Om maar wat te noemen. Dan heb je nog allerlei inkomensafhankelijke kwijtscheldingen, subsidies en toeslagen, zijn situaties dat minder werken, meer oplevert aan netto loon plus kwijtscheldingen, subsidies en toeslagen.quote:Op zondag 10 november 2024 20:56 schreef MacorgaZ het volgende:
Veel mensen zeggen 500 euro, maar na belasting hou je daar net 250 euro aan over. Dat is afhankelijk van hoeveel je nu overhoudt wel leuk, maar gaat net zo makkelijk op aan wat boodschappen hier en daar.
Ik heb het juist andersom, ik zou wel wat geld willen opgeven als ik daardoor 4 ipv 5 dagen kan werken. Heb ik 50% langer weekend voor 20% bruto en dus 10% netto minder salaris.
Dit stukje klopt toch niet ?quote:Op zondag 10 november 2024 20:56 schreef MacorgaZ het volgende:
langer weekend voor 20% bruto en dus 10% netto minder salaris.
Dit ja, heb eerder al eens een overstap gemaakt waar ik er financieel op achteruit ging maar er veel meer flexibiliteit voor terug kreeg.quote:Op zondag 10 november 2024 14:28 schreef stavromulabeta het volgende:
Alleen voor het geld zou ik het nooit doen.
Meer werkplezier of meer ontwikkelingsmogelijkheden zou ik veel belangrijker vinden dan een paar centen meer.
Nee, die situaties, de zogenaamde armoedeval, bestaan al een jaar of 10 niet meer. Meer verdienen levert altijd meer geld op, door een enorm trage afbouw van de toeslagen.quote:Op zondag 10 november 2024 21:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Om maar wat te noemen. Dan heb je nog allerlei inkomensafhankelijke kwijtscheldingen, subsidies en toeslagen, zijn situaties dat minder werken, meer oplevert aan netto loon plus kwijtscheldingen, subsidies en toeslagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |