abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:57:07 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215516733
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, zelfs de politie zegt dus dat er groepen actief opzoek waren naar Israëlische supporters.
Ja. Omdat de dag ervoor de Israelische supporters zich flink misdragen hebben misschien?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:57:08 #202
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_215516734
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:54 schreef Simmertje het volgende:
Leuk dat mijn reactie door sommige hier belachelijk wordt gemaakt. Maar er waren genoeg beelden van afgelopen woensdag waarbij Maccabi supporters zich echt enorm provocatief hebben gedragen in de stad. Dezelfde walgelijke leuzen, vlaggen van gebouwen trekken en daarnaast ook een aantal taxi chauffeurs belaagd.
Toe maar zeg, een pallywood vlag van de gevel trekken.

Ja, dan kan je ze het ook niet kwalijk nemen natuurlijk dat ze al kopschoppend op jodenjacht gaan.

Daarmee praat ik absoluut niet goed wat er vannacht is gebeurd. Maar het verhaal is wel wat breder dan wat de media nu doet geloven.
pi_215516735
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:55 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
dat volk krijgt hun verdiende loon nog wel een keer
Wat een user _O-.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_215516737
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit heeft alles met voetbal te maken. Dit gaat om voetbalhooligans die zich ernstig misdragen hebben en een tegenreactie gehad hebben.
Hebben voetbalsupporters de Israelische supporters aangevallen of zaten de bussen vol met aangehouden mensen die niet eens de spelers van Ajax kennen?

Hoef je niet eens aannames voor te doen, dat zag je gelijk.
Hell To The Liars
pi_215516744
twitter

Dat gaat zoeken worden in de grachten of in een vuilcontainer. Hopen dat die nog leeft. :N

Lynchpartijen op Joden in Amsterdam, en hier loopt het bekende kliekje weer te trollen en te provoceren. Het mag allemaal.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Redactie Sport vrijdag 8 november 2024 @ 09:59:08 #206
274204 crew  Mexicanobakker
pi_215516747
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:50 schreef Red_85 het volgende:
@:Starhopper

Antisemitisme was toch een probleem van vooral rechtse kant?

:')
Conservatieve moslims staan dichter bij de rechterkant dan bij de linkerkant van het politieke spectrum (alleen hebben sommige linksen dat niet door)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:59:36 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215516751
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:57 schreef Droopie het volgende:

[..]
Hebben voetbalsupporters de Israelische supporters aangevallen of zaten de bussen vol met aangehouden mensen die niet eens de spelers van Ajax kennen?

Hoef je niet eens aannames voor te doen, dat zag je gelijk.
Maccabi voetbalhooligans hebben zich ernstig misdragen. En die voetbalhooligans hebben een tegenreactie gehad. Dat lijkt mij duidelijk. Maar dit moet natuurlijk om jodenjacht gaan :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215516753
Voor het oog van de hele wereld gaat Nederland hier af als een gieter.

Politie Amsterdam, schaam je kapot.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:00:03 #209
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215516755
quote:
Leuk dat mijn reactie door sommige hier belachelijk wordt gemaakt. Maar er waren genoeg beelden van afgelopen woensdag waarbij Maccabi supporters zich echt enorm provocatief hebben gedragen in de stad. Dezelfde walgelijke leuzen, vlaggen van gebouwen trekken en daarnaast ook een aantal taxi chauffeurs belaagd.

Daarmee praat ik absoluut niet goed wat er vannacht is gebeurd. Maar het verhaal is wel wat breder dan wat de media nu doet geloven.
Daar mag ook zeker wat van gezegd worden en ik vind het een ontzettend domme actie van die supporters, maar het praat niet goed om dan mensen op te gaan jagen en te mishandelen die daar niks mee te maken hebben.

Ik vind het nogal dom en naïef dat deze wedstrijd überhaupt is doorgegaan, zag gisteren op nu.nl berichten dat onrust werd verwacht en dat trekt al relschoppers die een kans zien.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:00:18 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516759
Bijzonder ook wel dat zodra er door een paar extreemrechtse mafklappers iets op het Anne Frank huis wordt geprojecteerd men over elkaar valt om dit af te keuren (hartstikke terecht natuurlijk) maar het vanuit deze hoek nu totaal stil is zodra er Joden in Amsterdam op allerlei manieren worden aangevallen. Sterker nog, het wordt door actief sommigen zelfs gebagatelliseerd. Zogenaamd zouden deze Joden het maar over zichzelf hebben afgeroepen, want hooligans, want Gaza.

Bah.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:00:23 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215516760
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:48 schreef Haags het volgende:
De enige juiste conclusie die je na gisteravond hebt kunnen trekken is dat je de veiligheid van je "gasten" niet hebt kunnen garanderen.
En dat is nog het triestste feit, ja. Het voetbalelftal van Israël kan niet gewoon uitwedstrijden spelen, doden kunnen niet normaal herdacht worden, de dodenherdenking van de Tweede Wereldoorlog wordt gekaapt, musici en andere artiesten worden belaagd, universiteiten kunnen niet normaal functioneren, reizigers worden op stations ongewild geconfronteerd met demonstranten of zelfs het station uitgezet onder het oog van de politie door een illegale ordedienst, een songfestival levert drama op, de lijst is eindeloos.

En dan gaat men erover vallen dat deze sportploeg plus fans hier überhaupt toegelaten wordt. Dáár lag het aan, dat die er waren.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:00:23 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215516761
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:50 schreef Red_85 het volgende:
@:Starhopper

Antisemitisme was toch een probleem van vooral rechtse kant?

Want dit gaat om antisemitisme?
pi_215516762
quote:

Helemaal mee eens. Ik mag hopen dat die Joden totaal afgeslacht worden want ze hebben een vlag van een gebouw getrokken.

Let wel, ik praat dit niet goed!!

Schei toch uit met je onvervalste anti-semitisme en spreek je gewoon uit.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:00:36 #214
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215516764
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:58 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Dat gaat zoeken worden in de grachten of in een vuilcontainer. Hopen dat die nog leeft. :N

Lynchpartijen op Joden in Amsterdam, en hier loopt het bekende kliekje weer te trollen en te provoceren. Het mag allemaal.
Waarschijnlijk gewoon zijn roes aan het uitslapen in een hoerenkeet, zoals je bij een Europees voetbaltripje hoort te doen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215516766
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:56 schreef RamboDirk het volgende:
Duiken steeds meer walgelijke beelden op.
Ik bekijk ze niet, ik hoef niet altijd bevestiging te zien van wat ik al weet. Ik hoop dat achteraf via camera beelden een hoop daders alsnog worden opgepakt maar ik vrees van niet.

Ik vind de gespeelde verbazing van veel politici trouwens ook weer typisch.
pi_215516767
Weerzinwekkend. Wederom zijn het vreemdelingen die in Nederland een Jodenvervolging instigeren.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:01:06 #217
438527 MissButterflyy
pi_215516768
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maccabi voetbalhooligans hebben zich ernstig misdragen. En die voetbalhooligans hebben een tegenreactie gehad. Dat lijkt mij duidelijk. Maar dit moet natuurlijk om jodenjacht gaan :')
Kom op meid, trek niet zo snel van die halfgare conclusies.
pi_215516769
quote:
[ x ]

Heb je slachtofferhulp al gebeld?
In Southern Sun
  Redactie Sport vrijdag 8 november 2024 @ 10:01:24 #219
pi_215516773
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt me wel ja.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:01:34 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215516775
quote:

[..]
Tegenreactie?

pi_215516777
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:59 schreef Hathor het volgende:
Voor het oog van de hele wereld gaat Nederland hier af als een gieter.

Politie Amsterdam, schaam je kapot.
Ach, we staan er nu even niet goed op, maar dit gebeurd al jaren in Europa. Zal helaas niets aan veranderen ben ik bang, want al jaren kijken we weg van het groeiend islamitisch geweld jegens anderen. Is in andere landen niet anders, dat de wereld het maar ziet zodat meer en meer mensen in gaan zien dat er voor de islam geen plek is in Europa. Er moeten blijkbaar heel wat slachtoffers nog gaan vallen voordat bij iedereen de oogkleppen afvallen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215516782
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Echt he, alsof de gehele moslimgemeenschap massaal op "jodenjacht" is geweest.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_215516783
Het komt neer op groepshaat, want ik denk niet dat deze supporters zijn gevraagd naar hun persoonlijke mening, voordat ze op basis van hun afkomst aangevallen werden. Groepshaat is gif in de maatschappij en moet snoeihard aangepakt worden. Wat mij betreft krijgen de daders torenhoge straffen.
pi_215516784
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:00 schreef Caland het volgende:

[..]
Waarschijnlijk gewoon zijn roes aan het uitslapen in een hoerenkeet, zoals je bij een Europees voetbaltripje hoort te doen
Eerlijk antwoord Caland?, vond je deze rellen extreem of heb jij het wel eens gekker meegemaakt in Marseille of Istanbul.

Of ga jij niet alle uitwedstrijden?
Hell To The Liars
  Redactie Sport vrijdag 8 november 2024 @ 10:02:37 #225
pi_215516785
Ontkennen dat dit om antisemitisme gaat is echt hetzelfde als ontkennen dat er genocide in Israël wordt gepleegd. _O-
pi_215516786
quote:

[..]
sharia bevalt je wel he
pi_215516787
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan nog ga je niet op Jodenjacht!! Gewoon niet. Dien een aanklacht in vanwege het vernielen van een vlag. Ga geen mensen opjagen en in elkaar trappen.
Helemaal mee eens. Ik heb ook nergens gezegd dat het gedrag van de Maccabi fans enigszins rechtvaardigd wat daarna allemaal is gebeurd, absoluut niet.
Alleen door nu met zn allen maar 1 deel te veroordelen, vrees ik dat het probleem alleen maar groter wordt omdat een groot deel zich dan wederom onrechtvaardig behandeld voelt.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:03:12 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215516790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Echt he, alsof de gehele moslimgemeenschap massaal op "jodenjacht" is geweest.
Net zomin als elke Israëli de militaire acties in Gaza steunt.
pi_215516791
quote:

[..]
Ik hoop het van harte, maar ik heb er toch buikpijn van, hoop dat die jongen snel terecht is. Gezien de beelden van gisteravond houd ik mijn hart vast.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:03:32 #230
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516795
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Weerzinwekkend. Wederom zijn het vreemdelingen die in Nederland een Jodenvervolging instigeren.
En het vermeend intellectuele en moreel verlichte deel van onze samenleving die het bagatelliseren of rechtvaardigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215516797
quote:
[ x ]

Je hebt er op de Frontpage ook een paar. Die praten geweld tegen Joden ook goed. Ik denk soms dat ze dit mogen blijven doen voor de clicks/ reacties die het oproept.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:03:59 #232
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215516800
twitter

Update
pi_215516804
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:41 schreef LXIV het volgende:
We zouden bijvoorbeeld alle moslims in Nederland kunnen deporteren om zo een safe haven voor Europese joden te maken.
Die moslims kunnen dan elders in Europa terecht, de joden die daar wonen naar Nederland.
Behalve streng-orthodoxe Joden dan natuurlijk. Die zijn net zo erg als moslims. Misschien minder gewelddadig hier, maar hun denkbeelden wil je hier ook niet hebben.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215516806
Ik begrijp dat ze er inmiddels al meer dan 50 van die 'jodenjagers vast hebben zitten? Begin eerst maar eens met dat geteisem hun Nederlands paspoort in te trekken en laat ze tevens maar eens een paar jaar tussen 4 muren zitten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215516813
Nederland staat weer voor lul.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_215516814
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:03 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Update
Zouden er nog vermisten zijn vraag ik mij af, een aantal is teruggevonden, maar hebben ze ze allemaal teruggevonden is de vraag.
pi_215516818
Griezelig dat er nu nog steeds mensen zijn die wegkijken. 'geen antisemitisme'. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Het ligt aan de instanties zelf
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:05:51 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516820
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Heb jij ook inhoudelijke nog iets te melden of blijft het bij ad hominems?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ontkennen dat dit om antisemitisme gaat is echt hetzelfde als ontkennen dat er genocide in Israël wordt gepleegd. _O-
Dat is er ook niet. Je kunt niet een leugen de realiteit maken door het te koppelen iets dat waar is. En als je tóch denkt dat er een genocide zou plaatsvinden, meldt je maar in het topic over de oorlog van Israël. Ik ben benieuwd naar je onderbouwing van zo'n zware aantijging.
pi_215516826
quote:

[..]
Als er teksten zijn met "we gaan op jodenjacht" ja.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_215516827
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:04 schreef Hathor het volgende:
Ik begrijp dat ze er inmiddels al meer dan 50 van die 'jodenjagers vast hebben zitten? Begin eerst maar eens met dat geteisem hun Nederlands paspoort in te trekken en laat ze tevens maar eens een paar jaar tussen 4 muren zitten.
Die worden als helden onthaald in de gevangenis, een luxe leven in de bak voor ze. Kunnen ze zich samenpakken met hun ideologiegenoten om de gevangenis te runnen.
pi_215516829
quote:

[..]
Dit is een schoolvoorbeeld, idioot :')
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:06:20 #242
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215516830
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:02 schreef Droopie het volgende:

[..]
Eerlijk antwoord Caland?, vond je deze rellen extreem of heb jij het wel eens gekker meegemaakt in Marseille of Istanbul.

Of ga jij niet alle uitwedstrijden?
Ik vond het vooral in Rome een stuk erger dan dit. Marseille ook wel maar toen was Feyenoord gelukkig met zo’n grote relgroep dat die de plaatselijke Noord-Afrikaanse jeugd gewoon terugsloegen.

In Rome zijn er meerdere medesupporters neergestoken, door twijfelachtige taxichauffeurs bij Italiaanse hooligans afgezet om gelyncht te worden. Dat is in de media alleen compleet verzwegen omdat er een fonteintje werd gesloopt en daar de aandacht naar ging.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215516831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er is helemaal niemand die beweert dat er op dit moment een genocide in Israël plaatsvind.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:06:26 #244
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215516832
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En het vermeend intellectuele en moreel verlichte deel van onze samenleving die het bagatelliseren of rechtvaardigen.
Over welke vermeend intellectueel deel van de samenleving heb je het nu?
Huilen dan.
pi_215516833
Vanomrgen bij Goedemorgen NL werd ook de vraag gesteld wat men hier van vond.
Niemand die de olifant in de kamer durfde te benoemen..

Je zag aan hun gezicht dat ze te bang waren om het te benoemen..

Schijthazen.
:r
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:06:47 #246
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215516836
twitter
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:07:12 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516840
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Behalve streng-orthodoxe Joden dan natuurlijk. Die zijn net zo erg als moslims. Misschien minder gewelddadig hier, maar hun denkbeelden wil je hier ook niet hebben.
Nee, dit is niet te vergelijken en veel ultraorthodoxen zijn juist erg vredig.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:07:30 #248
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215516845
quote:
[ x ]

Update
He hoezo zijn er 62 mensen aangehouden ik lees hier net dat het van Halsema en de gemeente allemaal mocht
Huilen dan.
pi_215516847
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:06 schreef HSG het volgende:

[..]
Als er teksten zijn met "we gaan op jodenjacht" ja.
Niet alleen teksten, in de filmpjes roepen ze gewoon "kk Joden", maar heeft niks met antisemitisme te maken hoor.
pi_215516850
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Stel jij leeft in een land die duizenden kinderen zonder pardon doodschiet gewoon omdat ze Palestijns zijn.

Gewoon
Dat hamas ze inzet als menselijk schild praat ik niet goed.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:08:24 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215516859
quote:

[..]
Jij denkt van niet :') ?
Huilen dan.
pi_215516861
NOS start een liveblog.
  Redactie Sport vrijdag 8 november 2024 @ 10:08:35 #253
pi_215516862
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb jij ook inhoudelijke nog iets te melden of blijft het bij ad hominems?
[..]
Dat is er ook niet. Je kunt niet een leugen de realiteit maken door het te koppelen iets dat waar is. En als je tóch denkt dat er een genocide zou plaatsvinden, meldt je maar in het topic over de oorlog van Israël. Ik ben benieuwd naar je onderbouwing van zo'n zware aantijging.
Stelselmatig burgerslachtoffers maken terwijl dat niet nodig is.
pi_215516864
quote:
[ x ]

Update
Hopelijk serieuze straffen, niet 1 uurtje cel en weer de straat op.
pi_215516868
Veel racisten in Amsterdam weer...
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:09:15 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516869
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Over welke vermeend intellectueel deel van de samenleving heb je het nu?
Dat weet je best. Hetzelfde type mens dat bezig is met 'Islamofobie' en zelfverzonnen geslachten.
pi_215516871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS start een liveblog.
Een liveblog voor wat incidenten rondom het voetbal, toch apart?

Wat een land zijn we geworden. :N
pi_215516875
pi_215516877
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:08 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Hopelijk serieuze straffen, niet 1 uurtje cel en weer de straat op.
Serieuze straffen zijn paspoort afnemen en uitzetten met de gehele familie, geen genade meer voor. Met iets anders zal ik nooit tevreden zijn.
pi_215516879
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:06 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vond het vooral in Rome een stuk erger dan dit. Marseille ook wel maar toen was Feyenoord gelukkig met zo’n grote relgroep dat die de plaatselijke Noord-Afrikaanse jeugd gewoon terugsloegen.

In Rome zijn er meerdere medesupporters neergestoken, door twijfelachtige taxichauffeurs bij Italiaanse hooligans afgezet om gelyncht te worden. Dat is in de media alleen compleet verzwegen omdat er een fonteintje werd gesloopt en daar de aandacht naar ging.
Ik geloof het gelijk hoor. Dat hoort er "gewoon" bij en in mindere mate gebeurt dat in Rotterdam ook.

In Amsterdam/ Eindhoven gebeurt dat soms ook wel, maar niet op de manier van gisteren.

Als het gisteren AZ - Macaiba was geweest en Ajax - Fenerbache was de klopjacht in Alkmaar geweest.
Daar hoef je geen geleerde voor te zijn of voetbalkenner.
Hell To The Liars
pi_215516883
quote:

Natuurlijk zijn dergelijke acties van Maccabi supporters belachelijk, en dient ook veroordeeld te worden (in ieder geval door mij). Maar die acties staan natuurlijk in geen enkele verhouding tot de gewelddadige progromachtige "Jodenvervolging" die daarop volgde (en van te voren al waren aangekondigd) door Moslim (veelal Marokkaanse) nazi milities.

Verbrand dan een Israëlische vlag, ga ze uitkafferen etc, DAT is proportioneel, niet wat er zich na de wedstrijd heeft afgespeeld. En dan niet eens alleen tegen Maccabi supporters maar tegen Joden in het algemeen. Walgelijk.

Hierop moeten keiharde maatregelen worden genomen, tegen de daders en niet in de laatste plaats ook tegen het falen van het Amsterdamse gemeentebestuur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:11:36 #262
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516889
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Stelselmatig burgerslachtoffers maken terwijl dat niet nodig is.
Nee, naast het feit dat Israël dit niet doet is het ook geen genocide. Tenzij jij het bombardement op Dresden ook als dusdanig zou willen omschrijven? In de Gazastrook vallen er onnodig veel slachtoffers door de manier waarop de Palestijnen zelf vechten. Die brengen namelijk doelbewust geen scheiding tussen burger en strijder (wat een oorlogsmisdaad is) en verbergen hun strijders ook met opzet tussen en onder burgers.
pi_215516892
quote:
CJO: 'Had niet misstaan in nazi-Duitsland'
Voorzitter Chanan Hertzberger van het Centraal Joods Overleg zegt dat het geweld van afgelopen nacht "niet had misstaan in nazi-Duitsland". Hij vindt dat Amsterdam en Nederland zich diep moeten schamen, zeker op de vooravond van de Nationale Kristallnacht-herdenking. Volgens hem proberen antisemitische bendes al langer "het leven van Joden in Nederland onmogelijk te maken".

"Het antisemitisme neemt jaar na jaar toe. Het wordt steeds agressiever, woorden worden steeds vaker omgezet in daden."

Volgens hem vraagt de Joodse gemeenschap vraagt al langer om hardere maatregelen tegen antisemitisme. "De verschrikkelijke taferelen waar we vannacht getuige van zijn geweest laten zien dat er geen tijd meer is om te wachten met het nemen van harde maatregelen. Dus: de wet moet worden gehandhaafd en aangepast, dit tuig moet worden opgepakt en hard worden gestraft. Doen we dat niet, dan zie ik het zeer somber in voor de Joodse gemeenschap in Nederland, en voor de Nederlandse samenleving."
En hier gewoon op FOK! users die het goedpraten of downplayen, het mag gewoon he, ook wij faciliteren dit door dit volk een stem te blijven geven. Misschien eens tijd voor een cordon sanitaire om die users, want snap niet waarom hier Jodenhaters worden gefaciliteerd, met die mensen wil je toch niet geassocieerd worden als respectabel forum.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:13:01 #264
3542 Gia
User under construction
pi_215516899
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Omdat de dag ervoor de Israelische supporters zich flink misdragen hebben misschien?
Dan doe je aangifte!
quote:

[..]
Die Marokkanen stonden er al klaar voor. Dat was geen tegenreactie, maar een geplande actie.
Daarbij zijn zij niet degenen die beëdigd zijn om misdragingen van supporters aan te pakken. Daar hebben we politie en justitie voor.
pi_215516900
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:11 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
En hier gewoon op FOK! users die het goedpraten of downplayen, het mag gewoon he, ook wij faciliteren dit door dit volk een stem te blijven geven. Misschien eens tijd voor een cordon sanitaire om die users, want snap niet waarom hier Jodenhaters worden gefaciliteerd, met die mensen wil je toch niet geassocieerd worden als respectabel forum.
Ah, eerst zouden die users het verdiende loon al krijgen, nu een moet er maar een cordon sanitaire omheen. Erg interessant deze user.
In Southern Sun
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:13:14 #266
438527 MissButterflyy
pi_215516901
quote:

[..]
Dan moet je bij de mods zijn om je beklag te doen.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:13:35 #267
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215516907
Islamitisch tuig. Links keek en zag dat het goed was.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:13:55 #268
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516912
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ah, eerst zouden die users het verdiende loon al krijgen, nu een moet er maar een cordon sanitaire omheen. Erg interessant deze user.
Knap hoor, de volgende ad hominem.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:14:25 #269
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215516915
quote:

[..]
Vergelijkingen met nazi Duitsland om wat voetbalrellen. Dan zit je tampon ook wel scheef hoor, extreem ongepast en een regelrechte belediging voor de joden die toen omgekomen zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215516917
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan moet je bij de mods zijn om je beklag te doen.
die zijn ook achterlijk
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:14:33 #271
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215516918
quote:
Populistische politici buiten rellen rond Israëlische vootbalhooligans uit

Donderdag is het in Amsterdam tot rellen gekomen tussen supporters van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv en pro-Palestina supporters. De Israëliërs waren in de stad voor het Europa League-duel tegen Ajax. Op sociale media is te zien hoe de Maccabi-fans zich schuldig maakten aan vandalisme en racisme, maar ook hoe ze later op straat worden opgejaagd en mishandeld. Zowel in Israël als binnen de Nederlandse coalitiepartijen wordt met woede op alleen dat laatste gereageerd, zij spreken van "jodenhaat".

Het was al onrustig in Amsterdam sinds woensdag, de dag voor de wedstrijd. Burgemeester Femke Halsema verbood in aanloop naar de wedstrijd pro-Palestina-demonstraties in het centrum van de stad en de politie trad op tegen groepen die getooid in pro-Palestina-symbolen toch die kant op wilden gaan. Daarbij kwam het al tot enkele aanvaringen en ook volgden er meerdere aanhoudingen.

Op sociale media worden er beelden gedeeld van de onrust. Zo is te zien hoe een groep Maccabi-supporters die voor een woning stilhouden waar een Palestijnse vlag aan de gevel hangt. Terwijl ze anti-Palestijnen-leuzen scanderen klimmen een paar Israëliërs op de gevel en halen de vlag naar beneden. Op andere beelden is te zien hoe een groep Maccabi-supporters massaal scandeert dat "Israël de Arabieren zal verslaan". Ook wordt melding gemaakt dat de supporters luidruchtig een herdenkingsmoment voor de slachtoffers van de Spaanse overstromingen verstoren. De spreekkoren van de Maccabi-supporters luidden onder meer ook "er zijn geen scholen in Gaza omdat er geen kinderen meer zijn".

In Israël zelf staat de harde kern van Maccabi Tel Aviv, de Maccabi Fanatics, bekend als een extreemrechtse club hooligans. In eigen land vallen ze onder meer anti-Netanyahu-demonstranten aan waarbij leuzen worden gescandeerd als "dood aan alle Arabieren".

[x]https://twitter.com/leylahamed/status/1854661181333475799[/x]

De beelden van na de wedstrijd die ook rondgaan op sociale media zijn eveneens heftig. Daarop is te zien hoe groepjes Israëliërs worden achtervolgd en opgejaagd, sommigen worden daarbij geslagen en geschopt. De belagers roepen "Free Palestine" en in een aantal gevallen dwingen ze hun slachtoffers dat ook te roepen. Ook is een video waarop te zien is hoe een Maccabi-supporter zich midden in de gracht bevindt. Vanaf de kant wordt hem toegeroepen dat zijn belagers zullen vertrekken zodra hij "Free Palestine" zegt, wat hij vervolgens ook doet. Op weer andere foto's is te zien dat er ook paspoorten van Maccabi-fans zijn gestolen.

Nederlandse politici hebben gereageerd op het geweld, maar beperken zich in hun afschuw tot de daden uit het pro-Palestina-kamp. Zo spreekt premier Schoof van "antisemitische aanvallen op Israëliërs" die hij "volstrekt onacceptabel" noemt. Ook heeft Schoof telefonisch contact gehad met zijn Israëlische collega Netanyahu. Ook VVD-leider Dilan Yesilgöz sprak van antisemitisme, een woord dat ze zelf nogal snel in de mond neemt. Dat deed ze bijvoorbeeld ook als reactie op pro-Palestijnse sit-ins op NS-stations, waarbij ze tegelijkertijd de NS beschuldigde van het faciliteren van antisemitisme. Woorden die ze daarna weer moest inslikken. Ook Eric van der Burg (VVD) en Geert Wilders (PVV) vergeleken de rellen in Amsterdam met pogroms uit de Tweede Wereldoorlog. Diezelfde woorden gebruikte ook de Israëlische president Isaac Herzog op X.

Vannacht maakte Netanyahu bekend dat hij twee vliegtuigen naar Nederland stuurt om na "een serieus incident" in Amsterdam de supporters in veiligheid te brengen. Over welk incident hij het specifiek heeft, is niet bekend. Schiphol laat ondertussen weten dat er behalve de reguliere, geplande lijnvluchten niets bekend is over twee extra vliegtuigen.

Israëlische media als The Jerusalem Post en The Times of Israel melden op basis van het ministerie van Buitenlandse Zaken dat drie Israëliërs in Nederland vermist zijn na de onrustige nacht in Amsterdam. Er zouden tien mensen gewond zijn geraakt. Ook burgemeester van Amsterdam Femke Halsema meldt in een bericht op Instagram dat Israëlische supporters gewond zijn geraakt.

"Deze uitbarsting van geweld richting Israëlische supporters gaat alle grenzen te buiten en is op geen enkele manier te verdedigen. Er is geen enkel excuus voor antisemitisch gedrag dat vannacht is vertoond door relschoppers die actief op zoek zijn gegaan naar Israëlische supporters om hen aan te vallen en te mishandelen", aldus de Amsterdamse driehoek van de burgemeester, de hoofdofficier van justitie en de politiechef in een verklaring.

Ajax won de wedstrijd in de Johan Cruijff Arena met 5-0.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)vootbalhooligans-uit
twitter
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:14:39 #272
307622 Perox
(niet de echte)
pi_215516919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:11 schreef Montagui het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn dergelijke acties van Maccabi supporters belachelijk, en dient ook veroordeeld te worden (in ieder geval door mij). Maar die acties staan natuurlijk in geen enkele verhouding tot de gewelddadige progromachtige "Jodenvervolging" die daarop volgde (en van te voren al waren aangekondigd) door Moslim (veelal Marokkaanse) nazi milities.

Verbrand dan een Israëlische vlag, ga ze uitkafferen etc, DAT is proportioneel, niet wat er zich na de wedstrijd heeft afgespeeld. En dan niet eens alleen tegen Maccabi supporters maar tegen Joden in het algemeen. Walgelijk.

Hierop moeten keiharde maatregelen worden genomen, tegen de daders en niet in de laatste plaats ook tegen het falen van het Amsterdamse gemeentebestuur.
Wel mee eens hoor, alleen het laaste punt vraag ik me af waar dat falen van het gemeentebestuur dan uit blijkt? Er was massaal politie op de been. Het is een utopie om te denken dat je alle geweld kunt voorkomen. Er zijn 62 aanhoudingen verricht. Lijkt me toch gewoon adequaat gehandeld?
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:14:43 #273
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215516923
quote:

[..]
Mwah zijn paspoort kwam naar voren in een van de barbaren filmpjes. Niet een al te best teken. Maar blijf vooral weer bagatelliseren.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:14:58 #274
438527 MissButterflyy
pi_215516925
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:14 schreef Loverboii het volgende:

[..]
die zijn ook achterlijk
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:15:25 #275
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215516930
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat weet je best. Hetzelfde type mens dat bezig is met 'Islamofobie' en zelfverzonnen geslachten.
En die hebben deze gebeurtenissen nu al gebagatelliseerd? Denk dat ze nog niet eens wakker zijn joh.
Huilen dan.
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:15:26 #276
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215516931
"Ja maar het was een tegenreactie!"

twitter

Op het gedrag van deze Oekraïener, hoe durft hij te lopen!
pi_215516934
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
crazy world
pi_215516937
quote:

[..]
Iedere mening telt toch in een democratisch land?
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:16:18 #279
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215516938
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:10 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik geloof het gelijk hoor. Dat hoort er "gewoon" bij en in mindere mate gebeurt dat in Rotterdam ook.

In Amsterdam/ Eindhoven gebeurt dat soms ook wel, maar niet op de manier van gisteren.

Als het gisteren AZ - Macaiba was geweest en Ajax - Fenerbache was de klopjacht in Alkmaar geweest.
Daar hoef je geen geleerde voor te zijn of voetbalkenner.
Ik ben altijd wel een fel tegenstander van het weren van uitsupporters. Maar nu was er eindelijk eens echt aanleiding voor en dan doe je het niet

Bijzonder vreemd. Die Maccabi supporters zijn ook nog eens nergens welkom dus dan weet je ook dat ze met net wat meer komen nu ze wel mogen gaan
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215516942
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Knap hoor, de volgende ad hominem.
Ok meneer paar slachtoffertjes extra moet kunnen ja toch.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')