Dit was ook geen valse start maar een aborted start.quote:Op zondag 3 november 2024 22:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoeveel "valse" starts kun je dan wel niet gaan terugdraaien? Er zijn zoveel straffen uitgedeeld voor situaties waar geen voordeel behaald is.
En net zeg je van wel. Wat is het nouquote:Op zondag 3 november 2024 21:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Norris DSQ beslist het kampioenschap niet.
quote:Op zondag 3 november 2024 21:16 schreef Nattekat het volgende:
Nu een DSQ is op een paar punten na idd geen kampioenschap.
Dan kan iedereen het in het vervolg doen en kunnen er ongelukken gebeuren.quote:Op zondag 3 november 2024 22:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoe dan ook, als Norris en andere rijders er geen straf voor krijgen zegt men in feite "dit mag niet maar we gedogen het".
En ik denk niet dat ze die kan op willen.
Nee, dan zouden rijders zomaar rondes kunnen gaan rijden als ze hier zin in hebben.quote:Op zondag 3 november 2024 22:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoe dan ook, als Norris en andere rijders er geen straf voor krijgen zegt men in feite "dit mag niet maar we gedogen het".
Ik zeg in beide posts hetzelfde.quote:Op zondag 3 november 2024 22:02 schreef Zorro het volgende:
[..]
En net zeg je van wel. Wat is het nou
[..]
Precies. Verstappen kreeg gisteren ook een straf en haalde totaal geen voordeel uit die situatie. Dan moet je dat ook maar terug draaien.quote:Op zondag 3 november 2024 22:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nee.quote:
Inderdaad , tussen het te vroeg starten , of niet mogen starten zit wel een verschil.quote:Op zondag 3 november 2024 22:00 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dit was ook geen valse start maar een aborted start.
Los daarvan gaat het hier ook om veiligheid van marshals en rijders.quote:Op zondag 3 november 2024 22:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Verstappen kreeg gisteren ook een straf en haalde totaal geen voordeel uit die situatie. Dan moet je dat ook maar terug draaien.
Dit. Aanpakken die luiquote:Op zondag 3 november 2024 22:03 schreef Maver24 het volgende:
Start was aborted dus je moest stil bljven staan. Geen enkele rede om dan toch te gaan rijden. Ik vind het een zwaar vergrijp. Veiligheidsrisico inderdaad
Daarom moet de straf hoog zijn. Velen hebben gezien wat er kan gebeuren als er auto's rondrijden terwijl er een takelwagen op de baan staat.quote:Op zondag 3 november 2024 22:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nu was het oranje knipperend. Zie alleen niet hoe het verschil maakt. Het viel mij op dat ze gingen rijden terwijl die takel er nog stond. Vond ik al apart.
Ik probeer te begrijpen hoe je mijn post interpreteert, maar ik faal daarin. Beide posts zeggen dat een DSQ het kampioenschap niet beslist.quote:Op zondag 3 november 2024 22:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee.
Op een paar punten na iets NIET halen betekent dat je het dus WEL haalt
Dus op een paar punten na GEEN kampioen is dus WEL kampoen
Hier kijkt iedereen mee en kan er eventueel iemand op de weg lopen?quote:Op zondag 3 november 2024 22:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is misschien wel redelijk vergelijkbaar met het rijden door rood op een kruispunt waar je geen verkeer ziet aankomen. Of oversteken door rood, etc..
Een straf beslist het niet maar maakt het wel een stuk lastiger.quote:Op zondag 3 november 2024 22:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik probeer te begrijpen hoe je mijn post interpreteert, maar ik faal daarin. Beide posts zeggen dat een DSQ het kampioenschap niet beslist.
Als een marshall het signaal krijgt dat de rijders rood hebben gekregen dan kan hij inderdaad de baan op gaan lopen.quote:Op zondag 3 november 2024 22:05 schreef DKUp het volgende:
[..]
Hier kijkt iedereen mee en kan er eventueel iemand op de weg lopen?
Je zegt "hij is op een paar punten na net geen kampioen"quote:Op zondag 3 november 2024 22:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik probeer te begrijpen hoe je mijn post interpreteert, maar ik faal daarin. Beide posts zeggen dat een DSQ het kampioenschap niet beslist.
Het zal welquote:Op zondag 3 november 2024 22:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Je zegt "hij is op een paar punten na net geen kampioen"
Ik draai het om: Je bent op 3 punten na kampioen. Dan kom je dus 3 punten te kort en ben je geen kampioen.et zou correct zijn als je zegt: Hij is op een paar punten na kampioen". Dan is ie het dus nog net niet.
quote:
Even de zakken geld op inhoud controlerenquote:Op zondag 3 november 2024 22:08 schreef Nizno het volgende:
van de 8 summons is er nog maar 1 uitgesproken.... duurt lang
dan was het op een paar punten na...quote:Op zondag 3 november 2024 22:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Je zegt "hij is op een paar punten na net geen kampioen"
Ik draai het om: Je bent op 3 punten na kampioen. Dan kom je dus 3 punten te kort en ben je geen kampioen. Het zou correct zijn als je zegt: "Hij is op een paar punten na kampioen". Dan is ie het dus nog net niet.
Ocon kreeg ook te horen dat ie moest blijven staanquote:Op zondag 3 november 2024 22:08 schreef Ferry_76 het volgende:
Beelden van Norris, Russell en Tsunoda teruggekeken, duidelijk dat zowel coureurs als teams niet op de hoogte waren van de juiste procedures. Gele lampen en bord met 'Aborted'duidelijk te zien.
Verstappen bijvoorbeeld wel duidelijk op de hoogte van wat er moest gebeuren.
Max ookquote:Op zondag 3 november 2024 22:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ocon kreeg ook te horen dat ie moest blijven staan
verstappen kreeg het op de radio te horen dat hij de auto uit moest doenquote:Op zondag 3 november 2024 22:08 schreef Ferry_76 het volgende:
Beelden van Norris, Russell en Tsunoda teruggekeken, duidelijk dat zowel coureurs als teams niet op de hoogte waren van de juiste procedures. Gele lampen en bord met 'Aborted'duidelijk te zien.
quote:Op zondag 3 november 2024 22:08 schreef Nizno het volgende:
van de 8 summons is er nog maar 1 uitgesproken.... duurt lang
Ja nou wil ik gelijk hebben ookquote:Op zondag 3 november 2024 22:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
dan was het op een paar punten na...
Nu is het op meer dan een paar punten na
dat is het tegengestelde
Dus als je op een paar punten na geen kampioen bent, ben je dus wel kampioenquote:Op zondag 3 november 2024 21:16 schreef Nattekat het volgende:
Nu een DSQ is op een paar punten na idd geen kampioenschap.
Even de sleutel omdraaien.quote:Op zondag 3 november 2024 22:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
verstappen kreeg het op de radio te horen dat hij de auto uit moest doen
In welke klasse gaat hij dan rijden?quote:Op zondag 3 november 2024 22:09 schreef SoS87 het volgende:
Volgend seizoen wordt Piastri kampioen.
Quote deze maar.
Een valse start is DSQ sinds 2009 of zo. Maar dit was geen valse start.quote:Op zondag 3 november 2024 22:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
Iemand bekend met de regel boeken? Die straffen zijn doorgaans vrij rechtlijnig niet?
Allemaal standaard straffen waar ze vervolgens van afwijken wegens allerlei uitvluchten die ze dan verzachtende omstandigheden noemen.quote:Op zondag 3 november 2024 22:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
Iemand bekend met de regel boeken? Die straffen zijn doorgaans vrij rechtlijnig niet?
Gat naar Norris werd toen ook groter. Geen noodzaak het op dat moment al te doen.quote:Op zondag 3 november 2024 21:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Lijkt me simpel, je gaat er een tijdje achter hangen om de banden te sparen en je kan hem vast wel met je RB inhalen als de baan wat droger/veliger is zeker met nog dik 30 rondes te gaan.
Norris ook, maar ging toch rijdenquote:Op zondag 3 november 2024 22:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
verstappen kreeg het op de radio te horen dat hij de auto uit moest doen
De straffen wel maar de FIA niet en dat is nu het probleem al weken......quote:Op zondag 3 november 2024 22:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
Vorige week nog vijf seconden voor Perez.quote:Op zondag 3 november 2024 22:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Een valse start is DSQ sinds 2009 of zo. Maar dit was geen valse start.
ik heb niet geluisterd naar Norris zijn boordradio dus kan ik niet over oordelenquote:
Die stond buiten zijn vak toch?quote:Op zondag 3 november 2024 22:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vorige week nog vijf seconden voor Perez.
Volgens mij gewoon een tijdstraf bij valse start.quote:Op zondag 3 november 2024 22:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
er was dit seizoen of vorig seizoen ook een bewogen start en dus vals naast die van perez?quote:Op zondag 3 november 2024 22:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon een tijdstraf bij valse start.
Dat zei Allard tijdens de race, dat hem meermaals is gezegd de auto uit te doen, aborted start. Maar toch ging hij rijden.quote:Op zondag 3 november 2024 22:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik heb niet geluisterd naar Norris zijn boordradio dus kan ik niet over oordelen
Piastri wordt ongetwijfeld wereldkampioen, maar niet volgend seizoen.quote:Op zondag 3 november 2024 22:09 schreef SoS87 het volgende:
Quote deze maar.
Niet helemaal, want als de FIA toen het hele seizoen al consequent was kwam het niet eens op die laatste ronde aanquote:Op zondag 3 november 2024 22:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
De straffen wel maar de FIA niet en dat is nu het probleem al weken......
Weken ... lol het heeft Ham zelfs zijn 8ste WK gekost
Dit was ernstiger dan een valse start want de start was wegens veiligheidsprocedures afgebroken.quote:Op zondag 3 november 2024 22:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Mooie reactiequote:
Ja, ik denk dat ze er aardig mee in hun maag zitten.quote:Op zondag 3 november 2024 22:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dit was ernstiger dan een valse start want de start was wegens veiligheidsprocedures afgebroken.
ach de eerste teleurstelling is weg, en er is weer wat rust terug gekomenquote:
Hij zegt dat geluk niet aan zijn zijde is.quote:Op zondag 3 november 2024 22:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij zegt daar opzich weer dat Max geluk heeft gehad.
Hij kan het wel.quote:
"Ik heb dyslexie. Ik dacht dat er stond dat ik weer moest starten"quote:Op zondag 3 november 2024 22:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zit ff te kijken op de onboard.
Toen de lichten gingen knipperen en "aborted start" bij de startlichten zichtbaar werd, ging Norris vrijwel direct rijden.
Ja maar als je de schuld van de uitslag extern kan leggen, slaapt dat net wat makkelijkerquote:Op zondag 3 november 2024 22:23 schreef Tijn het volgende:
Over dat zogenaamde geluk waar Lando het steeds over heeft: hij wou zelf naar binnen, he. Hij maakte zich zorgen over z'n banden, het team zei dat het wel meeviel. En toen gelijk als een kip zonder kop tijdens VSC de pitlane in. Tja.
Maar het geluk was wel aan Max' zijde..quote:Op zondag 3 november 2024 22:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hij zegt dat geluk niet aan zijn zijde is.
Dat kan iedereen overkomen. Zie Max Verstappen vanochtend met de kwalificatie.
Norris zal ook echt wel respect voor verstappen hebben dunkt me.quote:Op zondag 3 november 2024 22:20 schreef pmponer het volgende:
[..]
ach de eerste teleurstelling is weg, en er is weer wat rust terug gekomen
Die staat ook het vaakst vooraan de laatste jaren, die weet het welquote:Op zondag 3 november 2024 22:08 schreef Ferry_76 het volgende:
Dat onboard radio verkeer was ook weer van de categorie: "Wij denken dit, maar hoe denk jij erover?".quote:Op zondag 3 november 2024 22:23 schreef Tijn het volgende:
Over dat zogenaamde geluk waar Lando het steeds over heeft: hij wou zelf naar binnen, he. Hij maakte zich zorgen over z'n banden, het team zei dat het wel meeviel. En toen gelijk als een kip zonder kop tijdens VSC de pitlane in. Tja.
Dus de nabeschouwing is pas volgende week?quote:Op zondag 3 november 2024 22:24 schreef THEFXR het volgende:
ik neem ziggo even op, beginnen pas om 23.00 met nabeschouwen, tenminste als alle straffen bekend zijn.
Norris krijgt vanavond weer een lift van Max in z'n vliegtuig.. Norris moet wel lief doen, anders moet ie met een lijnvluchtquote:Op zondag 3 november 2024 22:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Norris zal ook echt wel respect voor verstappen hebben dunkt me.
Hebben ze de strateeg van Ferrari overgenomen ofzo?quote:Op zondag 3 november 2024 22:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat onboard radio verkeer was ook weer van de categorie: "Wij denken dit, maar hoe denk jij erover?".
Ik krijg soms het idee dat McLaren al polderend naar de wereldtitel wil rijden.
En hij kent de regels niet itt Verstappen.quote:Op zondag 3 november 2024 22:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hij zegt dat geluk niet aan zijn zijde is.
Dat kan iedereen overkomen. Zie Max Verstappen vanochtend met de kwalificatie.
Geluk dwing je afquote:Op zondag 3 november 2024 22:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar het geluk was wel aan Max' zijde..
Maar goed, da's ook wel een beetje selectief woorden kiezen van mij![]()
Hahahahaquote:Op zondag 3 november 2024 22:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Norris krijgt vanavond weer een lift van Max in z'n vliegtuig.. Norris moet wel lief doen, anders moet ie met een lijnvlucht
Een diskwalificatie is toch veel te zwaar. Kom op.quote:Op zondag 3 november 2024 22:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoeveel "valse" starts kun je dan wel niet gaan terugdraaien? Er zijn zoveel straffen uitgedeeld voor situaties waar geen voordeel behaald is.
Een keuze tussen team en rijder is niet heel vreemd.quote:Op zondag 3 november 2024 22:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat onboard radio verkeer was ook weer van de categorie: "Wij denken dit, maar hoe denk jij erover?".
Ik krijg soms het idee dat McLaren al polderend naar de wereldtitel wil rijden.
Dat ene strafpunt voor Max was ook te zwaar, maar here we are.quote:Op zondag 3 november 2024 22:27 schreef Wertha het volgende:
[..]
Een diskwalificatie is toch veel te zwaar. Kom op.
quote:Op zondag 3 november 2024 22:16 schreef JB83 het volgende:
[..]
Piastri wordt ongetwijfeld wereldkampioen, maar niet volgend seizoen.
Quote deze maar.
ze beginnen pas als Rob genoeg gehad heeftquote:Op zondag 3 november 2024 22:24 schreef THEFXR het volgende:
ik neem ziggo even op, beginnen pas om 23.00 met nabeschouwen, tenminste als alle straffen bekend zijn.
Done.quote:Op zondag 3 november 2024 22:09 schreef SoS87 het volgende:
Quote deze maar.
doet ie zelf, dus geen angstquote:Op zondag 3 november 2024 22:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja zal overigens maar de call moeten maken mbt Verstappen achter de SC of je alsnog gaat wisselen of dat je op je oude inters blijft en hoopt op een rode vlag.
Max bepaald niet het team, als Max zegt ik blijf buiten dan blijft die buiten.quote:Op zondag 3 november 2024 22:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja zal overigens maar de call moeten maken mbt Verstappen achter de SC of je alsnog gaat wisselen of dat je op je oude inters blijft en hoopt op een rode vlag.
Dat is dan wel verdomd amateuristischquote:Op zondag 3 november 2024 22:30 schreef Nizno het volgende:
Bij norris aan de pitwall wisten ze niet dat hij niet mocht gaan rijden.
Is Horner gisteren niet gespot bij de hospitality van Williams?quote:Op zondag 3 november 2024 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:
En crashende Williams zijn Verstappen wel gunstig gezind.
Volgens mij is het een samenspel. Muur en rijder.quote:Op zondag 3 november 2024 22:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
Max bepaald niet het team, als Max zegt ik blijf buiten dan blijft die buiten.
Hij rijd, Hij bepaald.
Klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |