quote:Op maandag 4 november 2024 15:02 schreef Sarabi het volgende:
De geruchten waren er al een tijdje maar nu is het officieel, Bronckhorster is failliet.
Het blijft hard gaan met de brouwerijen die omvallen. Vorige week ook nog Hert Bier.
quote:Op maandag 4 november 2024 15:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Helaas vallen de goede brouwerijen evengoed om. Het is gewoon een erg lastige tijd in de bierwereld, als je tenminste niet een van de grote spelers bent.
Hert Bier deed me altijd aan vakantie denken
quote:
Hopelijk houden jullie het nog goed vol... Die accijnsverhoging voor bier zal wel pijn doen. De Nederlandse biertjes waren al relatief duur en zijn er niet goedkoper op geworden.quote:Op maandag 4 november 2024 15:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Helaas vallen de goede brouwerijen evengoed om. Het is gewoon een erg lastige tijd in de bierwereld, als je tenminste niet een van de grote spelers bent.
Hert Bier deed me altijd aan vakantie denken
Voor ons is het niet zo erg omdat we het er maar bij doenquote:Op maandag 4 november 2024 16:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hopelijk houden jullie het nog goed vol... Die accijnsverhoging voor bier zal wel pijn doen. De Nederlandse biertjes waren al relatief duur en zijn er niet goedkoper op geworden.
Tegenwoordig ga ik vaker naar een Poolse supermarkt en koop ik daar speciaalbier. 4 euro voor een halve liter goed bier en het bier doet zeker niet onder voor Nederlands bier.
Vakantie op de Veluwe, dat is vast een goede vakantie
Heb je specifieke adressen voor Poolse supermarkten waar speciaalbier staat?quote:Op maandag 4 november 2024 16:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hopelijk houden jullie het nog goed vol... Die accijnsverhoging voor bier zal wel pijn doen. De Nederlandse biertjes waren al relatief duur en zijn er niet goedkoper op geworden.
Tegenwoordig ga ik vaker naar een Poolse supermarkt en koop ik daar speciaalbier. 4 euro voor een halve liter goed bier en het bier doet zeker niet onder voor Nederlands bier.
Dat scheelt een hoop! Verwacht je dat er nog veel bierbrouwerijtjes op instorten staan?quote:Op maandag 4 november 2024 16:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Voor ons is het niet zo erg omdat we het er maar bij doenHet is heel leuk maar het is niet dat wij (of zelfs ander personeel) er van moet leven.
Ik snap ook wel dat voor veel mensen het bier te duurt wordt, maarja de kosten zijn echt niet normaal hoog geworden.
Ik haal Pools speciaalbier bij Menello in Bunschoten, daar staat vaak wel wat van Funky Fluid, Nepo en PINTA. Ik raad alleen wel af om er voor om te rijden, want zo groot is de selectie bieren nou ook weer niet en de laatste keer dat ik er was, was de helft van de schappen leeg.quote:Op maandag 4 november 2024 16:25 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Heb je specifieke adressen voor Poolse supermarkten waar speciaalbier staat?
Spannendquote:Op maandag 4 november 2024 18:14 schreef Troel het volgende:
Hij borrelt nog steeds. We mochten maximaal 6 weken wachten, morgen is het 5 weken. Komend weekend gaat mijn vriend ermee bezig. Ik kan dan enkel toekijken, maar dat is ok.
Ja, er gaan er echt nog wel veel failliet de komende jaren. En niet alleen kleintjes.quote:Op maandag 4 november 2024 19:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat scheelt een hoop! Verwacht je dat er nog veel bierbrouwerijtjes op instorten staan?
[..]
Die accijnsverhoging helpt niet mee, maar valt ook wel mee gelukkig. Dat wordt wat groter gemaakt dan het is. Gemiddeld iets van een cent per flesje ofzo. Bij zwaardere bieren is het iets meer maar die kosten doorgaans ook meer.quote:Op maandag 4 november 2024 16:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Als je ervan moet leven en geen brewpub erbij hebt waar je je biertjes tegen goede prijzen kunt verkopen en nog wat marge kunt pakken op eten wordt het lastig. Consumenten kopen dure craftbiertjes vaak maar 1x om te proberen en/of in te checken. Je moet dus continu blijven vernieuwen wat tijd en geld kost.quote:Op maandag 4 november 2024 21:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Spannend
[..]
Ja, er gaan er echt nog wel veel failliet de komende jaren. En niet alleen kleintjes.
Dat is al ietsquote:Op zondag 17 november 2024 15:26 schreef Troel het volgende:
Vandaag na een ruime zes weken het gemaakte bier gebotteld. Ondanks dat het niet echt mijn smaak was, viel het me niet tegen. Ik had het veel smeriger verwacht
Nee, het is de zoveelste in korte tijd.quote:
Ah, de website heeft de oude nog open staan en ze zoeken een extra miljoen. De oude aandelen zijn nog 1/3e waard van wat ze ooit waren begreep ik inderdaad.quote:Op woensdag 4 december 2024 23:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, het is de zoveelste in korte tijd.
Terwijl er juist al een flinke tijd geruchten gaan dat het helemaal niet zo lekker loopt.
Feitelijk heb je vast gelijk, maar het gaat, zeker met speciaal bier, om de hele beleving van het merk en de oorsprong.quote:Op maandag 4 november 2024 16:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zo authentiek is Maallust toch ook weer niet?quote:Op donderdag 5 december 2024 08:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Feitelijk heb je vast gelijk, maar het gaat, zeker met speciaal bier, om de hele beleving van het merk en de oorsprong.
Ik heb niets met een high tech brouwerij uit Bielkówko.
Ik wil bier uit koperen ketels in een historische, voormalige graanmaalderij in Veenhuizen
Het is natuurlijk een recent marketingconcept. Maar na een fysiek bezoek daar heb ik er meer mee dan met een eerder genoemde Poolse brouwerij.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:51 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Zo authentiek is Maallust toch ook weer niet?
Dat kan natuurlijk, het is op zich geen vervelende plek om te bezoekenquote:Op vrijdag 6 december 2024 08:00 schreef BertV het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een recent marketingconcept. Maar na een fysiek bezoek daar heb ik er meer mee dan met een eerder genoemde Poolse brouwerij.
Ik krijg op instagram ook vrij vaak advertenties van Frontaal, ook over het aanbod om kantoorruimte te huren in hun faciliteiten.quote:Op woensdag 4 december 2024 23:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, het is de zoveelste in korte tijd.
Terwijl er juist al een flinke tijd geruchten gaan dat het helemaal niet zo lekker loopt.
Maar verdienen ze echt aan de AH? Volgens mij zijn de marges daar echt heel klein.quote:Op dinsdag 10 december 2024 02:21 schreef pfefferkatze het volgende:
[..]
Ik krijg op instagram ook vrij vaak advertenties van Frontaal, ook over het aanbod om kantoorruimte te huren in hun faciliteiten.
Qua bier kunnen ze leuke dingen doen maar de meeste dingen zijn geen uitschieters. Blijven ze bestaan met hun biertjes die in de AH en consorten liggen of is er echt noodweer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |