abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215529471
Want de goedheiligman komt al weer bijna naar Nederland dus ik ga vrijdag naar de kapper :)

zaterdag 9 november 2024 @ 12:58:54 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_215529477
Ik ga bijna nooit naar de kapper meer. Af en toe wat dode punten eruit.

Hier gelukkig een stuk beter dan gisteren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215529492
Ik zag wat berichten dat de hypotheekrente weer aan het dalen was. Dus ik dacht, ik reken het weer even uit. Ze vragen dan standaard wat je energielabel na verbouwen is. Ik wil dan Z- invullen, maar goed, ik heb maar eens een schatting laten maken via verbeterjehuis.nl. Ons huis komt na de verbouwing op A :D Dat scheelt leuk aan kosten.

En gisteren weer eens een briefje in de brievenbus dat mensen ons huis willen kopen. Die gooien ze vast in de hele straat in de bus, maar goed. 22 jaar zijn ze en net gestart met werken.....dan ben je wel erg slecht op de hoogte van de woningwaardes als je in onze straat briefjes naar binnen gooit. Dit zijn echt geen starterswoningen.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:03:51 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_215529506
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef exode het volgende:
Ik zag wat berichten dat de hypotheekrente weer aan het dalen was. Dus ik dacht, ik reken het weer even uit. Ze vragen dan standaard wat je energielabel na verbouwen is. Ik wil dan Z- invullen, maar goed, ik heb maar eens een schatting laten maken via verbeterjehuis.nl. Ons huis komt na de verbouwing op A :D Dat scheelt leuk aan kosten.

En gisteren weer eens een briefje in de brievenbus dat mensen ons huis willen kopen. Die gooien ze vast in de hele straat in de bus, maar goed. 22 jaar zijn ze en net gestart met werken.....dan ben je wel erg slecht op de hoogte van de woningwaardes als je in onze straat briefjes naar binnen gooit. Dit zijn echt geen starterswoningen.
Bestaan er überhaupt nog starterswoningen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215529549
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Nou, onze wijk is de duurste in het dorp. Er staan ook appartementen en huizen te koop in het dorp die 2 ton lager in waarde dan ons huis zijn. Er is recent een huis verkocht die op de onze lijkt in de straat dus dat is makkelijk te achterhalen. In onze straat moet je sowieso niet zijn.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:10:43 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215529560
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef exode het volgende:

Maar hebben ze er een prijs bij gezet of gok jij dat ze het niet kunnen betalen omdat ze 22 zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:22:57 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215529630
Overigens, dat huis wat bij jullie in de straat te koop stond stond voor 400K te koop toch?
Dat zit niet heel ver af van een "starterswoning".
De jongste van mijn zusje heeft samen met zijn vriendin net hun eerste huis gekocht, dat was ook al 440K.
Nou zijn zij wat ouder dan 22, maar een stel 22-jarigen die al 5 jaar werken (BBL gedaan bijvoorbeeld), en van het type sparen, sparen, sparen zijn staan er wat dat betreft waarschijnlijk beter voor dan een 29-jarige met een studieschuld.
Op dat moment, dat dat over 10 jaar anders is qua inkomen is logisch, maar qua vermogen hoeft dat niet eens zo te zijn, juist niet als die 22-jarige jong koopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:23:39 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215529636
Beterschap nog @Troel !
Wat voor operatie heb je eigenlijk gehad? (Heb ik vast overheen gelezen. :@ )
pi_215529638
Ik kijk wel eens naar Voor hetzelfde geld en verbaas mij dan juist over hoeveel sommige starters kunnen inleggen voor een hypotheek. Soms omdat ouders bijdragen, soms omdat ze fulltime werken op een goed salaris (want de startsalarissen liggen ook vele malen hoger dan jaren geleden).
pi_215529645
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar hebben ze er een prijs bij gezet of gok jij dat ze het niet kunnen betalen omdat ze 22 zijn?
Ik heb zelf al een oordeel ;)

De 1 is ambtenaar, de ander net begonnen als assistent stewardes. Net begonnen met werken. Wellicht onderschat ik het hebben van rijke ouders, maar dan hadden ze vast geen briefjes nodig.

Ik ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig, maar niet nieuwsgierig genoeg om ze te bellen. We krijgen maandelijks dit soort briefjes.
pi_215529649
Ik weet trouwens nog dat toen wij 10 jaar geleden ons appartement wilden verkopen, we briefjes bij huurders en flats die gesloopt zouden worden door de bus deden om ons appartement onder de aandacht te brengen.

Er is nogal wat veranderd :')
pi_215529652
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:22 schreef Leandra het volgende:
Overigens, dat huis wat bij jullie in de straat te koop stond stond voor 400K te koop toch?
Dat zit niet heel ver af van een "starterswoning".
De jongste van mijn zusje heeft samen met zijn vriendin net hun eerste huis gekocht, dat was ook al 440K.
Nou zijn zij wat ouder dan 22, maar een stel 22-jarigen die al 5 jaar werken (BBL gedaan bijvoorbeeld), en van het type sparen, sparen, sparen zijn staan er wat dat betreft waarschijnlijk beter voor dan een 29-jarige met een studieschuld.
Op dat moment, dat dat over 10 jaar anders is qua inkomen is logisch, maar qua vermogen hoeft dat niet eens zo te zijn, juist niet als die 22-jarige jong koopt.
Dat huis is verkocht voor 550.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:26:36 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215529653
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Jawel, ze zijn alleen wat kleiner dan je standaard jaren 80 premie koopwoning, woonoppervlak onder de 100m² iig.
In principe is alles wat onder de NHG-grens zit tegenwoordig een "starterswoning".
De NHG-grens is nu ¤ 435.000 en volgend jaar ¤ 450.000.

Overigens zie ik in diverse nieuwbouwprojecten gezinswoningen voor ¤ 390.000 aangeboden worden die dan als starterswoning met bepaalde eisen verkocht worden, inkomensgrens, voorrang voor mensen die een woning van de lokale woningstichting bewonen, dat soort dingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:27:17 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215529657
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:26 schreef exode het volgende:

[..]
Dat huis is verkocht voor 550.
Dan is die vraagprijs van 400.000 wel bizar laag, dat wordt een forse stijging van de WOZ dan waarschijnlijk :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215529661
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:24 schreef Schanu het volgende:
Ik kijk wel eens naar Voor hetzelfde geld en verbaas mij dan juist over hoeveel sommige starters kunnen inleggen voor een hypotheek. Soms omdat ouders bijdragen, soms omdat ze fulltime werken op een goed salaris (want de startsalarissen liggen ook vele malen hoger dan jaren geleden).
Dat is waar, veel zelf sparen helpt ook.
pi_215529673
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan is die vraagprijs van 400.000 wel bizar laag, dat wordt een forse stijging van de WOZ dan waarschijnlijk :X
De taxatie was 500k, de makelaar wilde een biedingsoorlog. Dat is gelukt.

Tegenover ons stond voor 650 te koop en is richting de 800 verkocht. Echt bizar.
  zaterdag 9 november 2024 @ 13:30:47 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215529678
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:25 schreef Schanu het volgende:
Ik weet trouwens nog dat toen wij 10 jaar geleden ons appartement wilden verkopen, we briefjes bij huurders en flats die gesloopt zouden worden door de bus deden om ons appartement onder de aandacht te brengen.

Er is nogal wat veranderd :')
10 jaar geleden is sowieso niet vergelijkbaar, het huis van @Nostalgist kwam in augustus 2012 in de verkoop (met een schitterende nieuwe badkamer), maar het duurde een miljoenmiljard bezichtigingen en het veranderen van de blauwe keuken naar wit voor het huis 9 maanden later met ¤ 27.000 verlies verkocht werd, en dan was de eerste vraagprijs ook al minder dan de hypotheek die erop zat, dus het zou sowieso met verlies verkocht worden.

Maar dat was echt een andere tijd, huizencrisis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215529849
Het buurhuis van mijn schoonvader is voor 1 miljoen verkocht :o
Nieuw gebouwd ca. 2014, in de Randstad, oppervlakte 200 m2. Dus zeker een mooi huis, maar een miljoen?? Zijn eigen huis is iets kleiner, maar niet veel. Dat heeft hij toen nieuw gekocht voor zo’n 4 ton.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_215529902
Dochter en schoonzoon kochten ook een huis toen zij op dr 23e net was afgestudeerd en hij 26 was. Geen starterswoning dus leeftijd zegt niet zo heel veel ;)

Ik heb een gedeeltelijk aflossingsvrije en een bankspaarhypotheek. De eerste een paar jaar terug vastgezet voor 1.79%. De bankspaarhypo, daar is het handig voor als de hypotheek stijgt. Vorig jaar voor het eerst langer vastgezet dan 1 jaar. 2 of 3 jaar met 24 maanden bedenktijd voor 4.nogwat%
Maar als we dit huis zouden verkopen, kunnen we ongeveer 4x zoveel krijgen als wat er nu nog aan hypo openstaat en 3 keer zoveel als waar het voor gekocht is in 2005. Tis echt knotsgek🤪
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215529946
Sociale woning. Huur wordt berekend naargelang mijn inkomen.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_215529972
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:02 schreef SaskiaR het volgende:
Het buurhuis van mijn schoonvader is voor 1 miljoen verkocht :o
Nieuw gebouwd ca. 2014, in de Randstad, oppervlakte 200 m2. Dus zeker een mooi huis, maar een miljoen?? Zijn eigen huis is iets kleiner, maar niet veel. Dat heeft hij toen nieuw gekocht voor zo’n 4 ton.
Ik zou eerder zeggen dat ik een miljoen voor een energiezuinige woning van 200 (!) M2 in de Randstad weinig vind :+ dat is bizar groot.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215530049
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik zou eerder zeggen dat ik een miljoen voor een energiezuinige woning van 200 (!) M2 in de Randstad weinig vind :+ dat is bizar groot.
Ja, dat :D

Hier (randstad, grote stad midden vh land) gaat een tussenwoning uit 2012 van 150m2 met tuin v 40-45m2 in een volksbuurt al weg voor 8.5 ton.
  zaterdag 9 november 2024 @ 14:39:22 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_215530121
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 13:23 schreef BE het volgende:
Beterschap nog @:Troel !
Wat voor operatie heb je eigenlijk gehad? (Heb ik vast overheen gelezen. :@ )
Baarmoeder eruit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215530200
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Dochter en schoonzoon kochten ook een huis toen zij op dr 23e net was afgestudeerd en hij 26 was. Geen starterswoning dus leeftijd zegt niet zo heel veel ;)

Ik heb een gedeeltelijk aflossingsvrije en een bankspaarhypotheek. De eerste een paar jaar terug vastgezet voor 1.79%. De bankspaarhypo, daar is het handig voor als de hypotheek stijgt. Vorig jaar voor het eerst langer vastgezet dan 1 jaar. 2 of 3 jaar met 24 maanden bedenktijd voor 4.nogwat%
Maar als we dit huis zouden verkopen, kunnen we ongeveer 4x zoveel krijgen als wat er nu nog aan hypo openstaat en 3 keer zoveel als waar het voor gekocht is in 2005. Tis echt knotsgek🤪
22 en net begonnen met werken is wat anders dan 26, toch?

Maar goed, ik denk dat ze beter elders kunnen zoeken. Daar komen ze vast zelf wel achter.
pi_215530275
Wat een prijzen ja. Ik denk niet dat we ons huis nu opnieuw zouden kunnen kopen. In ons dorpje in brabant gaat een tussenwoning van 100m2 al weg voor rond de 400k.
Ik vraag me echt af hoe zoveel mensen dat doen. Voor mijn gevoel verdienen we niet superweinig maar 8 ton zit er echt niet in. Ons huis zal nu 550 waard zijn dus een upgrade naar groter zie ik niet gebeuren
  zaterdag 9 november 2024 @ 15:13:09 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215530430
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:48 schreef exode het volgende:

[..]

Maar goed, ik denk dat ze beter elders kunnen zoeken. Daar komen ze vast zelf wel achter.
Dat ligt er toch helemaal aan wat voor baan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215530440
quote:

[..]
Waarschijnlijk is dat zo, maar toch…
Het is helemaal geen bijzondere woning, alleen in die nieuwbouwwijk staan er tientallen van dat soort. Wie kopen die dan? Ik ken echt niemand die dat kan betalen. En mijn vriendenkring bestaat toch gewoon uit normale werkende mensen met normale, prima verdienende banen.
  zaterdag 9 november 2024 @ 15:14:18 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215530453
Het enige wat ik ronduit stom van ze vind is dat ze zonodig een jaren 30 doorwaaiwoning willen, als ze dan toch een budget van >450.000 hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215530591
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:48 schreef exode het volgende:

[..]

Wie weet brengen die twee 22 jarigen een zak geld mee?
Maar, knap dat ze het proberen.

Kreeg laatst een folder in de bus dat er interesse is in mijn woning. Zou een 'marktconforme' prijs krijgen en zij zouden heel de mik verbouwen en energiezuinig maken. Jup. Dacht het niet he :')
If they say
pi_215530684
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:13 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is dat zo, maar toch…
Het is helemaal geen bijzondere woning, alleen in die nieuwbouwwijk staan er tientallen van dat soort. Wie kopen die dan? Ik ken echt niemand die dat kan betalen. En mijn vriendenkring bestaat toch gewoon uit normale werkende mensen met normale, prima verdienende banen.
De ouders van de kinderen uit de klas van mijn oudste, zo blijkt :+ zijn mond valt open van waar zijn klasgenoten wonen en dan zijn wij niet bepaald onderbedeeld met ruim 150 m2 en een WOZ van boven de 7 ton. Geen idee hoe mensen zoveel verdienen maar ze zijn er genoeg.
pi_215530788
Ik hoop eigenlijk dat ik zo nog een huis heb. Zoon is met een vriend aan het nerfgunnen. In de woonkamer :')
If they say
  zaterdag 9 november 2024 @ 15:59:13 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215530865
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
De ouders van de kinderen uit de klas van mijn oudste, zo blijkt :+ zijn mond valt open van waar zijn klasgenoten wonen en dan zijn wij niet bepaald onderbedeeld met ruim 150 m2 en een WOZ van boven de 7 ton. Geen idee hoe mensen zoveel verdienen maar ze zijn er genoeg.
Bij mijn jongste was het helemaal een cirkeltje: ons huis werd gekocht door de (gescheiden) moeder van een kind dat met hem in groep 0 gezeten had, en hun jaren 30 tweekapper van een miljoen was een jaar eerder gekocht door ouders van een klasgenoot waar hij vanaf groep 3 mee in de klas gezeten had :')
Anyway, ik had al die moeders al in mijn telefoon dus :D
Toevallig hadden die twee kinderen nou net weer niet bij elkaar in de klas gezeten, maar oudere broers weer wel, dus de dames kenden elkaar ook.
Ik wist trouwens dat degene die ons huis kocht een huis in de wijk zocht omdat ik regelmatig met haar schoonzus samen naar school fietste, die om de hoek woonde en de kinderen ook op dezelfde school had zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215530897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 15:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat ligt er toch helemaal aan wat voor baan?
Ambtenaar en net gestart als stewardes dus. Ik weet alles, want het was uitgebreide flyer :) afgelopen zomer afgestudeerd beide.

En ons huis geen doorwaaiwoning noemen he, label A ;)
pi_215530942
Misschien als ik bel en zeg joehoe huis kopen? 570k ajb, dat ze zeggen 'das geen geld! We betalen contant'.

Ik denk dat ze vielen voor onze wildcamera, de buren hebben geen briefje gehad vertelden ze.
pi_215531052
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:07 schreef exode het volgende:
Misschien als ik bel en zeg joehoe huis kopen? 570k ajb, dat ze zeggen 'das geen geld! We betalen contant'.

Ik denk dat ze vielen voor onze wildcamera, de buren hebben geen briefje gehad vertelden ze.
Je kan het proberen maar dan zou ik minimaal het dubbele vragen :P
Mijn huis mogen ze er ook voor hebben hoor *)
Of ze zagen het egeltje rond banjeren O+

Ik kreeg een paar jaar geleden een brief in de bus, ook met een heel verhaal. Dat ze wilden samenwonen maar het zo moeilijk was om aan een huis te komen, blááát en mijn huis ze heel geschikt leek en of ik wilde verkopen? Heb niet gereageerd want waar ik dan zou moeten wonen stond er niet bij :')
If they say
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:31:24 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215531107
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:07 schreef exode het volgende:

De hoekwoning buren of de tussenwoningburen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:35:48 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215531128
Als iemand bij mij een briefje in de bus doet dan zal ik melden dat ze het voor ¤ 1.234.567,89 kunnen kopen, dat is wel iets boven de werkelijke waarde maar niet echt gigantisch veel, ik denk een 15-20% meer dan vrije verkoop.
Ik bouw wel weer wat nieuws.

Dat is wat ik nu zou zeggen, kans is aanwezig dat ik het daar over een jaar niet meer voor zou aanbieden.

En nee, als ik het te koop zou zetten zou ik dat er niet voor krijgen, maar ik heb het niet te koop staan hè :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215531156
Volgende keer vraag ik gewoon 2 miljoen. Als ze het zo graag willen hebben :+ Kan ik iig kopen wat ik wil, een bungalow 8-)

Mijn woonkamer is een ontzettende teringbende en ik ben getrumpt :') Bestel niet eerder pizza dan dat alles in ouwe staat is teruggebracht O-)
If they say
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:42:41 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215531171
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Volgende keer vraag ik gewoon 2 miljoen. Als ze het zo graag willen hebben :+ Kan ik iig kopen wat ik wil, een bungalow 8-)

Mijn woonkamer is een ontzettende teringbende en ik ben getrumpt :') Bestel niet eerder pizza dan dat alles in ouwe staat is teruggebracht O-)
Dat zou ik wel zorgwekkend vinden, als het 765.432,10 waard is, je gekscherdend zegt dat je 2 miljoen wilt en dat ze dan "ja" zeggen.
Dan is er iets met je huis dat je zelf nog niet wist :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215531187
Ik heb daar ook wel over zitten denken, hoor, het briefjes idee. Verderop in onze straat staat een huis waarvan ik denk dat ik het wel zou willen hebben (heb het niet van binnen gezien, dus dit is op basis van openbare informatie en de buitenkant). Er woont een oude man alleen. Stel, hij moet/wil weg of erfgenamen moeten de boel verkopen. Wie weet helpt zo'n briefje.
Maar toch (nog) maar niet gedaan, want ik wens die man uiteraard niet dood :@

Een collega van mij heeft door zo'n briefje de gunfactor gekregen die het verschil maakte bij de biedingen (zij hadden niet het hoogste bod, maar kregen wel het huis).
pi_215531196
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zou ik wel zorgwekkend vinden, als het 765.432,10 waard is, je gekscherdend zegt dat je 2 miljoen wilt en dat ze dan "ja" zeggen.
Dan is er iets met je huis dat je zelf nog niet wist :D
Oooh, voor dat bedrag zou me dat echt niet boeien :D Heb een tussenwoning. Als ze heel het straatje zouden willen kopen is het natuurlijk andere koek :+
If they say
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:45:48 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215531201
Maar ik kijk af en toe (lees: wekelijks) wel of er een interessante kavel of bouwval te koop is, want ik wil wel weer een huis bouwen, we zijn pas zelfs samen bij een kavel/bouwval wezen kijken.

Dat verklaart waarschijnlijk waarom ik geen heel bizar bedrag zou vragen als ik een briefje in de bus kreeg, 15% boven de vrije verkoopwaarde vind ik iig geen heel bizar bedrag voor een ongevraagde sollicitatie naar het bezit van mijn huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215531208
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
De hoekwoning buren of de tussenwoningburen?
Beide.
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:47:34 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215531219
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:46 schreef exode het volgende:

[..]
Beide.
Ah, dan ligt er misschien een schat begraven in je tuin ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215531223
Dat vind ik een andere situatie @Hupje Das niet random een briefje in de bus mikken maar je wil het écht hebben. Zou het tzt toch eens proberen want als het op de markt komt, ben je misschien te laat.
If they say
pi_215531248
Het lijkt me vooral vervelend als je nu als starter een huis zoekt en op briefjes over moet gaan.
Dan voel ik me nog gelukkiger hier.

Wij hebben maar 85 vierkante meter, als iemand voor de deur zou staan en 600k zou bieden zou ik her niet doen.

Maar goed, ik zou alleen nog maar terug naar Brabant willen verhuizen niet in deze regio en B zit in groep 7 dus verhuizen is voorlopig geen optie.
pi_215531256
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ah, dan ligt er misschien een schat begraven in je tuin ;)
Ik wist het wel! Daar zoekt die egel ook naar natuurlijk.
pi_215531279
Ik moet er niet aan denken om een bouwval te verbouwen. Een kavel misschien nog wel, maar de zooi van een ander omtoveren tot iets leefbaars :N Platgooien geeft ook veel gedoe, denk ik.
Wel is één van mijn favo programma's de grote verbouwing met Kevin McCloud O+ En dan ben ik altijd blij dat ik niet in de schoenen van de verbouwers sta.
If they say
pi_215531280
Er komt wel een huis vrij in de straat, de nabestaanden zijn het huis aan het leegruimen. Ik vermoed dat er aardig geklust moet worden en maar 1 slaapkamer. Wel een grote tuin inclusief groot bijgebouw achter in de tuin.
pi_215531294
Mooi starters object al zal het geen startersprijs hebben :P

Ik zou best wel in Maastricht O+ willen wonen. Tis alleen geen doen met kleinzoon en oppassen. 3 uur heen, 3 uur terug :{
If they say
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:57:46 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215531307
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik moet er niet aan denken om een bouwval te verbouwen. Een kavel misschien nog wel, maar de zooi van een ander omtoveren tot iets leefbaars :N Platgooien geeft ook veel gedoe, denk ik.
Wel is één van mijn favo programma's de grote verbouwing met Kevin McCloud O+ En dan ben ik altijd blij dat ik niet in de schoenen van de verbouwers sta.
Ik ga een bouwval niet verbouwen joh, dat gaat tegen de vlakte :D

Tenzij een hele grote boerderij, dan hou ik de schil misschien en bouw er een compleet nieuw huis in.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215531310
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:13 schreef Mushanga71 het volgende:

Wij wonen er nog geen tien jaar en de hut is volgens funda al 3.3 keer over de kop t.o.v. de koopprijs.
Hebben we wel enorm verbouwd en misschien daarna ook nog wel bijna een ton in verduurzaming gestoken. Maar als we morgen voor de fundaprijs zouden verkopen waren we rijkrijkrijk.
Alleen woon ik er liever dan dat ik er rijk van word. Jammerr
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215531319
quote:

[..]
Het mijne van driekwart die grootte zou er ook al boven zitten idd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215531337
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:30 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, dat :D

Hier (randstad, grote stad midden vh land) gaat een tussenwoning uit 2012 van 150m2 met tuin v 40-45m2 in een volksbuurt al weg voor 8.5 ton.
Dat is geen tuin, dat is een plaatsje :P
pi_215531345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ga een bouval niet verbouwen joh, dat gaat tegen de vlakte :D

Tenzij een hele grote boerderij, dan hou ik de schil misschien en bouw er een compleet nieuw huis in.
Had al een vermoeden ja. Sloopkogel :D
En een oude boerderij O+ Wel dan al het authentieke bewaren of goed restaureren.
Het idee wat er in zo'n huis gebeurd is, de geschiedenis O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij wonen er nog geen tien jaar en de hut is volgens funda al 3.3 keer over de kop t.o.v. de koopprijs.
Hebben we wel enorm verbouwd en misschien daarna ook nog wel bijna een ton in verduurzaming gestoken. Maar als we morgen voor de fundaprijs zouden verkopen waren we rijkrijkrijk.
Bizar toch? Maar als je er lekker zit, gewoon lekker blijven zitten :Y Het kan veel opleveren maar je moet ook ergens wonen dus dat geld, of een behoorlijk deel, ben je dan toch weer kwijt.
If they say
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:04:17 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215531354
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hier is de Funda waarde (het midden daarvan) zo'n 3 ton boven wat het ons gekost heeft om de grond te kopen en het huis te bouwen, dat is zo'n 40% meer in 3½ jaar.
Ik klaag niet :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 09-11-2024 17:39:36 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215531366
En dan is mijn huis ook nog eens net een Tardis O+
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:08:54 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215531381
Ik mag eigenlijk vooral hopen dat de stijging niet zo door blijft gaan, leuk hoor dat m'n huis meer waard is, maar als er de komende 3½ jaar nog 3 ton bijkomt, of nog erger, dat de waarde weer 40% stijgt ten opzichte van de huidige waarde, dan kost je standaard tussenwoning met een E-label in Delfzijl straks 450.000, en dat is niet zo fantastisch.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 09-11-2024 17:40:04 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215531427
En dat is het gewoon. Zolang er niet flink wordt bijgebouwd blijven de prijzen stijgen. Het lijkt leuk maar heeft toch echt nadelen.
Ben heel blij dat dochter onder de pannen is. Voor zoon zie ik het somber in maar hij wil dit huis later alstie groot is. Kijken hoe we dat tzt fixen. Inkopen ofzo.
If they say
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:15:47 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215531467
Ik heb er gelijk maar even een agendanotitie van gemaakt voor 9 mei 2028.
Of mijn huis volgens Funda dan meer waard is dan 140% van nu...

[ Bericht 6% gewijzigd door Leandra op 09-11-2024 17:43:31 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215531490
Ben benieuwd :D
If they say
pi_215531568
Wat ik best weird vind is dat de vakantiebungalowparken uit de grond gestampt kunnen worden maar de gewone woningbouw voor geen meter opschiet. Waarom al die tweede huizen niet verkopen als gewone woning? Zou een slok op een borrel schelen qua woningkrapte.
If they say
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:31:24 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215531681
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Mushanga71 het volgende:
En dat is het gewoon. Zolang er niet flink wordt bijgebouwd blijven de prijzen stijgen. Het lijkt leuk maar heeft toch echt nadelen.
Ben heel blij dat dochter onder de pannen is. Voor zoon zie ik het somber in maar hij wil dit huis later alstie groot is. Kijken hoe we dat tzt fixen. Inkopen ofzo.
Toevallig is er nieuwbouw bij ons in de buurt en dat kost vergelijkbaar ook al 950K.
Moet er nog een keuken in, de tuin moet nog gedaan, de kans is groot dat je in de badkamer ook niet de basisuitvoering wilt.

Plus dat wij 2 badkamers hebben en een grondgebonden warmtepomp, ipv zo'n ding met buitenunit.
Ergo: ik geloof het wel met de waarde van ons huis.

Nieuwbouw weer mooi gemêleerd trouwens, appartementen sociale huur, ik gok later in het project nog appartementen vrije sector huur, en koopwoningen van 390.000 tot 985.000 :)
De koopwoningen allemaal binnen een week onder optie overigens.

Het is waardetechnisch misschien handiger om te kopen in een project met allemaal villa's, maar ik vind het oprecht leuk dat het zo gemêleerd is, als je de wijk noemt waar je woont kijkt niemand tegen je op of op je neer.
Dat laatste valt hier sowieso mee trouwens, omdat eigenlijk geen enkele wijk maar 1 soort bebouwing heeft, zelfs aan de straatnaam weet je vrijwel nooit hoe iemand woont.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:33:45 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215531713
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat ik best weird vind is dat de vakantiebungalowparken uit de grond gestampt kunnen worden maar de gewone woningbouw voor geen meter opschiet. Waarom al die tweede huizen niet verkopen als gewone woning? Zou een slok op een borrel schelen qua woningkrapte.
Dat mag niet omdat dat recreatiegebied is, en in recreatiegebied mag maar beperkt gewoond worden.
Daarbij zijn de bouweisen voor reguliere woningen strenger dan voor recreatiewoningen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 9 november 2024 @ 17:37:44 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215531758
Oh shit...
Ik heb wel 4½ jaar gerekend, maar het moest eigenlijk 3½ jaar zijn, want de bouw begon eind oktober 2020 en we zijn er in juni 2021 ingetrokken :X

Ik pas even alles aan naar 3½ jaar (de tering zeg, dat is bijna een ton per jaar :o :o :o) en pas de agendanotitie ook aan naar 9 mei 2028.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215531886
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:51 schreef exode het volgende:

[..]
Ik wist het wel! Daar zoekt die egel ook naar natuurlijk.
Ik denk dat het de brandgang is :Y
pi_215531911
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat is geen tuin, dat is een plaatsje :P
Haha, zeker waar. Ik twijfelde nog of ik er tuintje van zou maken, maar in mijn stad wordt gerust op funda nog gesproken over tuin bij iets wat ik een postzegel zou noemen, dus vergeleken daarmee is het nog wel daadwerkelijk wat oppervlakte :P

Ik zit qua wooncomfort en sociaal contact fantastisch in mijn huurhuis, maar financieel gezien wordt het wel steeds duurder natuurlijk, én lastiger om nog iets te kunnen kopen wat ik ook zou willen kopen. Maar dat komt enerzijds omdat ik alleen ben en anderzijds omdat ik niet een 50m2 appartementje/bovenwoning zou willen kopen en ook niet naar een van de slechte wijken of de stad uit zou willen, dus ja. Die combi is gewoon niet haalbaar.
pi_215531913
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Toevallig is er nieuwbouw bij ons in de buurt en dat kost vergelijkbaar ook al 950K.
Moet er nog een keuken in, de tuin moet nog gedaan, de kans is groot dat je in de badkamer ook niet de basisuitvoering wilt.

Plus dat wij 2 badkamers hebben en een grondgebonden warmtepomp, ipv zo'n ding met buitenunit.
Ergo: ik geloof het wel met de waarde van ons huis.

Nieuwbouw weer mooi gemêleerd trouwens, appartementen sociale huur, ik gok later in het project nog appartementen vrije sector huur, en koopwoningen van 390.000 tot 985.000 :)
De koopwoningen allemaal binnen een week onder optie overigens.

Het is waardetechnisch misschien handiger om te kopen in een project met allemaal villa's, maar ik vind het oprecht leuk dat het zo gemêleerd is, als je de wijk noemt waar je woont kijkt niemand tegen je op of op je neer.
Dat laatste valt hier sowieso mee trouwens, omdat eigenlijk geen enkele wijk maar 1 soort bebouwing heeft, zelfs aan de straatnaam weet je vrijwel nooit hoe iemand woont.
Idioot toch hoe snel alles binnen no time verkocht is?
Je ziet het steeds vaker bij nieuwbouw dat er op die manier gebouwd wordt. Voordeel is ook dat je later geen echte 'arme en rijke' wijken krijgt. De verloedering krijgt minder kans. En het ziet er leuker uit dan allemaal straten met exact dezelfde huizen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat mag niet omdat dat recreatiegebied is, en in recreatiegebied mag maar beperkt gewoond worden.
Daarbij zijn de bouweisen voor reguliere woningen strenger dan voor recreatiewoningen.
Ah, op die manier. Zou veel oplossen als het wel als woonhuis verkocht zou mogen worden.

Als ik zie hoeveel ruimte er aan weilanden om Amsterdam bijvoorbeeld is, dan snap ik niet waarom er daar dan niet grootschalig gebouwd wordt. Infrastructuur aan snelwegen ligt er bijvoorbeeld al en er bezwaar tegen hebben omdat, in achtertuin is ook meteen weg. Het gaat er allemaal zo traag aan toe.

In Watergang/Landsmeer is dat toen ook gedaan. Een hele wijk stond daar in heel korte tijd. Zo reden we langs een weiland, en toen was het een nieuwbouwwijk.
If they say
pi_215532035
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 17:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haha, zeker waar. Ik twijfelde nog of ik er tuintje van zou maken, maar in mijn stad wordt gerust op funda nog gesproken over tuin bij iets wat ik een postzegel zou noemen, dus vergeleken daarmee is het nog wel daadwerkelijk wat oppervlakte :P

Ik zit qua wooncomfort en sociaal contact fantastisch in mijn huurhuis, maar financieel gezien wordt het wel steeds duurder natuurlijk, én lastiger om nog iets te kunnen kopen wat ik ook zou willen kopen. Maar dat komt enerzijds omdat ik alleen ben en anderzijds omdat ik niet een 50m2 appartementje/bovenwoning zou willen kopen en ook niet naar een van de slechte wijken of de stad uit zou willen, dus ja. Die combi is gewoon niet haalbaar.
Ik wilde in jouw (mijn) stad van 100m² sociale huur naar iets beters, liefst met tuin/plaatsje zonder in te leveren op locatie of oppervlakte.
Zelfde wijk, dubbele tot driedubbele maandlasten voor minder oppervlak. Eieren voor ons geld gekozen en de stad uit gegaan.
pi_215532132
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik wilde in jouw (mijn) stad van 100m² sociale huur naar iets beters, liefst met tuin/plaatsje zonder in te leveren op locatie of oppervlakte.
Zelfde wijk, dubbele tot driedubbele maandlasten voor minder oppervlak. Eieren voor ons geld gekozen en de stad uit gegaan.
Ik denk dat de kans groot is dat ik dat uiteindelijk ook doe, hoor. Of een partner vinden met een vergelijkbaar salaris als ik, dan moet iets hier in de stad nog wel te doen zijn.

De buren uit mijn rijtje waar ik het meeste contact mee heb, blijven hier voorlopig grotendeels nog wel wonen. Dus in dat opzicht blijft het sociaal netwerk-argument voorlopig nog wel gelden als voordeel om hier te blijven. En mijn hockey hier ook natuurlijk. Maar als de fijnste twee burenparen zouden gaan verhuizen, en mijn hockeyteam zou bv uit elkaar vallen door veel verhuizers die niet hier blijven hockeyen enzo, dan zou ik al wat minder gebonden voelen aan huidige stad.
Ik kijk af en toe wel eens in omgeving Leiden/Wassenaar. Dan zou ik stuk dichter bij ouders zitten, iets dichter bij broertje (en dus nichtje) en een stuk dichter bij twee goede vriendinnen. Dat zou dan bv wel wat meer een reële optie worden dan het nu is.
  zaterdag 9 november 2024 @ 19:35:18 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215532892
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Baarmoeder eruit.
Oef!
pi_215533403
Wel mooi die waardebepaling van funda, maar vraag me af hoe realistisch dat ie is.

Hier in mei een huis gekocht voor de vraagprijs. Deze zat onder de gemiddelde waarde die funda toen aan gaf voor dat huis. Ons huidige huis verkocht in juni voor ruim boven de (bewust niet al te hoor ingezette) vraagprijs. Maar ook dat zat nog ruim onder de gemiddelde waarde die funda inschat voor ons huis. Ik denk dat funda vrij optimistisch is hoor.
Waarde van ons huis was in 16 jaar verdubbeld, maar we hebben er ook aardig wat geld ingestoken in de jaren. Op de badkamer na is alles vernieuwd + dubbele dakkapel, opbouw op de garage die vanuit het huis als woonruimte in gebruik is (al wordt die door de makelaar zo niet mee geteld als woonoppervlakte),erker, overkapping, zwembad.

Wij hebben daar de kosten niet van bijgehouden, maar al bij al loopt dat ook een heel eind in de papieren natuurlijk. Dus wat het dan daadwerkelijk meer opbrengt, is voor ons gissen.

Maar we zijn er blij mee en ondertussen flink aan het klussen in ons nieuwe huis.
Als het goed is is het huis eind van het jaar klaar. En dan volgen er nog diverse projecten rondom het huis. Dus we zijn voorlopig wel even onder de pannen 😉

@Troel een spoedig herstel gewenst :*
pi_215533915
Binnen nu en 3 maanden laten we ons huis weer taxeren dus we gaan het zien.

Vandaag had B regio zwemwedstrijden van de Scouting, door meerdere wegwerkzaamheden om Utrecht was het 30 minuten rijden en bijna langs de Ikea. Dus ipv tussendoor naar huis rijden ben ik naar de Ikea gegaan. Echt een geniaal idee op zaterdag. Ik moest 2 dingen hebben dus die heb ik gehaald en verder was ik alleen maar mensen aan het ontwijken.
Gelukkig ben ik bedreven geworden in me afsluiten voor de buitenwereld want jeetje prikkel overload.

Maar die B is eerste geworden met rugslag, hij vond het superspannend, maar shinet nu helemaal.
pi_215534199
Ter info, die briefjes door de brievenbus door ‘een jong stel’ zit vaak gewoon een bedrijf achter. Was een tijd geleden bij zo’n consumentenprogramma dat de meeste van die brief-schrijvers geen bestaande personen zijn. Tenzij er echt specifiek over jouw huis gesproken wordt (dus qua specifieke kenmerken, niet puur benoemen adres/wijk/stad) zou ik daar 0 waarde aan hechten.

Wij krijgen briefjes van makelaars in de brievenbus. “Huis XXX is door ons succesvol verkocht. Wil jij je huis ook verkopen, neem contact met ons op”. Geen plannen om te verhuizen, dus daar doen we niets mee.

Gefeliciteerd voor B Exode! Ik heb echt nog nooit van scoutingzwemwedstrijden gehoord, is waarschijnlijk geen ding hier of puur voor waterscouts. Mijn zoon is op zijn eerste scoutingweekend nu. Samen met zijn neefje, die ook net gestart is als welp.
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 21:06:01 #75
269689 crew  Viv
pi_215534203
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 14:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Baarmoeder eruit.
Beterschap! :*
pi_215534742
Hier wel iemand aan de deur geweest toen het huis op funda stond. Hebben aangegeven wel alles via de makelaar te willen doen. Daar heeft hij de dag er na ongezien een bod gedaan omdat hij andere geïnteresseerden voor wilde zijn omdat ze al heel vaak misgegrepen hadden.

Nu was dat een dermate goed bod dat we voor gekozen hebben alleen hun te laten kijken (en nog net wat meer te vragen) ipv alle geïnteresseerden (14 na een weekend geloof ik) en iedereen een bod te laten doen.

Hadden we er meer uit kunnen halen, misschien wel maar we (en de makelaar) dachten van niet, maar we zullen het niet weten. Het was een hoger bod dan dat ik verwacht had (maar ik vond het lastig om een inschatting te maken).

Van die briefjes dat er vaak bedrijven achter zitten, dat wist ik niet :o

Exode wat knap van B dat hij eerste was!!
pi_215534856
Van een bedrijf? Wat vaag joh. Hier staan 06 nummers bij, namen voluit en foto's. Dan zou een bedrijf wel ver gaan.

Ons vorige huis hebben we verkocht in december 2016, toen het op Funda stond, hadden we ook mensen aan de deur. 1 jaar daarvoor hadden we een makelaar over de vloer die we ons hypotheekbedrag noemde en die begon te lachen en zei 'dat ga je nooit voor dit huis krijgen'. Een jaar later huis met winst verkocht, via een andere makelaar, in 1 jaar gewoon van lastig naar gekkenhuis. Met ons huidige huis hebben we zoveel geluk gehad. Aankoopmakelaar die het slim aanpakte en bewoonster per ongeluk gesproken en die vond onze liefde voor het huis doorslaggevend.
pi_215535151
Ik ben net tijdens het parkeren tegen de auto van de buurman geknalt :'( Was aan het parkeren, voet op de rem, haal voet stukje omhoog om auto iets naar voren de zetten en hij neemt een jump, zo tegen de achterkant aan ;(
En het is niet de eerste keer dat dit is gebeurd alleen zat er toen geen auto voor me. Maar volgens mijn zwager kan een auto niet uit zichzelf, als je je voet een stukje van de rem omhoog haalt naar voren schieten. Maw, ik kan niet parkeren :')
If they say
  zaterdag 9 november 2024 @ 22:26:47 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215535172
Ach, dat is balen, Mushanga. Erge schade?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215535202
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:26 schreef livelink het volgende:
Ach, dat is balen, Mushanga. Erge schade?
Mijn nummerplaat ligt eraf en wat lakschade bij de buurman. Heb hem erbij gehaald dus komt goed.
Maar ik ga nu de auto weer in, kijken hoe ik parkeer want ik ben toch niet gek?
If they say
pi_215535368
Joeoe ik val even binnen met een verzoekje. Vriend van mijn man is op zoek naar een Johnnie Walker Black Label de ‘Squid Game’ limited edition fles, met nummer 165 erop. Schijnt met name bij Gall&Gall verkocht te worden en hij krijgt hem maar niet te pakken. Willen jullie mee zoeken? :D
pi_215535401
Nope, ik ben niet gek. Als ik kom aanrijden, rem ik voor de carport af en rij met mijn voet op de rem langzaam de carport op tot ik goed sta, druk de rem verder in en zet um op de parkeerstand.

Ik ben nu gewoon zoo boos. Want het ligt niet aan de auto maar aan mij ;(
If they say
pi_215535436
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben net tijdens het parkeren tegen de auto van de buurman geknalt :'( Was aan het parkeren, voet op de rem, haal voet stukje omhoog om auto iets naar voren de zetten en hij neemt een jump, zo tegen de achterkant aan ;(
En het is niet de eerste keer dat dit is gebeurd alleen zat er toen geen auto voor me. Maar volgens mijn zwager kan een auto niet uit zichzelf, als je je voet een stukje van de rem omhoog haalt naar voren schieten. Maw, ik kan niet parkeren :')
Oei.

Zeg tegen je zwager dat het wel kan als je in de verkeerde versnelling staat.

Zelf meegemaakt.
pi_215535540
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:46 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Oei.

Zeg tegen je zwager dat het wel kan als je in de verkeerde versnelling staat.

Zelf meegemaakt.
Ik heb een automaat ;) maar hij spookt wel. Kontverwarming staat aan terwijl ie uit staat, deurvergrendeling werkt niet meer bij mijn deur, moet dat handmatig doen én de binnenverlichting bleek daarstraks nog aan te staan terwijl ie afgesloten stond en het licht dan uit zou moeten gaan. Ik rij dus in een creepycar :')

[ Bericht 27% gewijzigd door Mushanga71 op 09-11-2024 23:47:18 ]
If they say
  zaterdag 9 november 2024 @ 23:25:55 #85
37150 livelink
pi_215535908
pi_215536015
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Mushanga71 op 09-11-2024 23:46:38 ]
If they say
pi_215536027
Nooit geweten wat échte haat was. Nu wel :'(
If they say
pi_215536069
Jemig mush :{ :*
pi_215536221
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik heb een automaat ;) maar hij spookt wel. Kontverwarming staat aan terwijl ie uit staat, deurvergrendeling werkt niet meer bij mijn deur, moet dat handmatig doen én de binnenverlichting bleek daarstraks nog aan te staan terwijl ie afgesloten stond en het licht dan uit zou moeten gaan. Ik rij dus in een creepycar :')
Oh
pi_215536272
Ik ga naar bed. Zoon had een vriendje te logeren afgelopen nacht, heeft maar 3uur geslapen en is nu nog wakker. Kruipen we lekker samen onder de wol
If they say
  zondag 10 november 2024 @ 00:44:44 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215536517
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 10 november 2024 @ 05:58:36 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_215536934
Och Mush. :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215537141
Ik heb denk ik iets gemist @Mushanga71 , maar :*
Fake it till you make it...
pi_215538174
Gisteren met de jongste bij de opticien geweest. Ze gaf aan dat ze niet goed ziet op het Digibord ook niet altijd van dichtbij.

Ogentest gedaan. Op zich viel het mee, sterkte -0,25 met een cilinder van 0,75 (mijn eigen ervaring is dat die laatste meer mee telt in het wel of niet goed zien 😉).

Toen nog even een paar foto’s van de binnenkant van haar ogen en toen was er ineens een schrik bij de opticien. Zijn collega/vrouw werd er bij gehaald en moest mee kijken. Dit moest per direct naar de oogarts worden doorgestuurd. Ook nog even met een ander apparaat wat doorgemeten/beelden gemaakt.

Ze hadden alles doorgezet naar de oogarts en we moesten er rekening mee houden wellicht dezelfde dag nog naar het ziekenhuis te moeten, maar was afhankelijk of bericht gelezen werd en wat de oogarts vond.

Gisterenavond laat bericht van de opticien dat ze reactie hadden gehad van de oogarts en dat er maandag een afspraak gemaakt gaat worden voor haar. Gelukkig dus niet genoeg spoed dat we in het weekend moeten komen (misschien ook omdat ze nergens last van heeft, dat sprak de opticien in ieder geval wel gerust).

Aangeraden was niet te googelen (heb ik wel kort gedaan natuurlijk) want dan komen er de meest nare scenario’s in beeld terwijl het ook mee kan vallen (maar moet wel gecheckt worden)

Er zit in ieder geval druk achter haar oog vanuit de hersenen (stuwingspapil). Vind het toch wel wat spannend eigenlijk. Maar gelukkig dus nergens last van (misselijkheid/braken/hoofdpijn) dus ga er voor nu maar vanuit dat het een onschuldige reden is 🤞🏻
pi_215538265
Dank meiden. De boel is geëscaleerd en in mijn onmacht postte ik dat in spoilers. Maar omdat het nog steeds een openbaar forum is :@ heb ik het op advies van een lieve Fok!ster :* toch maar weggehaald.

We zijn net pas wakker. Zoon was uitgeput :{
If they say
pi_215538316
Oeh, dat is wel heel spannend Hillie :{ Maar, ga idd niet Googlen en wacht het af. Hopelijk valt het mee. Sterkte voor jullie :*
If they say
pi_215538881
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:21 schreef hilliebillie het volgende:
Gisteren met de jongste bij de opticien geweest. Ze gaf aan dat ze niet goed ziet op het Digibord ook niet altijd van dichtbij.

Ogentest gedaan. Op zich viel het mee, sterkte -0,25 met een cilinder van 0,75 (mijn eigen ervaring is dat die laatste meer mee telt in het wel of niet goed zien 😉).

Toen nog even een paar foto’s van de binnenkant van haar ogen en toen was er ineens een schrik bij de opticien. Zijn collega/vrouw werd er bij gehaald en moest mee kijken. Dit moest per direct naar de oogarts worden doorgestuurd. Ook nog even met een ander apparaat wat doorgemeten/beelden gemaakt.

Ze hadden alles doorgezet naar de oogarts en we moesten er rekening mee houden wellicht dezelfde dag nog naar het ziekenhuis te moeten, maar was afhankelijk of bericht gelezen werd en wat de oogarts vond.

Gisterenavond laat bericht van de opticien dat ze reactie hadden gehad van de oogarts en dat er maandag een afspraak gemaakt gaat worden voor haar. Gelukkig dus niet genoeg spoed dat we in het weekend moeten komen (misschien ook omdat ze nergens last van heeft, dat sprak de opticien in ieder geval wel gerust).

Aangeraden was niet te googelen (heb ik wel kort gedaan natuurlijk) want dan komen er de meest nare scenario’s in beeld terwijl het ook mee kan vallen (maar moet wel gecheckt worden)

Er zit in ieder geval druk achter haar oog vanuit de hersenen (stuwingspapil). Vind het toch wel wat spannend eigenlijk. Maar gelukkig dus nergens last van (misselijkheid/braken/hoofdpijn) dus ga er voor nu maar vanuit dat het een onschuldige reden is 🤞🏻
Oh jakkes dat is schrikken. Hopelijk valt het allemaal mee.
Wel zorgvuldig dat ze ook even in het oog hebben gekeken. :*

@Mushanga71 wat naar :*
  zondag 10 november 2024 @ 12:32:21 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215539034
quote:

Damn, heftig! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 november 2024 @ 12:41:42 #99
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215539136
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank meiden. De boel is geëscaleerd en in mijn onmacht postte ik dat in spoilers. Maar omdat het nog steeds een openbaar forum is :@ heb ik het op advies van een lieve Fok!ster :* toch maar weggehaald.

We zijn net pas wakker. Zoon was uitgeput :{
:*

he
quote:

heftig!
Hoop dat t goedkomt!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215539155
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:20 schreef Nijna het volgende:

[..]
Oh jakkes dat is schrikken. Hopelijk valt het allemaal mee.
Wel zorgvuldig dat ze ook even in het oog hebben gekeken. :*

@:Mushanga71 wat naar :*
Ja, is een hele ervaren opticien/optometrist. Man gaat daar al van jongs af aan naar toe en ben zelf een aantal jaar geleden ook naar hun overgestapt. Zij zijn gewoon super ervaren en bedreven in hun werk, heel fijn
pi_215539953
quote:

Lijkt wel mijn verhaal. Mijn rechteroog draait naar binnen als ik mijn bril niet op heb.

Mijn iris is bijna doorschijnend vandaar fotofobie.
pi_215540416
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 13:54 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Lijkt wel mijn verhaal. Mijn rechteroog draait naar binnen als ik mijn bril niet op heb.

Mijn iris is bijna doorschijnend vandaar fotofobie.
Ik moet er nog meer over horen als ze bij de oogarts geweest is, maar haar oog draait niet naar binnen of naar buiten of zo. Aan de buitenkant niets van te zien. Het zit in haar papil (het deel aan de achterkant van het oog waar de oogzenuwen samen komen) dat hoort normaal een krater te zijn, maar is een berg bij haar. De andere kant heeft dat niet, maar was ook niet standaard van vorm.
pi_215540682
quote:

Heftig zeg! Sterkte morgen.
S. 2014
J. 2016
pi_215540776
Jeetje wat heftig Hillie! Hopelijk meer duidelijkheid bij de oogarts. En wat een ontzettend fijne/goede opticien!

Knuf Mush. Spoiler gemist maar klinkt niet fijn.

Wij speelden vandaag eindelijk weer een escaperoom. Het was al weer een jaar geleden. Hadden 6 minuten over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215541082
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 12:43 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja, is een hele ervaren opticien/optometrist. Man gaat daar al van jongs af aan naar toe en ben zelf een aantal jaar geleden ook naar hun overgestapt. Zij zijn gewoon super ervaren en bedreven in hun werk, heel fijn
Zeker fijn!
pi_215541737
Wat hebben jullie in huis voor morgen? (Sint Maarten)
Ik heb bij de Action 2piece Oreo koekjes gehaald, mocht het niet opkomen dan weet zoon er wel raad mee. Afgelopen jaren teveel snoep gehaald en dan vrat ik het zelf weer op :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_215541749
Kleine marsjes, twixjes enzovoort voor Sint Maarten.
pi_215541832
Helemaal niks. Geen Sint Maarten hier.

Wat schrikken Hillie. Wel fijn dat je naar de opticien bent gegaan waar het herkend is. Hopelijk valt het morgen mee.
pi_215542038
Hier komt er 1 groepje langs de deur, er is 1 vereniging die loopt en die verdelen het dorp. Zij gooien al het gekregen snoep en geld op een hoop. Geld is voor de vereniging, snoep wordt eerlijk verdeeld onder alle lopers.
Ik heb een zak verpakte snoepjes.
pi_215542123
Hier wel Sint Maarten maar heb altijd een briefje op de deur: niet aanbellen, kinderverjaardag. Zoon dacht dan altijd als er aangebeld werd: aaaah, kadootjes :+

Zo. Net het één en ander uitgezocht en het kan dus bij een automaat dat er iets mis is en de auto tijdens het remmen vooruit schiet. Ik ben niet gek :) (althans, wat dit betreft O-) )
Maar zelfs met alle bewijzen zal ik niet geloofd worden want de auto is maanden geleden goedgekeurd :')

Ik word HELS van onrechtvaardigheid. Dat is één van mijn mankementen :') Paar keer schade gereden, tegen een pilaar ofzo (of zelf een deuk erin getrapt :@ ) en dat zeg ik dan ook gewoon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze niet quoten plz.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mushanga71 op 11-11-2024 08:27:24 ]
If they say
  zondag 10 november 2024 @ 17:07:25 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215542220
Onze zebravink heeft weer een vriendje nadat z'n vorige vriendje ruim een week geleden overleed. Zo fijn om ze samen te zien zitten. Alleen was hij echt heel zielig.

En de vakantie met kerst is geboekt. Zo veel zin in!

Sterkte mush, het klinkt als een nare situatie.

En heel veel dinges bij de oogarts voor je jongste morgen! Eng!

Ik moet de hele week thuiswerken, omdat de straat voor ons kantoor vernieuwd wordt. Stiekem wel fijn, heb ik tijd om sinterklaas-cadeaus in te pakken en hoef ik niet te hanessen om dinsdag bij een huis te gaan kijken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf zondag 10 november 2024 @ 17:41:17 #112
148247 taxibabe
pi_215542548
Oh wat heftig hilliebillie, sterkte morgen. Hopelijk valt het mee.
Hier in het dorp wordt zo goed als geen Sint Maarten gevierd, we hebben nog nooit kinderen aan de deur gehad.

Ik heb vandaag voor mijn verjaardag een cafetiere gekregen! *O*
@exode, wat is nu voor een stevige bak koffie een goede verhouding en beste methode? Ik heb nog geen maler, dus heb DE grove maling gehaald, maar ik had een slappe bak. :X
pi_215542986
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 17:41 schreef taxibabe het volgende:
Oh wat heftig hilliebillie, sterkte morgen. Hopelijk valt het mee.
Hier in het dorp wordt zo goed als geen Sint Maarten gevierd, we hebben nog nooit kinderen aan de deur gehad.

Ik heb vandaag voor mijn verjaardag een cafetiere gekregen! *O*
@:Exode, wat is nu voor een stevige bak koffie een goede verhouding en beste methode? Ik heb nog geen maler, dus heb DE grove maling gehaald, maar ik had een slappe bak. :X
Oh yes!

Hoeveel kops heb je? De 2 a 3 of de 8 kops?
1 schepje meer dan het aantal koppen, water wat net van de kook af is erop gieten, roeren met een plastic lepel. Deksel erop (niet naar beneden duwen!) Minuut of 3 wachten, duwen, schenken.

Het soort koffie maakt ook uit, wij gebruiken espresso bonen.
  FOK!fotograaf zondag 10 november 2024 @ 18:18:29 #114
148247 taxibabe
pi_215543029
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 18:14 schreef exode het volgende:

[..]
Oh yes!

Hoeveel kops heb je? De 2 a 3 of de 8 kops?
1 schepje meer dan het aantal koppen, water wat net van de kook af is erop gieten, roeren met een plastic lepel. Deksel erop (niet naar beneden duwen!) Minuut of 3 wachten, duwen, schenken.

Het soort koffie maakt ook uit, wij gebruiken espresso bonen.
Hij is best groot, dus ik denk 8 kops. Tnx! Wat gebruik je als schepje? Ik heb nu 2 eetlepels gedaan en ongeveer 2 kopjes water. Voor ons koffieapparaat hebben we ook espressobonen, maar ik heb dus nog geen maler :')
pi_215543040
De 8 kops is wat lastiger sterk te maken. Wij gebruiken zo'n koffie maatbeker. 9 schepjes, water tot het randje van de houder dus niet te hoog. Echt goed roeren. En gemalen koffie in de koelkast bewaren.

Serieuze zaak dat koffie maken.
  FOK!fotograaf zondag 10 november 2024 @ 18:24:49 #116
148247 taxibabe
pi_215543081
Gewoon zo'n ding?

Maar 8 bakken is wel veel. Ik kan, neem ik aan, toch ook gewoon de helft maken?
pi_215543109
Dat heb ik nooit uitgeprobeerd, wij hebben een 8 en een 3 kops.

Het zou moeten kunnen neem ik aan. Ik zou dan voor 4 kopjes wel 5 schepjes doen en 4 kopjes water.
  zondag 10 november 2024 @ 18:31:14 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215543123
Wij hebben ook een grote, je kunt gewoon de helft maken. Wij laten m wat langer staan. En ik maal het liefst best fijn, dan heb ik voor m'n gevoel meer smaak. Maar wij gebruiken de cafetiere vooral op vakantie in de caravan, thuis ben ik vaak van het gemak van de nespresso.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf zondag 10 november 2024 @ 18:35:10 #119
148247 taxibabe
pi_215543155
Ik heb em inderdaad ook voor het kamperen gekregen, thuis gebruik ik gewoon het bonenapparaat. Maar ik wil wel de perfecte bak koffie maken met de cafetiere voordat we weer gaan kamperen :P :P
pi_215543208
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 18:35 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb em inderdaad ook voor het kamperen gekregen, thuis gebruik ik gewoon het bonenapparaat. Maar ik wil wel de perfecte bak koffie maken met de cafetiere voordat we weer gaan kamperen :P :P
Same, thuis hebben we jarenlang koffie met een bonenmaler en cafetiere gemaakt. Sinds Corona een Jura thuis. De cafetiere en bonenmaler gaan mee op vakantie.

Het is ook persoonlijk, ik vind de koffie te lang laten staan bitter smaken en fijn malen te slappe koffie geven.

Ik vond de perfecte sterke koffie zoals ik boven beschreef maar ik hou echt van een sterke zwarte koffie. Nespresso vind ik bijvoorbeeld te slap, zelfs de espresso cupjes.

Schrijft de koffiesnob.
  FOK!fotograaf zondag 10 november 2024 @ 19:03:07 #121
148247 taxibabe
pi_215543440
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 18:41 schreef exode het volgende:

[..]
Same, thuis hebben we jarenlang koffie met een bonenmaler en cafetiere gemaakt. Sinds Corona een Jura thuis. De cafetiere en bonenmaler gaan mee op vakantie.

Het is ook persoonlijk, ik vind de koffie te lang laten staan bitter smaken en fijn malen te slappe koffie geven.

Ik vond de perfecte sterke koffie zoals ik boven beschreef maar ik hou echt van een sterke zwarte koffie. Nespresso vind ik bijvoorbeeld te slap, zelfs de espresso cupjes.

Schrijft de koffiesnob.
Ik heb heel lang koffie met een percolator gemaakt met zelfgemalen bonen (zo'n ouderwetse wandmaler). In het bonenapparaat hebben we intenso espressobonen en dan grofgemalen.
Ik denk dat de grove maling die ik nu heb gekocht toch te fijn is voor mijn smaak :')
pi_215543504
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 19:03 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ik heb heel lang koffie met een percolator gemaakt met zelfgemalen bonen (zo'n ouderwetse wandmaler). In het bonenapparaat hebben we intenso espressobonen en dan grofgemalen.
Ik denk dat de grove maling die ik nu heb gekocht toch te fijn is voor mijn smaak :')
Je kan voor op vakantie een compacte molen kopen, wij hebben er 1 van Bodum. Vers gemalen is ook sterker van smaak.

Wij hebben gewoon bonen uit de supermarkt, l'or espresso, sterkte 9.
  FOK!fotograaf zondag 10 november 2024 @ 19:11:54 #123
148247 taxibabe
pi_215543519
Wij hebben deze:
https://www.jumbo.com/pro(...)intenso-1kg-637272ZK

Zat ff te neuzen op bol. Ik vond deze wel heel schattig :@ :
pi_215544532
Wat heftig Hillie, sterkte en succes morgen!

Mush heb niet alles meegekregen, maar ook sterkte, nare situatie zo zeg!

Ik heb Kim gevraagd wat uit te kiezen voor Sint maarten. Het zijn mini twixen ed geworden en uitdeelzakjes met verschillende snoepjes. Er komen hier meestal niet veel kinderen langs. Soms 5 tot 10 en de andere keer 30 of 40. Toch maar voorbereid zijn.
pi_215544559
He bah wat een heftigheden lees ik hier. ;(
Sterkte Hillie en Mush!

Wij kunnen kiezen of we meedoen met Sint Maarten qua huis waar aangebeld kan worden en aangezien ze ongeveer tijdens bedtijd van de peuter lopen doen we dat maar niet. Anders had ik denk ik mandarijnen en minimars etc gekocht ofzo.
pi_215545190
Heel veel sterkte Hillie, wat een schrik zeg!

En heftig zo'n escalatie, sterkte Mush!

Hier geen Sint Maarten, wel Foekepotterij begin van het jaar maar dat leeft vooral in het winkelcentrum.
pi_215547015
Sterkte en succes voor jullie vandaag Hillie :*
If they say
  maandag 11 november 2024 @ 09:05:19 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215547295
Ik heb voor de liefhebbers een centerparcs kortingscode van 50 euro. Als je wil, geef maar een gil.
  maandag 11 november 2024 @ 09:20:42 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_215547447
Succes vandaag!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215547482
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 16:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier wel Sint Maarten maar heb altijd een briefje op de deur: niet aanbellen, kinderverjaardag. Zoon dacht dan altijd als er aangebeld werd: aaaah, kadootjes :+

Zo. Net het één en ander uitgezocht en het kan dus bij een automaat dat er iets mis is en de auto tijdens het remmen vooruit schiet. Ik ben niet gek :) (althans, wat dit betreft O-) )
Maar zelfs met alle bewijzen zal ik niet geloofd worden want de auto is maanden geleden goedgekeurd :')

Ik word HELS van onrechtvaardigheid. Dat is één van mijn mankementen :') Paar keer schade gereden, tegen een pilaar ofzo (of zelf een deuk erin getrapt :@ ) en dat zeg ik dan ook gewoon.
Ik heb ook eens zo'n soort situatie gehad. Mijn rem deed het af en toe niet lekker. Vooral vlak na het starten, alsof er geen druk op zat. Maar de keer erna deed alles het weer goed. Dus ik ging twijfelen, misschien remde ik de eerste keer niet goed?? Auto moest toch door APK, dus gelijk gebracht en gemeld dat ik het idee had dat de rem gek deed. Niks gevonden. Tot het een paar weken later weer gebeurde. Nu bij een stoplicht en ik kwam (vrij zacht gelukkig) tegen mijn voorligger aan. Toen weer langs (een andere) garage. Bleek de remkabel bijna doorgeroest :o :X.

De eerste garage was bij mijn schoonouders in de straat (daar was ik toen toevallig) en mijn schoonvader is verhaal gaan halen. Kreeg hij een slap verhaal dat APK alleen kijkt naar bepaalde marges en de remkabel daar nog net binnen zou zitten. Dan hoefde het niet gemeld te worden. Ik geloofde er geen zak van. Maar stel, he, stél dat het waar was. Dan zou je dit toch melden als iemand al binnenkomt over klachten met de rem? Ik had wel een kind kunnen aanrijden ofzo. Ik was woest. En vooral ook omdat zo'n garagehouder mij het idee gaf dat ik gek was.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215547500
@hilliebillie heel veel sterkte vandaag! Wat zal je in de rats zitten :{. Ik duim dat het meevalt! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215547612
@hilliebillie sterkte vandaag, hopelijk valt het allemaal mee :*

Na man en jongste zijn nu oudste en ikzelf ziek. Ik heb hier zo'n hekel aan... :{ maar goed hopelijk is het ook snel weer over... ik kan niet zo goed ziek zijn.
pi_215547720
@hilliebillie Sterkte vandaag! Hopelijk valt het mee.

@Mushanga71 wat een gedoe zo.

Hier net terug van de tandarts B-)
Dus vanavond lekker snoepen *O*
Er liggen mini-marsjes/bounty/snickers etc klaar. En mandarijntjes en snoepkomkommers. Dat fruit ging er vorig jaar ook harder doorheen dan het snoep
pi_215547918
Hier ook net terug van de tandarts. Geen gaatjes *)

@Phaidra dat is ook doodeng met die remkabel :X én bizar dat als het binnen de marge valt, het niet gemeld hoeft te worden. Ze hebben gewoon niet gekeken, lijkt me. Alleen, bewijs het maar...
Deze auto is ook nog door de rdw gekeurd dus we gingen ervanuit dat het wel goed zat. Not want twee dagen later begaf de richtingaanwijzer het al :') Dat met mn rem is later pas gebeurd, 1x bij de mediamarkt garage én 1x bij een stoplicht. En nu dus dit. Maar hij gaat naar de garage, geen idee alleen wanneer :')

Stopte voor een zebrapad, wees een voorbijganger naar mn missende kentekenplaat. Dus ik doe raam open en zeg: ongelukje :') Denk dat ik die maar even op mn dashboard plakgum. Moet een nieuwe houder gekocht worden. En een nieuwe plaat want dies niet recht meer.

Jaaaren geleden bij de oldtimer. Zat op de snelweg en de auto begon te brullen en ging steeds sneller. Heb ik met mijn voet op de rem moeten rijden :X Bij stoplichten gaf dat geen fijn geluid :') :@ maar moest toch dat kreng naar werk rijden. Gaspedaal bleef toen hangen.
If they say
pi_215548024
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 10:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook net terug van de tandarts. Geen gaatjes *)

@:Phaidra dat is ook doodeng met die remkabel :X én bizar dat als het binnen de marge valt, het niet gemeld hoeft te worden. Ze hebben gewoon niet gekeken, lijkt me. Alleen, bewijs het maar...
Deze auto is ook nog door de rdw gekeurd dus we gingen ervanuit dat het wel goed zat. Not want twee dagen later begaf de richtingaanwijzer het al :') Dat met mn rem is later pas gebeurd, 1x bij de mediamarkt garage én 1x bij een stoplicht. En nu dus dit. Maar hij gaat naar de garage, geen idee alleen wanneer :')

Stopte voor een zebrapad, wees een voorbijganger naar mn missende kentekenplaat. Dus ik doe raam open en zeg: ongelukje :') Denk dat ik die maar even op mn dashboard plakgum. Moet een nieuwe houder gekocht worden. En een nieuwe plaat want dies niet recht meer.

Jaaaren geleden bij de oldtimer. Zat op de snelweg en de auto begon te brullen en ging steeds sneller. Heb ik met mijn voet op de rem moeten rijden :X Bij stoplichten gaf dat geen fijn geluid :') :@ maar moest toch dat kreng naar werk rijden. Gaspedaal bleef toen hangen.
Ja dat dus idd :{. En mijn schoonvader kocht daar altijd zijn auto, gewoon een merkdealer dus geen aggenebbisj bedrijfje ofzo.

Oei, dat lijkt me ook heel eng, als je gas blijft hangen! :o Speed 3.0!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215548105
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 09:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik heb ook eens zo'n soort situatie gehad. Mijn rem deed het af en toe niet lekker. Vooral vlak na het starten, alsof er geen druk op zat. Maar de keer erna deed alles het weer goed. Dus ik ging twijfelen, misschien remde ik de eerste keer niet goed?? Auto moest toch door APK, dus gelijk gebracht en gemeld dat ik het idee had dat de rem gek deed. Niks gevonden. Tot het een paar weken later weer gebeurde. Nu bij een stoplicht en ik kwam (vrij zacht gelukkig) tegen mijn voorligger aan. Toen weer langs (een andere) garage. Bleek de remkabel bijna doorgeroest :o :X.

De eerste garage was bij mijn schoonouders in de straat (daar was ik toen toevallig) en mijn schoonvader is verhaal gaan halen. Kreeg hij een slap verhaal dat APK alleen kijkt naar bepaalde marges en de remkabel daar nog net binnen zou zitten. Dan hoefde het niet gemeld te worden. Ik geloofde er geen zak van. Maar stel, he, stél dat het waar was. Dan zou je dit toch melden als iemand al binnenkomt over klachten met de rem? Ik had wel een kind kunnen aanrijden ofzo. Ik was woest. En vooral ook omdat zo'n garagehouder mij het idee gaf dat ik gek was.
Dat is wel slordig dat ze het niet gemeld hebben. Daar hebben ze vast niet naar gekeken.
Dat het binnen de marges valt prima, maar dat het er net binnen valt zou ik wel horen, zeker voor wat betreft de rem...

@Mushanga71, een richtingaanwijzer die het begeeft lijkt me niet iets wat ze met de apk hadden kunnen zien... tenminste... lijkt me dat het lampje gewoon ploep kapot kan gaan, dat is gewoon pech toch?
Getsie een gaspedaal die blijft hangen lijkt me doodeng :{ .

Ik heb wel eens bij de garage gestaan met: hij maakt een ander geluid dan anders.
Keken ze me ook glazig aan, nooit gevonden wat het was, maar hij klonk ineens anders... :? maar is wel blijven rijden :+
Ik had laatst dat ik uit de auto stapte en een heel hoog piepje hoorde, net zo'n tandartsboor maar dan ver weg leek het. Buurvrouw stond buiten en hoorde het ook. Dus ik zei goh dat hoor ik steeds als ik uitstap en ik kan het niet plaatsen... Komt t vanonder mijn motorkap vandaan :? geen idee wat het is, misschien het ongedierte verjaar apparaatje wat erin zit... ? Anders vraag ik me de volgende beurt wel eens of zij het weten in de garage.
Gaan ze me vast weer zo glazig aankijken 8)7
pi_215548511
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 09:26 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb ook eens zo'n soort situatie gehad. Mijn rem deed het af en toe niet lekker. Vooral vlak na het starten, alsof er geen druk op zat. Maar de keer erna deed alles het weer goed. Dus ik ging twijfelen, misschien remde ik de eerste keer niet goed?? Auto moest toch door APK, dus gelijk gebracht en gemeld dat ik het idee had dat de rem gek deed. Niks gevonden. Tot het een paar weken later weer gebeurde. Nu bij een stoplicht en ik kwam (vrij zacht gelukkig) tegen mijn voorligger aan. Toen weer langs (een andere) garage. Bleek de remkabel bijna doorgeroest .
Dat is wel slecht zeg. Dat zouden ze gezien moeten hebben, op zijn minst als adviespunt.

Wij zijn ooit met onze auto teruggekomen uit Schotland. Een week later trapte ik zo door de rem, ook doorgeroest. Zo blij dat het niet in de bergen in Schotland is gebeurd :o
pi_215548697
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:30 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Dat is wel slecht zeg. Dat zouden ze gezien moeten hebben, op zijn minst als adviespunt.

Wij zijn ooit met onze auto teruggekomen uit Schotland. Een week later trapte ik zo door de rem, ook doorgeroest. Zo blij dat het niet in de bergen in Schotland is gebeurd :o
:o Dan heb je wel een engeltje op je schouder gehad ja!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215548804
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 10:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja dat dus idd :{. En mijn schoonvader kocht daar altijd zijn auto, gewoon een merkdealer dus geen aggenebbisj bedrijfje ofzo.

Oei, dat lijkt me ook heel eng, als je gas blijft hangen! :o Speed 3.0!
Aggenebbisj O+
Een merkdealer zegt dus helemaal niks, dat blijkt maar weer. Denk dat schoonvader zn auto nu ergens anders koopt? Ik zou er nooit meer komen iig.

Ach, ik ben weer een ervaring rijker :') Zat gelukkig zonder kind in de auto, dat was mijn mazzel.

@Nijna, heel die richtingaanwijzer zelf is kaduuk, daar waar ie vast zit in het stuur. En ik vermoed dat het met de steekproef van de rdw fout is gegaan, dat iemand er hard tegenaan is gekomen. Het begon één, twee dagen na de keuring en het werd zo erg, dat bij elke drempel de lichten links en rechts, aangingen en ik de hendel niet meer goed kreeg. Bleek echt kapot en nergens te krijgen dus nu zit ie, provisorisch met tape en tissues vast. Eén ding is zeker: zo komt ie nooit door de keuring :+

Het is ook best lastig soms om een geluid te omschrijven maar het zou heel fijn zijn, dat een garage dat serieus neemt. Dat het daarna anders klonk, houdt wel in dat ze er iets mee gedaan hebben. Raar dat ze dat niet gezegd hebben.
Ben wel benieuwd wat die piep is :+

Rare geluiden...mijn Samsung s24 gaf gister, random, een sireneachtig geluid :? Nergens een melding, helemaal niks. Zat gewoon op de bank en schrok me de tyfus :')

Godsamme @Deepfreeze :X :X
Engeltje op je schouder én bij de remkabel :o
If they say
  maandag 11 november 2024 @ 12:26:37 #140
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215548965
Oef, wat een pech allemaal.
Paar weken terug leende ik de auto van mijn ouders en bleef het koppelingspedaal onderin steken. Ergste was nog: mijn moeder zat naast me. Die was bepaald niet constructief in haar opmerkingen.

@hilliebillie je zit in mijn gedachten. Ik zou ongerust zijn als een opticien zo plots aan de bel trekt. Maar het valt hopelijk allemaal mee.

Wij reden gister na een gezellig middag naar huis met de auto en kwamen stil te staan naast een plek waar net een ongeluk met een fietser en auto was gebeurd. Een kind stil op de grond, een moeder compleet overstuur en door omstanders ervan weggehouden. Het was gruwelijk. M. had er een nachtmerrie over. Al hebben we het rationeel beredeneerd: er is hulp bij, het gaat vaker goed dan fout etc. En nu houd ik de hele dag AD Westland in de gaten.... ;(
pi_215549107
Ach @Quoi, dat hakt er ook flink in ;(
If they say
  maandag 11 november 2024 @ 13:06:56 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_215549334
Aj dat is heel naar inderdaad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215549532
@Quoi dat zijn nare dingen ;(

Onze vorige auto gaf af en toe een storing. Voor we op vakantie gingen, ben ik toch maar even naar de garage gegaan voor een diagnose (en weten of ik er veilig mee op vakantie kon). Conclusie, duur ding moest vervangen, kon wel veilig op vakantie. Maar na die check kwam die melding bijna niet meer... Leek dus meer op een los contactje dan een onderdeel van 2000 euro. Zo jammer dat zo'n garage er dan niet voor openstaat om daar eens naar te kijken. Nee, protocol bij melding x is onderdeel y vervangen.

Wij gingen eigenlijk altijd naar een merkdealer. Maar ik kreeg ook ooit zo'n met de vork geschreven rekening van een merkdealer dat ik nu bij een eenmanszaakje zit die Mini als hobby erbij doet O+ Hem vertrouw ik echt blindelings voor het onderhoud aan mijn auto.
  maandag 11 november 2024 @ 13:37:51 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215549632
Ik rij Saab dus ik ga naar de Saabspecialist, merkdealers zijn er natuurlijk niet meer, maar juist een Saab moet je niet bij een universeelgarage laten onderhouden, er zijn veel te veel dingetjes die zij niet goed kunnen oplossen door het gebrek aan specifieke kennis, die de Saabspecialist wel heeft, daarmee is het dus vaak goedkoper om een probleem daar te laten oplossen, omdat zij geen 3 dagen op zoek hoeven naar de oorzaak.

Mijn bandenman heeft zijn zaak verkocht aan de lokale Peugeot/Nissan dealer, dus daar was ik vrijdag voor de bandenwissel (het is weer wintertijd), zag mijn auto de parkeerplaats weer opgereden worden, maar ik zie de monteur maar niet verschijnen, zie allerlei lampen aan en uit gaan behalve de goede, dus ik ben hem maar even gaan redden, want bij oude Saabs kan de sleutel er alleen maar uit als hij in z'n achteruit staat :D
Wist hij niet, de chef werkplaats was verbaasd omdat die monteur van een universeelgarage komt, dus ik: "maar wie zijn Saab serieus neemt laat hem niet bij een universeelgarage onderhouden, daar zijn teveel typische Saabdingetjes voor, dat wil je gewoon bij de Saabspecialist laten doen, dus ik denk niet dat hij daar vaak een Saab gezien heeft".

Saab heeft ook wel eens een melding trouwens, en een bijzonder fenomeen dat Saabrijders wel kennen: SSHS.
Saab Self Healing System :+

Overigens ben ik ook niet ontevreden over hun prijsstelling, arbeidsloon is nu geloof ik ¤ 75 ex BTW per uur, maar heel veel zaken die vervangen moeten worden kun je ook online de prijzen van zien bij de diverse verkooppunten, en die prijzen gaan niet factor 3 ofzo, meestal gaan ze gewoon 1 op 1, behalve dat zij dan waarschijnlijk wel korting krijgen.
Ik heb ook wel eens een doosje spullen verzameld (sloop en nieuw) die vervangen moesten worden, vinden ze helemaal geen probleem, scheelt hen vooral veel zoektijd om die zut te vinden en bestellen, want dat is soms wel een dingetje natuurlijk: het is niet allemaal op voorraad.
Ze weten dat ik dat uitzoeken/opzoeken leuk vind en vinden het helemaal best als ik met een doos spullen aankom met de vraag dat spul te vervangen.
Wordt er gewoon arbeidsloon gerekend, that's it.

[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 11-11-2024 14:06:15 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215549881
Mijn broer is van zijn 16e tot zijn 45e automonteur geweest. Eerst alleen Nissan vervolgens van alles. Ik liet en laat prijsopgaves en diagnoses door garages altijd even door hem checken. Paar x echt discussies door geweest, voelde me aardig genaaid door de garage iig.

Nu met de Kia altijd bij de dealer waar we hem gekocht hebben en nooit gedoe. Goede, snelle service ook.

Mijn broer heeft me ooit 'verboden' een Franse auto te kopen. Toen we een Peugot kochten, zei hij ook: je zoekt het maar uit. Wat een waardeloze auto was dat zeg. In 2 jaar tijd ontelbaar vaak in de garage gestaan, dure reparaties ook. De laatste keer hebben we hem daar gelaten. Dure aankoop is dat geweest.

Met onze huidige is nooit wat, behalve de slijtagedingen. Die calculeren we in.
  maandag 11 november 2024 @ 14:12:06 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215549917
Nou, ik had tijd zat terwijl de banden verwisseld werden, dus ik heb in de garage even rondgekeken en wat auto's gepast, maar ik weet dus al dat het geen Peugeot gaat worden als wij een elektrische auto willen.
Iedere keer als ik de stand van de stoel en het stuur prettig had zat het stuur voor het dashboard.
Dat gaat m niet worden.

De Nissan Qashqai die er stond zat wel prima trouwens, wel zorgwekkend dat ik een auto met een hoge zit wel interessant vind, het staat wel vast dat ik oud begin te worden :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215550033
Wij vonden de stoelen in de Peugot heerlijk zitten. Ik heb lang Nissan gereden, daar was ook nooit wat mee aan de hand en ik reed echt oudjes. Een hoge instap snap ik wel hoor, ik vind ze alleen reuze irritant voor me op de snelweg. Vooral als ze 90 rijden, bumperkleven en rechts inhalen doe ik niet, als ik er dan eindelijk langs kan, zwaai ik na de 70ers erin

Ik vermoed dat jij iets meer gas geeft Leandra. :)

Wij hebben overigens niets met auto's, als het maar rijdt bij wijze van spreken.
pi_215550067
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 14:27 schreef exode het volgende:
Wij vonden de stoelen in de Peugot heerlijk zitten. Ik heb lang Nissan gereden, daar was ook nooit wat mee aan de hand en ik reed echt oudjes. Een hoge instap snap ik wel hoor, ik vind ze alleen reuze irritant voor me op de snelweg. Vooral als ze 90 rijden, bumperkleven en rechts inhalen doe ik niet, als ik er dan eindelijk langs kan, zwaai ik na de 70ers erin

Ik vermoed dat jij iets meer gas geeft Leandra. :)

Wij hebben overigens niets met auto's, als het maar rijdt bij wijze van spreken.
Wij hebben ook Peugeot. Het is de eerste sw waar ik lekker in kan rijden voor langere tijd. In onze eerdere gezinsauto's kreeg ik snel pijn in schouders en nek (ik denk omdat ik 1.54m ben en die stoelen gewoon niet goed pasten). Dus dat vind ik ook wel belangrijk. Al heeft hij soms rare issues inderdaad. Het blijft Frans :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215550096
@Quoi wat afschuwelijk. :'( Laat je het weten als je meer info kan vinden?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215550122
Wat vreselijk @Quoi, begrijpelijk ook dat M er nachtmerries van had. Ik liep laatst met mijn 8 jarige langs een vrouw die van de fiets was gevallen en op dat moment werd geholpen door omstanders, allemaal bloed op de grond en de vrouw was buiten bewustzijn. Daar was de 8 jarige ook vreselijk van onder de indruk, wilde er de terugweg niet weer langs dus toen met een omweg weer terug gegaan.

Zeker op kinderen maakt zoiets grote indruk, laat staan als er dan ook nog een kind bij betrokken is en een moeder zo overstuur ;( Ik duim dat het meevalt en dat het goed komt met dat kindje!
pi_215550127
Wat een nare ervaring Quoi, hopelijk valt het mee. Begrijpelijk dat M nachtmerries had.

Sterkte vandaag Hillie.
pi_215550798
Hillie hebben jullie al nieuws?

Quoi wat een rotte ervaring :{

Ik ben benieuwd naar jullie advies over het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 74% gewijzigd door Amsel op 12-11-2024 02:43:15 ]
pi_215550845
In elk geval haar elke keer laten uitloggen, dat is sowieso handig om te onthouden.
Of misschien met dochter en vriendinnetje een algemeen gesprek aangaan over stelen, zonder expliciete beschuldigingen te uiten.
pi_215550908
@Amsel dat is een lastige.
SPOILER
pi_215551066
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 16:24 schreef SaskiaR het volgende:
In elk geval haar elke keer laten uitloggen, dat is sowieso handig om te onthouden.

Dat sowieso! We zitten er normaal bovenop, gamen mee, lezen hun chats na, leggen uit wat je vreemden wel en niet over jezelf mag vertellen, enzovoorts. Ik had er alleen niet bij stilgestaan dat het risico ook van je irl vriendinnetje zou kunnen komen -O-
pi_215551111
@Deepfreeze Buitenspelen is sowieso altijd beter natuurlijk :D
pi_215551140
SPOILER
Hoe is het gegaan hillie? Hebben jullie al iets meer duidelijkheid?

Heftig Quoi, ik kan begrijpen dat dat indruk maakt bij iedereen. Heb je al op regio15 gekeken of er iets over staat?
pi_215551932
Nu pas tijd om te reageren.

Vanmorgen om 11.00 beide de opticien dat ze een afspraak gemaakt had bij de oogarts om 13.00.
Dus m’n collega geregeld die stand-by voor mij stond om m’n dienst over te nemen.

Eerst bij iemand binnen die een oogmeting deed en wat vragen stelde. En nog even wat druppels toediende om de pupillen te vergroten zodat de oogarts daarna makkelijker onderzoek kon doen.

Daarna naar de oogarts, die met name vroeg naar de klachten die ze had. Maar die heeft ze dus helemaal geen. Daar leek hij verbaasd over aangezien hij het twee keer aan haarzelf vroeg en ook nog aan mij.

Hij heeft met een microscoop in haar ogen gekeken en bevestigd dat haar oogspier dikker is dan normaal. Hij heeft niet meer het woord stuwingspapil gebruikt (dit had hij richting de opticien in het weekend wel bevestigd naar aanleiding van de doorgestuurde foto’s).

Naar aanleiding van wat hij zag wil hij met spoed een scan laten maken (gewoon achter een apparaat, verder weet ik niet wat voor scan) en een gezichtsveldonderzoek laten doen.
Dit moest nog deze week en dan volgende week terug om de uitslag te bespreken.

Voor deze week was er geen plek meer dus de assistente heeft met hem overlegd of het goed was de onderzoeken maandag te doen en dan meteen er achteraan de uitslag bespreken (die is meteen bekend na de onderzoeken). Dat was goed omdat dan het resultaat niet later was dan wanneer het in twee delen werd gedaan. Anders had ze iemand anders z’n afspraak verplaatst zodat ze toch nog terecht kon. Wel fijn dat ze zo mee passen en meten om het in te plannen. Maar aan de andere kant vind ik die spoed ook wel spannend eigenlijk.

Dan wilde de oogarts ook nog een afspraak laten plannen bij de orthoptist. Die mocht binnen 4 weken maar die kon de assistente ook voor morgen nog inboeken, zodat de oogarts die uitslag volgende week ook mee kon nemen. Dit onderzoek staat los van het probleem met de oogzenuw. Maar doen ze standaard bij kinderen onder de 12 die bij hun komen.

Maar goed volgende week rond deze tijd zullen we meer weten denk ik. (Afspraak is eind van de middag)
  maandag 11 november 2024 @ 18:44:33 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215551999
Oh nou... ik zou al die spoed ook wel heel spannend vinden. En dan idd vragen of ze klachten heeft. Dat betekent dat datgene dat zij zien normaliter serieuze klachten zou kunnen even en sowieso serieus genomen moet worden, toch?
Sterkte met nog weer een weekje afwachten. :*
pi_215552044
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 18:44 schreef BE het volgende:
Oh nou... ik zou al die spoed ook wel heel spannend vinden. En dan idd vragen of ze klachten heeft. Dat betekent dat datgene dat zij zien normaliter serieuze klachten zou kunnen even en sowieso serieus genomen moet worden, toch?
Sterkte met nog weer een weekje afwachten. :*
Wat ik met googelen te weten gekomen was is dat de klachten die er bij horen, hoofdpijn, braken of tijdelijk dubbel zien zijn.
Dus voor mijn gemoedsrust ga ik maar even uit dat het mee gaat vallen aangezien ze geen klachten heeft. (Niet dat me dat elk moment van de dag lukt hoor om dat zo te relativeren O-) maar probeer voor haar in ieder geval niet te laten blijken dat ik het spannend vind)
  maandag 11 november 2024 @ 19:05:55 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215552243
Nou, fijn dat ze er zo bovenop zitten maar dat maakt het idd wel behoorlijk spannend allemaal :{

Sterkte daarmee :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215552327
@Quoi wat heftig om te zien zeg! Hopelijk gaat het wel allemaal goed aflopen verder!

@Amsel
SPOILER
pi_215552530
Blijft dus nog even spannend Hillie. Wel een geruststelling dat ze al die symptomen niet heeft. En ja, spoed geeft toch wat meer druk op de ketel. Nog een weekje, dan weten jullie hoe en wat. Sterkte met afwachten :*
@Amsel
SPOILER
If they say
pi_215552672
#@hilliebillie Ze maken het wel spannend zeg :{ Succes met afwachten, ik hoop dat het allemaal gewoon oké blijkt te zijn en geen enge oorzaken heeft.

Dank voor jullie reacties en adviezen. Al was het maar zodat ik weet dat ik niet de enige ben voor wie dit een lastig vraagstuk zou zijn!
pi_215552728
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:30 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat had mijn broertje met een huurfietsje op Guernsey, rem knapte. Gelukkig niet toen we de afdaling maakten waarbij er onderaan een dikke muur stond... :X

@Mushanga71 dat is wel heel kapot... :{

@hilliebillie, de orthoptist is inderdaad standaard voor kinderen onder de 12, dan meten ze de sterkte vaak ook nog een keer met glaasjes en een lampje en de druppels. Dan hoeft het kind verder niks aan te geven.
Is wat objectiever dan de meting bij de opticiën, omdat kinderen het niet altijd even nauwkeurig aangeven.
En de orthoptist kijkt naar de stand en samenwerking van de ogen.
Fijn dat ze zo meedenken!
En spannend nog even, dat ze niet de alarmsymptomen heeft lijkt mij ook enigszins geruststellend :*
  maandag 11 november 2024 @ 20:22:01 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215552885
Ik bedenk net: als ze bepaalde pijnen/problemen altijd al heeft zal ze het wellicht niet herkennen als een klacht, dan is het nou eenmaal zo, qua hoofdpijn zou ik dat niet eens uitsluiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215553113
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:22 schreef Leandra het volgende:
Ik bedenk net: als ze bepaalde pijnen/problemen altijd al heeft zal ze het wellicht niet herkennen als een klacht, dan is het nou eenmaal zo, qua hoofdpijn zou ik dat niet eens uitsluiten.
Zou kunnen inderdaad. Maar voor nu probeer ik me nog even voor te houden, geen klachten gaat goed nieuws zijn O-)
De jongste is over het algemeen ook best een pieper qua pijn. Maar we gaan het afwachten. En misschien als alles straks is opgelost dat ze aangeeft, dat is fijn, geen hoofdpijn meer, wie weet ☺
  maandag 11 november 2024 @ 20:55:12 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215553288
Ja, het zou wel zo prettig zijn als ze (nog) helemaal geen klachten heeft, al was het alleen al omdat je dan gevoelsmatig nog aan de goeie kant zit zeg maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 november 2024 @ 21:53:44 #169
37150 livelink
pi_215553976
Een lange week wordt het zo, Hilliebillie :* .

Hoe is je dochter er zelf onder? Heeft ze door dat het wel ergnstig is?

@oh-oh, hoe is het met jou nu?
pi_215554619
Ze vind het zelf niet echt spannend. Ik probeer het voor nu voor haar ook niet te spannend te maken zo lang we geen duidelijkheid hebben. Ze vond het wel bijzonder dat het zo maar kon zijn dat ze de afspraak van iemand anders zouden afzeggen voor haar als dat zou moeten. Maar daar denkt ze verder niet over na.

Ze had het van het weekend wel een keer over dat ze geopereerd moet worden terwijl het daar helemaal niet over is gegaan. En vandaag vroeg ze voor we bij het ziekenhuis binnen gingen of ze dan niet geopereerd hoefde te worden. Daarop heb ik aangegeven dat ik geen idee heb en dat de oogarts eerst moet bepalen wat het is.

Vanmiddag nog eens gevraagd of ze het spannend vond, maar dat was niet. (ze vond het vooral leuk dat ze een paar keer school mag missen ;) prios van een 11-jarige :D )
pi_215554934
Poeh hillie, wat spannend. En met spoed is een week wachten nog behoorlijk lang voor jullie ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215555694
Ach hillie, nog steeds onzekerheid. Veel sterkte deze week :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 12 november 2024 @ 08:54:52 #173
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215555937
@hilliebillie Wat ontzettend vervelend allemaal. Ik zou er ook nijdig van worden. 'Patiënten' hebben allemaal Google en door ze met 'spoed' te behandelen, stuur je ze toch nogal vogelvrij naar huis. Vind ik.

SPOILER
@livelink Wat een dilemma. Zou het zijn dat de vriendin niet doorheeft dat stelen in een spelletje wel degelijk ook echt is. Kan me zomaar voorstellen dat kinderen zich binnen zo'n spel vrijer bewegen. Ik geloof dat alle nuttige tips al wel voorbijkwamen. Succes!
  dinsdag 12 november 2024 @ 09:09:15 #174
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215556049
Ook zo'n game-gerelateerd dilemma. Toch altijd leuk om te zien hoe jullie dit aan zouden vliegen ;)

SPOILER
pi_215556091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:09 schreef Quoi het volgende:
Ook zo'n game-gerelateerd dilemma. Toch altijd leuk om te zien hoe jullie dit aan zouden vliegen ;)

SPOILER
SPOILER
pi_215556183
@hilliebillie Fijn dat ze er zelf weinig last heeft van de spanning. Hopelijk valt alles mee!

quote:

SPOILER
Herkenbaar. En dezelfde oplossing gekozen. Destijds was het een ander spel, maar hetzelfde effect.
pi_215556322
quote:

SPOILER
SPOILER
  dinsdag 12 november 2024 @ 09:58:37 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_215556397
quote:
spoiler
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215556492
@Quoi
SPOILER
pi_215556767
Quoi:

SPOILER
pi_215557163
Wij hebben thuis de regel dat er pas na 16:00 uur gegamed mag worden, dat weten alle vriendjes ook. Eerder zeuren heeft geen nut, en met een ophaaltijd van uiterlijk 17:00 uur is het max 1 uur gamen en hebben ze tot die tijd al veel andere dingen gedaan.

Tv kijken mag overigens niet met een vriendje erbij, daarvoor spreek je niet af natuurlijk. Samen gamen vind ik wat anders.
pi_215557264
B spreekt wel af of samen tv te kijken: voetbal :D

Hij speelt vaak bij een vriendje waar ze inderdaad non stop samen gaan gamen. Dat is bij iemand anders en dat is prima. Wel is de afspraak dat hij dan thuis zijn schermtijd ook meteen heeft opgemaakt.

Binnenkort komt onze huidige tv op zijn slaapkamer en een Switch, zijn schermtijd gaat echter niet omhoog. Ik ben benieuwd hoe hij daarmee om zal gaan. Het is vooral om hem van zijn tablet af te krijgen :@ In de raarste houdingen hangt ie met dat ding en dan klagen over nekpijn etc.
Hij krijgt steeds meer behoefte aan privacy en niet steeds zijn zusje in zijn nek.
  dinsdag 12 november 2024 @ 12:39:34 #183
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215557714
Oh dat moment gaat er hier ook wel van komen @exode Hij ziet de kamer van zijn "grote broer" (in zijn woorden O+
is zoon van vrienden, 21 jaar, thuiswonend) als GROOT voorbeeld. Type mancave :D

In principe wil ik M. binnen die schermtijd veel vrijheid geven als ik zie dat hij dat goed handelt. Alleen de aanzuigende (of afstotende) werking op "vrienden" is gewoon een tweede.

Op de vraag wat M. ervan vindt: hij vindt het ok-ish. Heb met hem de opties doorgenomen en hij begrijpt het wel. Hij zou dan wel graag met het ene vriendje wel en andere vriendje wel willen Fortniten, maar dat gaat 'm niet worden helaas.
pi_215557881
Ik heb dus een kind wat het liefst niks anders doet dan op een scherm :{ Daarom hebben we de schermtijd drastisch ingeperkt. Maar of dat de oplossing is, ik vraag het me af.
Mijn kind kan dus ook 5 minuten na schermtijd zeggen dat hij zich verveelt...

Omdat ik ook snap dat het leuk is om met vriendjes te gamen, mogen ze soms -op een dag dat je toch niet lekker buiten kunt spelen- twintig minuten op de Switch. Bij de meeste vriendjes gaat dat soortgelijk, tussen 15 en 30 minuten.
Ik merk wel dat J soms bij een minder close vriendje gaat spelen omdat ze daar de hele middag mogen Minecraften. Voor een keer niet erg, maar niet standaard wat mij betreft.
pi_215558236
Het gamen ja…

Om diverse redenen zijn laptop en switch momenteel twee weken achter slot en grendel (tot zondag) en ik vind het heeeeerlijk :@
Ik ga een goed gesprek aan met de heren voordat ze weer te voorschijn komen.
pi_215558655
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 12:39 schreef Quoi het volgende:
Oh dat moment gaat er hier ook wel van komen @:Exode Hij ziet de kamer van zijn "grote broer" (in zijn woorden O+
is zoon van vrienden, 21 jaar, thuiswonend) als GROOT voorbeeld. Type mancave :D

In principe wil ik M. binnen die schermtijd veel vrijheid geven als ik zie dat hij dat goed handelt. Alleen de aanzuigende (of afstotende) werking op "vrienden" is gewoon een tweede.

Op de vraag wat M. ervan vindt: hij vindt het ok-ish. Heb met hem de opties doorgenomen en hij begrijpt het wel. Hij zou dan wel graag met het ene vriendje wel en andere vriendje wel willen Fortniten, maar dat gaat 'm niet worden helaas.
B wil een pc, een tv en de rest van zijn kamer een terrarium vol slangen en andere reptielen. Oh ja een capybara, dat is zijn nieuwe liefde. We houden het bij de tv.
Hij zit elke dag achter de laptop maar dat is voor zijn werkstuk.

Hij kijkt nu vaak voetbalfilmpjes op zijn tablet en gaat die trucs dan nadoen in de tuin of in de woonkamer. Dat vind ik prima schermgebruik. 5 minuten kijken, 30 minuten bewegen. En als hij Mark Rober gaat kijken op Youtube kijk ik ook mee. Ik reageer dan enthousiaster dan B zelf _O-
pi_215558966
Oh de schermtijd ja….
Hier zijn YouTube op tv achter een code en van de tablets afgegooid. Ze zijn op het moment van kijken niet aanspreekbaar en erna super vervelend en brutaal.
Gamen inderdaad na het spelen, ik heb daar geen strakke regels voor, maar gaat eigenlijk altijd in overleg. De jongens vinden het ook leuk om daar zelf een stem in te hebben en zijn best redelijk.

Wat tv kijken betreft, liefst iets van npo en anders Netflix. Maar ze kijken nu ook uit eigen initiatief klokhuis en jeugdjournaal, dat vind ik sowieso prima.
pi_215559086
Jeugdjournaal kijk ik altijd samen met B, ben ik zelf ook weer op de hoogte ;)

Oude afleveringen Checkpoint en Mythbusters, ook samen, geweldig!

Maar van die lompe Youtube filmpjes met rare challenges kijkt hij zelf, nu dus op zijn tablet in de toekomst op zijn eigen tv. Dan lacht ie vooral veel, typische groep 7 humor of zo denk ik. Hij Appt er ook over met zijn vrienden, sturen elkaar die lompe dingen door.
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:01:22 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215559499
Waku Waku is hier favoriet O+

M. heeft de boodschap goed overgedragen en vandaag kwam er weer een heel nieuw vriendje over de vloer. Half uur samen gegamed en nu lekker buiten voetballen. Gepaard met veel gebrul en geschreeuw, want ik hoor ze hier :D
pi_215559714
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:01 schreef Quoi het volgende:
Waku Waku is hier favoriet O+

M. heeft de boodschap goed overgedragen en vandaag kwam er weer een heel nieuw vriendje over de vloer. Half uur samen gegamed en nu lekker buiten voetballen. Gepaard met veel gebrul en geschreeuw, want ik hoor ze hier :D
Oh ja, Waku Waku is inderdaad ook een favo! Hoewel ik oudste gisteren overtuigd kreeg om te O+ lezen O+ ipv tv kijken.

SPOILER
  dinsdag 12 november 2024 @ 16:33:03 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215559755
Waku Waku, Rachel valt binnen en checkpoint zijn hier favoriet bij de oudste (bijna 6). De jongste wil vooral paw patrol, sharkdog en little angel kijken. Allemaal prima.

Zelf ben ik the witcher aan het kijken. Best maf en extreem soms, maar wel boeiend O+
pi_215559911
Ik heb laatst Kabouter Wesley geïntroduceerd bij de mijne. Dat was achteraf misschien niet het slimste dat ik ooit heb gedaan, hij vond het iets te leuk :@
pi_215560296
Mijn oudste vindt het jeugdjournaal inmiddels kinderachtig en kijkt het half 8 nieuws. Ik moet er zelf even aan wennen en verlang wel terug naar de kindereditie ;(

Maar Even tot hier vindt hij ook heel leuk.

en oke, de flauwe youtubefilmpjes helaas ook. Ook de debiele memes vliegen je om de oren en worden ook gedeeld in de klassegroepsapp enzo :')
pi_215560318
Vanmorgen mazzel gehad. Dook net voor de politie de weg op dus ze reden achter me en hebben mijn ontbrekende nummerplaat dan ook niet gezien :+ Houder was stuk, zit nu een nieuwe op en de plaat zelf is wat gekreukt maar ik rij iig weer legaal *)
If they say
pi_215560408
Zoon is een gamer, net zoals zn zus vroeger en ik laat het gaan. Zowel op de PS, de switch en zn foon. Of hij kijkt YouTube, idd van die stomme filmpjes :')
Verder leest hij manga én kijken we vaak samen films en series. Zaterdag komt het tweede deel van seizoen zes van Cobra Kai O+ uit dus zijn we net weer begonnen met het eerste deel van dat seizoen.
Hij is nu 14 en wil heeel graag Vikings en GoT kijken en hoewel ik weinig verboden heb, mag hij deze series voorlopig nog niet zien. Vind ze niet geschikt voor onder de 25 :P
If they say
pi_215560700
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 16:25 schreef LeSage het volgende:

[..]
Oh ja, Waku Waku is inderdaad ook een favo! Hoewel ik oudste gisteren overtuigd kreeg om te O+ lezen O+ ipv tv kijken.

SPOILER
Oh mijn hart breekt ;(
pi_215560712
De mijne heeft gelukkig mijn smaak overgenomen, hij zit 's ochtends plat voor South Park O+
pi_215560787
Hier de Simpsons :D We zijn bij seizoen 6 van de 33, geloof ik :')
If they say
pi_215560924
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:22 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oh mijn hart breekt ;(
Mijne ook….
Ik weet ook niet zo goed waarom hij dat deed. We zijn hier eigenlijk altijd open en ook wel relaxed. Denk dat hij het misschien spannend vond om te gaan vertellen of zo.
Daarom extra blij dat het gesprek daarna heel gezellig was en hij er ook echt mee kon lachen O+
pi_215561046
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 18:43 schreef LeSage het volgende:

[..]
Mijne ook….
Ik weet ook niet zo goed waarom hij dat deed. We zijn hier eigenlijk altijd open en ook wel relaxed. Denk dat hij het misschien spannend vond om te gaan vertellen of zo.
Daarom extra blij dat het gesprek daarna heel gezellig was en hij er ook echt mee kon lachen O+
Poppie O+ Maar een extra cadeautje/lekkers in z'n schoen zaterdagavond!
  dinsdag 12 november 2024 @ 19:22:57 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_215561390
Ha. Mijn oudste heeft zijn theorie binnen. Heel erg blij mee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 november 2024 @ 20:00:07 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215561806
Wat goed! Gefeliciteerd!!
Nog even en je kunt ernaast zitten, heb je een chauffeur.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215561829
Mijn dochter maakte gisteren haar chocolade showstuk af. Echt alles is van chocolade.
Ik ben zo trots!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215562003
Wauw @Vicky, prachtig!
pi_215562019
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 20:03 schreef Vicky het volgende:
Mijn dochter maakte gisteren haar chocolade showstuk af. Echt alles is van chocolade.
Ik ben zo trots!

[ afbeelding ]
Een tien! 💐
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 20:24:26 #206
5428 crew  miss_sly
pi_215562050
quote:
Ik ben zo trots!

[ afbeelding ]
O wauw, wat een kunstwerk O+
Ik snap dat je trots bent!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 november 2024 @ 20:27:35 #207
37150 livelink
pi_215562102
Wat ongelooflijk bijzonder Vicky. Snap heel goed dat je trots bent!
pi_215562162
Wow Vicky! :o
pi_215562327
Zonde om op te eten Vicky! Ze kan zo tiktokker gaan worden als ze hier maak-filmpjes van gaat filmen.
pi_215562591
Wauw Vicky, wat heeft je dochter een talent O+ echt ontzettend mooi en knap!
  dinsdag 12 november 2024 @ 22:17:10 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_215563191
Wow @Vicky

Dat is echt zo ongelooflijk knap!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215563201
Wow, wat knap @Vicky! Echt heel mooi!
pi_215563280
Wat gaaf Vicky
Echt super mooi geworden!
pi_215563286
quote:
Ik ben zo trots!

[ afbeelding ]
O+ echt onwijs knap!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 12 november 2024 @ 22:48:34 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215563451
quote:
Ik ben zo trots!

[ afbeelding ]
Jemig wat knap! _O_
pi_215563505
Wauw super knap Vicky!

Hier kijkt de oudste onder andere simpsons en Southpark momenteel. En inderdaad, domme YouTube filmpjes
pi_215564655
@Vicky wat ontzettend mooi! Daar kun je trots op zijn!

@Troel Dat is ook lekker in de pocket! C mag in januari op voor zijn tussentijdsetoets. Over een poosje kunnen we gereden worden :D
pi_215564776
Wow Vicky! Zonde hem er een hapje van te nemen, wat een kunstwerk.
pi_215564847
@Troel theorie gehaald is wel heel fijn! *O* Heeft hij ook al een datum voor praktijk?
En hoe gaat het nu met jou?
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 13 november 2024 @ 10:13:37 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_215565368
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 08:59 schreef Phaidra het volgende:
@:Troel theorie gehaald is wel heel fijn! *O* Heeft hij ook al een datum voor praktijk?
En hoe gaat het nu met jou?
Nee, ik gok dat de rijschool daar nu naar gaat kijken, maar neem aan dat dat pas volgend jaar wordt. Liever dat ze de ruimte nemen om goed te leren rijden dan te vroeg op gaan.

Gisteren was een slechte dag. Veel pijn en werd daar ook heel emotioneel van. Na de fysio maandag voor mijn schouder heb ik daar wel minder last van. Ik moet mijzelf echt gewoon dwingen om te eten en te drinken, ook al smaakt het me niet. Dat ben ik niet gewend. Verder ben ik een warhoofd. Ik liet gisteren het tosti-ijzer aanstaan (gelukkig viel het een ander op) en ik loop rustig met een afstandbediening op zak in plaats van mijn oortjes :? Woorden vinden kost moeite. Zal dus blij zijn als die brainfog van de narcose weg is :@
Op andere momenten ben ik wel helder. Ik deed gisteren open: fruitmand van mijn werk. Heb hem niet zelf aangepakt. Dus dat gaat wel goed. Gisteren heeft de jongste gekookt, morgen gaat mijn oudste aan de slag. Ze doen hun best, ook al is het soms lastig. Vandaag gaan ze allebei naar Zwolle voor de familiedag van opleiding van de oudste, dus spannend voor ze!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215565663
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:13 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, ik gok dat de rijschool daar nu naar gaat kijken, maar neem aan dat dat pas volgend jaar wordt. Liever dat ze de ruimte nemen om goed te leren rijden dan te vroeg op gaan.

Gisteren was een slechte dag. Veel pijn en werd daar ook heel emotioneel van. Na de fysio maandag voor mijn schouder heb ik daar wel minder last van. Ik moet mijzelf echt gewoon dwingen om te eten en te drinken, ook al smaakt het me niet. Dat ben ik niet gewend. Verder ben ik een warhoofd. Ik liet gisteren het tosti-ijzer aanstaan (gelukkig viel het een ander op) en ik loop rustig met een afstandbediening op zak in plaats van mijn oortjes :? Woorden vinden kost moeite. Zal dus blij zijn als die brainfog van de narcose weg is :@
Op andere momenten ben ik wel helder. Ik deed gisteren open: fruitmand van mijn werk. Heb hem niet zelf aangepakt. Dus dat gaat wel goed. Gisteren heeft de jongste gekookt, morgen gaat mijn oudste aan de slag. Ze doen hun best, ook al is het soms lastig. Vandaag gaan ze allebei naar Zwolle voor de familiedag van opleiding van de oudste, dus spannend voor ze!
Oef, klinkt nog wel zwaar. Fijn dat je wat hulp hebt van de kinderen :*.

Wat leuk, een familiedag! Daar had ik nog nooit van gehoord, maar wel een mooi initiatief. Hoop dat ze een leuke dag hebben :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 13 november 2024 @ 13:44:09 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215567713
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:13 schreef Troel het volgende:

[..]

:*
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 november 2024 @ 13:44:22 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215567716
quote:
Ik ben zo trots!

[ afbeelding ]
Schitterend!
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 13 november 2024 @ 13:51:21 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_215567806
Ik verveel me dus echt de pleuris :@

Sorry. Beetje last van mijzelf vandaag toch wel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 november 2024 @ 14:25:57 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215568147
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2024 13:51 schreef Troel het volgende:
Ik verveel me dus echt de pleuris :@

Sorry. Beetje last van mijzelf vandaag toch wel.
Dat mag toch gewoon! Ik weet niet of je van de spelletjes op je telefoon ofzo blij wordt, maar ik wil met liefde wordfeuden ofzo hoor ;-)
  woensdag 13 november 2024 @ 14:34:08 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_215568242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 14:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dat mag toch gewoon! Ik weet niet of je van de spelletjes op je telefoon ofzo blij wordt, maar ik wil met liefde wordfeuden ofzo hoor ;-)
Hehe ik doe wurdian met trui en nijna en dat kost al moeite :D

Wordfeud heb ik wel ergens nog. Username kun je denk ik wel raden en dan nl erachter (8>
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 november 2024 @ 14:38:27 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215568302
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2024 14:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Wordfeud heb ik wel ergens nog. Username kun je denk ik wel raden en dan nl erachter (8>
Heb je uitgenodigd. Wurdian ken ik niet. Is dat leuk?
pi_215568359
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2024 14:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Je bent vaak sneller dan ik ;) niks aan je vervelen en last hebben van jezelf :*.
pi_215568374
Heb je de Lego af Troel of is dat nog te intensief?
pi_215568379
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 14:38 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Heb je uitgenodigd. Wurdian ken ik niet. Is dat leuk?
Ik vind Wurdian is soort wordfeud, maar dan de doordachte versie ;) . Je kan een woord checken voordat je het legt, er zijn meer opties qua woorden dan in wordfeud en je kan meedoen aan toernooien enzo, maar je kan bijvoorbeeld ook een spel aanmaken met meerdere mensen tegelijk.
  woensdag 13 november 2024 @ 14:46:21 #231
35189 Troel
scherp en bot
pi_215568397
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 14:44 schreef exode het volgende:
Heb je de Lego af Troel of is dat nog te intensief?
Al af. En de vetplantjes, de chrysant en de plum ook. Dat kan half hangend, half zittend. Heerlijk vind ik het.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 november 2024 @ 14:53:11 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_215568457
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2024 14:46 schreef Troel het volgende:

[..]
Al af. En de vetplantjes, de chrysant en de plum ook. Dat kan half hangend, half zittend. Heerlijk vind ik het.
En het is een stuk leuker met die plantjes dan de dode kattengrasdingen die er eerst stonden :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215569893
Je kan ze nog ombouwen naar andere bouwsels, next level Lego ;)
Als je dichterbij had gewoond, had je wel wat grotere sets mogen lenen om te bouwen.

Ik ben set 80109 (Chinees Ijsfestival) aan het bouwen en ombouwen zodat deze beter in ons winterdorp past (denk Dickens).
  woensdag 13 november 2024 @ 17:07:31 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_215570152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 16:51 schreef exode het volgende:
Je kan ze nog ombouwen naar andere bouwsels, next level Lego ;)
Als je dichterbij had gewoond, had je wel wat grotere sets mogen lenen om te bouwen.

Ik ben set 80109 (Chinees Ijsfestival) aan het bouwen en ombouwen zodat deze beter in ons winterdorp past (denk Dickens).
Hoe groter hoe lastiger op bed/bank natuurlijk. Maar lief O+
Ik heb altijd veel met legobgespeeld, kocht op mijn 16e nog een bouwset en heb daar de hele zolder mee volgebouwd met zelfgemaakte straten enzo. Maar die lego staat allemaal bij mijn ouders in twee gigantische bakken. Zit ook heel veel carslego in enzo. Bij de kruidvat waren er sets in de aanbieding, dus voor morgen is er weer wat te doen :s)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215576022
Goodmorning :)

@Troel :*

Ik heb geen spelletjes op mn foon, behalve Pokemon go :') Heb ook geen spelletjes op de laptop, behalve patience, al heb ik dat helemaal niet :+
If they say
pi_215576573
Ik heb een dilemma over sociale interacties/activiteiten met collega's:
SPOILER
pi_215576601
Je gevoel geeft je het juiste antwoord al, denk ik :)
pi_215576648
@TolstoiFan
SPOILER
If they say
pi_215576652
SPOILER
pi_215576655
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:29 schreef TolstoiFan het volgende:
[
SPOILER
Met een meidenkwartet
  donderdag 14 november 2024 @ 11:01:46 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215576825
SPOILER
pi_215576907
Godverdomme :(
Halsema waarschuwt daders bedreigingen scholen: "Het is strafbaar"
https://www.at5.nl/artike(...)len-het-is-strafbaar

Niet quoten.
SPOILER
If they say
  donderdag 14 november 2024 @ 11:36:23 #243
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215577090
quote:
SPOILER
SPOILER
  donderdag 14 november 2024 @ 11:38:15 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215577107
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Potverdriedubbeltjes :(
Halsema waarschuwt daders bedreigingen scholen: "Het is strafbaar"
https://www.at5.nl/artike(...)len-het-is-strafbaar
[/spoiler]
Chaos in de hoofdstad :{
pi_215577198
Er lopen echt veel gekken in de wereld rond. Ik houd mijn hart vast voor Amsterdam maar ook de rest van Nederland. Laffe eikels zijn het.
pi_215577218
Ik heb een paar jaar geleden besloten vrijwel alle sociale dingen van mijn werkgever aan me voorbij te laten gaan. Goede beslissing. En ik voel me niet buitengesloten, achtergesteld, onbegrepen of wat dan ook.

Als mijn 1e reactie is 'vreselijk' dan doe ik het niet. Even borrelen met collega's vind ik vaak wel leuk.
  donderdag 14 november 2024 @ 11:58:25 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215577259
Tijdje geleden een hotel geboekt voor tweede kerstdag. Verrek, misschien hebben ze wel een leuk kerstmenu, bedacht ik me nu. Het hotel zit bepaald niet in bewoonde wereld. Ik had daar natuurlijk eerder aan moeten denken, maar goed. Ik informeer en nu is het: helaas, we zitten vol.

Is het gek dat ik dat niet heel gastvrij vind? Als hoteleigenaar zou ik altijd wat tafeltjes vrijhouden voor hotelgasten (en zelfs actief informeren of ze daar gebruik van willen maken), vooral met kerst.
pi_215577280
@TolstoiFan bij de prikker kijken wat anderen hebben ingevuld en strategisch invullen.
Kunnen je plannen op termijn altijd nog gewijzigd zijn als je van gedachten verandert O-)
pi_215577313
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:58 schreef Quoi het volgende:
Tijdje geleden een hotel geboekt voor tweede kerstdag. Verrek, misschien hebben ze wel een leuk kerstmenu, bedacht ik me nu. Het hotel zit bepaald niet in bewoonde wereld. Ik had daar natuurlijk eerder aan moeten denken, maar goed. Ik informeer en nu is het: helaas, we zitten vol.

Is het gek dat ik dat niet heel gastvrij vind? Als hoteleigenaar zou ik altijd wat tafeltjes vrijhouden voor hotelgasten (en zelfs actief informeren of ze daar gebruik van willen maken), vooral met kerst.
Voor mij gaan eten en slapen zelden samen dus ik zou ook als hoteleigenaar er niet op rekenen dat slaapgasten willen eten en daar dus ook geen tafels voor vrijhouden met het risico dat ze niet verkocht worden.
pi_215577372
Tis echt niet normaal meer als zelfs scholen bedreigd worden ;( En tis niet de eerste keer, vorig jaar ookal en het wend niet ;(
Nu hier, morgen weer ergens anders. Dit soort figuren moet echt keihard worden aangepakt.

Quoi, wat Vanyel zegt :Y
Weet niet vanaf wanneer er geboekt kan worden maar zodra dat kan, alvast boeken voor volgend jaar?
If they say
  donderdag 14 november 2024 @ 12:28:21 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_215577530
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 11:58 schreef Quoi het volgende:

Ik zou geen tafeltjes vrijhouden, maar zou men er bij boeken op die dagen zeker op wijzen dat er een leuk menu is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 november 2024 @ 12:30:41 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_215577552
quote:
SPOILER
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 november 2024 @ 18:30:48 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215580016
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2024 12:28 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik zou geen tafeltjes vrijhouden, maar zou men er bij boeken op die dagen zeker op wijzen dat er een leuk menu is!
Ja, misschien is dat wel wat realistischer. We hebben nu geannuleerd en een ander hotel geboekt incl. kerstdiner :P
  vrijdag 15 november 2024 @ 08:11:12 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_215584318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 18:30 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ja, misschien is dat wel wat realistischer. We hebben nu geannuleerd en een ander hotel geboekt incl. kerstdiner :P
Opgelost dus. Fijn dat die mogelijkheid er nog was!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 november 2024 @ 10:32:23 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215585139
quote:
SPOILER
De vorige werkgever van mijn man deed dat ook, er werd altijd lang naar uitgekeken en het was hét evenement van het jaar. Het was elk jaar extreem over de top luxe, en ze werden volledig in de watten gelegd. Dan gingen ze bijvoorbeeld naar Marrakech, en een van de activiteiten was dan op kamelen door de woestijn rijden. En elke maaltijd werd door chefkoks bereid. Dus het kan ook gewoon super gaaf zijn :P.
Het ligt denk ik helemaal aan het bedrijf en de invulling van zo'n uitje. Misschien eens rondvragen bij collega's wat het ongeveer inhoudt?
KuikenGuppy
  vrijdag 15 november 2024 @ 11:05:32 #256
37150 livelink
pi_215585362
quote:
SPOILER
Herkenbaar ja. Ik doe nu al een tijd niet meer mee met dit soort zaken. Ik werk 40 uur per week en mijn max qua woon-werkverdeling is daarmee echt wel bereikt. Al het extra, ook als het leuk moet zijn sla ik tegenwoordig af. Kost me tijd en energie die ik niet heb en levert me te weinig op om dat te compenseren.
pi_215585710
quote:
SPOILER
Zo herkenbaar dit. Mijn (sinds dit jaar) werkgever gaat eenmaal per 2 jaar een weekend weg met het hele bedrijf. Dit jaar naar een echt fantastisch land maar ik kon niet mee omdat het precies op de verjaardag van mijn jongste viel. Stiekem was ik daar heel blij om. Het idee om 3 dagen nonstop met collega's door te moeten brengen, geen moment om je terug te trekken en echt een heel druk programma (van 's ochtends tot 's avonds is alles gepland) zie ik gewoon echt niet zitten. Ik kan mij nu al druk maken over het feit dat ze over 2 jaar dus weer zoiets gaan plannen :')

Ik zou - als ik kon - wel zijn gegaan omdat ik geen nee kan zeggen. En omdat ik mij dan veel te bezwaard zou voelen om niet mee te gaan. Maar dat is niet het beste advies want als je er vervolgens zelf doodongelukkig van wordt is het niet de beste keus. Dus ik ga jou toch adviseren om vooral naar je gevoel te luisteren. Is het puur de angst die je tegenhoudt en is het een kwestie van daar overheen stappen en kan je dan wel genieten, dan zou ik het zeker wel proberen. Weet je op voorhand echter zeker dat jij hier niet gelukkig van wordt, kies dan voor jezelf!
pi_215586026
Ik vind het goed en leuk dat werkgevers van alles organiseren, maar ik kan me wel irriteren aan het feit dat het een soort moeten wordt.
Ik zeg niet dat het hier zo is, maar ik heb het bij mijn werkgever wel ervaren en dat ook uitgesproken. Mijn manager heeft dat (namens mij) vrij hoog op laten bespreken en daarna is de communucatie gewijzigd.

Je mag werknemers niet verplichten of zich verplicht voelen om aan activiteiten buiten het werk deel te nemen. Als je het leuk vindt, lekker doen, vind je het een verschrikking; niet gaan.

En soms is het inderdaad een kwestie van uitproberen en vind je het wel heel leuk.

Ik deed echt aan alles mee en ging overal heen, maar het ging me zo tegenstaan. De teamborrels en teamuitjes probeer ik wel mee te pakken, verder mogen ze zonder mij in de lampen gaan hangen.
pi_215586035
Al die uitjes en feesten hebben wel veel chantage materiaal opgeleverd ;) Ik dronk/drink nooit op werkdingen dus ik herinner me alles nog })
  vrijdag 15 november 2024 @ 12:46:44 #260
35189 Troel
scherp en bot
pi_215586121
Ik had voor na de operatie nieuwe balletjes besteld voor op mijn neuspiercing. Balletje gewisseld, en nu zijn de zakjes nergens meer te vinden. Niet rondom mijn bed, niet rondom de bank (en heel veel andere plekken zijn er niet). Ik snap er werkelijk niets van.
En het kost geen drol, maar ik kan er zo verdrietig om worden dat zoiets verdwijnt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215586596
Iedereen bedankt voor alle input, ervaringen en inzichten mbt de werkuitjes.
SPOILER
pi_215586625
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 11:52 schreef Schanu het volgende:

[..]
Zo herkenbaar dit. Mijn (sinds dit jaar) werkgever gaat eenmaal per 2 jaar een weekend weg met het hele bedrijf. Dit jaar naar een echt fantastisch land maar ik kon niet mee omdat het precies op de verjaardag van mijn jongste viel. Stiekem was ik daar heel blij om. Het idee om 3 dagen nonstop met collega's door te moeten brengen, geen moment om je terug te trekken en echt een heel druk programma (van 's ochtends tot 's avonds is alles gepland) zie ik gewoon echt niet zitten. Ik kan mij nu al druk maken over het feit dat ze over 2 jaar dus weer zoiets gaan plannen :')

Ik zou - als ik kon - wel zijn gegaan omdat ik geen nee kan zeggen. En omdat ik mij dan veel te bezwaard zou voelen om niet mee te gaan. Maar dat is niet het beste advies want als je er vervolgens zelf doodongelukkig van wordt is het niet de beste keus. Dus ik ga jou toch adviseren om vooral naar je gevoel te luisteren. Is het puur de angst die je tegenhoudt en is het een kwestie van daar overheen stappen en kan je dan wel genieten, dan zou ik het zeker wel proberen. Weet je op voorhand echter zeker dat jij hier niet gelukkig van wordt, kies dan voor jezelf!
Hier kan ik me helemaal in vinden. Rechtstreeks nee zeggen vind ik ook moeilijk, maar via een datumprikker geen probleem ;)
pi_215586656
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 11:05 schreef livelink het volgende:

[..]
Herkenbaar ja. Ik doe nu al een tijd niet meer mee met dit soort zaken. Ik werk 40 uur per week en mijn max qua woon-werkverdeling is daarmee echt wel bereikt. Al het extra, ook als het leuk moet zijn sla ik tegenwoordig af. Kost me tijd en energie die ik niet heb en levert me te weinig op om dat te compenseren.
En dit dus ook (al werk ik geen 40 uur)!
pi_215586792
De opluchting zegt genoeg lijkt mij. Stoer om voor jezelf te kiezen en niet wat er van je verwacht wordt.
  vrijdag 15 november 2024 @ 13:53:11 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_215586956
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:41 schreef exode het volgende:
De opluchting zegt genoeg lijkt mij. Stoer om voor jezelf te kiezen en niet wat er van je verwacht wordt.
Dit!

Stoer en knap. Respect, ik denk dat velen van ons hier een voorbeeld aan kunnen nemen (ik zeker!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215587036
Afgelopen week hadden wij een werkborrel. Ik vind het heel gezellig. En omdat ik in de OR zit, vind ik het ook belangrijk om bij sociale dingen aanwezig te zijn. Je hoort nog eens wat, zeg maar :+. Maar borrelen met zoveel mensen tegelijk is wel echt een aanslag. Ik kom overprikkeld thuis en slaap slecht. Ook zonder alcohol voelt het alsof ik de volgende dag een kater heb. Echt jammer.

Komende januari organiseren we voor de 3e keer een skitrip met het werk. Maar dat betalen deelnemers zelf, wij zorgen alleen dat er een locatie wordt geregeld. Dus ook volledig vrijwillig. De eerste keer waren we met 26 mensen, tweede keer 40 en dit jaar hebben 30 mensen zich opgegeven. Onwijs gezellig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215587057
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:41 schreef exode het volgende:
Precies dit wilde ik ook zeggen!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:09:40 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215587757
Sluit ik me bij aan! Well done ^O^ Het zal je verbazen hoeveel mensen dit stiekem een aanslag vinden, dit soort uitjes.
pi_215587881
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Iedereen bedankt voor alle input, ervaringen en inzichten mbt de werkuitjes.
SPOILER
Wat ontzettend goed, en een hele goede keuze zo te lezen :)
pi_215588442
OMG ik HAAT surprises. Ik hang serieus bijna de vlag uit dat dit het allerlaatste jaar is ze dit op school moeten doen. Nu ook met allerlei opgelegde regels zoals: het mag niet hetzelfde zijn als het kind in de afgelopen jaren al heeft gehad. Euhhh sorry. Hoeveel varieties van bv een voetbal surprise kun je maken. Want het moet wél iets zijn dat op het lijstje staat van hobbies. Mijn kind volledig in de stress.
Met een meidenkwartet
pi_215588521
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 16:01 schreef Cathmar het volgende:
OMG ik HAAT surprises. Ik hang serieus bijna de vlag uit dat dit het allerlaatste jaar is ze dit op school moeten doen. Nu ook met allerlei opgelegde regels zoals: het mag niet hetzelfde zijn als het kind in de afgelopen jaren al heeft gehad. Euhhh sorry. Hoeveel varieties van bv een voetbal surprise kun je maken. Want het moet wél iets zijn dat op het lijstje staat van hobbies. Mijn kind volledig in de stress.
Leveren ze er ook een lijstje bij met de surprises van de afgelopen jaren?
pi_215588583
quote:
Jeetje wat een strenge eis...

En iets als een voetbalschoen, een voetbalveld of een voetbalspelersbus ofzo, is dat een beetje makkelijk realiseerbaar als surprise? Of een scheidsrechterkaart, dan ben je zo klaar :')
pi_215588670
Wij hebben een keer een voetbalveld gemaakt en een voetbalshirt. Nu trokken we weer een voetbaljongen maar die houdt ook van tv kijken dus die krijgt een tv met voetbal op.
pi_215588914
quote:
Hoe weet je wat het kind andere jaren heeft gehad. De mijne weet al amper wat hij zelf had vorig jaar, laat staan de anderen :D

(ben blij dat we daar vanaf zijn)
  vrijdag 15 november 2024 @ 16:54:12 #275
37150 livelink
pi_215589096
Toch opvallend dat al die zaken die als leuk bestempeld worden zoveel stress opleveren. Werkuitjes, Sinterklaas vieren, surprises, enz.

Ik word steeds radicaler in mijn ideeën hierover. Stop er gewoon mee, met al die leuke dingen, waar dan meestal toch stiekem een prestatie-element in zit, waardoor het niet ontspannen genieten wordt.
pi_215589137
quote:
Wij doen voor het 2e jaar geen surprises. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant stiekem ook wel jammer maar de surprises gingen steeds verder over de top 🤣

Goed zo Tolstoi!

Wij hebben 2 nieuwe collega's en een collega net terug van verlof. Ze moeten alle 3 ingewerkt worden. Ik ben de dinosaurus en mijn manager vond het in eerste instantie een goed idee om mij vrij te maken van het werk om hun in te werken.. soort klasje. Heb meteen aangeven dat helemaal geen goed idee te vinden.
1 persoon inwerken prima. Afgelopen maandag 2 collega's even wat uit moeten leggen. Nou dat heb ik geweten. Ik vond het al niet fijn om het te doen, maar 's avonds kon ik echt slecht slapen.
Nogmaals duidelijk gemaakt dat ik 1 collega inwerk en de andere 2 door anderen ingewerkt moeten worden. Manager was het er gelukkig mee eens.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215589974
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 16:54 schreef livelink het volgende:
Toch opvallend dat al die zaken die als leuk bestempeld worden zoveel stress opleveren. Werkuitjes, Sinterklaas vieren, surprises, enz.

Ik word steeds radicaler in mijn ideeën hierover. Stop er gewoon mee, met al die leuke dingen, waar dan meestal toch stiekem een prestatie-element in zit, waardoor het niet ontspannen genieten wordt.
100%
Kijk ik haat creatief zijn. Ben er gewoon niet voor gemaakt. Mijn kind vindt het wel leuk! Dus ik faciliteer. Maar ze neemt alles wat de meester zegt héél serieus.
Ik stuur nooit een bericht naar school maar ben er nu echt toe in staat. Iedereen vult jarenlang dezelfde hobbies en zo in. Hoeveel dingen kun je bedenken met dans. Werkelijk.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 15 november 2024 @ 18:10:20 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215590076
M. doet dit jaar voor het eerst surprises. Ik ben niet zo van het aansturen, laat 'm zelf maar in actie komen. Kijken of dat echt gebeurt. Er ligt een doos en een tekening in zijn kamer. Verder ga ik het een beetje loslaten (en vermoedelijk een paar dagen voor de deadline wat versnellen) :D

Groeten uit de kantine van de manege btw. Zo blij dat mijn vriend mee gaat en alles durft met afzadelen enzo. Ik blijk toch best een sissie en heb net maar een biertje besteld aan de bar. Morgen doe ik voetbal wel, da's meer mijn ding.
  vrijdag 15 november 2024 @ 18:16:20 #279
37150 livelink
pi_215590205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 18:10 schreef Quoi het volgende:
M. doet dit jaar voor het eerst surprises. Ik ben niet zo van het aansturen, laat 'm zelf maar in actie komen. Kijken of dat echt gebeurt. Er ligt een doos en een tekening in zijn kamer. Verder ga ik het een beetje loslaten (en vermoedelijk een paar dagen voor de deadline wat versnellen) :D

Groeten uit de kantine van de manege btw. Zo blij dat mijn vriend mee gaat en alles durft met afzadelen enzo. Ik blijk toch best een sissie en heb net maar een biertje besteld aan de bar. Morgen doe ik voetbal wel, da's meer mijn ding.
Kijk, een biertje in de kantine zonder het gedoe vind ik dan wel ontspannend. Geniet ervan!
  vrijdag 15 november 2024 @ 18:18:21 #280
37150 livelink
pi_215590235
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 18:01 schreef Cathmar het volgende:

[..]
100%
Kijk ik haat creatief zijn. Ben er gewoon niet voor gemaakt. Mijn kind vindt het wel leuk! Dus ik faciliteer. Maar ze neemt alles wat de meester zegt héél serieus.
Ik stuur nooit een bericht naar school maar ben er nu echt toe in staat. Iedereen vult jarenlang dezelfde hobbies en zo in. Hoeveel dingen kun je bedenken met dans. Werkelijk.
Spitzen maken en dan in de punt het cadeautje stoppen? Of is dat al 100 x gedaan?

Ik ben over het algemeen wel creatief met ideeën, maar faal dan weer enorm in de uitvoering.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 november 2024 @ 18:32:13 #281
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215590361
Hier vandaag school versiert voor de kinderen voor Sinterklaas, snoepgoed klaargezet.
Heel kneuterig tov surprises maken, maar wel leuk om te doen vind ik.

Vandaag ook voor het eerst op school gaan voorlezen. Wat is dat toch dankbaar en leuk om te doen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215590506
Ik bemoei me echt niet met surprises maar verloofde vindt dat dus wel erg leuk. B doet het meeste zelf en zij stuurt wat bij.

Het is wel 1 van mijn leerpunten dat ik vaker nee moet zeggen en de vraag aan mezelf moet stellen:
Krijg ik er energie van of kost het mij energie?

Er zijn genoeg dingen in het leven die je minder leuk vindt maar toch doet voor een ander of omdat het leven nou eenmaal niet altijd bestaat uit leuke dingen. Daarbuiten ben ik dus beter geworden in dingen lekker voorbij te laten gaan.
Learned the hard way.
pi_215590791
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 16:54 schreef livelink het volgende:

Ik vind het eerder absurd als ze surprises af zouden schaffen omdat ouders er geen zin in hebben. Die dingen moeten door kinderen gemaakt worden, niet door ouders. En tegenwoordig biedt vrijwel elke grotere gemeente ook surprise-hulp aan waar je je kind gewoon met kadootje heen kunt sturen. Uiteindelijk gaat het ook gewoon om creatieve vaardigheden leren/gebruiken, niet puur om het resultaat. Ouders moeten leren om dat los te laten. En dat jouw kind dan teleurgesteld wordt of iemand teleur stelt door het resultaat van de surprise die hij krijgt leert hij ook weer van (als het goed is).

Prive moet je gewoon lekker doen wat je zelf wil idd. Vier keer Sinterklaas vieren *O* of 0 keer als je dat liever doet.

Ik heb ook de school weer versierd vandaag! En ik ben dit jaar voor het eerst de hele ochtend bij de viering aanwezig op school.
  vrijdag 15 november 2024 @ 19:27:50 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_215591001
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik vind het eerder absurd als ze surprises af zouden schaffen omdat ouders er geen zin in hebben. Die dingen moeten door kinderen gemaakt worden, niet door ouders. En tegenwoordig biedt vrijwel elke grotere gemeente ook surprise-hulp aan waar je je kind gewoon met kadootje heen kunt sturen. Uiteindelijk gaat het ook gewoon om creatieve vaardigheden leren/gebruiken, niet puur om het resultaat. Ouders moeten leren om dat los te laten. En dat jouw kind dan teleurgesteld wordt of iemand teleur stelt door het resultaat van de surprise die hij krijgt leert hij ook weer van (als het goed is).

Prive moet je gewoon lekker doen wat je zelf wil idd. Vier keer Sinterklaas vieren *O* of 0 keer als je dat liever doet.

Ik heb ook de school weer versierd vandaag! En ik ben dit jaar voor het eerst de hele ochtend bij de viering aanwezig op school.
Ik vind de stad hier niet klein, maar zoiets is er niet. Gelukkig hebben we het ook niet meer nodig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 november 2024 @ 19:44:24 #285
37150 livelink
pi_215591160
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het over de ouders had? Ik had het over de kinderen. Die hebben stress.
pi_215591195
Ik ben ttrouwens echt goed gekapt, vanmiddag naar de kapper geweest, 36 Euro om even terug te vallen op de eerdere posts. :)

En omdat geld moet rollen, net een nieuwe tv besteld. We gaan van een Plasma tv 42 inch uit het jaar 0 naar een 55 inch Oled. Ik ga schrikken!

De oude tv gaat naar B en we beseften net dat die tv letterlijk gered is uit een brand. We hadden brand in ons appartement en in paniek doe je rare dingen blijkbaar, ik belde 112 en gooide mijn mobiel daarna gewoon de woonkamer in en verloofde pakte de tv van de tv kast en rende daarmee naar buiten. Die tv dus.
  vrijdag 15 november 2024 @ 19:51:12 #287
37150 livelink
pi_215591212
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:47 schreef exode het volgende:
Ik ben ttrouwens echt goed gekapt, vanmiddag naar de kapper geweest, 36 Euro om even terug te vallen op de eerdere posts. :)

En omdat geld moet rollen, net een nieuwe tv besteld. We gaan van een Plasma tv 42 inch uit het jaar 0 naar een 55 inch Oled. Ik ga schrikken!

De oude tv gaat naar B en we beseften net dat die tv letterlijk gered is uit een brand. We hadden brand in ons appartement en in paniek doe je rare dingen blijkbaar, ik belde 112 en gooide mijn mobiel daarna gewoon de woonkamer in en verloofde pakte de tv van de tv kast en rende daarmee naar buiten. Die tv dus.
Zo ken ik een triest verhaal van een vriendin van me. Haar huis is afgebrand. Zij lagen op zolder te slapen en zijn via het dak gered. Ze had een onderbroek aan en verder niets en ze heeft op het laatste moment haar sleutels gepakt voordat ze op het dak ging. Ze eindigde dus met een onderbroek en huissleutels van een huis dat er niet meer was als enige bezitting op dat moment.
pi_215591229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:51 schreef livelink het volgende:

[..]
Zo ken ik een triest verhaal van een vriendin van me. Haar huis is afgebrand. Zij lagen op zolder te slapen en zijn via het dak gered. Ze had een onderbroek aan en verder niets en ze heeft op het laatste moment haar sleutels gepakt voordat ze op het dak ging. Ze eindigde dus met een onderbroek en huissleutels van een huis dat er niet meer was als enige bezitting op dat moment.
Ik liep in joggingbroek, shirt en op slippers en het vroor. Dus geen mobiel meer maar wel een tv. En de 2 katten die hadden we ook nog naar buiten gekregen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 19:55:51 #289
37150 livelink
pi_215591255
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:53 schreef exode het volgende:

[..]
Ik liep in joggingbroek, shirt en op slippers en het vroor. Dus geen mobiel meer maar wel een tv. En de 2 katten die hadden we ook nog naar buiten gekregen.
Ja, dat was ook bij mijn vriendin het enige geluk. De twee katten die ze had hadden zichzelf ook weten te redden.
  vrijdag 15 november 2024 @ 19:58:50 #290
37150 livelink
pi_215591287
Hoe was jullie brand ontstaan, Exode? Bij mijn vriendin heeft de brandweer achterhaald dat ze waarschijnlijk een kaars niet goed uit hadden gedaan en dat de katten die kaars om hebben gegooid op het tapijt dat vervolgens in brand is gevlogen.

Sindsdien doe ik ruim voordat ik naar bed ga alle kaarsen uit.
pi_215591466
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:44 schreef livelink het volgende:

[..]
Wie zegt dat ik het over de ouders had? Ik had het over de kinderen. Die hebben stress.
Dit ja. Het zou zo fijn zijn als surprises op school optioneel zouden zijn. Dat kinderen mogen kiezen of ze meedoen. Nu wordt het gebracht als iets waar iedereen aan meedoet. Volgens mij moet je nu, als kind, heel stevig in je schoenen staan als je niet mee wilt doen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 20:26:25 #292
37150 livelink
pi_215591553
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 20:18 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Dit ja. Het zou zo fijn zijn als surprises op school optioneel zouden zijn. Dat kinderen mogen kiezen of ze meedoen. Nu wordt het gebracht als iets waar iedereen aan meedoet. Volgens mij moet je nu, als kind, heel stevig in je schoenen staan als je niet mee wilt doen.
Het is nu net een huiswerkopdracht waar je een ander verdriet mee kunt doen, maar het wordt gebracht als iets wat je leuk moet vinden en waar je enthousiast over moet zijn.

Als je knutselen en creativiteit een belangrijk vak vindt op school, doe dat dan. Geef kinderen een knutselopdracht en een cijfer (als je dat als school belangrijk vindt). Dan krijgen kinderen die goed kunnen knutselen en supercreatief zijn een mooi cijfer en kinderen die dat niet kunnen of er met de pet naar gooien een onvoldoende. Maar surprises worden beoordeeld door de ontvanger. En als je dan echt niet kunt knutselen is dat behoorlijk k*t.

Maar zoals gezegd; ik ben behoorlijk radicaal geworden. Wat mij betreft schaffen ze alle 'leuke' dingen op scholen gewoon af. Gewoon les zonder poespas. Sinterklaas vier je thuis maar, met of zonder surprises.
pi_215591799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:58 schreef livelink het volgende:
Hoe was jullie brand ontstaan, Exode? Bij mijn vriendin heeft de brandweer achterhaald dat ze waarschijnlijk een kaars niet goed uit hadden gedaan en dat de katten die kaars om hebben gegooid op het tapijt dat vervolgens in brand is gevlogen.

Sindsdien doe ik ruim voordat ik naar bed ga alle kaarsen uit.
Bij de onderbuurbrouw is de brand begonnen, er is nog een politie onderzoek geweest. Uiteindelijk is die gestopt wegens niet strafbaar. Er zijn 2 opties uitgesproken naar ons:

Doorgeslagen stoppenkast

Maar wat ons betreft de meest logische:
Ze is dronken met een sigaret op de bank in slaap gevallen.

Wij waren toen al 1 jaar bezig met haar uit het huis te laten zetten met andere buren. Wij zijn na de brand verhuisd naar een koophuis, zij woont er nog steeds (na herstel van haar appartement uiteraard). De andere buren zijn snel daarna ook allemaal verhuisd.

Er heeft die nacht een engeltje op onze schouder gezeten, want we zijn wakker geworden van de geur.

En de katten hadden zich verstopt onder ons bed, verloofde heeft de politie agent die onze voordeur versperde bijna gemept om terug naar boven te rennen. Als ik aan die nacht terugdenk, is dat echt raar, zij rende terug naar binnen ik werd vastgepakt door de poltie en omstanders om er niet achteraan te rennen. Zij kwam met die 2 katten de trap af, allebei in hun nekvel.

Het is alweer een jaar of 17 geleden, maar ik weet nog veel details. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat die buurvrouw niet per ongeluk voor onze auto moet lopen. Nou is die kans ook wel bijna nihil overigens, want wij wonen heel ergens anders nu.
pi_215591821
Dus die tv kan wel tegen een stootje 8-)
pi_215592780
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 20:26 schreef livelink het volgende:

[..]

Maar zoals gezegd; ik ben behoorlijk radicaal geworden. Wat mij betreft schaffen ze alle 'leuke' dingen op scholen gewoon af. Gewoon les zonder poespas. Sinterklaas vier je thuis maar, met of zonder surprises.
Waarom zou je al het leuke willen afschaffen? Onze kinderen leren dat school alleen maar bestaat uit leren op de ‘saaie’ manier lijkt mij niet een inspirerend voor ze.
  vrijdag 15 november 2024 @ 22:10:17 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_215592801
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 22:09 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Waarom zou je al het leuke willen afschaffen? Onze kinderen leren dat school alleen maar bestaat uit leren op de ‘saaie’ manier lijkt mij niet een inspirerend voor ze.
Het leuke is lang niet voor ieder kind en het gezin erachter hetzelfde. En er zijn meer kinderen dan je denkt die Sinterklaas niet leuk vinden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 november 2024 @ 22:11:18 #297
37150 livelink
pi_215592815
quote:

[..]
Omdat leuk niet voor iedereen leuk is. Leren is ook niet voor iedereen leuk, maar een noodzakelijk kwaad.
pi_215592894
quote:

[..]
Leren kan op veel verschillende manieren. Dat lukt alleen niet als je, om wat voor reden dan ook, stress ervaart. Een surprise moeten maken, verkleed moeten komen met carnaval, een eindejaarsstunt, al dat soort dingen kunnen als enorm stressvol ervaren worden. Misschien niet door de grootste groep, maar zeker door een groep leerlingen.

Ik mis echt de optie om er aan mee te mogen doen, in plaats van dat het wordt opgelegd. Gelukkig snapt de school van Sjaak het wel en is alles optioneel O+
pi_215593145
Dat ‘leuke’ dingen niet voor iedereen leuk zijn daar kan ik inkomen. Alleen alles voor iedereen afschaffen lijkt mij niet de beste manier om ermee om te gaan. De oplossing van bepaalde zaken niet te verplichten lijkt mij plezieriger.
  vrijdag 15 november 2024 @ 22:44:37 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_215593208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 22:40 schreef LauriLynne het volgende:
Dat ‘leuke’ dingen niet voor iedereen leuk zijn daar kan ik inkomen. Alleen alles voor iedereen afschaffen lijkt mij niet de beste manier om ermee om te gaan. De oplossing van bepaalde zaken niet te verplichten lijkt mij plezieriger.
Ik denk dat het prima mogelijk kan zijn om sinterklaas lekker te laten en om de middag van 5 december dat te vieren met de kinderen die dat willen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215593564
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 22:44 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik denk dat het prima mogelijk kan zijn om sinterklaas lekker te laten en om de middag van 5 december dat te vieren met de kinderen die dat willen.
Dat zal zeker mogelijk zijn. Alleen dat was volgens mij niet alleen waar livelink op doelde.
Er werd hier voorgesteld om al de ‘leuke’ dingen onder schooltijd af te schaffen. Daar ben ik het niet voor. Ten eerste lijkt het mij best lastig om te bepalen waar de grens tussen alleen leuk en ook gewoon leerzaam is. Bezoek aan een theatervoorstelling, de bieb of een museum zijn gewoon ook erg leerzaam naast dat ze leuk kunnen zijn. Daarnaast denk ik als je alleen maar droge stof gaat aanbieden je weer andere kinderen in het leersysteem gaat kwijtraken. Mijn dochter gaat nog niet naar school, dus wellicht piep ik wel anders over een paar jaar.
Ik denk zelf dat we moeten zorgen dat we niet doorslaan in de hoeveelheid leuke dingen (de zaken kiezen met een duidelijk en belangrijk leerdoel) en ruimte moeten bieden aan degene voor wie leuke dingen niet leuk zijn. Echter alles maar afschaffen is niet de kant die ik graag op zou gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')