abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215552724
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:53 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
ik heb ook het idee dat onze pet shop boy meer een liefhebber is dan een rasondernemer. Zou me niks verbazen als de plannen uit de koker komen van de familie die er 500 k instopt
Win-win situatie voor iedereen behalve de crowdfunders die straks met een boel administratie, boeteloze aflossingen en een paar knaken aan rendement blijven zitten. Het geld komt vast terug maar ik wacht op wat beters.
Pecunia non olet
pi_215552779
quote:
Vreemd. Hij heeft per 30/9/2024 een kortlopende schuld van 20 en wenst 80 te herfinancieren. Een bedrag van 20 heeft hij nodig voor werkkapitaal. Op basis van zijn balans verwacht je dat hij maar 20 hoeft te herfinancieren. Waar staat de resterende 60 schuld? Verder is opmerkelijk dat die schuld aan de belastingdienst meer is dan de omzet over heel 2023. Zou buiten de zaak kunnen zijn ontstaan, een beetje meer achtergrond zou dan fijn geweest zijn. Ik sla voor nu over.
Investeerder sinds 2007.
pi_215553080
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 20:09 schreef crowdinvesteerder het volgende:

[..]
Vreemd. Hij heeft per 30/9/2024 een kortlopende schuld van 20 en wenst 80 te herfinancieren. Een bedrag van 20 heeft hij nodig voor werkkapitaal. Op basis van zijn balans verwacht je dat hij maar 20 hoeft te herfinancieren. Waar staat de resterende 60 schuld? Verder is opmerkelijk dat die schuld aan de belastingdienst meer is dan de omzet over heel 2023. Zou buiten de zaak kunnen zijn ontstaan, een beetje meer achtergrond zou dan fijn geweest zijn. Ik sla voor nu over.
Dat hebben ze inderdaad nogal vaag gehouden. Dat is jammer. Ik kan al speculerend wel wat dingen bedenken:

- de IB schuld heeft op meerdere(!) jaren betrekking
- er is een deel terugbetaling corona steun inbegrepen
- hij heeft een naheffing gehad voor het maken van zwarte foto's naast de gebruikelijke varianten kleur en zwart/wit.

Maar goed het huisje hoeft maar 3 ton op te brengen , even zwart/wit gesteld.

WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2023 502.000 euro
01-01-2022 484.000 euro
01-01-2021 433.000 euro

https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 11-11-2024 20:49:04 ]
Pecunia non olet
pi_215556615
Discus nagevraagd bij Collin:

Hij verzorgt de vergunning, tekeningen en aannemer en wil dan de appartementen met koop/aanneem overeenkomsten verkopen. Hij heeft dus geen bouwfinanciering nodig
pi_215556628
Linkje Collin met 2e en 4e hyp

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215556728
https://www.collincrowdfund.nl/evo-recreatie/

Prima postje weer, dekkende zekerheid en volledig lineair.
pi_215556863
Bij HCN zonder bericht Desi en Dxvx on hold gezet.

Afgelopen week ook contact over gehad met HCN en zou er nog over teruggebeld worden, maar tot op heden niks van ze gehoord.
pi_215556940
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:01 schreef quepos het volgende:

Afgelopen week ook contact over gehad met HCN en zou er nog over teruggebeld worden, maar tot op heden niks van ze gehoord.
Er is toch een bericht natuurlijk wel summier maar ik denk dat je in deze fase niet meer kan verwachten.

De ondernemer had ons toegezegd dat de betaling afgelopen week zou komen, maar helaas hebben wij deze betaling nog niet mogen ontvangen.

Deze ondernemer heeft het dus op dit moment moeilijk.
pi_215556942
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:01 schreef quepos het volgende:

Ik heb contact gehad met HCN afgelopen week.

Ze weten wat het probleem bij de ondernemer is. Maar daar kunnen ze niet over communiceren maar verwachten dat dit binnenkort goed komt.
pi_215557164
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:44 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/evo-recreatie/

Prima postje weer, dekkende zekerheid en volledig lineair.
Klopt helemaal wat dat betreft , maar we moeten natuurlijk nog wel even afwachten wat er van al zijn mooie plannen en voornemens gaat uitkomen. Hij is enthousiast genoeg (typisch een verkoper) , maar vooralsnog staat het nog in de kinderschoenen, ook dat MotorHome gebeuren , want de franchise fee moet nog voldaan worden, terwijl in de tekst min of meer gesuggereerd wordt dat dit nu al loopt.

Hij heeft al 1 euro aan eigen vermogen opgebouwd volgens de balans _O-

(Ik neem aan dat de balanscijfers x 1.000 moeten.)
Pecunia non olet
pi_215557262
Ik investeer al een jaar of 7 niet meer bij Horeca crowdfunding en heb er in totaal in het verleden 6000 euro geinvesteerd. Maar toch behoor ik nog altijd nog tot een select aantal investeerders op basis van investerings en loyaliteitsniveau.

't H E E M E L R I J C K S I N G E L
G E B O R G D E L E N I N G

Deze lening van ¤150.000 wordt 100% geborgd door een toeleverancier. Op dit project wordt een rente van 6% geboden met een annuïtaire looptijd van 60 maanden.

[b]Deze leningaanvraag wordt aan een select aantal investeerders aangeboden op basis van investerings- en loyaliteitsniveau (duur investeerdersrelatie en gemiddelde omvang investering).[/b
]

Voor uitgebreide informatie verwijzen wij u graag naar onze speciale pagina “Toelichting geborgde leningen”.
pi_215557656
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:10 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Ze weten wat het probleem bij de ondernemer is. Maar daar kunnen ze niet over communiceren maar verwachten dat dit binnenkort goed komt.
Als ze in ieder geval in communicatie staan met de ondernmer scheelt het al een hoop. Zit zelf niet in DD maar wel in het vastgoed waar een vergelijkbaar bericht is rondgestuurd door HCN.
pi_215557778
Mail NLi: Q31 watersports (SUP boer) failliet vandaag
pi_215557843
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:47 schreef Collin63 het volgende:
Ik investeer al een jaar of 7 niet meer bij Horeca crowdfunding en heb er in totaal in het verleden 6000 euro geinvesteerd. Maar toch behoor ik nog altijd nog tot een select aantal investeerders op basis van investerings en loyaliteitsniveau.

't H E E M E L R I J C K S I N G E L
G E B O R G D E L E N I N G

Deze lening van ¤150.000 wordt 100% geborgd door een toeleverancier. Op dit project wordt een rente van 6% geboden met een annuïtaire looptijd van 60 maanden.

[b]Deze leningaanvraag wordt aan een select aantal investeerders aangeboden op basis van investerings- en loyaliteitsniveau (duur investeerdersrelatie en gemiddelde omvang investering).[/b
]

Voor uitgebreide informatie verwijzen wij u graag naar onze speciale pagina “Toelichting geborgde leningen”.
Ik ben minder verbaasd, maar ik sla nu toch maar over. Het zou fijn zijn als er eens een andere borgsteller op zou duiken. Niet dat ik deze niet vertrouw, maar spreiding is beter... zeker met deze bedragen.
Pecunia non olet
pi_215558491
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
Klopt helemaal wat dat betreft , maar we moeten natuurlijk nog wel even afwachten wat er van al zijn mooie plannen en voornemens gaat uitkomen. Hij is enthousiast genoeg (typisch een verkoper) , maar vooralsnog staat het nog in de kinderschoenen, ook dat MotorHome gebeuren , want de franchise fee moet nog voldaan worden, terwijl in de tekst min of meer gesuggereerd wordt dat dit nu al loopt.

Hij heeft al 1 euro aan eigen vermogen opgebouwd volgens de balans _O-

(Ik neem aan dat de balanscijfers x 1.000 moeten.)
Ff i d Nat Franchise Gids gekeken ; Motorhomedepot sinds 2017 in NL met 16 franchise en 1 eigen vestiging, en 76 in het buitenland ,soft-franchise , entree fee 24k, franchise-fee ¤ 450,= per mnd , benodigd EV = gelijk a d 24k + werkkapitaal, vanuit huis werken mogelijk, staat niks over gem omzet-nivo per vestiging

Wat is het verschil tussen soft en hard franchise?
De begrippen soft en hard franchise worden vaak door elkaar gehaald, echter zijn het wel twee verschillende begrippen. betrekking op de manier waarop een franchise zijn formule exploiteert. Wanneer een ondernemer franchisenemer wordt, zijn hier een aantal regels en contractuele verplichtingen aan verbonden. Deze regels kunnen onder andere betrekking hebben op reclame uitingen en de inkoop van voorraad. Hieronder zullen allebei de begrippen duidelijk worden uitgelgd.

Soft franchise
Bij een soft franchise formule zijn de regels niet erg streng en staan de franchisenemers redelijk vrij om hun eigen onderneming te leiden. Natuurlijk moeten ze zich wel aan een aantal regels houden, maar aspecten zoals reclame, marketing, inkoop en voorraad zijn over het algemeen niet vastgelegd. De franchisenemer staat dus vrij om deze aspecten zelf in te vullen.

Hard franchise
Bij een hard franchise formule zijn de regels vrij streng en staan aspecten als huisstijl, voorraad, inkooplocatie en media-uitingen (vrij) vast. Hiervoor zijn bepalingen opgesteld vanuit de franchisegever die de franchisenemer hierin dus beperken. Natuurlijk zijn er een aantal voor- en nadelen te verbinden aan hard franchising. Een aantal zijn hier opgenoemd.
pi_215558566
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:10 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Tnx Vertrouwen in en op HCN, They know their business well. Bij HCN is mijn R % het hoogste van alle CF-platformen.
Misschien Gouda iets voor onze Pavarotti René van EO waar doen ze het van *O*
pi_215558672
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2024 13:42 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Ik kom er al vanaf mijn jonge jaren ik weet nog dat ze in dit pand zijn gekomen. Daarvoor zaten ze iets verder in de straat aan dezelfde kant.
Ik fokte in de jaren 90 ( als hobby ) konijnen en cavias ik heb er daar in die tijd honderden verkocht.
Dus ik stop de winst van toen met wat extra in dit project. :)

Weet je misschien ook wel pandje ze in die straat ook verbouwd in appartementen en opgetopt hebben?
Eea ter info en mijn nieuwsgierigheid. *O*
pi_215558700
Linkje lage rente / lage ltv
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://url42.collincrowd(...)ZOLX4qB8dfM0oA-3D-3D
pi_215558785
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:16 schreef peterc het volgende:

[..]
Tnx Vertrouwen in en op HCN, They know their business well. Bij HCN is mijn R % het hoogste van alle CF-platformen.
Ik hoorde Rene laatst iets zeggen over een hotel voor de toekomstplannen....
(Volgens mij bij een youtube link die ze laatst hadden gedeeld)
pi_215558799
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 11:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik zie vooral red flags. Omzet van 62k in 2023 is echt heel weinig voor een fulltime eigen onderneming, voor 2024 wel wat groei maar allerminst zeker dat dit doorzet natuurlijk. Nu is er geen gouden regel voor wat je minimaal moet omzetten per jaar voor een gezonde onderneming, maar gezien zijn kosten zou dit wel een stuk hoger moeten zijn. Je bouwt ook niet zomaar een belastingschuld op van 80k (!). Juist 1 grote vaste klant baart mij meer zorg dan dat het geruststellend werkt. Die klant kan morgen zomaar stoppen.

Ik blijf ervan weg, gun de man het beste maar denk niet dat dit een succesvolle gaat zijn.
Twijfel, ben je 30 jr ondernemer en 62 moet je 100k lenen voor een bel.debt & herfinan + 20k werkkapitaal en zit je op je 67e nog met 50k schuld. Een beetje buffer - vermogensopbouw en of oude dag vz had toch wel moeten kunnen...toch. En niet enkel de 200k opbouw in de bricks omdat je >20jr in je huisje woont.

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 12-11-2024 15:32:24 ]
pi_215558816
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:31 schreef peterc het volgende:

[..]
Weet je misschien ook wel pandje ze in die straat ook verbouwd in appartementen en opgetopt hebben?
Eea ter info en mijn nieuwsgierigheid. *O*
Ik gok de overbuurman.

pi_215558825
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:16 schreef peterc het volgende:
Veel te klein pand voor Pavarotti volgens mij.
pi_215558840
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:49 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Ik gok de overbuurman.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Inderdaad een ideaal pandje ervoor. *O*
pi_215558847
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 november 2024 14:47 schreef peterc het volgende:
Twijfel, ben je 30 jr ondernemer en 62 moet je 100k lenen voor een bel.debt & herfinan + 20k werkkapitaal en zit je op je 67e nog met 50k schuld. Een beetje vermogensopbouw of oude dag vz had toch wel moeten kunnen...toch
Of staat vast in een BND achtige pot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')