abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 11:01:19 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215445852
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:51 schreef MadMaster het volgende:
Hoe zou het met Vrouw Haverkamp zijn?
Ze hangen wel wat meer tegenwoordig schijnt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 2 november 2024 @ 11:51:30 #3
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215446331
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:53 schreef Blues het volgende:
[..]

Lekker vooruitzicht trouwens, jullie vakantie! Wanneer vertrek?
Over 4 weken, Sinterklaas vieren we in de warmte…
pi_215446403
Hoe zou het met @Cat-astrophe gaan, hopelijk niet al te veel last.

De diva had een wat rare houding.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_215446893
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe zou het met @:Cat-astrophe gaan, hopelijk niet al te veel last.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien droomt ze dat je over je hoofd hangt :D

quote:
3s.gif Op zaterdag 2 november 2024 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Gewoon wat extra schoonmaakmiddelen in huis halen. Of waxinelichtjes voor als de Russen komen. Toiletpapier zulke dingen.
Ja nee, zo kan ik geen boodschappen doen. Dingen worden hier voor een zo goed mogelijke prijs gekocht en zo zuinig mogelijk gebruikt. Dat betekent dat ik maar een kleine selectie schoonmaakmiddelen heb waar ik lang mee doe, en ik heb nog 8 pakken toiletpapier op voorraad. Waxinelichtjes voor doomsday heb ik al 15 jaar in huis en ik gebruik ze verder niet.

Ik moest al moeite doen om aan de ¤ 34,00 in de winkelwagen te komen. Daar zitten al wel dingen bij waar ik ook nog weken zonder kan.

We kopen schoonmaak en badkamerproducten in Duitsland. Vlees en eieren bij de boer. Groente uit eigen tuin. Veel een paar keer per jaar in bulk, bij toko, etc. Dan heb je verder niet veel meer nodig.

Ondertussen zijn we hier al 3,5 uur aan het buffelen met een enorme lijst van kleine dingen die allemaal op een specifieke volgorde gedaan moeten worden. Ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Over een half uur gaan de de hort op en dan hoeven niet meer aan huishoudelijke nonsens te denken ~:)
Spoilers!
pi_215447002
opruim boks.
hier ook tijd om de pantry eens aan te pakken.. de ene koelkast heeft het begeven dus alles is nu in de andere gepropt, zonder al te veel opletten..
als chef weer terug is weer eens een 2e hands koelkast op de kop tikken. we hebben er blijkbaar toch 2 nodig :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215447009
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja nee, zo kan ik geen boodschappen doen. Dingen worden hier voor een zo goed mogelijke prijs gekocht en zo zuinig mogelijk gebruikt. Dat betekent dat ik maar een kleine selectie schoonmaakmiddelen heb waar ik lang mee doe, en ik heb nog 8 pakken toiletpapier op voorraad. Waxinelichtjes voor doomsday heb ik al 15 jaar in huis en ik gebruik ze verder niet.
Ja hee. Zo wordt het niet wat. Aan jouw slag volk heeft de economie niks natuurlijk :+

Doe je weleens impulsaankopen? Ook niet op Internet? Ook niet zeker -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215447118
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja hee. Zo wordt het niet wat. Aan jouw slag volk heeft de economie niks natuurlijk :+

Doe je weleens impulsaankopen? Ook niet op Internet? Ook niet zeker -O-
Dat komt niet zo vaak voor inderdaad :D
Spoilers!
pi_215447149
Oei oei oei :N Tssss :{w :P
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 13:46:15 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215447156
Ze kan nog beslissen om met ons mee te gaan naar Praag @Dr_Flash

Doe eens gek LS. We gaan met de trein, lekker duurzaam :P
pi_215447159
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 12:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe zou het met @:Cat-astrophe gaan, hopelijk niet al te veel last.

SPOILER
Ze leeft nog :)
Tandarts liep uit, want spoedgeval.
En als hij (heel eerlijk) meteen begint over ‘een spannende uitdaging’ wordt het echt interessant.
Gelukkig was er bot genoeg om het implantaat in te zetten en hij was tevreden over de plaatsing.
Getrokken kies bezichtig, implantaat voor plaatsing bekeken, altijd interessant.

Verdoving is er inmiddels aardig uit en pijn (vooraf al paracetamol genomen) valt best mee. Net allemaal zachte en niet-korrelige zaken gekocht om te eten en te drinken de komende dagen.

Agenda doorgenomen want zwemmen is de komende twee weken niet verstandig. Ik heb vier zwem/sauna afspraken staan… :') Vrijwilligerswerk, maatje, vriendin. Dus nu bezig met afzeggen en omzetten.

Je diva _O_ O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215447170
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:46 schreef derLudolf het volgende:
Ze kan nog beslissen om met ons mee te gaan naar Praag @:dr_Flash

Ja lijkt me leuk *O* Ga ook mee Lucky! Je bent niet de enige vrouw :N
pi_215447185
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Onkruid vergaat niet :P
pi_215447247
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Tandarts liep uit, want spoedgeval.
En als hij (heel eerlijk) meteen begint over ‘een spannende uitdaging’ wordt het echt interessant.
Gelukkig was er bot genoeg om het implantaat in te zetten en hij was tevreden over de plaatsing.
Getrokken kies bezichtig, implantaat voor plaatsing bekeken, altijd interessant.

Verdoving is er inmiddels aardig uit en pijn (vooraf al paracetamol genomen) valt best mee. Net allemaal zachte en niet-korrelige zaken gekocht om te eten en te drinken de komende dagen.

Agenda doorgenomen want zwemmen is de komende twee weken niet verstandig. Ik heb vier zwem/sauna afspraken staan… :') Vrijwilligerswerk, maatje, vriendin. Dus nu bezig met afzeggen en omzetten.

Je diva _O_ O+
Fijn dat het zo goed is gegaan! En och, 2 weken niet zwemmen is niet leuk maar dan maar andere leuke dingen doen.
pi_215447262
Maar serieus, niet zwemmen door je kies? :o Dat is wel iets heftigs geweest dan -O-
pi_215447397
quote:
84s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja lijkt me leuk *O* Ga ook mee Lucky! Je bent niet de enige vrouw :N
Zou best leuk zijn, weer wat verse belangstellenden mee *O*
pi_215447464
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus, niet zwemmen door je kies? :o Dat is wel iets heftigs geweest dan -O-
Heftigheid valt wel mee hoor. Kies trekken is niet het probleem. Implantaten plaatsen is vrij standaard.
Maar er zit nu wel een (gehechte) wond en het implantaat zit in het bot.
Zwemwater is dan wel opeens viesss en een tikje teveel infectiegevaar. Implantaat herplaatsen is dure grap. En met het oog (hurhur) op de ooglidcorrectie eind van de maand doe ik maar voorzichtig.

Fit20 mag ik dan wel weer gewoon doen :') :'(

SPOILER
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215447479
Hmm -O-
pi_215447483
Maar zwembadwater is juist vol chloor, dat ontsmet als een tierelier :P
pi_215447886
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 november 2024 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar zwembadwater is juist vol chloor, dat ontsmet als een tierelier :P
En waarom denk je dat het vol chloor zit!?
Om die vieze mensenflubbers die erin ronddrijven onschadelijk te maken :7
pi_215448289
Geen gras gemaaid.
Wel de stoofpeertjes opgezet. :Y)

Goh Cat…dat is niet niks. Sterkte met herstel.
Niet zwemmen is toch te overzien.😇 Wel sneu voor je buddy.
pi_215448494
Heftigheid Cat!

Ik heb vorige week gras gemaaid.
Door alle nattigheid en hoge temp is het prachtig groen, ook de andere vaste planten zien er goed uit en bloeien lang door O+

Net gedut O+

Prachtig weer, lekker ff gefietst O+

Nu ff spelen O+

Straks een kasteeltje :9

Einde. :D
pi_215448636
Wij gingen naar de meubelboulevard, voor keukeninspiratie en een bed. Dat laatste is op kortere termijn gewenst, maar voor de eerste troffen we zowaar een sympathieke verkopen die ons met veel ideeen weer naar huis liet gaan.
pi_215448763
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 15:48 schreef Tuindier het volgende:
Wij gingen naar de meubelboulevard, voor keukeninspiratie en een bed. Dat laatste is op kortere termijn gewenst, maar voor de eerste troffen we zowaar een sympathieke verkopen die ons met veel ideeen weer naar huis liet gaan.
Oh zo leuk is dat, een keuken uitzoeken. Allemaal ideeën en mogelijkheden (en onmogelijkheden)
Is het bed ook gelukt?
pi_215448837
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 15:48 schreef Tuindier het volgende:
Je weet dat Auping lustrum aanbiedingen heeft dit jaar?

MnX liet google los op review van infraroodpaneel. Mooi meegenomen, dattie het 2 jaar heeft gedaan.
Wel een mail vanwege garantie naar Vattenfall gedaan. De aankoop staat bij hun 22 november 2002. Afwachten…
pi_215448931
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2024 15:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En waarom denk je dat het vol chloor zit!?
Om die vieze mensenflubbers die erin ronddrijven onschadelijk te maken :7
Gadver, mensenflubbers.
pi_215448972
Mn.X wilde wel mee naar de buurtsuper. Gelukkig niet gedaan. 😉
Anders wat uit te leggen aan de moeder van de collaga toeteraar in de winkel.

De box is leeg.
Vanavond verse pizza’s opgeleukt met veel champignons en veel tomaatjes.
Salade vergeten, bedenk ik nu.Ach, groenten genoeg zo.
pi_215449062
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:08 schreef AnneX het volgende:

[..]
Je weet dat Auping lustrum aanbiedingen heeft dit jaar?

We waren even in hun winkel maar ons budget en hun prijzen kwamen niet helemaal overeen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oh zo leuk is dat, een keuken uitzoeken. Allemaal ideeën en mogelijkheden (en onmogelijkheden)
Is het bed ook gelukt?
We hebben maar in 1 winkel bedden gezien die bij onze wensen passen (prijs, stabiliteit, hoogte hoofdbord) dus gaan daar eens over denken. Huidige bed schud als we ons omdraaien en kraakt, en daarmee houden we elkaar wakker. We zoeken verder niks bijzonders.
pi_215449260
Mmmm. men is aan het opbieden voor de keukenmachine. En 2 mensen hebben gevraagd wat alles bij elkaar moet kosten.
pi_215449294
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:20 schreef Tuindier het volgende:

[..]
We waren even in hun winkel maar ons budget en hun prijzen kwamen niet helemaal overeen.
[..]
We hebben maar in 1 winkel bedden gezien die bij onze wensen passen (prijs, stabiliteit, hoogte hoofdbord) dus gaan daar eens over denken. Huidige bed schud als we ons omdraaien en kraakt, en daarmee houden we elkaar wakker. We zoeken verder niks bijzonders.
Tja, het is aan de prijs. Op de aankoop van de eerste matrassen zat een behoorlijke reductie.
Plus op dekbed, en op hoezen, want andere maten dan voorheen.
Vlak voor corona hield een matrassenwinkel ermee op en dat was twee matrassen voor de prijs van één. Toen waren mijn rugklachten ook acuut voorbij.

Volgens mij kun je in beddenzaken net zo onderhandelen als in keukenzaken.
pi_215449306
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmmm. men is aan het opbieden voor de keukenmachine. En 2 mensen hebben gevraagd wat alles bij elkaar moet kosten.
Kijk aan. Weekend…snuffelen op mp. En een prijs, waarin je je kunt vinden?
pi_215449323
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:51 schreef AnneX het volgende:

[..]
Kijk aan. Weekend…snuffelen op mp. En een prijs, waarin je je kunt vinden?
Wanneer de keukenmachine de enige was die ik kwijt wil wel. Maar eigenlijk verkoop ik het liefst alles in 1. Daar hebben 2 mensen naar gevraagd maar die hebben mijn antwoord nog niet gelezen.
pi_215449342
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Tja, het is aan de prijs. Op de aankoop van de eerste matrassen zat een behoorlijke reductie.
Plus op dekbed, en op hoezen, want andere maten dan voorheen.
Vlak voor corona hield een matrassenwinkel ermee op en dat was twee matrassen voor de prijs van één. Toen waren mijn rugklachten ook acuut voorbij.

Volgens mij kun je in beddenzaken net zo onderhandelen als in keukenzaken.
De keukenzaak die ons aanspraak gaf aan niet te onderhandelen over de prijs. Precies waarom we deze zoektochten al zo lang uitstellen.
We hebben laatst de vaatwasser vervangen omdat ie op was. Die bleek uit 1994 te komen (dus zo oud is de keuken blijkbaar..).
  zaterdag 2 november 2024 @ 17:01:11 #34
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215449366
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:57 schreef Tuindier het volgende:

[..]
De keukenzaak die ons aanspraak gaf aan niet te onderhandelen over de prijs. Precies waarom we deze zoektochten al zo lang uitstellen.
We hebben laatst de vaatwasser vervangen omdat ie op was. Die bleek uit 1994 te komen (dus zo oud is de keuken blijkbaar..).
Mocht je in de buurt van de Duitse grens wonen heb ik nog wel een goede tip voor een keuken winkel. Het ontwerp dat ze daar maakten was echt 1000x beter dan andere winkels. En geen gedreig met verlopende offertes als je de deur uit loopt enzo.
Nog iedere dag super blij met onze keuken O+
pi_215449508
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:46 schreef derLudolf het volgende:
Ze kan nog beslissen om met ons mee te gaan naar Praag @:dr_Flash

Oh leuk Praag! In één keer? Met een nachttrein?
pi_215449520
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 17:17 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh leuk Praag! In één keer? Met een nachttrein?
Nee en nee :P

Dag 1 via Frankfurt naar Pilsen, dag 2 door naar Praag (naar keuze vroeg voor extra tijd in Praag of wat later als je Pilsen ook wilt verkennen), dag 3 hele dag Praag, dag 4 via Dresden - Berlijn en Hannover terug naar NL (met slotdiner in Hannover).

Maar Chef Tickets wilde morgen al gaan boeken geloof ik dus wie mee wil moet snel zijn :s)
pi_215449548
Chef Tickets 😎
pi_215449568
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 17:23 schreef AnneX het volgende:
Chef Tickets 😎
Ja ik ben chef boekjes, dat snap je *)
pi_215449578
Gaat om 10 t/m 13 april. Maar 11 t/m 13 kan ook als 4 dagen je wat te veel van het goede is. Dan sla je Pilsen dus over.
  zaterdag 2 november 2024 @ 17:42:39 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215449739
The Cure heeft een nieuw album uitgebracht

Bekijk deze YouTube-video

Vertel dit een vriendin met wie ik in de jaren 80 nog naar een concert van The Cure was, stuurt me ze dit als herinnering aan die tijd..

Goed, wij deden het naakt en aten de vla dan ook
  zaterdag 2 november 2024 @ 17:50:36 #41
63722 z80
I fink you freaky
pi_215449853
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2024 22:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik zocht op insta naar die dude die ieder jaar zijn huis voor halloween in een soort Rammstein-concert ombouwt (maar dan zonder verkrachter op het podium :+ )

Kon het niet vinden, maar gelukkig luisterde de algoritmes mee en kreeg ik hem net op youtube als suggestie :D

Je loopt iemand vals te beschuldigen.
Er is geen veroordeling geweest. Wel een onderzoek. Daarnaast was de beschuldiging niet voor verkrachting.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_215450103
Boek is binnen.
We hebben allebei uitgerekend hoeveel kcal per dag we zouden moeten eten om af te vallen. Dat ontloopt elkaar niet veel, dus we doen beide hetzelfde weekmenu, wel zo handig met boodschappenlijstjes en koken.
We hebben nu nog eten t/m maandag, Dinsdag begin maken.

SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 02-11-2024 20:37:20 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 november 2024 @ 18:46:52 #43
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215450517
Pilates met extra aandacht voor de schouders :X
Verder Rustig dagje vandaag. Verse kippensoep op de markt gescoord met een Focaccia. :)

Afgelopen dagen het Westerborkpad uitgelopen. Met overnachtingen in Darp. Fijne besteding van de herfstvakantie. En volgend jaar wandeltechnisch wordt het meer Oostwaarts. Het is alleen even de vraag welke route ik ga volgen :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_215450944
Rolveger die mijn oma ook had, concert van Normaal (een van mijn eerste concerten), The Cure (leek wel het enige wat werd gedraaid in de pauze in de soos) heeft een nieuwe album. Ben ik teruggegaan in de tijd van mijn tienertijd?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 19:17:09 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215451069
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:46 schreef borisz het volgende:
Pilates met extra aandacht voor de schouders :X
Verder Rustig dagje vandaag. Verse kippensoep op de markt gescoord met een Focaccia. :)

Afgelopen dagen het Westerborkpad uitgelopen. Met overnachtingen in Darp. Fijne besteding van de herfstvakantie. En volgend jaar wandeltechnisch wordt het meer Oostwaarts. Het is alleen even de vraag welke route ik ga volgen :)
De Hermannsweg, of is dat te oostelijk :+
pi_215451144
En leuk naar Praag, met de trein O+ Heb ik ook gedaan. Hele rit in de restauratiewagon gezeten. Met gordijntjes en goudkleurige lampjes. Was fantastisch. Praag ook overigens.

Beterschap voor jullie, AnneX :* Dat klonk als leuke plannen die moesten worden afgezegd :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_215451175
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2024 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja ik ben chef boekjes, dat snap je *)
Zoals het heurt _O_
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 november 2024 @ 19:24:00 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215451206
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:17 schreef derLudolf het volgende:
De Hermannsweg
Dat is wel leuk voor een vakantie.
Maar nu gaat het om dagtripjes op vooral vrijdag/zaterdag :+ 3u OV is niet erg.

Kortom Drenthepad, Marskramerpad, Overijssels Havezatenpad enz. :+
pi_215452771
Ik sla Praag en Pilsen even over @Dr_Flash en DerLudolf . Wel tof dat ik mee zou mogen O+ Ik ben al eens 5 dagen in Pilsen en omgeving geweest en twee keer in Praag dus ik geloof het wel daar voorlopig.

Ik heb inmiddels wel op de bucketlist staan dat ik eens zo'n kek boekje moet scoren.

Vanmiddag was leuk. Het liep niet zoals gepland want het reenacten was gisteren. Maar de hele club (incl Duitse krijgsgevangenen) reed vandaag naar Roosendaal voor een parade en herdenking. En wij dus ook. Onderweg hebben we nog winters geklede mensen uitgelachen. Toen we zelf een uur in de wind stilstonden voor de ceremonie, was het allemaal niet zo grappig meer :')

We hadden toen wel een goed excuus voor een warme Tony Chocolonely chocolademelk met een notenkoek. Om daarna weer door nat gras naar de kampementen van de reenacters te lopen. En mijn schoenen zijn lek dus ik kreeg natte sokken. Weer koud :')

Maar het was wel leuk en interessant dus vandaag. Wel jammer dat ik nu de to do lijst van morgen moet maken maar ja, eigen schuld dat we zo veel te doen hebben.
Spoilers!
pi_215452794
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb inmiddels wel op de bucketlist staan dat ik eens zo'n kek boekje moet scoren.
_O-

Nou dan weet je wat je te doen staat he :P
pi_215452802
Gaat het nog steeds ok @Cat-astrophe?
Spoilers!
pi_215452817
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
_O-

Nou dan weet je wat je te doen staat he :P
Er ontstaat vast vanzelf wel een keer iets :)
Spoilers!
pi_215452823
Leuk Lucky!
En kkoud :o
pi_215452852
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Er ontstaat vast vanzelf wel een keer iets :)
Daar heb je best kans van ja :Y
pi_215452863
Ik ga ook een bucketlist dingetje doen. Hopelijk 7 dec, omdat we dan al in Amsterdam zijn; een tattoo van de grote Henk Schiffmacher *O*
Ik wil al jaren heel graag zijn signature skull tattootje.
Heb al gemaild met ze, en denk dat t wel gaat lukken O+
pi_215452896
Ik ga trouwens ook een bucketlist dingetje doen, namelijk een reisje naar de Faeroer eilanden maken. In mei.

Maar dat had ik al verteld geloof ik
pi_215452943
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:37 schreef Blues het volgende:
Leuk Lucky!
En kkoud :o
Ja maar echt koud. Ik had gewoon een dun shirtje aangedaan. Ik heb het niet vaak koud. Alleen in plaats van mijn softshell jasje, moest ik een andere jas pakken want de softshell hangt nog bij vrienden. En uit gewoonte pakte ik mijn dunste zomerjas. Wat weinig meer is dan een dun laagje katoen met knopen ipv rits.

Ik heb wel eens betere beslissingen genomen.

Piep snapt wel dat mijn nieuwe tussentussenjas* de beste keuze is.

*Tussen tussenjas en winterjas.
Spoilers!
pi_215452947
EN ik ga naar de huishoudbeurs _O-

Is daar al een topic over dat iemand weet? :? Kon zo gauw even niks vinden.
pi_215452951
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga trouwens ook een bucketlist dingetje doen, namelijk een reisje naar de Faeroer eilanden maken. In mei.

Niet tegen mij :D

Gaaaaffffff O+
pi_215452989
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

:D
ZoonF en ik zijn ook 2x geweest. Erg gelachen en langggg rondgehangen bij de cocktailbar c_/
pi_215452994
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Niet tegen mij :D

Gaaaaffffff O+
Nou ja dat moeten we nog maar zien :D
pi_215453004
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:44 schreef Blues het volgende:

[..]
ZoonF en ik zijn ook 2x geweest. Erg gelachen en langggg rondgehangen bij de cocktailbar c_/
Ja denk dat we daar even gaan beginnen, om in de stemming te komen :P
pi_215453024
Ik ben twee keer naar de Rotterdamse tegenhanger van de huishoudbeurs geweest, de Femina. Ik me rotgelachen en kwam als arme student met tassen vol eten en troepjes thuis.
Spoilers!
pi_215453079
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben twee keer naar de Rotterdamse tegenhanger van de huishoudbeurs geweest, de Femina. Ik me rotgelachen en kwam als arme student met tassen vol eten en troepjes thuis.
Dat is ook een beetje het idee. Goodies harken :D En er zijn ook workshops in van alles dus daar wil ik ook heen :P
pi_215453112
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dat is ook een beetje het idee. Goodies harken :D En er zijn ook workshops in van alles dus daar wil ik ook heen :P
Met wie ga je?
Spoilers!
pi_215453142
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Met wie ga je?
Met iemand uit GC/KSC
pi_215453146
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Met wie ga je?
Met ons? :P
pi_215453151
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Met iemand uit GC/KSC
Oh :{w
pi_215453216
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gaat het nog steeds ok @:cat-astrophe?
Boven verwachting goed zelfs :Y Ben wel al voor de ingreep begonnen met paracetamol /nopain=gain :+

Totaal geen zwelling, tikje gevoelige kaak, gat is pijnloos maar raar (telkens even hechtingen bevoelen met tong :9 ) en eten is een bewust proces in kleine hapjes want ik wil geen stukjes in de wond. Koud drinken aan die kant is de enige echt grote kortdurende auwa nono.

Als dat alles is: dikke prima en morgen met maatje naar de bioscoop ipv donderdag zwemmen. Geen popcorn of chips voor mij :X

Lief dat je het vraagt O+

Intussen wat sites met leefregels voor ooglidcorrectie opgezocht. Wordt immers zat commercieel aangeboden. Conclusie: iedereen roept maar wat :')

Het varieert van:
- werken na twee dagen, een week tot zes( :X ) weken
- sporten na een week tot zes weken
- zwemmen na twee weken tot zes weken
- sauna na drie weken tot drie maanden( :'( )
- autorijden na een week tot zes( :o ) weken

Maar eens horen wat mijn arts vindt en verder gezond verstand gebruiken, denk ik.

Jij had een leuke dag las ik ^O^ En boekjeboekje uitje met @Dr_Flash is aanrader :Y
pi_215453217
@Isabeau gaat/ging vaak naar de HHB. Ben er 1x geweest met een vriendin. Gewoon om een keer mee te maken. Zelden zulke zere voeten gehad. En enorm veel bewondering voor de verkoper van sodastream. Ik had dat ding bijna gekocht, terwijl ik niet van prikdrankjes (behalve cava, champagne etc) hou _O-
Wel regelmatig naar de woonbeurs geweest maar die is er volgens mij niet meer.

Heb ook een nieuwe winterjas besteld, heb alleen 2 tussenjassen en een oude (meer dan 10 jaar) jas maar die zit, vooral op de armen niet lekker. Ik wil perse geen donkere jas, want wil zo zichtbaar mogelijk zijn op de fiets. En bij bonprix was een leuke in de aanbieding en ik kreeg nog 20% korting
pi_215453226
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Met ons? :P
Ander keertje misschien he :P
pi_215453245
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Koud drinken aan die kant is de enige echt grote kortdurende auwa nono.
Dan maar een emmer Ben & Jerry's :Y) :+
pi_215453253
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

Whoa :D

Jij gaat daar zooooo mopperen _O-
Tenzij je zelf ook een tegen-ieders-schenen-botsend-sleurhut-boodschappenkarretje meeneemt.

Ben er ooit een keer geweest. Op de drukte en aso karretjes na was het lollig.
pi_215453263
quote:
Jij had een leuke dag las ik ^O^ En boekjeboekje uitje met @:dr_Flash is aanrader :Y
Moeten we eerst meeten en zulks :D

Maar ja, dat durfde jij ook, dus dat komt wel goed, een keertje :P
pi_215453264
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dan maar een emmer Ben & Jerry's :Y) :+
Koud en stukjes }:|

Milka chocolade met caramel gaat prima O+
pi_215453280
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Moeten we eerst meeten en zulks :D

Maar ja, dat durfde jij ook, dus dat komt wel goed, een keertje :P
En ik heb LS al een paar keer gemeet, zelfs bij haar thuis geweest dus eigenlijk kennen jullie elkaar als :Y Via Cat-osmose B-)
pi_215453287
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tenzij je zelf ook een tegen-ieders-schenen-botsend-sleurhut-boodschappenkarretje meeneemt.
Daar hoor ik meer mensen over ja. Misschien moeten we inderdaad maar eens zoiets regelen.

Of gewoon alles aan de kant trappen inderdaad. Schijnt dat fatsoen ook iets is wat niet mee naar binnen mag daar :D _O-
pi_215453321
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En ik heb LS al een paar keer gemeet, zelfs bij haar thuis geweest dus eigenlijk kennen jullie elkaar als :Y Via Cat-osmose B-)
Misschien moeten we ons wederzijdse Erdös-getal dan even van 2 naar 1 brengen _O-
pi_215453340
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2024 22:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik zocht op insta naar die dude die ieder jaar zijn huis voor halloween in een soort Rammstein-concert ombouwt (maar dan zonder verkrachter op het podium :+ )

Kon het niet vinden, maar gelukkig luisterde de algoritmes mee en kreeg ik hem net op youtube als suggestie :D

Wat gaaf gedaan _O_
Spoilers!
pi_215453385
quote:

[..]
Boven verwachting goed zelfs :Y Ben wel al voor de ingreep begonnen met paracetamol /nopain=gain :+

Totaal geen zwelling, tikje gevoelige kaak, gat is pijnloos maar raar (telkens even hechtingen bevoelen met tong :9 ) en eten is een bewust proces in kleine hapjes want ik wil geen stukjes in de wond. Koud drinken aan die kant is de enige echt grote kortdurende auwa nono.

Als dat alles is: dikke prima en morgen met maatje naar de bioscoop ipv donderdag zwemmen. Geen popcorn of chips voor mij :X

Lief dat je het vraagt O+

Intussen wat sites met leefregels voor ooglidcorrectie opgezocht. Wordt immers zat commercieel aangeboden. Conclusie: iedereen roept maar wat :')

Het varieert van:
- werken na twee dagen, een week tot zes( :X ) weken
- sporten na een week tot zes weken
- zwemmen na twee weken tot zes weken
- sauna na drie weken tot drie maanden( :'( )
- autorijden na een week tot zes( :o ) weken

Maar eens horen wat mijn arts vindt en verder gezond verstand gebruiken, denk ik.

Jij had een leuke dag las ik ^O^ En boekjeboekje uitje met @:dr_Flash is aanrader :Y
Spoilers!
pi_215453394
@Cat-astrophe vwb correctie

Kreeg aangeraden om vooraf arnicapilletjes tegen blauw te slikken
Vooraf paracetamol genomen
In de vriezer had ik 4 kleine zakjes doperwten en had 2 washandjes. Ik ging naar huis met ook iets koels op m’n ogen (lag achterover in de auto (van zus)
Thuis naar bed gegaan en vrijwel constant de ogen gekoeld. (Zakje erwtjes in een washand). Aangeraden werd om dat minimaal 15 min pet uur te doen, maar ik lag daar toch, en langer mocht ook. Er was aangeraden om de eerste week niet te bukken (buren gaven de katten eten en haalden de kattenbak leeg.
De hele week rustig aangedaan, week na de behandeling controle en de dag erna op de fiets naar kantoor (6 km en bergjes op)
pi_215453466
quote:

[..]
Allemaal aan de osmose O+
Spoilers!
pi_215453471
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Allemaal aan de osmose O+
Niet allemaal tegelijk toch ? :o :@
pi_215453545
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Niet allemaal tegelijk toch ? :o :@
Dat lijkt me vooral in het begin wel wat te veel ja.
Spoilers!
pi_215453583
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat lijkt me vooral in het begin wel wat te veel ja.
Gewoon maar ff aan het idee wennen dan :P
  zaterdag 2 november 2024 @ 21:24:50 #86
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215453614
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 13:20 schreef Barreltje het volgende:
opruim boks.
hier ook tijd om de pantry eens aan te pakken.. de ene koelkast heeft het begeven dus alles is nu in de andere gepropt, zonder al te veel opletten..
als chef weer terug is weer eens een 2e hands koelkast op de kop tikken. we hebben er blijkbaar toch 2 nodig :@
Ik kwam in een lollig Duits dorpje een koelkastbouwer bedrijfje tegen... die bouwen nog gewoon kasten en/of ruimtes om tot koelkast... ik wil wel even terugzoeken in de foto historie of ik het ook gekiekt heb...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 21:27:53 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215453634
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik sla Praag en Pilsen even over @:dr_flash en DerLudolf . Wel tof dat ik mee zou mogen O+ Ik ben al eens 5 dagen in Pilsen en omgeving geweest en twee keer in Praag dus ik geloof het wel daar voorlopig.

We hebben ook wel dagtochtjes, met een drukwerkje :)

Praag ben ik in de derde klas één dag geweest. Dus eigenlijk gewoon niet :+
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 21:29:19 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215453648
quote:

[..]
Ik heb een keer het LS gebbqd dus ze is nog dichter bij :P

Edit: het Erdosgetal van mensen die meegaan is dus 1 (als mijn waarde voor de hele populatie genomen mag worden) :+
pi_215453652
Ik ben trouwens nog geen jaar geleden nog in Praag geweest. Dus nu weet ik precies wat ik nu NIET meer ga doen (in het donker op me muil flikkeren door een pothole bij het Strahov-stadion), wat ik nu WEER ga doen (Slivovitz-museum Jelinek, what's in a name :D ) en wat ik nu WEL ga doen (dat kasteel) :Y *O*

Travelsnack #148
pi_215453695
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:07 schreef Kaatje1 het volgende:
@:cat-astrophe vwb correctie

Kreeg aangeraden om vooraf arnicapilletjes tegen blauw te slikken
Vooraf paracetamol genomen
In de vriezer had ik 4 kleine zakjes doperwten en had 2 washandjes. Ik ging naar huis met ook iets koels op m’n ogen (lag achterover in de auto (van zus)
Thuis naar bed gegaan en vrijwel constant de ogen gekoeld. (Zakje erwtjes in een washand). Aangeraden werd om dat minimaal 15 min pet uur te doen, maar ik lag daar toch, en langer mocht ook. Er was aangeraden om de eerste week niet te bukken (buren gaven de katten eten en haalden de kattenbak leeg.
De hele week rustig aangedaan, week na de behandeling controle en de dag erna op de fiets naar kantoor (6 km en bergjes op)
Arnica is nieuw, ik las wel iets van vitamine C vooraf slikken.
En koelen idd. Ben nu de coolpack aan het uitproberen :+

Verder verwacht ik dat het loopt zoals jij zegt. Met wel wat bukken maar dan keurig door de knietjes me5 rechte rug.

O ja, koelen: internet zegt alles tussen zoveel mogelijk en MAXIMAAL 4 keer per dag 15 minuten _O-
Zelfs een aanbieder die de optie noemde om vochtige uitgeknepen washandjes op je ogen te leggen. Ja, dat gaat goed zijn voor de houdbaarheid van je hechtingen :') Wsch vergeten erbij te zetten dat die in een plastic zakje moeten.
  zaterdag 2 november 2024 @ 21:35:06 #91
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215453703
Inmiddels weer terug in NL.

Op de heenweg deed de auto vervelend (er kwam volgens de experts onvolledig verbrande brandstof / olie in de katalysator, de basis europa wegenwachtdekking dekte eigenlijk geen ene flikkerm de reisverzekerig had nu juist de anwb europadekking meegenomen in hun advies en dus ook precies die hulp niet geadviseerd, de lokale garage bleek een enkele garage die gecontracteerd was voor 1/3 van luxemburg voor alle ANWB leden en zij hadden al hun personeel op cursus / vakantie, de sleepwagenchauffeur regelde uit Duitsland een fles katalysatorcleaner en na een half uur roken op een parkeerterrein (na 3 uur wachten) konden we verder).

Mooie dingen gezien, kastelen bezocht, vette wandelingen gedaan en de Globus getest.
En dan ontdek je dat die Duitsers op de dag dat je teruggaat weer een van hun 100.000 kerkelijke vrije dagen hebben zodat je geen thuis-boodschappen kan doen. Staat de A73-A12 muurvast en deden we dus 3 uur langer over de terugrit met een questionable auto.

Vanmorgen garage (mooi, in een dorp wonen: even extra hulp) en uitgelezen: inderdaad allemaal sensorwaarden die olie suggereerden maar inmiddels was alles (incl. slangenboel) droog vanbinnen.
Hopen dat ie goed blijft nu.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215453722
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Edit: het Erdosgetal van mensen die meegaan is dus 1 (als mijn waarde voor de hele populatie genomen mag worden) :+
Ik heb ook bij haar geBBQd (je zin leest alsof je haar als voorwerp ziet en hebt geBBQd :X )
Maarrrrrr: heb jij ooit in jouw woonplaats sushi gegeten met haar? :P
pi_215453799
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:35 schreef fietsie het volgende:
En dan ontdek je dat die Duitsers op de dag dat je teruggaat weer een van hun 100.000 kerkelijke vrije dagen hebben zodat je geen thuis-boodschappen kan doen.
@Jan_Onderwater ze bestaan dus toch _O- _O- _O-
pi_215453807
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Meer het Ludolfgetal dan eigenlijk :D
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 21:44:33 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215453812
quote:

En dan ontdek je dat die Duitsers op de dag dat je teruggaat weer een van hun 100.000 kerkelijke vrije dagen hebben zodat je geen thuis-boodschappen kan doen.
Oh dacht er nog aan toen het deze week over Globus ging, maar dacht dat je dat wel zou weten en ik wist ook niet precies in welke deelstaat je zat.

NDS had 31-10 Reformationstag en veel mensen zullen 1-11 een Brückentag gehad hebben. 1-11 is in NRW een Feiertag (Allerheiligen).

Ik kreeg gisteren om 16:56 nog een telefoontje vanuit D. Zag het paar minuten later. Onbekend nummer maar 1 getal verwijderd van het nummer van mn bankmannetje

Paar kunnen later teruggebeld, toen had ik direct het antwoordapparaat er op 8)7
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 21:46:13 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215453851
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb ook bij haar geBBQd (je zin leest alsof je haar als voorwerp ziet en hebt geBBQd :X )
Ik zal nergens sushi eten met wie dan ook. Brrr
pi_215453858
quote:

[..]
Geen sushi maar wel kroketten.
Spoilers!
pi_215453882
A ja, wij kwamen er gistermorgen ook achter toen de Zoepermarkt gesloten bleek. Gelukkig had vriendin haar inkopen al gedaan (ik wip na het werk wel een keer de grens over) en was ons reisdoel (Konditorei) wel open.

Toen wel Heel IJverig zo genavigeerd dat we niet via Roermond het land binnen kwamen. Is ook zonder feestdag vaak drama.
pi_215453893
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Geen sushi maar wel kroketten.
Komt dichtbij zo :D
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 21:52:52 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215453943
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Roermond
In de Volkskrant stond van de week een artikel waar de journalist het had over zware industrie in het Roergebied 8)7

Topografie, nog altijd van belang.
  zaterdag 2 november 2024 @ 21:53:18 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215453948
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh dacht er nog aan toen het deze week over Globus ging, maar dacht dat je dat wel zou weten en ik wist ook niet precies in welke deelstaat je zat.

NDS had 31-10 Reformationstag en veel mensen zullen 1-11 een Brückentag gehad hebben. 1-11 is in NRW een Feiertag (Allerheiligen).

De duitse verkeersinformatie was hoogst verbaasd in hun berichtgeving over de hoeveelheid winkelen-in-Nederland verkeer vrijdag....
Die dus veroorzaakten dat de zuid-noord route door NL verstopt raakte door alle invoegende Duitsers..
  zaterdag 2 november 2024 @ 21:54:18 #102
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215453958
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
A ja, wij kwamen er gistermorgen ook achter toen de Zoepermarkt gesloten bleek. Gelukkig had vriendin haar inkopen al gedaan (ik wip na het werk wel een keer de grens over) en was ons reisdoel (Konditorei) wel open.

Toen wel Heel IJverig zo genavigeerd dat we niet via Roermond het land binnen kwamen. Is ook zonder feestdag vaak drama.
Roermond was als ik de borden en verkeerstberichten goed begreep een combi van werkzaamheden, een paar ongevallen EN de outlet-dinges daar...
pi_215453962
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
In de Volkskrant stond van de week een artikel waar de journalist het had over zware industrie in het Roergebied 8)7

NL vertaling van Rührgebied of nieuwe naam voor Midden-Limburg?
pi_215453973
Ja wel sheisse dat je daar twee riviertjes hebt die hetzelfde heten maar toch anders zijn.
pi_215453993
Je komt er wel uit met gezond verstand @Cat-astrophe en je ervaring.
Van te voren haren wassen bijv. om oogleden en hechtingen droog te houden voor een week of zo.
En een weekje “het hoofd boven het hart” houden…bij allerlei bewegingen.
Qua koelen had ik twee koelbrilletjes (etos), die ik afwisselend op de ogen of in de vriezer had liggen.

Fijn de de mond goed aanvoelt. Het is ook wel veel achter elkaar zeg, qua ingrepen.

Naar de film met je zwemmaatje is ook een uitje. w/
pi_215454020
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:54 schreef fietsie het volgende:

[..]
Roermond was als ik de borden en verkeerstberichten goed begreep een combi van werkzaamheden, een paar ongevallen EN de outlet-dinges daar...
Zou niet weten welke werkzaamheden, tenzij ze weer aan de tunnel aan het klussen zijn.
Outlet is al-tijd drama op zulke dagen.
pi_215454046
Poes wilde met me mee-eten. Aangezien ik paracetamol at en zij daar haske dood aan gaat was dat een keiharde nee :7
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:01:36 #108
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215454063
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zou niet weten welke werkzaamheden, tenzij ze weer aan de tunnel aan het klussen zijn.
Outlet is al-tijd drama op zulke dagen.
Toen e.e.a. daar op de borden stond reed ik in D langs pionnetjes (zonder arbeiders, want immers kerkfeestje) dus er zal vast een vorm van werkzaamheden op papier gestaan hebben ?
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 22:02:32 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215454069
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
NL vertaling van Rührgebied Ruhrgebiet of nieuwe naam voor Midden-Limburg?
Ftfy
Nee geen vertaling. Of iig niet de goede.
quote:
85s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja wel sheisse dat je daar twee riviertjes hebt die hetzelfde heten maar toch anders zijn.
Maar dan nog. De Roer is toch heeft een klein riviertje, de link met industrie hoort is toch duidelijk dat je Ruhr moet schrijven. Eigenlijk ligt veel industrie aan de Emscher ipv Ruhr
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:04:27 #110
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215454086
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maar dan nog. De Roer is toch heeft een klein riviertje, de link met industrie hoort is toch duidelijk dat je Ruhr moet schrijven. Eigenlijk ligt veel industrie aan de Emscher ipv Ruhr
quote:
Hoewel de naam 'Ruhrgebied' anders doet vermoeden, vormt het gebied geen geografische of bestuurlijke eenheid. Andere namen zijn Ruhrpott, Ruhrrevier, Kohlenpott of Metropole Ruhr.
pi_215454106
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:02 schreef derLudolf het volgende:
De Roer is toch heeft een klein riviertje, de link met industrie hoort is toch duidelijk dat je Ruhr moet schrijven. Eigenlijk ligt veel industrie aan de Emscher ipv Ruhr
EN dan heb je nog mensen die
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Rührgebied
Schrijven :N :{w
pi_215454118
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poes wilde met me mee-eten. Aangezien ik paracetamol at en zij daar haske dood aan gaat was dat een keiharde nee :7
Lekker gebakken paracetamol op eenbedje van oxycodon met een brufentappenade erbij :Y)
pi_215454155
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Lekker gebakken paracetamol op eenbedje van oxycodon met een brufentappenade erbij :Y)
Je vergeet het tramadol-schuim :9~
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 22:11:56 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215454179
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
EN dan heb je nog mensen die
[..]
Schrijven :N :{w
Die mondt in Ruurmond in de Mais uit :+
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:14:02 #115
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215454207
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:43 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
@:jan_onderwater ze bestaan dus toch _O- _O- _O-
Toen ik afgelopen Donderdag naar Apeldoorn reed kwam ik voorbij de lokale supermarkt bij het dorp uit rijden, en ja, een auto met een NL nummerbord waar de bestuurder naar de donkere supermarkt keek
pi_215454489
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Journalist heeft gewoon correct Wikipedia geraadpleegd https://nl.wikipedia.org/wiki/Roergebied

Wist trouwens niet dat jij de Volkskrant leest.
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 22:54:31 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215454884
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:32 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Journalist heeft gewoon correct Wikipedia geraadpleegd https://nl.wikipedia.org/wiki/Roergebied

Wist trouwens niet dat jij de Volkskrant leest.
Verwijzing naar, geen synoniem van.
Het is inderdaad een nogal vooringenomen krant en door zulke domme fouten ben je ook geen 'kwaliteitskrant' mijns inziens. Soms schrijven algoritmen je echter artikelen voor die je een link doen kopiëren om deze in archive.is te plakken :+
pi_215454992
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Verwijzing naar, geen synoniem van.
Het is inderdaad een nogal vooringenomen krant en door zulke domme fouten ben je ook geen 'kwaliteitskrant' mijns inziens. Soms schrijven algoritmen je echter artikelen voor die je een link doen kopiëren om deze in archive.is te plakken :+
Mij stoort het niet heel erg, ik vind de Ruhr/Roer echt een mooie rivier. Niet voor niks is het ook een hele populaire fietsroute, van de industrie merk je nauwelijks iets.
pi_215455186
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 23:02 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Mij stoort het niet heel erg, ik vind de Ruhr/Roer echt een mooie rivier. Niet voor niks is het ook een hele populaire fietsroute, van de industrie merk je nauwelijks iets.
Het zijn er twee. De Roer heet in Duitsland Rur. En die is richting Heimbach en zo best mooi ja :Y
pi_215455220
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Het zijn er twee. De Roer heet in Duitsland Rur. En die is richting Heimbach en zo best mooi ja :Y
Bedankt voor de tip, ik zal een keer bij Heimbach gaan fietsen.

Ga je op de Faroer alleen in de hoofdstad slapen of ook op andere plekken?
pi_215455277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 23:25 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip, ik zal een keer bij Heimbach gaan fietsen.

Ga je op de Faroer alleen in de hoofdstad slapen of ook op andere plekken?
Nee alleen in Torshavn. 3 nachten. Soort vuurdoop, later nogeens terug voor langer denk ik.
  zaterdag 2 november 2024 @ 23:48:36 #122
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215455423
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:

vertel meer!
  zaterdag 2 november 2024 @ 23:51:22 #123
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215455445
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:24 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik kwam in een lollig Duits dorpje een koelkastbouwer bedrijfje tegen... die bouwen nog gewoon kasten en/of ruimtes om tot koelkast... ik wil wel even terugzoeken in de foto historie of ik het ook gekiekt heb...
ja! wij willen stiekem zo'n oude koelkast deur als deur naar de pantry :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Barreltje op 02-11-2024 23:57:07 ]
  zondag 3 november 2024 @ 07:14:48 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215456128
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 23:48 schreef Barreltje het volgende:

[..]
vertel meer!
Nou ja jouw chef komt er vandaan, daarom wist ik dat ik het er hier al over gehad had :P

Verder nog niks concreets gepland, eerst nog allemaal andere plannen :D
pi_215456576
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 23:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ja! wij willen stiekem zo'n oude koelkast deur als deur naar de pantry :)
Willen jullie zo’n koelcel als in een slagerij?🙃
Die is ongetwijfeld groot genoeg.

Toen ik beneden kwam om 8 uur was het 17,5 o . Inmiddels staat de zon op de achterkant en de cv brandt: 19o
Nog een mooi zonnig herfstdagje!
  zondag 3 november 2024 @ 09:42:49 #126
63722 z80
I fink you freaky
pi_215456899
quote:
Inmiddels weer terug in NL.

Op de heenweg deed de auto vervelend (er kwam volgens de experts onvolledig verbrande brandstof / olie in de katalysator, de basis europa wegenwachtdekking dekte eigenlijk geen ene flikkerm de reisverzekerig had nu juist de anwb europadekking meegenomen in hun advies en dus ook precies die hulp niet geadviseerd, de lokale garage bleek een enkele garage die gecontracteerd was voor 1/3 van luxemburg voor alle ANWB leden en zij hadden al hun personeel op cursus / vakantie, de sleepwagenchauffeur regelde uit Duitsland een fles katalysatorcleaner en na een half uur roken op een parkeerterrein (na 3 uur wachten) konden we verder).

Mooie dingen gezien, kastelen bezocht, vette wandelingen gedaan en de Globus getest.
En dan ontdek je dat die Duitsers op de dag dat je teruggaat weer een van hun 100.000 kerkelijke vrije dagen hebben zodat je geen thuis-boodschappen kan doen. Staat de A73-A12 muurvast en deden we dus 3 uur langer over de terugrit met een questionable auto.

Vanmorgen garage (mooi, in een dorp wonen: even extra hulp) en uitgelezen: inderdaad allemaal sensorwaarden die olie suggereerden maar inmiddels was alles (incl. slangenboel) droog vanbinnen.
Hopen dat ie goed blijft nu.
Standaard motor vakantie probleem dus. Na een jaar of langer op de Nederlandse wegen nooit echt hoeven werken. Met vakantie lange tijd meer vermogen op een hoger toerental moeten leveren.
Dan brand al het vuil weg, en moeten de keerringen zich weer even zetten. Gevolg olie en water daar waar je het niet wil hebben. Een mooi rookgordijn achter de auto. En met een beetje pech een irritant lampje op het dashboard.
Nu alles redelijk schoon is in de motor gooi er dan ook even een blikje Liqui Moly door de brandstof.
Worden de injectoren blij van. En jij ook van een rustiger en zuiniger lopende motor.
  zondag 3 november 2024 @ 09:48:13 #127
63722 z80
I fink you freaky
pi_215456943
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
De duitse verkeersinformatie was hoogst verbaasd in hun berichtgeving over de hoeveelheid winkelen-in-Nederland verkeer vrijdag....
Die dus veroorzaakten dat de zuid-noord route door NL verstopt raakte door alle invoegende Duitsers..
De A12 staat altijd vast. Die moet je zo veel mogelijk mijden. Klein stukje om via Gennep. Of bij Maastricht het land binnen komen is een stuk prettiger rijden vanuit het zuiden.
Of vlak voor de A12 afslag Emmerich en binnendoor, rondje Nijmegen, en dan naar het hoge noorden.
pi_215457037
De realiteit kijkt altijd wel lekker in na zo'n vakantie he? :+ sinds gisteravond zeven wassen gedraaid, vanochtend de cavia's verschoond, er wordt gezogen en ik ga zo op pad voor de boodschappen :') ik vond kuieren naar het ontbijt en doorkuieren naar het strand toch leuker!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215457048
Mogge!

Wij hebben nachtje geslapen in ons pied-a-terre

Dat hebben we toch echt heel mooi gemaakt hoor, destijds.

SPOILER
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215457119
Goedemorgen

Mooi plekje Sigme O+

SPOILER
pi_215457180
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2024 09:57 schreef sigme het volgende:
Mogge!

Wij hebben nachtje geslapen in ons pied-a-terre
[ afbeelding ]
Dat hebben we toch echt heel mooi gemaakt hoor, destijds.

SPOILER
Gaan jullie de pied-a-terre weer vaker gebruiken/ bewonen?
SPOILER
  Moderator zondag 3 november 2024 @ 10:35:40 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215457447
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 09:48 schreef z80 het volgende:

[..]
De A12 staat altijd vast. Die moet je zo veel mogelijk mijden. Klein stukje om via Gennep. Of bij Maastricht het land binnen komen is een stuk prettiger rijden vanuit het zuiden.
Of vlak voor de A12 afslag Emmerich en binnendoor, rondje Nijmegen, en dan naar het hoge noorden.
Vrijdagmiddag was hoop gekut van Waterberg tot Grijsoord ja. Terugweg niet, om 0:45 uit Tilburg weggereden. Het blokje is weer mooi schoon hoop ik.
pi_215457629
Niet fijn @sigme :D Hopelijk snel duidelijkheid en behandeling.

En wie heeft het hier over zon!? Dikke grijze soep hier. Gelukkig is de enige afspraak vanmiddag met Verschrikkelijke Ikke (en maatje) in de bioscoop.
Hoe weet je dat je ouder wordt? Als je de sauna met vriendin moet afzeggen ivm getrokken kies en dan hoort dat bij haar binnenkort ook een kies getrokken wordt :')
pi_215457632
Mogge

Straks even bij kennissen een kop thee drinken en bijpraten (ook een rustpuntje in een fietstocht, kijken of het dan minder gevolgen heeft dan aan een stuk door fietsen). Gelukkig windstil en zonnig

SPOILER
pi_215457670
Ik niet zwemmen vandaag… niemand zwemmen vandaag :o
Water in het zwembad is niet goed, iedereen naar huis gestuurd ;(
  zondag 3 november 2024 @ 10:59:31 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215457709
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 10:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
mensenflubbers? :o
pi_215457718
quote:
11s.gif Op zondag 3 november 2024 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
mensenflubbers? :o
Ik weet het niet WANT IK WAS ER SOWIESO NIET :(
  zondag 3 november 2024 @ 11:01:11 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215457722
quote:
10s.gif Op zondag 3 november 2024 11:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik weet het niet WANT IK WAS ER SOWIESO NIET :(
Jeetje zo bozigjes :P
pi_215457765
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Jeetje zo bozigjes :P
Houd je zus erbuiten }:|
  zondag 3 november 2024 @ 11:10:09 #140
63722 z80
I fink you freaky
pi_215457814
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 10:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet fijn @:Sigme :D Hopelijk snel duidelijkheid en behandeling.

En wie heeft het hier over zon!? Dikke grijze soep hier. Gelukkig is de enige afspraak vanmiddag met Verschrikkelijke Ikke (en maatje) in de bioscoop.
Hoe weet je dat je ouder wordt? Als je de sauna met vriendin moet afzeggen ivm getrokken kies en dan hoort dat bij haar binnenkort ook een kies getrokken wordt :')
De zon is vandaag in Duitsland. Nog wel fris buiten.
Nu nog zin maken om een rondje te maken ipv vierkanten ogen te kweken.
  zondag 3 november 2024 @ 11:13:01 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215457848
quote:
10s.gif Op zondag 3 november 2024 11:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Houd je zus erbuiten }:|
^p^
pi_215457952
Sterkte voor vader van s.

Op het programma hier: haarverven in de tijd dat de kwali is (F1).
Dan samen naar de grote super om het weekmenu (en alle alternatieven want lactose galore) te gaan kopen.
Heb me er goed in verdiept en ook de alternatieven zijn best lastig, maar omdenken: nieuw project :P
pi_215457967
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 10:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oh :o
  zondag 3 november 2024 @ 11:25:48 #144
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215458019
Hier ook precies op tijd voor de kwali

Daarna verder met project pantry, (wat is het Nederlandse woord daar voor? ) want daar kwam gister natuurlijk uiteindelijk niks meer van :+
  zondag 3 november 2024 @ 11:30:26 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215458111
bijkeuken
pi_215458392
Pantry, dat is een woord uit mijn jaren 70, dat ik stage liep in zorgcentra. In de 'pantry' was alles voor het personeel rondom eten en drinken voor de bewoners/patiënten.
  zondag 3 november 2024 @ 11:49:27 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215458452
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 09:00 schreef AnneX het volgende:

[..]
Willen jullie zo’n koelcel als in een slagerij?🙃
Die is ongetwijfeld groot genoeg.

Nope,
alleen de deur. de pantry is op zich wel koud genoeg
  Moderator zondag 3 november 2024 @ 11:55:47 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215458555
quote:
3s.gif Op zondag 3 november 2024 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
bijkeuken
Aha, had al geen idee waar het over ging. Ik dacht de kelderkast
  zondag 3 november 2024 @ 11:56:29 #149
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215458568
oh en een kado tip voor kerst : https://kiosk.decorrespon(...)riant=49966191214927
  zondag 3 november 2024 @ 11:57:04 #150
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215458580
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 11:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Aha, had al geen idee waar het over ging. Ik dacht de kelderkast
wij hebben geen kelder.. wat me nog steeds verbaast
pi_215458723
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2024 11:56 schreef Barreltje het volgende:
oh en een kado tip voor kerst : https://kiosk.decorrespon(...)riant=49966191214927
Zij is een volgtip inderdaad, en straks een hele promotour langs talkshows met verbaasde mensen.
pi_215458727
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2024 11:57 schreef Barreltje het volgende:

[..]
wij hebben geen kelder.. wat me nog steeds verbaast
Dat is in als opvolger van de hype van complete buitenhuis/ overkapping met keuken in de tuin.
Op het moment al 4 kelders in het dorp, waarvan 2 in aanbouw in het voormalig moerasgebied, nu polder.

Jullie huis is toch een voormalige boerderij? Werd er ook kaas gemaakt?
De oude boerderijen hier hebben dat.
Toen wij kochten resteerde een voormalige aardappelkelder onder de bedstee.
Die hebben wij volgestort met puin van de sloop.
  zondag 3 november 2024 @ 12:12:34 #153
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215458809
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 12:06 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat is in als opvolger van de hype van complete buitenhuis/ overkapping met keuken in de tuin.
Op het moment al 4 kelders in het dorp, waarvan 2 in aanbouw in het voormalig moerasgebied, nu polder.

Jullie huis is toch een voormalige boerderij? Werd er ook kaas gemaakt?
De oude boerderijen hier hebben dat.
Toen wij kochten resteerde een voormalige aardappelkelder onder de bedstee.
Die hebben wij volgestort met puin van de sloop.
waarom volgestort ?

mja het was een boerderij die 200 jaar geleden een herberg werd. ik kan me heel goed voorstellen dat er een kelder was om alle vooraden in op te slaan
  zondag 3 november 2024 @ 12:16:53 #154
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215458915
Wij dromen over een pantry zoals in Masterchef Australia O+

Ondertussen wordt er hier druk over een nieuwe auto gesproken. Niet mijn favoriete onderwerp. Ik geloof dat het een Hyundai Ioniq of een Opel Ampera wordt. Beide elektrisch. Veel geld ;(
Spoilers!
  zondag 3 november 2024 @ 12:23:43 #155
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215459045
Wij hebben een kelder *O* zo fijn, zeker met de moestuinhobby. Perfecte plek voor alle groente en voorraad.
Straks nog paar potten zelfgemaakte rode kool erbij *O*
pi_215459050
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2024 12:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]
waarom volgestort ?

mja het was een boerderij die 200 jaar geleden een herberg werd. ik kan me heel goed voorstellen dat er een kelder was om alle vooraden in op te slaan
De aardappelkelder is volgestort vanwege vloeroppervlakte toen van nog geen
30 m2 🙃
Inmiddels is huis verdubbeld met aanbouw.
pi_215459211
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 12:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
De aardappelkelder is volgestort vanwege vloeroppervlakte toen van nog geen
30 m2 🙃
Inmiddels is huis verdubbeld met aanbouw.
Dus jullie huiskamer is aanbouw? :o
pi_215459274
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij dromen over een pantry zoals in Masterchef Australia O+

Ondertussen wordt er hier druk over een nieuwe auto gesproken. Niet mijn favoriete onderwerp. Ik geloof dat het een Hyundai Ioniq of een Opel Ampera wordt. Beide elektrisch. Veel geld ;(
Ik wacht bij San Sebastian wel met een generatortje als jullie op bezoek komen :D

Frankrijk is inmiddels langs de tolwegen wel volledig elektrisch, dat hield twee jaar terug bij Parijs op.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215459347
Geen kelder in het nieuwe huis straks. Wel twee schuren waar ik wat mee kan.
pi_215459413
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 12:29 schreef Blues het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 12:29 schreef Blues het volgende:

[..]
Yep. De eerste jaren was de zithoek in de keuken. Én ook de trap naar boven.
En de achterdeur naar de brandgang :D

Zoals moeders zei:” 1 x languit vallen en je hebt het gehad”…
pi_215459467
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 12:38 schreef AnneX het volgende:

[..]
[..]
Yep. De eerste jaren was de zithoek in de keuken. Én ook de trap naar boven.
En de achterdeur naar de brandgang :D

Zoals moeders zei:” 1 x languit vallen en je hebt het gehad”…

:D moeders
pi_215459539
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2024 12:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Geen kelder in het nieuwe huis straks. Wel twee schuren waar ik wat mee kan.
In die ene schuur kan mijn hele huis ronddansen volgens mij :D
pi_215459649
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 12:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
In die ene schuur kan mijn hele huis ronddansen volgens mij :D
Mijn apartement in Rotterdam past makkelijk in élk gebouw dat we straks hebben, behalve het historische bakhuis (dat is iets van veertig vierkante meter).

We hebben een schuur die formeel als woongebouw in de papieren staat van 94 vierkante meter. Daarnaast is het woonhuis zelf twee keer ... 140? Of zo. Een koeienschuur van zestig? Een enorme schuur waar nu hout ligt, en een werkplaats van 120 vierkante meter.

De meningen zijn nog verdeeld over wat te doen met dat woongebouw van 94m2 want dat lijkt mij ideaal voor een kookstudio *) dat is gewoon 2.5 keer mijn bakkerij.

P wil er een woongebouw van maken voor bezoek, af en toe b&b en 'je weet maar nooit wie van de vrienden ooit ergens moet wonen'. Maar goed, het is hoog genoeg voor een vide, en dan past er zowel een kookstudio als appartement in :D
pi_215460001
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2024 12:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Mijn apartement in Rotterdam past makkelijk in élk gebouw dat we straks hebben, behalve het historische bakhuis (dat is iets van veertig vierkante meter).

We hebben een schuur die formeel als woongebouw in de papieren staat van 94 vierkante meter. Daarnaast is het woonhuis zelf twee keer ... 140? Of zo. Een koeienschuur van zestig? Een enorme schuur waar nu hout ligt, en een werkplaats van 120 vierkante meter.

De meningen zijn nog verdeeld over wat te doen met dat woongebouw van 94m2 want dat lijkt mij ideaal voor een kookstudio *) dat is gewoon 2.5 keer mijn bakkerij.

P wil er een woongebouw van maken voor bezoek, af en toe b&b en 'je weet maar nooit wie van de vrienden ooit ergens moet wonen'. Maar goed, het is hoog genoeg voor een vide, en dan past er zowel een kookstudio als appartement in :D
Wat een keuzemogelijkheden :o 2 appartementen in het woongebouw en kookstudio in de koeienschuur? Heb je in de appartementen geen last voor kookluchten
pi_215460169
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:55 schreef Kaatje1 het volgende:
@:isabeau gaat/ging vaak naar de HHB. Ben er 1x geweest met een vriendin. Gewoon om een keer mee te maken. Zelden zulke zere voeten gehad. En enorm veel bewondering voor de verkoper van sodastream. Ik had dat ding bijna gekocht, terwijl ik niet van prikdrankjes (behalve cava, champagne etc) hou _O-
Wel regelmatig naar de woonbeurs geweest maar die is er volgens mij niet meer.

Heb ook een nieuwe winterjas besteld, heb alleen 2 tussenjassen en een oude (meer dan 10 jaar) jas maar die zit, vooral op de armen niet lekker. Ik wil perse geen donkere jas, want wil zo zichtbaar mogelijk zijn op de fiets. En bij bonprix was een leuke in de aanbieding en ik kreeg nog 20% korting
Welke? *G*
pi_215460251

новогодние картинки hd

Groeten uit mijn toekomstige dorp. Nu voor lunch bij de verkoper van ons huis (en straks buren, ze wonen nog geen kilometer verderop).
  zondag 3 november 2024 @ 13:17:29 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215460271
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2024 13:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
новогодние картинки hd

Groeten uit mijn toekomstige dorp. Nu voor lunch bij de verkoper van ons huis (en straks buren, ze wonen nog geen kilometer verderop).
Ziet er goed uit ^O^
pi_215460290
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 13:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Welke? *G*
Dees, capuchon is ook een vereiste, en dat open stuk aan de zijkant want fijn op de fiets

https://www.bonprix.nl/pr(...)tie-new-kaki-930464/
pi_215460310
Ziet er geweldig mooi uit @LeeHarveyOswald
pi_215460331
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 13:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dees, capuchon is ook een vereiste, en dat open stuk aan de zijkant want fijn op de fiets

https://www.bonprix.nl/pr(...)tie-new-kaki-930464/
Ziet er comfortabel uit O+
pi_215460401
B en ik waren gisteren bij oma. Ze zat zich kapot te vervelen in het ziekenhuis, had eigenlijk nergens meer last van dus de verpleging liet haar ook alles zelf doen qua douchen, aankleden, koffie zetten ^O^

Vandaag heeft m'n tante haar dus ook naar huis mogen brengen *G*

Da's handig want morgenmiddag kan ze gaan bridgen bij de overbuurvrouw :D

Vanochtend hebben B en ik posters ingelijst en opgehangen in mijn huis. Dat was een tweepersoons klus want de lijsten zijn 60x90 cm dus flink groot. Ziet er mooi uit, heb nu 5 posters over de Nederlandse natuur. Bos, sloot, hei, duin en paddenstoelen. Wel paddestoelen zonder n, want het zijn posters uit de jaren '80 O+

Nu even de rest van m'n klusjes doen zoals het boorgruis wegstofzuigen. ^O^
pi_215460404
Beterschap @sigme
pi_215460909
Oma van Tele6 👍🏼

Lekkere warme jas Kaatje! Ziet er behaaglijk uit.

Uurtje terug begonnen aan een klusje wat mij al langer ergerde.
Een hoek van het aanrecht 😉 en eindigde met het hele aanrecht en onder / achter de dingen die erop staan plus de glazen achterwand. Eitje. Werkje van niks.
Volgende x de keukenladen weer eens. Ooit.
pi_215460917
Fijn dat het goed gaat met oma @Tele6!

Beterschap voor @sigme spoiler :{

@Dr_Flash toffe vakantie in het vooruitzicht!

Beterschap voor heel huize @AnneX - hoe is het inmiddels met jouw longen en hoest?

Ik was vanochtend in Ikea, laatste dag vd banken-kortingsactie. Weer banken gezeten, getwijfeld, ook nog even naar Leen Bakker. Daar kwam ik hele grote plaids tegen, en die hadden ook sale en extra korting op bepaalde kleuren, en nu heb ik voor slechts ¤45 in totaal twee grote blauwgroene en twee grote okergele plaids gekocht. Met de twee okergele heb ik nu een soort hoes strak over de bank gefabriceerd, wat er nog best goed uitziet en mooi katproof is. Vond ik een mooi duurzame oplossing, gezien met de bank zelf niks mis is, op het kapot gekrabd zijn na. En ik kan dus afwisselen met de blauwgroene. Hoera, alle gedachten en overwegingen en voordelen en nadelen over banken mogen mijn hoofd uit *O*

Ik kocht vorige week ook een nieuwe jas, waterdicht en lang voor als ik in regen danwel kou van station naar werk moet lopen enzo. Oude was inmiddels 8+ jaar oud, ongelijk verkleurd en de zakken kapot, en ook niet waterdicht, dus het was tijd.
Deze kocht ik: klikkerdeklik

Jouwe ziet er ook goed uit Kaatje!
pi_215460956
LHO wat een geluk dat de voorgaande panden níet zijn doorgegaan. *O*
Jullie boffen met de plek en de opties. En de verkoper/ buurman.
pi_215460991
Oh ja, @Cat-astrophe, hoe is het vandaag?
pi_215461125
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 14:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn dat het goed gaat met oma @:Tele6!

Beterschap voor @:sigme spoiler :{

@:Dr_Flash toffe vakantie in het vooruitzicht!

Beterschap voor heel huize @:AnneX - hoe is het inmiddels met jouw longen en hoest?

Ik was vanochtend in Ikea, laatste dag vd banken-kortingsactie. Weer banken gezeten, getwijfeld, ook nog even naar Leen Bakker. Daar kwam ik hele grote plaids tegen, en die hadden ook sale en extra korting op bepaalde kleuren, en nu heb ik voor slechts ¤45 in totaal twee grote blauwgroene en twee grote okergele plaids gekocht. Met de twee okergele heb ik nu een soort hoes strak over de bank gefabriceerd, wat er nog best goed uitziet en mooi katproof is. Vond ik een mooi duurzame oplossing, gezien met de bank zelf niks mis is, op het kapot gekrabd zijn na. En ik kan dus afwisselen met de blauwgroene. Hoera, alle gedachten en overwegingen en voordelen en nadelen over banken mogen mijn hoofd uit *O*

Ik kocht vorige week ook een nieuwe jas, waterdicht en lang voor als ik in regen danwel kou van station naar werk moet lopen enzo. Oude was inmiddels 8+ jaar oud, ongelijk verkleurd en de zakken kapot, en ook niet waterdicht, dus het was tijd.
Deze kocht ik: klikkerdeklik

Jouwe ziet er ook goed uit Kaatje!
Als deze jas over een jaar of 2 niet meer waterdicht is, kan je 'm wassen met Nikwax tech wash en impregneren met het bijbehorende spul, en dan is hij weer als nieuw :)
pi_215461165
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 14:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, @:Cat-astrophe, hoe is het vandaag?
Goed hoor :)
Tikje gevoelig maar dat is te verwachten zolang de wond nog niet dicht is.

Leuke jas heb je uitgezocht! En fijn dat je bank dilemma zo goedkoop is opgelost *O*
  zondag 3 november 2024 @ 15:03:40 #179
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215461331
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 12:23 schreef gcjoel het volgende:
Wij hebben een kelder *O* zo fijn, zeker met de moestuinhobby. Perfecte plek voor alle groente en voorraad.
Straks nog paar potten zelfgemaakte rode kool erbij *O*
O+

Wij zijn zachtjes een grote verbouwing aan het voorbereiden. Een kelder is niet mogelijk maar een koele ruimte wordt wel gepland. Ik heb er nu ook en daar kan ik echt niet meer zonder.

quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2024 12:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik wacht bij San Sebastian wel met een generatortje als jullie op bezoek komen :D

Frankrijk is inmiddels langs de tolwegen wel volledig elektrisch, dat hield twee jaar terug bij Parijs op.
De caravantrekker wordt een benzineauto ;)

@Tele6, B en oma _O_

Plaid *O* Nieuwe jas *O*
Spoilers!
  zondag 3 november 2024 @ 15:07:56 #180
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215461360
Hier begint het best opgeruimd te raken. Nog even een half uurtje de laatste dingen buiten doen en dan staat daar voor het eerst in een half jaar niet meer overal zooi.

Helaas volgt dan nog het huishouden ;(
Spoilers!
pi_215461479
Ook de havermout mix geprepped met nootjes, zaden,, cranberries voor een week voor overnight oats.
En ook gras gemaaid inclusief blad, dat ligt nu versnipperd in de border.

Update: longen en adem zijn inmiddels ok. De stem is nog stuk 😢slaat over.
De neus en bovenlip zijn bijna 3 weken behandeld. Inmiddels knalrood, blazen en velletjes. Nog een weekje flink zijn.

Cat gaat goed, begrijp ik. Fijn.

Goeie oplossing voor de bank met fleecedekens en wisselende kleuren.👍🏼
En betaalbaar ook.
pi_215461539
Gaat goede kant op AX en Cat ^O^

Mooie jas!

Goeie oplossing met plaids voor Vlinder dat heb ik ook vaak gedaan met katzen :)

Opruimgalores voor Lucky *G*

En jullie dorp/omgeving LHO O+

OmaTele ^O^ en de posters van natuur O+

Wij deden 5 tassen boodschappen t/m vlg week maandag :o . Dinsdag gaan we beginnen, kunnen we nog de restanten opmaken uit de koelkast voor we beginnen met ons PG. :+
pi_215461744
Maatje heeft veel sympathie voor me...
'Dat koekje kun je zeker niet eten he? :9~ '

_O-
pi_215462951
Ha, veel fijne bijlees. Duurzamen hoezen, ziekenhuisiontslagen oma, gastvrije buren, comfortabele waterdichte jassen en niet al te zere kies. Fijn!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215462991
Leuke jas @vlindertje89 en top bankenoplossing

Yeah voor de beterende hand van @AnneX @Cat-astrophe en teleoma

Net terug van bezoek aan kennissen. De 4 jarige (die ik voor het laatst had gezien toen ze 2 was) had gisteren de hele dag gevraagd wanneer ik nou kwam en bleef op schoot zitten.
Helaas de vader van de vrouw moeten vertellen dat het nog heel lang gaat duren voordat ind naar de nareis van zijn vrouw gaat kijken (in de brief staat december 2024, in het ind overzicht april 2026)
Meneer is sinds afgelopen december in Nederland en verstaat vrijwel alles, spreken is vaak engels.
T was ook een lekkere fietstocht met heerlijk weer.
pi_215462998
Vader is gisternacht bij @Isabeau in het ziekhuis afgeleverd en mag er eventjes blijven.

Het blijkt (toch) longontsteking; was afgelopen dagen een paar keer juist uitgesloten. Maar dus toch, bleek uit ct-scan (en niet uit de foto's). Antibiotica lijkt goed aan te slaan dus voorlopig lijkt een en ander de goede kant op te gaan.
pi_215463337
CT scans _O_
  zondag 3 november 2024 @ 17:44:13 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215464011
Vanavond weer bubbelbadje, rail away, een paar lekkere biertjes, toastjes franse kaas en een droog worstje _O_

Dat is me toch een genot joh O+ Moet eens kijken hoe ik dat nog wat verder kan uitbreiden eigenlijk. Misschien een nieuw voetenbadje dat niet na maximaal een uur uit floept :')
  zondag 3 november 2024 @ 17:45:27 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215464045
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 13:24 schreef Tele6 het volgende:
B en ik waren gisteren bij oma. Ze zat zich kapot te vervelen in het ziekenhuis, had eigenlijk nergens meer last van dus de verpleging liet haar ook alles zelf doen qua douchen, aankleden, koffie zetten ^O^

Vandaag heeft m'n tante haar dus ook naar huis mogen brengen *G*

Da's handig want morgenmiddag kan ze gaan bridgen bij de overbuurvrouw :D
INB4 TeleMam "zie je wel, niks aan de hand" :X
  zondag 3 november 2024 @ 18:53:59 #190
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215465707
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2024 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond weer bubbelbadje, rail away, een paar lekkere biertjes, toastjes franse kaas en een droog worstje _O_

Dat is me toch een genot joh O+ Moet eens kijken hoe ik dat nog wat verder kan uitbreiden eigenlijk. Misschien een nieuw voetenbadje dat niet na maximaal een uur uit floept :')
Dat klinkt heerlijk! Kaarsjes er bij?

@Kaatje1, was het dus succesvol om je langere fietstocht op de delen?

Ik ben net pas klaar voor vandaag. Ik moest nog een weekmenu maken, was dat vanochtend vergeten. En dat is juist met wennen aan werk natuurlijk niet handig. Vandaag lag het tempo gelukkig niet zo hoog als gisteren. Maar daardoor dus wel laat klaar.
Spoilers!
pi_215465984
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2024 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:

Klinkt als mijn avond vanaf nu maar dan zonder Rail Away in plaats daarvan een boek.
  zondag 3 november 2024 @ 19:03:18 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215466006
Nee geen kaarsjes :D
  zondag 3 november 2024 @ 19:05:50 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215466069
quote:
10s.gif Op zondag 3 november 2024 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee geen kaarsjes :D
Ja weet ik veel. Mensen vinden dat leuk. Ik snap het ook niet.
Spoilers!
pi_215466120
Zo, eerste hardloopwedstrijdje van mijn leven is een feit *O* mooie route, fantastisch weer en mijn doelen (deelnemen, niet wandelen, onder de 35 minuten, op volgorde van prioriteit :+ ) behaald. En ook nog tijd voor boodschappen en mealprep en visite en De Was vandaag ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 3 november 2024 @ 19:07:52 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215466124
Het bubbelbadje is ook alleen maar voor mijn voeten trouwens, geen hele jacuzzi of zo.
pi_215466152
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 19:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja weet ik veel. Mensen vinden dat leuk. Ik snap het ook niet.
Hoe kan je nu niet van kaarsjes houden O+ een van de vele redenen waarom ik zo van deze tijd van het jaar hou.
pi_215466196
@Lucky_Strike ja het was een goed idee. Toen ik laatst ging fietsen wilde ik ook even ergens gaan zitten maar alle bankjes bezorgden me koude billen. En het was leuk om dit gezin weer te zien. Er komen weinig Nederlanders op bezoek. De 7 jarige wilde van alles vertellen over school en judo en zwemmen, de 4 jarige had een mooi poppenhuis gekregen met haar verjaardag (gezin heeft een pas zodat die dingen goedkoop tweedehands gekocht kunnen worden) en die moest ik natuurlijk bewonderen.
De familie aangeraden om te kijken naar het 17 uur journaal op npo1 (vond vooral opa een goed idee) en toen kregen we het over het jeugdjournaal en bleek dat Zain dat op school kijkt en hij wist niet dat hij dat thuis ook kon zien
pi_215466219
Helemaal eens met @Sarabi 6 kaarsjes en een licht waterval, iedere avond
  zondag 3 november 2024 @ 19:23:45 #199
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215466375
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 19:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Hoe kan je nu niet van kaarsjes houden O+ een van de vele redenen waarom ik zo van deze tijd van het jaar hou.
Ik krijg er last van mijn ogen en longen van. En ik vind het vaak stinken.

Ik snap de gezelligheid er wel van hoor. Maar dat laat ik lekker voor anderen over :)
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 19:11 schreef Kaatje1 het volgende:
@:lucky_strike ja het was een goed idee. Toen ik laatst ging fietsen wilde ik ook even ergens gaan zitten maar alle bankjes bezorgden me koude billen. En het was leuk om dit gezin weer te zien. Er komen weinig Nederlanders op bezoek. De 7 jarige wilde van alles vertellen over school en judo en zwemmen, de 4 jarige had een mooi poppenhuis gekregen met haar verjaardag (gezin heeft een pas zodat die dingen goedkoop tweedehands gekocht kunnen worden) en die moest ik natuurlijk bewonderen.
De familie aangeraden om te kijken naar het 17 uur journaal op npo1 (vond vooral opa een goed idee) en toen kregen we het over het jeugdjournaal en bleek dat Zain dat op school kijkt en hij wist niet dat hij dat thuis ook kon zien
Wat goed O+

Ik reed deze week met een van de nieuwkomers naar zijn nieuwe huis. En hij vroeg waarom er vaak dingen op de weg staan. Hij bedoelde wegversmallingen. Ik vind het zo fascinerend welke dingen er allemaal zo anders of onbekend zijn voor hen.

Ik word ook steeds met mijn neus op mijn privileges gedrukt. Niet alleen kom ik niet uit een oorlog enzo maar ik heb zelfs nooit een huis gehuurd, niet op de begane grond gewoond of in de bijstand gezeten. Ik ben allemaal dingen voor Z aan het uitzoeken die ik zelf ook niet weet. Erg leerzaam.
Spoilers!
pi_215466502
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 19:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik krijg er last van mijn ogen en longen van. En ik vind het vaak stinken.

Ik snap de gezelligheid er wel van hoor. Maar dat laat ik lekker voor anderen over :)
[..]

Ahh begrijpelijk :)
pi_215466793
Ik krijg de hele tijd reclame van de mormoonse kerk? Hoe target die mij. Algorithm dumb. Dumb dumb dumb dumb.

Wel krijg ik de reclames tweetalig. Smart smart smart smart.
pi_215466885
De kaarsjes hier zijn (goede) nepperts met oplaadbare batterijen. Dus ook geen viezigheid in huis.

Herinner me nog een verhaal van een nieuwkomer die met zijn begeleider op maandagochtend om 7 uur naar het ziekenhuis in Zevenaar ging, over de snelweg met een tegenliggende file. Hij vroeg zich af wat iedereen zo vroeg deed, waarom dan niet wat later :D
Daar loop ik ook nog wel tegenaan dat dingen zo anders zijn. En dan vandaag ook nog een gezin met kinderen , dan weet ik het nog minder, maar die twee genieten op school. De vader heeft weer een baan gevonden, is eigenlijk accountant maar werkt nu in een foil and paper fabriek. Zij is, samen met een jobcoach, te zoeken naar een opleiding voor apothekersassistent, maar moet nog eerst op B2 Nederlands spreken. Zij is van huis uit apotheker.

Maar het is wel goed voor ons, geprivilegieerde mensen, om onze benen onder andermans tafel te steken.
Dat meiske was zo blij met haar poppenhuis en het jochie dat ik op insta had gezien dat hij goed kon judoën “kijk jij dan speciaal naar mij”?
pi_215466891
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 19:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Hoe kan je nu niet van kaarsjes houden O+
Neem een fijnstofmeter.
  zondag 3 november 2024 @ 19:57:22 #204
63722 z80
I fink you freaky
pi_215466969
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 19:51 schreef Kaatje1 het volgende:
De kaarsjes hier zijn (goede) nepperts met oplaadbare batterijen. Dus ook geen viezigheid in huis.

Herinner me nog een verhaal van een nieuwkomer die met zijn begeleider op maandagochtend om 7 uur naar het ziekenhuis in Zevenaar ging, over de snelweg met een tegenliggende file. Hij vroeg zich af wat iedereen zo vroeg deed, waarom dan niet wat later :D
Daar loop ik ook nog wel tegenaan dat dingen zo anders zijn. En dan vandaag ook nog een gezin met kinderen , dan weet ik het nog minder, maar die twee genieten op school. De vader heeft weer een baan gevonden, is eigenlijk accountant maar werkt nu in een foil and paper fabriek. Zij is, samen met een jobcoach, te zoeken naar een opleiding voor apothekersassistent, maar moet nog eerst op B2 Nederlands spreken. Zij is van huis uit apotheker.

Maar het is wel goed voor ons, geprivilegieerde mensen, om onze benen onder andermans tafel te steken.
Dat meiske was zo blij met haar poppenhuis en het jochie dat ik op insta had gezien dat hij goed kon judoën “kijk jij dan speciaal naar mij”?
Ik ken het van het uit elkaar vallen van Joegoslavië. Toen hebben we ook een gezin geholpen.
Wat voor "ons" normaal is, is een paar landen verderop al totaal anders.
En de gekke dingen in de Nederlandse taal. Woorden met meerdere betekenissen. En Alles is lekker.
pi_215466977
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2024 19:51 schreef sigme het volgende:

[..]
Neem een fijnstofmeter.
Liever niet :D
Als ik met alles moet stoppen wat ongezond voor me zou zijn, weet ik niet of ik het leven nog erg leuk zou vinden.
pi_215467478
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 19:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Als ik met alles moet stoppen wat ongezond voor me zou zijn, weet ik niet of ik het leven nog erg leuk zou vinden.
_O_
pi_215467690
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 19:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik heb de nepperts niet vanwege gezondheid maar ook uit kostenoverweging. En de niet meer de stank en de schonere ramen zijn een flinke plus gebleken.
pi_215467869
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 20:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
_O_
Ookal zou iets minderen geen kwaad kunnen :D

quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb de nepperts niet vanwege gezondheid maar ook uit kostenoverweging. En de niet meer de stank en de schonere ramen zijn een flinke plus gebleken.
Ja, ik vind het ook wel echt duur. Dus maar 1 grote blokkaars of 3 waxinelichtjes, anders wordt het te duur.
pi_215468065
Ik ben niet zo van de sfeerverlichting. Want ik wil graag goed kunnen zien wat ik doe. Maar bij zoveel licht zijn kaarsjes amper meer te zien. Dan maar geen kaarsjes ^O^

B is veel meer van de sfeerdingetjes. Die heeft in december wel kaarsjes en in zijn huis staat dat wel leuk O+

Ik heb 'm vandaag de pindakaas adventskalender gegeven en hij was heel erg verrast en blij O+

Nou nog een hele maand tot het december is :(
pi_215468138
Ik heb echt overal sfeer verlichting, zelfs in de keuken. Wel kan er veel verlichting aangezet worden zodat er genoeg licht is. Voor lezen gebruik ik de ereader waar verlichting in zit, de laptop/ipad geven ook genoeg licht. En mocht ik toch meer licht nodig hebben kan dat met de eettafel lamp met een dimmer.

Zo, de machine en accessoires zijn verkocht en worden morgen opgehaald. Iets ingeleverd maar nu hoef ik niet te leuren met de accessoires.
  zondag 3 november 2024 @ 22:48:06 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215469182
over sfeer verlichting gesproken, wanneer gaat men de kerst spullen uit de kast trekken :?
pi_215469227
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2024 22:48 schreef Barreltje het volgende:
over sfeer verlichting gesproken, wanneer gaat men de kerst spullen uit de kast trekken :?
Ik heb het hele jaar (en al jaren) kerstlampjes in de vensterbank liggen (ook ipv kaarsen). Maar de echte kerstspullen niet voordat sint weg is
pi_215469387
quote:

[..]
Ik had haar op de lunch bij mij thuis en daardoor delen wij een tegelleverancier.
Ze heeft zelfs Mrs V en het gebroed ontmoet.
*)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215469715
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 23:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik had haar op de lunch bij mij thuis en daardoor delen wij een tegelleverancier.
*)
Bij jou thuis!? Wat eng!😉
pi_215469759
quote:
*)
:o
pi_215469781
quote:

[..]
*)
Wauw @Lucky_Strike heeft wel (bij iedereen) een streepje voor
  maandag 4 november 2024 @ 00:50:26 #217
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215470076

Was ik nog op de Argentijnse TV ook :D

Die brilkikker, met Verstappen op de achtergrond hehe
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_215470515
And we're back to this.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 4 november 2024 @ 06:20:52 #219
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215470551
:O
Ja hoi
Slechte nacht is slecht. Had ik ook nog poes in de bijkeuken opgesloten, dus geen voetenwarmer :+

Maar goed.nieuw ritme, want er moet weer gesport worden :Y)
  Moderator maandag 4 november 2024 @ 06:27:30 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215470564
quote:
Na 5 december natuurlijk
pi_215470652
Goedemorgen. Ik heb m'n trein net gehaald. En het is er niet heel druk *G*
  maandag 4 november 2024 @ 07:20:21 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215470658
Ik ga ook eens wat proberen. Had liever thuis gewerkt maar allez.
pi_215470680
Moggel.

Auto naar garage voor grote beurt in werkstad, vandaar uit een leenfiets naar werk. 8 minuten fietsen, moet lukken.
Wel benieuwd wat dat voor barrel (sorry barrel) is. *)
pi_215470692
Die Escher gisteravond bij K en K _O_ :D :o
pi_215470727
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 00:50 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]

Was ik nog op de Argentijnse TV ook :D

Die brilkikker, met Verstappen op de achtergrond hehe
Zo blijk ik gevelbreed op de lokale bioscoop te hangen.

Opnames van een plaatselijke buitenvoorstelling worden in de bioscoop vertoond. Promofoto is gemaakt toen ik er was. Ik zat op een prominente (naast een) invalidenplek. In de regen. Dus ik ben een groene poncho bult _O-
pi_215470730
quote:

[..]
*)
Lucky (is een meet)sletje :D
En @JFlip was er zeker ook bij?
pi_215470737
Vakantie voorbij. Aan het werk.
Meteen twee overleggen dus ik ga maar eens inlezen. Gelukkig wel online dus thuiswerkdag.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2024 @ 07:53:34 #228
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215470773
Ook weer aan het werk. Deze week nog relatief rustig, en daarna vol gas richting kerst.
  maandag 4 november 2024 @ 07:57:29 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215470791
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 07:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zo blijk ik gevelbreed op de lokale bioscoop te hangen.

Opnames van een plaatselijke buitenvoorstelling worden in de bioscoop vertoond. Promofoto is gemaakt toen ik er was. Ik zat op een prominente (naast een) invalidenplek. In de regen. Dus ik ben een groene poncho bult _O-
Pics!
pi_215470847
quote:
Hier komt ie er denk ik over twee weken. Ik hou van kerstsfeer en vind Sinterklaas voor kinderen en die heb ik niet dus hoef ik daar ook niks mee te doen.
pi_215471088
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 07:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En @:Jflip was er zeker ook bij?
Dit is wel waar ja :')
Spoilers!
pi_215471109
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 07:34 schreef Blues het volgende:
Ja die was tof! Wij hebben een reproductie hangen in huis, maar deze was ook wel erg mooi. Voor 5 gulden bij de kringloop :o.
  maandag 4 november 2024 @ 09:29:06 #233
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215471309
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 08:14 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Hier komt ie er denk ik over twee weken. Ik hou van kerstsfeer en vind Sinterklaas voor kinderen en die heb ik niet dus hoef ik daar ook niks mee te doen.
Wij doen hem ook meestal rond die tijd. :Y
Nu gaan we eind november nog een weekje op vakantie, dus ik denk dit keer daarna. Tegen de after vakantie dip. ;(
pi_215471346
quote:
Welke kerstspullen? :+

Ik heb weinig met kerst, ik zou wat kerstlampjes opzich nog wel gezellig vinden maar dan moet ik dat weer helemaal ophangen enzo..
Kerstboom is hier geen optie. Echte ben ik allergisch voor. Neppe zou in theorie kunnen, maar laatste keer dat ik die had staan (2019, ex hield wel van kerst) was dat vooral kattenklimmeubel en dus niet echt een succes. Kerstboom en alle kerstspullen zijn dus met ex meeverhuisd.

Verder goedemorgen en groetjes van mijn duo O+ (en als bonus klein beetje zicht op mijn nieuwe bank'hoes')

pi_215471370
Bank ziet er goed uit @vlindertje89 _O_
pi_215471510
Ik leerde gisteren dat het Andromeda universum met het blote oog te zien is, in de lucht aanzienlijk groter dan de maan :o

Aangezien ik straks in een van de donkerste gebieden van Europa woon, maar eens wat pogingen doen met exposure stacking om er toffe fotos van te maken.
pi_215472202
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 07:29 schreef Blues het volgende:
Moggel.

Auto naar garage voor grote beurt in werkstad, vandaar uit een leenfiets naar werk. 8 minuten fietsen, moet lukken.
Wel benieuwd wat dat voor barrel (sorry barrel) is. *)
Pfoe terugtraprem en geen batterij :D
pi_215472577
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 11:10 schreef Blues het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Dat is weer wennen. Nog steeds acht minuten zonder electriek?

Kerstboom niet meer. Geen ruimte voor in de stal. Wel het een en ander aan sfeer dingen. Ruimt zo lekker op na 1 januari. 🎄

Andromeda ? Straks even googelen.
In principe is het best wel donker aan de achterkant, uitkijkend over de polder.
Buurman heeft gelukkig nu een tijdklok op zijn buitenlicht gezet. Dan is het donker van 23 tot 6 uur. 8)7

In beeld: op de fb van het theater een arm en stukje zijkant van het hoofd…krijg ik een berichtje van een bekende of ik dat ben! B-)
pi_215472647
quote:

[..]
[ link | afbeelding ]
Een oude ov-fiets. Die zijn super fijn.
pi_215472650
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 11:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat is weer wennen. Nog steeds acht minuten zonder electriek?

Kerstboom niet meer. Geen ruimte voor in de stal. Wel het een en ander aan sfeer dingen. Ruimt zo lekker op na 1 januari. 🎄

Andromeda ? Straks even googelen.
In principe is het best wel donker aan de achterkant, uitkijkend over de polder.
Buurman heeft gelukkig nu een tijdklok op zijn buitenlicht gezet. Dan is het donker van 23 tot 6 uur. 8)7

In beeld: op de fb van het theater een arm en stukje zijkant van het hoofd…krijg ik een berichtje van een bekende of ik dat ben! B-)
Andromeda zijn onze dichtstbijzijnde buren, een paar miljard lichtjaar verderop. Te zien nabij het steelpannetje.
pi_215472796
Aanrader is de app Sky Tonight. Dan weet je ook wat je ziet.

Ik vond het verbazend hoeveel je méer ging zien na een half uur buiten in absoluut donker (in het dark sky gebied Lauwersoog). Dan moet je alleen de app niet gebruiken want dan went je oog niet aan het donker.
pi_215472935
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 12:12 schreef Tuindier het volgende:
Aanrader is de app Sky Tonight. Dan weet je ook wat je ziet.

Ik vond het verbazend hoeveel je méer ging zien na een half uur buiten in absoluut donker (in het dark sky gebied Lauwersoog). Dan moet je alleen de app niet gebruiken want dan went je oog niet aan het donker.
Ik heb starwalk 2 :)

En woon straks in die zwarte vlek rechts-boven Portugal:

pi_215472971
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2024 12:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik heb starwalk 2 :)

En woon straks in die zwarte vlek rechts-boven Portugal:

[ afbeelding ]
Wat zijn die vlekken in de Noordzee tussen Schotland, Noorwegen en Nederland in? Daar is meer lichtvervuiling dan Mallorca.
pi_215473006
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 12:28 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Wat zijn die vlekken in de Noordzee tussen Schotland, Noorwegen en Nederland in? Daar is meer lichtvervuiling dan Mallorca.
Shell?
pi_215473024
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2024 12:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Shell?
Zat ook te denken aan boorplatforms. Die veroorzaken dan wel heftig veel lichtvervuiling.
pi_215473035
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 12:36 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Zat ook te denken aan boorplatforms. Die veroorzaken dan wel heftig veel lichtvervuiling.
Dit lijkt een aardige match:

pi_215473061
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 07:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En @:Jflip was er zeker ook bij?
Nein Mann
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215473377
J gaat volgende maand een week naar de VS voor zijn werk. Ik vind dat helemaal niet grappig eigenlijk ;(
Spoilers!
pi_215473438
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
J gaat volgende maand een week naar de VS voor zijn werk. Ik vind dat helemaal niet grappig eigenlijk ;(
Vanwege de huidige politieke dingen daar of 'gewoon' omdat'ie weg is?
pi_215473475
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2024 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Vanwege de huidige politieke dingen daar of 'gewoon' omdat'ie weg is?
Dat laatste. Hij hoeft niet in een gebied te zijn waar mogelijk gereld wordt dus dat zal wel meevallen.
Spoilers!
pi_215473546
quote:
Hartstikke gaaf toch en ook leerzaam voor jou.
pi_215473587
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Hartstikke gaaf toch en ook leerzaam voor jou.
Sommige mensen hebben een hoop belangrijke dingen niet geleerd.

@Lucky_Strike is daarbij nou niet echt de persoon waarbij ik daaraan denk.
pi_215473588
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat laatste. Hij hoeft niet in een gebied te zijn waar mogelijk gereld wordt dus dat zal wel meevallen.
Herkenbaar. Ik probeer het dan altijd maar aantrekkelijk te maken door die dingen te eten die hij niet graag heeft. Ik ben een prima onafhankelijke vrouw maar het is gewoon leuker als mijn man er ook is.

Dit helpt niet natuurlijk.
  maandag 4 november 2024 @ 13:55:35 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215473658
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 07:34 schreef Blues het volgende:
Was dat een herhaling? Zie hem (nog?) niet online staan bij TK&K

Edit
https://www.avrotros.nl/a(...)kunst-en-kitsch~751/

[ Bericht 12% gewijzigd door Jan_Onderwater op 04-11-2024 14:02:30 ]
  maandag 4 november 2024 @ 14:07:07 #255
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215473747
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:46 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Herkenbaar. Ik probeer het dan altijd maar aantrekkelijk te maken door die dingen te eten die hij niet graag heeft. Ik ben een prima onafhankelijke vrouw maar het is gewoon leuker als mijn man er ook is.

Waarom moet ik nu aan al die arme kerels die "zoooo gezellig" mee moeten naar bv de Ikea, de intratuin kerstshow 2024? * Wegduik *
pi_215473987
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 14:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom moet ik nu aan al die arme kerels die "zoooo gezellig" mee moeten naar bv de Ikea, de intratuin kerstshow 2024? * Wegduik *
Geen idee?
pi_215473991
quote:

[..]
Wat bedoel je? (Oprecht. Mis ik een deel van de zin?)
pi_215474018
Ik snap het ook echt niet? :?
  maandag 4 november 2024 @ 14:34:02 #259
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215474036
Was een flauw plaag grapje, laat maar.
pi_215474213
quote:

[..]
Deze arme kerel stelde gisteren voor om naar Ikea te gaan :X Ok, alleen naar de servicebalie en alleen maar omdat er een goede afhaaltoko vlakbij zit maar toch.
Spoilers!
pi_215474220
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:46 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Een van de eerste dingen die ik dacht was "kaasfondue *O* "
Spoilers!
pi_215474407
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zou voor mij reden tot scheiding zijn :7

Maar ik ben inmiddels alweer in een pestbui *O* }:|
Voor mijn vakantie een bult aan regelwerk netjes vastgelegd, overgedragen, gevraagd het bij te houden. Nog flink doorgewerkt om iets recht te zetten wat niet door mijn toedoen mis ging.
En ik kom terug bij totale onduidelijkheid. Waar ik vandaag mee aan de slag moest. Maar dat kan dus niet he? Of beter gezegd… dat doe ik niet. Want als ik uitga van de foute info ga ik (weer) dingen dubbel doen.
Deze week maar eens met collega babbelen over wederzijdse verwachtingen en werkwijze.

Andere collega kwam ook met achterstand, waar ik ervan uitging dat ze in staat was dat zelf bij te houden… nee dus.

En inmiddels ook kaakpijn, ugh. Niks wat een paracetamolletje niet beter maakt, maar na het succesverhaal van gisteren dacht ik te kunnen stoppen met snoepen.

Wel mooi bewijs dat ik me niet aanstel met de week die ik me ziekmeld over 2,5 week.

O, en de kat is aan het zeuren. Inclusief schoot op, schoot af. Irritant.

Hoest verder hier? O+
pi_215474441
En intussen een vriendin aan het geruststellen die ook een implantaat krijgt. Heeft 34663 vragen, ik vermoed wat tandarts angst.
pi_215474491
quote:

[..]
[ link | afbeelding ]
Valt tegen he!? Ik reed recent ook zo’n ding.
Zo te zien had jij in ieder geval geen electronisch slot. Niet. Te. Snappen.
Lag uiteraard niet aan mij :7
  maandag 4 november 2024 @ 15:19:54 #265
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215474511
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 15:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
En intussen een vriendin aan het geruststellen die ook een implantaat krijgt. Heeft 34663 vragen, ik vermoed wat tandarts angst.
Heb drie implantaten, met verdoving voel je niets. Een wortelkanaalbehandeling, das pas kut
pi_215474515
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 12:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nein Mann
Ha! Die was wel bij ’mijn’ sushi *)
pi_215474555
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heb drie implantaten, met verdoving voel je niets. Een wortelkanaalbehandeling, das pas kut
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wortelkanaal voel je ook niks van (daarna wel een tikje, net als nu). Alleen dat duuuuurt en duuuurt. Ik ben niet gemaakt om ruim een uur met den bek open te liggen.
Kies trekken en implantaat plaatsen was sneller.

Alleen dan weer een tikje naar dat de verdoving uitgewerkt begon te raken toen hij de hechtingen zette. Drie prikjes en evenzoveel draadjes door je tandvlees voelen gaan… bijzonder. (Heb ik maar niet tegen vriendin gezegd) Maar drie prikjes verdoving erbij was ook onzin.
pi_215474590
En kerst komt uiteraard na Klaas. Al denk ik dat ik de boom binnenkort wel vast in de woonkamer ga neerleggen. Hoef ik er dan niet mee de trap op te slepen.
pi_215474707

Pro-tip.
Als de onderkant van je bakje sushi blijft plakken, en alles lazert er uit, dan lijkt het veel meer sushi als je het vervolgens terug gooit op het bakje.
pi_215474708
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 15:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

Valt tegen he!? Ik reed recent ook zo’n ding.
Zo te zien had jij in ieder geval geen electronisch slot. Niet. Te. Snappen.
Lag uiteraard niet aan mij :7
Vooral bergie op dacht ik: oh ja zo voelde dat _O- Conditie was goed, dat dan weer wel *G*
Haha, hier een old skool sleuteltje. Dat snapte ik *)

Ze hebben nog niet gebeld van de garage.
Hou mn adem in. APK-grote beurt. Banden? :B :B
  maandag 4 november 2024 @ 15:46:29 #271
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215474765
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2024 15:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Pro-tip.
Als de onderkant van je bakje sushi blijft plakken, en alles lazert er uit, dan lijkt het veel meer sushi als je het vervolgens terug gooit op het bakje.
Sexy Sushi?

Voor de mensen die het frans beheersen, hilarisch
pi_215474892
Auto goedgekeurd O+
Ga lekker eerder weg van werk, op de kwikfiets naar garage *G*
pi_215474899
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 15:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
En kerst komt uiteraard na Klaas. Al denk ik dat ik de boom binnenkort wel vast in de woonkamer ga neerleggen. Hoef ik er dan niet mee de trap op te slepen.
Ballen erop leggen, klaar ~:) ~:)
  maandag 4 november 2024 @ 16:07:42 #274
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215474981
Zo, weer terug in Mar del Plata. Het was me een vluchtje wel... Toen de deuren dichtgingen en de purser (of hoe heet zo iemand tegenwoordig) ons welkom heette, bla bla bla, deze vlucht duurt 1 uur n 20 minuten... Wait, what?? Het is maar 50 minuten jonguh! Zit ik in het verkeerde vliegtuig? :o Vertrokken met een beetje vertraging (15 minuten ofzo).

In de tussentijd (met de Familie Knots voice-over) was vrouwlief al vertrokken van huis om mij op te halen, want het is immers maar een kort vluchtje. En op het vliegveld aangekomen zat ze maar te wachten... en te wachten... en te wachten... Toch maar eens binnen gaan vragen, waar ook helemaal niemand was, apart. De enige dame bij de incheckbalie: "Oh ja, nou die vlucht, nou... eh... die is wel in de lucht hoor. Heus... Maar hij is nogal vertraagd, hij moet tussen de vele onweersbuien slalommen, dus dat gaan nog wel even duren..."

En ik zat hoog en droog, maar vond het al apart dat ie "de verkeerde kant op " draaide. Turbulentie viel de eerste 20 minuten wel mee, dus ik zat te knikkebollen. Een klein kwartiertje later... BAM! Schudden als een gek, naar beneden kletteren, weer hard omhoog, mensen gillen, dit dat alles 8)7 Ik was wel gelijk klaarwakker hehe. Was maar kort overigens, minuut of 5, daarna weer redelijk rustig, gewoon normale turbulentie. En bij het aanvliegen op Mar del Plata nog wat schuddebuiken en lekker crosswind landing, maar goed te doen. Denk wel dat er een paar mensen hun onderbroek moesten verschonen in het toilet :D

Anyway, ik ben dus weer thuis. En niemand in het vliegtuig herkende me van tv gistermiddag, belachelijk, kreeg ook geen upgrade (vliegtuig zat bomvol) :(

Edit: Hm, Flightradar raakte er ook van in de war kennelijk, die geeft aan dat we midden uit de stad vertrokken en na een tijdje verdwijnen we ook van de kaart. Laat ik nou net dit weekend een paar afleveringen van LOST hebben gekeken :o Het komt wel dichtbij zo :X

[ Bericht 10% gewijzigd door flipsen op 04-11-2024 16:20:50 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_215475174
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2024 @ 17:04:41 #276
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215475446
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Deze?

Of

Deze?

Eerste werkdag met nog altijd een verkoudheid. Heb het overleefd. >:O Maar ben nu wel op... Zo even wat yoga en dan optijd mn nest in.

[ Bericht 22% gewijzigd door borisz op 04-11-2024 17:12:37 ]
pi_215475621
quote:
6s.gif Op maandag 4 november 2024 17:04 schreef borisz het volgende:

[..]
Deze?
[ afbeelding ]

Of
[ afbeelding ]
Deze?

Eerste werkdag met nog altijd een verkoudheid. Heb het overleefd. >:O Maar ben nu wel op... Zo even wat yoga en dan optijd mn nest in.
Jaaaa. Dat was echt geweldig O+

Ik ben ook gaar. Gelukkig niet verkouden, sterkte daarmee. Bedankt voor de yoga-reminder. Ik sta nu op en ga op de mat liggen.
Spoilers!
pi_215475632
Oeh @borisz ik krijg meteen zin in die kaasfondue. Wat was dat allemaal lekker (en ontzettend gezellig)

Pfff blij dat je veilig thuis bent @flipsen

@Lucky_Strike snap dat het niet leuk is, maar heeft hij tijd om boodschappen te doen? Dan een smakelijk lijstje maken.

Wat een gedoe zeg @Cat-astrophe Doet me een beetje denken aan collega's toen ik tig jaar geleden ging verhuizen. Had een overzicht gemaakt, allemaal mappen, mappen genummerd, voor iedere map een lijstje wat er mee moest. Was nog niet in mijn nieuwe huis (zonder telefoon) toen mijn moeder kwam fietsen dat collega gebeld had waar dit/dat/zus/zo lag, ze moest doen, leidinggevende had gezegd dat ze mij moest bellen.
Kende de pappenheimers, dus had het lijstje ook bij me. Nummers doorgegeven (mocht de mobiel van de verhuizer lenen) en opgehangen. Ze hebben 3 weken lang niet meer durven bellen _O-

Drukke bedoening vandaag. Men had afspraken voor mij gemaakt maar er niet bij verteld waar het voor was. Dus voorbereiden ho maar en er was ook geen tolk beschikbaar. Handen en voeten en google translate. We zijn eruit gekomen. Maar dan weet weer meteen hoe moeilijk het leven voor deze mensen moet zijn om hier te komen.

De doos met jas lag bij de voordeur. Gepast, misschien iets te lang, maar da's wel lekker op de fiets. Dus ik hou 'm wel.
pi_215475655
quote:
10s.gif Op maandag 4 november 2024 16:07 schreef flipsen het volgende:
Zo, weer terug in Mar del Plata. Het was me een vluchtje wel... Toen de deuren dichtgingen en de purser (of hoe heet zo iemand tegenwoordig) ons welkom heette, bla bla bla, deze vlucht duurt 1 uur n 20 minuten... Wait, what?? Het is maar 50 minuten jonguh! Zit ik in het verkeerde vliegtuig? :o Vertrokken met een beetje vertraging (15 minuten ofzo).

In de tussentijd (met de Familie Knots voice-over) was vrouwlief al vertrokken van huis om mij op te halen, want het is immers maar een kort vluchtje. En op het vliegveld aangekomen zat ze maar te wachten... en te wachten... en te wachten... Toch maar eens binnen gaan vragen, waar ook helemaal niemand was, apart. De enige dame bij de incheckbalie: "Oh ja, nou die vlucht, nou... eh... die is wel in de lucht hoor. Heus... Maar hij is nogal vertraagd, hij moet tussen de vele onweersbuien slalommen, dus dat gaan nog wel even duren..."

En ik zat hoog en droog, maar vond het al apart dat ie "de verkeerde kant op " draaide. Turbulentie viel de eerste 20 minuten wel mee, dus ik zat te knikkebollen. Een klein kwartiertje later... BAM! Schudden als een gek, naar beneden kletteren, weer hard omhoog, mensen gillen, dit dat alles 8)7 Ik was wel gelijk klaarwakker hehe. Was maar kort overigens, minuut of 5, daarna weer redelijk rustig, gewoon normale turbulentie. En bij het aanvliegen op Mar del Plata nog wat schuddebuiken en lekker crosswind landing, maar goed te doen. Denk wel dat er een paar mensen hun onderbroek moesten verschonen in het toilet :D

Anyway, ik ben dus weer thuis. En niemand in het vliegtuig herkende me van tv gistermiddag, belachelijk, kreeg ook geen upgrade (vliegtuig zat bomvol) :(

Edit: Hm, Flightradar raakte er ook van in de war kennelijk, die geeft aan dat we midden uit de stad vertrokken en na een tijdje verdwijnen we ook van de kaart. Laat ik nou net dit weekend een paar afleveringen van LOST hebben gekeken :o Het komt wel dichtbij zo :X
OMG :o :X :X :X
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2024 @ 17:28:47 #280
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215475664
De eerste foto is de fondue bij Henk van Café 't Halve Maatje te Rotterdam. Crew/ESF-meet. Hier verdwenen de ribben ook in de kaasfundue :9. En dat was :9.
De tweede is bij Haagse Bluf eveneens Rotterdam. CUL-meet.
Beide meets al weer vijf jaar geleden.
pi_215475739
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:28 schreef borisz het volgende:
De eerste foto is de fondue bij Henk van Café 't Halve Maatje te Rotterdam. Crew/ESF-meet. Hier verdwenen de ribben ook in de kaasfundue :9. En dat was :9.
De tweede is bij Haagse Bluf eveneens Rotterdam. CUL-meet.
Beide meets al weer vijf jaar geleden.
Jeetje, zo lang al weer. Het was allebei zo lekker :9~ Spareribs dippen in kaasfondue was echt een briljant idee. Ik mis Henk wel hoor.

Dus yoga. Echt nu.
Spoilers!
pi_215475746
Jasses @flipsen fijn, dat je weer thuis bent.

@Blues en dat de grote beurt meeviel w/
Deze auto hebben jullie al weer een tijdje?

@Lucky_Strike voordat je het weet, is J weer thuis. *;
  Moderator maandag 4 november 2024 @ 17:47:49 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215475825
quote:
Inderdaad, die CO2 uitstoot, weer een paar jaar geen vliegvakantie :P

Op dit moment zitten 4 collega's in de VS, omgeving Houston. Ach ja, ze zullen wel ergens in de middle of nowhere zitten, dus zal wel meevallen.
pi_215475834
Oja…zaterdag dus een mail naar Vattenfall over stukke infrarood paneel binnen de garantietermijn ( 22 november😎).
Vanmorgen om half negen gebeld, ‘doorgezet’ / mail naar juiste afdeling, die voor mij niet bereikbaar was.
Om 13 uur gebeld door haar collega: retourneren ( ha, de doos is er nog) en mondelinge instructies.
Om 16 uur mail van de juiste afdeling met zendinstructies.
Repareren (???) kan 3 weken duren.

Morgenvroeg met de post. w/
pi_215475852
Vakantie aanvraag en dagen dat ik niet beschikbaar ben bij werk2 aangegeven (poging tot…). Want het systeem kan niet omgaan met mijn soort contract :')
Als ik pech heb bonjour ik op papier in een half jaar door mijn vakantie uren heen terwijl ik tegelijkertijd giga veel overuren ga opbouwen. Op papier dan.

Topdag :')
  Moderator maandag 4 november 2024 @ 17:51:20 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215475864
Ik dacht dat St Antonio middle of nowhere was, maar dat heeft ook nog meer inwoners als Amsterdam _O-
pi_215475916
Alle spullen van de kenwood zijn opgehaald. Toch wel raar, zoveel mee gemaakt en plezier van gehad. Maar ook veel ruimte in de laden en da's ook wel heel erg fijn.
Jong stel heeft het gekocht. Zij willen vooral veel brooddeeg ermee maken, maar ook steeds meer koken en dan zijn accessoires voor weinig geld best handig.
pi_215476141
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 17:38 schreef AnneX het volgende:

@:Blues en dat de grote beurt meeviel w/
Deze auto hebben jullie al weer een tijdje?

Onze Fiat Punto hebben we nu 6jr, die is in totaal 8 jr. oud.
Zo'n fijne auto O+
pi_215476171
Ik heb in tijden niet meer zo lekker geyogaad (hoe schrijf je dat?) O+

Welkom terug op aarde @flipsen :o
Spoilers!
pi_215476209
Geyoogaaid :D ?
pi_215476224
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 17:51 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat St Antonio middle of nowhere was, maar dat heeft ook nog meer inwoners als Amsterdam _O-
Miami dan maar weer zoiets als Utrecht of den Haag.
  Moderator maandag 4 november 2024 @ 18:45:52 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215476266
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2024 18:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Miami dan maar weer zoiets als Utrecht of den Haag.
Maar de hele agglomeratie 4,5 miljoen.
Soms wordt een plekje gewoon bekend, Dubrovnik is kleiner dan Emmen.
  maandag 4 november 2024 @ 18:49:15 #293
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215476290
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 17:51 schreef derLudolf het volgende:
Je kan er wel, net als in Amsterdam, in het centrum een leuke tripje maken met een bootje over de 'grachten', die dwars door de stad lopen.

San Antonio heeft een eigen Sea World- en Six Flags park. En ten noordoosten ervan de grootste outlet mall die ik ooit in de USA heb bezocht.
San Antonio is verre van een vlek op de landkaart…
pi_215476303
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 15:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ha! Die was wel bij ’mijn’ sushi *)
Maar die maakt je niet zelf :{w
En je smeerde haar geen tegels aan. En vast nog meer, maar ik weet niet meer wat.
pi_215476525
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 18:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar die maakt je niet zelf :{w
En je smeerde haar geen tegels aan. En vast nog meer, maar ik weet niet meer wat.
En nu is het klaar :(

Morgenmiddag na school.
Jij en ik.
Achter het fietsenhok.

Neem een secondant mee :7
  maandag 4 november 2024 @ 19:14:19 #296
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215476536
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 19:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Morgenmiddag na school.
Jij en ik.
Achter het fietsenhok.

* flipsen pakt alvast een emmer popcorn *O*
pi_215476553
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 19:14 schreef flipsen het volgende:

[..]
* flipsen pakt alvast een emmer popcorn *O*
Zout of zoet?
  maandag 4 november 2024 @ 19:52:30 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215476970
:O maar weer eens berevroeg naar bedje toe straks
pi_215477166
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 19:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Morgenmiddag na school.
Jij en ik.
Achter het fietsenhok.

:{w
Ik hoef me niet te verstoppen achter het fietsenhok, ik verdedig mijn eer vol trots in het openbaar
pi_215477171
Een peukje in het fietsenhok daarentegen..
pi_215477176
Of een lekker wijf m/v :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')