Vreselijk! Er blijft zowat niks meer over zo in de laatste fase van het kapitalisme.quote:Blokker failliet verklaard, winkels blijven voorlopig open
Winkelketen Blokker is failliet verklaard. Eerder kreeg Blokker uitstel van betaling, maar het bedrijf stopt nu definitief.
De winkels blijven voorlopig open. Blokker heeft bijna 400 winkels in Nederland waar 3500 medewerkers werken.
Concurrentie
Het ging al langer niet goed bij Blokker. In de winkelstraat is er grote concurrentie van koopjeswinkels en andere zaken met huishoudelijke artikelen.
Ook online heeft Blokker nooit serieus kunnen meekomen. In de laatste jaren kampte het bedrijf met een forse belastingschuld, opgebouwd in de coronaperiode.
Imperium
Het bedrijf stamt uit 1896. Dat jaar opent het echtpaar Blokker de Goedkoope IJzer en Houtwinkel. Kleinzoon Jaap Blokker zal de grote man van het bedrijf worden: hij bouwt de zaak vanaf 1975 uit tot een imperium.
In de daaropvolgende decennia is Blokker niet meer weg te denken uit de winkelstraat. Als Jaap Blokker in 2011 overlijdt, zijn er ruim 25.000 werknemers en bijna 3000 winkels Daaronder vallen ook de aangesloten winkels van Bart Smit, Leen Bakker, Xenos en Marskramer.
Erg mooi. Ombouwen naar huizen iedereen blijquote:Op woensdag 13 november 2024 10:27 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ijven-voorlopig-open
[..]
Vreselijk! Er blijft zowat niks meer over zo in de laatste fase van het kapitalisme.
Was wel 1 van mijn favoriete winkels in hun sector, na de Hema!
Als Hema failliet gaat, moet de Nederlandse staat ze gewoon nationaliseren. Is een stukje cultuur wat niet verloren mag gaan.quote:
Alsof daar niet gewoon weer een standaard fast fashion winkel oid terecht komt...quote:Op woensdag 13 november 2024 10:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Erg mooi. Ombouwen naar huizen iedereen blij
Xenos? Die loopt als een treinquote:Op woensdag 13 november 2024 10:31 schreef Starhopper het volgende:
Hoe zit het met Xenos en Leen Bakker? Gaan die nu ook dicht?
Maar die is ook van Blokkerquote:
Wat een onzin. Tijden veranderen.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als Hema failliet gaat, moet de Nederlandse staat ze gewoon nationaliseren. Is een stukje cultuur wat niet verloren mag gaan.
Blokkenhuizen hebben we al 40 jaar in Rotterdam:quote:Op woensdag 13 november 2024 10:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Erg mooi. Ombouwen naar huizen iedereen blij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Waren die al niet eerder verkocht?quote:Op woensdag 13 november 2024 10:31 schreef Starhopper het volgende:
Dan ga je naar het museumquote:Op woensdag 13 november 2024 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als Hema failliet gaat, moet de Nederlandse staat ze gewoon nationaliseren. Is een stukje cultuur wat niet verloren mag gaan.
De ketens Marskramer en Casa zijn ook van de Blokker, ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.quote:
Ooh dat wist ik niet. Ik dacht dat het nog steeds onder Blokker vielquote:Op woensdag 13 november 2024 10:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waren die al niet eerder verkocht?
Net zo als Marskramer, Intertoys, Bart Smit en Tuincentrum Overvecht?
Goede vraag. Laatste stuk van het nieuwsartikel lijkt er iets over te zeggen, maar het ziet ernaar uit dat ze een stukje van het nieuwsartikel zijn vergeten na 'Daaronder'quote:Op woensdag 13 november 2024 10:31 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op woensdag 13 november 2024 10:29 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Wat vreselijk. Nu moet ik naar de Action voor mijn troep.
Hoe minder fysieke winkels, hoe meer monopolie, hoe hoger de prijzen lijkt me.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:33 schreef Poepz0r het volgende:
Binnen paar jaar de Amazon superstores GENOT
Niet voor de Hema. Die MOET blijvenquote:Op woensdag 13 november 2024 10:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een onzin. Tijden veranderen.
Die is inmiddels gesloten...quote:Op woensdag 13 november 2024 10:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan ga je naar het museum
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op woensdag 13 november 2024 10:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blokkenhuizen hebben we al 40 jaar in Rotterdam:Snap die naam sowieso niet. De meeste huizen in Rotterdam hebben de vorm van een kubusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
Ik wist niet eens dat Marskramer nog bestond van Casa nog nooit gehoordquote:Op woensdag 13 november 2024 10:33 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
De ketens Marskramer en Casa zijn ook van de Blokker, ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.
Ook al faillietquote:
Lees nu dat t in 2017 was verkocht indd. Marskramer is door als franchisequote:Op woensdag 13 november 2024 10:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh dat wist ik niet. Ik dacht dat het nog steeds onder Blokker viel
Monopolie is onvermijdelijk in het kapitalismequote:Op woensdag 13 november 2024 10:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe minder fysieke winkels, hoe meer monopolie, hoe hoger de prijzen lijkt me.
Hema doet het volgens mij behoorlijk goedquote:
Het is ook niet best voor winkelcentra/stratenquote:Op woensdag 13 november 2024 10:38 schreef Hexagon het volgende:
Een winkel waar ik 2 jaar geleden voor het laatst was en het nooit druk lijkt te zijn.
Geen gemis voor Nederland. Wel zuur voor het personeel natuurlijk.
Yupquote:Op woensdag 13 november 2024 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hema doet het volgens mij behoorlijk goed
Dat kan, maar het is voor Jan in de straat niet voordelig.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Monopolie is onvermijdelijk in het kapitalisme
Klopt. Ook slecht voor het straatbeeld. Kleinere dorpen hebben vaak al meerdere leegstaande panden in winkelstraten.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is voor Jan in de straat niet voordelig.
Met hun buitenlandse filialen (Londen, Parijs, Berlijn, Dubai o.a.) loopt het slecht, maar met hun filialen in de Benelux loopt het juist prima dacht ikquote:
Oooh danquote:Op woensdag 13 november 2024 10:42 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Met hun buitenlandse filialen (Londen, Parijs, Berlijn, Dubai o.a.) loopt het slecht, maar met hun filialen in de Benelux loopt het juist prima dacht ik
Ik hoop voor je dat 'ie het een redelijke tijd uithoudt.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:44 schreef DrDentz het volgende:
Laatste keer dat ik daar keek was een theekan 25 euro. Bij de Action 8 euro, dus nooit meer naar Blokker gegaan. Mis je niets aan!
Ze waren ooit onverslaanbaar met hun superhandige huis-, tuin- en keukendingen. Maar sinds de styling er in kwam, ging het niet goed meer.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:44 schreef DrDentz het volgende:
Laatste keer dat ik daar keek was een theekan 25 euro. Bij de Action 8 euro, dus nooit meer naar Blokker gegaan. Mis je niets aan!
HEMA mag wel kapot gaan van mij hoor. Doen Zwarte Piet in de ban maar pakken wel flink uit met Suikerfeest troep en EasyToys.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Mee eens. De HEMA moet blijven.
Al is het maar voor de rookworst.
De huren van winkelpanden zijn ook veel te hoog.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is ook niet best voor winkelcentra/straten
Ik denk dat wel mee speelt ja. En ongeschikt personeel.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De huren van winkelpanden zijn ook veel te hoog.
Ah leuk, chinese troep in huis halen. Goed plan.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:44 schreef DrDentz het volgende:
Veel personeel van middelbare leeftijd ook. Dat kost nogal wat.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat wel mee speelt ja. En ongeschikt personeel.
Ook het Blokker-spul zal vaak uit China komen, maar dan uit een betere productie-lijn.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ah leuk, chinese troep in huis halen. Goed plan.
Vergeet niet te controleren of je brandverzekering ook brand door chinese troep ondersteunt.
kan je beter bestellen op aliexpressquote:Op woensdag 13 november 2024 10:29 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Wat vreselijk. Nu moet ik naar de Action voor mijn troep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |