Bestaan er überhaupt nog starterswoningen?quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef exode het volgende:
Ik zag wat berichten dat de hypotheekrente weer aan het dalen was. Dus ik dacht, ik reken het weer even uit. Ze vragen dan standaard wat je energielabel na verbouwen is. Ik wil dan Z- invullen, maar goed, ik heb maar eens een schatting laten maken via verbeterjehuis.nl. Ons huis komt na de verbouwing op ADat scheelt leuk aan kosten.
En gisteren weer eens een briefje in de brievenbus dat mensen ons huis willen kopen. Die gooien ze vast in de hele straat in de bus, maar goed. 22 jaar zijn ze en net gestart met werken.....dan ben je wel erg slecht op de hoogte van de woningwaardes als je in onze straat briefjes naar binnen gooit. Dit zijn echt geen starterswoningen.
Nou, onze wijk is de duurste in het dorp. Er staan ook appartementen en huizen te koop in het dorp die 2 ton lager in waarde dan ons huis zijn. Er is recent een huis verkocht die op de onze lijkt in de straat dus dat is makkelijk te achterhalen. In onze straat moet je sowieso niet zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Bestaan er überhaupt nog starterswoningen?
Maar hebben ze er een prijs bij gezet of gok jij dat ze het niet kunnen betalen omdat ze 22 zijn?quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:01 schreef exode het volgende:
Ik zag wat berichten dat de hypotheekrente weer aan het dalen was. Dus ik dacht, ik reken het weer even uit. Ze vragen dan standaard wat je energielabel na verbouwen is. Ik wil dan Z- invullen, maar goed, ik heb maar eens een schatting laten maken via verbeterjehuis.nl. Ons huis komt na de verbouwing op ADat scheelt leuk aan kosten.
En gisteren weer eens een briefje in de brievenbus dat mensen ons huis willen kopen. Die gooien ze vast in de hele straat in de bus, maar goed. 22 jaar zijn ze en net gestart met werken.....dan ben je wel erg slecht op de hoogte van de woningwaardes als je in onze straat briefjes naar binnen gooit. Dit zijn echt geen starterswoningen.
Ik heb zelf al een oordeelquote:Op zaterdag 9 november 2024 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar hebben ze er een prijs bij gezet of gok jij dat ze het niet kunnen betalen omdat ze 22 zijn?
Dat huis is verkocht voor 550.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:22 schreef Leandra het volgende:
Overigens, dat huis wat bij jullie in de straat te koop stond stond voor 400K te koop toch?
Dat zit niet heel ver af van een "starterswoning".
De jongste van mijn zusje heeft samen met zijn vriendin net hun eerste huis gekocht, dat was ook al 440K.
Nou zijn zij wat ouder dan 22, maar een stel 22-jarigen die al 5 jaar werken (BBL gedaan bijvoorbeeld), en van het type sparen, sparen, sparen zijn staan er wat dat betreft waarschijnlijk beter voor dan een 29-jarige met een studieschuld.
Op dat moment, dat dat over 10 jaar anders is qua inkomen is logisch, maar qua vermogen hoeft dat niet eens zo te zijn, juist niet als die 22-jarige jong koopt.
Jawel, ze zijn alleen wat kleiner dan je standaard jaren 80 premie koopwoning, woonoppervlak onder de 100m² iig.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Bestaan er überhaupt nog starterswoningen?
Dan is die vraagprijs van 400.000 wel bizar laag, dat wordt een forse stijging van de WOZ dan waarschijnlijkquote:
Dat is waar, veel zelf sparen helpt ook.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:24 schreef Schanu het volgende:
Ik kijk wel eens naar Voor hetzelfde geld en verbaas mij dan juist over hoeveel sommige starters kunnen inleggen voor een hypotheek. Soms omdat ouders bijdragen, soms omdat ze fulltime werken op een goed salaris (want de startsalarissen liggen ook vele malen hoger dan jaren geleden).
De taxatie was 500k, de makelaar wilde een biedingsoorlog. Dat is gelukt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan is die vraagprijs van 400.000 wel bizar laag, dat wordt een forse stijging van de WOZ dan waarschijnlijk
10 jaar geleden is sowieso niet vergelijkbaar, het huis van @Nostalgist kwam in augustus 2012 in de verkoop (met een schitterende nieuwe badkamer), maar het duurde een miljoenmiljard bezichtigingen en het veranderen van de blauwe keuken naar wit voor het huis 9 maanden later met ¤ 27.000 verlies verkocht werd, en dan was de eerste vraagprijs ook al minder dan de hypotheek die erop zat, dus het zou sowieso met verlies verkocht worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:25 schreef Schanu het volgende:
Ik weet trouwens nog dat toen wij 10 jaar geleden ons appartement wilden verkopen, we briefjes bij huurders en flats die gesloopt zouden worden door de bus deden om ons appartement onder de aandacht te brengen.
Er is nogal wat veranderd
Ik zou eerder zeggen dat ik een miljoen voor een energiezuinige woning van 200 (!) M2 in de Randstad weinig vindquote:Op zaterdag 9 november 2024 14:02 schreef SaskiaR het volgende:
Het buurhuis van mijn schoonvader is voor 1 miljoen verkocht![]()
Nieuw gebouwd ca. 2014, in de Randstad, oppervlakte 200 m2. Dus zeker een mooi huis, maar een miljoen?? Zijn eigen huis is iets kleiner, maar niet veel. Dat heeft hij toen nieuw gekocht voor zo’n 4 ton.
Ja, datquote:Op zaterdag 9 november 2024 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen dat ik een miljoen voor een energiezuinige woning van 200 (!) M2 in de Randstad weinig vinddat is bizar groot.
Baarmoeder eruit.quote:Op zaterdag 9 november 2024 13:23 schreef BE het volgende:
Beterschap nog @:Troel !
Wat voor operatie heb je eigenlijk gehad? (Heb ik vast overheen gelezen.)
22 en net begonnen met werken is wat anders dan 26, toch?quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Dochter en schoonzoon kochten ook een huis toen zij op dr 23e net was afgestudeerd en hij 26 was. Geen starterswoning dus leeftijd zegt niet zo heel veel![]()
Ik heb een gedeeltelijk aflossingsvrije en een bankspaarhypotheek. De eerste een paar jaar terug vastgezet voor 1.79%. De bankspaarhypo, daar is het handig voor als de hypotheek stijgt. Vorig jaar voor het eerst langer vastgezet dan 1 jaar. 2 of 3 jaar met 24 maanden bedenktijd voor 4.nogwat%
Maar als we dit huis zouden verkopen, kunnen we ongeveer 4x zoveel krijgen als wat er nu nog aan hypo openstaat en 3 keer zoveel als waar het voor gekocht is in 2005. Tis echt knotsgek🤪
Dat ligt er toch helemaal aan wat voor baan?quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:48 schreef exode het volgende:
[..]
22 en net begonnen met werken is wat anders dan 26, toch?
Maar goed, ik denk dat ze beter elders kunnen zoeken. Daar komen ze vast zelf wel achter.
Waarschijnlijk is dat zo, maar toch…quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen dat ik een miljoen voor een energiezuinige woning van 200 (!) M2 in de Randstad weinig vinddat is bizar groot.
Wie weet brengen die twee 22 jarigen een zak geld mee?quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:48 schreef exode het volgende:
[..]
22 en net begonnen met werken is wat anders dan 26, toch?
Maar goed, ik denk dat ze beter elders kunnen zoeken. Daar komen ze vast zelf wel achter.
De ouders van de kinderen uit de klas van mijn oudste, zo blijktquote:Op zaterdag 9 november 2024 15:13 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat zo, maar toch…
Het is helemaal geen bijzondere woning, alleen in die nieuwbouwwijk staan er tientallen van dat soort. Wie kopen die dan? Ik ken echt niemand die dat kan betalen. En mijn vriendenkring bestaat toch gewoon uit normale werkende mensen met normale, prima verdienende banen.
Bij mijn jongste was het helemaal een cirkeltje: ons huis werd gekocht door de (gescheiden) moeder van een kind dat met hem in groep 0 gezeten had, en hun jaren 30 tweekapper van een miljoen was een jaar eerder gekocht door ouders van een klasgenoot waar hij vanaf groep 3 mee in de klas gezeten hadquote:Op zaterdag 9 november 2024 15:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De ouders van de kinderen uit de klas van mijn oudste, zo blijktzijn mond valt open van waar zijn klasgenoten wonen en dan zijn wij niet bepaald onderbedeeld met ruim 150 m2 en een WOZ van boven de 7 ton. Geen idee hoe mensen zoveel verdienen maar ze zijn er genoeg.
Ambtenaar en net gestart als stewardes dus. Ik weet alles, want het was uitgebreide flyerquote:Op zaterdag 9 november 2024 15:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt er toch helemaal aan wat voor baan?
Je kan het proberen maar dan zou ik minimaal het dubbele vragenquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:07 schreef exode het volgende:
Misschien als ik bel en zeg joehoe huis kopen? 570k ajb, dat ze zeggen 'das geen geld! We betalen contant'.
Ik denk dat ze vielen voor onze wildcamera, de buren hebben geen briefje gehad vertelden ze.
De hoekwoning buren of de tussenwoningburen?quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:07 schreef exode het volgende:
Misschien als ik bel en zeg joehoe huis kopen? 570k ajb, dat ze zeggen 'das geen geld! We betalen contant'.
Ik denk dat ze vielen voor onze wildcamera, de buren hebben geen briefje gehad vertelden ze.
Dat zou ik wel zorgwekkend vinden, als het 765.432,10 waard is, je gekscherdend zegt dat je 2 miljoen wilt en dat ze dan "ja" zeggen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Volgende keer vraag ik gewoon 2 miljoen. Als ze het zo graag willen hebbenKan ik iig kopen wat ik wil, een bungalow
![]()
Mijn woonkamer is een ontzettende teringbende en ik ben getrumptBestel niet eerder pizza dan dat alles in ouwe staat is teruggebracht
Oooh, voor dat bedrag zou me dat echt niet boeienquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou ik wel zorgwekkend vinden, als het 765.432,10 waard is, je gekscherdend zegt dat je 2 miljoen wilt en dat ze dan "ja" zeggen.
Dan is er iets met je huis dat je zelf nog niet wist
Beide.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
De hoekwoning buren of de tussenwoningburen?
Ik wist het wel! Daar zoekt die egel ook naar natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, dan ligt er misschien een schat begraven in je tuin
Ik ga een bouwval niet verbouwen joh, dat gaat tegen de vlaktequote:Op zaterdag 9 november 2024 16:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik moet er niet aan denken om een bouwval te verbouwen. Een kavel misschien nog wel, maar de zooi van een ander omtoveren tot iets leefbaarsPlatgooien geeft ook veel gedoe, denk ik.
Wel is één van mijn favo programma's de grote verbouwing met Kevin McCloudEn dan ben ik altijd blij dat ik niet in de schoenen van de verbouwers sta.
Wij wonen er nog geen tien jaar en de hut is volgens funda al 3.3 keer over de kop t.o.v. de koopprijs.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Maar als we dit huis zouden verkopen, kunnen we ongeveer 4x zoveel krijgen als wat er nu nog aan hypo openstaat en 3 keer zoveel als waar het voor gekocht is in 2005. Tis echt knotsgek🤪
Het mijne van driekwart die grootte zou er ook al boven zitten idd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is geen tuin, dat is een plaatsjequote:Op zaterdag 9 november 2024 14:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat![]()
Hier (randstad, grote stad midden vh land) gaat een tussenwoning uit 2012 van 150m2 met tuin v 40-45m2 in een volksbuurt al weg voor 8.5 ton.
Had al een vermoeden ja. Sloopkogelquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga een bouval niet verbouwen joh, dat gaat tegen de vlakte
Tenzij een hele grote boerderij, dan hou ik de schil misschien en bouw er een compleet nieuw huis in.
Bizar toch? Maar als je er lekker zit, gewoon lekker blijven zittenquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij wonen er nog geen tien jaar en de hut is volgens funda al 3.3 keer over de kop t.o.v. de koopprijs.
Hebben we wel enorm verbouwd en misschien daarna ook nog wel bijna een ton in verduurzaming gestoken. Maar als we morgen voor de fundaprijs zouden verkopen waren we rijkrijkrijk.
Alleen woon ik er liever dan dat ik er rijk van word. Jammerr
Hier is de Funda waarde (het midden daarvan) zo'n 3 ton boven wat het ons gekost heeft om de grond te kopen en het huis te bouwen, dat is zo'n 40% meer in 4½ 3½ jaar.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij wonen er nog geen tien jaar en de hut is volgens funda al 3.3 keer over de kop t.o.v. de koopprijs.
Hebben we wel enorm verbouwd en misschien daarna ook nog wel bijna een ton in verduurzaming gestoken. Maar als we morgen voor de fundaprijs zouden verkopen waren we rijkrijkrijk.
Alleen woon ik er liever dan dat ik er rijk van word. Jammerr
Toevallig is er nieuwbouw bij ons in de buurt en dat kost vergelijkbaar ook al 950K.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Mushanga71 het volgende:
En dat is het gewoon. Zolang er niet flink wordt bijgebouwd blijven de prijzen stijgen. Het lijkt leuk maar heeft toch echt nadelen.
Ben heel blij dat dochter onder de pannen is. Voor zoon zie ik het somber in maar hij wil dit huis later alstie groot is. Kijken hoe we dat tzt fixen. Inkopen ofzo.
Dat mag niet omdat dat recreatiegebied is, en in recreatiegebied mag maar beperkt gewoond worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat ik best weird vind is dat de vakantiebungalowparken uit de grond gestampt kunnen worden maar de gewone woningbouw voor geen meter opschiet. Waarom al die tweede huizen niet verkopen als gewone woning? Zou een slok op een borrel schelen qua woningkrapte.
Ik denk dat het de brandgang isquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:51 schreef exode het volgende:
[..]
Ik wist het wel! Daar zoekt die egel ook naar natuurlijk.
Haha, zeker waar. Ik twijfelde nog of ik er tuintje van zou maken, maar in mijn stad wordt gerust op funda nog gesproken over tuin bij iets wat ik een postzegel zou noemen, dus vergeleken daarmee is het nog wel daadwerkelijk wat oppervlaktequote:Op zaterdag 9 november 2024 17:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is geen tuin, dat is een plaatsje
Idioot toch hoe snel alles binnen no time verkocht is?quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toevallig is er nieuwbouw bij ons in de buurt en dat kost vergelijkbaar ook al 950K.
Moet er nog een keuken in, de tuin moet nog gedaan, de kans is groot dat je in de badkamer ook niet de basisuitvoering wilt.
Plus dat wij 2 badkamers hebben en een grondgebonden warmtepomp, ipv zo'n ding met buitenunit.
Ergo: ik geloof het wel met de waarde van ons huis.
Nieuwbouw weer mooi gemêleerd trouwens, appartementen sociale huur, ik gok later in het project nog appartementen vrije sector huur, en koopwoningen van 390.000 tot 985.000
De koopwoningen allemaal binnen een week onder optie overigens.
Het is waardetechnisch misschien handiger om te kopen in een project met allemaal villa's, maar ik vind het oprecht leuk dat het zo gemêleerd is, als je de wijk noemt waar je woont kijkt niemand tegen je op of op je neer.
Dat laatste valt hier sowieso mee trouwens, omdat eigenlijk geen enkele wijk maar 1 soort bebouwing heeft, zelfs aan de straatnaam weet je vrijwel nooit hoe iemand woont.
Ah, op die manier. Zou veel oplossen als het wel als woonhuis verkocht zou mogen worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat mag niet omdat dat recreatiegebied is, en in recreatiegebied mag maar beperkt gewoond worden.
Daarbij zijn de bouweisen voor reguliere woningen strenger dan voor recreatiewoningen.
Ik wilde in jouw (mijn) stad van 100m² sociale huur naar iets beters, liefst met tuin/plaatsje zonder in te leveren op locatie of oppervlakte.quote:Op zaterdag 9 november 2024 17:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, zeker waar. Ik twijfelde nog of ik er tuintje van zou maken, maar in mijn stad wordt gerust op funda nog gesproken over tuin bij iets wat ik een postzegel zou noemen, dus vergeleken daarmee is het nog wel daadwerkelijk wat oppervlakte
Ik zit qua wooncomfort en sociaal contact fantastisch in mijn huurhuis, maar financieel gezien wordt het wel steeds duurder natuurlijk, én lastiger om nog iets te kunnen kopen wat ik ook zou willen kopen. Maar dat komt enerzijds omdat ik alleen ben en anderzijds omdat ik niet een 50m2 appartementje/bovenwoning zou willen kopen en ook niet naar een van de slechte wijken of de stad uit zou willen, dus ja. Die combi is gewoon niet haalbaar.
Ik denk dat de kans groot is dat ik dat uiteindelijk ook doe, hoor. Of een partner vinden met een vergelijkbaar salaris als ik, dan moet iets hier in de stad nog wel te doen zijn.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wilde in jouw (mijn) stad van 100m² sociale huur naar iets beters, liefst met tuin/plaatsje zonder in te leveren op locatie of oppervlakte.
Zelfde wijk, dubbele tot driedubbele maandlasten voor minder oppervlak. Eieren voor ons geld gekozen en de stad uit gegaan.
Mijn nummerplaat ligt eraf en wat lakschade bij de buurman. Heb hem erbij gehaald dus komt goed.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:26 schreef livelink het volgende:
Ach, dat is balen, Mushanga. Erge schade?
Oei.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben net tijdens het parkeren tegen de auto van de buurman geknaltWas aan het parkeren, voet op de rem, haal voet stukje omhoog om auto iets naar voren de zetten en hij neemt een jump, zo tegen de achterkant aan
![]()
En het is niet de eerste keer dat dit is gebeurd alleen zat er toen geen auto voor me. Maar volgens mijn zwager kan een auto niet uit zichzelf, als je je voet een stukje van de rem omhoog haalt naar voren schieten. Maw, ik kan niet parkeren
Ik heb een automaatquote:Op zaterdag 9 november 2024 22:46 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Oei.
Zeg tegen je zwager dat het wel kan als je in de verkeerde versnelling staat.
Zelf meegemaakt.
Ohquote:Op zaterdag 9 november 2024 22:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik heb een automaatmaar hij spookt wel. Kontverwarming staat aan terwijl ie uit staat, deurvergrendeling werkt niet meer bij mijn deur, moet dat handmatig doen én de binnenverlichting bleek daarstraks nog aan te staan terwijl ie afgesloten stond en het licht dan uit zou moeten gaan. Ik rij dus in een creepycar
![]()
Oh jakkes dat is schrikken. Hopelijk valt het allemaal mee.quote:Op zondag 10 november 2024 11:21 schreef hilliebillie het volgende:
Gisteren met de jongste bij de opticien geweest. Ze gaf aan dat ze niet goed ziet op het Digibord ook niet altijd van dichtbij.
Ogentest gedaan. Op zich viel het mee, sterkte -0,25 met een cilinder van 0,75 (mijn eigen ervaring is dat die laatste meer mee telt in het wel of niet goed zien 😉).
Toen nog even een paar foto’s van de binnenkant van haar ogen en toen was er ineens een schrik bij de opticien. Zijn collega/vrouw werd er bij gehaald en moest mee kijken. Dit moest per direct naar de oogarts worden doorgestuurd. Ook nog even met een ander apparaat wat doorgemeten/beelden gemaakt.
Ze hadden alles doorgezet naar de oogarts en we moesten er rekening mee houden wellicht dezelfde dag nog naar het ziekenhuis te moeten, maar was afhankelijk of bericht gelezen werd en wat de oogarts vond.
Gisterenavond laat bericht van de opticien dat ze reactie hadden gehad van de oogarts en dat er maandag een afspraak gemaakt gaat worden voor haar. Gelukkig dus niet genoeg spoed dat we in het weekend moeten komen (misschien ook omdat ze nergens last van heeft, dat sprak de opticien in ieder geval wel gerust).
Aangeraden was niet te googelen (heb ik wel kort gedaan natuurlijk) want dan komen er de meest nare scenario’s in beeld terwijl het ook mee kan vallen (maar moet wel gecheckt worden)
Er zit in ieder geval druk achter haar oog vanuit de hersenen (stuwingspapil). Vind het toch wel wat spannend eigenlijk. Maar gelukkig dus nergens last van (misselijkheid/braken/hoofdpijn) dus ga er voor nu maar vanuit dat het een onschuldige reden is 🤞🏻
Damn, heftig!quote:Op zondag 10 november 2024 11:21 schreef hilliebillie het volgende:
Gisteren met de jongste bij de opticien geweest. Ze gaf aan dat ze niet goed ziet op het Digibord ook niet altijd van dichtbij.
Ogentest gedaan. Op zich viel het mee, sterkte -0,25 met een cilinder van 0,75 (mijn eigen ervaring is dat die laatste meer mee telt in het wel of niet goed zien 😉).
Toen nog even een paar foto’s van de binnenkant van haar ogen en toen was er ineens een schrik bij de opticien. Zijn collega/vrouw werd er bij gehaald en moest mee kijken. Dit moest per direct naar de oogarts worden doorgestuurd. Ook nog even met een ander apparaat wat doorgemeten/beelden gemaakt.
Ze hadden alles doorgezet naar de oogarts en we moesten er rekening mee houden wellicht dezelfde dag nog naar het ziekenhuis te moeten, maar was afhankelijk of bericht gelezen werd en wat de oogarts vond.
Gisterenavond laat bericht van de opticien dat ze reactie hadden gehad van de oogarts en dat er maandag een afspraak gemaakt gaat worden voor haar. Gelukkig dus niet genoeg spoed dat we in het weekend moeten komen (misschien ook omdat ze nergens last van heeft, dat sprak de opticien in ieder geval wel gerust).
Aangeraden was niet te googelen (heb ik wel kort gedaan natuurlijk) want dan komen er de meest nare scenario’s in beeld terwijl het ook mee kan vallen (maar moet wel gecheckt worden)
Er zit in ieder geval druk achter haar oog vanuit de hersenen (stuwingspapil). Vind het toch wel wat spannend eigenlijk. Maar gelukkig dus nergens last van (misselijkheid/braken/hoofdpijn) dus ga er voor nu maar vanuit dat het een onschuldige reden is 🤞🏻
quote:Op zondag 10 november 2024 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank meiden. De boel is geëscaleerd en in mijn onmacht postte ik dat in spoilers. Maar omdat het nog steeds een openbaar forum isheb ik het op advies van een lieve Fok!ster
toch maar weggehaald.
We zijn net pas wakker. Zoon was uitgeput
heftig!quote:Op zondag 10 november 2024 11:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ja, is een hele ervaren opticien/optometrist. Man gaat daar al van jongs af aan naar toe en ben zelf een aantal jaar geleden ook naar hun overgestapt. Zij zijn gewoon super ervaren en bedreven in hun werk, heel fijnquote:Op zondag 10 november 2024 12:20 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh jakkes dat is schrikken. Hopelijk valt het allemaal mee.
Wel zorgvuldig dat ze ook even in het oog hebben gekeken.
@:Mushanga71 wat naar
Lijkt wel mijn verhaal. Mijn rechteroog draait naar binnen als ik mijn bril niet op heb.quote:Op zondag 10 november 2024 11:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ik moet er nog meer over horen als ze bij de oogarts geweest is, maar haar oog draait niet naar binnen of naar buiten of zo. Aan de buitenkant niets van te zien. Het zit in haar papil (het deel aan de achterkant van het oog waar de oogzenuwen samen komen) dat hoort normaal een krater te zijn, maar is een berg bij haar. De andere kant heeft dat niet, maar was ook niet standaard van vorm.quote:Op zondag 10 november 2024 13:54 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Lijkt wel mijn verhaal. Mijn rechteroog draait naar binnen als ik mijn bril niet op heb.
Mijn iris is bijna doorschijnend vandaar fotofobie.
Heftig zeg! Sterkte morgen.quote:Op zondag 10 november 2024 11:21 schreef hilliebillie het volgende:
Zeker fijn!quote:Op zondag 10 november 2024 12:43 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja, is een hele ervaren opticien/optometrist. Man gaat daar al van jongs af aan naar toe en ben zelf een aantal jaar geleden ook naar hun overgestapt. Zij zijn gewoon super ervaren en bedreven in hun werk, heel fijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze niet quoten plz.
[ Bericht 8% gewijzigd door Mushanga71 op 11-11-2024 08:27:24 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Oh yes!quote:Op zondag 10 november 2024 17:41 schreef taxibabe het volgende:
Oh wat heftig hilliebillie, sterkte morgen. Hopelijk valt het mee.
Hier in het dorp wordt zo goed als geen Sint Maarten gevierd, we hebben nog nooit kinderen aan de deur gehad.
Ik heb vandaag voor mijn verjaardag een cafetiere gekregen!![]()
@:Exode, wat is nu voor een stevige bak koffie een goede verhouding en beste methode? Ik heb nog geen maler, dus heb DE grove maling gehaald, maar ik had een slappe bak.
Hij is best groot, dus ik denk 8 kops. Tnx! Wat gebruik je als schepje? Ik heb nu 2 eetlepels gedaan en ongeveer 2 kopjes water. Voor ons koffieapparaat hebben we ook espressobonen, maar ik heb dus nog geen malerquote:Op zondag 10 november 2024 18:14 schreef exode het volgende:
[..]
Oh yes!
Hoeveel kops heb je? De 2 a 3 of de 8 kops?
1 schepje meer dan het aantal koppen, water wat net van de kook af is erop gieten, roeren met een plastic lepel. Deksel erop (niet naar beneden duwen!) Minuut of 3 wachten, duwen, schenken.
Het soort koffie maakt ook uit, wij gebruiken espresso bonen.
Same, thuis hebben we jarenlang koffie met een bonenmaler en cafetiere gemaakt. Sinds Corona een Jura thuis. De cafetiere en bonenmaler gaan mee op vakantie.quote:Op zondag 10 november 2024 18:35 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb em inderdaad ook voor het kamperen gekregen, thuis gebruik ik gewoon het bonenapparaat. Maar ik wil wel de perfecte bak koffie maken met de cafetiere voordat we weer gaan kamperen![]()
Ik heb heel lang koffie met een percolator gemaakt met zelfgemalen bonen (zo'n ouderwetse wandmaler). In het bonenapparaat hebben we intenso espressobonen en dan grofgemalen.quote:Op zondag 10 november 2024 18:41 schreef exode het volgende:
[..]
Same, thuis hebben we jarenlang koffie met een bonenmaler en cafetiere gemaakt. Sinds Corona een Jura thuis. De cafetiere en bonenmaler gaan mee op vakantie.
Het is ook persoonlijk, ik vind de koffie te lang laten staan bitter smaken en fijn malen te slappe koffie geven.
Ik vond de perfecte sterke koffie zoals ik boven beschreef maar ik hou echt van een sterke zwarte koffie. Nespresso vind ik bijvoorbeeld te slap, zelfs de espresso cupjes.
Schrijft de koffiesnob.
Je kan voor op vakantie een compacte molen kopen, wij hebben er 1 van Bodum. Vers gemalen is ook sterker van smaak.quote:Op zondag 10 november 2024 19:03 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik heb heel lang koffie met een percolator gemaakt met zelfgemalen bonen (zo'n ouderwetse wandmaler). In het bonenapparaat hebben we intenso espressobonen en dan grofgemalen.
Ik denk dat de grove maling die ik nu heb gekocht toch te fijn is voor mijn smaak
Ik heb ook eens zo'n soort situatie gehad. Mijn rem deed het af en toe niet lekker. Vooral vlak na het starten, alsof er geen druk op zat. Maar de keer erna deed alles het weer goed. Dus ik ging twijfelen, misschien remde ik de eerste keer niet goed?? Auto moest toch door APK, dus gelijk gebracht en gemeld dat ik het idee had dat de rem gek deed. Niks gevonden. Tot het een paar weken later weer gebeurde. Nu bij een stoplicht en ik kwam (vrij zacht gelukkig) tegen mijn voorligger aan. Toen weer langs (een andere) garage. Bleek de remkabel bijna doorgeroestquote:Op zondag 10 november 2024 16:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier wel Sint Maarten maar heb altijd een briefje op de deur: niet aanbellen, kinderverjaardag. Zoon dacht dan altijd als er aangebeld werd: aaaah, kadootjes![]()
Zo. Net het één en ander uitgezocht en het kan dus bij een automaat dat er iets mis is en de auto tijdens het remmen vooruit schiet. Ik ben niet gek(althans, wat dit betreft
)
Maar zelfs met alle bewijzen zal ik niet geloofd worden want de auto is maanden geleden goedgekeurd![]()
Ik word HELS van onrechtvaardigheid. Dat is één van mijn mankementenPaar keer schade gereden, tegen een pilaar ofzo (of zelf een deuk erin getrapt
) en dat zeg ik dan ook gewoon.
Ja dat dus iddquote:Op maandag 11 november 2024 10:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook net terug van de tandarts. Geen gaatjes![]()
@:Phaidra dat is ook doodeng met die remkabelén bizar dat als het binnen de marge valt, het niet gemeld hoeft te worden. Ze hebben gewoon niet gekeken, lijkt me. Alleen, bewijs het maar...
Deze auto is ook nog door de rdw gekeurd dus we gingen ervanuit dat het wel goed zat. Not want twee dagen later begaf de richtingaanwijzer het alDat met mn rem is later pas gebeurd, 1x bij de mediamarkt garage én 1x bij een stoplicht. En nu dus dit. Maar hij gaat naar de garage, geen idee alleen wanneer
![]()
Stopte voor een zebrapad, wees een voorbijganger naar mn missende kentekenplaat. Dus ik doe raam open en zeg: ongelukjeDenk dat ik die maar even op mn dashboard plakgum. Moet een nieuwe houder gekocht worden. En een nieuwe plaat want dies niet recht meer.
Jaaaren geleden bij de oldtimer. Zat op de snelweg en de auto begon te brullen en ging steeds sneller. Heb ik met mijn voet op de rem moeten rijdenBij stoplichten gaf dat geen fijn geluid
![]()
maar moest toch dat kreng naar werk rijden. Gaspedaal bleef toen hangen.
Dat is wel slordig dat ze het niet gemeld hebben. Daar hebben ze vast niet naar gekeken.quote:Op maandag 11 november 2024 09:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb ook eens zo'n soort situatie gehad. Mijn rem deed het af en toe niet lekker. Vooral vlak na het starten, alsof er geen druk op zat. Maar de keer erna deed alles het weer goed. Dus ik ging twijfelen, misschien remde ik de eerste keer niet goed?? Auto moest toch door APK, dus gelijk gebracht en gemeld dat ik het idee had dat de rem gek deed. Niks gevonden. Tot het een paar weken later weer gebeurde. Nu bij een stoplicht en ik kwam (vrij zacht gelukkig) tegen mijn voorligger aan. Toen weer langs (een andere) garage. Bleek de remkabel bijna doorgeroest![]()
.
De eerste garage was bij mijn schoonouders in de straat (daar was ik toen toevallig) en mijn schoonvader is verhaal gaan halen. Kreeg hij een slap verhaal dat APK alleen kijkt naar bepaalde marges en de remkabel daar nog net binnen zou zitten. Dan hoefde het niet gemeld te worden. Ik geloofde er geen zak van. Maar stel, he, stél dat het waar was. Dan zou je dit toch melden als iemand al binnenkomt over klachten met de rem? Ik had wel een kind kunnen aanrijden ofzo. Ik was woest. En vooral ook omdat zo'n garagehouder mij het idee gaf dat ik gek was.
Dat is wel slecht zeg. Dat zouden ze gezien moeten hebben, op zijn minst als adviespunt.quote:Op maandag 11 november 2024 09:26 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb ook eens zo'n soort situatie gehad. Mijn rem deed het af en toe niet lekker. Vooral vlak na het starten, alsof er geen druk op zat. Maar de keer erna deed alles het weer goed. Dus ik ging twijfelen, misschien remde ik de eerste keer niet goed?? Auto moest toch door APK, dus gelijk gebracht en gemeld dat ik het idee had dat de rem gek deed. Niks gevonden. Tot het een paar weken later weer gebeurde. Nu bij een stoplicht en ik kwam (vrij zacht gelukkig) tegen mijn voorligger aan. Toen weer langs (een andere) garage. Bleek de remkabel bijna doorgeroest .
quote:Op maandag 11 november 2024 11:30 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat is wel slecht zeg. Dat zouden ze gezien moeten hebben, op zijn minst als adviespunt.
Wij zijn ooit met onze auto teruggekomen uit Schotland. Een week later trapte ik zo door de rem, ook doorgeroest. Zo blij dat het niet in de bergen in Schotland is gebeurd
Aggenebbisjquote:Op maandag 11 november 2024 10:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja dat dus idd. En mijn schoonvader kocht daar altijd zijn auto, gewoon een merkdealer dus geen aggenebbisj bedrijfje ofzo.
Oei, dat lijkt me ook heel eng, als je gas blijft hangen!Speed 3.0!
Wij hebben ook Peugeot. Het is de eerste sw waar ik lekker in kan rijden voor langere tijd. In onze eerdere gezinsauto's kreeg ik snel pijn in schouders en nek (ik denk omdat ik 1.54m ben en die stoelen gewoon niet goed pasten). Dus dat vind ik ook wel belangrijk. Al heeft hij soms rare issues inderdaad. Het blijft Fransquote:Op maandag 11 november 2024 14:27 schreef exode het volgende:
Wij vonden de stoelen in de Peugot heerlijk zitten. Ik heb lang Nissan gereden, daar was ook nooit wat mee aan de hand en ik reed echt oudjes. Een hoge instap snap ik wel hoor, ik vind ze alleen reuze irritant voor me op de snelweg. Vooral als ze 90 rijden, bumperkleven en rechts inhalen doe ik niet, als ik er dan eindelijk langs kan, zwaai ik na de 70ers erin
Ik vermoed dat jij iets meer gas geeft Leandra.
Wij hebben overigens niets met auto's, als het maar rijdt bij wijze van spreken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 74% gewijzigd door Amsel op 12-11-2024 02:43:15 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat sowieso! We zitten er normaal bovenop, gamen mee, lezen hun chats na, leggen uit wat je vreemden wel en niet over jezelf mag vertellen, enzovoorts. Ik had er alleen niet bij stilgestaan dat het risico ook van je irl vriendinnetje zou kunnen komenquote:Op maandag 11 november 2024 16:24 schreef SaskiaR het volgende:
In elk geval haar elke keer laten uitloggen, dat is sowieso handig om te onthouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe is het gegaan hillie? Hebben jullie al iets meer duidelijkheid?
Heftig Quoi, ik kan begrijpen dat dat indruk maakt bij iedereen. Heb je al op regio15 gekeken of er iets over staat?
Wat ik met googelen te weten gekomen was is dat de klachten die er bij horen, hoofdpijn, braken of tijdelijk dubbel zien zijn.quote:Op maandag 11 november 2024 18:44 schreef BE het volgende:
Oh nou... ik zou al die spoed ook wel heel spannend vinden. En dan idd vragen of ze klachten heeft. Dat betekent dat datgene dat zij zien normaliter serieuze klachten zou kunnen even en sowieso serieus genomen moet worden, toch?
Sterkte met nog weer een weekje afwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Dat had mijn broertje met een huurfietsje op Guernsey, rem knapte. Gelukkig niet toen we de afdaling maakten waarbij er onderaan een dikke muur stond...quote:Op maandag 11 november 2024 11:30 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat is wel slecht zeg. Dat zouden ze gezien moeten hebben, op zijn minst als adviespunt.
Wij zijn ooit met onze auto teruggekomen uit Schotland. Een week later trapte ik zo door de rem, ook doorgeroest. Zo blij dat het niet in de bergen in Schotland is gebeurd
Zou kunnen inderdaad. Maar voor nu probeer ik me nog even voor te houden, geen klachten gaat goed nieuws zijnquote:Op maandag 11 november 2024 20:22 schreef Leandra het volgende:
Ik bedenk net: als ze bepaalde pijnen/problemen altijd al heeft zal ze het wellicht niet herkennen als een klacht, dan is het nou eenmaal zo, qua hoofdpijn zou ik dat niet eens uitsluiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@livelink Wat een dilemma. Zou het zijn dat de vriendin niet doorheeft dat stelen in een spelletje wel degelijk ook echt is. Kan me zomaar voorstellen dat kinderen zich binnen zo'n spel vrijer bewegen. Ik geloof dat alle nuttige tips al wel voorbijkwamen. Succes!
quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:09 schreef Quoi het volgende:
Ook zo'n game-gerelateerd dilemma. Toch altijd leuk om te zien hoe jullie dit aan zouden vliegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Ook zo'n game-gerelateerd dilemma. Toch altijd leuk om te zien hoe jullie dit aan zouden vliegenHerkenbaar. En dezelfde oplossing gekozen. Destijds was het een ander spel, maar hetzelfde effect.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zo'n game-gerelateerd dilemma. Toch altijd leuk om te zien hoe jullie dit aan zouden vliegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
B wil een pc, een tv en de rest van zijn kamer een terrarium vol slangen en andere reptielen. Oh ja een capybara, dat is zijn nieuwe liefde. We houden het bij de tv.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:39 schreef Quoi het volgende:
Oh dat moment gaat er hier ook wel van komen @:Exode Hij ziet de kamer van zijn "grote broer" (in zijn woorden![]()
is zoon van vrienden, 21 jaar, thuiswonend) als GROOT voorbeeld. Type mancave![]()
In principe wil ik M. binnen die schermtijd veel vrijheid geven als ik zie dat hij dat goed handelt. Alleen de aanzuigende (of afstotende) werking op "vrienden" is gewoon een tweede.
Op de vraag wat M. ervan vindt: hij vindt het ok-ish. Heb met hem de opties doorgenomen en hij begrijpt het wel. Hij zou dan wel graag met het ene vriendje wel en andere vriendje wel willen Fortniten, maar dat gaat 'm niet worden helaas.
Oh ja, Waku Waku is inderdaad ook een favo! Hoewel ik oudste gisteren overtuigd kreeg om tequote:Op dinsdag 12 november 2024 16:01 schreef Quoi het volgende:
Waku Waku is hier favoriet![]()
M. heeft de boodschap goed overgedragen en vandaag kwam er weer een heel nieuw vriendje over de vloer. Half uur samen gegamed en nu lekker buiten voetballen. Gepaard met veel gebrul en geschreeuw, want ik hoor ze hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op dinsdag 12 november 2024 16:25 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh ja, Waku Waku is inderdaad ook een favo! Hoewel ik oudste gisteren overtuigd kreeg om telezen
ipv tv kijken.
Oh mijn hart breektSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Mijne ook….quote:
Poppiequote:Op dinsdag 12 november 2024 18:43 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijne ook….
Ik weet ook niet zo goed waarom hij dat deed. We zijn hier eigenlijk altijd open en ook wel relaxed. Denk dat hij het misschien spannend vond om te gaan vertellen of zo.
Daarom extra blij dat het gesprek daarna heel gezellig was en hij er ook echt mee kon lachen
Een tien! 💐quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:03 schreef Vicky het volgende:
Mijn dochter maakte gisteren haar chocolade showstuk af. Echt alles is van chocolade.
Ik ben zo trots!
[ afbeelding ]
O wauw, wat een kunstwerkquote:Op dinsdag 12 november 2024 20:03 schreef Vicky het volgende:
Mijn dochter maakte gisteren haar chocolade showstuk af. Echt alles is van chocolade.
Ik ben zo trots!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:03 schreef Vicky het volgende:
Ik ben zo trots!
[ afbeelding ]
Jemig wat knap!quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:03 schreef Vicky het volgende:
Ik ben zo trots!
[ afbeelding ]
Nee, ik gok dat de rijschool daar nu naar gaat kijken, maar neem aan dat dat pas volgend jaar wordt. Liever dat ze de ruimte nemen om goed te leren rijden dan te vroeg op gaan.quote:Op woensdag 13 november 2024 08:59 schreef Phaidra het volgende:
@:Troel theorie gehaald is wel heel fijn!Heeft hij ook al een datum voor praktijk?
En hoe gaat het nu met jou?
Oef, klinkt nog wel zwaar. Fijn dat je wat hulp hebt van de kinderenquote:Op woensdag 13 november 2024 10:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, ik gok dat de rijschool daar nu naar gaat kijken, maar neem aan dat dat pas volgend jaar wordt. Liever dat ze de ruimte nemen om goed te leren rijden dan te vroeg op gaan.
Gisteren was een slechte dag. Veel pijn en werd daar ook heel emotioneel van. Na de fysio maandag voor mijn schouder heb ik daar wel minder last van. Ik moet mijzelf echt gewoon dwingen om te eten en te drinken, ook al smaakt het me niet. Dat ben ik niet gewend. Verder ben ik een warhoofd. Ik liet gisteren het tosti-ijzer aanstaan (gelukkig viel het een ander op) en ik loop rustig met een afstandbediening op zak in plaats van mijn oortjesWoorden vinden kost moeite. Zal dus blij zijn als die brainfog van de narcose weg is
Op andere momenten ben ik wel helder. Ik deed gisteren open: fruitmand van mijn werk. Heb hem niet zelf aangepakt. Dus dat gaat wel goed. Gisteren heeft de jongste gekookt, morgen gaat mijn oudste aan de slag. Ze doen hun best, ook al is het soms lastig. Vandaag gaan ze allebei naar Zwolle voor de familiedag van opleiding van de oudste, dus spannend voor ze!
quote:Op woensdag 13 november 2024 10:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, ik gok dat de rijschool daar nu naar gaat kijken, maar neem aan dat dat pas volgend jaar wordt. Liever dat ze de ruimte nemen om goed te leren rijden dan te vroeg op gaan.
Gisteren was een slechte dag. Veel pijn en werd daar ook heel emotioneel van. Na de fysio maandag voor mijn schouder heb ik daar wel minder last van. Ik moet mijzelf echt gewoon dwingen om te eten en te drinken, ook al smaakt het me niet. Dat ben ik niet gewend. Verder ben ik een warhoofd. Ik liet gisteren het tosti-ijzer aanstaan (gelukkig viel het een ander op) en ik loop rustig met een afstandbediening op zak in plaats van mijn oortjesWoorden vinden kost moeite. Zal dus blij zijn als die brainfog van de narcose weg is
Op andere momenten ben ik wel helder. Ik deed gisteren open: fruitmand van mijn werk. Heb hem niet zelf aangepakt. Dus dat gaat wel goed. Gisteren heeft de jongste gekookt, morgen gaat mijn oudste aan de slag. Ze doen hun best, ook al is het soms lastig. Vandaag gaan ze allebei naar Zwolle voor de familiedag van opleiding van de oudste, dus spannend voor ze!
Schitterend!quote:Op dinsdag 12 november 2024 20:03 schreef Vicky het volgende:
Ik ben zo trots!
[ afbeelding ]
Dat mag toch gewoon! Ik weet niet of je van de spelletjes op je telefoon ofzo blij wordt, maar ik wil met liefde wordfeuden ofzo hoor ;-)quote:Op woensdag 13 november 2024 13:51 schreef Troel het volgende:
Ik verveel me dus echt de pleuris
Sorry. Beetje last van mijzelf vandaag toch wel.
Hehe ik doe wurdian met trui en nijna en dat kost al moeitequote:Op woensdag 13 november 2024 14:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat mag toch gewoon! Ik weet niet of je van de spelletjes op je telefoon ofzo blij wordt, maar ik wil met liefde wordfeuden ofzo hoor ;-)
Heb je uitgenodigd. Wurdian ken ik niet. Is dat leuk?quote:Op woensdag 13 november 2024 14:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Hehe ik doe wurdian met trui en nijna en dat kost al moeite
Wordfeud heb ik wel ergens nog. Username kun je denk ik wel raden en dan nl erachter
Je bent vaak sneller dan ikquote:Op woensdag 13 november 2024 14:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Hehe ik doe wurdian met trui en nijna en dat kost al moeite
Wordfeud heb ik wel ergens nog. Username kun je denk ik wel raden en dan nl erachter
Ik vind Wurdian is soort wordfeud, maar dan de doordachte versiequote:Op woensdag 13 november 2024 14:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Heb je uitgenodigd. Wurdian ken ik niet. Is dat leuk?
Al af. En de vetplantjes, de chrysant en de plum ook. Dat kan half hangend, half zittend. Heerlijk vind ik het.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:44 schreef exode het volgende:
Heb je de Lego af Troel of is dat nog te intensief?
En het is een stuk leuker met die plantjes dan de dode kattengrasdingen die er eerst stondenquote:Op woensdag 13 november 2024 14:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Al af. En de vetplantjes, de chrysant en de plum ook. Dat kan half hangend, half zittend. Heerlijk vind ik het.
Hoe groter hoe lastiger op bed/bank natuurlijk. Maar liefquote:Op woensdag 13 november 2024 16:51 schreef exode het volgende:
Je kan ze nog ombouwen naar andere bouwsels, next level Lego
Als je dichterbij had gewoond, had je wel wat grotere sets mogen lenen om te bouwen.
Ik ben set 80109 (Chinees Ijsfestival) aan het bouwen en ombouwen zodat deze beter in ons winterdorp past (denk Dickens).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
quote:Op donderdag 14 november 2024 10:29 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik heb een dilemma over sociale interacties/activiteiten met collega's:
[
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ik heb een dilemma over sociale interacties/activiteiten met collega's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chaos in de hoofdstadquote:Op donderdag 14 november 2024 11:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Potverdriedubbeltjes![]()
Halsema waarschuwt daders bedreigingen scholen: "Het is strafbaar"
https://www.at5.nl/artike(...)len-het-is-strafbaar
[/spoiler]
Voor mij gaan eten en slapen zelden samen dus ik zou ook als hoteleigenaar er niet op rekenen dat slaapgasten willen eten en daar dus ook geen tafels voor vrijhouden met het risico dat ze niet verkocht worden.quote:Op donderdag 14 november 2024 11:58 schreef Quoi het volgende:
Tijdje geleden een hotel geboekt voor tweede kerstdag. Verrek, misschien hebben ze wel een leuk kerstmenu, bedacht ik me nu. Het hotel zit bepaald niet in bewoonde wereld. Ik had daar natuurlijk eerder aan moeten denken, maar goed. Ik informeer en nu is het: helaas, we zitten vol.
Is het gek dat ik dat niet heel gastvrij vind? Als hoteleigenaar zou ik altijd wat tafeltjes vrijhouden voor hotelgasten (en zelfs actief informeren of ze daar gebruik van willen maken), vooral met kerst.
Ik zou geen tafeltjes vrijhouden, maar zou men er bij boeken op die dagen zeker op wijzen dat er een leuk menu is!quote:Op donderdag 14 november 2024 11:58 schreef Quoi het volgende:
Tijdje geleden een hotel geboekt voor tweede kerstdag. Verrek, misschien hebben ze wel een leuk kerstmenu, bedacht ik me nu. Het hotel zit bepaald niet in bewoonde wereld. Ik had daar natuurlijk eerder aan moeten denken, maar goed. Ik informeer en nu is het: helaas, we zitten vol.
Is het gek dat ik dat niet heel gastvrij vind? Als hoteleigenaar zou ik altijd wat tafeltjes vrijhouden voor hotelgasten (en zelfs actief informeren of ze daar gebruik van willen maken), vooral met kerst.
Ik heb een dilemma over sociale interacties/activiteiten met collega's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ja, misschien is dat wel wat realistischer. We hebben nu geannuleerd en een ander hotel geboekt incl. kerstdinerquote:Op donderdag 14 november 2024 12:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou geen tafeltjes vrijhouden, maar zou men er bij boeken op die dagen zeker op wijzen dat er een leuk menu is!
Opgelost dus. Fijn dat die mogelijkheid er nog was!quote:Op donderdag 14 november 2024 18:30 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, misschien is dat wel wat realistischer. We hebben nu geannuleerd en een ander hotel geboekt incl. kerstdiner
Ik heb een dilemma over sociale interacties/activiteiten met collega's:De vorige werkgever van mijn man deed dat ook, er werd altijd lang naar uitgekeken en het was hét evenement van het jaar. Het was elk jaar extreem over de top luxe, en ze werden volledig in de watten gelegd. Dan gingen ze bijvoorbeeld naar Marrakech, en een van de activiteiten was dan op kamelen door de woestijn rijden. En elke maaltijd werd door chefkoks bereid. Dus het kan ook gewoon super gaaf zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Het ligt denk ik helemaal aan het bedrijf en de invulling van zo'n uitje. Misschien eens rondvragen bij collega's wat het ongeveer inhoudt?
Ik heb een dilemma over sociale interacties/activiteiten met collega's:Herkenbaar ja. Ik doe nu al een tijd niet meer mee met dit soort zaken. Ik werk 40 uur per week en mijn max qua woon-werkverdeling is daarmee echt wel bereikt. Al het extra, ook als het leuk moet zijn sla ik tegenwoordig af. Kost me tijd en energie die ik niet heb en levert me te weinig op om dat te compenseren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Ik heb een dilemma over sociale interacties/activiteiten met collega's:Zo herkenbaar dit. Mijn (sinds dit jaar) werkgever gaat eenmaal per 2 jaar een weekend weg met het hele bedrijf. Dit jaar naar een echt fantastisch land maar ik kon niet mee omdat het precies op de verjaardag van mijn jongste viel. Stiekem was ik daar heel blij om. Het idee om 3 dagen nonstop met collega's door te moeten brengen, geen moment om je terug te trekken en echt een heel druk programma (van 's ochtends tot 's avonds is alles gepland) zie ik gewoon echt niet zitten. Ik kan mij nu al druk maken over het feit dat ze over 2 jaar dus weer zoiets gaan plannenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zou - als ik kon - wel zijn gegaan omdat ik geen nee kan zeggen. En omdat ik mij dan veel te bezwaard zou voelen om niet mee te gaan. Maar dat is niet het beste advies want als je er vervolgens zelf doodongelukkig van wordt is het niet de beste keus. Dus ik ga jou toch adviseren om vooral naar je gevoel te luisteren. Is het puur de angst die je tegenhoudt en is het een kwestie van daar overheen stappen en kan je dan wel genieten, dan zou ik het zeker wel proberen. Weet je op voorhand echter zeker dat jij hier niet gelukkig van wordt, kies dan voor jezelf!
Hier kan ik me helemaal in vinden. Rechtstreeks nee zeggen vind ik ook moeilijk, maar via een datumprikker geen probleemquote:Op vrijdag 15 november 2024 11:52 schreef Schanu het volgende:
[..]
Zo herkenbaar dit. Mijn (sinds dit jaar) werkgever gaat eenmaal per 2 jaar een weekend weg met het hele bedrijf. Dit jaar naar een echt fantastisch land maar ik kon niet mee omdat het precies op de verjaardag van mijn jongste viel. Stiekem was ik daar heel blij om. Het idee om 3 dagen nonstop met collega's door te moeten brengen, geen moment om je terug te trekken en echt een heel druk programma (van 's ochtends tot 's avonds is alles gepland) zie ik gewoon echt niet zitten. Ik kan mij nu al druk maken over het feit dat ze over 2 jaar dus weer zoiets gaan plannen![]()
Ik zou - als ik kon - wel zijn gegaan omdat ik geen nee kan zeggen. En omdat ik mij dan veel te bezwaard zou voelen om niet mee te gaan. Maar dat is niet het beste advies want als je er vervolgens zelf doodongelukkig van wordt is het niet de beste keus. Dus ik ga jou toch adviseren om vooral naar je gevoel te luisteren. Is het puur de angst die je tegenhoudt en is het een kwestie van daar overheen stappen en kan je dan wel genieten, dan zou ik het zeker wel proberen. Weet je op voorhand echter zeker dat jij hier niet gelukkig van wordt, kies dan voor jezelf!
En dit dus ook (al werk ik geen 40 uur)!quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Herkenbaar ja. Ik doe nu al een tijd niet meer mee met dit soort zaken. Ik werk 40 uur per week en mijn max qua woon-werkverdeling is daarmee echt wel bereikt. Al het extra, ook als het leuk moet zijn sla ik tegenwoordig af. Kost me tijd en energie die ik niet heb en levert me te weinig op om dat te compenseren.
Dit!quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:41 schreef exode het volgende:
De opluchting zegt genoeg lijkt mij. Stoer om voor jezelf te kiezen en niet wat er van je verwacht wordt.
Precies dit wilde ik ook zeggen!quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:41 schreef exode het volgende:
De opluchting zegt genoeg lijkt mij. Stoer om voor jezelf te kiezen en niet wat er van je verwacht wordt.
quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Iedereen bedankt voor alle input, ervaringen en inzichten mbt de werkuitjes.Wat ontzettend goed, en een hele goede keuze zo te lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Leveren ze er ook een lijstje bij met de surprises van de afgelopen jaren?quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:01 schreef Cathmar het volgende:
OMG ik HAAT surprises. Ik hang serieus bijna de vlag uit dat dit het allerlaatste jaar is ze dit op school moeten doen. Nu ook met allerlei opgelegde regels zoals: het mag niet hetzelfde zijn als het kind in de afgelopen jaren al heeft gehad. Euhhh sorry. Hoeveel varieties van bv een voetbal surprise kun je maken. Want het moet wél iets zijn dat op het lijstje staat van hobbies. Mijn kind volledig in de stress.
Jeetje wat een strenge eis...quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:01 schreef Cathmar het volgende:
OMG ik HAAT surprises. Ik hang serieus bijna de vlag uit dat dit het allerlaatste jaar is ze dit op school moeten doen. Nu ook met allerlei opgelegde regels zoals: het mag niet hetzelfde zijn als het kind in de afgelopen jaren al heeft gehad. Euhhh sorry. Hoeveel varieties van bv een voetbal surprise kun je maken. Want het moet wél iets zijn dat op het lijstje staat van hobbies. Mijn kind volledig in de stress.
Hoe weet je wat het kind andere jaren heeft gehad. De mijne weet al amper wat hij zelf had vorig jaar, laat staan de anderenquote:Op vrijdag 15 november 2024 16:01 schreef Cathmar het volgende:
Wij doen voor het 2e jaar geen surprises. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant stiekem ook wel jammer maar de surprises gingen steeds verder over de top 🤣quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:01 schreef Cathmar het volgende:
100%quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:54 schreef livelink het volgende:
Toch opvallend dat al die zaken die als leuk bestempeld worden zoveel stress opleveren. Werkuitjes, Sinterklaas vieren, surprises, enz.
Ik word steeds radicaler in mijn ideeën hierover. Stop er gewoon mee, met al die leuke dingen, waar dan meestal toch stiekem een prestatie-element in zit, waardoor het niet ontspannen genieten wordt.
Kijk, een biertje in de kantine zonder het gedoe vind ik dan wel ontspannend. Geniet ervan!quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:10 schreef Quoi het volgende:
M. doet dit jaar voor het eerst surprises. Ik ben niet zo van het aansturen, laat 'm zelf maar in actie komen. Kijken of dat echt gebeurt. Er ligt een doos en een tekening in zijn kamer. Verder ga ik het een beetje loslaten (en vermoedelijk een paar dagen voor de deadline wat versnellen)
Groeten uit de kantine van de manege btw. Zo blij dat mijn vriend mee gaat en alles durft met afzadelen enzo. Ik blijk toch best een sissie en heb net maar een biertje besteld aan de bar. Morgen doe ik voetbal wel, da's meer mijn ding.
Spitzen maken en dan in de punt het cadeautje stoppen? Of is dat al 100 x gedaan?quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:01 schreef Cathmar het volgende:
[..]
100%
Kijk ik haat creatief zijn. Ben er gewoon niet voor gemaakt. Mijn kind vindt het wel leuk! Dus ik faciliteer. Maar ze neemt alles wat de meester zegt héél serieus.
Ik stuur nooit een bericht naar school maar ben er nu echt toe in staat. Iedereen vult jarenlang dezelfde hobbies en zo in. Hoeveel dingen kun je bedenken met dans. Werkelijk.
Ik vind het eerder absurd als ze surprises af zouden schaffen omdat ouders er geen zin in hebben. Die dingen moeten door kinderen gemaakt worden, niet door ouders. En tegenwoordig biedt vrijwel elke grotere gemeente ook surprise-hulp aan waar je je kind gewoon met kadootje heen kunt sturen. Uiteindelijk gaat het ook gewoon om creatieve vaardigheden leren/gebruiken, niet puur om het resultaat. Ouders moeten leren om dat los te laten. En dat jouw kind dan teleurgesteld wordt of iemand teleur stelt door het resultaat van de surprise die hij krijgt leert hij ook weer van (als het goed is).quote:Op vrijdag 15 november 2024 16:54 schreef livelink het volgende:
Toch opvallend dat al die zaken die als leuk bestempeld worden zoveel stress opleveren. Werkuitjes, Sinterklaas vieren, surprises, enz.
Ik word steeds radicaler in mijn ideeën hierover. Stop er gewoon mee, met al die leuke dingen, waar dan meestal toch stiekem een prestatie-element in zit, waardoor het niet ontspannen genieten wordt.
Ik vind de stad hier niet klein, maar zoiets is er niet. Gelukkig hebben we het ook niet meer nodigquote:Op vrijdag 15 november 2024 19:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik vind het eerder absurd als ze surprises af zouden schaffen omdat ouders er geen zin in hebben. Die dingen moeten door kinderen gemaakt worden, niet door ouders. En tegenwoordig biedt vrijwel elke grotere gemeente ook surprise-hulp aan waar je je kind gewoon met kadootje heen kunt sturen. Uiteindelijk gaat het ook gewoon om creatieve vaardigheden leren/gebruiken, niet puur om het resultaat. Ouders moeten leren om dat los te laten. En dat jouw kind dan teleurgesteld wordt of iemand teleur stelt door het resultaat van de surprise die hij krijgt leert hij ook weer van (als het goed is).
Prive moet je gewoon lekker doen wat je zelf wil idd. Vier keer Sinterklaas vierenof 0 keer als je dat liever doet.
Ik heb ook de school weer versierd vandaag! En ik ben dit jaar voor het eerst de hele ochtend bij de viering aanwezig op school.
Wie zegt dat ik het over de ouders had? Ik had het over de kinderen. Die hebben stress.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik vind het eerder absurd als ze surprises af zouden schaffen omdat ouders er geen zin in hebben. Die dingen moeten door kinderen gemaakt worden, niet door ouders. En tegenwoordig biedt vrijwel elke grotere gemeente ook surprise-hulp aan waar je je kind gewoon met kadootje heen kunt sturen. Uiteindelijk gaat het ook gewoon om creatieve vaardigheden leren/gebruiken, niet puur om het resultaat. Ouders moeten leren om dat los te laten. En dat jouw kind dan teleurgesteld wordt of iemand teleur stelt door het resultaat van de surprise die hij krijgt leert hij ook weer van (als het goed is).
Prive moet je gewoon lekker doen wat je zelf wil idd. Vier keer Sinterklaas vierenof 0 keer als je dat liever doet.
Ik heb ook de school weer versierd vandaag! En ik ben dit jaar voor het eerst de hele ochtend bij de viering aanwezig op school.
Zo ken ik een triest verhaal van een vriendin van me. Haar huis is afgebrand. Zij lagen op zolder te slapen en zijn via het dak gered. Ze had een onderbroek aan en verder niets en ze heeft op het laatste moment haar sleutels gepakt voordat ze op het dak ging. Ze eindigde dus met een onderbroek en huissleutels van een huis dat er niet meer was als enige bezitting op dat moment.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:47 schreef exode het volgende:
Ik ben ttrouwens echt goed gekapt, vanmiddag naar de kapper geweest, 36 Euro om even terug te vallen op de eerdere posts.
En omdat geld moet rollen, net een nieuwe tv besteld. We gaan van een Plasma tv 42 inch uit het jaar 0 naar een 55 inch Oled. Ik ga schrikken!
De oude tv gaat naar B en we beseften net dat die tv letterlijk gered is uit een brand. We hadden brand in ons appartement en in paniek doe je rare dingen blijkbaar, ik belde 112 en gooide mijn mobiel daarna gewoon de woonkamer in en verloofde pakte de tv van de tv kast en rende daarmee naar buiten. Die tv dus.
Ik liep in joggingbroek, shirt en op slippers en het vroor. Dus geen mobiel meer maar wel een tv. En de 2 katten die hadden we ook nog naar buiten gekregen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo ken ik een triest verhaal van een vriendin van me. Haar huis is afgebrand. Zij lagen op zolder te slapen en zijn via het dak gered. Ze had een onderbroek aan en verder niets en ze heeft op het laatste moment haar sleutels gepakt voordat ze op het dak ging. Ze eindigde dus met een onderbroek en huissleutels van een huis dat er niet meer was als enige bezitting op dat moment.
Ja, dat was ook bij mijn vriendin het enige geluk. De twee katten die ze had hadden zichzelf ook weten te redden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:53 schreef exode het volgende:
[..]
Ik liep in joggingbroek, shirt en op slippers en het vroor. Dus geen mobiel meer maar wel een tv. En de 2 katten die hadden we ook nog naar buiten gekregen.
Dit ja. Het zou zo fijn zijn als surprises op school optioneel zouden zijn. Dat kinderen mogen kiezen of ze meedoen. Nu wordt het gebracht als iets waar iedereen aan meedoet. Volgens mij moet je nu, als kind, heel stevig in je schoenen staan als je niet mee wilt doen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het over de ouders had? Ik had het over de kinderen. Die hebben stress.
Het is nu net een huiswerkopdracht waar je een ander verdriet mee kunt doen, maar het wordt gebracht als iets wat je leuk moet vinden en waar je enthousiast over moet zijn.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dit ja. Het zou zo fijn zijn als surprises op school optioneel zouden zijn. Dat kinderen mogen kiezen of ze meedoen. Nu wordt het gebracht als iets waar iedereen aan meedoet. Volgens mij moet je nu, als kind, heel stevig in je schoenen staan als je niet mee wilt doen.
Bij de onderbuurbrouw is de brand begonnen, er is nog een politie onderzoek geweest. Uiteindelijk is die gestopt wegens niet strafbaar. Er zijn 2 opties uitgesproken naar ons:quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:58 schreef livelink het volgende:
Hoe was jullie brand ontstaan, Exode? Bij mijn vriendin heeft de brandweer achterhaald dat ze waarschijnlijk een kaars niet goed uit hadden gedaan en dat de katten die kaars om hebben gegooid op het tapijt dat vervolgens in brand is gevlogen.
Sindsdien doe ik ruim voordat ik naar bed ga alle kaarsen uit.
Waarom zou je al het leuke willen afschaffen? Onze kinderen leren dat school alleen maar bestaat uit leren op de ‘saaie’ manier lijkt mij niet een inspirerend voor ze.quote:Op vrijdag 15 november 2024 20:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar zoals gezegd; ik ben behoorlijk radicaal geworden. Wat mij betreft schaffen ze alle 'leuke' dingen op scholen gewoon af. Gewoon les zonder poespas. Sinterklaas vier je thuis maar, met of zonder surprises.
Het leuke is lang niet voor ieder kind en het gezin erachter hetzelfde. En er zijn meer kinderen dan je denkt die Sinterklaas niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:09 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Waarom zou je al het leuke willen afschaffen? Onze kinderen leren dat school alleen maar bestaat uit leren op de ‘saaie’ manier lijkt mij niet een inspirerend voor ze.
Omdat leuk niet voor iedereen leuk is. Leren is ook niet voor iedereen leuk, maar een noodzakelijk kwaad.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:09 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Waarom zou je al het leuke willen afschaffen? Onze kinderen leren dat school alleen maar bestaat uit leren op de ‘saaie’ manier lijkt mij niet een inspirerend voor ze.
Leren kan op veel verschillende manieren. Dat lukt alleen niet als je, om wat voor reden dan ook, stress ervaart. Een surprise moeten maken, verkleed moeten komen met carnaval, een eindejaarsstunt, al dat soort dingen kunnen als enorm stressvol ervaren worden. Misschien niet door de grootste groep, maar zeker door een groep leerlingen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:09 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Ik denk dat het prima mogelijk kan zijn om sinterklaas lekker te laten en om de middag van 5 december dat te vieren met de kinderen die dat willen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:40 schreef LauriLynne het volgende:
Dat ‘leuke’ dingen niet voor iedereen leuk zijn daar kan ik inkomen. Alleen alles voor iedereen afschaffen lijkt mij niet de beste manier om ermee om te gaan. De oplossing van bepaalde zaken niet te verplichten lijkt mij plezieriger.
Dat zal zeker mogelijk zijn. Alleen dat was volgens mij niet alleen waar livelink op doelde.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat het prima mogelijk kan zijn om sinterklaas lekker te laten en om de middag van 5 december dat te vieren met de kinderen die dat willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |