SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
quote:Inhoudelijk brachten de memoranda een aantal bestaande veiligheidsgaranties bijeen in drie documenten die specifiek gericht waren naar resp. Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan. Het ging om herbevestigingen van verbintenissen uit het Handvest van de Verenigde Naties (1945), het Non-proliferatieverdrag (1968) en de Slotakte van de Conferentie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (1975):
Eerbiedigen van de onafhankelijkheid en soevereiniteit van Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan binnen de bestaande grenzen
Zich onthouden van bedreiging met of gebruik van geweld tegen de territoriale integriteit of de politieke onafhankelijkheid van Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan, tenzij uit zelfverdediging of anderszins in overeenstemming met het VN-Handvest
Zich onthouden van economische dwang om de soevereine rechten van Oekrane, Wit-Rusland of Kazachstan ondergeschikt te maken aan het eigen belang
Onmiddellijk actie vragen van de Veiligheidsraad om bijstand te verlenen in geval van een daad van agressie of een bedreiging met gebruik van kernwapens tegen Oekrane, Wit-Rusland of Kazachstan
Zich onthouden van het gebruik van kernwapens tegen Oekrane, Wit-Rusland en Kazachstan
Elkaar raadplegen wanneer een vraag opduikt in verband met deze verbintenissen
Dat heeft Rusland niet gezegd.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe verhoudt dit zich tot het Russische standpunt dat Oekrane geen bestaansrecht heeft?
Je bent bekend met het geschreeuw van Solovyev en Medvedev?quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat heeft Rusland niet gezegd.
Misschien lezen jij en ik wat anders hoor, maar leg mij eens uit hoe een andere partij dan rus zich niet hieraan gehouden heeft?quote:
Ja hoor, de vice-president heeft dat meerdere keren geroepen. En Poetin floot hem niet terug.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat heeft Rusland niet gezegd.
Je hebt je 'memoranda' niet op orde. Niet uitbreiden was dat fabeltje waarvan zelfs gorbatsjev zei dat het onzin was.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:47 schreef phpmystyle het volgende:
Wij hebben juist dat memorandum overtreden door te gaan uitbreiden.
Ja, hoewel ik niet alle uitspraken bijhoud van Soloyyev.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je bent bekend met het geschreeuw van Solovyev en Medvedev?
En de toespraak van Putin aan het begin van de invasie?
Dit is geen compromis maar het inwilligen van putins stoutste dromenquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:26 schreef Erno-BE het volgende: Kan Trump met Putin geen deal maken waarin het volgende wordt besproken: -Rusland en Oekrane stoppen met de gevechtshandelingen. -Oekrane wordt gesplitst in Oekrane en Novorossija (huidige oblasten Donesk, Luhansk, Cherson, Zaporidzja + De Krim). -NAVO- en EU-landen erkennen de onafhankelijkheid van Novorossija, Transnistri, Abkhasia en Zuid-Osseti. -Er komt een nieuwe EU-Ruslandlijn waarbij de EU- en Navo-landen zich niet bemoeien met de landen achter de EU-Ruslandlijn en Rusland zich niet bemoeid met de landen voor de EU-Ruslandlijn. Belarus, Oekrane, Moldavi, Transnistri, Novorossija, Georgi, Abchazi, Zuid-Osseti, Armeni en Kazachstan komen achter de EU-Ruslandlijn te liggen, de Westerlijke Balkanlanden komen voor de EU-Ruslandlijn te liggen. -Landen achter de EU-Ruslandlijn mogen de komende 50 jaar geen lid worden van de NAVO en de Europese Unie. -De sancties tegen Rusland en Belarus worden geleidelijk afgebouwd. Op die manier krijg je wel een mooi compromis waarbij EU-landen niet betrokken worden bij een oorlog tegen Rusland en Rusland toch gedeeltelijk hun wensen vervuld krijgen, waardoor de uitbereidingshonger gestilt kan worden.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)oekraine-marc-jansenquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, hoewel ik niet alle uitspraken bijhoud van Soloyyev.
Maar Poetin heeft nooit zoiets gezegd.
Dit is geen compromis maar volledige capitulatie.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is geen compromis maar het inwilligen van putins stoutste dromen
steun FOK! en koop via een van deze links
quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)oekraine-marc-jansen
quote:In zijn historische speech haalde Poetin gisteren hard uit naar Oekrane. Het land heeft volgens de Russische president simpel gezegd geen bestaansrecht. "Hij ziet het als onderdeel van het Grote Rusland", zegt historicus Marc Jansen.
Dus ze mogen wel bestaan, alleen binnen een andere constellatie.quote:Met zijn optreden maakt Poetin een historische claim op Oekrane, aldus Jansen. 'Dat impliceert-ie, dat kun je er uit opmaken." Zo zei Poetin dat Oekrane niet zomaar een buurland is, maar onderdeel van de Russische geschiedenis en cultuur, om uiteindelijk de staten te erkennen:
Sancties aandeel van tafel ben ik ook voor, zodra er een verdrag ligtquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is geen compromis maar volledige capitulatie.
Betreffende user wil graag dat de sancties zsm van tafel gaan zodat hij op citytrip naar Sint Petersburg kan, dus ik neem het verder ook niet te serieus.
Hoe denk jij over die 300mld geconfisqueerd door eu, en internationale vervolging van Poetin?quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Sancties aandeel van tafel ben ik ook voor, zodra er een verdrag ligt
Ik vind het onverstandig om een land na een oorlog het economisch moeras in te duwen. De geschiedenis leert dat dit catastrofale gevolgen kan hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe denk jij over die 300mld geconfisqueerd door eu, en internationale vervolging van Poetin?
Die 300mld zou ik niet willen teruggeven maar willen gebruiken om Oekraine op te bouwen.
Veel succes met alle oil majors vertellen dat ze terug moeten naar rus, ook al hebben ze miljarden af moeten schrijven.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Sancties aandeel van tafel ben ik ook voor, zodra er een verdrag ligt
Die gasten gaan nu helemaal in een tailspin, omdat er her en der toch wat neocons op belangrijke posten in die oranje idioot z'n regering lijken te gaan eindigen.quote:
Er valt genoeg te halen, dan komen ze vanzelf welquote:Op dinsdag 12 november 2024 14:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Veel succes met alle oil majors vertellen dat ze terug moeten naar rus, ook al hebben ze miljarden af moeten schrijven.
Zelfs zoiets als SWIFT is verre van een gegeven, daar dat doodleuk een belgische onderneming is.
Nee.quote:
Je begrijpt mij fout.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het onverstandig om een land na een oorlog het economisch moeras in te duwen. De geschiedenis leert dat dit catastrofale gevolgen kan hebben.
Beter houden we het vast totdat er iemand anders aan het bewind is daar
Vraag ik me op dit punt af.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er valt genoeg te halen, dan komen ze vanzelf wel
Aan Oekrane geven bij wijze van schadevergoeding.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je begrijpt mij fout.
Ik bedoel dat wij als EU 300 miljard aan Russische tegoeden "bevroren" hebben, de rente van dat geld wordt nu gebruikt om Oekraiene te helpen. Maar dat geld zullen de Russen straks wel terug willen.
Zullen wij dat doen, of aanwenden om Oekraiene op te bouwen? Of is dat eigenlijk stelen?
Die 300 miljard duwt Rusland het moeras niet in. Dat doet die oorlog. Maar ze moeten de aangerichte schade gaan betalen, en daar is dit een mooie borg voor. Gewoon vasthouden en de rente gebruiken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het onverstandig om een land na een oorlog het economisch moeras in te duwen. De geschiedenis leert dat dit catastrofale gevolgen kan hebben.
Eens trouwensquote:Op dinsdag 12 november 2024 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Allemaal te voorkomen door je gewoon terug te trekken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[ afbeelding ]
Boem: 1950 dode en gewonde Russen en Noord-Koreanen.
Lijkt me een heel mooi compromis.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:26 schreef Erno-BE het volgende:
Kan Trump met Putin geen deal maken waarin het volgende wordt besproken:
-Rusland en Oekrane stoppen met de gevechtshandelingen.
-Oekrane wordt gesplitst in Oekrane en Novorossija (huidige oblasten Donesk, Luhansk, Cherson, Zaporidzja + De Krim).
-NAVO- en EU-landen erkennen de onafhankelijkheid van Novorossija, Transnistri, Abkhasia en Zuid-Osseti.
-Er komt een nieuwe EU-Ruslandlijn waarbij de EU- en Navo-landen zich niet bemoeien met de landen achter de EU-Ruslandlijn en Rusland zich niet bemoeid met de landen voor de EU-Ruslandlijn. Belarus, Oekrane, Moldavi, Transnistri, Novorossija, Georgi, Abchazi, Zuid-Osseti, Armeni en Kazachstan komen achter de EU-Ruslandlijn te liggen, de Westerlijke Balkanlanden komen voor de EU-Ruslandlijn te liggen.
-Landen achter de EU-Ruslandlijn mogen de komende 50 jaar geen lid worden van de NAVO en de Europese Unie.
-De sancties tegen Rusland en Belarus worden geleidelijk afgebouwd.
Op die manier krijg je wel een mooi compromis waarbij EU-landen niet betrokken worden bij een oorlog tegen Rusland en Rusland toch gedeeltelijk hun wensen vervuld krijgen, waardoor de uitbereidingshonger gestilt kan worden.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:26 schreef Erno-BE het volgende:
Kan Trump met Putin geen deal maken waarin het volgende wordt besproken:
-Rusland en Oekrane stoppen met de gevechtshandelingen.
-Oekrane wordt gesplitst in Oekrane en Novorossija (huidige oblasten Donesk, Luhansk, Cherson, Zaporidzja + De Krim).
-NAVO- en EU-landen erkennen de onafhankelijkheid van Novorossija, Transnistri, Abkhasia en Zuid-Osseti.
-Er komt een nieuwe EU-Ruslandlijn waarbij de EU- en Navo-landen zich niet bemoeien met de landen achter de EU-Ruslandlijn en Rusland zich niet bemoeid met de landen voor de EU-Ruslandlijn. Belarus, Oekrane, Moldavi, Transnistri, Novorossija, Georgi, Abchazi, Zuid-Osseti, Armeni en Kazachstan komen achter de EU-Ruslandlijn te liggen, de Westerlijke Balkanlanden komen voor de EU-Ruslandlijn te liggen.
-Landen achter de EU-Ruslandlijn mogen de komende 50 jaar geen lid worden van de NAVO en de Europese Unie.
-De sancties tegen Rusland en Belarus worden geleidelijk afgebouwd.
Op die manier krijg je wel een mooi compromis waarbij EU-landen niet betrokken worden bij een oorlog tegen Rusland en Rusland toch gedeeltelijk hun wensen vervuld krijgen, waardoor de uitbereidingshonger gestilt kan worden.
Dream on.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hopelijk ziet Trump hier iets in en kan Poetin zich ook vinden in dit mooie compromis en Zelensky ook.
En dit inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom zou Oekrane iets mogen krijgen? Wij zijn geen Sinterklaas.
Door met Rusland een lijn af te spreken waar de NAVO en de Europese Unie niet overheen mogen gaan, kunnen conflicten in de toekomst voorkomen worden.
Jouw voorstel kun je gebruiken als wc-papier, net als je avatar. Voor Poetinpijperij kun je naar BNW.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Lijkt me een heel mooi compromis.
Hopelijk ziet Trump hier iets in en kan Poetin zich ook vinden in dit mooie compromis en Zelensky ook. Brekebeen, Rutte en Johnson en Frau von der Leijen moeten zich maar even afzijdig houden, want zij willen alleen maar oorlog en destructie.
En dit inderdaad.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de Russen het gevoel krijgen dat ze begrepen worden, tot nu hebben de Russen niet het gevoel dat ze begrepen worden met de continue uitbereidingshonger van de Europese Unie en de NAVO richting het oosten. Daardoor zijn er militaire conflicten ontstaan, want in tegenstelling tot Gorbachev en Jeltsin speelt Putin niet voor sinterklaas.
Wat weet deze user precies dan. Dit is gewoon het zoveelste Chamberlaintje.quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En dit inderdaad.
Deze user weet!
Eindelijk weer eens een goed schrijven in plaats van al die Zelensky-pijperij hier. En bij de NOS, RTL, SBS.
Ik denk dat de roebels weer overgemaakt zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:06 schreef TLC het volgende:
Ik zie dat de putin pijpers hier ook weer aanwezig zijn
Neig er wel na, net zoals geen (strafrechtelijke) vervolgingen, als de oorlog maar stopt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Aan Oekrane geven bij wijze van schadevergoeding.
Dat tegen elke prijs de oorlog willen stoppen is alleen maar Poetin in de kaart spelen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neig er wel na, net zoals geen (strafrechtelijke) vervolgingen, als de oorlog maar stopt.
Als Poetin zich nu terugtrekt stopt de de oorlog direct.quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neig er wel na, net zoals geen (strafrechtelijke) vervolgingen, als de oorlog maar stopt.
Gen gescheld op Zalensky, petje af wat hij doet en betekent voor zijn land. Hij verbindt een verdeeld land, probeert zo open mogelijk te zijn. Zijn situatie vind ik echt beroerd. En knap hoe hij het al 3 jaar doet.quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En dit inderdaad.
Deze user weet!
Eindelijk weer eens een goed schrijven in plaats van al die Zelensky-pijperij hier. En bij de NOS, RTL, SBS.
Wanneer je tot ongeveer je oksel in de anus van Poetin zit, dan zijn andere zienswijzen dan de jouwe al snel Zelensky-pijperij natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En dit inderdaad.
Deze user weet!
Niet tegen elke prijs, maar waarborgen dat dit niet nog eens gebeurt is mij veel waard.quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat tegen elke prijs de oorlog willen stoppen is alleen maar Poetin in de kaart spelen.
Precies.quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als Poetin zich nu terugtrekt stopt de de oorlog direct.
Simplisme stopt geen oorlogen helaasquote:Op dinsdag 12 november 2024 15:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies.
Als Rusland stopt met de oorlog dan is er geen oorlog meer. Als Oekrane stopt met de oorlog dan is er geen Oekrane meer.
Maar Rusland zo ongenadig hard uit Oekrane slaan dat ze het de komende generaties uit hun hoofd laten om nog een keer zoiets te proberen wel.quote:Op dinsdag 12 november 2024 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Simplisme stopt geen oorlogen helaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |