abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215540371
Ik heb het over een baan.
In jouw optiek.

Het gaat dus puur om het geld omdat je in je huidige baan niet meer/beperkt kan doorgroeien.

Er is geen juiste of foute antwoorden. Dit is voor iedereen anders, dat weet ik.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Edit: hoe kan ik een poll toevoegen?
pi_215540397
Alleen voor het geld zou ik het nooit doen.

Meer werkplezier of meer ontwikkelingsmogelijkheden zou ik veel belangrijker vinden dan een paar centen meer.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 10 november 2024 @ 14:30:00 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_215540413
Ik denk van - 500 tot + 10.000

Samenvattend zou ik het voor hetzelfde bedrag ook wel 'doen' als het om de hoek was bijvoorbeeld.
pi_215540493
Foutje
  zondag 10 november 2024 @ 14:40:53 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_215540510
Ik zou niks overwegen voor minder dan 20-30% als ik er over nadenk;

Lopend naar werk
Vrije invulling uren
Senioriteit

En dan nog zou ik niet teveel van deze dingen willen inruilen voor "alleen" geld.

Maar ik merk wel dat ik voor mijn gevoel te lang bij hetzelfde bedrijf zit (+6 jaar nu). Dus werk wordt wel een beetje "groundhog day" soms
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_215540539
Dat hangt van alle andere voorwaarden af. Geen 2 banen zijn voor iemand exact hetzelfde.
Maar in het hypothetische geval dat dat toch zo is dan zou ik inderdaad pas beginnen een overstap te overwegen bij +>25%
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215540576
Als alle omstandigheden hetzelfde zijn, behalve salaris? 500+ per maand.
  zondag 10 november 2024 @ 15:11:52 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215540824
Ik ben de laatste keer overgestapt voor minder salaris maar beter pensioen en betere work/life balance. Voor mij gaat de overstap niet meer om salaris, dat is al voldoende om goed van te leven ook als het wat minder is dan voorheen.
  zondag 10 november 2024 @ 15:49:32 #9
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215541324
Ze kunnen me 10x willen geven van wat ik nu krijg, maar als het een Amerikaans bedrijf betreft zal ik het pareren.
Appears.
pi_215541514
Als ik op m'n plek zit en ik kan er voor mezelf van rondkomen zoals ik wil, dan zou ik het voor een miljoen nog niet doen denk ik. Wat moet ik in godsnaam met zo veel geld?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 10 november 2024 @ 16:40:51 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_215541975
Puur alleen voor geld? Nee sorry dat is niet voldoende voor mij
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_215542779
Ik heb recent een sprong gemaakt van ongeveer 15%, maar dat was intern en dus behoud van vast contract. Zien dat het beter kon, zowel bij salaris van collega's als wat ik in m'n LinkedIn inbox kreeg, maakte dat ik me behoorlijk ondergewaardeerd voelde, daardoor begon ik dus om me heen te kijken.

Maar het zou nooit de enige factor mogen zijn. Werk dat je ligt, dat leuk is, goede work life balance, zekerheid in je contract, het weegt allemaal mee en dit soort dingen veranderen continu. Ik heb ook wel eens salaris ingeleverd, ik kreeg er een vast contract voor terug en het was werk met veel minder gezondheidsrisico´s. En alsnog was het zelfs financieel geen slechte deal; dankzij dat contract kon ik een woning kopen in een kopersmarkt dus ik beschouw het nog steeds als de beste deal die ik ooit heb gemaakt.
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 19:08:16 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_215543488
Meer redenen zijn nodig. Maar in principe vind ik dat 500 erbij wel mogelijk moet zijn
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_215543520
Ook wel minstens 500. En het moet een vaste aanstelling zijn, anders moet ik echt over de randvoorwaarden gaan nadenken voordat ik overstag ga.

Ik zit momenteel prima, dus. Als het een kutbaan zou zijn, dan is een beter salaris niet eens nodig. Zo lang je maar uitzicht heb op een plek waar je niet depressief wordt.
-nee-
  zondag 10 november 2024 @ 19:25:18 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215543674
500 knaken
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 10 november 2024 @ 20:56:18 #16
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_215544716
Veel mensen zeggen 500 euro, maar na belasting hou je daar net 250 euro aan over. Dat is afhankelijk van hoeveel je nu overhoudt wel leuk, maar gaat net zo makkelijk op aan wat boodschappen hier en daar.
Ik heb het juist andersom, ik zou wel wat geld willen opgeven als ik daardoor 4 ipv 5 dagen kan werken. Heb ik 50% langer weekend voor 20% bruto en dus 10% netto minder salaris.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_215544734
Voor dichter bij huis zou ik zelfs geld willen inleveren.
pi_215545178
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 20:56 schreef MacorgaZ het volgende:
Veel mensen zeggen 500 euro, maar na belasting hou je daar net 250 euro aan over. Dat is afhankelijk van hoeveel je nu overhoudt wel leuk, maar gaat net zo makkelijk op aan wat boodschappen hier en daar.
Ik heb het juist andersom, ik zou wel wat geld willen opgeven als ik daardoor 4 ipv 5 dagen kan werken. Heb ik 50% langer weekend voor 20% bruto en dus 10% netto minder salaris.
Om maar wat te noemen. Dan heb je nog allerlei inkomensafhankelijke kwijtscheldingen, subsidies en toeslagen, zijn situaties dat minder werken, meer oplevert aan netto loon plus kwijtscheldingen, subsidies en toeslagen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215546523
Onder gelijke omstandigheden hanteer ik 20%, de laatste keer dat ik geswitched ben was omdat ik een droombaan kon krijgen bij een droombedrijf en ben ik voor hetzelfde salaris overgestapt, maar wel met een interessante optieregeling.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215546579
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 20:56 schreef MacorgaZ het volgende:
langer weekend voor 20% bruto en dus 10% netto minder salaris.
Dit stukje klopt toch niet ? :)
pi_215546581
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 14:28 schreef stavromulabeta het volgende:
Alleen voor het geld zou ik het nooit doen.

Meer werkplezier of meer ontwikkelingsmogelijkheden zou ik veel belangrijker vinden dan een paar centen meer.
Dit ja, heb eerder al eens een overstap gemaakt waar ik er financieel op achteruit ging maar er veel meer flexibiliteit voor terug kreeg.

Bv onbeperkt vakantie dagen, geen strake begin/eindtijden, goede uitgebreide lunch.

Dat is mij echt tig keer meer waard dan een paar 100 extra in de maand
pi_215546633
Pas nog geswitched. Nul verhoging, maar omdat het toekomstperspectief en de arbeidsvoorwaarden een stuk beter zijn ben ik toch overgestapt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_215546898
Je moet niet alleen naar het geld kijken maar ook naar andere punten zoals vakantiedagen, bonussen, doorgroei mogelijkheden enz.

Ik heb vier jaar geleden mijn overstap gemaakt naar de rijksoverheid omdat ik op alle punten van de arbeidsvoorwaarden tegenover mijn vorige werkgever sterk vooruit ging. Dan is de keus snel gemaakt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215547264
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 21:42 schreef blomke het volgende:

[..]
Om maar wat te noemen. Dan heb je nog allerlei inkomensafhankelijke kwijtscheldingen, subsidies en toeslagen, zijn situaties dat minder werken, meer oplevert aan netto loon plus kwijtscheldingen, subsidies en toeslagen.
Nee, die situaties, de zogenaamde armoedeval, bestaan al een jaar of 10 niet meer. Meer verdienen levert altijd meer geld op, door een enorm trage afbouw van de toeslagen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 11 november 2024 @ 09:38:24 #25
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215547541
Niet veel denk ik.
Werk zit op 4 min fietsen, maar zelfs nog thuiswerken. 36 vakantiedagen op jaarbasis obv 40 urige werkweek. Prima salaris.

En dan moet het wel rap veel worden, ben net verhuisd naar een nieuwe sociale huurwoning en als ik veel meer ga verdienen dan ben ik een zogenaamde scheefwoner terwijl ik particuliere huur dan niet kan betalen door bepaalde onkosten die ik heb.

Ik denk niet dat het extra salaris compenseert voor weer moeten verhuizen op termijn, waarschijnlijk minder vrije dagen en langere reistijd.
Het officiële liefje van @Monitor O+
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
Liever zuur dan dom
  maandag 11 november 2024 @ 10:58:55 #26
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_215548161
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 06:28 schreef Xlarge het volgende:

[..]
Dit stukje klopt toch niet ? :)
Hmmmm wacht.....
Ik krijg 5000 euro bruto voor 5 dagen werk per week (3000 netto na heffingskorting etc) dus 4000 voor 4 dagen (2500 netto), het scheelt me 1000 euro bruto (20%) maar na belasting 500 euro (10%). Nee true, netto 500/3000 is 16,67% minder salaris :P
Ik ga van 2 dagen weekend naar 3 dagen (+50%).
Alsnog, lijkt me een mooie deal.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_215548576
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 10:58 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]
Hmmmm wacht.....
Ik krijg 5000 euro bruto voor 5 dagen werk per week (3000 netto na heffingskorting etc) dus 4000 voor 4 dagen (2500 netto), het scheelt me 1000 euro bruto (20%) maar na belasting 500 euro (10%). Nee true, netto 500/3000 is 16,67% minder salaris :P
Ik ga van 2 dagen weekend naar 3 dagen (+50%).
Alsnog, lijkt me een mooie deal.
Sinds ik met een deel van mijn inkomen in de hoogste belastingschijf val, is de teruggave van inkomstenbelasting aan de hand van mijn hypotheekrenteaftrek enorm omhoog gegaan. Het gaat niet altijd op, maar dat werd hierboven ook ergens gezegd.

Voor mij was een reden tegen een matig loonsverhoging over te stappen met name dat ik a. verder door kon groeien in salaris en b. dat ik twee uur per dag minder reistijd heb. Dat laatste zorgt er wel voor dat het voelt alsof ik veel minder uren hoef te werken.
pi_215549921
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:39 schreef zatoichi het volgende:
Sinds ik met een deel van mijn inkomen in de hoogste belastingschijf val, is de teruggave van inkomstenbelasting aan de hand van mijn hypotheekrenteaftrek enorm omhoog gegaan.
Eeeehhh....36,97% ook bij > ¤ 75.518 inkomen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215552240
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:39 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Sinds ik met een deel van mijn inkomen in de hoogste belastingschijf val, is de teruggave van inkomstenbelasting aan de hand van mijn hypotheekrenteaftrek enorm omhoog gegaan. Het gaat niet altijd op, maar dat werd hierboven ook ergens gezegd.

Voor mij was een reden tegen een matig loonsverhoging over te stappen met name dat ik a. verder door kon groeien in salaris en b. dat ik twee uur per dag minder reistijd heb. Dat laatste zorgt er wel voor dat het voelt alsof ik veel minder uren hoef te werken.
Heb je een fiscaal partner?
pi_215556365
Voor alleen het geld zou ik het niet doen, maar dan zou het wel minimaal 10 tot 20% erbij moeten zijn.

- Minimaal 7/15K (bruto) op jaarbasis erbij
- Binnen 30 minuten met ov (nu 1 uur en 10 minuten bezig van deur tot deur)
- Geen Amerikaans bedrijf meer
pi_215556371
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:54 schreef Mr.Chippie het volgende:

- Geen Amerikaans bedrijf meer
Want?
pi_215556386
Sec geld niet, ik zit al meer dan prima en hoger zou teveel inleveren op vrije tijd betekenen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live - by Phil Collins
How to perform live - by Neil Young
Twilight Zone - acoustic live
pi_215556423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Want?
Ik werk nu voor een Amerikaans techbedrijf, maar de sfeer is ver te zoeken. Daarnaast heb ik vaak meegemaakt dat directe collega’s (die in de VS werken) van de ene op de andere dag weg zijn, omdat ze ontslagen zijn (dus geen overdracht, etc.). Bovendien gaan ze daar over lijken; als ze in het nauw zitten, proberen ze altijd iemand anders de schuld te geven.

Wellicht is het alleen bij dit bedrijf.
  dinsdag 12 november 2024 @ 10:08:57 #34
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_215556466
Ik heb veel te leuk werk, dus vooralsnog zou ik niet heeeeeeel snel overstappen.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 10:31:53 #35
45833 crew  Fogel
pi_215556646
Aangezien de baan die ik nu heb in veel opzichten perfect is, moet een andere werkgever toch wel met flink wat geld over de brug komen voordat ik uberhaupt over een overstap na wil gaan denken.
Heb nu erg veel vrijheid in mijn taken, heb 3 personen "onder me", verdien genoeg om een leuk leven te hebben en heb ook de vrije tijd om geld te besteden.
Krijg regelmatig een aanbod van andere bedrijven, dus ik weet dat 30k¤ per jaar erbij voor mij niet voldoende is, want daar heb ik al nee tegen gezegd :P
Reden om nee te zeggen was dat ik 2,5u meer per week moet gaan werken en dat ze verwachten dat ik in mijn vrije tijd tussen de kantoren heen en weer vlieg (daar zou ik dan minimaal zo'n 20u per maand aan kwijt zijn). Dat bij elkaar is al snel twee maandsalarissen aan uren die ik niet uitbetaald krijg, plus dat ik de tijd dan niet heb om prive dingen te doen. Tevens zouden de groepen die ik aan zou moeten sturen in 3 verschillende steden zijn, allemaal ongeveer een uur vliegen vanaf waar ik woon. Dus gewoon nee, zelfs al vind ik vliegen leuk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Nederland, roadtrip Europa
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_215577115
Het ligt altijd aan het totale pakket en de totale situatie/gevoel bij het bedrijf + de doorgroeimogelijkheden.

In het vakgebied waar ik zit, valt er niet zo gek meer door te groeien zonder functieverandering (hoger management), te verhuizen naar het buitenland of je moet echt geluk hebben met aandelen etc. (aandelen zie je helaas veel te weinig in NL).

Ik zou zeggen tot rond de 20k /30k bruto extra of meer zekerheid dat bonussen altijd worden gehaald (20%/30%) van het totaal pakket. Een inschatting rondom bonussen is ook het product wat je verkoopt (veel vraag naar etc.).

Ik had zo'n pakket aangeboden maar dan moest ik 3x per week, 1.5 uur heen en terug zonder vertraging. Op de een of andere manier was dat ook niet zo aantrekkelijk ondanks dat alle voorwaarden er waren. Voor Covid denk ik dit elke dag maar nou zou ik er weinig zin meer in hebben.

Als je baan op de tocht staat, door reorganisatie (de laatste 2 jaar is dit al gaande, Amerikaans bedrijf, ongeveer elke maand zowat 'restructering' om gek van te worden). Het is ook niet dat het echt het beter wordt, het wordt gewoon gerund door incompetente types.

Het is vaak al zo ver op een punt, dat ik zeg, ik ga helemaal niet meer voor een baas werken, ik heb naast mijn werk ook een bedrijf al 10 jaar dus dat zou ook nog kunnen.

Ik kom de laatste tijd veel in Scandinavië maar Nederland is echt een beetje een goedkoop land onder de Westerse landen, waar je veel moet doen voor relatief weinig maar de mensen die uit Nederland komen zijn vaak best succesvol en goed geschoold / niveau, als je het mij vraagt. Eigenlijk verkopen we onszelf te goedkoop is mijn conclusie.
  donderdag 14 november 2024 @ 12:41:50 #37
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_215577624
Mijn laatste overstap was 28% meer, dat was wel de moeite.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 14 november 2024 @ 17:42:33 #38
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215579723
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:02 schreef Mr.Chippie het volgende:

[..]
Ik werk nu voor een Amerikaans techbedrijf, maar de sfeer is ver te zoeken. Daarnaast heb ik vaak meegemaakt dat directe collega’s (die in de VS werken) van de ene op de andere dag weg zijn, omdat ze ontslagen zijn (dus geen overdracht, etc.). Bovendien gaan ze daar over lijken; als ze in het nauw zitten, proberen ze altijd iemand anders de schuld te geven.

Ik werk bij een heel groot Amerikaans bedrijf en herken dit niet. Sterker nog er is weinig dat kan tippen aan hun voorwaarden en vrijheid in het werk en hoe fijn mijn team is om te leiden. Is ook niet handig want maak niet gauw een overstap daardoor.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_215580308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:02 schreef Mr.Chippie het volgende:

[..]

Ik werk ook bij een Amerikaans (import) bedrijf en het is helemaal zoals je het zou verwachten. Helemaal waardeloos op personeelsgebied. Je bent gewoon een slaafje en moet zo veel mogelijk werk leveren in zo weinig tijd. En gaan inderdaad over lijken. Laatst een leidinggevende naar huis gestuurd en die wist dat pas op de dag zelf. Hij zou nog een maand opzegtermijn hebben maar zijn leidinggevende vond het wel welletjes omdat zijn werkwijze niet conform het bedrijf was. En dat terwijl het een van de beste leidinggevende was die we gehad hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215585656
Indien alle arbeidsvoorwaarden gelijk blijven en ik dezelfde vrijheid heb in m'n werk dan is een aanbod van +¤750 interessant. Lager niet echt. Zo nu en dan kijk ik wel eens rond op websites als Indeed of LinkedIn om te zien of er wat interessants tussen zit maar dat valt toch tegen. M'n salaris gaat het komende half jaar ook nog eens met zo'n ¤400 tot ¤500 bruto omhoog vanwege CAO verhogingen en normale periodieken.

Op het moment heb ik een enorme vrijheid in m'n werk wat ik heel erg belangrijk ben gaan vinden. Ik rijd het hele land door zonder dat ik aan iemand verantwoording over m'n agenda hoef af te leggen, werk thuis als het me uit komt en kom zo nu en dan naar kantoor. Daarbij vind ik het werk en het klantcontact erg leuk om te hebben. Het product is bovendien ook interessant. Al met al is dat een combinatie die toch vrij lastig te vinden blijkt te zijn in de regio waar ik woon.
pi_215587554
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:42 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik werk bij een heel groot Amerikaans bedrijf en herken dit niet. Sterker nog er is weinig dat kan tippen aan hun voorwaarden en vrijheid in het werk en hoe fijn mijn team is om te leiden. Is ook niet handig want maak niet gauw een overstap daardoor.
Ik werk bij een van de bedrijven van de rijkste man op aarde, dus het kan ook daaraan liggen.
pi_215598613
Ik zou minstens 25% er bij willen, met de rest van de voorwaarden gelijk.

Maar dat is niet realistisch
pi_215600104
Ik ben blij met mijn huidige salaris. En belangrijker: ik ben blij met mijn huidige werk en collega's. Dus ik stap niet over op een andere baan voor het geld.
  zaterdag 16 november 2024 @ 23:20:51 #44
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215605008
Ik denk dat deze vraagstelling afhangt hoeveel je verdient en of je al dan wel of niet comfortabel kan leven.
Ik denk dat vanaf 5k/6k of meer het geld ook minder van belang wordt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215605112
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat deze vraagstelling afhangt hoeveel je verdient en of je al dan wel of niet comfortabel kan leven.
Ik denk dat vanaf 5k/6k of meer het geld ook minder van belang wordt.
Of dat er dan meer geld bij moet
  zaterdag 16 november 2024 @ 23:44:12 #46
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215605141
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 23:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Of dat er dan meer geld bij moet
Ja.
Vanaf 6k kun je best makkelijk rondkomen als je niet teveel eisen hebt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215606975
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 23:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Vanaf 6k kun je best makkelijk rondkomen als je niet teveel eisen hebt.
Zeker. Maar dat betekent enkel dat ze met meer geld moeten komen om over te stappen, bij gelijkblijvende voorwaarden.
  dinsdag 19 november 2024 @ 09:08:24 #48
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_215622362
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2024 08:03 schreef HSG het volgende:
Je moet niet alleen naar het geld kijken maar ook naar andere punten zoals vakantiedagen, bonussen, doorgroei mogelijkheden enz.

Ik heb vier jaar geleden mijn overstap gemaakt naar de rijksoverheid omdat ik op alle punten van de arbeidsvoorwaarden tegenover mijn vorige werkgever sterk vooruit ging. Dan is de keus snel gemaakt.
Hoe is dat nou? het ambtenaarsschap?

Lees en hoor toch veelal dat de stereotypen wel kloppen (zijn wel gemeentes veelal niet het Rijk).
Lachen joh.
pi_215622565
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 09:08 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Hoe is dat nou? het ambtenaarsschap?

Lees en hoor toch veelal dat de stereotypen wel kloppen (zijn wel gemeentes veelal niet het Rijk).
Over stereotypen gesproken: heb ooit bij de gemeentelijke overheid gewerkt. Was hard werken, en ik moest klokken. In een maand een uur te weinig op het werk? Uur van je vakantietegoed af. Ik kon als ik me niet ziekmeldde, extra vrije uren vangen. Gevolg: sommige zaten snipverkouden en rillend van de koorts achter hun bureau.
  dinsdag 19 november 2024 @ 09:49:54 #50
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_215622636
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 09:40 schreef blomke het volgende:

[..]
Over stereotypen gesproken: heb ooit bij de gemeentelijke overheid gewerkt. Was hard werken, en ik moest klokken. In een maand een uur te weinig op het werk? Uur van je vakantietegoed af. Ik kon als ik me niet ziekmeldde, extra vrije uren vangen. Gevolg: sommige zaten snipverkouden en rillend van de koorts achter hun bureau.
Wanneer was dit ,in welke functie?

Bijzonder, ook totaal tegenovergesteld en niet gezond.
Lachen joh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')