Dat komt anders vooral door de winkels waar ze bij bestellen die gratis verzending aanbieden boven een bepaald bedrag en het dus zelf betalen.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Dat is een keuze van de verkopende partijen. Die kunnen dat zo goedkoop of duur maken als ze zelf willen.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Hoe is dat efficienter dan? Worden pakketbezorgers geacht om tijdens hun route ook meteen de oranje brievenbussen te legen als ze er bij in de buurt komen? Anders is het niet meer dan een truukje om de lengte van het legen/sorteren/bezorgproces nog verder uit te kunnen smeren.quote:Verder overweegt PostNL sommige oranje brievenbussen overdag al leeg te maken in plaats van in de avond. Dat is volgens het bedrijf efficinter.
Ook de bezorgers zijn hun werkgever inmiddels goed zat:quote:Op maandag 4 november 2024 16:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hoe is dat efficienter dan? Worden pakketbezorgers geacht om tijdens hun route ook meteen de oranje brievenbussen te legen als ze er bij in de buurt komen?
quote:Op maandag 4 november 2024 11:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
We zijn zo weerbaar en succesvol dat we verlies maken, de post niet op tijd kunnen bezorgen en bij de overheid moeten aankloppen voor subsidie.
Pakjes zijn niet gratis. Het is de verkopende partij die gewoon betaalt voor verzending, want dat doet PostNL echt niet gratis.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Groot verloop idd, en dat wordt maar ten dele opgevuld met nieuw personeel, ondanks dat er uit wanhoop nauwelijks enige eisen meer aan bezorgers lijkt te worden gesteld.quote:Op maandag 4 november 2024 16:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook de bezorgers zijn hun werkgever inmiddels goed zat:
[..]
Nee natuurlijk is dat niet gratis, dat zit dan in de prijs van de verkoper gewerkt. Ben je als kind ook van de vijfde verdieping gedonderstraald?quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Dat kan niet, want daar hebben ze echte concurrentie.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Hoeveel kerstkaarten ga je versturen?quote:Op maandag 4 november 2024 16:38 schreef Twiitch het volgende:
Prima. Als je anno 2024 nog postzegels koopt dan is het gewoon idiotenbelasting hoor. Met je kut kerstkaarten
Om ze te retourneren moet steeds vaker betaald worden.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
450quote:Op maandag 4 november 2024 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoeveel kerstkaarten ga je versturen?
Deze snap ik wel. Het bedrijf dat postbussen leegt is overdag bezig met het vervoeren van pakketten tussen zakelijke klanten/retailers en PostNL locaties, soms best ver weg. Als je dan kan combineren scheelt dat best wel wat.quote:Op maandag 4 november 2024 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is een keuze van de verkopende partijen. Die kunnen dat zo goedkoop of duur maken als ze zelf willen.
Laten we wel wezen, 2x per week bezorgen zou toch ook genoeg moeten zijn.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Dat is dan ook helemaal niet gratis. Dat zit gewoon bij (alle) prijzen in. Daarnaast heeft PostNL prijsafspraken met bv Bolquote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Haha AliExpressquote:Op maandag 4 november 2024 16:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nee natuurlijk is dat niet gratis, dat zit dan in de prijs van de verkoper gewerkt. Ben je als kind ook van de vijfde verdieping gedonderstraald?
Daar wordt het waarschijnlijk niet goedkoper van. Je hebt nog een tijdje Sandd gehad, maar die branden hun vingers wijselijk ook niet aan het geheel dat onder de postwet valt, enkel de zakelijke bulkpost waar nog enige eer aan te behalen valt.quote:Op maandag 4 november 2024 19:11 schreef quo_ het volgende:
Ik verdenk PostNL er van dat ze hun eigen falen maskeren door gejamer over de postwet en teruglopende aantallen post.
Opdoeken en er weer een staatsbedrijf van maken want deze chantage zal niet snel ophouden.
https://www.quotenet.nl/z(...)baas-herna-verhagen/quote:Pegels met postzegels?
Toen Verhagen in 24 april 2012 aantrad, ze was al bestuurder bij PostNL, verdiende ze dat jaar 823.512. In de opvolgende jaren zou haar totale jaarlijkse beloning tussen de 1,1 en 1,5 miljoen bruto golven. Jarenlang werd het basisloon van Verhagen niet verhoogd. Tussen 2013 en 2019 bedroeg haar basissalaris 625.000. Daarna moest ze het doen met een inflatiecorrectie. In de dertien jaar aan de top steeg haar salaris met een bescheiden 11% tot 696.639 per jaar.
Aandelenpakket Herna Verhagen
Als Verhagen in april 2025 aftreedt heeft ze volgens berekeningen van Quote zo'n 17 miljoen bruto verdiend als topvrouw. Zoals gebruikelijk bij bestuurders van beursgenoteerde bedrijven is een deel van haar beloning in aandelen. Volgens de laatste AFM-melding bezit Verhagen iets minder dan een half miljoen aandelen in het postbedrijf. Daarnaast heeft ze nog zo'n half miljoen aan 'conditional shares'. Deze worden pas toegekend als Verhagen bepaalde (financile) doelstellingen hebben gehaald.
Het huidige aandelenpakket van Verhagen is iets meer dan een half miljoen waard. Daarnaast blijkt uit berekeningen van Quote dat ze ongeveer eenzelfde bedrag aan dividend ontving door de jaren heen. Al met al ontving Verhagen voor haar inspanningen voor PostNL minimaal zo'n 18 miljoen.
Je bezorgdagen met 20% terug willen brengen en dan alsnog de prijzen verhogen is ook wel een prestatie hoor.quote:Het bedrijf overweegt de prijzen voor het versturen van zakelijke post en consumentenpost te verhogen. Ook verhoogt PostNL de postzegelprijs mogelijk verder. Twee weken geleden kondigde het bedrijf al aan dat een postzegel voor brieven binnen Nederland vanaf 1 januari 1,21 euro gaat kosten. Dat is nu nog 1,14 euro. De maatregelen zijn volgens Verhagen onvermijdelijk om een toekomstbestendige en financieel gezonde postbezorgingsdienst te bieden.
quote:Op maandag 4 november 2024 16:27 schreef Rodgrod het volgende:
Financile bijdrage van onze belastingcenten wat vervolgens weer wordt uitgekeerd als dividend aan de aandeelhouders. Doe maar niet.
Nou, er zijn anders aandelen die beter renderen:quote:Op maandag 4 november 2024 16:34 schreef S95Sedan het volgende:
Wellicht wat minder in de zakken van directeurs en aandeelhouders laten verdwijnen.
Dat is het al lang niet meer, bij mij bezorgen ze nog 1 keer per week brievenbuspost en er zitten gemiddeld 5 dagen tussen posten en bezorgen.quote:Op maandag 4 november 2024 17:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, 2x per week bezorgen zou toch ook genoeg moeten zijn.
want ambtenaren staan bekend om hun efficintie en punctualiteit?quote:Op maandag 4 november 2024 21:47 schreef KvanG het volgende:
Ze moeten PostNL gewoon nationaliseren en niet buigen voor graaiers die wel de lusten maar niet de lasten willen dragen.
Wat een sukkeltje is het ookquote:Op maandag 4 november 2024 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is een keuze van de verkopende partijen. Die kunnen dat zo goedkoop of duur maken als ze zelf willen.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:24 schreef RotatoR het volgende:
Herna Verhagen heeft er een zooitje van gemaakt. Heeft weer fantastisch uitgepakt zo'n diversiteits excuus topvrouw.
Niks aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:09 schreef summer2bird het volgende:
Postnl
Beflikkert het eigen personeel door flink te snijden, loon laag te houden en een enorme werkdruk te leveren.
Beflikkert de consument door de prijzen aanhoudend te verhogen, brievenbussen in de buurt te verwijderen en weigeren om iets aan hun systeem te verbeteren.
Gaan direct huilen wanneer mensen bij ze weglopen naar een betere andere dienst nu ze geen monopolie meer hebben.
Is het toevallig van dezelfde eigenaar als de ns? Want ik zie overeenkomsten.
Leuke poging wel om het over ambtenaren te gaan hebben, terwijl in dit geval het juist de vrije markt is die gefaald heeft.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
want ambtenaren staan bekend om hun efficintie en punctualiteit?
Dit betreft essentiele infrastructuur, die van belang is voor het functioneren van de rechtstaat. Dat jij "dinosaurussen" hun rechten wilt ontzeggen betekent niets minder dat jij bepaalde groepen geen rechtsbescherming wilt geven en een nog ongelijker speelveld voor burgers wilt creeeren.quote:en trouwens: doe maar niet. waarom moet mijn belastinggeld worden uitgegeven aan een compleet achterhaald systeem waar primair alleen nog dinosaurussen gebruik van maken?
Goed gemotiveerd.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:24 schreef RotatoR het volgende:
Herna Verhagen heeft er een zooitje van gemaakt. Heeft weer fantastisch uitgepakt zo'n diversiteits excuus topvrouw.
Ik betaal gewoon altijd bezorgkosten hoor.quote:Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef Starhopper het volgende:
Pakjes duurder maken. Dat mensen gratis pakjes kunnen bestellen is dan ook belachelijk.
Dat is de zakelijke post die verder ook niet onder de postwet valt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:32 schreef raptorix het volgende:
Misschien moeten we eens beter nadenken over de post. 99.5% wat ik krijg is rommel. Focus op belangrijke zaken zoals aangetekende post want dat is pas echt een zooitje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |