Ja bizar slechte fysiek dit jaar.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:36 schreef hhh38 het volgende:
Ueda hamstringblessure. Ik heb het idee dat we onze Head of Performance missen
Nu is het wel vaker billenknijpen dit seizoen bij standaardsituaties tegen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is een gedeelde fout inderdaad. Als Ueda gewoon goed opgesteld staat hoeft Wellenreuther hem ook niet precies na de stuit te vangen.
Ik vind dat echt geen keepersfout. Die eerste is wel een slechte keuze maar gezien de situatie ook niet geheel onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is een gedeelde fout inderdaad. Als Ueda gewoon goed opgesteld staat hoeft Wellenreuther hem ook niet precies na de stuit te vangen.
Klopt, maar Feyenoord heeft de hele wedstrijd nauwelijks wat gecreëerd, pas in blessuretijd kregen ze een grote kans (terwijl Ajax via Weghorst op 0-3 had moeten komen, maar die Wellenreuter van jullie wel knap redding bracht).quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:19 schreef Vis1980 het volgende:
Hoewel Ajax gretig en tactisch in orde was, is het toch echt Wellenreuter die twee keer enorm in de fout gaat en dan kun je nog zoveel plannen hebben, maar loop je achter de feiten aan.
Bij Bijlow wist je wel vaak dat hij het hoge balletje had bij een corner. Dit seizoen voelt dat toch wel heel vaak anders.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:43 schreef Haringkop het volgende:
Opzich is een keeper ook verantwoordelijk voor de organisatie bij dat soort situaties
Bijlow is in vrijwel alles een betere keeper. Alleen zijn blessuregevoeligheid is ontzettend klote. Maar ik zou hem nu zo langzamerhand wel gaan brengen al lijkt het erop dat dit niet gaat gebeuren. Wellenreuther heeft ons best wat tegendoelpunten gekost.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Bij Bijlow wist je wel vaak dat hij het hoge balletje had bij een corner. Dit seizoen voelt dat toch wel heel vaak anders.
Ik weet als speler nog hoe belangrijk een betrouwbare doelman is. Terwijl ik aanvaller was. Echt wordt beetje onderschat denk ik.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Bij Bijlow wist je wel vaak dat hij het hoge balletje had bij een corner. Dit seizoen voelt dat toch wel heel vaak anders.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik genoten heb van PrIskeBalL.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:18 schreef Wotte het volgende:
Priske: 'Feyenoord domineerde aardig, maar we gaven twee goals weg'
De Deense Frank de Boer @:caland
Toen ze er met twee man uit waren en Hang in Boom die bal van de lijn haalde was ook wel een kansje. Dit had niets van een typische 0-0 wedstrijd ook.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:16 schreef alopio het volgende:
[..]
Als die keeper gewoon die 2 fouten niet maakt ga je met 0-0 de rust in. Welke kansen heeft Ajax nog meer gehad dan.
Eigenlijk was het gewoon een slechte wedstrijd. Was niet leuk om te zien. Typische 0-0
Maar volgens types als @Caland was die roulatie totaal debiel. En nu is het opeens een argument dat ze wel goed voor dag kwamen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:28 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Mwah, daar kan het fysieke aspect toch prima een onderdeel van zijn. De basis van Ajax heeft het weekend niet gespeeld. Onze basis heeft twee zware wedstrijden tegen Benfica en Utrecht in de benen, hoezo zou dat geen rol spelen in de uitvoering?
Had het idee dat die verdediging die er vorig jaar nog 10 moest incasseren tegen ons, toch wel iets slechter was..quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt, maar Feyenoord heeft de hele wedstrijd nauwelijks wat gecreëerd, pas in blessuretijd kregen ze een grote kans (terwijl Ajax via Weghorst op 0-3 had moeten komen, maar die Wellenreuter van jullie wel knap redding bracht).
Aanvallend was Feyenoord vrij slecht natuurlijk tegen zo ongeveer de slechtste defensie van Ajax in jaren werden ze amper gevaarlijk. Een mindere club als Heracles, met alle respect, kon simpel twee keer scoren door defensief geblunder van ons.
Maar goed, Feyenoord heeft na vandaag wel geleerd dat het geen PSV is. Ze zullen elke wedstrijd volle bak moeten gaan om resultaat te halen en niet denken dat ze op halve kracht wel even de Klassieker thuis kunnen winnen.
Ik riep het al voor de wedstrijd, dat het fysieke aspect weleens het verschil kon maken. Farioli heeft idd risico’s genomen door steeds te wisselen, maar dat heeft Ajax nog amper punten gekost, dus dan heeft hij het gelijk zijn zijde.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maar volgens types als @:caland was die roulatie totaal debiel. En nu is het opeens een argument dat ze wel goed voor dag kwamen.
Tel daarbij op dat het tot de winterstop hoeft omdat het waarschijnlijk zal zijn dat hij dan alsnog weggaat. Dan heeft hij dus de kans zich in de etalage te spelen, hebben wij daar profijt van en hebben wij de kans om dan alsnog een betere keeper aan te trekken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:53 schreef fetX het volgende:
[..]
Bijlow is in vrijwel alles een betere keeper. Alleen zijn blessuregevoeligheid is ontzettend klote. Maar ik zou hem nu zo langzamerhand wel gaan brengen al lijkt het erop dat dit niet gaat gebeuren. Wellenreuther heeft ons best wat tegendoelpunten gekost.
...
Ueda leek mij eigenlijk ook totaal niet fit, vanaf het begin al niet. Leek ook geen enkele energie in te zitten.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:41 schreef Scrummie het volgende:
Toch wel fijn dat we 3 spitsen hebben uiteindelijk. Al was Argentijntje niet goed gister.
Al kan het ook zomaar zo zijn dat we Braziliaantje in de spits gaan zien, Stengs naar rechts gaat als hij weer fit is, en dan Osman op zijn favoriete positie links.
Dat idee had ik ook inderdaad.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ueda leek mij eigenlijk ook totaal niet fit, vanaf het begin al niet. Leek ook geen enkele energie in te zitten.
Uit die opvolgende corner kwam wel de 0-2. Maar door die vroege voorsprong kan je er niet echt een classificatie aan geven. Ajax werd in haar tactiek versterkt door de 0-1 omdat het toen helemaal niet meer hoefde, en dat was wel door onze grabbelaar natuurlijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Toen ze er met twee man uit waren en Hang in Boom die bal van de lijn haalde was ook wel een kansje.
Betrouwbaarheid zit hem ook in meer dingen dan hoge ballen. Een keeper die al gebleseerd raakt tijdens het uitlaten van de hond is natuurlijke ook verre van betrouwbaar. Het is gewoon jammer voor Feyenoord dat Wellenreuther (die het vorig jaar in absentie van Bijlow goed heeft gedaan) stiekem gewoon een matige keeper is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik weet als speler nog hoe belangrijk een betrouwbare doelman is. Terwijl ik aanvaller was. Echt wordt beetje onderschat denk ik.
Heb je wel gekeken dan?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Nu een dag later ben ik er nog steeds wel van overtuigd dat het allemaal niet zo veel met kwaliteit en tactiek te maken had gisteren, maar met fitheid. Wat dat betreft wel klote dat je komende week WEER 3 potten moeten spelen.
Overigens wel enigszins zorgwekkend, onder Arend Martijn kan ik me dit soort uitgeblustheid totaal niet herinneren.
De seizoenstart vorig seizoen was ook niet best onder Slot. Verloren we ook potjes die we hadden moeten winnen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Nu een dag later ben ik er nog steeds wel van overtuigd dat het allemaal niet zo veel met kwaliteit en tactiek te maken had gisteren, maar met fitheid. Wat dat betreft wel klote dat je komende week WEER 3 potten moeten spelen.
Overigens wel enigszins zorgwekkend, onder Arend Martijn kan ik me dit soort uitgeblustheid totaal niet herinneren.
Ik vind echt dat het probleem juist op het tactische vlak lag gisteren. Later in de wedstrijd kwam daar de vermoeidheid nog bij.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:35 schreef Irritatie100 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |