abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 november 2024 @ 11:12:28 #101
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_215548303
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee want je moet je klote poten thuishouden. Wat je wel mag doen is posten wat die boefjes gedaan hebben voor het geweldsincident zonder een antisemiet of goedprater te worden genoemd.
Die boefjes???

Wat hadden de Joden en voor Joods aangeziene mensen die werden aangevallen te maken met de hooligans? Hoe is dit een excuus???

Wanneer de tuig Marokkanen specifiek waren gaan vechten met de misdragende hooligans had je inderdaad kunnen zeggen: "hef in eigen hand nemen mag niet, want je moet je poten thuishouden, maar de hooligans waren wel degenen die begonnen waren."

Maar nu werden gewoon random burgers in elkaar geslagen. Dat verhaal van die hooligans is nauwelijks relevant in deze context. Enige verband is dat het beiden wat te maken heeft met voetbalsupporters in Amsterdam.

Maar de oorzaak-gevolg draai die jij eraan probeert te geven gaat hier niet op.
Krekker is de bom!
  maandag 11 november 2024 @ 11:12:40 #102
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215548309
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Stel je wat duw en trekwerk rond een voetbalwedstrijd nu gelijk aan de deportatie van joden in WWII?
:')

Jammer dat ik het overduidelijke moet uitspreken: het systematisch opsporen van joden om een potje te kopschoppen op die vuile zionisten. Dat heeft wel wat weg van een razzia of niet?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215548315
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 08:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Omdat al 17 delen lang een bepaald slag mensen weigert te begrijpen dat het actief op "Jodenjacht gaan" het probleem is. En dat dat supporter verhaal de gevonden stok is om de hond mee te slaan. Voor zover eea natuurlijk berust op feiten.
Een probleem?

Nee man, voor die groep is het een oplossing. En het wordt gewoon gesupport ook! Goed gepraat, dagenlang naar leugens gezocht die als verzachtende omstandigheden worden aangedragen...

Hoe zit dit spul nog steeds in onze maatschappij?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215548324
Normaal gesproken kijk in geen interland wedstrijden, hier maak ik graag een uitzondering voor

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215548326
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 11:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Iedereen mag zich ergens over uitspreken of ergens voor demonstreren.

Maar wat er donderdag is gebeurd is echt een totale schande. De laatste keer dat joden zo over straat liepen is zo'n 83 jaar geleden. En daar mag je je behoorlijk voor schamen. Vooral als je het goed loopt te praten omdat wat achterlijke ultras zich misdragen.

Heel treurig.
Die Holocaust vergelijking is totaal debiel. Wederom die verwensing van goedpraten ook.
pi_215548353
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 11:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Die boefjes???

Wat hadden de Joden en voor Joods aangeziene mensen die werden aangevallen te maken met de hooligans? Hoe is dit een excuus???

Wanneer de tuig Marokkanen specifiek waren gaan vechten met de misdragende hooligans had je inderdaad kunnen zeggen: "hef in eigen hand nemen mag niet, want je moet je poten thuishouden, maar de hooligans waren wel degenen die begonnen waren."

Maar nu werden gewoon random burgers in elkaar geslagen. Dat verhaal van die hooligans is nauwelijks relevant in deze context. Enige verband is dat het beiden wat te maken heeft met voetbalsupporters in Amsterdam.

Maar de oorzaak-gevolg draai die jij eraan probeert te geven gaat hier niet op.
Nu doe je net alsof je de post ervoor weer vergeten bent. Vermoeiend kleuter gedrag.
  maandag 11 november 2024 @ 11:15:15 #107
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215548365
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar heeft Halsema ook allerlei verklaringen over gedaan waarover experts hebben gezegd dat het terecht was.
[..]
Niet heilig, maar wel een heel belangrijk grondrecht. Een rechter maakt korte metten mee als je het zomaar verbiedt. Dat moet je wel echt heel goed onderbouwen.

Als veiligheid in geding komt dan kan je het inderdaad verbieden maar je hoorde Halsema al bij de persco dat ze daar geen aanwijzingen voor had. Dan houdt het op. Achteraf is het de koe in de kont kijken.
Dat moet nog maar blijken. Ik snap dat niet, er ging blijkbaar van alles rond over de socials.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215548378
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 09:14 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Er vindt geen etnische zuivering plaats in Gaza. Israel verdedigt zijn recht om te bestaan. Ideologische antisemieten als jij zijn walgelijk en dienen vervolgd te worden wegens haatzaaien.
Net als een hoop andere users hier.

Antisemitisme is verboden. Haatzaaien ook.
Wat dat betreft is het wel jammer dat er posts worden verwijderd, anders heb je gewoonweg je bewijs al klaar.
1947-2016
  maandag 11 november 2024 @ 11:16:41 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215548389
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Een probleem?

Nee man, voor die groep is het een oplossing. En het wordt gewoon gesupport ook! Goed gepraat, dagenlang naar leugens gezocht die als verzachtende omstandigheden worden aangedragen...

Hoe zit dit spul nog steeds in onze maatschappij?
En wat stel jij voor?
Huilen dan.
pi_215548393
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik heb LinkedIn eraf getiefd onlangs omdat hordes mensen het als hun dagboek gebruiken. Heb je niks meer aan.
LinkedIn is handig voor je (internationale) netwerk. Verder moet je simpelweg uit alle (politieke) discussies blijven.
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mijn feed is bijzonder politiek. Zou ik me daar uitspreken, dan weet ik niet of ik nog werkzaam zou kunnen zijn in het hoger onderwijs. Het is verschrikkelijk triest, maar daarom houd ik mijn mond.
Ik zit niet in het onderwijs, maar voor mij is het precies hetzelfde. Zelfcensuur is voor mij dan ook helaas de norm.
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 10:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ga me daar ook niet politiek uitspreken. Wat een armoede is LinkedIn geworden.
Correct.

Het hysterische gedweep met "Palestina" en het gejammer over "Islamofobie" dat ik daar geregeld voorbij zie komen, man man man. Ik vind het ook zorgwekkend ook dat dit zoveel hoogopgeleide Nederlanders echt in de greep lijkt te hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 11 november 2024 @ 11:17:55 #111
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215548401
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat moet nog maar blijken. Ik snap dat niet, er ging blijkbaar van alles rond over de socials.
Daar zal dus ook wel onderzoek naar komen.
Ik las trouwens (ik geloof op NRC) dat verschillende mensen die door Israëlische supporters waren aangevallen ook aangifte hebben gedaan en een advocaat hebben ingeschakeld. Het gaat nog interessant worden allemaal.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 11 november 2024 @ 11:18:56 #112
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215548408
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Net als een hoop andere users hier.

Antisemitisme is verboden. Haatzaaien ook.
Wat dat betreft is het wel jammer dat er posts worden verwijderd, anders heb je gewoonweg je bewijs al klaar.
Je ziet het haatzaaien van alle kanten, nu moet je niet doen alsof dat enkel uit een kant komt.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 11 november 2024 @ 11:19:45 #113
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215548427
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die Holocaust vergelijking is totaal debiel. Wederom die verwensing van goedpraten ook.
Je praat het ook goed. Wees dan ook een echte kerel en beken kleur. Met je "onze moslimgemeenschap" en jouw bagatelliseren want die hooligans riepen dingen over Gaza!
pi_215548429
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 09:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Goed verhaal van Greenblatt aangezie hij in ieder geval ook de misdragingen van de fans aanhaalt.

- Israelische hooligans hebben zich misdragen in Amsterdam.
- De staat Israel wordt momenteel geleid door een groep hardliners die extreem geweldadig tekeer gaat in Gaza met veel gruweldaden en burgerdoden als gevolg
- Hamas heeft gruweldaden begaan is Israel en gebruilt smerige technieken en schuwt het niet Palestijnse burgers op te offeren
- Hamas heeft ook Palestijnse burgers met andere mening onderdrukt al die jaren
- In Europe is er onder de grote groep moslims, teveel moslimtuig
- Onder een deel van de moslims, ook die in Europa, is er inderdaad haat jegens Joden in het algemeen, wat dus wat anders is dan de daden van de Israelische staat verafschuwen
- Het moslimtuig in Amsterdam heeft deze misdaden gepleegd vanwege jodenhaat. Het was geen hooligan tegen hooligan rel en het tuig had elke willekeurige jood als doelwit.

Meerdere dingen kunnen tegelijk waar zijn. Al is dat mbt de staat Israel deels een mening.

Zou wel mooi zijn als men het moslimtuig dat zich zo heeft misdragen in geval van buitenlands paspoort, na lange celstraf direct kon uitzetten, maar waarschijnlijk niet realistisch. Maar heropvoedingskampen waar deze lui eerst geestelijk volledig worden afgebroken, om daarna als normale burger te worden opgevoed is misschien wel een idee. De gevangenis wordt in die kringen als stoer gezien dus hebben we een alternatief nodig ;)

Buitenlandse hooligans die zich hier misdragen mogen wat mij betreft ook wel een passende straf krijgen alvorens te worden uitgezet. We moeten mensen niet steeds met alles laten wegkomen.
Is ook een heel goed idee, alleen zal vast wel niet mogen.

Directe en harde aanpak is het enige wat die straatratten begrijpen.
1947-2016
  maandag 11 november 2024 @ 11:21:24 #115
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215548435
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Daar zal dus ook wel onderzoek naar komen.
Ik las trouwens (ik geloof op NRC) dat verschillende mensen die door Israëlische supporters waren aangevallen ook aangifte hebben gedaan en een advocaat hebben ingeschakeld. Het gaat nog interessant worden allemaal.
En terecht natuurlijk. Laten we hopen dat ze de antennes de volgende keer wel goed hebben staan. Dat bespaart een hoop ellende en internationaal gezichtsverlies.
pi_215548444
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er gaat al jaren te weinig geld naar de politie. Dat was al zo onder vorig kabinet en is niet veranderd met huidige kabinet dus daar zou je eventueel mee kunnen beginnen ja.
Geld is de oplossing niet, het is de wil en de noodzaak.
Nu worden er af en toe randzaken bijgehaald door de politici, zedenzaken blijven liggen, bureaus zijn dicht etc.

Pak er een paar op, zoek de juiste wetgeving en geef ze een keer een passende strenge straf.
Geld ook voor voetbal hooligans, draaideurcriminelen en notoire geweldplegers.
Maar als je verslagen leest van rechtbanken, dan begint het vaak met een orkaan van geweld, dan is drank de oorzaak en hebben ze allemaal een zieke moeder of kinderen wat verzachtend zou moeten werken.
Einde van het verhaal, een taakstraf (uitzonderingen daargelaten).

Ik kan de verdedigingslijn van de advocaten al opsommen, vlaag van woede over de genocide in Gaza, wist niets af van enige afspraken, telefoon werd ook door anderen gebruikt, jurisprudentie over voetbal geweld.

Zo rollen we hier en kom niet aan met in Belgie zitten ze er boven op, of in het Verenigd Koninkrijk komt het veel minder voor.
Jodenhaat en anti-semitisme komt ieder jaar voor, google rapporten en de incidenten komen naar voren.
Alleen het staat niet eens meer in de krant.

twitter

Ik heb hier nog niets van in de krant gelezen, behalve 1 persoon in dit topic heeft er niemand op aangeslagen.
En tot iemand zegt dat dit niet waar is (fake news bestaat ook best), verbaas ik mij erover dat dit niet eens een meer nieuwswaardig is
Hell To The Liars
  maandag 11 november 2024 @ 11:23:01 #117
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_215548445
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nu doe je net alsof je de post ervoor weer vergeten bent. Vermoeiend kleuter gedrag.
Jij probeert onterecht een oorzaak gevolg link te leggen tussen de misdragingen van de hooligans en de (veel zwaardere) misdragingen van het Marokkaans tuig.

Die link is er niet. En dat je zegt dat geweld niet mag, neemt niet weg dat je het bewust of onbewust toch een beetje ziet als eigen schuld dikke bult. Dat is super duidelijk te zien in jouw verwoording. Je maakt initieel in jouw post niet eens onderscheid tussen de hooligans en normale supporters die zich verspreid in Amsterdam bevonden.
Krekker is de bom!
pi_215548481
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 10:22 schreef Mylene het volgende:
Frappant hoor, toen een Joodse man vredig met Israëlisch vlag van het centraal station naar de dam liep voor herdenking slachtoffers en diens vlag door Hamas aanhangers hardhandig tot bloedens toe werd weggerukt, valt men nu wel over een Palestijns vlag die een vlammetje opliep. Wat erg joh en een selectieve verontwaardiging.
Heel goed punt.
Was ik bijna vergeten.
1947-2016
pi_215548499
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 11:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Jij probeert onterecht een oorzaak gevolg link te leggen tussen de misdragingen van de hooligans en de (veel zwaardere) misdragingen van het Marokkaans tuig.

Die link is er niet. En dat je zegt dat geweld niet mag, neemt niet weg dat je het bewust of onbewust toch een beetje ziet als eigen schuld dikke bult. Dat is super duidelijk te zien in jouw verwoording. Je maakt initieel in jouw post niet eens onderscheid tussen de hooligans en normale supporters die zich verspreid in Amsterdam bevonden.
Daarom vind ik hem ook een wolf in schaapskleren. Zogenaamd objectief maar je merkt aan alles waar de sympathie naar uit gaat.
pi_215548500
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:30 schreef Mylene het volgende:
Dit had nóóit mogen gebeuren, zegt Halsema. Maar had de driehoek dit niet kunnen zien aankomen? (Parool)

Wat een dom wijf ja.
Zij is zich alleen maar aan het indekken.

Net zoals bij de coronadamdemo
Net als bij de opening van het holocaust museum
Net zoals bij de uva propali demos
Net zoals bij de Jodenjacht.

Alles voor haar eigen imagotje.
1947-2016
pi_215548518
Ik sta volledig achter @Werkperd.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_215548550
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:49 schreef inslagenreuring het volgende:
"Onze moslimgemeenschap"
:r

Daar is niks 'ons' aan inderdaad. Anders hadden ze zich wel iets beter gedragen de afgelopen 30-40 jaar. Iets met integratie en tolerantie.
1947-2016
  maandag 11 november 2024 @ 11:37:08 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215548556
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar heeft Halsema ook allerlei verklaringen over gedaan waarover experts hebben gezegd dat het terecht was.
[..]
Volgens mij hebben experts zich alleen positief uitgesproken over het vinden van doorgang van de tegendemonstratie en niet over de geweldige locatie voor de verplaatsing.
pi_215548559
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die les is totaal niet geleerd. Dit was een gigantische PR overwinning voor de hardliners in Israel en "jongeren" hebben zich weer eens van hun slechtste kant laten zien. Woorden als jodenjacht en het gebruikelijke hyena gedrag waar Wilders populair door is geworden blijven hangen.
[..]

Maak jij je drukker over dat Wilders op winst staat of over dat Jodenmensen niet meer over straat kunnen?
1947-2016
pi_215548571
Minister Israël over aantal arrestaties na geweld Amsterdam: ’Erg laag’
https://www.telegraaf.nl/(...)d-amsterdam-erg-laag

Telegraaf :')

Reken maar dat de politie nog arrestaties gaat verrichten. Verderop in deze week, naarmate er meer identiteiten worden vastgesteld.
Intolerant voor intolerantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')