Dat komt anders vooral door de winkels waar ze bij bestellen die gratis verzending aanbieden boven een bepaald bedrag en het dus zelf betalen.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Dat is een keuze van de verkopende partijen. Die kunnen dat zo goedkoop of duur maken als ze zelf willen.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Hoe is dat efficienter dan? Worden pakketbezorgers geacht om tijdens hun route ook meteen de oranje brievenbussen te legen als ze er bij in de buurt komen? Anders is het niet meer dan een truukje om de lengte van het legen/sorteren/bezorgproces nog verder uit te kunnen smeren.quote:Verder overweegt PostNL sommige oranje brievenbussen overdag al leeg te maken in plaats van in de avond. Dat is volgens het bedrijf efficinter.
Ook de bezorgers zijn hun werkgever inmiddels goed zat:quote:Op maandag 4 november 2024 16:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hoe is dat efficienter dan? Worden pakketbezorgers geacht om tijdens hun route ook meteen de oranje brievenbussen te legen als ze er bij in de buurt komen?
quote:Op maandag 4 november 2024 11:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
We zijn zo weerbaar en succesvol dat we verlies maken, de post niet op tijd kunnen bezorgen en bij de overheid moeten aankloppen voor subsidie.
Pakjes zijn niet gratis. Het is de verkopende partij die gewoon betaalt voor verzending, want dat doet PostNL echt niet gratis.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Groot verloop idd, en dat wordt maar ten dele opgevuld met nieuw personeel, ondanks dat er uit wanhoop nauwelijks enige eisen meer aan bezorgers lijkt te worden gesteld.quote:Op maandag 4 november 2024 16:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook de bezorgers zijn hun werkgever inmiddels goed zat:
[..]
Nee natuurlijk is dat niet gratis, dat zit dan in de prijs van de verkoper gewerkt. Ben je als kind ook van de vijfde verdieping gedonderstraald?quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Dat kan niet, want daar hebben ze echte concurrentie.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Hoeveel kerstkaarten ga je versturen?quote:Op maandag 4 november 2024 16:38 schreef Twiitch het volgende:
Prima. Als je anno 2024 nog postzegels koopt dan is het gewoon idiotenbelasting hoor. Met je kut kerstkaarten
Om ze te retourneren moet steeds vaker betaald worden.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
450quote:Op maandag 4 november 2024 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoeveel kerstkaarten ga je versturen?
Deze snap ik wel. Het bedrijf dat postbussen leegt is overdag bezig met het vervoeren van pakketten tussen zakelijke klanten/retailers en PostNL locaties, soms best ver weg. Als je dan kan combineren scheelt dat best wel wat.quote:Op maandag 4 november 2024 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is een keuze van de verkopende partijen. Die kunnen dat zo goedkoop of duur maken als ze zelf willen.
Laten we wel wezen, 2x per week bezorgen zou toch ook genoeg moeten zijn.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Dat is dan ook helemaal niet gratis. Dat zit gewoon bij (alle) prijzen in. Daarnaast heeft PostNL prijsafspraken met bv Bolquote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Haha AliExpressquote:Op maandag 4 november 2024 16:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee natuurlijk is dat niet gratis, dat zit dan in de prijs van de verkoper gewerkt. Ben je als kind ook van de vijfde verdieping gedonderstraald?
Daar wordt het waarschijnlijk niet goedkoper van. Je hebt nog een tijdje Sandd gehad, maar die branden hun vingers wijselijk ook niet aan het geheel dat onder de postwet valt, enkel de zakelijke bulkpost waar nog enige eer aan te behalen valt.quote:Op maandag 4 november 2024 19:11 schreef quo_ het volgende:
Ik verdenk PostNL er van dat ze hun eigen falen maskeren door gejamer over de postwet en teruglopende aantallen post.
Opdoeken en er weer een staatsbedrijf van maken want deze chantage zal niet snel ophouden.
https://www.quotenet.nl/z(...)baas-herna-verhagen/quote:Pegels met postzegels?
Toen Verhagen in 24 april 2012 aantrad, ze was al bestuurder bij PostNL, verdiende ze dat jaar 823.512. In de opvolgende jaren zou haar totale jaarlijkse beloning tussen de 1,1 en 1,5 miljoen bruto golven. Jarenlang werd het basisloon van Verhagen niet verhoogd. Tussen 2013 en 2019 bedroeg haar basissalaris 625.000. Daarna moest ze het doen met een inflatiecorrectie. In de dertien jaar aan de top steeg haar salaris met een bescheiden 11% tot 696.639 per jaar.
Aandelenpakket Herna Verhagen
Als Verhagen in april 2025 aftreedt heeft ze volgens berekeningen van Quote zo'n 17 miljoen bruto verdiend als topvrouw. Zoals gebruikelijk bij bestuurders van beursgenoteerde bedrijven is een deel van haar beloning in aandelen. Volgens de laatste AFM-melding bezit Verhagen iets minder dan een half miljoen aandelen in het postbedrijf. Daarnaast heeft ze nog zo'n half miljoen aan 'conditional shares'. Deze worden pas toegekend als Verhagen bepaalde (financile) doelstellingen hebben gehaald.
Het huidige aandelenpakket van Verhagen is iets meer dan een half miljoen waard. Daarnaast blijkt uit berekeningen van Quote dat ze ongeveer eenzelfde bedrag aan dividend ontving door de jaren heen. Al met al ontving Verhagen voor haar inspanningen voor PostNL minimaal zo'n 18 miljoen.
Je bezorgdagen met 20% terug willen brengen en dan alsnog de prijzen verhogen is ook wel een prestatie hoor.quote:Het bedrijf overweegt de prijzen voor het versturen van zakelijke post en consumentenpost te verhogen. Ook verhoogt PostNL de postzegelprijs mogelijk verder. Twee weken geleden kondigde het bedrijf al aan dat een postzegel voor brieven binnen Nederland vanaf 1 januari 1,21 euro gaat kosten. Dat is nu nog 1,14 euro. De maatregelen zijn volgens Verhagen onvermijdelijk om een toekomstbestendige en financieel gezonde postbezorgingsdienst te bieden.
quote:Op maandag 4 november 2024 16:27 schreef Rodgrod het volgende:
Financile bijdrage van onze belastingcenten wat vervolgens weer wordt uitgekeerd als dividend aan de aandeelhouders. Doe maar niet.
Nou, er zijn anders aandelen die beter renderen:quote:Op maandag 4 november 2024 16:34 schreef S95Sedan het volgende:
Wellicht wat minder in de zakken van directeurs en aandeelhouders laten verdwijnen.
Dat is het al lang niet meer, bij mij bezorgen ze nog 1 keer per week brievenbuspost en er zitten gemiddeld 5 dagen tussen posten en bezorgen.quote:Op maandag 4 november 2024 17:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, 2x per week bezorgen zou toch ook genoeg moeten zijn.
want ambtenaren staan bekend om hun efficintie en punctualiteit?quote:Op maandag 4 november 2024 21:47 schreef KvanG het volgende:
Ze moeten PostNL gewoon nationaliseren en niet buigen voor graaiers die wel de lusten maar niet de lasten willen dragen.
Wat een sukkeltje is het ookquote:Op maandag 4 november 2024 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is een keuze van de verkopende partijen. Die kunnen dat zo goedkoop of duur maken als ze zelf willen.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:24 schreef RotatoR het volgende:
Herna Verhagen heeft er een zooitje van gemaakt. Heeft weer fantastisch uitgepakt zo'n diversiteits excuus topvrouw.
Niks aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:09 schreef summer2bird het volgende:
Postnl
Beflikkert het eigen personeel door flink te snijden, loon laag te houden en een enorme werkdruk te leveren.
Beflikkert de consument door de prijzen aanhoudend te verhogen, brievenbussen in de buurt te verwijderen en weigeren om iets aan hun systeem te verbeteren.
Gaan direct huilen wanneer mensen bij ze weglopen naar een betere andere dienst nu ze geen monopolie meer hebben.
Is het toevallig van dezelfde eigenaar als de ns? Want ik zie overeenkomsten.
Leuke poging wel om het over ambtenaren te gaan hebben, terwijl in dit geval het juist de vrije markt is die gefaald heeft.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
want ambtenaren staan bekend om hun efficintie en punctualiteit?
Dit betreft essentiele infrastructuur, die van belang is voor het functioneren van de rechtstaat. Dat jij "dinosaurussen" hun rechten wilt ontzeggen betekent niets minder dat jij bepaalde groepen geen rechtsbescherming wilt geven en een nog ongelijker speelveld voor burgers wilt creeeren.quote:en trouwens: doe maar niet. waarom moet mijn belastinggeld worden uitgegeven aan een compleet achterhaald systeem waar primair alleen nog dinosaurussen gebruik van maken?
Goed gemotiveerd.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:24 schreef RotatoR het volgende:
Herna Verhagen heeft er een zooitje van gemaakt. Heeft weer fantastisch uitgepakt zo'n diversiteits excuus topvrouw.
Ik betaal gewoon altijd bezorgkosten hoor.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Dat is de zakelijke post die verder ook niet onder de postwet valt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:32 schreef raptorix het volgende:
Misschien moeten we eens beter nadenken over de post. 99.5% wat ik krijg is rommel. Focus op belangrijke zaken zoals aangetekende post want dat is pas echt een zooitje.
Aangetekende post ook? Dat krijg je toch ook als particulier?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is de zakelijke post die verder ook niet onder de postwet valt.
Nee, ik bedoel die 99.5% rommel, want dan doel je neem ik aan gewoon op huis-aan-huisreclame die als 'post' wordt verstuurd.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aangetekende post ook? Dat krijg je toch ook als particulier?
Overigens zou normale post prima eens per week kunnen worden verstuurt.
Ja dat ja, maar ook heel veel informatie van de gemeente die ze mij ook gewoon per mail kunnen sturen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel die 99.5% rommel, want dan doel je neem ik aan gewoon op huis-aan-huisreclame die als 'post' wordt verstuurd.
Ik reageerde over pakketjes niet over briefpost.quote:Op maandag 4 november 2024 21:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is het al lang niet meer, bij mij bezorgen ze nog 1 keer per week brievenbuspost en er zitten gemiddeld 5 dagen tussen posten en bezorgen.
Het bezorgen is een kostenpost.
Ik woon in een flatgebouw. Als ik buiten kom, is de kans groot dat er een pakketbestelwagen voor de deur staat. En dat vele malen per dag. Vaak meerdere malen van hetzelfde bedrijf.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:57 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik reageerde over pakketjes niet over briefpost.
quote:Postzegelprijs naar 1,31 euro
Een brief naar je oma, of een kaartje naar je nichtje omdat ze is geslaagd: vanaf 1 juli kost je dat weer meer geld. Postbezorger PostNL verhoogt de prijzen voor een postzegel met 10 cent. PostNL vraagt dan geen 1,21 euro meer voor een brief of kaartje tot 20 gram, maar 1,31 euro. Dat komt neer op een prijsverhoging van bijna 8,3 procent. Dat is ruim het dubbele van de inflatie in april van 4,1 procent.
PostNL zegt niet anders te kunnen, omdat Nederlanders minder post versturen en tegelijkertijd de kosten voor het bedrijf stijgen. De prijsverhoging is de grootste sinds 2014, toen de prijs ook met 10 eurocent omhoog ging.
In 2012 kostte een postzegel nog 0,50 euro. Daarmee is de prijs van een postzegel per 1 juli 162 procent hoger dan in januari 2012. Die toename is aanzienlijk meer dan de inflatie van ruim 43 procent sinds die tijd.
Niet klagen
PostNL vindt dat we niet moeten klagen over de prijsbezorging. Gemiddeld verstuurt een huishouden in Nederland zes brieven per jaar. De prijsverhoging betekent dus dat een huishouden per jaar 0,60 euro extra kwijt is, rekent het bedrijf voor.
Ook zegt het bedrijf dat consumenten en bedrijven het niet meer nodig vinden dat de postbode vijf dagen in de week langskomt.
Ook een brief naar het buitenland wordt duurder. Daarvoor betaal je straks geen 1,90 euro meer, maar 2 euro. Dat is een prijsstijging van bijna 5,3 procent. Een aangetekende brief in Nederland wordt een klein 5 procent duurder (10,80 in plaats van 10,30 euro). Voor een aangetekende brief naar het buitenland betaal je 10,85 in plaats van 10,35 euro.
Aandeel goedkoper dan een postzegel
Op de beurs is de koers van het aandeel PostNL de laatste jaren flink weggezakt. Vorige week was de koers het laagste niveau ooit: onder 0,80 eurocent. Nu is dat iets meer, maar op een koers van 0,89 euro kost een postzegel nog altijd de helft meer dan een aandeel PostNL.
PostNL zat tot 2014 in de AEX-index, de index van de grootse Nederlandse beursgenoteerde bedrijven. Daarna degradeerde het naar de Midkap index, om vervolgens af te zakken naar de Smallcap-index.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)naar-131-euro-postnl
Prima oplossing als het in hetzelfde bedrijf valt.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Dat gebeurt voor een deel al.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:35 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Prima oplossing als het in hetzelfde bedrijf valt.
Doet het openbaar vervoer ook. Onrendabele lijnen worden gefinancierd door de inkomsten uit rendabele lijnen.
Kan PostNL dus ook doen, de postbezorging financieren vanuit de pakketbezorging.
Nou dat zien we toch zelden, een bedrijf dat "jullie hebben er geen last van want jullie kopen toch nauwelijks meer iets van ons" als argument gebruikt dat de zoveelste prijsstijging geen probleem is.quote:PostNL vindt dat we niet moeten klagen over de prijsbezorging. Gemiddeld verstuurt een huishouden in Nederland zes brieven per jaar. De prijsverhoging betekent dus dat een huishouden per jaar 0,60 euro extra kwijt is, rekent het bedrijf voor.
Maar zo rendabel is die pakketbezorging ook helemaal niet:quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:35 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Prima oplossing als het in hetzelfde bedrijf valt.
Doet het openbaar vervoer ook. Onrendabele lijnen worden gefinancierd door de inkomsten uit rendabele lijnen.
Kan PostNL dus ook doen, de postbezorging financieren vanuit de pakketbezorging.
Bol heeft er onlangs voor gekozen om hun eigen pakketjes te gaan bezorgen omdat PostNL te duur was voor de kwaliteit die ze leverden.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:53 schreef Monolith het volgende:
PostNL staat daar ook enerzijds onder druk van grote klanten die zeer lage of zelfs negatieve marges kunnen afdwingen (hoi Bol)
Dat verlies aan omzet wentelt PostNL dus wederom af op hun particuliere klanten door voor hen de postzegel nog duurder te maken.quote:Bol.com gaat concurrentie aan met PostNL met eigen bezorgservice: 'Dit zet verhoudingen op scherp'
Bol gaat een proef met een eigen bezorgservice uitbreiden in Rotterdam en Utrecht. Daarmee gaat de webwinkel de concurrentie aan met de gevestigde bezorgers zoals PostNL, waarmee het bedrijf nu nauw samenwerkt. ,,Dit kan een behoorlijke aderlating voor hen worden", zegt econoom en hoogleraar Cor Molenaar.
https://www.ad.nl/economi(...)-op-scherp~a0dd911f/
Daar dreigen ze natuurlijk al tijden mee en is ook de reden dat ze in de onderhandelingen met Post flink hoog kunnen inzetten. Met prijs heeft bovenstaande overigens niet zo veel te maken, meer met flexibiliteit / service. Maar goed, het is wel veelzeggend dat dit soort berichten de kop op steken als PostNL wil gaan onderhandelen over tarieven natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bol heeft er onlangs voor gekozen om hun eigen pakketjes te gaan bezorgen omdat PostNL te duur was voor de kwaliteit die ze leverden.
[..]
Dat verlies aan omzet wentelt PostNL dus wederom af op hun particuliere klanten door voor hen de postzegel nog duurder te maken.
Gisteren kwam PostNL weer bij ons langs met een busje dat van bumper tot bumper helemaal gedeukt was, met harde muziek uit de speakers en een slecht Nederlands sprekende meneer waar mijn sprintje vanaf de eerste verdieping te langzaam voor was.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar dreigen ze natuurlijk al tijden mee en is ook de reden dat ze in de onderhandelingen met Post flink hoog kunnen inzetten. Met prijs heeft bovenstaande overigens niet zo veel te maken, meer met flexibiliteit / service. Maar goed, het is wel veelzeggend dat dit soort berichten de kop op steken als PostNL wil gaan onderhandelen over tarieven natuurlijk.
Ik denk dat opschaling van DHL voor PostNL een grotere bedreiging is.
Dat zijn de welbekende subcontractors.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gisteren kwam PostNL weer bij ons langs met een busje dat van bumper tot bumper helemaal gedeukt was, met harde muziek uit de speakers en een slecht Nederlands sprekende meneer waar mijn sprintje vanaf de eerste verdieping te langzaam voor was.
Na jarenlang bezorgers afknijpen is dat het te verwachten resultaat. Vergane glorie.
Over een jaartje klagen dat de consument gemiddeld nog maar vier in plaats van zes brieven per jaar verstuurt en ze daarom echt niet anders kunnen dan de prijs richting de 1,50 per zegel te stuwen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat verlies aan omzet wentelt PostNL dus wederom af op hun particuliere klanten door voor hen de postzegel nog duurder te maken.
Als ze de prijs 1000 euro maken met over 2 weken bezorgen stuur ik nog precies net zoveel brieven als wanneer het gratis is en hij morgen in de bus ligt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Over een jaartje klagen dat de consument gemiddeld nog maar vier in plaats van zes brieven per jaar verstuurt en ze daarom echt niet anders kunnen dan de prijs richting de 1,50 per zegel te stuwen.
Oh, en blijven bedelen dat je nog maar drie of twee per week wilt mogen bezorgen natuurlijk. Waarvan iedereen wel weet dat ze de bezorgnormen ook dan nog niet zouden behalen.
Ja klopt. Maar dat betekend wel dat het hele klantgerichte deel van PostNL vaker wel dan niet in een verrotte bus zit met weinig tijd en zin om een beetje aangenaam te zijn. PostNL punten bij winkels zien er nog wel goed uit, maar dat komt doordat die winkeliers hun eigen uitstraling beschermen. Als morgen het bedrijf omvalt kan het volgens mij niemand wat boeien afgezien van een verlies aan werkgelegenheid, waar volgens mij in de PTT tijd nog wel iets van trots was. Al was ik toen nog een hele kleine jongen dus wellicht roze bril.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn de welbekende subcontractors.
Dat is een wat extreem voorbeeld natuurlijk, maar nee in principe maakt het me niet heel veel uit of voor die paar keer per jaar dat ik een brief verstuur de postzegel 1 euro of 1,50 euro kost. Wat me daarentegen wel uitmaakt, is dat je inmiddels er niet meer van op aan kunt dat je brief op een beetje redelijke termijn aankomt. Ik verstuurde voor kerst kaarten, en die kwamen deels pas in januari aan. Nou, laat dan maar zitten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als ze de prijs 1000 euro maken met over 2 weken bezorgen stuur ik nog precies net zoveel brieven als wanneer het gratis is en hij morgen in de bus ligt.
De reden dat er minder brieven gestuurd worden komt doordat mensen die nog brieven sturen relatief vaak doodgaan of alsnog gaan mailen appen enzovoorts.
Geen speld tussen te krijgen hoor. Het interesseert PostNL blijkbaar niet echt welk imago ze uitdragen. Als het maar goedkoop is.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar dat betekend wel dat het hele klantgerichte deel van PostNL vaker wel dan niet in een verrotte bus zit met weinig tijd en zin om een beetje aangenaam te zijn. PostNL punten bij winkels zien er nog wel goed uit, maar dat komt doordat die winkeliers hun eigen uitstraling beschermen. Als morgen het bedrijf omvalt kan het volgens mij niemand wat boeien afgezien van een verlies aan werkgelegenheid, waar volgens mij in de PTT tijd nog wel iets van trots was. Al was ik toen nog een hele kleine jongen dus wellicht roze bril.
Telefonie, en communicatie in het algemeen is een heel stuk goedkoper geworden, en dat komt niet alleen door techniek.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:47 schreef MichaelScott het volgende:
Nuts-voorzieningen en marktwerking zijn nooit een succes.
Ik kan me in elk geval geen succesverhaal bedenken.
Ik neem het hun dan ook niet kwalijk. Een kut cultuur komt vanuit de top.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geen speld tussen te krijgen hoor. Het interesseert PostNL blijkbaar niet echt welk imago ze uitdragen. Als het maar goedkoop is.
Overigens worden die chauffeurs heel slecht behandeld.
Dat is ook zo, het is bewust beleid. Die lui kennen vaak hun eigen rechten niet eens.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik neem het hun dan ook niet kwalijk. Een kut cultuur komt vanuit de top.
quote:Meer klachten over postbezorging die steeds onbetrouwbaarder wordt
Het aantal klachten over de postbezorging is flink toegenomen, meldt de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Daarbij constateert de marktwaakhond dat post daadwerkelijk steeds vaker niet op tijd wordt geleverd door PostNL. "Brieven en kaarten kwamen minder vaak op tijd aan dan in de voorgaande jaren", schrijft de ACM. Er werd daarom opnieuw niet voldaan aan de wettelijke norm die stelt dat minimaal 95 procent van de post de volgende dag bezorgd moet zijn. Vorig jaar is het percentage op tijd geleverde post namelijk gedaald naar 86 procent. In 2023 ging het nog om 89 procent van de post.
Over het aantal klachten zegt de ACM niets. Wel over de aard ervan. Het gaat om post die 'veel te laat of helemaal niet' aankomt.
Deze bovenstaande punctualiteitscijfers gaan expliciet over PostNL, omdat dit bedrijf door de overheid op basis van de Postwet is onderworpen aan bepaalde regels bij het bezorgen van post. Het gaat om bijvoorbeeld de betrouwbaarheid en de kosten van postbezorging. PostNL heeft van de overheid de opdracht gekregen om deze zogenoemde Universele Postdienst (UPD) uit te voeren.
PostNL al langer in de problemen
PostNL zit al langer in de (financile) hoek waar de klappen vallen. Volgens het postbedrijf is er dit jaar en volgend jaar in totaal 68 miljoen euro nodig om de dienstverlening op de huidige voet door te zetten.
Ook zou het bedrijf graag zien dat het met het op op de UPD wettelijk langer de tijd krijgt om post te bezorgen. Nu moet een brief of ansichtkaart binnen 24 uur bezorgd worden, PostNL wil er twee en later misschien wel drie dagen over kunnen doen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)betrouwbaarder-wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |