Nogmaals het is niet normaal om met zoveel clubkleuren en zelfs Israëlische vlaggen door de straten te lopen. Je bent op een awayday een sitting duck. Ook veel naïviteit en dom gedrag hoor. Iquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij stonden daar Maccabi supporters hun club te supporteren zoals normaal is bij uitwedstrijden van voetbalclubs, dat jij dat niet los kan zien van hun afkomst zegt meer over jou dan over hen.
Jij ziet niet dat het Israeliers zijn die in de bus afgevoerd worden? De jodenster geeft het niet weg?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:30 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Lachend afgevoerd worden, weten toch dat er geen gevolgen zijn.
Nja, op dit moment nog geen gevolgen, de gevolgen voor dit islamitisch tuig gaan er nog wel komen.
We wisten al dat jij een slachtoffertje meer geen enkel probleem vindt indd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de realiteit is dat dit onbegonnen werk is. Er zijn miljoenen Islamisten in veel Westerse landen, die ook nog veel kinderen hebben. Die zal men er nooit meer uitkrijgen helaas. Het enige wat men kan doen is verdere influx stoppen.
[..]
Terrorisme heeft daar een heel erg groot draagvlak, dat klopt. Niet voor niets steunt bijna 75% van de mensen de aanslagen van 7 oktober. We hebben het hier ook over een groep Arabieren die al meer dan 100 jaar bezig zijn met Joden aanvallen. Antisemitisme is in die kringen, gecombineerd met territoriale gierigheid en gevoelens van religieuze en raciale suprematie helaas de norm.
Sterk, inhoudelijk en overtuigend!quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Okee, wellicht weer tijd voor wat medicijnen denk ik.
Waar zie jij dat het Israëliërs zijn? Kan best he, maar ik zie het niet zo direct.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:38 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Jij ziet niet dat het Israeliers zijn die in de bus afgevoerd worden?
Eens, maar je kan niet stellen dat het verwijderen van die vlaggen; de aanleiding was voor wat er gisteren gebeurd is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Je weet toch als geen ander dat die spanningen er zijn en je gaat dan in groepen de dag voor de wedstrijd de stad door om vlaggen van gevels af te trekken
Beetje hetzelfde als dat ik bij een klassieker in de arena met mijn Feyenoordshirt op station Bijlmer Arena uitstap. In een ideale wereld moet dat allemaal kunnen, maar ik kijk wel uit.
Ja je raaskalt weer aardig dus ik dacht ik geef even een medicijnen tipquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterk, inhoudelijk en overtuigend!
De beelden liegen niet, de teksten EN daden jegens joden liegen niet, jij hebt alleen een sneer.
Wauw.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nogmaals het is niet normaal om met zoveel clubkleuren en zelfs Israëlische vlaggen door de straten te lopen. Je bent op een awayday een sitting duck. Ook veel naïviteit en dom gedrag hoor. I
Het feit dat mensen in de bus middelvingers en andere obscene gebaren maken naar mensen die buiten staan en FREE PALESTINA roepen?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waar zie jij dat het Israëliërs zijn? Kan best he, maar ik zie het niet zo direct.
Ja dat zei ik ook, denk dat dit hoe dan ook was voorgevallen. Al hebben die beelden de boel wel flink verscherpt, pas daarna zag je wat meer mainstream ook de oproepjes verschijnen om naar Amsterdam te trekken vanuit de obvious hoek.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:39 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Eens, maar je kan niet stellen dat het verwijderen van die vlaggen; de aanleiding was voor wat er gisteren gebeurd is.
De signalen waren er namelijk al weken... Hadden we die supporters niet moeten toe laten, misschien..
We hebben teveel extremistische mafklappers in onze samenleving.. Of dat nu komt door een falende GGZ of onze tolerantie richting de extreme takken van de verschillende religies...
Ik weet het niet.. Wel weet ik dat de echte gekken niet in de GGZ-kliniek zitten, maar daar buiten vrolijk loslopen.
De feiten, bewezen op video, aanstippen is raaskallen?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja je raaskalt weer aardig dus ik dacht ik geef even een medicijnen tip.
Ga je wel eens naar een Europese uitwedstrijd van jouw club?quote:
Waar jank ik over een genocide dan?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De feiten, bewezen op video, aanstippen is raaskallen?
Janken over een totaal niet plaatsvindende genocide, dat is pas raaskallen.
Ja. In het oranje.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ga je wel eens naar een Europese uitwedstrijd van jouw club?
Je bent duidelijk Pro-Gaza en dat is echt het enige argument dat ze aandragenquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar jank ik over een genocide dan?
Fans van het Nederlands elftal lopen volledig in het oranje uitgedost door de straten van alle Europese steden waar ze moeten spelen. gebeurt nooit wat.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nogmaals het is niet normaal om met zoveel clubkleuren en zelfs Israëlische vlaggen door de straten te lopen. Je bent op een awayday een sitting duck. Ook veel naïviteit en dom gedrag hoor. I
Afhankelijk van de club ja. Als je een aartsrivaal bent is de kans groot dat je aan het provoceren bent als je met die clubkleuren loopt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, ik heb een leven.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wanneer speelde Volendam Europees-uitquote:
Het is Nederland, ook los van voetbal, juist héél normaal met een nationale vlag te lopen. Zolang het de Nederlandse niet is, in ieder gevalquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:38 schreef Tjacka het volgende:
en zelfs Israëlische vlaggen door de straten te lopen.
De rellen in Hamburg en Dortmund afgelopen zomer gemist dan denk ikquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Fans van het Nederlands elftal lopen volledig in het oranje uitgedost door de straten van alle Europese steden waar ze moeten spelen. gebeurt nooit wat.
geen en en, moslims hebben hier gewoon veel te veel te zeggenquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Het probleem is dan ook en en. Je hebt te maken met een gedeelte moslims waar jodenhaat er met de paplepel wordt ingegoten en je hebt te maken met Israeliers die het de afgelopen dagen nodig vonden om hun oorlogje ook hier uit te vechten met kansloze liederen en vernielingen.
Wat mij betreft zetten we beide groepen vandaag bij elkaar in het vliegtuig naar het midden oosten (en maken we er daarna een parkeerplaats van)
Over Europese wedstrijden gesproken, wat deed een Israëlische club in Amsterdam?quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De daders zijn hier Marokkanen en geen Palestijnen. Dit heeft dus in principe niets te maken met wat er speelt tussen Israëliërs en Palestijnen. Tenminste, dat zou het niet mogen hebben, laat ik het zo zeggen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:42 schreef Kiegie het volgende:
Het is oorlog tussen Israël en Palestina: onschuldige tieners worden afgeslacht, onschuldige kinderen worden doodgebombardeerd. Het is verschrikkelijk.
Als je dan elders op de wereld bewust twee groepen van beide kanten bij elkaar zet, vráág je toch om escalatie? Als mensen in een groep zijn is er altijd een bepaalde dynamiek die zorgt dat de groep zich sterk maakt tegen de buitenwereld. Als ze dan de 'tegenstander' ontmoeten, vindt er onvermijdelijk provocatie plaats - van beide kanten. Dan kan je gaan focussen op 'ja maar dat zijn joden, die mág je helemaal niet aanvallen', maar het is gewoon wat onherroepelijk gebeurt in zo'n situatie.
Het is zó ontzettend dom om in deze tijd een grote groep opgefokte Israëlische jongemannen te laten paraderen in een omgeving waar veel jongeren van Arabische afkomst aanwezig zijn, dat je bijna gaat vermoeden dat deze incidenten doelbewust zijn veroorzaakt.
He bah, nuance. Helemaal mee eens trouwens.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:42 schreef Kiegie het volgende:
Het is oorlog tussen Israël en Palestina: onschuldige tieners worden afgeslacht, onschuldige kinderen worden doodgebombardeerd. Het is verschrikkelijk.
Als je dan elders op de wereld bewust twee groepen van beide kanten bij elkaar zet, vráág je toch om escalatie? Als mensen in een groep zijn is er altijd een bepaalde dynamiek die zorgt dat de groep zich sterk maakt tegen de buitenwereld. Als ze dan de 'tegenstander' ontmoeten, vindt er onvermijdelijk provocatie plaats - van beide kanten. Dan kan je gaan focussen op 'ja maar dat zijn joden, die mág je helemaal niet aanvallen', maar het is gewoon wat onherroepelijk gebeurt in zo'n situatie.
Het is zó ontzettend dom om in deze tijd een grote groep opgefokte Israëlische jongemannen te laten paraderen in een omgeving waar veel jongeren van Arabische afkomst aanwezig zijn, dat je bijna gaat vermoeden dat deze incidenten doelbewust zijn veroorzaakt.
Als je bij een uitwedstrijd in je ajax, feyenoord, psv shirt rondloopt in een Franse of Italiaanse stad dan krijg je snel klappenquote:Op vrijdag 8 november 2024 15:42 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, ik heb een leven.
Maar wat heeft dat er mee te maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |