Om maar wat te noemen. Dan heb je nog allerlei inkomensafhankelijke kwijtscheldingen, subsidies en toeslagen, zijn situaties dat minder werken, meer oplevert aan netto loon plus kwijtscheldingen, subsidies en toeslagen.quote:Op zondag 10 november 2024 20:56 schreef MacorgaZ het volgende:
Veel mensen zeggen 500 euro, maar na belasting hou je daar net 250 euro aan over. Dat is afhankelijk van hoeveel je nu overhoudt wel leuk, maar gaat net zo makkelijk op aan wat boodschappen hier en daar.
Ik heb het juist andersom, ik zou wel wat geld willen opgeven als ik daardoor 4 ipv 5 dagen kan werken. Heb ik 50% langer weekend voor 20% bruto en dus 10% netto minder salaris.
Dit stukje klopt toch niet ?quote:Op zondag 10 november 2024 20:56 schreef MacorgaZ het volgende:
langer weekend voor 20% bruto en dus 10% netto minder salaris.
Dit ja, heb eerder al eens een overstap gemaakt waar ik er financieel op achteruit ging maar er veel meer flexibiliteit voor terug kreeg.quote:Op zondag 10 november 2024 14:28 schreef stavromulabeta het volgende:
Alleen voor het geld zou ik het nooit doen.
Meer werkplezier of meer ontwikkelingsmogelijkheden zou ik veel belangrijker vinden dan een paar centen meer.
Nee, die situaties, de zogenaamde armoedeval, bestaan al een jaar of 10 niet meer. Meer verdienen levert altijd meer geld op, door een enorm trage afbouw van de toeslagen.quote:Op zondag 10 november 2024 21:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Om maar wat te noemen. Dan heb je nog allerlei inkomensafhankelijke kwijtscheldingen, subsidies en toeslagen, zijn situaties dat minder werken, meer oplevert aan netto loon plus kwijtscheldingen, subsidies en toeslagen.
Hmmmm wacht.....quote:
Sinds ik met een deel van mijn inkomen in de hoogste belastingschijf val, is de teruggave van inkomstenbelasting aan de hand van mijn hypotheekrenteaftrek enorm omhoog gegaan. Het gaat niet altijd op, maar dat werd hierboven ook ergens gezegd.quote:Op maandag 11 november 2024 10:58 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Hmmmm wacht.....
Ik krijg 5000 euro bruto voor 5 dagen werk per week (3000 netto na heffingskorting etc) dus 4000 voor 4 dagen (2500 netto), het scheelt me 1000 euro bruto (20%) maar na belasting 500 euro (10%). Nee true, netto 500/3000 is 16,67% minder salaris
Ik ga van 2 dagen weekend naar 3 dagen (+50%).
Alsnog, lijkt me een mooie deal.
Eeeehhh....36,97% ook bij > ¤ 75.518 inkomen.quote:Op maandag 11 november 2024 11:39 schreef zatoichi het volgende:
Sinds ik met een deel van mijn inkomen in de hoogste belastingschijf val, is de teruggave van inkomstenbelasting aan de hand van mijn hypotheekrenteaftrek enorm omhoog gegaan.
Heb je een fiscaal partner?quote:Op maandag 11 november 2024 11:39 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Sinds ik met een deel van mijn inkomen in de hoogste belastingschijf val, is de teruggave van inkomstenbelasting aan de hand van mijn hypotheekrenteaftrek enorm omhoog gegaan. Het gaat niet altijd op, maar dat werd hierboven ook ergens gezegd.
Voor mij was een reden tegen een matig loonsverhoging over te stappen met name dat ik a. verder door kon groeien in salaris en b. dat ik twee uur per dag minder reistijd heb. Dat laatste zorgt er wel voor dat het voelt alsof ik veel minder uren hoef te werken.
Want?quote:
Ik werk nu voor een Amerikaans techbedrijf, maar de sfeer is ver te zoeken. Daarnaast heb ik vaak meegemaakt dat directe collega’s (die in de VS werken) van de ene op de andere dag weg zijn, omdat ze ontslagen zijn (dus geen overdracht, etc.). Bovendien gaan ze daar over lijken; als ze in het nauw zitten, proberen ze altijd iemand anders de schuld te geven.quote:
Ik werk bij een heel groot Amerikaans bedrijf en herken dit niet. Sterker nog er is weinig dat kan tippen aan hun voorwaarden en vrijheid in het werk en hoe fijn mijn team is om te leiden. Is ook niet handig want maak niet gauw een overstap daardoor.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:02 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Ik werk nu voor een Amerikaans techbedrijf, maar de sfeer is ver te zoeken. Daarnaast heb ik vaak meegemaakt dat directe collega’s (die in de VS werken) van de ene op de andere dag weg zijn, omdat ze ontslagen zijn (dus geen overdracht, etc.). Bovendien gaan ze daar over lijken; als ze in het nauw zitten, proberen ze altijd iemand anders de schuld te geven.
Wellicht is het alleen bij dit bedrijf.
Ik werk ook bij een Amerikaans (import) bedrijf en het is helemaal zoals je het zou verwachten. Helemaal waardeloos op personeelsgebied. Je bent gewoon een slaafje en moet zo veel mogelijk werk leveren in zo weinig tijd. En gaan inderdaad over lijken. Laatst een leidinggevende naar huis gestuurd en die wist dat pas op de dag zelf. Hij zou nog een maand opzegtermijn hebben maar zijn leidinggevende vond het wel welletjes omdat zijn werkwijze niet conform het bedrijf was. En dat terwijl het een van de beste leidinggevende was die we gehad hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:02 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Ik werk nu voor een Amerikaans techbedrijf, maar de sfeer is ver te zoeken. Daarnaast heb ik vaak meegemaakt dat directe collega’s (die in de VS werken) van de ene op de andere dag weg zijn, omdat ze ontslagen zijn (dus geen overdracht, etc.). Bovendien gaan ze daar over lijken; als ze in het nauw zitten, proberen ze altijd iemand anders de schuld te geven.
Wellicht is het alleen bij dit bedrijf.
Ik werk bij een van de bedrijven van de rijkste man op aarde, dus het kan ook daaraan liggen.quote:Op donderdag 14 november 2024 17:42 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik werk bij een heel groot Amerikaans bedrijf en herken dit niet. Sterker nog er is weinig dat kan tippen aan hun voorwaarden en vrijheid in het werk en hoe fijn mijn team is om te leiden. Is ook niet handig want maak niet gauw een overstap daardoor.
Of dat er dan meer geld bij moetquote:Op zaterdag 16 november 2024 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat deze vraagstelling afhangt hoeveel je verdient en of je al dan wel of niet comfortabel kan leven.
Ik denk dat vanaf 5k/6k of meer het geld ook minder van belang wordt.
Ja.quote:Op zaterdag 16 november 2024 23:38 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Of dat er dan meer geld bij moet
Zeker. Maar dat betekent enkel dat ze met meer geld moeten komen om over te stappen, bij gelijkblijvende voorwaarden.quote:Op zaterdag 16 november 2024 23:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja.
Vanaf 6k kun je best makkelijk rondkomen als je niet teveel eisen hebt.
Hoe is dat nou? het ambtenaarsschap?quote:Op maandag 11 november 2024 08:03 schreef HSG het volgende:
Je moet niet alleen naar het geld kijken maar ook naar andere punten zoals vakantiedagen, bonussen, doorgroei mogelijkheden enz.
Ik heb vier jaar geleden mijn overstap gemaakt naar de rijksoverheid omdat ik op alle punten van de arbeidsvoorwaarden tegenover mijn vorige werkgever sterk vooruit ging. Dan is de keus snel gemaakt.
Over stereotypen gesproken: heb ooit bij de gemeentelijke overheid gewerkt. Was hard werken, en ik moest klokken. In een maand een uur te weinig op het werk? Uur van je vakantietegoed af. Ik kon als ik me niet ziekmeldde, extra vrije uren vangen. Gevolg: sommige zaten snipverkouden en rillend van de koorts achter hun bureau.quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:08 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Hoe is dat nou? het ambtenaarsschap?
Lees en hoor toch veelal dat de stereotypen wel kloppen (zijn wel gemeentes veelal niet het Rijk).
Wanneer was dit ,in welke functie?quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Over stereotypen gesproken: heb ooit bij de gemeentelijke overheid gewerkt. Was hard werken, en ik moest klokken. In een maand een uur te weinig op het werk? Uur van je vakantietegoed af. Ik kon als ik me niet ziekmeldde, extra vrije uren vangen. Gevolg: sommige zaten snipverkouden en rillend van de koorts achter hun bureau.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |