abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215544333
Maarja ik reken Amsterdam ook niet tot de Randstad. Utrecht weet al niemand het waar het ligt :@

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2024 20:25:28 ]
pi_215544346
En dan nog, er zijn zat supporters die wel erger roepen en doen, maar dan stapt niet half het theehuis op een scooter.

Mocht willen dat Theo van Gogh nog leefde, maar ja.....
pi_215544349
2017:

quote:
Wat is je erfenis? Wat hoop je dat die erfenis is in Amsterdam? vraagt Abbring.

"Dat het de lieve stad blijft die het is."

Je hebt 'm ook liever gemaakt, zegt Abbring.

"Ik hoop het," zegt Van der Laan, terwijl hij weer tegen zijn tranen vecht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215544356
Wat een fijne aanvulling, deze lieden in onze samenleving.
Raar dat het misgaat, totaal niet verwacht.
:') :')
pi_215544358
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Reactie van de winkelketen:

[ x ]
[ x ]

Joodse mensen zullen zich nu vast heel welkom voelen.
Naar mijn mening mogen ze ontslagen worden.
pi_215544360
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2024 20:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Iets wat ik al heb gezegd: Rotterdam en Den Haag zijn boerendorpen in vergelijking met Amsterdam.
Wat maakt de gezelligheid van pro-pallie-gekkies precies grootstedelijk? Rotterdam heeft een vergelijkbare bevolkingssamenstelling als Amsterdam. Ik zie geen reden waarom het ook niet daar kan gebeuren.
  zondag 10 november 2024 @ 20:28:06 #232
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215544376
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Wat een slappe reactie. Boycotten die toko
Oh nee, nu gaan ze failliet.

Al die schuimbekkende tokkies in dit topic om een tweet over een vlag :')
pi_215544389
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:25 schreef havanagila het volgende:
En dan nog, er zijn zat supporters die wel erger roepen en doen, maar dan stapt niet half het theehuis op een scooter.

Het narratief dat het uit de hand liep vanwege het gedrag van Maccabi-fans is kwaadaardig gelul, om het antisemitische karakter maar te kunnen ontkennen.
pi_215544395
Is het waterkanon al aan het spuiten?
pi_215544405
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2024 20:28 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Nee joh, was niet serieus. Wat kan mij die winkel schelen.
pi_215544414
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Wat maakt de gezelligheid van pro-pallie-gekkies precies grootstedelijk? Rotterdam heeft een vergelijkbare bevolkingssamenstelling als Amsterdam. Ik zie geen reden waarom het ook niet daar kan gebeuren.
Vooralsnog is het daar niet gebeurd.
pi_215544426
Er is toch al lang een jacht op Joden gaande in Amsterdam? Alsof Joden nu veilig met hun keppeltje vrij kunnen lopen door de stad, omdat de Israėlische hooligans naar huis zijn.

Joodse Amsterdammers bespuugd en uitgescholden: ‘Iedereen is voorzichtiger, sommigen dragen geen keppeltje meer’ (Parool)

Maandag 23 oktober 2023, 19:00
Joodse school in Amsterdam opnieuw dicht: 'Veiligheid niet gegarandeerd'

De Joodse basis- en middelbare school Cheider in Amsterdam is opnieuw gesloten. Dat bevestigt de school na berichtgeving van Het Parool.

"De veiligheid van onze leerlingen kan niet meer worden gegarandeerd", zegt bestuursvoorzitter Herman Loonstein. "Overal in de stad nemen de antisemitische incidenten toe, bij alle Joodse gebouwen. Joden worden uitgescholden of bedreigd." Loonstein zegt dat de school graag open wil en dat de leerlingen ook graag naar school willen, "maar dat moet wel veilig kunnen". (NOS)

In de Telegraaf eerder, over de 76-jarige Joodse Rachel. Even in eigen woorden, want premium. Zij werd bespuugd, in elkaar geslagen en weggepest uit haar Amsterdamse flat. De mezoeza die ze aan de deur had hangen werd er vanaf gerukt, auto werd bekrast met een hakenkruis. Ze werd door vier jonge mannen mishandeld waarbij ze haar pols brak. Vijf jaar lang duurde de intimidatie. Vooral na 7 oktober werd het voor haar onhoudbaar.
Ze moest haar zoons beloven alle Joodse uitingen, toen ze nog in Nieuw-West woonde, onder haar kleren te verstoppen. Dat deed ze dus niet want ze is een echte Amsterdammer. En ze is er alleen maar strijdbaarder door geworden
Rabijn Wim van Dijk die haar heeft geholpen zegt dat de Joden al eerder uit de Rivierenbuurt zijn weggepest. Als je daar als Joodse jongentje wilde meevoetballen op de pleintjes, liep je het risico in elkaar geslagen te worden. In het Amstelpark komen ook geen Joodse families meer, want het is geen leven voor hen. Hij zegt dat er in Amsterdam feitelijk apartheid bestaat en dat de slappe burgemeester het allemaal wel best vind.
pi_215544430
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 17:43 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nou nee, niet echt. CU was immers voor gezinshereniging (kabinet gevallen) en het CDA zou voor zich moeten spreken. 'Hoe is dit gif in onze samenleving gekomen'? Wat denk je zelf, Bontenbal.. :')
De PVV wilde toch bij dit soort grootschalige rellen het leger inzetten, maar daar hoor ik de PVV niet meer over. o.a.
  zondag 10 november 2024 @ 20:34:23 #239
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215544440
quote:

[ x ]
[ x ]

Waar kan ik solliciteren bij ICI Paris XL?
Gezellige collega's zijn altijd een pre voor mij…
pi_215544441
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:33 schreef Mylene het volgende:
Er is toch al lang een jacht op Joden gaande in Amsterdam? Alsof Joden nu veilig met hun keppeltje vrij kunnen lopen door de stad, omdat de Israėlische hooligans naar huis zijn.
Klopt. Nu wordt het alleen door deze figuren zelf ook een jodenjacht genoemd. Ze proberen het niet eens meer te verbergen.
  zondag 10 november 2024 @ 20:36:40 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215544462
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 16:51 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
En daar pak je alle Joden voor? :')

Flikker op gast.

En de AIVD heeft een sleep-mogelijkeheid. Die pakken alle berichten ook van hier. Die hadden dit moeten zien aankomen. En dit is puur terrorisme. Alleen dan niet tegen de massa maar tegen een minderheid.

Zeer zwak. Super hard gefaald.
Is de sleepwet hier wel voor bedoeld?
Of dient die voor iets anders.....
?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215544466
Dat dus.
twitter
pi_215544470
quote:

[ x ]
[ x ]

"We willen goedkope import-arbeiders maar niet de consequenties. "
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 10 november 2024 @ 20:39:57 #244
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_215544502
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik ga er van uit dat dit in alle grote steden zal gaan gebeuren want het wordt nu toch ook al stiekem gedoogd ? Ze durven de marokkanen en andere moslims niet aan te pakken want het zijn er nu domweg te veel.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_215544507
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 20:31 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Vooralsnog is het daar niet gebeurd.
Verbaast mij wel eigenlijk. Misschien is een verschil dat in Amsterdam meer joodse evenementen plaatsvinden. En het is geen links progressief gesticht.
pi_215544508
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Klopt. Nu wordt het alleen door deze figuren zelf ook een jodenjacht genoemd. Ze proberen het niet eens meer te verbergen.
Dat hoeven ze ook niet want er staan toch geen consequenties tegenover. We hebben allemaal de beelden gezien van die beschamende vertoningen bij het holocaust museum, de 7 oktober herdenking en ga zo maar door.

Het gaat van kwaad naar erger en er wordt niemand opgepakt. Nota bene een noodverordening en nog staat de Dam vol en men zet ze op de de bus en dat is het dan. 8)7
pi_215544522
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Verbaast mij wel eigenlijk. Misschien is een verschil dat in Amsterdam meer joodse evenementen plaatsvinden. En het is geen links progressief gesticht.
Dat laatste maakt zeker veel verschil. Daarom zou het Halsema sieren als ze aan zelfreflectie doet.
pi_215544560
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2024 20:28 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Stel je voor dat het een bepaalde blauw/witte vlag zou zijn geweest :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 10 november 2024 @ 20:45:01 #249
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215544567
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik ga er van uit dat dit in alle grote steden zal gaan gebeuren want het wordt nu toch ook al stiekem gedoogd ? Ze durven de marokkanen en andere moslims niet aan te pakken want het zijn er nu domweg te veel.
Het vraagstuk is groter en gaat niet over moslims maar over tuig: wie is er eigenlijk de baas op straat?
Het begint er namelijk op te lijken dat dit niet de politie is of gaat zijn de komende tijd.

Ik zit hier letterlijk te typen terwijl crimineel tuig net voor de tweede keer binnen twee dagen de gevel heeft proberen op te blazen van mijn (net zo criminele) buurjongen. De eerste keer vergisten ze zich in het huis, de politie weet waar ze eigenlijk hadden moeten zijn, maar ze hebben de mensen niet om het in de gaten te houden.

Dit haalt hier het nieuws niet eens meer.
pi_215544571
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 20:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Bij een protest van pro-pallie gekkies op Leiden Centraal liepen er mongooltjes van hun eigen ordedienst reizigers te irriteren. Dat soort gekkigheid zou je meteen de kop in moeten drukken maar ja....Nederland 🤮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')