Vreselijk! Er blijft zowat niks meer over zo in de laatste fase van het kapitalisme.quote:Blokker failliet verklaard, winkels blijven voorlopig open
Winkelketen Blokker is failliet verklaard. Eerder kreeg Blokker uitstel van betaling, maar het bedrijf stopt nu definitief.
De winkels blijven voorlopig open. Blokker heeft bijna 400 winkels in Nederland waar 3500 medewerkers werken.
Concurrentie
Het ging al langer niet goed bij Blokker. In de winkelstraat is er grote concurrentie van koopjeswinkels en andere zaken met huishoudelijke artikelen.
Ook online heeft Blokker nooit serieus kunnen meekomen. In de laatste jaren kampte het bedrijf met een forse belastingschuld, opgebouwd in de coronaperiode.
Imperium
Het bedrijf stamt uit 1896. Dat jaar opent het echtpaar Blokker de Goedkoope IJzer en Houtwinkel. Kleinzoon Jaap Blokker zal de grote man van het bedrijf worden: hij bouwt de zaak vanaf 1975 uit tot een imperium.
In de daaropvolgende decennia is Blokker niet meer weg te denken uit de winkelstraat. Als Jaap Blokker in 2011 overlijdt, zijn er ruim 25.000 werknemers en bijna 3000 winkels Daaronder vallen ook de aangesloten winkels van Bart Smit, Leen Bakker, Xenos en Marskramer.
Erg mooi. Ombouwen naar huizen iedereen blijquote:Op woensdag 13 november 2024 10:27 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ijven-voorlopig-open
[..]
Vreselijk! Er blijft zowat niks meer over zo in de laatste fase van het kapitalisme.
Was wel 1 van mijn favoriete winkels in hun sector, na de Hema!
Als Hema failliet gaat, moet de Nederlandse staat ze gewoon nationaliseren. Is een stukje cultuur wat niet verloren mag gaan.quote:
Alsof daar niet gewoon weer een standaard fast fashion winkel oid terecht komt...quote:Op woensdag 13 november 2024 10:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Erg mooi. Ombouwen naar huizen iedereen blij
Xenos? Die loopt als een treinquote:Op woensdag 13 november 2024 10:31 schreef Starhopper het volgende:
Hoe zit het met Xenos en Leen Bakker? Gaan die nu ook dicht?
Maar die is ook van Blokkerquote:
Wat een onzin. Tijden veranderen.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als Hema failliet gaat, moet de Nederlandse staat ze gewoon nationaliseren. Is een stukje cultuur wat niet verloren mag gaan.
Blokkenhuizen hebben we al 40 jaar in Rotterdam:quote:Op woensdag 13 november 2024 10:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Erg mooi. Ombouwen naar huizen iedereen blij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Waren die al niet eerder verkocht?quote:Op woensdag 13 november 2024 10:31 schreef Starhopper het volgende:
Dan ga je naar het museumquote:Op woensdag 13 november 2024 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als Hema failliet gaat, moet de Nederlandse staat ze gewoon nationaliseren. Is een stukje cultuur wat niet verloren mag gaan.
Ooh dat wist ik niet. Ik dacht dat het nog steeds onder Blokker vielquote:Op woensdag 13 november 2024 10:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waren die al niet eerder verkocht?
Net zo als Marskramer, Intertoys, Bart Smit en Tuincentrum Overvecht?
Goede vraag. Laatste stuk van het nieuwsartikel lijkt er iets over te zeggen, maar het ziet ernaar uit dat ze een stukje van het nieuwsartikel zijn vergeten na 'Daaronder'quote:Op woensdag 13 november 2024 10:31 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op woensdag 13 november 2024 10:29 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Wat vreselijk. Nu moet ik naar de Action voor mijn troep.
Hoe minder fysieke winkels, hoe meer monopolie, hoe hoger de prijzen lijkt me.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:33 schreef Poepz0r het volgende:
Binnen paar jaar de Amazon superstores GENOT
Niet voor de Hema. Die MOET blijvenquote:Op woensdag 13 november 2024 10:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een onzin. Tijden veranderen.
Die is inmiddels gesloten...quote:Op woensdag 13 november 2024 10:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan ga je naar het museum
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op woensdag 13 november 2024 10:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blokkenhuizen hebben we al 40 jaar in Rotterdam:Snap die naam sowieso niet. De meeste huizen in Rotterdam hebben de vorm van een kubusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
Ik wist niet eens dat Marskramer nog bestondquote:Op woensdag 13 november 2024 10:33 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
De ketens Marskramer en Casa zijn ook van de Blokker, ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |