Behalve dat het in deze dus om VVD-ers gaat en niet om PVV-ers...quote:
Overlappende grootheden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Behalve dat het in deze dus om VVD-ers gaat en niet om PVV-ers...
Is al relletje 3 of 4.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:06 schreef freaky40 het volgende:
TT: Neuh, denk het niet. Dit is het eerste echte relletje. Zie ze dit nog wel overleven.
Idd. het is één lange rel.quote:
Jij ziet de overlap tussen de rechterkant VVD en PVV niet?quote:
Ja?! Er waren toch ook beelden van haar auto die vertrok?quote:
Haha lekker schreeuwenquote:
Waar baseer je je op? Heeft iemand vanuit de ministerraad gezegd dat deze mevrouw ongelijk had?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:08 schreef freaky40 het volgende:
Racistische uitspraken ja ja, iedereen heeft een kort lontje en kan nergens meer tegen, zo kennen we het pseude CDA het NSC weer
Ik zie niet waarom iedereen die zich niet ingelezen heeft over de PVV kan gaan jammeren (vaak terecht, nu niet) en daar nog bijval voor krijgt ookquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij ziet de overlap tussen de rechterkant VVD en PVV niet?
Toch mag je van de minsterraad wel een wat hoger niveau verwachten dan emotionele dronken cafepraat.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:08 schreef freaky40 het volgende:
Racistische uitspraken ja ja, iedereen heeft een kort lontje en kan nergens meer tegen, zo kennen we het pseudo CDA het NSC weer
En dat baseer je op wat precies?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:08 schreef freaky40 het volgende:
Racistische uitspraken ja ja, iedereen heeft een kort lontje en kan nergens meer tegen, zo kennen we het pseudo CDA het NSC weer
Wat zit Thomas van Groningen nou te bazelen?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja?! Er waren toch ook beelden van haar auto die vertrok?
KLAASEDquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:09 schreef klaasweetalles het volgende:
NSC moet is gaan doen voor ze staan
Democratie en staatsrecht
Dit kabinet heeft niets meer met democratie te maken
Wilders pleur op naar Israël en ga daar in de politiek
iedere week een dreiging dat het kabinet valt
dit kabinet heeft geen enkele fundering om door te blijven gaan
Waarom geef je hem deels gelijk?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch mag je van de minsterraad wel een wat hoger niveau verwachten dan emotionele dronken cafepraat.
Gaat snel richting het Catshuisquote:
Maar het gaat over de VVD.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:12 schreef Breekfast het volgende:
NSC wist blijkbaar nog niet hoe de PVV over Marokkanen denkt toen ze met hun een kabinet instapten.
Een hoop mensen kiezen PVV als proteststem of oppositiestem he. Die waaien maar met de wind mee, en kunnen ook bij VVD, CDA of zelfs PvdD uitkomen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dan ga je ervanuit dat de PVV kiezer tot de realisatie zou komen dat het aan de PVV falers ligt dat niks lukt. Die mensen volgen de politiek niet, die zien Faber ferme uitspraken doen en denken dat een topper is. Die kijken niet naar wat ze daadwerkelijk bereikt. Volgens mij kan PVV 4 jaar aan de macht zijn met dit kabinet en een groot deel van die kiezers zal nog steeds zeggen dat het aan de oppositie ligt dat we niet vooruit komen.
Dan zou je dus moeten wachten tot het gebrek aan resultaten voelbaar wordt voor die mensen. Maar dat is helemaal funest voor het vertrouwen in democratie. Dat is slecht voor vrijwel iedereen in Nederland. Lijkt me echt niet dat je zon gok moet nemen dat je verstokte wegkijkers op die manier van mening kan laten veranderen. Vooral omdat er geen aanleiding toe is om te denken dat het kan werken. Zie je toch ook in Amerika met een Trump.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:12 schreef Starhopper het volgende:
Kunnen ze niet de bezorger onderscheppen en het voedsel voorzien van microfoons ofzo?
Doorgaans houden PVV'ers dat ook wel goed verborgen. Misschien dat ze zich in kleine kring wat meer laten gaan?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:12 schreef Breekfast het volgende:
NSC wist blijkbaar nog niet hoe de PVV over Marokkanen denkt toen ze met hun een kabinet instapten.
Het lijkt me sterk dat VVD kiezers die niet willen dat hun minister racistische taal uitslaat overstappen naar de PVV ... of waar moeten die kiezers vandaan komen dan?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vallen omdat een smaldeel nog steeds niet ziet wat een steeds groter deel van Nederland wel ziet.
En over 2 maanden verbaast zijn met een PVV van 50 zetels
Voorzover we weten is dit correct en tevens juist. Nobel en Heinen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:13 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het gaat over uitspraken van VVD-ministers?
Jaquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:13 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het gaat over uitspraken van VVD-ministers?
Verdraaid, ik moet toegeven dat je hier wel eens gelijk in kon hebben. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dan ga je ervanuit dat de PVV kiezer tot de realisatie zou komen dat het aan de PVV falers ligt dat niks lukt. Die mensen volgen de politiek niet, die zien Faber ferme uitspraken doen en denken dat een topper is. Die kijken niet naar wat ze daadwerkelijk bereikt. Volgens mij kan PVV 4 jaar aan de macht zijn met dit kabinet en een groot deel van die kiezers zal nog steeds zeggen dat het aan de oppositie ligt dat we niet vooruit komen.
Dan zou je dus moeten wachten tot het gebrek aan resultaten voelbaar wordt voor die mensen. Maar dat is helemaal funest voor het vertrouwen in democratie.
Hier ben ik het uiteraard niet mee eens. De kiezers hebben altijd gelijk of je de uitslag nou leuk vindt of niet. En de echte wegkijkers zitten links in de 2e kamerquote:Dat is slecht voor vrijwel iedereen in Nederland. Lijkt me echt niet dat je zon gok moet nemen dat je verstokte wegkijkers op die manier van mening kan laten veranderen. Vooral omdat er geen aanleiding toe is om te denken dat het kan werken. Zie je toch ook in Amerika met een Trump.
Klaas heeft al door wat behoorlijk veel mensen nog steeds niet door hebben (lol)quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:11 schreef Szura het volgende:
Als @:klaasweetalles dingen gaat roepen die ergens op lijken, dan weet je hoe diep dit kabinet is gezonken
Als ik zie wie in mijn omgeving NSC hebben gestemd dan zitten er bij die 20 zetels van NSC een hele hoop potentiele PVV stemmers, die ook echt overstappen als NSC het kabinet hier over laat vallen (voor zover ze die beslissing al niet in hun hoofd hebben genomen, zie ook de peilingen).quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat VVD kiezers die niet willen dat hun minister racistische taal uitslaat overstappen naar de PVV ... of waar moeten die kiezers vandaan komen dan?
Ik zou mn colaatje laten staan en weglopen!quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:08 schreef freaky40 het volgende:
Okay Freek.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:08 schreef freaky40 het volgende:
Er zijn heel veel mensen die twijfelden tussen Omtzigt en PVV.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Een hoop mensen kiezen PVV als proteststem of oppositiestem he. Die waaien maar met de wind mee, en kunnen ook bij VVD, CDA of zelfs PvdD uitkomen.
PVV zit sowieso aardig dichtbij de max qua stemmers wat ze kunnen hebben. Van BBB, SGP, JA21 of FVD naar de PVV gaan is niet heel logisch, en zolang de VVD geen ‘progressieve’ draai maakt valt daar weinig van te halen (en indien ze die draai wel maken heeft de PVV niemand meer om mee samen te werken). Enkel vanuit de NSC kunnen ze korrels meepakken.
Racisme is oke-ole-olequote:Op vrijdag 15 november 2024 16:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vallen omdat een smaldeel nog steeds niet ziet wat een steeds groter deel van Nederland wel ziet.
En over 2 maanden verbaast zijn met een PVV van 50 zetels
Faber schijnt nog steeds de laatste puntjes op de i aan het zetten voor de dragende motivering voor de noodwet, even check-check dubbelcheck!quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Verdraaid, ik moet toegeven dat je hier wel eens gelijk in kon hebben. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Hier vindt uiteraard bijna iedereen dat de PVV een modderfiguur slaat maar in de praktijk valt dat wel mee.
De PVV kiezer en waarschijnlijk ook veel niet-stemmers zullen de PVV niet verantwoordelijk houden voor zaken die niet gelukt zijn.
[..]
Hier ben ik het uiteraard niet mee eens. De kiezers hebben altijd gelijk of je de uitslag nou leuk vindt of niet. En de echte wegkijkers zitten links in de 2e kamer
Een Marokkaanse dame die wilders kabinet KAPOET GAAT MAKENquote:Nora Achahbar (Sidi Slimane (Marokko), 21 juni 1982)[1][2][3][4] is een Nederlands politica en juriste van Marokkaanse afkomst. Namens Nieuw Sociaal Contract (NSC) is zij sinds 2 juli 2024 staatssecretaris Toeslagen in het kabinet-Schoof.
Persoonlijk worden? Whutt?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:17 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Gaan we persoonlijk worden! Gerapporteerd bij deze!
Slim!quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:12 schreef Starhopper het volgende:
Kunnen ze niet de bezorger onderscheppen en het voedsel voorzien van microfoons ofzo?
Er is dit kabinet nog helemaal niets gelukt. Of het over asiel, boeren of goed bestuur gaat. 0 resultaten. Behalve de mest natuurlijk waar de Bb beweging alle keutel ingetrokken heeftquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
Verdraaid, ik moet toegeven dat je hier wel eens gelijk in kon hebben. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Hier vindt uiteraard bijna iedereen dat de PVV een modderfiguur slaat maar in de praktijk valt dat wel mee.
De PVV kiezer en waarschijnlijk ook veel niet-stemmers zullen de PVV niet verantwoordelijk houden voor zaken die niet gelukt zijn.
[..]
Hier ben ik het uiteraard niet mee eens. De kiezers hebben altijd gelijk of je de uitslag nou leuk vindt of niet. En de echte wegkijkers zitten links in de 2e kamer
Ze zorgen wel voor entertainment.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is dit kabinet nog helemaal niets gelukt. Of het over asiel, boeren of goed bestuur gaat. 0 resultaten. Behalve de mest natuurlijk waar de Bb beweging alle keutel ingetrokken heeft
quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ik zie wie in mijn omgeving NSC hebben gestemd dan zitten er bij die 20 zetels van NSC een hele hoop potentiele PVV stemmers, die ook echt overstappen als NSC het kabinet hier over laat vallen (voor zover ze die beslissing al niet in hun hoofd hebben genomen, zie ook de peilingen).
In de peilingen zie je een gelijk blijvende PVV en een stijgende lijn bij CDA en D66.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ik zie wie in mijn omgeving NSC hebben gestemd dan zitten er bij die 20 zetels van NSC een hele hoop potentiele PVV stemmers, die ook echt overstappen als NSC het kabinet hier over laat vallen (voor zover ze die beslissing al niet in hun hoofd hebben genomen, zie ook de peilingen).
Er zijn geen grenzen meer? "Marokkanen naar de gaskamer" zou dat gewoon ok zijn voor jou?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:08 schreef freaky40 het volgende:
Racisme is niet oké, daarom ook keiharde aanpak van het racisme zoals we dat vorige week gezien hebben.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Racisme is oke-ole-ole![]()
Ekte Nederlanders zien het gewoon!!1!
Het gaat om uitspraken van VVD-ers! Voor de 1000e keer inmiddelsquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:12 schreef Breekfast het volgende:
Instroom is een stuk gedaald door alleen al de naam PVV.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is dit kabinet nog helemaal niets gelukt. Of het over asiel, boeren of goed bestuur gaat. 0 resultaten. Behalve de mest natuurlijk waar de Bb beweging alle keutel ingetrokken heeft
Gratis kamers voor Marokkanen?!? Doe maar niet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn geen grenzen meer? "Marokkanen naar de gastkamer" zou dat gewoon ok zijn voor jou?
Sorry, ik had mij nog niet volledig ingelezenquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat om uitspraken van VVD-ers! Voor de 1000e keer inmiddels
quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Doorgaans houden PVV'ers dat ook wel goed verborgen. Misschien dat ze zich in kleine kring wat meer laten gaan?
quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat om uitspraken van VVD-ers! Voor de 1000e keer inmiddels
Veel gaat afhangen welke richting VVD opgaat in ieder geval, wat dat betreft is het wellicht gunstig als racisme van die partij het kabinet laat vallen. Nu eten ze van twee walletjes, pretenderen de ‘rechts progressieve’ stem te zijn van het kabinet maar werken tegelijkertijd net zo makkelijk samen met radicaalrechts, maar nu moeten ze toch een afslag gaan kiezen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die twijfelden tussen Omtzigt en PVV.
Ook rechts leunende mensen willen verandering en Omtzigt leek een goed alternatief.
Die 20 zetels komen sowieso vrij want NSC is toasted.
Autocorrectquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Gratis kamers voor Marokkanen?!? Doe maar niet.
Zodra de echte reden bekend is van haar terugtreden wordt wel duidelijk dat het allemaal wat minder vrolijk en genieten is.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Een Marokkaanse dame die wilders kabinet KAPOET GAAT MAKEN
dit is echt genieten hoor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat is de "echte" reden denk je?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zodra de echte reden bekend is van haar terugtreden wordt wel duidelijk dat het allemaal wat minder vrolijk en genieten is.
Dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:21 schreef freaky40 het volgende:
Lekker nieuwe verkiezingen en een landslide voor de PVV, genietonnn!
Niemand meer die met de PVV wil regeren, nog meer genieton.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:21 schreef freaky40 het volgende:
De dalende trend was al in gezet en daalt in heel Europa, ook in landen waar 'verstandig-links' in plaats van domrechts regeert.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:20 schreef Coco het volgende:
[..]
Instroom is een stuk gedaald door alleen al de naam PVV.
Dat is (tijdelijk) zo, hoewel het ook met de aankondiging van Europese maatregelen te maken heeftquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:20 schreef Coco het volgende:
[..]
Instroom is een stuk gedaald door alleen al de naam PVV.
Wilders die dan op bedevaart gaat bij Poetin, Assad en Orban. Genieten inderdaad.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:21 schreef freaky40 het volgende:
Iemand moet het doen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wilders die dan op bedevaart gaat bij Poetin, Assad en Orban. Genieten inderdaad.
Dit zijn van die mensen die 3* per jaar de HEMA boycotten en hun abonnement op het een of ander opzeggen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar NSC staat al op 0-4 zetels in de peilingen, dus daar is niks meer te halen?!
Het daalt in heel Europa...quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is (tijdelijk) zo, hoewel het ook met de aankondiging van Europese maatregelen te maken heeft
Dat weet ik niet maar het feit dat er pas op dag 5 na de opgevoerde aanleiding actie volgt vind ik wel wat raar.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat is de "echte" reden denk je?
Zeg me dat ik geen flauw benul heb hoe ons politieke systeem in elkaar zit, zonder te zeggen dat je geen flauw idee hebt hoe ons systeem in elkaar zit.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:21 schreef freaky40 het volgende:
Beter stappen ze eruitquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:23 schreef Droopie het volgende:
Geen Omtzigt vanavond, stuurloos schip is dat NSC nu.
Dat vind ik altijd een bijzondere. Waarom zou de kiezer altijd gelijk hebben. Populariteit zegt weinig tot niks over gelijk hebben. De kiezer zit er juist meestal naast. Anders leefden we al in een utopia. Zie de populariteit van een PVV. Dat brengt de kiezer overduidelijk niks. Ja chaos in het kabinet die over kan slaan op het land.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:14 schreef quo_ het volgende:
lolquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:23 schreef Droopie het volgende:
Jij ziet politiek als voetbal, of niet?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:21 schreef freaky40 het volgende:
Definitief einde tijdperk NSC.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:23 schreef Droopie het volgende:
Natuurlijk heb je liever bij zo'n jonge partij je voorman die de kar trekt, maar aan de andere kant heb je daarom toch een partij, zodat het niet van 1 man hoeft af te hangen? Bij de PVV was het een groter probleem geweest als Wilders was uitgevallen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:23 schreef Droopie het volgende:
Jij weet het al blijkbaar, dus verlicht ons.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zodra de echte reden bekend is van haar terugtreden wordt wel duidelijk dat het allemaal wat minder vrolijk en genieten is.
Ja, iemand moet de afslag naar Trumpisme nemen....quote:
Dat weet ik wel.quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
Zeg me dat ik geen flauw benul heb hoe ons politieke systeem in elkaar zit, zonder te zeggen dat je geen flauw idee hebt hoe ons systeem in elkaar zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |