660006
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 08:38 schreef Nijna het volgende:

[..]
We hebben een zolderkamer die we als tijdelijke huiskamer kunnen gebruiken. Maar het lijkt me niks om daar te koken eigenlijk. zonder afzuigkap ed.
Een multicooker neerzetten. Kun je in ieder geval al veel in klaarmaken.
En wij hebben zo’n gasbarbecue met aparte kookpit. Daar hebben we ook veel op gekookt.
pi_215660376
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:37 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dat had ik ff nodig, tnx!

@Hupje, goede tip van vakantiepark! Dank je.

@LeSage, goede gelegenheid om evt een multicooker aan te schaffen ;) nog tips voor welke dan?

@exode, ik ben hier ook niet voor gemaakt... ik kan niet zo goed tegen dit soort dingen. Loop nu al te stressen en ik denk ook niet dat ik er gezelliger op wordt. Maar goed... alles in 1x is wel de "snelste" en beste optie.
Ik ga toch die winterslaap voor mensen maar uitvinden denk ik... :+
  zaterdag 23 november 2024 @ 13:52:23 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215660822
Tip:

Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten :D

En hij wordt sowieso nog wel eens gebruikt als het fornuis heel vol staat:

https://www.ikea.com/nl/n(...)1-zone-wit-80590155/

Tevens: een slowcooker, dat wil je ook onder zulke omstandigheden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215660840
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
Tip:

Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @:Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten :D

Dat zijn echt topdingen! Wij hadden 2 van die platen en de airfryer. Daar hebben wij al die weken op gekookt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 23 november 2024 @ 14:00:49 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215660869
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:55 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dat zijn echt topdingen! Wij hadden 2 van die platen en de airfryer. Daar hebben wij al die weken op gekookt.
Ja, ze zijn super! We gebruiken hem in de zomer ook nog wel eens als we BBQ'en en buiten eten, om de satésaus warm te houden enzo :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2024 @ 14:03:20 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215660886
Oh, ik zie dat er tegenwoordig ook een dubbele is:
https://www.ikea.com/nl/n(...)-zones-wit-30497094/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215660901
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, ze zijn super! We gebruiken hem in de zomer ook nog wel eens als we BBQ'en en buiten eten, om de satésaus warm te houden enzo :D
Wij afgelopen kerst. Was echt zo fijn dat we ze hadden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215660909
Wij hebben een aantal jaar geleden ook de hele benedenverdieping verbouwd. En daarbij boven gewoond. We hadden een aparte kamer die we als woonkamer konden gebruiken en een ruimte waar we een goede wasbak hadden om de afwas te doen.

Koken deden we in zo’n elektrische hapjespan en/of op de bbq. Ook had ik nog een stoomkoker staan. Dus daarin rijst opwarmen en dan in de hapjes pan roerbakgroenten met kip of gehakt en een sausje.
Of aardappeltjes bakken aan de ene kant van de pan, vlees aan de andere kant en dan een zakje roerbakmix. (Of vlees op de bbq). En ook af en toe groenten in de stoomkoker. Eigenlijk een goede variatie. Dat viel me 100% mee.
Eten deden we of buiten bij goed weer of boven bij minder goed weer.

We hebben 1 weekend moeten behelpen, toen konden we eigenlijk niet goed bij de trap ivm egaliseren (of leggen weet het niet meer) van de vloer). Toen moesten we door de voordeur naar buiten om door de garage weer in de achtertuin te komen. En liefst zo min mogelijk. Maar als je dat weet is het ook geen probleem.

Nu gaan we wel even overbruggen bij schoonmoeder omdat ook de vloer beneden nog gedaan moet worden maar ook boven het net niet af is. En er in de garage nog veel bouwvakkers zitten/lopen te stoffen dat ik daar m’n goede meubels niet neer wil zetten.
pi_215660960
quote:
Tip:

Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @:Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten :D

Voor dat laatste gebruik ik dus de multicooker. Ik heb een tefal. Gekregen van mijn schoonmoeder trouwens. Die had er blijkbaar 2 :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 23 november 2024 @ 14:19:23 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215660976
Toen ik in een verbouwd hotel woonde in Zwitserland kookte ik met een waterkoker en zon kleine grill/tosti ijzer
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215661129
Die week zonder aanrecht waren thuisbezorgd/mcD/stoommaaltijden onze grote vrienden :+ Maar voor langer is dat geen optie.
En slowcooker O+
If they say
  zaterdag 23 november 2024 @ 15:02:16 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215661192
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:16 schreef LeSage het volgende:

[..]
Voor dat laatste gebruik ik dus de multicooker. Ik heb een tefal. Gekregen van mijn schoonmoeder trouwens. Die had er blijkbaar 2 :D
Onze slowcooker is zo te zien ook een multicooker, maar zoals eerder gezegd: ik weet niet waar de keuken is, ik heb hem alleen ontworpen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2024 @ 16:08:15 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_215661818
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Onze slowcooker is zo te zien ook een multicooker, maar zoals eerder gezegd: ik weet niet waar de keuken is, ik heb hem alleen ontworpen :')
Heb je als niet koker ook wensen voor de keuken dan of ging het puur om de looks :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215661920
Ik zie ook zo op tegen verbouwingsgedoe. We moeten eigenlijk een nieuwe keuken want de huidige valt letterlijk uit elkaar. Als we slim zijn bouwen we dan meteen uit, of breken we de keuken open. Maar dan moet ook op de hele benedenverdieping de vloer vervangen worden. Dus dan ook maar meteen vloerverwarming doen. En de oude open haard eruit. Dus dan moet die muur ook opnieuw gestuct worden, en dat wordt dus overal opnieuw schilderen of behangen. En zo komt er steeds weer wat bij, en dan kan ik het niet meer overzien en doen we het dus maar niet _O-
pi_215662206
Wij hebben datzelfde probleem Amsel. Niet met de keuken, maar met de achterpui. De kozijnen moeten vervangen worden, en eigenlijk willen we dan gelijk een schuifpui. Het is ook handig als we dan ook vloerverwarming krijgen zodat die verwarmingen weg kunnen en de vloer is ook aan vernieuwing toe (is nog van de oude bewoners, wij wonen hier nu 7,5 jaar). Maar ik twijfel ook nog over een aanbouw ipv puur een schuifpui, als we dan toch bezig zijn.

Man wil het liefst niets, die heeft nog trauma’s van het drama rondom de prutsers met de zonnepanelen.
pi_215662272
Wij hebben een maand in de garage gekookt en afgewassen in een provisorisch gemaakte keuken met kookplaatje, waterkoker en kraan met koud water, toen onze keuken verbouwd werd. Moest ik door de voordeur, over de stoep, de poort door en dan mijn garage in, met m'n teiltje afwas of het eten :') En (toen nog) peuter moest dan verplicht mee, kon niet alleen in huis zijn dan.

Maar ik snap het er tegen op zien. Daarom hebben wij onze woonkamer ook nog niet aangepakt.
Ok, ook omdat ik eigenlijk niet wil weten wat er allemaal mis is onder de vloer. We kwamen zó veel tegen in de keuken, met een langzaam verzakkende houten vloer kan het dan in de woonkamer niet meevallen, vrees ik.
pi_215662777
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat had ik echt niet laten gebeuren. Mijn keuken, mijn ontwerp,mijn wensen leidend. Keuken is dus op mijn hoogte, met lades zo dat ik tijdens het koken alles wat ik nodig zou kunnen hebben bij de hand heb, zonder rare fratsen als soft close, of click to open, waarmee je alleen maar je proces vertraagt. Hoe leuk dat in theorie allemaal ook klinkt.

Ik geloof dat Mrs V wel een mening mocht hebben over de kleur en de lampen etc.

Het enige waar ik op toegegeven heb is dat zij graag een inbouwkoelkast wilde en ik een losse. Daar heb ik dus ook spijt van.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215663091
quote:
Tip:

Ik kan van iemand een kookplaatje met 2 pitten lenen, dus dat is mooi.
Airfryer hebben we ook.

Meubels beneden gaan we tijdelijk opslaan waarschijnlijk. Want dat past niet in de garage en ik vermoed dat daar ook nog wel wat heen en weer gesjouwd gaat worden door de bouwlieden.

@Mushanga71, 2 maanden leven van thuisbezorgd... zoveel variatie hebben we hier niet in ZO Drenthe (friet, sushi, pizza, chinees, dan heb ik denk ik het meeste wel gehad...).

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:18 schreef Amsel het volgende:
Ik zie ook zo op tegen verbouwingsgedoe. We moeten eigenlijk een nieuwe keuken want de huidige valt letterlijk uit elkaar. Als we slim zijn bouwen we dan meteen uit, of breken we de keuken open. Maar dan moet ook op de hele benedenverdieping de vloer vervangen worden. Dus dan ook maar meteen vloerverwarming doen. En de oude open haard eruit. Dus dan moet die muur ook opnieuw gestuct worden, en dat wordt dus overal opnieuw schilderen of behangen. En zo komt er steeds weer wat bij, en dan kan ik het niet meer overzien en doen we het dus maar niet _O-
Dat klinkt ongeveer als onze situatie... we hikken er al een tijd tegenaan, hebben nu genoeg gespaard en een aannemer die het allemaal overziet en regelt (en dat is heel fijn, want we hebben deze man eerder over de vloer gehad en hij heeft de lat hoog liggen). Het moet goed zijn wat hij aflevert en daar staat hij ook voor.
Hij gaat bijna met pensioen, ook een reden om het niet langer uit te gaan stellen ;) .
  zaterdag 23 november 2024 @ 18:39:14 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215663144
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:08 schreef Troel het volgende:

[..]
Heb je als niet koker ook wensen voor de keuken dan of ging het puur om de looks :D
Bij mij gaat het nooit om de looks, vooral om de werkbaarheid en kwaliteit.

Okay, ik geef toe: voor de kraan heb ik 3 extra (gekleurde) houders, dus de kraan is afhankelijk van de gelegenheid of mijn stemming oranje, groen of paars, de standaard zwart gebruik ik nooit.
Dat is wel voor looks dus :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2024 @ 18:44:40 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215663206
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat had ik echt niet laten gebeuren. Mijn keuken, mijn ontwerp,mijn wensen leidend. Keuken is dus op mijn hoogte, met lades zo dat ik tijdens het koken alles wat ik nodig zou kunnen hebben bij de hand heb, zonder rare fratsen als soft close, of click to open, waarmee je alleen maar je proces vertraagt. Hoe leuk dat in theorie allemaal ook klinkt.

Ik geloof dat Mrs V wel een mening mocht hebben over de kleur en de lampen etc.

Het enige waar ik op toegegeven heb is dat zij graag een inbouwkoelkast wilde en ik een losse. Daar heb ik dus ook spijt van.
Mijn autisme is de oorzaak dat we een eiland met 2 hoogtes hebben (kwam er geen naad in het werkblad), en we hebben 2 koelvriescombinaties (in de keuken).

Hij kookt, ik zorg dat de keuken daarna weer toonbaar wordt, hij zou me 100% zeker in een volgend huis weer een keuken laten ontwerpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215663706
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bij mij gaat het nooit om de looks, vooral om de werkbaarheid en kwaliteit.

Okay, ik geef toe: voor de kraan heb ik 3 extra (gekleurde) houders, dus de kraan is afhankelijk van de gelegenheid of mijn stemming oranje, groen of paars, de standaard zwart gebruik ik nooit.
Dat is wel voor looks dus :D
Houders voor een kraan? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Oh en aangezien hier toch zoveel mensen met ervaring zitten... wat voor kleur smeer je op de muur?
We hebben nu een soort offwhite en in de keuken 1 muur licht grijs/beige.
Ik neig naar weer dat offwhite, maar waar we nu dus een muurtje hebben tussen de woonkamer en de keuken, hebben we straks 1 lange muur, ik geloof wel een meter of 11. Daar komt nog wel een boekenkast is het idee en de tv komt er tegenaan.
Ik heb gewoon geen idee, het moet niet te donker wat mij betreft.

Ik weet het niet zo goed, zijn er ook van die programma's waar je dat dan in kan ontwerpen zodat je het kan zien?
  zaterdag 23 november 2024 @ 19:58:08 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215663940
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215664002
Onze keuken wordt 300 cm, rechttoe rechtaan dus weinig keuzes. Scheelt stress voor ons ;)
pi_215664168
Wij twijfelen nog wel over de kleur van de keuken. Gevoelsmatig zeggen we donkerblauw, maar ik vrees een beetje dat dat niet mooi staat. Het is een open keuken en hij steekt in de nieuwe indeling 20 cm de woonkamer in. Dan kijken we tegen een blauw vlak aan.

Ik zal morgen bij daglicht eens een foto maken. Ben benieuwd hoe jullie het zien :)
Al zijn wij wel heel goed in keuzes maken die anderen vooraf heel raar vinden die toch goed uitpakken.
pi_215664195
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:04 schreef exode het volgende:
Onze keuken wordt 300 cm, rechttoe rechtaan dus weinig keuzes. Scheelt stress voor ons ;)
Die van ons is ongeveer 350 rechtoe rechtaan. Helemaal prima.
maar stiekem had ik toch wel het hoekje om gewild, maar ja.. euro's waren op 🤣
SPOILER
Mijn dames zijn samen de hort op. Ze zijn naar Concert of the Year in de Ziggo Dome.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215664237
Ohja, ik bedenk me opeens dat het plafond van de kelder onder de keuken aan het inzakken is. Daar zit riet tussen, dus lekker oud. Dat moeten we dan ook meteen maar meenemen.

Jullie zetten me wel aan het denken. Misschien toch maar eens een aannemer laten komen om te kijken hoeveel werk het allemaal zou zijn, hoe lang het zou duren, en wat het zou kosten. Nu nog een goede aannemer zoeken, dat is al lastig zat. (En dit zeg ik nu wel, maar in mijn hoofd zijn dit soort dingen dus zo ingewikkeld dat we waarschijnlijk over een jaar nog steeds niks gedaan hebben :+ )
pi_215664461
@Nijna een week tb en aanverwanten was al te veel en dan hebben we best wat keus hier ;)

Ik heb laminaat op de muur in de keuken. En daartegenaan hoge ikeakasten, smeg fornuis en afzuigkap en uiteraard het aanrecht. Maar met schoonmaken boven het fornuis is het zo makkelijk.
Ff link naar laminaat in spoiler want het is niet alledaags :')
SPOILER
Maar ik ben heel benieuwd naar al jullie verbouwingen O+

Hier zou eigenlijk de open haard weg moeten, maar dan moet het plafond gedaan worden en die op de eerste en tweede verdieping want er zit een koof die met de afvoer naar bovenloopt. Plus de vloeren die dan gedicht moeten worden. Kortom, een megaverbouwing dus dat doen we maar even niet. Mag zoon later doen, want die wil hier blijven wonen :P

Wij gaan mijn all time favofilm kijken. Braveheart O+

Edit: op de gangmuur zit ook laminaat. Daar zat zoveel shit onder toen de bovenlaag eraf ging, soort van kalkachtige zooi, dat dat niet meer op te lossen was. Dus daar maar laminaat tegenaan geraggeld :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Mushanga71 op 23-11-2024 20:51:14 ]
If they say
pi_215664767
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:17 schreef exode het volgende:
Wij twijfelen nog wel over de kleur van de keuken. Gevoelsmatig zeggen we donkerblauw, maar ik vrees een beetje dat dat niet mooi staat. Het is een open keuken en hij steekt in de nieuwe indeling 20 cm de woonkamer in. Dan kijken we tegen een blauw vlak aan.

Ik zal morgen bij daglicht eens een foto maken. Ben benieuwd hoe jullie het zien :)
Al zijn wij wel heel goed in keuzes maken die anderen vooraf heel raar vinden die toch goed uitpakken.
Keuken hebben wij al wel gekozen qua kleur, zo goed als. Die wordt licht/beige met het schiereiland donker. met licht blad.
  zaterdag 23 november 2024 @ 21:07:21 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_215664794
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:40 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna een week tb en aanverwanten was al te veel en dan hebben we best wat keus hier ;)

Ik heb laminaat op de muur in de keuken. En daartegenaan hoge ikeakasten, smeg fornuis en afzuigkap en uiteraard het aanrecht. Maar met schoonmaken boven het fornuis is het zo makkelijk.
Ff link naar laminaat in spoiler want het is niet alledaags :')
SPOILER
Maar ik ben heel benieuwd naar al jullie verbouwingen O+

Hier zou eigenlijk de open haard weg moeten, maar dan moet het plafond gedaan worden en die op de eerste en tweede verdieping want er zit een koof die met de afvoer naar bovenloopt. Plus de vloeren die dan gedicht moeten worden. Kortom, een megaverbouwing dus dat doen we maar even niet. Mag zoon later doen, want die wil hier blijven wonen :P

Wij gaan mijn all time favofilm kijken. Braveheart O+

Edit: op de gangmuur zit ook laminaat. Daar zat zoveel shit onder toen de bovenlaag eraf ging, soort van kalkachtige zooi, dat dat niet meer op te lossen was. Dus daar maar laminaat tegenaan geraggeld :+
Zoiets hebben wij als tegels in de douche bij de sauna. Heb uren staan poetsen op een vlek voordat ik erachter kwam dat t bij het patroon hoorde :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215664881
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2024 21:07 schreef Troel het volgende:

[..]
Zoiets hebben wij als tegels in de douche bij de sauna. Heb uren staan poetsen op een vlek voordat ik erachter kwam dat t bij het patroon hoorde :')
:D
Maar dit is echt zo makkelijk, ziet er amper vlekken op. Af en toe met wat dasty en klaar.
If they say
  zaterdag 23 november 2024 @ 21:18:48 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215664935
De keuken zelf is wit, de zijpanelen zand, het werkblad composiet wit met steentjes erin (Ikea heeft een vergelijkbare), op de muur zit een lila/grijs tint van Farrow & Ball.
https://www.farrow-ball.com/paint/calluna

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 23-11-2024 23:52:51 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215665024
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 21:18 schreef Leandra het volgende:
De keuken zelf is wit, de zijpanelen zand, het werkblad compisiet wit met steentjes erin (Ikea heeft een vergelijkbare), op de muur zit een lila/grijs tint van Farrow & Ball.
https://www.farrow-ball.com/paint/calluna
Mooi kleurtje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215665686
Wat een gave kraan @Leandra O+ zo één zou ik ook wel willen. En onze keukenkraan lekt aan de bovenkant. Het is een zwarte kraan en dat geeft dus witte aanslag. Kortom, reden voor een nieuwe toch? *) Vraag mij alleen af of zoiets zelf een beetje te vervangen is.

Ik heb vandaag de buiten-kerstverlichting opgehangen. Kreeg ik vanavond een appje van de overbuurvrouw dat een gedeelte van de lampjes het niet doet }:|
pi_215665925
Kerst. Zoon zeurt al sinds september voor de kerstboom en vandaag wilde hij um écht opzetten :') Ben niet zo in kerststemming, eigenlijk. Misschien morgen. Of volgende week :+
If they say
pi_215665950
Hier hoe onze huidige keuken er uit ziet (was nog niet helemaal klaar op moment van de foto)

Hier met witte muur rondom kookplaat, maar is ook maar een klein stukje. Maar moet zeggen dat de muur in de gehele woonkamer veilig wit is

En hier een eerste impressie hoe onze nieuwe keuken in ons nieuwe huis er uit komt te zien. Kleur is in het echt toch wel wat anders (cactusgroen). Voor ons doen best gewaagd ;)
Kleine stuk muur rondom de hoge kasten wordt wit. Achter het keukeneiland (midden van de woonkamer) komt een met vilt en hout beklede kolom (vroeger de schouw, nu komen er planten in te staan).

Ik wil nu wel de schuin tegenover liggende muur in een kleur laten verven (zithoek). Maar twijfel nog over dezelfde kleur als de keuken, of de zelfde tint als de keuken maar dan lichter, of helemaal een andere kleur (heb nog een bepaald soort paars kleurstaaltje gehaald en een warm geel kleurstaaltje, heb nog twee weken om te kiezen ongeveer)
pi_215666070
Oh wauw, die kleur Hillie O+ Geen idee qua muurkleur verder, anderen weten dat vast wél, maar ik vind de keuken écht een prachtige kleur groen. Want, groen O+
If they say
pi_215668869
Leuk om mee te gluren in jullie keukens/huizen :).

@hilliebillie, wij waarschijnlijk ook donker eiland met licht blad, maar dan de achterwand licht.
pi_215669046
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 08:41 schreef Nijna het volgende:
Leuk om mee te gluren in jullie keukens/huizen :).

@:hilliebillie, wij waarschijnlijk ook donker eiland met licht blad, maar dan de achterwand licht.
Dat lijkt me ook mooi inderdaad! Heb ik ook wel over getwijfeld om weer een keuken met twee kleuren te doen, omdat ik dat bij mijn huidige keuken ook nog steeds heel mooi vind.
Waarom het er uiteindelijk niet van gekomen is weet ik eigenlijk niet meer. Denk omdat ik helemaal blij werd van deze kleur.
Ik kan niet wachten tot ze hem gaan plaatsen. Nog 3-4 weken ongeveer. Alleen het blad kunnen ze pas inmeten als die staat, dus even afwachten of die voor de kerstvakantie er op ligt.
pi_215669108
Wat wordt ie mooi Hillie! Toffe kleuren.

Ik ben team #alsjehetzelfmaarmooivindt.

In ons vorige huis hadden we een witte keuken met laminaatblad laten plaatsen. Die vonden we echt geweldig. Nu zou ik het niet meer kiezen. Maar dat past ook gewoon niet bij dit huis.
Onze huidige keuken is volledig wit en wij vinden hem niet mooi. Glanzend wit, met een wit werkblad wat al vlekt als je er naar kijkt. Maar we hebben er 8 jaar in kunnen koken als hij eruit gesloopt wordt over een paar maanden.

SPOILER
  zondag 24 november 2024 @ 09:04:38 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215669117
Yes! Laten we de onderbouw spoelbak normaliseren. Veel mooier dan de spoelbak die erin ligt en met zo’n vies randje.

Hebben wij nu overigens niet omdat de keuken er al in zat toen we het huis kochten. Maar in onze vorige keuken hadden we dat wel. En ik vind het veel mooier.
  zondag 24 november 2024 @ 09:07:33 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215669140
Oh en stopcontacten bij de kookplaat. Want dat hebben wij nu niet. Vraag me niet waarom. Degene die de keuken ontworpen heeft heeft waarschijnlijk nog nooit gekookt.
pi_215669218
Wij hebben nu 2 stopcontacten vlakbij het eiland, het wordt een schiereiland, maar er moeten stopcontacten bij waarschijnlijk. Maar even overleggen of dat in de muur wordt of dat het zo'n pop-up geval wordt ofzo. Dat hebben mijn ouders, ook wel handig. Maar die hebben ook een enorm eiland.
  zondag 24 november 2024 @ 09:42:25 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215669506
Wij hebben in ons grote eiland pop ups, 3 gewone en 2 usb. Echt ideaal. Staafmixer, broodrooster, airfryer, even opladen, de iPad met een recept... Ik zou dat echt niet meer kunnen missen.
  zondag 24 november 2024 @ 09:48:06 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_215669550
Ik wil overal een nieuwe keuken, maar het gaat nergens gebeuren ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 november 2024 @ 09:49:59 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215669562
Wij hebben in het eiland in het midden een dubbel omdraai stopcontact (met usb) en aan beide zijkanten van het eiland zit ook zo'n ding.
Ze worden op verschillende momenten allemaal gebruikt (vrijwel nooit tegelijk overigens).

Deze
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 november 2024 @ 09:51:09 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215669572
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
Ik wil overal een nieuwe keuken, maar het gaat nergens gebeuren ;(
Hoe is het eigenlijk met de muren en kamers na 't water van vorig jaar?
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 24 november 2024 @ 09:52:37 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215669582
Ik maak zo wel even foto's.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 10:10:28 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_215669686
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 09:51 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hoe is het eigenlijk met de muren en kamers na 't water van vorig jaar?
Nog steeds onbewoonbaar. Over paar weken komt er weer een schademan. ;(

Een van de ramen is inmiddels geknapt, de radiatoren zijn verroest en de stuc is van de muren afgevallen, weggejaagd door de schimmel. Ik wil niet eens weten hoeveel geld de bouwdeoger, antischimmelshit en de klusjesman en dergelijke gekost hebben, laat staan het renoveren om er ooit nog weer te kunnen wonen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 november 2024 @ 10:32:19 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215669926
Plaatjes bij het praatje
SPOILER
De kraan is overigens geen Grohe maar een Caressi van de Coloursline, maar daar zie ik nu alleen nog maar zwart en grijs staan, dus wat saai :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 10:33:00 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215669937
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 10:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Een van de ramen is inmiddels geknapt, de radiatoren zijn verroest en de stuc is van de muren afgevallen, weggejaagd door de schimmel. Ik wil niet eens weten hoeveel geld de bouwdeoger, antischimmelshit en de klusjesman en dergelijke gekost hebben, laat staan het renoveren om er ooit nog weer te kunnen wonen.
Sjezus :{ :(
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 10:36:32 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215669996
Jemig Troel
pi_215670014
Pfoeh dat klinkt heftig Troel!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 november 2024 @ 11:10:23 #263
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215670197
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 10:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Jeetje wat een ellende! Hoop dat t ooit nog goed komt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215670991
@Troel, pfff. Is het nu intussen wel van buitenaf waterdicht of lopen jullie het risico dat je hetzelfde gedoe weer krijgt als het weer zo nat wordt...?
  zondag 24 november 2024 @ 13:15:42 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_215671144
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 12:45 schreef Nijna het volgende:
@:Troel, pfff. Is het nu intussen wel van buitenaf waterdicht of lopen jullie het risico dat je hetzelfde gedoe weer krijgt als het weer zo nat wordt...?
Nee, nog niet. Eerst moet bekeken worden wat en hoe en vooral wie en daarvoor komen dus experts, hydrologen en meters enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215671218
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 13:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, nog niet. Eerst moet bekeken worden wat en hoe en vooral wie en daarvoor komen dus experts, hydrologen en meters enzo.
Dan maar fingers crossed voor niet weer zoveel nattigheid :*
  zondag 24 november 2024 @ 13:36:39 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215671285
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 13:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij hebben bij ons oude huis lekkage gehad (prutsers van een dakkapelbouwers die de aansluiting op de schoorsteen gemakzuchtig gedaan hadden) en ik krijg iedere keer nog een compleet verdrietgevoel als ik jouw verhaal lees.

En dan kon het in ons geval uiteindelijk wel opgelost worden, niet door de lekkagedienst die er dagen mee bezig is geweest overigens, wel door de klusser die ik ten einde raad zelf ingehuurd heb nadat ik snapte wat er mis was en om dat uit te kunnen leggen een Lego schoorsteen heb gebouwd waarmee ik het probeem kon duiden :D

Dus ja, er is hoop, maar mijn god, wat een traumatische toestand is dat.

In jullie geval zou je bijna een betonnen bak om en onder het huis moeten maken die soort van meedrijft met de waterstand, dat het een woonboot wordt zeg maar :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 13:40:21 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215671321
Over Lego gesproken... ik kreeg net een appje met een foto van een glunderende puber met een Lego Battlebus op schoot...
Die had vast een voorschotje genomen/geleend op zijn verjaardagsgeld van opa :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 13:43:19 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_215671344
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 13:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij hebben bij ons oude huis lekkage gehad (prutsers van een dakkapelbouwers die de aansluiting op de schoorsteen gemakzuchtig gedaan hadden) en ik krijg iedere keer nog een compleet verdrietgevoel als ik jouw verhaal lees.

En dan kon het in ons geval uiteindelijk wel opgelost worden, niet door de lekkagedienst die er dagen mee bezig is geweest overigens, wel door de klusser die ik ten einde raad zelf ingehuurd heb nadat ik snapte wat er mis was en om dat uit te kunnen leggen een Lego schoorsteen heb gebouwd waarmee ik het probeem kon duiden :D

Dus ja, er is hoop, maar mijn god, wat een traumatische toestand is dat.

In jullie geval zou je bijna een betonnen bak om en onder het huis moeten maken die soort van meedrijft met de waterstand, dat het een woonboot wordt zeg maar :X
Er is een reden waarom het niet zo heel erg goed gaat gezondheidtechnisch met mijn ouders.
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 november 2024 @ 13:48:30 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215671380
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 13:43 schreef Troel het volgende:

[..]
Er is een reden waarom het niet zo heel erg goed gaat gezondheidtechnisch met mijn ouders.
SPOILER
Dat kan ik me voorstellen, en dan was onze lekkage nog relatief simpel, want hij kwam van boven, maar ik heb toch iedere keer bij jouw verhaal een gevoel van onbehagen, nog steeds dus, bijna 5 jaar later.
Ik moet er echt niet aan denken in de situatie van je ouders en jou te zitten, dat zou me totaal opbreken, dus dat het je ouders gezondheid aantast verbaast me niets.

En dan zit je in jullie situatie ook nog eens een keer niet alleen met partijen die naar elkaar wijzen, maar ook nog eens met het feit dat het en niet eenvoudig op te lossen is, en dat het kostbaar is, en dat je dat niet zelf kunt regelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 13:53:35 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215671424
Het stomme is dat de oplossing bij ons overigens helemaal niet zo duur was, toen ik maar eenmaal begreep wat het probleem was (loodslabben en de aansluiting van het dak op de schoorsteen), en voorafgaand daaraan is helaas wel een godsvermogen uitgegeven aan "herstel" dat geen effect had.

Maar om aan te geven hoe dat traumatische nog steeds doorwerkt: ik heb het niet in me om de rekening van de uiteindelijke reparatie op te zoeken...

Jullie gaan daar echt hulp bij nodig hebben, geestelijk dus.
Je zit telkens in angst, iedere regenbui is een potentieel drama, en dat gaat voorlopig niet voorbij, en zolang je er woont al helemaal niet :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215672615
Bij ons lekte het in de slaapkamer langs de dakkapel dat bleek ook te zitten in slechte aansluiting tussen schoorsteen en schuine dak. We hebben eerst van die beunhazen op het dak gehad die het halve dak wilden vervangen. Uiteindelijk heeft zwager het dichtgeplakt. Het lek zat 3 meter boven waar het naar binnen kwam. Dus eerst is er rondom de dakkapel geplakt wat niets hielp.

MAAR ik loop al dagen rond met een out of the box idee voor de keuken. Steeds gemeten, vanochtend met tape in de weer geweest. Ik dacht dat mijn idee door verloofde weggelachen zou worden, maar.....nee! We gaan het doorzetten.

Onze keuken is klein, weinig aanrechtblad vooral en ik wil de werkkamer echt niet meer als halve bijkeuken gebruiken.
We gaan de keuken een stukje de woonkamer intrekken, niet die 20 cm, maar 60 cm en we gaan een kast laten maken om de ingang heen zeg maar. We gaan het uit laten werken door Baboon die sowieso onze keuken gaan ontwerpen.
Voordeel is dat de inductieplaat en afzuigkap op dezelfde plek kunnen blijven zitten wat ervoor zorgt dat het halve dak er niet af hoeft. (onze afzuiger zit verwerkt in het plafond waar de dragende constructie van het dak op is aangepast)

1 groot nadeel, de apothekerskast waar wij nog steeds helemaal weg van zijn moet dan weg. Hij kan ook nergens anders in huis staan. Hij is te hoog voor de werkkamer (30 cm te hoog) en in de woonkamer is elke hoek benut. Dat vind ik wel echt een ding....
pi_215672988
Troel :*

Kan je die apothekerskast niet laten inkorten exode?

Dak van de opbouw is al jaren lek en er wordt niks aan gedaan :') De afvoer van de nooitgebruikte openhaard loopt tot in de bovenste verdieping maar is nooit aangesloten geweest. Er zit echter wél een doorvoer vanuit het dak en daar moet een ding op zodat het niet meer naar binnen regent. Maar ja... 8)7
If they say
pi_215673179
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 16:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Troel :*

Kan je die apothekerskast niet laten inkorten exode?

Dak van de opbouw is al jaren lek en er wordt niks aan gedaan :') De afvoer van de nooitgebruikte openhaard loopt tot in de bovenste verdieping maar is nooit aangesloten geweest. Er zit echter wél een doorvoer vanuit het dak en daar moet een ding op zodat het niet meer naar binnen regent. Maar ja... 8)7
Nee, de poten zouden eraf kunnen eventueel als het echt niet anders kan, daar winnen we maar 15 cm mee. En dan ziet ie er wel raar uit.
pi_215673258
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:04 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, de poten zouden eraf kunnen eventueel als het echt niet anders kan, daar winnen we maar 15 cm mee. En dan ziet ie er wel raar uit.
Ai, das wel zonde dan. Ook niet als muurtje te gebruiken bij je werkkamer? Laten inbouwen ofzo?
If they say
pi_215673280
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ai, das wel zonde dan. Ook niet als muurtje te gebruiken bij je werkkamer? Laten inbouwen ofzo?
Nee, dan steekt ie door het dak. Ook wel out of the box gedacht ;)
pi_215673307
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:20 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, dan steekt ie door het dak. Ook wel out of the box gedacht ;)
Ja, nou, je moet denken in oplossingen toch :P
If they say
  zondag 24 november 2024 @ 17:26:30 #278
37150 livelink
pi_215673310
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 15:40 schreef exode het volgende:
Bij ons lekte het in de slaapkamer langs de dakkapel dat bleek ook te zitten in slechte aansluiting tussen schoorsteen en schuine dak. We hebben eerst van die beunhazen op het dak gehad die het halve dak wilden vervangen. Uiteindelijk heeft zwager het dichtgeplakt. Het lek zat 3 meter boven waar het naar binnen kwam. Dus eerst is er rondom de dakkapel geplakt wat niets hielp.

MAAR ik loop al dagen rond met een out of the box idee voor de keuken. Steeds gemeten, vanochtend met tape in de weer geweest. Ik dacht dat mijn idee door verloofde weggelachen zou worden, maar.....nee! We gaan het doorzetten.

Onze keuken is klein, weinig aanrechtblad vooral en ik wil de werkkamer echt niet meer als halve bijkeuken gebruiken.
We gaan de keuken een stukje de woonkamer intrekken, niet die 20 cm, maar 60 cm en we gaan een kast laten maken om de ingang heen zeg maar. We gaan het uit laten werken door Baboon die sowieso onze keuken gaan ontwerpen.
Voordeel is dat de inductieplaat en afzuigkap op dezelfde plek kunnen blijven zitten wat ervoor zorgt dat het halve dak er niet af hoeft. (onze afzuiger zit verwerkt in het plafond waar de dragende constructie van het dak op is aangepast)

1 groot nadeel, de apothekerskast waar wij nog steeds helemaal weg van zijn moet dan weg. Hij kan ook nergens anders in huis staan. Hij is te hoog voor de werkkamer (30 cm te hoog) en in de woonkamer is elke hoek benut. Dat vind ik wel echt een ding....
Kan er niet iets van de woonkamer naar de werkkamer verhuisd worden?
pi_215673413
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:26 schreef livelink het volgende:

[..]
Kan er niet iets van de woonkamer naar de werkkamer verhuisd worden?
Uhm nee, in de woonkamer staan:
een grote hoekbank, een eettafel met 4 stoelen en een tv kast met tv. Wij hebben geen losse kasten of andere kleinere meubels.

Het enige wat zou kunnen is ipv van de kast die nu tussen de haard en de keuken op maat is gemaakt door die andere vrouw in huis. Die kast zit vol speelgoed en erop staat onze Lego :) Daar wordt nu ook het winterdorp gebouwd.
Dus dan moeten we voor het speelgoed weer wat anders verzinnen, ik zou niet weten waar. Die apothekerskast is ook leeg als we ons keukenplan doortzetten. En nee het speelgoed kan er niet in, daar is ie dan weer te klein voor.

De kast:
Meteen goed te zien dat ie te hoog is, links is de uitbouw, de werkkamer is net zo hoog. En....nou ja, de kans is groot dat de vloer in de uitbouw 5 cm omhoog gaat vanwege vloerverwarming.

De kast die als enige in aanmerking zou komen voor verdwijnen, maar ik denk dat we die optie nog vervelender vinden dan de apothekerskast weg.

En het is een luxe probleem he. We komen er wel uit.
We dachten nooit over een oplossing zoals deze vanwege de apothekerskast. Maar ik sta er nu wel zo in dat een kast niet in de weg moet staan van een ideale opstelling van de keuken en veel extra kastruimte. Daardoor kan de werkkamer echt heel leeg worden met alleen een bureau en opslag van de Lego van de kinderen. En zelfs dat laatste hoeft niet. Ruimte voor een slaapbank waardoor mijn moeder vaker kan langskomen en ruimte om de was op te hangen ipv in de woonkamer.

Ik riep overigens nog: zo'n lichtstraat of daklicht in de werkkamer, dan ga je ook omhoog. Dat idee laat verloofde even bezinken.
pi_215673444
De kast is een opgeknapte, ouderwetse apothekerskast, loodzwaar van ijzer/staal/metaalsoortig. Wij hebben die in het Oosten van het lang gehaald met zo'n boedelbak. De mannen van de winkel hebben hem voor ons ingeladen. Thuis dachten we hem er wel uit te kunnen halen. Er zat geen beweging in....uiteindelijk hebben 6 mannen uit de straat en wij 2en hem uit de boedelbak getild en naar binnen. 4 keer onderweg gestopt omdat we hem niet hielden. Zo'n kast >:)

Dus als ie weg gaat, dan laten we hem wel uit het huis wegtakelen of zo.
pi_215673453
Ah, zo'n apothekerskast. Nee, die kan je niet inbouwen :D Ik dacht zo'n houten met allemaal van die schuiflaadjes.
If they say
  zondag 24 november 2024 @ 18:03:29 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_215673534
Morgen kunnen we de adventskalender van de lokale bierboer ophalen. Vorig jaar ging ik alleen om alle dozen van de hele groep op te halen. Dit jaar gaat mijn vriend. Ik heb aangegeven dat ik graag mee wil en zie het probleem niet zo. Ik heb gisteren teveel gedaan en heb dat vannacht en vandaag moeten bekopen met flinke pijnsteken. Maar: vandaag niet meer zo veel en morgen is weer een dag verder. Bovendien had ik het bed afgehaald, spul in de vaatwasser gedaan en rondom de bank opgeruimd (iemand moest het doen!). Vandaag heb ik niets gedaan en morgen staat er ook niets op de planning. Ik ben van mening dat in de auto meerijden en even hoi zeggen moet kunnen, verder hoef ik niets te doen (ik ga zeker geen dozen slepen). Hij vindt me een domme kut dat ik dat wil na gisteren en vandaag. Ik kan wel wat (eerlijke!) input gebruiken. POLL

Mocht je vinden dat het moet kunnen, maar me gewoon een domme kut vinden, dat kan ook, maar an graag dat laatste gewoon zeggen zodat de poll niet vertekend :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215674179
Morgen even kijken hoe het gaat Troel :Y
Heb je teveel last, ga je niet en anders wel. Maar, geen tillerij enzo.

Serieus, er zijn stemmen voor de laatste optie :X
Je bent geen domme kut :*
If they say
  zondag 24 november 2024 @ 19:27:41 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215674257
Ik zie ook het probleem niet in meerijden en een beetje kletsen, mits de gordel op je buik niet zeer doet.
Daarbij: wat maakt het uit of je nu denkt dat je mee wilt, als hij er nu al drama van maakt is het morgen voor jou alleen maar lastiger om "oeps, toch niet" te zeggen als je lijf morgen in de fuck you modus blijkt te zijn.

Beetje behoefte aan de deur uit en wat sociaal contact kan ik me wel voorstellen na zo'n ingreep.

Vooral onhandig van hem om op voorhand al moeilijk te doen, hij had beter iets van "Als je daar morgen fit genoeg voor bent, gezellig!" kunnen zeggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215674276
Kijk vooral uit Troel, mijn moeder heeft een paar jaar geleden haar baarmoeder laten verwijderen. Ze laadde ook de wasmachine in en uit, ging stofzuigen en het bed afhalen. Terwijl ze van alle kanten hulp kreeg. Ze is daarna opnieuw geopereerd omdat ze bloedingen kreeg. Uiteindelijk moesten ze haar darmen opnieuw 'ophangen' omdat die verzakt waren. Ze heeft enorm op haar donder gehad van de artsen (en ons)
  zondag 24 november 2024 @ 19:30:09 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_215674277
Tnx! Ik dacht even dat ik gek was geworden. Uiteraard ga ik niet mee als ik morgen heel slecht ben, maar daat kan ik altijd morgen nog aangeven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215674889
Weet niet wat voor auto jullie hebben Troel, maar eventueel de stoel wat ophogen met een paar kussens zodat je buik niet in de verdrukking komt tijdens het zitten? Je zit dan wat rechterop.
If they say
pi_215674892
In de auto zitten en even hoi zeggen klinkt als een beter plan dan al die dingen die je gisteren allemaal hebt gedaan. Vooral leuke dingen doen omdat het kan en geen dingen doen omdat iemand het moet doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 24-11-2024 21:09:10 ]
pi_215674946
En hierom houd ik zo van dit forum O+ . @Troel, ik hoop dat je je morgen goed genoeg voelt om even mee te kunnen gaan om gedag te zeggen :*
  zondag 24 november 2024 @ 20:59:59 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215675114
Ik dacht dat je zoiets bedoelde exode
https://www.ok-kitchen.nl(...)_lh2_w_ant_07_ol.jpg
pi_215675127
Jij kent je lijf het beste lieve @Troel, als jij voelt dat het kan dan gewoon lekker meegaan.

Wat Leandra aangeeft inderdaad, ik kan mij ook goed voorstellen dat je er behoefte aan hebt om er even uit te gaan. En je mentale gesteldheid is net zo belangrijk als je lichamelijke, beiden dragen bij aan je herstel :*
pi_215675156
Als jij geen problemen hebt met wat langer rechtop zitten en je voelt je goed zonder pijn zie ik geen reden waarom je niet meekan, zolang je maar echt niet gaat tillen...

Bedenk wel dat je in een auto wat meer geforceerd zit dan bijvoorbeeld thuis op de bank, minder draaiopties.
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 november 2024 @ 21:07:10 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215675164
@Troel Ik werd wel getriggerd door "adventkalender van lokale bierboer" O+ Waarwathoe?

Kan me inleven in je drang om mee te willen. Soms moet het het dan tegen beter weten maar lekker doen. En erna dan wat hersteltijd pakken ofzo.
  zondag 24 november 2024 @ 21:22:37 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_215675291
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 21:07 schreef Quoi het volgende:
@:Troel Ik werd wel getriggerd door "adventkalender van lokale bierboer" O+ Waarwathoe?

Kan me inleven in je drang om mee te willen. Soms moet het het dan tegen beter weten maar lekker doen. En erna dan wat hersteltijd pakken ofzo.
Rigtersbier.nl :+

Ik leerde het kennen toen ze naar Buurse kwamen en ik nog het nieuws deed, bijna 10 jaar terug. Fijne mensen, lekker biertjes en de laatste kalender!

Overigens zit hier aan de overkant van de straat iemand van stanislausbrewskovitch.nl mocht je into craftbeer zijn

We hebben een auto waar ik niet zo erg rechtop hoef te zitten, dus daar zienik ook eigenlijk niet echt tegenop. En dat mentale dat is het ook gewoon. Normaal gesproken werk ik gewoon 2,5e dag en spreek ik mensen, ga ik de hort op, noem maar op. Mijn wereldje is zo ongelooflijk klein ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door Troel op 24-11-2024 21:34:56 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 november 2024 @ 21:33:03 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_215675382
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 21:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als jij geen problemen hebt met wat langer rechtop zitten en je voelt je goed zonder pijn zie ik geen reden waarom je niet meekan, zolang je maar echt niet gaat tillen...

Bedenk wel dat je in een auto wat meer geforceerd zit dan bijvoorbeeld thuis op de bank, minder draaiopties.
Het zijn dozen met 24 flesjes, daar ga ik me echt niet aan wagen. Vorig jaar heb ik ze zelf gehaald en hebben de brouwers alles in mijn auto gezet. We halen altijd voor de hele vriendengroep en voor mij was het natuurlijk een thuiswedstrijd. Dus ik nam voor iedereen dan de doos mee. Nu is het niet echt meer thuiswedstrijd maar meer nostalgie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215677110
Hoe voel je je vandaag Troel? Ik hoop dat je wereldje vandaag even wat groter kan zijn :*
If they say
pi_215677212
Aaah, geschiedenis valt uit en zoon heeft gisteravond zo hard geleerd voor zn proefwerk ;(
Tweede uur viel al uit dus nu moet ie pas om 10.30 naar school :')
If they say
  maandag 25 november 2024 @ 07:57:11 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_215677334
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 07:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Hoe voel je je vandaag Troel? Ik hoop dat je wereldje vandaag even wat groter kan zijn :*
Moe, maar de pijnscheuten zijn weg!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215677403
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2024 07:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Yay, dan kun je lekker meegaan :) Geniet ervan!
If they say
pi_215677451
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2024 07:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Wat ontzettend fijn, hopelijk zet deze stijgende lijn voort!

@Mushanga71, wat balen voor je zoon! Hopelijk volgt de toets zo snel mogelijk zodat hij niet het gevoel krijgt helemaal opnieuw te moeten leren.

Eind van de ochtend hebben wij kennismakingsgesprek met de speltherapeut van onze 8 jarige. Zij en wij vinden dat heel spannend :@
  maandag 25 november 2024 @ 08:11:03 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_215677456
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 08:02 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Yay, dan kun je lekker meegaan :) Geniet ervan!
*O*

Heb vanochtend ook gewoon gemeld dat ik het mentaal nodig heb. 'en anders vind je me maar een domme kut' :+

Wil morgen ook proberen om iets van werk te doen. Bank inboeken en aanmaningen versturen lijkt me wel fijn (als het lukt). Wel met laptop op schoot op de bank. Mijn bankrekening laat niet meer lego toe en mijn hersens hebben actie nodig :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')