T zal mij een zorg wezen, maar er komt straks echt geen normale toerist meer naar Amsterdamquote:
Je kunt online opzoeken wat pogroms waren en constateren dat de vergelijking flauwekul is. En allicht dat ik mensen die graag tegen zichzelf liegen niet kan overtuigen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat er is gebeurd is een schoolvoorbeeld van een pogrom. Jouw hypocriete geklets overtuigt niemand.
Had het verbieden van de demonstratie een verschil gemaakt denk je?quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:25 schreef HiZ het volgende:
Het feit dat ze nu niet eens een persconferentie kunnen houden is extra bewijs dat deze demonstraties onwettig zijn. Ze kunnen WEL worden verboden. Iedereen die zegt dat dit soort geweld onder de vrijheid van meningsuiting valt liegt.
Het is niet alleen in de stadion dat ze zich misdraagden he, tijdens de overstroming zaten ze openlijk te vieren dat er zoveel doden zijn gevallen. Met de meest haatvolle ongepaste reacties op X die ik niet eerder in mijn leven heb gezienquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Nee je vat het niet goed samen.
Taxi chauffeurs waren aan het jagen op de Joden samen met de marokannen op de scooters. Veel taxi chauffeurs zijn moslims. Daarvan zijn een paar uitgescholden als verdediging. Er is een vlag vernield, nou so what? Je mag niet eens zomaar een vlag van een ander land voor je woning hangen. Zijn wetten mbt hoe we omgaan met vlaggen.
Fluiten zal gedaan zijn door een klein gedeelte, dat is uiteraard verwerpelijk.
Maar zelfs als je dit alles bij elkaar optelt dan praat het niks goed. komt ook nog eens bij dat de moslims (de boze mocro's dus) van te voren al van plan waren om de Joden aan te vallen.
Als jij willens en wetens meeloopt met demo's waarbij je van te voren kan weten dat Hamas sympathisanten een groot deel uitmaken van die demo, dan ben je niks anders dan een Hamas-supporter op dat moment. En laten we wel wezen, de huidige tendens is dat nagenoeg elke demo gekaapt is door grote groepen Hamas-gezinde lieden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Juist deze stompzinnige vergelijkingen maken en groepen wegstoppen is je begeven op een glijdende schaal.
Dat zou voor de leefbaarheid van die stad een zegen zijnquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:25 schreef Droopie het volgende:
[..]
T zal mij een zorg wezen, maar er komt straks echt geen normale toerist meer naar Amsterdam
Reltuig stopt alle Joden in het zelfde groepje. Anderen stoppen weer iedereen die al maar op komt voor de burgers in Palestina weg als Hamas. Zo vermoeiend allemaal.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Juist deze stompzinnige vergelijkingen maken en groepen wegstoppen is je begeven op een glijdende schaal.
Ik zie je vooral op de verkeerde dingen focussen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je kunt online opzoeken wat pogroms waren en constateren dat de vergelijking flauwekul is. En allicht dat ik mensen die graag tegen zichzelf liegen niet kan overtuigen.
Burgemeester is verantwoordelijk voor orde en n veiligheid inderdaadquote:
Gewoon de term genocide blijven herhalen, misschien gaat het dan vanzelf waarheid worden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:18 schreef Waldko het volgende:
Isral is bezig met een etnische zuivering anno 2023/2024 met tienduizenden burgers/kinderen die sterven, reactie:
[ afbeelding ]
Isralische voetbalsupporters die aangevallen worden, reactie:
[ afbeelding ]
Je kan antisemiet zijn door joden te haten, maar dat ben je ook als je Arabieren zodanig haat dat je wegkijkt als er een genocide plaatsvindt en meer verontwaardigd raakt door wat voetbalsupporters die aangevallen worden
Nee, dat zijn de daders.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hopelijk naar haar zelf. Zij is hier hoofdschuldige aan.
Op NED 1 is het live.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd naar wie Halsema gaat wijzen.
Ja, ze heeft gewelddadig gedrag beschermd door het te definiren als vrijheid van meningsuiting. Intimidatie is een misdaad geen recht.quote:
Dit zijn valide punten die jij maakt. Maar maakt het gedrag van deze jongeren/taxi chaffeurs jouw zaak sterker?quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:15 schreef Ali_boo het volgende:
Taxi's slopen, vlagen vernielen, mensen aanvallen, slachtoffers van de overstroming in Spanje belachelijk maken
Vervolgens komt er een reactie: owje dit is de nieuwe kristalnacht
Vat ik het zo goed samen ?
[ x ]
Ik kijk het nu maar ik vind dat ze sterk begint. Benoemd wat het is. Anti semitisme en ze benoemt echt wat er gebeurd is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:28 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/livestream(...)aeliers-in-amsterdam
Het is live
Wij zijn 'we' precies?quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb je dat echt nodig om te kunnen weten wat xpompompomx, en ook ik wat dat betreft, van dit grove geweld vinden?
We zijn niet al jarenlang zeer consistent in het veroordelen van geweld?
Jij weet niet wat ik hiervan vind, zolang ik niet expliciet 'ik keur dit af' typ?
Volgens mij weet je dat namelijk best. En ook bij xpom ..
En nee, nu hoef je niet aan te komen met een of andere generaliserende 'ja maar er zijn linksen die zo erg pro-palestina zijn' frame. Dat zal allemaal best.
Maar jij weet prima wat hij en ik van dit geweld vinden.
Bizar.quote:
Echt, als je enige argument een bewezen leugen is, wat voor argument heb je dan eigenlijk nog?quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gewoon de term genocide blijven herhalen, misschien gaat het dan vanzelf waarheid worden.
rofl, volgens mij heeft ie gewoon ff een plankje ertussen geschoven en zelf lopen filmenquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:30 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Bizar.
Waarom gaan we nog met deze groep in discussie eigenlijk? Overduidelijk dat ze zelf het dialoog en de democratie niet respecteren.
Ja daar vegen die moslims hun kont mee af. Die pak je hiet niet mee aan, alleen met echte (stevige) straffen.quote:
ChatGPT?quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:31 schreef RipCity het volgende:
Weer standaard verhaaltje van een marketingbureau/spin dokter.
Ernstige afkeuring!quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:31 schreef RipCity het volgende:
Deze rellen zijn een kans voor Frenske & Co om eens een daad te stellen. Anders worden de volgende verkiezen weer een farce.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:21 schreef AgLarrr het volgende:
Geertje zal de komende verkiezingen met nog meer goesting tegemoet zien![]()
Dat zal wel. Maar we zijn het ook met elkaar eens dat dit op geen enkele manier het brute geweld van gisteravond rechtvaardigt. Laten we daar mee beginnen voordat de rest erbij gehaald wordt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:15 schreef Ali_boo het volgende:
Taxi's slopen, vlagen vernielen, mensen aanvallen, slachtoffers van de overstroming in Spanje belachelijk maken
Vervolgens komt er een reactie: owje dit is de nieuwe kristalnacht
Vat ik het zo goed samen ?
[ x ]
Vind ik van haar al bijzonder. Heb haar in het verleden ook wel eens horen praten alsof er niks gebeurd was als Joden het slachtoffer waren.quote:
Deze actie was gewoon omdat de gastsupporters Isralisch/joods zijn en meer niet. Als je oproept om jacht te maken op Joden mensen aanvalt en van ze eist hun paspoort te laten zien en vervolgens in elkaar trapt dan is dat gewoon antisemitisme.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:18 schreef Waldko het volgende:
Isral is bezig met een etnische zuivering anno 2023/2024 met tienduizenden burgers/kinderen die sterven, reactie:
[ afbeelding ]
Isralische voetbalsupporters die aangevallen worden, reactie:
[ afbeelding ]
Je kan antisemiet zijn door joden te haten, maar dat ben je ook als je Arabieren zodanig haat dat je wegkijkt als er een genocide plaatsvindt en meer verontwaardigd raakt door wat voetbalsupporters die aangevallen worden
Loze woorden en holle kreten, daar grossieren we hier in.quote:
Een onderzoek staat eigenlijk voor een politiek rangeerterrein om tijd te winnen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:32 schreef matthijst het volgende:
Ach een onderzoek.
Daar komen de smoesjes.
Een zekere overlap kun je niet ontkennen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik had van jou beters verwacht dan alle pro-palestina mensen in zelfde hoek stoppen als Hamas-aanhangers...
Tel er de screenshots van de taxichauffeurs hierbij op, die van tevoren al aan het denken waren hoe ze de Joden zouden kunnen vindenquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:28 schreef PrivacyKoning het volgende:
[..]
Dit zijn valide punten die jij maakt. Maar maakt het gedrag van deze jongeren/taxi chaffeurs jouw zaak sterker?
Het gedrag van de voetbalsupporters die jij benoemt was walgelijk, maar niet strafbaar. Nu heeft niemand over het gedrag van de hooligans, maar over de reactie van 'moslims'. Voor de Israelische overheid is dit ook koren op zijn molen. Het belang van de Joodse staat wordt hiermee benadrukt, zowel in nationaal als internationaal.
Hadden de jongeren/taxi chaffeur's zich niet laten provoceren, stonden de dingen die jij terecht benoemt in alle krantenkoppen. Nu is dit het beeld:
[ afbeelding ]
Waarom moet Frenske een daad stellen? Dat lijkt me vooral aan de PVV nu.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:32 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Deze rellen zijn een kans voor Frenske & Co om eens een daad te stellen. Anders worden de volgende verkiezen weer een farce.
Is het daar pas ook mis gegaan?quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:33 schreef Caland het volgende:
Yes, een onafhankelijk onderzoek waar vast niet in gaat staan dat je beter geen uitsupporters had moeten toelaten. Zoals ongeveer elke stad in Europa doet behalve Athene waar het ook meteen mis ging.
Zijn zelfs beelden van, uit bezet Litouwen en Oekrane bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je kunt online opzoeken wat pogroms waren en constateren dat de vergelijking flauwekul is. En allicht dat ik mensen die graag tegen zichzelf liegen niet kan overtuigen.
quote:Denk hekelt 'hypocriete politici'
De fractieleider van Denk in de Tweede Kamer, Stephan van Baarle, hekelt de reacties in de Tweede Kamer. Bijna alle partijen hebben het geweld tegen de Maccabi-fans veroordeeld. Hij noemt de reacties hypocriet.
"Ze waren stil toen Maccabi-tuig racistische en genocidale leuzen scandeerde over Gaza, Palestijnse vlaggen vernielde en een taxichauffeur aanviel."
Dat zou zwichten voor antizionisme/antisemitisme/terrorisme zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:33 schreef Caland het volgende:
Yes, een onafhankelijk onderzoek waar vast niet in gaat staan dat je beter geen uitsupporters had moeten toelaten. Zoals ongeveer elke stad in Europa doet behalve Athene waar het ook meteen mis ging.
Frenske stelt geen daad, die zit nog op z'n knietjes in de moskee met wat in z'n mond.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:34 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Waarom moet Frenske een daad stellen? Dat lijkt me vooral aan de PVV nu.
Nee. Die beelden waren in zwart wit. Dus dat is niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn zelfs beelden van, uit bezet Litouwen en Oekrane bijvoorbeeld.
Joden die achterna gezeten werden en tot pulp geslagen.
Weinig anders dan het hyena-gedrag van gisteren.
Dat vind ik een betere duiding. Er is inderdaad overlap en die groep walg ik ook van.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Een zekere overlap kun je niet ontkennen.
Laten we ons op die overlap-groep focussen. Dit is namelijk totaal onacceptabel gedrag.
alsof Halsema dat gaat doen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ze mag wel ook nog even zeggen dat de Ajaxsupporters zich gewoon gedragen hebben.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is het daar pas ook mis gegaan?
De vraag is hoe die aangestuurd en ingezet werden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:36 schreef CarbonC het volgende:
Als 800 politiemensen en 6 peletons ME niet genoeg waren: wat dan wel?
Xpom en ik.quote:
Hij keurt dit geweld af.quote:Ik stel namelijk een vraag aan de user xpompompomx omdat hij zich hier meldt met een ad hominem richting een, maar zich verder geheel afzijdig houdt van de discussie. En daarnaast heeft deze user zich zelden of nooit uitgesproken jegens negatief gedrag afkomstig van moslims, omdat hij een enorm zwak heeft voor deze mensen en hun religie.
Nee. Omdat Tekaschi het volgende typt:quote:omdat die zich wl uitspreekt tegen het antisemitische geweld.
Waarmee hij met 'die trollen' doelt op users in deze reeks. Die mensen gaan blijkbaar in de toekomst veroordeeld worden voor hun 'medeverantwoordelijkheid voor alle islamitische ellende in het westen'. Terwijl Tekaschi dat op nationale TV zal volgen.quote:Negeer die trollen gewoon, dat zijn mensen die de islam maar blijven verdedigen of zelf moslim zijn. Hun tijd komt nog wel, dan zitten we voor de TV te kijken hoe ze zich voor een rechter mogen verantwoorden voor het feit dat ze medeverantwoordelijk zijn voor alle islamitische ellende in het westen.
Tja, gezien er door velen geregeld het terrorisme van hun geloofsgenoten wordt omarmd in het Westen, is dit helemaal geen gekke gedachte. Dat zien we ook weer met alle pro-Palestijnse/Hamas/Hezbollah/Iran sentimenten die er in de kringen leven.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Het evolueert wel ..
Een paar jaar terug was het ding nog voornamelijk dat alle Nederlandse moslims zich continue uit moesten spreken wanneer een of andere Islamitische Midden-Oosten terrorist weer iets terroriseerde.
En nu moeten blijkbaar alle Nederlandse 'links'-georinteerden zich uitspreken wanneer er een stel allochtonen en/of Nederlandse moslims criminele shit flikken.
Laatst ook al wat gehuil van een boer die het had over linkse wolvenknuffelaars na het aantreffen van zijn door een hond doodgebeten schapen. Nou, bij deze; zeer triest al die dode schapen. Ik keur doodgebeten schapen af.
En met welke instructie.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
De vraag is hoe die aangestuurd en ingezet werden.
Dat gaan ze niet doen, want daar komen ze intern niet uit. Binnen de PvdA willen ze wel, maar ja, groen links h. Daar vinden ze alles met een kleurtje / andere religie een cultuurslachtoffer onder het koloniale westerse meta frame en daarmee een onderdrukte minderheid die categorisch enkel steun behoeft en zeker niet bekritiseerd mag worden. Dat laatste is immers racisme. Maar alleen als je blank bent.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:32 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Deze rellen zijn een kans voor Frenske & Co om eens een daad te stellen. Anders worden de volgende verkiezen weer een farce.
Om elk wittewasje sluit Halsema supporters uit en nu niet. Die heeft echt gewoon lopen slapen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:33 schreef Caland het volgende:
Precies.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En met welke instructie.
Uurtje factuurtje.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:31 schreef RipCity het volgende:
Dat doen we in Nederland aan de lopende band bij voetbalsupporters. Waarom nu het een keer zinvol was geweest dan nietquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat zou zwichten voor antizionisme/antisemitisme/terrorisme zijn.
Goh, hoe zou dat nou komen?quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:39 schreef Droopie het volgende:
Dit was nooit zo opgeblazen als er supporters van pak m beet Bayer Leverkussen waren aangevallen door Nederlandse Supporters.
Je bent niet goed bij je hoofd. Die mensen in Litouwen en Oekrane deden niets en eindigden in massagraven. Deze hooligans mogen in een comfortabel vliegtuig terug naar huis. Krankzinnige vergelijking!quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn zelfs beelden van, uit bezet Litouwen en Oekrane bijvoorbeeld.
Joden die achterna gezeten werden en tot pulp geslagen.
Weinig anders dan het hyena-gedrag van gisteren.
800 agenten, ik heb die hoeveelheden niet gezien op straat hoor.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:39 schreef Perrin het volgende:
Als je hem zo hoort, hebben ze eigenlijk hun werk prima gedaan.
Nee dat zou dan ook weinig met een jodenjacht te maken hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:39 schreef Droopie het volgende:
Dit was nooit zo opgeblazen als er supporters van pak m beet Bayer Leverkussen waren aangevallen door Nederlandse Supporters.
Dat zou dan ook gewoon supportersgeweld zijn, vannacht had niets met voetbalsupporters te maken. De Macccabi fans werden niet aangevallen omdat ze Maccabi fans waren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:39 schreef Droopie het volgende:
Als voetbalsupporter zou je er zelf wel om gevraagd hebbenquote:Op vrijdag 8 november 2024 12:39 schreef Droopie het volgende:
Dit had dan ook niets te maken met voetbalgeweld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 12:39 schreef Droopie het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |