quote:
Op zaterdag 16 november 2024 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:Hmm. Misschien is dat ook wel wat voor mij. Ik heb wel een
Dyson maar ik moet het dus allemaal nog steeds zelf doen. En als jullie twee verdiepingen hebben, heb je dan ook twee robotstofzuigers? Of twee docking stations voor ééntje of zo?

quote:
Ik heb er drie.
Eentje beneden, die staat in de woonkamer/keuken. Die heeft een docking station met stofzak en schoon- en vieswaterreservoir. Dan staat er eentje op mijn slaapkamer, met alleen een oplaad-docking. En dan staat er op diezelfde verdieping eentje op mijn werkkamer/kattenkamer, ook met alleen een oplaad-docking. Er staat er geen op de kamer van nichtje/washok, en geen op de open zolder

. Zo gedaan omdat ivm huisstofmijtallergie het handig is als mn slaapkamer vaak gestofzuigd wordt, maar de katten niet op mijn slaapkamer mogen. Omdat de werkkamer/kattenkamer natuurlijk ook veel kattenhaar en wat grit etc op de vloer krijgt, heb ik daar de derde gezet. Op zolder ben ik toch bijna nooit en de kleine kamer wordt ook niet veel gebruikt, voor was en door nichtje, dus daar zet ik gewoon af en toe even de robot neer als nodig.
Maar je kunt ook echt prima beneden een robot hebben staan, en die boven zetten en daar een rondje laten lopen. Afhankelijk van hoe fancy je robot is en hoeveel functies 'ie heeft, en hoe groot je verdieping is, kan het zijn dat je hem tussendoor dan even naar het dock moet brengen om de dweil te laten wassen tijdens het rondje. Maar daar is volgens mij met instellingen ook wel iets aan te doen (ik kan instellen of ik elke 10 min, 15 min of na elke kamer bv wil laten wassen, ik weet alleen niet wat het max tijdsinterval is als je kiest per kamer en dan je hele verdieping 1 kamer maakt). Mijn robot heeft ook multilevel functie, dus hij heeft een map van de begane grond, maar ik kan hem ook een map van de verdieping laten maken die hij dan dus ook gewoon opslaat, en dan herkent hij volgens mij zelfs zelf als hij daar staat. Of dat moet je dan even aangeven in de app, dat zou ook kunnen, dat weet ik eigenlijk niet want ik doe dat nooit

. Maar volgens mij hoef je dus in principe niet eens een dock boven te zetten.
Als je er eentje wil, is nu ongeveer wel de periode om er eentje te kopen, met black friday (maand

).
Ik heb de roborock qrevo S, die kocht ik voor ¤506, maar hij is met black friday straks nog goedkoper te krijgen; bij roborock.de wordt hij ¤479 en dan kun je met een referral code (invullen van een 2e mailadres en dan krijg je die) nog 8% korting krijgen, en bij vorige keren kon je hem dan ook bij Amazon kopen voor die prijs als je van roborock zelf koopt en screenshot van maakt. Dan is ie ¤440 ongeveer.
Maar er zijn ook andere merken met goeie, en goedkopere als je minder functies wil. Ik kan
het robotstofzuiger topic op tweakers aanraden voor gebruikerservaringen enzo.
Oh, en toevoeging: ik heb er alleen maar drie omdat ik er een had, die te dom vond voor beneden en toen een nieuwe kocht, maar oude weggooien ook zonde vond, dus die naar slaapkamer. En nu wilde ik een fancy nieuwe met uitgebreider dock etc, maar oude doet het nog gewoon, dus ook naar boven. Je hebt er dus echt niet een per kamer nodig
[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 16-11-2024 17:46:47 ]