Ach ja, Eichmann beweerde ook onschuldig te zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:36 schreef quo_ het volgende:
Zie daar, Halsema treft geen enkele blaam. Zoals altijd is het de schuld van iemand anders.
Bij de NOS lees ik:
[..]
7 oktober gebeurde er helemaal niksquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:41 schreef ISVV het volgende:
[..]
Echt een geweldige inschatting. Dit kon niemand aan zien komen. Hing totaal geen spanning in de lucht van tevoren.
Nouja, iedereen heeft dit zien aankomen. Maar zij moeten toch zien op terrorismedreiging en dit was dat niet lijkt me.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:41 schreef ISVV het volgende:
[..]
Echt een geweldige inschatting. Dit kon niemand aan zien komen. Hing totaal geen spanning in de lucht van tevoren.
Ik geloof ook niet dat dat conflict wordt opgelost, ook een Palestijnse staat is geen oplossing. De extremisten aan beide kanten zullen dat ook altijd blokkeren. Antisemitisme zal ook niet verdwijnen want dat zit in de genen van moslims. Wat ik wel geloof is dat de veiligheid van Israël en de inwoners kan verbeteren, maar dat zal niet vandaag of morgen zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben zelf na sinterklaas wel redelijk gaan ophouden in het geloven van sprookjes.
Precies. En je daarna achter de NCTV verschuilen ipv de hand in eigen boezem te steken..quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het toch naïef. 3000 Israëlische supporters in het centrum van Amsterdam en er is al zoveel onrust om wat er in het midden oosten speelt.
In de nacht van 6 op 7 november, dus 24 uur eerder, was het al hommeles.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik las dat vanmiddag ook al, maar dit is toch uiteindelijk ook gewoon een terechte inschatting geweest? Of moet men daar ook al zien op ordinaire knokpartijtjes?
Elke staat is in het verleden 'gemaakt' Waarom denk je bijvoorbeeld dat veel Afrikaanse landen kaarsrechte grenzen hebben? Precies, daar hebben de kolonisten met een lineaaltje wat lijntjes getrokken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
En wat toen ook al is aangegeven: op die basis zeg je feitelijk dat Israël (als een "gemaakte staat") geen bestaansrecht heeft.
Oh, dat zeker. Ik postte gisterenmiddag al dat die Maccabi supporters na de wedstrijd wel aangeschoten wild zouden zijnquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
In de nacht van 6 op 7 november, dus 24 uur eerder, was het al hommeles.
Dus er was nog tijd zat geweest om op te schalen.
Als je dan in de middag van de 8e november je nog durft te verschuilen achter een weken oude consultatie bij de nctv ben je niet alleen laf maar ook hopeloos achterlijk.
Ben het wat dit betreft met je eens.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:47 schreef HeatWave het volgende:
Het is toch al maanden "hommeles" als er ergens een Jood in beeld komt, of het nou Lenny Kuhr was of de herdenking op de Dam, denken dat dit geen risico is is of heel naïef of kwaadaardig, beide niet echt een geweldige indruk
Al die Palliewappie protesten zorgen wel voor het antisemitische klimaat waar we nu in beland zijn, met hun giftige leuzen en de hondenfluitjes.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:50 schreef opgebaarde het volgende:
Er is dagelijks op een station of universiteit een (kleine) Palestina demonstratie. Ze lopen vaak niet uit de hand dus het haalt het nieuws niet. We gaan ons op een hellend vlak begeven als alleen Palestina demonstraties worden verboden
Ik denk serieus dat het kwaadaardig is en dat Halsema een geweldige komediant is. Waarom ik dat denk.. Stel dat het allemaal andersom was geweest. Dat er al maandenlang islamofobische protesten zijn en een islamitisch cluppie komt met een bups islamitische supportertjes naar Amsterdam. Zou Halsema er dan niet als de kippen bij zijn om die mensen te beschermen? Ik vermoed van wel.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:47 schreef HeatWave het volgende:
Het is toch al maanden "hommeles" als er ergens een Jood in beeld komt, of het nou Lenny Kuhr was of de herdenking op de Dam, denken dat dit geen risico is is of heel naïef of kwaadaardig, beide niet echt een geweldige indruk
Nee hoor, ergens wonen wil niet zeggen dit je ook jouw land is. Dit is de denkfout die jij iedereen keer maakt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Deze stelling werd recent in een ander topic ook al eens aangehaald en toen is ie ook al (onder andere door mijzelf) onderuit gehaald. En wat toen ook al is aangegeven: op die basis zeg je feitelijk dat Israël (als een "gemaakte staat") geen bestaansrecht heeft. Ik vermoed dat dat niet je bedoeling is.
[..]
Ze wonen daar: het is hun land. Je kunt niet verwachten dat ze, net als de Joodse emigranten in Israël, terug gaan naar hun eigen land. Daar wonen ze immers al.
Het is iig of heel dom of vooropgezet dat je dit zo toelaat. Allebei is schandelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat het kwaadaardig is en dat Halsema een geweldige komediant is. Waarom ik dat denk.. Stel dat het allemaal andersom was geweest. Dat er al maandenlang islamofobische protesten zijn en een islamitisch cluppie komt met een bups islamitische supportertjes naar Amsterdam. Zou Halsema er dan niet als de kippen bij zijn om die mensen te beschermen? Ik vermoed van wel.
"Bedelingenleer'' is hetgeen wat je aan het promoten bent, heeft verder weinig met het christendom te makenquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat zijn academische, hermeneutische, bijbelwetenschappelijke feiten.
Zeker niet..zou het enige juiste zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:50 schreef opgebaarde het volgende:
Er is dagelijks op een station of universiteit een (kleine) Palestina demonstratie. Ze lopen vaak niet uit de hand dus het haalt het nieuws niet. We gaan ons op een hellend vlak begeven als alleen Palestina demonstraties worden verboden
Nee, maar ze hadden wel meer beveiliging in moeten zetten. Ik lees op nu.nl dat op een gegeven moment nergens meer politie was te zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, dat zeker. Ik postte gisterenmiddag al dat die Maccabi supporters na de wedstrijd wel aangeschoten wild zouden zijn
Maar in het kader van terrorisme is er toch helemaal geen dreiging geweest, ook niet achteraf gezien. Wat kansloze knokpartijen, dat was het wel
overmoed kan ookquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:47 schreef HeatWave het volgende:
Nee, want ook bedelingenleer is een fabel. Een echte.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:54 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
"Bedelingenleer'' is hetgeen wat je aan het promoten bent, heeft verder weinig met het christendom te maken
En is allesbehalve academisch of '''feitelijk'''
Slappe hap.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:59 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Echt he![]()
"Draaiboek zachte heelmeesters" past beter.
Dat zou helemaal de omgekeerde wereld zijn: buigen voor bedreigingen. Heb je daar bewijzen voor?quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:59 schreef Pleun2011 het volgende:
We vergeten iets te benoemen: ik las vandaag dat veel burgemeesters worden bedreigd. Dat Halsema een linkse activist is en sympathie heeft voor de islamitische types is geen geheim, maar misschien is zij ook wel gewoon bang voor bedreigingen uit die hoek. Daar zou ik wel enig begrip voor hebben, mocht dat een rol spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |