abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215762117
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2024 21:24 schreef HowardRoark het volgende:

[.
Er is geen genocide, dus die kan ook niet verdedigd worden.
Hoe noem jij het uithongeren van een bevolkingsgroep dan? Weight Watchers 10 stappen plan?
Maar ja je negeert ook het feit dat er een apartheidsregime heerst in Isral. Of was de Isralische bron dat er onderscheid gemaakt wordt tussen de bevolkingsgroepen ook al niet betrouwbaar
pi_215764100
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 23:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]
maar volgens jou kun je dat aan het paspoort niet aflezen. Dus hoe helpt dat paspoort dan?
Het staat er duidelijk h:
quote:
Dit weekend hebben er volgens de politie meerdere incidenten met een antisemitisch motief plaatsgevonden in Amsterdam. “Het zou gaan om mensen die Joods zijn of er schijnbaar zo uitzagen,” vertelde Olivier Dutilh, commissaris van de Amsterdamse politie, zondag tijdens het kort geding dat is aangespannen tegen de gemeente vanwege het vrijdag afgekondigde demonstratieverbod. De incidenten betreffen bedreigingen of beledigingen.

Bron
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 23:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Hoe noem jij het uithongeren van een bevolkingsgroep dan? Weight Watchers 10 stappen plan?
Maar ja je negeert ook het feit dat er een apartheidsregime heerst in Isral. Of was de Isralische bron dat er onderscheid gemaakt wordt tussen de bevolkingsgroepen ook al niet betrouwbaar
Er is geen apartheidsregime in Isral. Ik heb je ook al vaker gevraagd hier een paar goede onderbouwingen van te geven van zulke aantijgingen, maar die blijven dan vervolgens uit. Het is ook wel vaker gebleken dat jouw kennis van Isral en dit conflict zeer beperkt is en voornamelijk stoelt op complottheorien en anti-Isral propaganda.

Tevens wordt er geen bevolkingsgroep uitgehongerd. Er zijn enkel beweringen geweest dat er niet genoeg vrachtwagens de Gazastrook in zouden gaan, beelden van verscheidene sociale media (die door Palestijnen in de Gazastrook daar zelf worden gedeeld) laten zien dat er absoluut geen sprake is van een hongersnood.

Zie hier bijvoorbeeld twee recente videos uit nota bene het Noorden van Gaza, waar volgens sommige (Westerse) media en activistische NGOs, een soort tweede Holodomor is.

twitter

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215765094
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het staat er duidelijk h:

Joods uitzagen??? Hoe ziet een Jood eruit dan?

quote:
[..]
[..]
Er is geen apartheidsregime in Isral. Ik heb je ook al vaker gevraagd hier een paar goede onderbouwingen van te geven van zulke aantijgingen, maar die blijven dan vervolgens uit.

Het is ook wel vaker gebleken dat jouw kennis van Isral en dit conflict zeer beperkt is en voornamelijk stoelt op complottheorien en anti-Isral propaganda.
onderbouwing is gegeven met Isralische bronnen, die jij vervolgens negeert

quote:
Tevens wordt er geen bevolkingsgroep uitgehongerd. Er zijn enkel beweringen geweest dat er niet genoeg vrachtwagens de Gazastrook in zouden gaan, beelden van verscheidene sociale media (die door Palestijnen in de Gazastrook daar zelf worden gedeeld) laten zien dat er absoluut geen sprake is van een hongersnood.
:')
quote:
Zie hier bijvoorbeeld twee recente videos uit nota bene het Noorden van Gaza, waar volgens sommige (Westerse) media en activistische NGOs, een soort tweede Holodomor is.

[ x ]
[ x ]
X is geen bron.

Dat niet iedereen honger heeft zegt niks over de hele situatie.

Hongersnood Gaza zo ernstig dat vrouwen en kinderen eten zoeken tussen afval https://www.nu.nl/midden-(...)en-tussen-afval.html

Maar blijf net doen alsof de Isralische regering geweldig humanitair is

[ Bericht 1% gewijzigd door devlinmr op 04-12-2024 11:50:42 ]
pi_215766095
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Joods uitzagen??? Hoe ziet een Jood eruit dan?
Dat zou je moeten vragen aan de mensen die op Joden aan het jagen waren. De politie constateert slechts dat dit gebeurde.
quote:
[..]
onderbouwing is gegeven met Isralische bronnen, die jij vervolgens negeert
Nee, ik toon jouw ongelijk aan.

Jij dacht je namelijk te kunnen baseren op Wikipedia (waar iedereen van alles kan aanpassen of toevoegen) en je kwam met een pro-Palestijnse propaganda site als tweede bron. Ook dat is geen bewijs.

Ik laat vervolgens zien hoe een daadwerkelijk Israelisch paspoort eruitziet. Waar mensen dus worden onschreven als 'Israeli' (waar jij beweerde van niet) en vervolgens komt er geen reactie meer. De door jou geleverde bronnen, kloppen dus niet.
quote:
[..]
X is geen bron.

Dat niet iedereen honger heeft zegt niks over de hele situatie.

Hongersnood Gaza zo ernstig dat vrouwen en kinderen eten zoeken tussen afval https://www.nu.nl/midden-(...)en-tussen-afval.html

Maar blijf net doen alsof de Isralische regering geweldig humanitair is
Nee hoor. X is zeker wel een bron omdat het een inkijk geeft in de situatie van Palestijnen op basis van dingen die zij zelf op het internet gooien. Dat vormt beter bewijsmateriaal dan de totaal ongefundeerde claims van activisten bij de VN.

Het is trouwens ook opmerkelijk dat deze afgevaardigde van de VN het over het Noorden van de Gazastrook heeft, terwijl dit dus precies de plek is waar de videos vandaan komen die Palestijnen zelf op het internet delen, waarin is te zien dat er juist een overvloed aan eten is. In zo'n ontzettend klein gebied is dit natuurlijk erg tegenstrijdig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215766143
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2024 13:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou je moeten vragen aan de mensen die op Joden aan het jagen waren. De politie constateert slechts dat dit gebeurde.
[..]
Nee, ik toon jouw ongelijk aan.
nope
quote:
Jij dacht je namelijk te kunnen baseren op Wikipedia (waar iedereen van alles kan aanpassen of toevoegen) en je kwam met een pro-Palestijnse propaganda site als tweede bron. Ook dat is geen bewijs.
waarna ik je een bron heb gegeven van een Isralische site
quote:
Ik laat vervolgens zien hoe een daadwerkelijk Israelisch paspoort eruitziet.

Waar mensen dus worden onschreven als 'Israeli' (waar jij beweerde van niet) en vervolgens komt er geen reactie meer. De door jou geleverde bronnen, kloppen dus niet.

even teruglezen dan maar, ik heb gereageerd. Inclusief een opmerking van je plaatje van.... Wikipedia.
Feit blijft dat er binnen Isral onderscheid gemaakt wordt tussen Joden en andere, meestal Palestijnse burgers.
quote:
[..]
Nee hoor. X is zeker wel een bron
het is een bron maar geen betrouwbare
quote:
omdat het een
eenzijdige n=1
quote:
inkijk geeft in de situatie van Palestijnen op basis van dingen die zij zelf op het internet gooien. Dat vormt beter bewijsmateriaal dan de totaal ongefundeerde claims van activisten bij de VN.

Het is trouwens ook opmerkelijk dat deze afgevaardigde van de VN het over het Noorden van de Gazastrook heeft, terwijl dit dus precies de plek is waar de videos vandaan komen die Palestijnen zelf op het internet delen, waarin is te zien dat er juist een overvloed aan eten is. In zo'n ontzettend klein gebied is dit natuurlijk erg tegenstrijdig.
Nogmaals, je komt met 2 korte filmpjes van X waarvan 1 met een waterige krabbensoep en iemand die het heeft over een paar blikken corned beef

Te lachwekkend
pi_215766223
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 13:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]
nope
Jazeker wel.
quote:
[..]
waarna ik je een bron heb gegeven van een Isralische site
[..]
even teruglezen dan maar, ik heb gereageerd. Inclusief een opmerking van je plaatje van.... Wikipedia.
Feit blijft dat er binnen Isral onderscheid gemaakt wordt tussen Joden en andere, meestal Palestijnse burgers.
Daar wordt aangegeven dat in het bevolkingsregister ook wordt geregistreerd tot welke bevolkingsgroep mensen zich een onderdeel achten. Dus bijvoorbeeld Druze, Joden, Bedoeen of Arabieren. Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met een 'apartheidsstaat'? Dit gebeurd in zoveel landen. Daarnaast staat op het paspoort dus gewoon dat iedereen 'Israeli' is.

En de Isralische samenleving kent geen Palestijnen, maar Isralische Arabieren. De Palestijnen zijn de groep Arabieren die buiten Isral wonen en geen Isralisch staatsburgerschap hebben.
quote:
[..]
het is een bron maar geen betrouwbare
[..]
eenzijdige n=1
[..]
Nogmaals, je komt met 2 korte filmpjes van X waarvan 1 met een waterige krabbensoep en iemand die het heeft over een paar blikken corned beef

Te lachwekkend
Er zijn op de socials talloze van zulke videos te vinden. Veel Palestijnen maken namelijk driftig gebruik van sociale media. Dus dat vormt een beter bewijs dan ongefundeerde claim van een activist bij de VN. Alleen jij probeert de beelden die er zichtbaar zijn te bagatelliseren en weg te wuiven, omdat deze niet aansluiten bij jouw eigen wereldbeeld.
pi_215766337
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2024 13:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jazeker wel.
[..]
Daar wordt aangegeven dat in het bevolkingsregister ook wordt geregistreerd tot welke bevolkingsgroep mensen zich een onderdeel achten. Dus bijvoorbeeld Druze, Joden, Bedoeen of Arabieren. Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met een 'apartheidsstaat'? Dit gebeurd in zoveel landen. Daarnaast staat op het paspoort dus gewoon dat iedereen 'Israeli' is.
https://en.idi.org.il/art(...)g%20them%20Jewish%2C

Letterlijk
quote:
n an October 2013 decision, the Israeli Supreme Court denied the request to recognize "Israeli" as a nationality, and gave several essential reasons for supporting a specific "Jewish" nationality over a general "Israeli" nationality.
Kan natuurlijk ook nog het rapport van Amnesty pasten hier.. maar die zul je ook weer niet erkennen als bron. Waarschijnlijk omdat het niet op X staat met een filmpje
quote:
En de Isralische samenleving kent geen Palestijnen, maar Isralische Arabieren. De Palestijnen zijn de groep Arabieren die buiten Isral wonen en geen Isralisch staatsburgerschap hebben.
[..]
Er zijn op de socials talloze van zulke videos te vinden. Veel Palestijnen maken namelijk driftig gebruik van sociale media. Dus dat vormt een beter bewijs dan ongefundeerde claim van een activist bij de VN. Alleen jij probeert de beelden die er zichtbaar zijn te bagatelliseren en weg te wuiven, omdat deze niet aansluiten bij jouw eigen wereldbeeld.
NU.nl is een activist bij de vn..right

Maar vertel wat voor baat heeft een Gazaan erbij om aan te tonen dat er niks aan de hand is, behalve dan om Hamas te prijzen

[ Bericht 3% gewijzigd door devlinmr op 04-12-2024 14:40:03 ]
pi_215767175
quote:
Het staat gewoon op het paspoort h. Daar heb ik je dus een voorbeeld van laten zien.

Men maakt een verschil tussen staatsburgerschap en nationaliteit (dat staat er ook). Verder onderbouwd dit op geen enkele manier jouw initile claim dat Isral een apartheidsregime zou zijn. Kortom, wat probeer je hier nu precies mee aan te tonen?
pi_215767612
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het staat gewoon op het paspoort h. Daar heb ik je dus een voorbeeld van laten zien.

Men maakt een verschil tussen staatsburgerschap en nationaliteit (dat staat er ook). Verder onderbouwd dit op geen enkele manier jouw initile claim dat Isral een apartheidsregime zou zijn. Kortom, wat probeer je hier nu precies mee aan te tonen?
Leuk voor je, in de wet staat dus wat anders. Er wordt gewoon keihard onderscheid gemaakt tussen Joden en niet Joden. Oftewel 1 van de peilers van Apartheid.

Heb je ondertussen al een antwoord op mijn vraag aan je wat volgens jou de beweegredenen van een Gazaan kan zijn om positief te zijn over de situatie in Gaza?
pi_215767696
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Leuk voor je, in de wet staat dus wat anders. Er wordt gewoon keihard onderscheid gemaakt tussen Joden en niet Joden. Oftewel 1 van de peilers van Apartheid.
Nee hoor, dat is geen apartheid en zoals al aangegeven wordt dit in talloze landen gedaan. Of zijn bijvoorbeeld Singapore, het VK, de VS, Zuid-Afrika of Pakistan volgens jou ook apartheidsregimes?
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:03 schreef devlinmr het volgende:
Heb je ondertussen al een antwoord op mijn vraag aan je wat volgens jou de beweegredenen van een Gazaan kan zijn om positief te zijn over de situatie in Gaza?
Waar heb ik gezegd dat Palestijnen in de Gazastrook positief zouden moeten zijn over de situatie daar?
pi_215767766
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is geen apartheid en zoals al aangegeven wordt dit in talloze landen gedaan. Of zijn bijvoorbeeld Singapore, het VK, de VS, Zuid-Afrika of Pakistan volgens jou ook apartheidsregimes?
[..]
Zuid Afrika was natuurlijk heel lang een apartheidsregime, maar wat wordt er precies in de USA gedaan en het VK?
quote:
Waar heb ik gezegd dat Palestijnen in de Gazastrook positief zouden moeten zijn over de situatie daar?
Positief over de voedselvoorziening.
Waarom zouden ze daar over posten.. wie helpen ze daarmee.
Dat zijn of de Israeli (onwaarschijnlijk) of Hamas (waarschijnlijker
pi_215767939
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Zuid Afrika was natuurlijk heel lang een apartheidsregime, maar wat wordt er precies in de USA gedaan en het VK?
In het VK houdt men etniciteit bij in de census en in de VS idem. In Pakistaan staat religie op het paspoort en in Singapore wordt etniciteit hier vermeld. En dit was volgens jou een reden om een land een apartheidsstaat te noemen:
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 17:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Oh dat maakt het beter :')
Maar goed, noem mij eens een land waar in het paspoort onderscheid gemaakt wordt naar geloof of afkomst

Ik ken er 1, de Apartheidstaat Isral

Waarbij jouw claim dus ook niet eens klopt, Isral heeft dit niet vermeld op een paspoort.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Positief over de voedselvoorziening.
Waarom zouden ze daar over posten.. wie helpen ze daarmee.
Dat zijn of de Israeli (onwaarschijnlijk) of Hamas (waarschijnlijker
Waarschijnlijk omdat het in de praktijk een stuk minder erg is dan bepaalde activisten en activistische instanties met een groot anti-Isral sentiment willen doen geloven. Deze actiegroepen hebben er namelijk baat bij de situatie erger te maken.
pi_215768651
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In het VK houdt men etniciteit bij in de census en in de VS idem. In Pakistaan staat religie op het paspoort en in Singapore wordt etniciteit hier vermeld. En dit was volgens jou een reden om een land een apartheidsstaat te noemen:
[..]
oke, je snapt het gewoon
echt niet
quote:
Waarbij jouw claim dus ook niet eens klopt, Isral heeft dit niet vermeld op een paspoort.
[..]
Waarschijnlijk omdat het in de praktijk een stuk minder erg is dan bepaalde activisten en activistische instanties met een groot anti-Isral sentiment willen doen geloven. Deze actiegroepen hebben er namelijk baat bij de situatie erger te maken.
[

Ik quote nog 1x voor je:

quote:
First, since it is reasonable to assume that a person cannot have two nationalities, this change would compel Jewish citizens of Israel to choose between being "Israeli" and "Jewish." Most Israeli Jews would be forced into an impossible predicament: we see ourselves as both Jewish and Israeli, and one does not exclude the other.

Second, if the nationality of Jewish citizens of Israel were to be classified as "Israeli," the implication would be that Judaism is not a nationality for them but is solely a religion. This idea is antithetical to the fundamental doctrine of Zionism and its main thinkers, from Herzl to Ben-Gurion, who saw Zionism as the national movement of the Jewish people.

Third, if the nationality of Jewish Israelis is defined as "Israeli" rather than "Jewish," then the "national" bond we believe binds together Jews in Israel and Jews in the Diaspora will be severed.
Oftewel, je hebt Joodse Israli en de rest.
Daar ze Isral als een Joodse staat zien volgt hieruit automatisch dat als je niet Joods bent je al minder waard bent. Iets wat je overduidelijk ziet in de bezette gebieden maar ook in Isral zelf. Niet Joden mogen zich bijvoorbeeld al niet overal vestigen.

Ook een goed gebalanceerd stuk

https://www.oneworld.nl/m(...)anten-antisemitisme/

[ Bericht 10% gewijzigd door devlinmr op 04-12-2024 18:11:08 ]
pi_215768994
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]
oke, je snapt het gewoon
echt niet
Ik snap het juist heel goed. Maar jij stelt van alles en jouw beweringen komen niet over met de realiteit. Ik laat dat zien aan de hand van voorbeelden en goed onderbouwde argumenten. Je verschuift ook de doelpalen herhaaldelijk en begint te duiken als het allemaal toch anders lijkt te zitten dan je denkt. Je negeert hier bijvoorbeeld mijn vraag over de landen die ik had genoemd, volgens jouw eigen criteria zouden dat allemaal apartheidsregimes moeten zijn.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:02 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Oftewel, je hebt Joodse Israli en de rest.
Daar ze Isral als een Joodse staat zien volgt hieruit automatisch dat als je niet Joods bent je al minder waard bent. Iets wat je overduidelijk ziet in de bezette gebieden maar ook in Isral zelf. Niet Joden mogen zich bijvoorbeeld al niet overal vestigen.
Ja, dit stuk heb je nu al meermaals aangehaald. Dat verandert niets aan de realiteit. Dat mensen Israelisch zijn staat gewoon op het paspoort. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen staatsburger en 'nationaliteit'. Mensen zijn Israelisch staatsburger, maar onderdeel van een nationale identiteit zoals Joods zijn of Druze. Tegelijkertijd hebben al deze mensen dezelfde rechten en plichten. Dat staat nota bene in het artikel dat jij zelf quote:
quote:
Thus, it is imperative for the State of Israel to distinguish between citizenship and nationality. Israeli Jews and Israeli Arabs share a common citizenship. They are both Israeli, and are therefore entitled to and must be accorded the same civil rights.
Dus waar is die apartheid dan waar je de hele tijd over spreekt? Dit heb je nu nog altijd niet weten te onderbouwen. Tevens is de Westelijke Jordaanoever is niet Isral. In Isral kan iedereen wonen waar men wil, grote steden zijn dan ook een melting pot van verscheidene culturen en etniciteiten.
quote:
Een 'gebalanceerd stuk' afkomstig van een extreemlinkse website, waar men zich baseert op een academicus die op camera bij protesten staat te schreeuwen voor 'bommen op Tel-Aviv'. Dit perspectief is net zo gebalanceerd als een interview met Ben-Gvir of een paar kopstukken van de Hilltop Youth.

Ook wordt er gelogen over de vermeende 'Nakba'. Zo stelt dit artikel dat onder meer dat:
quote:
.. 'toen Arabische landen het Britse verdelingsplan tussen Isral en Palestina afwezen, brak in 1948 oorlog uit tussen Isral en de omringende landen.' ...
Dit is echter niet waar. De Arabieren begonnen een burgeroorlog en de omringende Arabische landen vielen daarna tezamen Isral aan in een poging het land en diens bevolking te vernietigen. Wederom dus: Arabieren die beginnen. Het herhaaldelijke patroon. Zie bijvoorbeeld:

quote:
The United Nations resolution sparked conflict between Jewish and Arab groups within Palestine. Fighting began with attacks by irregular bands of Palestinian Arabs attached to local units of the Arab Liberation Army composed of volunteers from Palestine and neighboring Arab countries. These groups launched their attacks against Jewish cities, settlements, and armed forces.

Bron
En ook:
quote:
After Israel declared its independence on May 14, 1948, the fighting intensified with other Arab forces joining the Palestinian Arabs in attacking territory in the former Palestinian mandate. On the eve of May 14, the Arabs launched an air attack on Tel Aviv, which the Israelis resisted. This action was followed by the invasion of the former Palestinian mandate by Arab armies from Lebanon, Syria, Iraq, and Egypt. Saudi Arabia sent a formation that fought under the Egyptian command. British trained forces from Transjordan eventually intervened in the conflict, but only in areas that had been designated as part of the Arab state under the United Nations Partition Plan and the corpus separatum of Jerusalem. After tense early fighting, Israeli forces, now under joint command, were able to gain the offensive.

Bron
En reken maar dat Isral flink heeft teruggeslagen. Sommige delen van het toen nog amateuristisch bij elkaar geschraapte leger van Isral, bestond uit overlevenden van de concentratiekampen. Sommigen mensen zijn daar overleden, waarvan het niet eens bekend is wie dit waren. Zelfs Haaretz is hier open over: Identifying the Unknown Soldiers From Independence War.

Dit was allemaal onnodig geweest, als Arabieren een tweestatenoplossing hadden geaccepteerd. In een gebied waar zij ook helemaal niets te zoeken hebben. Hun oorsprong niet ligt en hun cultuur niet vandaan komt en men geen geschiedenis kent.

Maar dit zijn historische feiten die niet welgevallig zijn voor een activistische website als OneWorld. Waar intersectionaliteit en anti-Westerse en anti-Isral sentimenten helaas de norm zijn.
pi_215769227
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik snap het juist heel goed. Maar jij stelt van alles en jouw beweringen komen niet over met de realiteit. Ik laat dat zien aan de hand van voorbeelden en goed onderbouwde argumenten. Je verschuift ook de doelpalen herhaaldelijk en begint te duiken als het allemaal toch anders lijkt te zitten dan je denkt. Je negeert hier bijvoorbeeld mijn vraag over de landen die ik had genoemd, volgens jouw eigen criteria zouden dat allemaal apartheidsregimes moeten zijn.
[..]
en wederom laat je zien dat je het niet snapt
Zal je nog 1x helpen. Heeft de USA in zijn statuten staan dat het een blanke staat is zoals Isral dat het een Joodse staat is? Nee h
quote:
Ja, dit stuk heb je nu al meermaals aangehaald. Dat verandert niets aan de realiteit. Dat mensen Israelisch zijn staat gewoon op het paspoort. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen staatsburger en 'nationaliteit'. Mensen zijn Israelisch staatsburger, maar onderdeel van een nationale identiteit zoals Joods zijn of Druze. Tegelijkertijd hebben al deze mensen dezelfde rechten en plichten. Dat staat nota bene in het artikel dat jij zelf quote:
[..]

Dus waar is die apartheid dan waar je de hele tijd over spreekt? Dit heb je nu nog altijd niet weten te onderbouwen. Tevens is de Westelijke Jordaanoever is niet Isral. In Isral kan iedereen wonen waar men wil, grote steden zijn dan ook een melting pot van verscheidene culturen en etniciteiten.
[..]
Een 'gebalanceerd stuk' afkomstig van een extreemlinkse website, waar men zich baseert op een academicus die op camera bij protesten staat te schreeuwen voor 'bommen op Tel-Aviv'. Dit perspectief is net zo gebalanceerd als een interview met Ben-Gvir of een paar kopstukken van de Hilltop Youth.

Ook wordt er gelogen over de vermeende 'Nakba'. Zo stelt dit artikel dat onder meer dat:
[..]
Dit is echter niet waar. De Arabieren begonnen een burgeroorlog en de omringende Arabische landen vielen daarna tezamen Isral aan in een poging het land en diens bevolking te vernietigen. Wederom dus: Arabieren die beginnen. Het herhaaldelijke patroon. Zie bijvoorbeeld:
[..]
En ook:
[..]
En reken maar dat Isral flink heeft teruggeslagen. Sommige delen van het toen nog amateuristisch bij elkaar geschraapte leger van Isral, bestond uit overlevenden van de concentratiekampen. Sommigen mensen zijn daar overleden, waarvan het niet eens bekend is wie dit waren. Zelfs Haaretz is hier open over: Identifying the Unknown Soldiers From Independence War.

Dit was allemaal onnodig geweest, als Arabieren een tweestatenoplossing hadden geaccepteerd. In een gebied waar zij ook helemaal niets te zoeken hebben. Hun oorsprong niet ligt en hun cultuur niet vandaan komt en men geen geschiedenis kent.

Maar dit zijn historische feiten die niet welgevallig zijn voor een activistische website als OneWorld. Waar intersectionaliteit en anti-Westerse en anti-Isral sentimenten helaas de norm zijn.
Je mist telkens het historische feit dat de zionistische Joden begonnen met het verdrijven van 750000 Arabieren en het vernietigen van 400 dorpen. Waarom weiger je dat te erkennen?
Dus die 2 Staten oplossing is vooral iets waar Isral niet happig op is

https://www.timesofisrael(...)-before-pms-us-trip/

Binnen Isral ook steeds meer mensen die het Apartheid noemen

https://www.theguardian.c(...)ghts-group-apartheid

En dat was 3 jaar geleden

[ Bericht 2% gewijzigd door devlinmr op 04-12-2024 19:25:38 ]
pi_215769630
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Zal je nog 1x helpen. Heeft de USA in zijn statuten staan dat het een blanke staat is zoals Isral dat het een Joodse staat is? Nee h
[..]
Hmm. Je racialiseert het Joods zijn hier nogal.

Joods is binnen die context een nationaliteit. Dat staat wederom letterlijk binnen de bronnen die jij zelf aanlevert. En zo zijn er toch ook talloze Islamtische landen? Die letterlijk aangeven, dat het Islamtische landen zijn. Zijn dat ook apartheidsregimes?
quote:
[..]
[..]
Je mist telkens het historische feit dat de zionistische Joden begonnen met het verdrijven van 750000 Arabieren en het vernietigen van 400 dorpen. Waarom weiger je dat te erkennen?
Ik erken dit niet omdat het niet waar is. Zoals aangegeven begonnen de Arabieren zowel een burgeroorlog binnen Isral, als nadien met de hulp van de omringende Arabische een nog grotere oorlog tegen Isral van buiten de landsgrenzen.

De vermeende 'nakba', wat niet meer dan een vlucht is (die mede wordt aangemoedigd door de overheden van de Arabische landen die Isral aanvallen) is het resultaat van de oorlog die men zelf is begonnen.

Dit heb ik net ook allemaal al, aan de hand van bronnen, uitgelegd. Conclusie: Arabieren begonnen op meerdere fronten twee oorlogen, maar verloren beide deze oorlogen. Play stupid games, win stupid prizes.

Zo woonden er ook honderdduizenden etnische Duitsers in vele Oost-Europese landen. Met het verliezen van Duitsland in de tweede wereldoorlog zijn deze allen verdreven of zelfs gexecuteerd. Spreken we dan ook over een Duitse 'nakba'?
quote:
[..]
Dus die 2 Staten oplossing is vooral iets waar Isral niet happig op is
Ook hier verdraai je de geschiedenis weer. Isral heeft meermaals de Palestijnen een aanbod voor een eigen land gedaan. Dit was onder linkse regeringen, die bereid waren tot grote concessies. En helaas is dit iedere keer opnieuw afgewezen. Kortom, jouw claim dat Isral dus niet happig zou zijn op een tweestatenoplossing is dus vreemd en historisch onjuist.
quote:
Wat moet ik met dit artikel? Hier wordt aangegeven dat afgelopen juli, de Knesset een motie voor een Palestijnse staat heeft afgewezen. Ja, natuurlijk. Waarom zou Isral nog geen jaar na 7 oktober, een volk waarvan 75% achter deze terreuraanslagen staat, een eigen staat geen geven? Dat Isral zo verrechtst, komt vooral dr het aanhoudende Palestijnse terrorisme.
quote:
Binnen Isral ook steeds meer mensen die het Apartheid noemen

https://www.theguardian.c(...)ghts-group-apartheid

En dat was 3 jaar geleden
Het activisme van B’Tselem, een actiegroep opgericht door (ex)-politici van het radicaal linkse Meretz, is niets nieuws. Deze groepering is trouwens al tientallen jaren geleden opgericht dus dat heeft niets te maken met dat steeds meer mensen hun eigen land een apartheidsstaat noemen, dat is het namelijk niet.
pi_215771372
Wat lees ik :')
pi_215772289
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Je racialiseert het Joods zijn hier nogal.
lul niet. Leg geen woorden in mijn mond en beantwoord gewoon de vraag.
quote:
Joods is binnen die context een nationaliteit. Dat staat wederom letterlijk binnen de bronnen die jij zelf aanlevert. En zo zijn er toch ook talloze Islamtische landen? Die letterlijk aangeven, dat het Islamtische landen zijn. Zijn dat ook apartheidsregimes?
[..]
het is een nationaliteit voorbehouden aan de Joden
quote:
Ik erken dit niet omdat het niet waar is. Zoals aangegeven begonnen de Arabieren zowel een burgeroorlog binnen Isral, als nadien met de hulp van de omringende Arabische een nog grotere oorlog tegen Isral van buiten de landsgrenzen.
oke dan.. dan zijn we klaar. Alles wat jou niet aanstaat zet je weg als extreem links of je negeert feiten.
pi_215772310
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 21:53 schreef Fushia2 het volgende:
Wat lees ik :')
Dat iedereen die gewoon een vreedzame oplossing wil in Isral en die erkent dat er nu Apartheid en discriminatie heerst of extreem links is of liegt. Dat is zo ongeveer de samenvatting
En oh ja, dat er in oorlogen nou eenmaal doden vallen dus 15000+ kinderen is heel acceptabel.
Verder heb ik geleerd dat X een betrouwbaardere bron is dan Wikipedia want die laatste kan iedereen aanpassen.
  donderdag 5 december 2024 @ 08:54:32 #195
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215773555
En Amnesty sluit zich aan in de steeds langere rij van organisaties en experts die geheel terecht het extreem misdadige, door Nederland gesteunde, uitmoorden van Palestijnen door Isral bestempelt als genocide.

https://nos.nl/artikel/25(...)egt-genocide-in-gaza

quote:
Amnesty International stelt als eerste grote mensenrechtenorganisatie dat er voldoende bewijs is om te zeggen dat Isral genocide pleegt in Gaza. Volgens het 300 pagina's tellende onderzoeksrapport handelt Isral met het doel om de Palestijnse bevolking geheel of gedeeltelijk te vernietigen.
...
Op basis van eigen onderzoek stelt Amnesty nu dat er sprake is van genocide tegen de Palestijnen in Gaza. Het is niet alleen aan rechters om zoiets te concluderen, zegt de directeur van Amnesty Nederland Dagmar Oudshoorn in een interview met de NOS. "Als mensenrechtenorganisatie heb je die taak ook." Het rapport moet volgens haar dienen als "wake-upcall" om het lijden van de Palestijnen te stoppen.

Het dossier bestaat uit een analyse van vijftien luchtaanvallen op burgerdoelen, ruim 200 interviews met nabestaanden, en satellietbeelden. Ook zijn meer dan honderd uitspraken van hoge Isralische regeringsfunctionarissen en militairen geanalyseerd.

"Het is duidelijk dat Isral zich schuldig maakt aan drie van de vijf misdaden die onder genocide vallen. Het doden, toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan de leden van de groep, en het opzettelijk creren van omstandigheden die leiden tot hun vernietiging", zegt Agns Callamard, secretaris-generaal van Amnesty International. Ze koppelt deze daden aan "de bestaande context van onteigening, apartheid en onwettige bezetting".

Lees het hele artikel voor nog wat meer teksten en wat er allemaal mis is met Israls genocidale operaties.
Antifa
pi_215773647
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 08:54 schreef VoMy het volgende:
En Amnesty sluit zich aan in de steeds langere rij van organisaties en experts die geheel terecht het extreem misdadige, door Nederland gesteunde, uitmoorden van Palestijnen door Isral bestempelt als genocide.

https://nos.nl/artikel/25(...)egt-genocide-in-gaza
[..]
Lees het hele artikel voor nog wat meer teksten en wat er allemaal mis is met Israls genocidale operaties.
Het is wel hilarisch dat men hier A) de definitie van genocide voor moet veranderen en B) ook nog stelt dat genocide eigenlijk alleen juridisch kan worden vastgesteld maar toch al landen oproept om hun niet juridische oorlog op basis van een verdraaide definitie van de term 'genocide' te erkennen.

Maar dit is natuurlijk wat we kunnen verwachten van een activistische organisatie die een obsessie heeft met Isral en Joden en waar de consensus eigenlijk is dat Isral geen bestaansrecht heeft. Men probeert ziet het dan ook als hun levenswerk om de legitimiteit van Isral te ondermijnen.

twitter
pi_215773668
Maar ach, bij Amnesty zijn veroordeelde barbaren ook slechts 'schrijvers' waarvan diens gevangenisstraf een bewijs is hoe slecht Palestijnen het hebben. Dit laat ook zien hoe men in zulke kringen denkt over Palestijnse terroristen en vaak tot de conclusie komt dat er heel veel "onschuldig" opgesloten zitten.

twitter
  donderdag 5 december 2024 @ 09:18:00 #198
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215773716
quote:
En de boodschapper, de boodschapper wordt weer aangevallen door de inhoudsloze HowardRoark.
Antifa
pi_215773742
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:18 schreef VoMy het volgende:

[..]
En de boodschapper, de boodschapper wordt weer aangehouden door de inhoudsloze HowardRoark.
Nee, er wordt ingegaan op wat jij post. Namelijk de inhoudsloze claim van Amnesty over een niet-bestaande genocide. Maar jij kunt het niet hebben dat dit bekritiseerd wordt en begint daarom mijn reacties aan te vallen in plaats van op de kritiek zelf in te gaan. Blijkbaar is er aan jouw kant de verwachting dat dit door iedereen als zoete koek wordt geslikt.
  donderdag 5 december 2024 @ 09:25:35 #200
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215773761
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Namelijk de inhoudsloze claim van Amnesty
Eem rapport van 300 pagina's maar de man die niets anders kan dan boodschappers aanvallen valt de boodschapper aan omdat de boodschap hem niet aan staat.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')