SPOILER: FilmpjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Lt.Bookman op 10-11-2024 16:32:36 ]
F-Side had ook praatjes maar die zijn ook nergens te bekennen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:26 schreef Lt.Bookman het volgende:
Jarenlang zijn wij Joden en moeten we antisemitische spreekkoren aanhoren. Nu zitten er allemaal boze Israëliërs op onze socials en worden we geprezen door de Palestijnse vlaggetjes.
Ihattaren?quote:Op zaterdag 9 november 2024 14:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
Afpersing van Ajax-speler was aanleiding voor poging tot moord in 2023
https://www.voetbalzone.n(...)/blt08f51e0dd52ecfde
Bergwijn?
M'n onderbuikgevoel zegt.........quote:
Sowieso de ironie van de situatie, ik zag zelfs dat Ziyech vrij letterlijk ‘Joden lopen altijd weg’ op zijn Instagram zeiquote:Op zaterdag 9 november 2024 14:26 schreef Lt.Bookman het volgende:
Jarenlang zijn wij Joden en moeten we antisemitische spreekkoren aanhoren. Nu zitten er allemaal boze Israëliërs op onze socials en worden we geprezen door de Palestijnse vlaggetjes.
Ik mag die groep die voor Palestina zijn nog meer niet, maar hoe die Maccabi supporters gingen provoceren was nog erger dan elke Palestina mars die ik heb gezien. Er zijn zat beelden in hoe Maccabi supporters zich misdroegen ook in de binnenstad van Amsterdam bij Centraal richting het Damrak, alleen de media (incl. onze overheid) negeert dit want ja het betreft Israel.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Sowieso de ironie van de situatie, ik zag zelfs dat Ziyech vrij letterlijk ‘Joden lopen altijd weg’ op zijn Instagram zei
Maar goed als je ziet hoe die Maccabi supporters zelf op oorlogspad gaan om vervolgens het slachtoffer te spelen… laten we maar hopen dat we in Nederland voorlopig geen Israëlische clubs meer loten, behalve voor de punten dan
Twente lastige ploeg idd, maar die hebben (hopelijk) tikkie gekregen deze week, en wij hebben tegenwoordig een plan B voor de laatste 20 minuten. Hopelijk slepen we er wel een overwinning uit.quote:
Dat hoop ik ook. Ik voorspel gewoon.quote:Op zondag 10 november 2024 09:32 schreef manny het volgende:
[..]
Twente lastige ploeg idd, maar die hebben (hopelijk) tikkie gekregen deze week, en wij hebben tegenwoordig een plan B voor de laatste 20 minuten. Hopelijk slepen we er wel een overwinning uit.
Fox Mulder zou het goed doen in deze tijd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik mag die groep die voor Palestina zijn nog meer niet, maar hoe die Maccabi supporters gingen provoceren was nog erger dan elke Palestina mars die ik heb gezien. Er zijn zat beelden in hoe Maccabi supporters zich misdroegen ook in de binnenstad van Amsterdam bij Centraal richting het Damrak, alleen de media (incl. onze overheid) negeert dit want ja het betreft Israel.
En FOK! verplaatst mijn topic daarover uit NWS naar VER.quote:Op zondag 10 november 2024 11:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Fox Mulder zou het goed doen in deze tijd.
Omdat uit de tijdlijn blijkt dat dat niet de oorzaak was van de zelf benoemde jodenjacht.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik mag die groep die voor Palestina zijn nog meer niet, maar hoe die Maccabi supporters gingen provoceren was nog erger dan elke Palestina mars die ik heb gezien. Er zijn zat beelden in hoe Maccabi supporters zich misdroegen ook in de binnenstad van Amsterdam bij Centraal richting het Damrak, alleen de media (incl. onze overheid) negeert dit want ja het betreft Israel.
'Ook' in mijn post is een belangrijk woord, dus dat juist dat voorbeeld dat ik net gaf niet past in die tijdlijn doet er eigenlijk helemaal niet toe.quote:Op zondag 10 november 2024 13:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Omdat uit de tijdlijn blijkt dat dat niet de oorzaak was van de zelf benoemde jodenjacht.
Dat er een akkefietje met uitsupporters/hooligans is lijkt me overigens eerder regel dan uitzondering, maar normaal krijg je daar niets van mee in de media omdat het niet zo boeiend is. Maar ja Israel dus wordt opeens alles erbij getrokken om deze zelf benoemde jodenjacht goed te praten.
Probleem is dat juist willekeurige Israëliërs werden aangevallen. En dus niet de groep die zich misdroegquote:Op zondag 10 november 2024 13:28 schreef KingRoland het volgende:
[..]
'Ook' in mijn post is een belangrijk woord, dus dat juist dat voorbeeld dat ik net gaf niet past in die tijdlijn doet er eigenlijk helemaal niet toe.
Er gingen heel veel dingen mis, vooral hoe Maccabi supporters zich gedroegen. Praat ik die jodenjacht goed? Nee. Het is wel belangrijk om mee te nemen in het beeld dat het niet uitgesloten is dat diezelfde groep zelf begonnen te provoceren met de andere zaken die op de dag begonnen, puur op basis van het gedrag voorafgaand de wedstrijd. Er zullen daar wel ongetwijfeld zat video's zijn die dat wel kunnen bevestigen.
elk verhaal heeft 2 kanten.
En afgelopen nacht is het weer gebeurt. Terwijl de Maccabi zooi alweer thuis is.quote:Op zondag 10 november 2024 13:39 schreef Omega het volgende:
[..]
Probleem is dat juist willekeurige Israëliërs werden aangevallen. En dus niet de groep die zich misdroeg
Groepen, dus kon ook een ander groep zijn zeker als ze Maccabi supporters waren. Je weet als supporter dat het een groot risico is vooral met de aanhang voor Palestina in Amsterdam.quote:Op zondag 10 november 2024 13:39 schreef Omega het volgende:
[..]
Probleem is dat juist willekeurige Israëliërs werden aangevallen. En dus niet de groep die zich misdroeg
ik snap sowieso niet wat deze discussie met Ajax te maken heeft, of het nou de maccabi hoolies zijn of de marokkaanse jodenhaters.quote:Op zondag 10 november 2024 13:52 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Groepen, dus kon ook een ander groep zijn zeker als ze Maccabi supporters waren. Je weet als supporter dat het een groot risico is vooral met de aanhang voor Palestina in Amsterdam.
Als ze geen Maccabi supporters waren maar puur Israëliërs die niet voor het voetbal waren gekomen dan is het een ander verhaal en zie ik ook niet waarom Ajax dan betrokken is hierbij.
Ajax heeft er niks mee te maken. Maar de berichtgeving hierover in nationale en zeker internationale media was nogal ambigue. "Israeli soccer fans attacked after a match between Ajax en Maccabi Tel Aviv". Er worden veel overhaaste conclusies getrokken bij zulke koppen. Dat was ook wel te merken aan de stortvloed aan haatreacties uit Israël op de sociale media accounts van Ajax.quote:Op zondag 10 november 2024 13:54 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik snap sowieso niet wat deze discussie met Ajax te maken heeft, of het nou de maccabi hoolies zijn of de marokkaanse jodenhaters.
Willekeurige mensen die toevallig op jood leken werd om hun paspoort gevraagd en niet voor het eerst dat dat gebeurt...quote:Op zondag 10 november 2024 13:52 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Groepen, dus kon ook een ander groep zijn zeker als ze Maccabi supporters waren. Je weet als supporter dat het een groot risico is vooral met de aanhang voor Palestina in Amsterdam.
Als ze geen Maccabi supporters waren maar puur Israëliërs die niet voor het voetbal waren gekomen dan is het een ander verhaal en zie ik ook niet waarom Ajax dan betrokken is hierbij.
Juist niet groepen, zo werd een van een tweetal aangereden. Werd een Oekraïner gedwongen om via zijn paspoort te laten zien dat hij geen Israëliër is. Risico omdat je Israëliër bent? Wtfquote:Op zondag 10 november 2024 13:52 schreef KingRoland het volgende:
[..]
En dan heeft dus allemaal geen ene reet te maken met Ajax.quote:Op zondag 10 november 2024 14:18 schreef Omega het volgende:
[..]
Juist niet groepen, zo werd een van een tweetal aangereden. Werd een Oekraïner gedwongen om via zijn paspoort te laten zien dat hij geen Israëliër is. Risico omdat je Israëliër bent? Wtf
Vond het een beetje raar dat Farioligod Brobbs er donderdag na zijn goal niet af haalde voor Wout. En dan vandaag hetzelfde principe. Maar misschien was het idee ook wel dat Brobbey een keer 90 minuten moest maken. We gaan het zien, hij zal nog wel invallen. Sowieso lekker om wat aanvallende impulsen op de bank te hebben voor als we Twente moe hebben gespeeld.quote:Op zondag 10 november 2024 14:18 schreef TornadoDK het volgende:
Maar goed hup Ajaxhopelijk gaat het goed met wappie wout ik had liever Brobbey gezien.
Ajaxgoden maatjequote:Op zondag 10 november 2024 14:24 schreef Buitendam het volgende:
Kans op een masterclass camerabewustzijn door Wout, vanmiddag. Ontzettend veel zin in!
Valt wel mee zeg ik als pro-palestina supporter. Maar als je liederen over Gaza, kinderen en een vlag van een gebouw trekt is het niet raar dat het escaleert. En natuurlijk de incidenten met taxi chauffeursquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:57 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Voor Zionisten kan je ook gewoon Palestijnen en co naar zetten. Bizar hoe weinig kennis er is over de geschiedenis aan beide kanten.quote:Op zondag 10 november 2024 14:34 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Valt wel mee zeg ik als pro-palestina supporter. Maar als je liederen over Gaza, kinderen en een vlag van een gebouw trekt is het niet raar dat het escaleert. En natuurlijk de incidenten met taxi chauffeurs
Eigenlijk zie je in dit conflict vaak hetzelfde.
Zionisten provoceren en gebruiken geweld
Er wordt gereageerd met geweld
De zionisten spelen de slachtofferkaart.
Alleen het probleem is dat er ongetwijfeld slachtoffers tussen liepen die er totaal niks mee te maken hadden
Anyway wat ook interessant is om te zien is dat Ajax supporters met een etnische achtergrond niet betiteld kunnen worden als Ajax supporters terwijl ze soms zelfs in Amsterdam geboren zijn.
In nieuws kunt u hierover verder discussiëren. ik heb van de week ook een gezellig uitstapje gemaakt daarheen.quote:Op zondag 10 november 2024 14:40 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Voor Zionisten kan je ook gewoon Palestijnen en co naar zetten. Bizar hoe weinig kennis er is over de geschiedenis aan beide kanten.
Surequote:Op zondag 10 november 2024 14:41 schreef Wotte het volgende:
[..]
In nieuws kunt u hierover verder discussiëren. ik heb van de week ook een gezellig uitstapje gemaakt daarheen.
Bekende gezichten daar.
Als hij gaat liggen dan is het rode kaart en penaltyquote:
Denk dat als je Akpom lang haar geeft dat hij best die rol kan vertolken in de Passion.quote:Op zondag 10 november 2024 14:44 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Jezus Christus bedoel je.
Zie deze: @:rambodirk @:coco @:ggmm @:tong80 @:wereldgozer @:nober
Dat zou mij ook niet verbazenquote:Op zondag 10 november 2024 14:43 schreef MaxC het volgende:
[..]
Als hij gaat liggen dan is het rode kaart en penalty
Wat heeft het Zionisme met Palestina te maken?quote:Op zondag 10 november 2024 14:40 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Voor Zionisten kan je ook gewoon Palestijnen en co naar zetten. Bizar hoe weinig kennis er is over de geschiedenis aan beide kanten.
Bespreek die mislukte regio maar in NWS of POL of weet ik veel waar, maar niet hier.quote:Op zondag 10 november 2024 14:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat heeft het Zionisme met Palestina te maken?
Hij mag wel wat slimmer wezen ja.quote:Op zondag 10 november 2024 14:43 schreef MaxC het volgende:
[..]
Als hij gaat liggen dan is het rode kaart en penalty
Had wel al een assist moeten hebbenquote:
Is denk ook wel een beetje goodwill kweken bij die jongen door hem hier in de basis op te stellen.quote:
afgelopen maanden kan je wel zeggenquote:Op zondag 10 november 2024 15:01 schreef The-BFG het volgende:
Wat heeft Sutalo stappen gemaakt de afgelopen weken zeg.
Voordeel is wel dat Brobbey ook als stormram kan fungeren. Maar idd liever dat Wappie Wout dat doetquote:Op zondag 10 november 2024 15:04 schreef Wotte het volgende:
[..]
Is denk ook wel een beetje goodwill kweken bij die jongen door hem hier in de basis op te stellen.
Idealiter eindig je met Weghorst.
Farioli zal het wel weten, daar durf ik inmiddels wel op te vertrouwenquote:Op zondag 10 november 2024 15:04 schreef Wotte het volgende:
[..]
Is denk ook wel een beetje goodwill kweken bij die jongen door hem hier in de basis op te stellen.
Idealiter eindig je met Weghorst.
Alsof het alleen maar goodwill is (lol). Brobbey is ook gewoon blessuregevoelig.quote:Op zondag 10 november 2024 15:09 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Farioli zal het wel weten, daar durf ik inmiddels wel op te vertrouwen
Wout is niet het type om stil op de bank te zittenquote:Op zondag 10 november 2024 15:09 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Farioli zal het wel weten, daar durf ik inmiddels wel op te vertrouwen
Is de wedstrijd al voorbij?quote:Op zondag 10 november 2024 15:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het standaard puntverlies voor een interlandperiode is nog steeds van toepassing helaas.
Ik zie dit Ajax niet zo snel omdraaien. Twente kan nu vol op de counter gaan wat ze uitstekend ligt.quote:
Lijkt me een vrij competitieve jongen dus 'm deze wedstrijd gunnen op zijn geboortegrond. Zie de voordelen wel.quote:Op zondag 10 november 2024 15:12 schreef Adames het volgende:
[..]
Wout is niet het type om stil op de bank te zitten
Al kan één foutje van Twente genoeg zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 15:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie dit Ajax niet zo snel omdraaien. Twente kan nu vol op de counter gaan wat ze uitstekend ligt.
Zolang Lindhout zo blijft fluiten komen ze met een hele hoop weg.quote:Op zondag 10 november 2024 15:17 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Al kan één foutje van Twente genoeg zijn.
Zwakke scheidsrechter jaquote:Op zondag 10 november 2024 15:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zolang Lindhout zo blijft fluiten komen ze met een hele hoop weg.
Hamstring is toch al gauw 5, 6 weken volgens mij... dus die zien we pas na de winterstop terug wellichtquote:
Ja, dat duurt even. Nog altijd beter dat we nu interlandperiode hebben. Scheelt weer 4 wedstrijden (incl. Europa).quote:Op zondag 10 november 2024 15:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hamstring is toch al gauw 5, 6 weken volgens mij... dus die zien we pas na de winterstop terug wellicht
Klopt, helaas.quote:Op zondag 10 november 2024 15:19 schreef TheVulture het volgende:
Zonde wel want je bent gewoon de betere ploeg
Gelukkig hebben we Klaassenquote:Op zondag 10 november 2024 15:46 schreef Themeparktommy het volgende:
Waar alles bij de vorige wedstrijden precies goed viel, valt nu alles net verkeerd
Ja ik kende Vlap als iemand die nooit scoortquote:
Je moet wel rouleren volgens de wet van Ravioli he. 60 minuten is wel onwijs veel voor een prof natuurlijk.quote:Op zondag 10 november 2024 16:02 schreef Origami94 het volgende:
Slechte wissels zeg. Een spits die niet scoort en een middenvelder die niet fit is erin gooien in ruil voor een spits met een assist en goede passes en middenvelder met een assist
Maar die staan 4dequote:Op zondag 10 november 2024 16:27 schreef Shreyas het volgende:
Gelijkspel was het maximale haalbare, defensie is nog steeds bijzonder slecht. Feyenoord is uiteindelijk de lachende derde.
Het seizoen is nog niet afgelopen Hansquote:
Behalve Berghuis want die hobbelde mee als Cuauhtémoc Blanco op zijn 40ste.quote:Op zondag 10 november 2024 16:28 schreef DeeBee het volgende:
Vorig jaar verloor je deze sowieso, de winnende in extra tijd had lekker geweest, maar ze verzuipen nu zelfs niet in vechtwedstrijden wat positief is
Als we dan toch tweede worden, mag Feyenoord best 3e staan hoor.quote:Op zondag 10 november 2024 16:27 schreef Shreyas het volgende:
Gelijkspel was het maximale haalbare, defensie is nog steeds bijzonder slecht. Feyenoord is uiteindelijk de lachende derde.
Meneertje komt ook weer zuigen hoor, afgelopen weken was je amper te bekennenquote:Op zondag 10 november 2024 16:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het seizoen is nog niet afgelopen Hans
Ik wou het net zeggen, weken niet te zien en opeens is 'Ajacied' Shreyas er weer.quote:Op zondag 10 november 2024 16:32 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Meneertje komt ook weer zuigen hoor, afgelopen weken was je amper te bekennen![]()
Hoe duidelijk wil je een troll hebben.
Was in het interviewtje van de week nog ernstig positief, extra op de club zijn, dit datquote:Op zondag 10 november 2024 16:31 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Behalve Berghuis want die hobbelde mee als Cuauhtémoc Blanco op zijn 40ste.
Je bent duidelijk niet goed op de hoogte, ik heb na iedere competitiewedstrijd de afgelopen weken hier een reactie geplaatst, ook na de overwinningen op PSV en Feyenoord.quote:Op zondag 10 november 2024 16:32 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Meneertje komt ook weer zuigen hoor, afgelopen weken was je amper te bekennen![]()
Hoe duidelijk wil je een troll hebben.
En er zijn altijd mensen die zelf nul research doen en blindelings geloven wat een andere user zegt.quote:Op zondag 10 november 2024 16:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik wou het net zeggen, weken niet te zien en opeens is 'Ajacied' Shreyas er weer.
Ik print de nieuwe Shreyas altijd uit speciaal een wc met plateau hiervoor aangeschaft.quote:Op zondag 10 november 2024 16:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je bent duidelijk niet goed op de hoogte, ik heb na iedere competitiewedstrijd de afgelopen weken hier een reactie geplaatst, ook na de overwinningen op PSV en Feyenoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |