Osama de Amerikaan goh.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:19 schreef Middelpunt het volgende:
De berichtgeving is wel erg eenzijdig. Het gaat echt alleen maar over geweld tegen Israëliërs.
Dat geweld is natuurlijk afschuwelijk en belachelijk en ze moeten er alles aan doen om die daders te pakken.
Maar het is wel vreemd dat het geweld, vandalisme en de enorme racistische en kwetsende spreekkoren van de Israëliërs echt nauwelijks genoemd wordt. M.i. moet dat net zo hard afgekeurd worden dan de rest.
Juist door dit soort eenzijdige berichtgeving groeit het probleem ook alleen maar, omdat velen hierin hun gelijk bevestigd zien als in "Joden komen overal mee weg en als je reageert wordt het meteen als anti semitisme gezien"
Waarmee ik overigens echt niet wil zeggen dat dit mijn mening is, maar je maakt het mensen die al een beetje in dit richting zaten alleen maar makkelijker om daar beeld te bevestigen waardoor de polarisatie alleen maar verder groeit.
Met alleen maar het (volledig terecht) veroordelen van het geweld, zonder verder te kijken waar het vandaan komt, los je ook niks op.
Zou het niet helpen als al die politici e.d. ook heel duidelijk stelling innemen dat dit soort zaken hier ook niet worden getolereerd? [ x ]
https://x.com/elashkar123(...)KkG0jKTKFGIoXnw&s=19
Stel jij gaat naar een voetbalwedstrijd van je club en in die stad hangt het vol met vlaggen van palestina terwijl die 101 landgenoten al 13 maanden hebben gegijzeld.quote:Maar het is wel vreemd dat het geweld, vandalisme en de enorme racistische en kwetsende spreekkoren
Bijzonder dat die Nederlandse moslims die op "jodenjacht" zijn ineens Russisch kunnen praten. En dan toevallig ook nog eens bij iemand met een opvallend Oekraïnse complexie.quote:
Zit wat in. Maar ik doel nu even met name op deze gebeurtenissen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Meen je dit nou? In Amsterdam worden beide kanten juist steevast belicht: er is geen ruimte voor jodenhaat en ook niet voor islamofobie. Bij elk incident tegen joden wordt islamofobie er óók weer bijgehaald. Intussen kun je gerust met een Palestijnse vlag over straat, maar niet met een Israëlische.
Of nog beter, moslims EN joden weg uit nederland. Kunnen ze hun shit ergens anders uitvechten.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:41 schreef LXIV het volgende:
We zouden bijvoorbeeld alle moslims in Nederland kunnen deporteren om zo een safe haven voor Europese joden te maken.
Die moslims kunnen dan elders in Europa terecht, de joden die daar wonen naar Nederland.
Op social media vinden ze dat Nederland 'gekoloniseerd' is door de aanwezigheid van Israëlische voetbalsupporters die even op bezoek zijn om hun clubje te supporten.quote:
Stel jij leeft in een land die duizenden kinderen zonder pardon doodschiet gewoon omdat ze Palestijns zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:28 schreef Nober het volgende:
Stel jij gaat naar een voetbalwedstrijd van je club en in die stad hangt het vol met vlaggen van palestina terwijl die 101 landgenoten al 13 maanden hebben gegijzeld.
Of alle gelovigen!quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Of nog beter, moslims EN joden weg uit nederland. Kunnen ze hun shit ergens anders uitvechten.
Er wordt een paar keer keer 'spasiba' geschreeuwd, wat zowel in het Oekraïens als Russisch 'dankjewel' betekend. Dat is dus iets anders dan vloeiend Russisch spreken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bijzonder dat die Nederlandse moslims die op "jodenjacht" zijn ineens Russisch kunnen praten.
Ik denk dat ik daar dan bij voorbaat al niet heen gegaan wasquote:Op vrijdag 8 november 2024 09:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Osama de Amerikaan goh.
[..]
Stel jij gaat naar een voetbalwedstrijd van je club en in die stad hangt het vol met vlaggen van palestina terwijl die 101 landgenoten al 13 maanden hebben gegijzeld.
Wij hebben geen last van Joden. Het zijn niet de Joden die jagen op anderen in de straten, die homo's aanvallen, vrouwen belagen, bejaarden overvallen, plofkraken plegen, woningen overvallen, mensen uit andere culturen in elkaar schoppen of aanslagen plegen. Dat komt maar uit één cultuur, en dat is te zien in het gehele westen. Joden en Christen gaan prima samen. Moslims kunnen met niemand samenleving, nog niet eens met andere moslims.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Of nog beter, moslims EN joden weg uit nederland. Kunnen ze hun shit ergens anders uitvechten.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het gedrag van de hooligans óók verkeerd. Het aanhouden van mensen om hun paspoort te vragen en zo te bepalen of ze een pak slaag verdienen, is iets wat mijn voorstellingsvermogen te buiten gaat. Die schok is groot en ik gok dat dat andere mensen op dit moment ook bezighoudt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:29 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Zit wat in. Maar ik doel nu even met name op deze gebeurtenissen.
Alles in het nieuws en de reacties van politici gaan echt alleen over het geweld tegen de Joden en je moet echt goed zoeken als je ook iets wilt lezen over wat die Maccabi 'fans' hebben gedaan.
Nogmaals: daarmee zeg ik niet dat het geweld tegen Joden gerechtvaardigd is maar ik denk wel dat het beter zou zijn als er net zoveel aandacht voor beiden is.
Stel je voor dat een ideologie al 1400 jaar kinderen en anderen afslacht gewoon omdat ze niet uit die ideologie komen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Stel jij leeft in een land die duizenden kinderen zonder pardon doodschiet gewoon omdat ze Palestijns zijn.
Gewoon
In een land waar je voorouders naar de gaskamers zijn gebracht, en daarna beloofden "nooit weer".quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Osama de Amerikaan goh.
[..]
Ik had eigenlijk nog erger verwacht, als zulke groepen groter waren geweest, was dit uitgelopen op complete lynchings.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het gedrag van de hooligans óók verkeerd. Het aanhouden van mensen om hun paspoort te vragen en zo te bepalen of ze een pak slaag verdienen, is iets wat mijn voorstellingsvermogen te buiten gaat. Die schok is groot en ik gok dat dat andere mensen op dit moment ook bezighoudt.
Amsterdam wil minder toeristen dus zo erg is alle ophef niet.quote:
Ik zie de bus net met mensen die aangehouden zijn, daar zit geen voetbalsupporter tussen hoor.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het gedrag van de hooligans óók verkeerd. Het aanhouden van mensen om hun paspoort te vragen en zo te bepalen of ze een pak slaag verdienen, is iets wat mijn voorstellingsvermogen te buiten gaat. Die schok is groot en ik gok dat dat andere mensen op dit moment ook bezighoudt.
Nee dat zeg je niet maar ga toch niet in op zulke onzin. Daarmee lijkt het alsof hij een valide argument maakt.quote:
Waar zijn de dode Joden afgelopen jaren in Nederland? Door mensen die islam aanhangen? Ik zie ze niet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Stel je voor dat een ideologie al 1400 jaar kinderen en anderen afslacht gewoon omdat ze niet uit die ideologie komen.
Zijn gisteren zelfs mensen in de gracht gegooid omdat moslims dachten dat het Joden waren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk nog erger verwacht, als zulke groepen groter waren geweest, was dit uitgelopen op complete lynchings.
En zijn trouwens ook nog altijd mensen vermist.
In België zijn ze niet meer welkom uit vrees voor rellen. De achterlijkheid is niet te snijden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:29 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Op social media vinden ze dat Nederland 'gekoloniseerd' is door de aanwezigheid van Israëlische voetbalsupporters die even op bezoek zijn om hun clubje te supporten.
Zo ver zijn we heen. Ze zien Nederland als een islamitisch land, wij worden enkel nog getolereerd omdat we ze nog - riant - in hun levensonderhoud voorzien.
Heel logisch dat je dan vlaggen gaat neerhalen, taxichauffeurs molesteren, etc en janken als er een tegenreactie komtquote:Op vrijdag 8 november 2024 09:28 schreef Nober het volgende:
Wat hebben die daar überhaupt te zoeken, die gasten met een palli vlag? Het is niet dat die meevoetballen.quote:
Ook echt vreemd ja. Neem aan dat ook niet alle voetbalsupporters van die club dit gedaan hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:37 schreef Cruzinats het volgende:
Een voetbalsupporter kan zijn sjaaltje af doen of zijn shirt uit en het is klaar. Mensen dwingen om hun paspoort te laten zien om te controleren of ze uit Israël komen is walgelijk, mensen aanvallen omdat ze er 'Joods' uitzien is eveneens walgelijk, dan ben je van de pot gerukt.
Maarja, volgens de logica van sommige users hier waren de nazis ook louter een groepje Duitse voetbalhooligans.
Welk land is dat waar ze zomaar kinderen doodschieten? Schandalig!!quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Stel jij leeft in een land die duizenden kinderen zonder pardon doodschiet gewoon omdat ze Palestijns zijn.
Gewoon
Wisten ze wel boeit ze weinig. Als je vorige week of vorige maand of vorig jaar met een Joods kleppeltje op door de straten van Amsterdam zou lopen dan zou je minimaal 100 keer kanker jood naar je hoofd krijgen maar je zou ook kunnen rekenen op spuug en fysiek geweld. Zo gaat dat daar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |