Nou zet hem op zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 01:58 schreef sturmpie het volgende:
je moet gewoon wapens afpakken van israel en derde macht installeren
hamas is al grotendeels dood en de bevolking ook, nu is je kans, maak die regio wapenvrij en installeer UN met wapens en politie en we gaan kijken hoe jullie je gedragen en dan kan je daar stage lopen tijdens je opleiding vrede&veiligheid, kijken of er drollen over&weer gegooid worden, dat schijnt daar al decennia aan de gang te zijn, daar moet je poep van elkaar ontwijken
Bijzondere claim. Kun je dan ook enkele namen noemen?quote:Op dinsdag 12 november 2024 07:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Genoeg mensen hier die dat zouden willen, maar het alleen niet durven.
als de oproerpolitie dingetjes gaat doen moet je niet blijven rondhangen hoorquote:Op dinsdag 12 november 2024 08:08 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Ja jammer Jazie- bijna gelukt. Dat zo iemand in een gemeenteraad mag zitten is natuurlijk al schandalig
Gewoon een kwestie van aantallen en verenigen. Niets meer.quote:Op dinsdag 12 november 2024 07:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Genoeg mensen hier die dat zouden willen, maar het alleen niet durven.
Ik reageer niet vijandig naar andere meningen, ik reageer vijandig op goedpraterij van jodenjachten en op het delen van dit soort schunnige absurde stukken. Het begint al bij de titel:quote:Op dinsdag 12 november 2024 07:50 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen?Het is toch interessant om te lezen hoe verschillende mensen, met verschillende achtergronden, ernaar kijken? Ik vind het jammer dat je zo vijandig reageert op andere meningen. Je zou het ook kunnen respecteren en niet meteen in de boosheid schieten. Of normaal uitleggen wat je niet aanstaat in het artikel. Dat brengt je volgens mij meer.
Nergens benoem ik dat ik het gedrag normaal vind overigens. Of wat er gisteren gebeurde normaal vind trouwens. Relschoppers moeten hoe dan ook opgepakt worden.
Nou dan weet je al welke richting het op gaat. De werkelijke slachtoffers zijn de moslims, daar hoef je eigenlijk niet voor verder te lezen maar laten we het toch doen. Dit is overigens niet alleen bijzonder slecht getimed, een paar dagen na de eerste pogrom sinds de jaren 40, het is ook bijzonder smakeloos.quote:"Nu al meer moslimhaat door eenzijdig mediaframe over geweld Amsterdam"
Told yaquote:Nadat Israëlische voetbalsupporters twee nachten paniek zaaiden in Amsterdam, werd alleen de gewelddadige reactie daarop wereldnieuws. Veel politici en media bestempelden die als ‘antisemitisch’ en legden de schuld bij islamitische jongeren. OneWorld sprak bezorgde (ervarings)deskundigen: ‘Dit gaat leiden tot nog meer repressie.’
Wat opstootjes die je wel vaker hebt bij bezoekende voetbalclubs bestempelen als "twee nachten paniek zaaien". Echt nog nooit, maar dan nog nooit hebben voetbalopstootjes in Amsterdam geleid tot het jagen op mensen met een andere nationaliteit. Echt nog nooit. Er is maar 1 reden waarom dat nu wel gebeurt en dat is omdat het joden zijn.quote:Twee nachten op rij zaaiden supporters van het Israëlische voetbalteam Maccabi Tel Aviv paniek in Amsterdam, waar ze voor en na de wedstrijd tegen Ajax op donderdag racistische en genocidale leuzen zongen, vernielingen aanbrachten en omstanders aanvielen. Maar vrijdagochtend ging het wereldwijd maar over één ding: de gewelddadige tegenreacties, die politici en journalisten meteen als ‘antisemitisch’ bestempelden.
Opniestuk pleit de geweldadigheden helemaal niet vrij. Het zegt een hoop dat je zo'n racistische opmerking kan en mag maken. Dat wordt ook in dat stuk besproken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 07:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jij bent het met alles eens dat dat moslims volledig vrijpleit, dus dat is niet verbazingwekkend. Het toont ook aan dat je een gemankeerd boordelingsvermogen hebt.
Heerlijk stuk omdat het precies met dezelfde vooroordelen komt als jijzelf en de schuld legt bij de tegenpartij.quote:Op dinsdag 12 november 2024 05:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/col(...)ten-gooien~b8674f7f/
Heerlijk opinie stuk waar ik me helemaal in kan vinden. Revisie
Heerlijk opinie stuk waar ik me helemaal in kan vinden.
Nee heerlijk stuk omdat het de schuld legt waar het hoort zonder daar stukken weg te laten. Er was geen jodenjacht zoals geroepen werd. Er was jacht op maccabi gespuis wat zelf was gaan jagen op alles wat ze niet beviel. Maar dat maccabi gespuis werd buiten beschouwing gelaten om vol te kunnen spuien.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heerlijk stuk omdat het precies met dezelfde vooroordelen komt als jijzelf en de schuld legt bij de tegenpartij.
die jacht is de taak van de politiequote:Op dinsdag 12 november 2024 08:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee heerlijk stuk omdat het de schuld legt waar het hoort zonder daar stukken weg te laten. Er was geen jodenjacht zoals geroepen werd. Er was jacht op maccabi gespuis wat zelf was gaan jagen op alles wat ze niet beviel. Maar dat maccabi gespuis werd buiten beschouwing gelaten om vol te kunnen spuien.
Je kan niet het ene walgelijk vinden en het andere niet. Althans als je dezelfde normen hanteert voor beide.
Moslims zijn geen ras. Dat is de frame die nu al een jaar of 30, 40 door o.a. stukjesschrijvers als die van Parool ingezet wordt om kritiek op religie onmogelijk te maken; een heel handig frame want daardoor kunnen mensen als jij anderen weer direct het etiketje 'racist' opplakken.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Opniestuk pleit de geweldadigheden helemaal niet vrij. Het zegt een hoop dat je zo'n racistische opmerking kan en mag maken. Dat wordt ook in dat stuk besproken.
Een rokje heeft nog nooit een taxi chauffeur in elkaar geslagen en meerdere andere personen mishandeld. Het mag korter wat mij betreftquote:Op dinsdag 12 november 2024 08:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
die jacht is de taak van de politie
stukje is onzin, rokje was te kort dus dan mag het
Ok.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:28 schreef sp3c het volgende:
ze komt uit een joodse buurt, is opgevoed met verhalen over de oorlog maar spreekkoren vind ze erger dan mensen die op jacht zijn naar joden
dan moet je jezelf weggooien hoor, dan ben je echt niets waard
Zachtjes overgegeven.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee heerlijk stuk omdat het de schuld legt waar het hoort zonder daar stukken weg te laten. Er was geen jodenjacht zoals geroepen werd. Er was jacht op maccabi gespuis wat zelf was gaan jagen op alles wat ze niet beviel. Maar dat maccabi gespuis werd buiten beschouwing gelaten om vol te kunnen spuien.
Je kan niet het ene walgelijk vinden en het andere niet. Althans als je dezelfde normen hanteert voor beide.
Je wil ook niet de antisemitisme kaart op deze manier inzetten omdat het op een gegeven moment waarde verliest als het nieuws niet de juiste feitelijkheden presenteert. Dat is niet goed op de lange termijn voor het begrip zelf en ook voor joodse Nederlanders die zich hier al steeds minder veilig voelen. Jij kan wel beweren dat je aan de kant van joodse Nederlanders staat maar dat sta je niet. Je holt het begrip uit en dat is erg gevaarlijk.
Ras bestaat niet, er is maar één menselijk ras. Ook al bestaan rassen niet, de gevolgen van het denken in rassen bestaan wel: namelijk racisme en discriminatie.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moslims zijn geen ras. Dat is de frame die nu al een jaar of 30, 40 door o.a. stukjesschrijvers als die van Parool ingezet wordt om kritiek op religie onmogelijk te maken; een heel handig frame want daardoor kunnen mensen als jij anderen weer direct het etiketje 'racist' opplakken.
Als ik zeg dat ik weinig gediend ben van calvinisme of katholicisme, en onderbouw waarom ik dat doe, omdat het stromingen zijn met aartsconservatieve elementen en opvattingen rangerend van vrouwen en homo's tot euthanasie en abortus, en dat ik het verre van wenselijk acht dat die stromingen maatschappelijke invloed gaan/dan wel reeds hebben om basale mensenrechten van individuen in te perken, op basis van iets niet-empirisch bewijsbaar als geloof, ben ik dan ook een racist omdat de meeste katholieken en calvinisten blank zijn? Blankenhaat?
De ware racisten zijn zij die religie en kleur niet kunnen losmaken, en op basis daarvan de één heel conservatief, afkeurenswaardig en achterlijk vinden, die met graagte bespot, bekritiseerd en belachelijk gemaakt moet worden, terwijl de andere maar steevast met fluwelen handschoentjes aangepakt en heel veel manteltjes der liefde bedekt.
Bij mij werkt het al een tijdje niet meer, die ranzige frame. Sorry.
Wat zich in het extreemste geval dan uit in een pogrom zoals afgelopen week? Nou, dan zijn we het eens aan welke kant het racisme en discriminatie zit.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ras bestaat niet, er is maar één menselijk ras. Ook al bestaan rassen niet, de gevolgen van het denken in rassen bestaan wel: namelijk racisme en discriminatie.
Zoals jij doet?quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ras bestaat niet, er is maar één menselijk ras. Ook al bestaan rassen niet, de gevolgen van het denken in rassen bestaan wel: namelijk racisme en discriminatie.
Nee zoals jij het deed in je reactie. Maar je hebt het zelf niet eens door.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals jij doet?
Nog beter: jij en de Parool schrijver koppelen het zelfs aan religie.
Dit gaat allemaal niet sterker worden zo, maat.
zegt ze niks over in dr matige stukjequote:Op dinsdag 12 november 2024 08:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een rokje heeft nog nooit een taxi chauffeur in elkaar geslagen en meerdere andere personen mishandeld. Het mag korter wat mij betreft
mooiquote:
Nee, ik reageer op je eigen aangeleverde stukken en reacties. Je eigen continue geroep dat er 'moslimhaat' is. Dat er geen kritiek op religie is (hetgeen natuurlijk direct haat is), maar haat en afkeer van mensen van kleur of op basis van afkomst.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee zoals jij het deed in je reactie. Maar je hebt het zelf niet eens door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |