abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215516426
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:19 schreef Middelpunt het volgende:
De berichtgeving is wel erg eenzijdig. Het gaat echt alleen maar over geweld tegen Israëliërs.
Dat geweld is natuurlijk afschuwelijk en belachelijk en ze moeten er alles aan doen om die daders te pakken.
Maar het is wel vreemd dat het geweld, vandalisme en de enorme racistische en kwetsende spreekkoren van de Israëliërs echt nauwelijks genoemd wordt. M.i. moet dat net zo hard afgekeurd worden dan de rest.
Juist door dit soort eenzijdige berichtgeving groeit het probleem ook alleen maar, omdat velen hierin hun gelijk bevestigd zien als in "Joden komen overal mee weg en als je reageert wordt het meteen als anti semitisme gezien"
Waarmee ik overigens echt niet wil zeggen dat dit mijn mening is, maar je maakt het mensen die al een beetje in dit richting zaten alleen maar makkelijker om daar beeld te bevestigen waardoor de polarisatie alleen maar verder groeit.

Met alleen maar het (volledig terecht) veroordelen van het geweld, zonder verder te kijken waar het vandaan komt, los je ook niks op.
Zou het niet helpen als al die politici e.d. ook heel duidelijk stelling innemen dat dit soort zaken hier ook niet worden getolereerd? [ x ]

https://x.com/elashkar123(...)KkG0jKTKFGIoXnw&s=19
Osama de Amerikaan goh.

quote:
Maar het is wel vreemd dat het geweld, vandalisme en de enorme racistische en kwetsende spreekkoren
Stel jij gaat naar een voetbalwedstrijd van je club en in die stad hangt het vol met vlaggen van palestina terwijl die 101 landgenoten al 13 maanden hebben gegijzeld.
pi_215516428
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:26 schreef Perrin het volgende:
Oude tijden herleven.

[ x ]
Bijzonder dat die Nederlandse moslims die op "jodenjacht" zijn ineens Russisch kunnen praten. En dan toevallig ook nog eens bij iemand met een opvallend Oekraïnse complexie.
PWBF
pi_215516438
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Meen je dit nou? In Amsterdam worden beide kanten juist steevast belicht: er is geen ruimte voor jodenhaat en ook niet voor islamofobie. Bij elk incident tegen joden wordt islamofobie er óók weer bijgehaald. Intussen kun je gerust met een Palestijnse vlag over straat, maar niet met een Israëlische.
Zit wat in. Maar ik doel nu even met name op deze gebeurtenissen.
Alles in het nieuws en de reacties van politici gaan echt alleen over het geweld tegen de Joden en je moet echt goed zoeken als je ook iets wilt lezen over wat die Maccabi 'fans' hebben gedaan.
Nogmaals: daarmee zeg ik niet dat het geweld tegen Joden gerechtvaardigd is maar ik denk wel dat het beter zou zijn als er net zoveel aandacht voor beiden is.
pi_215516440
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:41 schreef LXIV het volgende:
We zouden bijvoorbeeld alle moslims in Nederland kunnen deporteren om zo een safe haven voor Europese joden te maken.
Die moslims kunnen dan elders in Europa terecht, de joden die daar wonen naar Nederland.
Of nog beter, moslims EN joden weg uit nederland. Kunnen ze hun shit ergens anders uitvechten.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:29:45 #129
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215516445
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:25 schreef Loverboii het volgende:

[..]
lekker pochen bij hun broeders
Op social media vinden ze dat Nederland 'gekoloniseerd' is door de aanwezigheid van Israëlische voetbalsupporters die even op bezoek zijn om hun clubje te supporten.

Zo ver zijn we heen. Ze zien Nederland als een islamitisch land, wij worden enkel nog getolereerd omdat we ze nog - riant - in hun levensonderhoud voorzien.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:30:26 #130
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215516453
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:28 schreef Nober het volgende:
Stel jij gaat naar een voetbalwedstrijd van je club en in die stad hangt het vol met vlaggen van palestina terwijl die 101 landgenoten al 13 maanden hebben gegijzeld.
Stel jij leeft in een land die duizenden kinderen zonder pardon doodschiet gewoon omdat ze Palestijns zijn.

Gewoon
pi_215516455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Of nog beter, moslims EN joden weg uit nederland. Kunnen ze hun shit ergens anders uitvechten.
Of alle gelovigen!
PWBF
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:31:02 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516461
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Bijzonder dat die Nederlandse moslims die op "jodenjacht" zijn ineens Russisch kunnen praten.
Er wordt een paar keer keer 'spasiba' geschreeuwd, wat zowel in het Oekraïens als Russisch 'dankjewel' betekend. Dat is dus iets anders dan vloeiend Russisch spreken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:31:17 #133
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215516462
quote:

[..]
Osama de Amerikaan goh.
[..]
Ik denk dat ik daar dan bij voorbaat al niet heen gegaan was
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215516466
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Wij hebben geen last van Joden. Het zijn niet de Joden die jagen op anderen in de straten, die homo's aanvallen, vrouwen belagen, bejaarden overvallen, plofkraken plegen, woningen overvallen, mensen uit andere culturen in elkaar schoppen of aanslagen plegen. Dat komt maar uit één cultuur, en dat is te zien in het gehele westen. Joden en Christen gaan prima samen. Moslims kunnen met niemand samenleving, nog niet eens met andere moslims.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215516467
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:29 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
Zit wat in. Maar ik doel nu even met name op deze gebeurtenissen.
Alles in het nieuws en de reacties van politici gaan echt alleen over het geweld tegen de Joden en je moet echt goed zoeken als je ook iets wilt lezen over wat die Maccabi 'fans' hebben gedaan.
Nogmaals: daarmee zeg ik niet dat het geweld tegen Joden gerechtvaardigd is maar ik denk wel dat het beter zou zijn als er net zoveel aandacht voor beiden is.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het gedrag van de hooligans óók verkeerd. Het aanhouden van mensen om hun paspoort te vragen en zo te bepalen of ze een pak slaag verdienen, is iets wat mijn voorstellingsvermogen te buiten gaat. Die schok is groot en ik gok dat dat andere mensen op dit moment ook bezighoudt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:31:59 #136
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516474
Correct. Schop deze mensen het land uit.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215516484
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Stel jij leeft in een land die duizenden kinderen zonder pardon doodschiet gewoon omdat ze Palestijns zijn.

Gewoon
Stel je voor dat een ideologie al 1400 jaar kinderen en anderen afslacht gewoon omdat ze niet uit die ideologie komen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215516486
quote:

[..]
Osama de Amerikaan goh.
[..]
In een land waar je voorouders naar de gaskamers zijn gebracht, en daarna beloofden "nooit weer".
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:33:11 #139
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215516494
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het gedrag van de hooligans óók verkeerd. Het aanhouden van mensen om hun paspoort te vragen en zo te bepalen of ze een pak slaag verdienen, is iets wat mijn voorstellingsvermogen te buiten gaat. Die schok is groot en ik gok dat dat andere mensen op dit moment ook bezighoudt.
Ik had eigenlijk nog erger verwacht, als zulke groepen groter waren geweest, was dit uitgelopen op complete lynchings.

En zijn trouwens ook nog altijd mensen vermist.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:33:50 #140
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_215516500
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:04 schreef Droopie het volgende:
Maar we staan er goed op.
Amsterdam wil minder toeristen dus zo erg is alle ophef niet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_215516502
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zie de bus net met mensen die aangehouden zijn, daar zit geen voetbalsupporter tussen hoor.
Hell To The Liars
pi_215516515
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch niet.
Nee dat zeg je niet maar ga toch niet in op zulke onzin. Daarmee lijkt het alsof hij een valide argument maakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215516521
Benieuwd wie Femke gaat beschuldigen hiervan, aangezien het nooit haar schuld is.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:35:40 #144
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215516524
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:32 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Stel je voor dat een ideologie al 1400 jaar kinderen en anderen afslacht gewoon omdat ze niet uit die ideologie komen.
Waar zijn de dode Joden afgelopen jaren in Nederland? Door mensen die islam aanhangen? Ik zie ze niet.

Ondertussen knalt Israel nog een kind omver in Gaza. En dan vermoorde onschuld spelen; ja maar zij begonnen uhuhuh. Hypocrisie kan niet erger zijn. Juist het volk dat WW2 heeft meegemaakt zou moeten weten hoe het voelt om onderdrukt te zijn, om je leven niet zeker te zijn om wie je bent. Dat jij je daar niet tegen uitspreekt is pas triest.

Je zou gewoon vrede moeten willen en een oplossing willen zoeken maar in plaats daarvan praat je killing spree van Israel elke keer goed.
pi_215516525
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik had eigenlijk nog erger verwacht, als zulke groepen groter waren geweest, was dit uitgelopen op complete lynchings.

En zijn trouwens ook nog altijd mensen vermist.
Zijn gisteren zelfs mensen in de gracht gegooid omdat moslims dachten dat het Joden waren.
pi_215516526
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:29 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Op social media vinden ze dat Nederland 'gekoloniseerd' is door de aanwezigheid van Israëlische voetbalsupporters die even op bezoek zijn om hun clubje te supporten.

Zo ver zijn we heen. Ze zien Nederland als een islamitisch land, wij worden enkel nog getolereerd omdat we ze nog - riant - in hun levensonderhoud voorzien.
In België zijn ze niet meer welkom uit vrees voor rellen. De achterlijkheid is niet te snijden.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:37:17 #147
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215516547
Een voetbalsupporter kan zijn sjaaltje af doen of zijn shirt uit en het is klaar. Mensen dwingen om hun paspoort te laten zien om te controleren of ze uit Israël komen is walgelijk, mensen aanvallen omdat ze er 'Joods' uitzien is eveneens walgelijk, dan ben je van de pot gerukt.

Maarja, volgens de logica van sommige users hier waren de nazis ook louter een groepje Duitse voetbalhooligans.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:37:46 #148
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215516554
quote:
Heel logisch dat je dan vlaggen gaat neerhalen, taxichauffeurs molesteren, etc en janken als er een tegenreactie komt :Y Die voetbalhooligans zijn het grootste slachtoffer natuurlijk 8)7
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215516563
twitter
pi_215516572
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:38 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Wat hebben die daar überhaupt te zoeken, die gasten met een palli vlag? Het is niet dat die meevoetballen.
Hadden gewoon geweerd moeten worden.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:40:37 #151
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215516575
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:37 schreef Cruzinats het volgende:
Een voetbalsupporter kan zijn sjaaltje af doen of zijn shirt uit en het is klaar. Mensen dwingen om hun paspoort te laten zien om te controleren of ze uit Israël komen is walgelijk, mensen aanvallen omdat ze er 'Joods' uitzien is eveneens walgelijk, dan ben je van de pot gerukt.

Maarja, volgens de logica van sommige users hier waren de nazis ook louter een groepje Duitse voetbalhooligans.
Ook echt vreemd ja. Neem aan dat ook niet alle voetbalsupporters van die club dit gedaan hebben.
Zoals gewoonlijk zullen wel weer de onschuldigen aangevallen worden. :{
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:40:49 #152
3542 Gia
User under construction
pi_215516576
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Gewoon
Welk land is dat waar ze zomaar kinderen doodschieten? Schandalig!!
pi_215516585
Eerste miljoenen moslims naar Europa transporteren.. en dan verbaast zijn dat moslims eens tikken kunnen gaan uitdelen als er internationale spanning zijn in Israël.

Ik ga niet mee in dit sentiment..
Moslims en Christenen krijgen vaker tikken te verduren dan Joden.
Ik zeg het gewoon maar zoals ik het zie
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_215516590
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:38 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Wisten ze wel boeit ze weinig. Als je vorige week of vorige maand of vorig jaar met een Joods kleppeltje op door de straten van Amsterdam zou lopen dan zou je minimaal 100 keer kanker jood naar je hoofd krijgen maar je zou ook kunnen rekenen op spuug en fysiek geweld. Zo gaat dat daar.
pi_215516591
twitter

Eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')