Maar ja? Wie houdt dat tegen of is ie al rond met Audi?quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:45 schreef Martinello het volgende: Sainz
Had hem zo graag naar Red Bull zien komen. Maar ja.
Williamsquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar ja? Wie houdt dat tegen of is ie al rond met Audi?
Kun je wekenlang dat gemekker van de Engelsen over de agressie van Max horenquote:
Zou het kunnen dat ons Max wel eens wat verkeerd doet?quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:47 schreef greysbones het volgende:
[..]
Kun je wekenlang dat gemekker van de Engelsen over de agressie van Max horen
Vraag me af of dat Audi ooit wat gaat worden. Gaat hoe dan ook jaren duren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Inderdaad. In plaats van zeggen dat het ridicuul is doen ze er nog een schepje bovenop.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:47 schreef greysbones het volgende:
[..]
Onzin. Die tweede actie was een zware mongolenactie. Die eerste was weer centimeterneuken voor de apex, blijkbaar dus straf.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:47 schreef GotenSSJ het volgende:
4 punten meer verloren dankzij klassejustitie dus, ben je lekker mee.
10quote:
Hij gaat naar Williamsquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:46 schreef Nober het volgende:
[..]
10 stuks.quote:
Ik zeg niet dat hij niks verkeerd doetquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:47 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat ons Max wel eens wat verkeerd doet?
Weken?quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:47 schreef greysbones het volgende:
[..]
ach dat is nog geen ramp met 20 Sec straf :-)quote:
2x 10 seconden zie je vrijwel nooit, dus zulke onzin vind ik het niet eigenlijk. Met 2x 5 seconden ben je, waarschijnlijk, 4de.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:48 schreef Adames het volgende:
[..]
Onzin. Die tweede actie was een zware mongolenactie. Die eerste was weer centimeterneuken voor de apex, blijkbaar dus straf.
quote:
Wel zwaar bestraft in vergelijking met Norris vorige week.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:48 schreef Adames het volgende:
[..]
Onzin. Die tweede actie was een zware mongolenactie. Die eerste was weer centimeterneuken voor de apex, blijkbaar dus straf.
Had niks uitgemaakt, maar ik ben in zo'n geval gewoon geirriteerd dat het zo willekeurig is.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:49 schreef Adames het volgende:
Had imo 15 sec moeten zijn, had dus geen bal uitgemaakt
Minstensquote:
Ja, 10 seconden voor de 1e was wat zwaar, voor de 2e actie terecht imo.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:49 schreef Adames het volgende:
Had imo 15 sec moeten zijn, had dus geen bal uitgemaakt
Daar teken je als coureur zelf voor als je zo verdedigt. In dit geval kan ik die Britten weinig verwijten.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Inderdaad. In plaats van zeggen dat het ridicuul is doen ze er nog een schepje bovenop.
Zoals ik net al zei heeft ie netto meer gewonnen dan verloren met die T8 actie. Dus of het nou een negatief iets is...quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:49 schreef beantherio het volgende:
Verstappen pakt soms punten die eigenlijk onmogelijk zijn om te pakken. Maar hij verliest soms ook punten die hij eigenlijk niet kan verliezen. Gek wordt je van zo'n figuur.
Jawel, want zonder was hij voor Hamilton op de baan gekomen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max was zo slecht op de hard dat die tweede 10s niet eens invloed had.
Ja eens.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:50 schreef PirE het volgende:
[..]
Ja, 10 seconden voor de 1e was wat zwaar, voor de 2e actie terecht imo.
Kan niet echt meer lijkt mijquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Benieuwd of Red Bull in beroep gaat.
Leclercquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:51 schreef RAVW het volgende:
Mooiste actie was wel van Sai hem uit de muur houden na dat die de achterkant verloor
McLaren kon het ook.quote:
Is vrij kansloosquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Benieuwd of Red Bull in beroep gaat.
De leukste man in de paddock ook.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:48 schreef RotatoR het volgende:
Fred Vasseur heeft Ferrari weer competitief gemaakt. FredGod.
Dit waren forse straffen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
Had max net goed in deze race een motorwissel gedaan. hoeven ie geen 20 sec straf meegekregen.
Lekker onhandig van hem.
Voor op de baan komen zegt niet dat die de plek had behouden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Jawel, want zonder was hij voor Hamilton op de baan gekomen.
Renault, Honda en Mercedes ging eigenlijk ook niet verkeerd. Toyota had ook z'n momenten. Weet je Jaguar of Lotus nog?quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:48 schreef Martinello het volgende:
[..]
Vraag me af of dat Audi ooit wat gaat worden. Gaat hoe dan ook jaren duren.
Review net als McLaren deed, maar heeft weinig zin.quote:
Die vond ik wel begrijpelijk en goed uitgelegd.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wel zwaar bestraft in vergelijking met Norris vorige week.
Nee.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Voorsprong is echt wel voldoende.
Twintig seconden hè? Twin-tig!!quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Daar teken je als coureur zelf voor als je zo verdedigt. In dit geval kan ik die Britten weinig verwijten.
Kreeg Mag niet een 10sec penal?quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is er dit seizoen als eens een 10s straf uitgedeeld?
Niet helemaal vergelijkbaar wat Max deed vergeleken met Norris.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wel zwaar bestraft in vergelijking met Norris vorige week.
Ja.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kreeg Mag niet een 10sec penal?
Al zeer vaak.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
ja inderdaad , die bedoeld ik ook ... maar mooie overwinning van Sai wilde ik er nog achter aanschrijven.quote:
Natuurlijk wel. Hij eindigt op iets meer dan 12 seconden van de Mercedessen en moest door het hele veld ploegen. Met 10 seconden straf was hij gewoon voor de Mercedessen gekomen en had hij vrije lucht.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Jawel, want zonder was hij voor Hamilton op de baan gekomen.
Ik denk het ook wel. Maar momenteel is Verstappen zelf de grootste onzekere factor daarbij. Hij is teveel met individuele races bezig en te weinig met het kampioenschap.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Voorsprong is echt wel voldoende.
Hij heeft mazzel dat Ferrari nu ook weer goed is.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk het ook wel. Maar momenteel is Verstappen zelf de grootste onzekere factor daarbij. Hij is teveel met individuele races bezig en te weinig met het kampioenschap.
Ja, dit puntje is het niet waard.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei heeft ie netto meer gewonnen dan verloren met die T8 actie. Dus of het nou een negatief iets is...
Dat ook.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:55 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij heeft mazzel dat Ferrari nu ook weer goed is.
Is zijn zaakwaarnemer en dat is ook de reden dat hij volgend jaar in een Williams zit.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Waarom moet die neef toch altijd in beeld?
Je gelooft het niet?quote:
Dat zullen we nooit weten. Hij stopte weer veel te vroeg. Dat kost aan het eind ook flink wat rondetijdquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:51 schreef QuidProJoe het volgende:
Gezien de snelheid van de Red Bull en hoe die met de banden om gaat, is het niet heel onwaarschijnlijk dat Verstappen ook zonder straf op P6 was geëindigd.
Alleen jammer dat die Mercedes weer een beetje mee kunnen komenquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:55 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij heeft mazzel dat Ferrari nu ook weer goed is.
Mercedes kon ook niet uitlopen, ook niet toen Hamilton eindelijk voorbij Russell wasquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:51 schreef QuidProJoe het volgende:
Gezien de snelheid van de Red Bull en hoe die met de banden om gaat, is het niet heel onwaarschijnlijk dat Verstappen ook zonder straf op P6 was geëindigd.
Dat is erg veel maar het begint er natuurlijk mee dat je geen aanleiding geeft voor een straf. De grootte van die straf is dan bijzaak.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:53 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Twintig seconden hè? Twin-tig!!
Hij is alleen maar met het kampioenschap bezig juist, alleen maar met Norris.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk het ook wel. Maar momenteel is Verstappen zelf de grootste onzekere factor daarbij. Hij is teveel met individuele races bezig en te weinig met het kampioenschap.
Ik weet dat het niet zo is. 10 seconden, dan moet je het heel bond maken. 5 is altijd de standaard. Magnussen heeft misschien in Saudi Arabië een flinke penalty gehad. Verder is het altijd 5.quote:
10 sec is ingesteld omdat 5 sec het soms waard was om een illegale inhaalactie uit te voeren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja behoorlijk. Als je vergelijken met vorige race.. Dat was een waarschuwing. En nu maakt Max een fout.quote:
Zo meteen nog een lekkere bonenschotel wegwerken.quote:
Dit laatste zin is echt lachwekkendquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is erg veel maar het begint er natuurlijk mee dat je geen aanleiding geeft voor een straf. De grootte van die straf is dan bijzaak.
Voor racing is het sinds dit seizoen juist vaak 10s omdat 5 te weinig was.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet zo is. 10 seconden, dan moet je het heel bond maken. 5 is altijd de standaard. Magnussen heeft misschien in Saudi Arabië een flinke penalty gehad. Verder is het altijd 5.
Zet wel even een raam open ...quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:57 schreef Martinello het volgende:
[..]
Zo meteen nog een lekkere bonenschotel wegwerken.
Als dat zo was dan zou ie de rekensom gemaakt moeten hebben en gedacht hebben "laat maar lekker lopen die Norris want als ik hem momenteel volg win ik het kampioenschap toch wel". Hij denkt niet erg strategisch.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:56 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij is alleen maar met het kampioenschap bezig juist, alleen maar met Norris.
Zak hooiquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:57 schreef Nober het volgende:
Sky heeft schijt aan de room. Die zijn bij Zak.
OVerschakelen naar het hoofd kanaal voor betere audio na de racequote:Op zondag 27 oktober 2024 22:57 schreef PirE het volgende:
Lekker met het knopje van het geluid spelen![]()
![]()
Sprintraces zijn rare dingenquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:59 schreef HiDiHo het volgende:
47 punten verschil
Nog 4 races te gaan...er moeten geen rare dingen gebeuren
Temu Wolffquote:
Als je voor de rechter verschijnt voor een misdaad dan gaat die ook niet met je onderhandelen hoor.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dit laatste zin is echt lachwekkendNatuurlijk doet de grootte ertoe. Daar draait het hele strafrecht om.
Komende races gaan we veel straffen zien, geheid vergelijkbare incidentenquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Als ik het nog keer zie lijkt me de turn 4 meer een race incident.
Turn 8 is wel terecht.
Saudi GPquote:Op zondag 27 oktober 2024 22:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet zo is. 10 seconden, dan moet je het heel bond maken. 5 is altijd de standaard. Magnussen heeft misschien in Saudi Arabië een flinke penalty gehad. Verder is het altijd 5.
Je wil ZAK ook niet horen praten komt weinig zinnigs uitquote:
Ik vermoed dat het niet bewust was maar misschien dat het de zege van Sainz wel gered heeft ja.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:00 schreef Quyxz_ het volgende:
Max heeft zeker over the top verdedigd en door die straf 4 punten verloren (p4 naar p6), maar daardoor heeft Lando waarschijnlijk 7 punten verloren doordat hij niet voor p1 kon gaan. Dus misschien was het niet alleen een onbesuisde, maar ook een strategische actie.
4d schakenquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:00 schreef Quyxz_ het volgende:
Max heeft zeker over the top verdedigd en door die straf 4 punten verloren (p4 naar p6), maar daardoor heeft Lando waarschijnlijk 7 punten verloren doordat hij niet voor p1 kon gaan. Dus misschien was het niet alleen een onbesuisde, maar ook een strategische actie.
Aaahh gemistquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Charles reactie op Max zijn actie;
Oh my god![]()
Die ziet de bui al hangenquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:01 schreef Martinello het volgende:
Vriendin van Sainz heeft een slecht weer bril op (met geel glas).
En die gaan gebeuren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:59 schreef HiDiHo het volgende:
47 punten verschil
Nog 4 races te gaan...er moeten geen rare dingen gebeuren
Tsunoda, maar dat was voor Forcing another driver of track, niet voor leaving the track and gaining an advantage.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:52 schreef Adames het volgende:
[..]
Die vond ik wel begrijpelijk en goed uitgelegd.
Wel kreeg Russel en volgens mij nog iemand een ook een 5 sec straf voor eenzelfde vergrijp.
Die remproblemen in Melbourne zijn een hele dure.quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:50 schreef pmponer het volgende:
Het is maar goed dat Norris zoveel punten heeft gemorst geduurende het seizoen.
Nog 4 te gaan.
Je hoeft niet te kijkenquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:04 schreef Maver24 het volgende:
Blij dat het seizoen bijna afgelopen is. Vond er maar weinig aan
De rechter heeft ook niet voor iedere straf een langjarige gevangenisstraf. De hoogte van de straf doet er natuurlijk toe.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als je voor de rechter verschijnt voor een misdaad dan gaat die ook niet met je onderhandelen hoor.
Zonder had hij meer punten verloren, denk ik.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En die gaan gebeuren.
Niet slim vandaag met het opzoeken van de randen en het uitlokken van deze hoge straffen.
Tja als die RB het zo slecht blijft doen en moet constateren dat het geen kampioenschap auto meer is dan kun je dat wel verwachten. Aan Verstappen ligt het niet. Die haalt er alles uit tov van Perrez. Alleen daaraan kun je al zien dat het niet beter kan.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:02 schreef SiGNe het volgende:
Nog 47 punten te gaan voor Norris Max in zou halen.
Moet Norrus gemiddeld nat geen 12 punten per race meer moeten halen dan Max
dat betekent dat Max heel veel hulp nodig gaat hebben van Sainz en Leclerc.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:02 schreef SiGNe het volgende:
Nog 47 punten te gaan voor Norris Max in zou halen.
Moet Norrus gemiddeld nat geen 12 punten per race meer moeten halen dan Max
Krijgt ie ook wel. Want die ruiken het WCC.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
dat betekent dat Max heel veel hulp nodig gaat hebben van Sainz en Leclerc.
Nu gaat hij de volgende races nog meer penalty's krijgen. Ze zijn er bij de FIA gewoon he-le-maal klaar mee.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zonder had hij meer punten verloren, denk ik.
Max won ook echt niks met die capriolen van hem. Alleen maar risico.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En die gaan gebeuren.
Niet slim vandaag met het opzoeken van de randen en het uitlokken van deze hoge straffen.
Als ze geen aanleiding krijgen kunnen ze geen straf uitdelen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nu gaat hij de volgende races nog meer penalty's krijgen. Ze zijn er bij de FIA gewoon he-le-maal klaar mee.
Ze moeten zich wel aan hun eigen richtlijnen houden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nu gaat hij de volgende races nog meer penalty's krijgen. Ze zijn er bij de FIA gewoon he-le-maal klaar mee.
Ja prima maar om er dan 2 te geven….quote:Op zondag 27 oktober 2024 22:57 schreef Adames het volgende:
[..]
10 sec is ingesteld omdat 5 sec het soms waard was om een illegale inhaalactie uit te voeren.
Dus leaving the track and gaining an advantage is standaard 10 seconde, maar bij Norris waren er blijkbaar verzachtende omstandigheden vorige week?quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Saudi GP
Magnussen – 10 second time penalty for leaving the track and gaining an advantage
Miami GP
Magnussen – 10 second time penalty for leaving the track and gaining an advantage (×2)
Stroll – 10 second time penalty for leaving the track and gaining an advantage
En nog wel meer hoor...
Kijk eens hoeveel van die gestraften met 10 sec Brit zijn?quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dus leaving the track and gaining an advantage is standaard 10 seconde, maar bij Norris waren er blijkbaar verzachtende omstandigheden vorige week?
Het waren ook twee acties. Maar ik vind het ook veel.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja prima maar om er dan 2 te geven….
Vorige keer werd die gematst. Dit keer kreeg die de volle pond.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is anders precies wat ze vandaag gedaan hebben.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze moeten zich wel aan hun eigen richtlijnen houden.
Goed gespot!quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:10 schreef iriswww het volgende:
Gemiddelde wat Norris moet inhalen toch weer gestegen. Zijn nog maar weinig weekenden over en dat telt snel door. Deze week 57/5 = 11.4 inlopen per weekend, 47/4 =11,75 moeten inlopen per weekend.
Hij is niet gematst, hij hield zich aan de regels, hoe gek ze ook zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vorige keer werd die gematst. Dit keer kreeg die de volle pond.
nul.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kijk eens hoeveel van die gestraften met 10 sec Brit zijn?
Het kampioenschap gaat Verstappen wel winnen. Maar zo mooi als de vorige 3 gaat het niet worden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:10 schreef iriswww het volgende:
Gemiddelde wat Norris moet inhalen toch weer gestegen. Zijn nog maar weinig weekenden over en dat telt snel door. Deze week 57/5 = 11.4 inlopen per weekend, 47/4 =11,75 moeten inlopen per weekend.
Het leek op dat moment ook gewoon pure frustratie te zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max won ook echt niks met die capriolen van hem. Alleen maar risico.
Wat een toeval hequote:
Ja, Max was sowieso maar maximaal 4e of 5e geworden en heeft Norris aardig wat tijd gekost in de openingsronden (na de SC) dus waarschijnlijk maakt het voor de uitkomst niet heel veel uit.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als Max Norris gewoon die derde plek had gelaten was er geen penalty geweest. Maar dan was hij 4e geworden en denk ik dat Norris gewonnen had. Dan had hij 13 punten verloren. Nu maar 10.
MaxGod uitstekend gedaan
Dus moeten ze dat de volgende keer ook.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is anders precies wat ze vandaag gedaan hebben.
Bij Gasly dan ook. Die kreeg vorige week ook maar 5s.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dus leaving the track and gaining an advantage is standaard 10 seconde, maar bij Norris waren er blijkbaar verzachtende omstandigheden vorige week?
Dat is dan de enige opsteker van vandaag. Maar misschien ook wel het enige dat echt telt.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als Max Norris gewoon die derde plek had gelaten was er geen penalty geweest. Maar dan was hij 4e geworden en denk ik dat Norris gewonnen had. Dan had hij 13 punten verloren. Nu maar 10.
MaxGod uitstekend gedaan
Ik denk dus dat hij nu beter weg komt dan zonder die capriolenquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, Max was sowieso maar maximaal 4e of 5e geworden en heeft Norris aardig wat tijd gekost in de openingsronden (na de SC) dus waarschijnlijk maakt het voor de uitkomst niet heel veel uit.
Nog 2 sprint races ook. In principe heb je gelijk met per weekend, maar die 2 zijn er wel meer punten te verdelen (en dus te verliezen)quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:10 schreef iriswww het volgende:
Helemaal niet, Max beukte Norris eraf. Een straf voor T8 vind ik ook terecht en logisch. Voor T4 slaat nergens op.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
Na die acties van Max op Norris liet Norris Max ook weer voorbij. Dit keer wel
Is nog een sprint race ook toch? Daar zou hij wat extra kunnen pakkenquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:10 schreef iriswww het volgende:
2021 all over againquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
De Britjes gaan Max nu proberen helemaal te slopen. Alle kanonnen worden ingezet. Hill, Brundle, LH44 doet een duit in het zakje, Davidson. Alles op alles.
T4 was max ook fout.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Helemaal niet, Max beukte Norris eraf. Een straf voor T8 vind ik ook terecht en logisch. Voor T4 slaat nergens op.
Red Bull moet de auto in elk geval verbeteren zodat Max in elk geval een p3 kan halen (en P4 kan opzich ook nog genoeg zijn maar dan moet ik ook de FL hebbenquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
dat betekent dat Max heel veel hulp nodig gaat hebben van Sainz en Leclerc.
Sorry hoor maar Max maakt het ze deze keer ook wel heel makkelijk. Hij moet zijn tegenstanders niet overladen met munitie.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
De Britjes gaan Max nu proberen helemaal te slopen. Alle kanonnen worden ingezet. Hill, Brundle, LH44 doet een duit in het zakje, Davidson. Alles op alles.
Dit soort races zijn cruciaalquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:19 schreef HiDiHo het volgende:
Het zou wel heel triest zijn als Max het hele seizoen op kop ligt en dan de laatste race de WK verliest
Ja hopelijk wint de Britse media niet ineens het rijders kampioenschap!quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als Sainz niet in de weg zat, had hij er waarschijnlijk in T4 voor gezeten en was er niets aan de hand geweest.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sorry hoor maar Max maakt het ze deze keer ook wel heel makkelijk. Hij moet zijn tegenstanders niet overladen met munitie.
Dit is dus wat Mol zegt. Er staat hierin dat dit de "standard penalty" is. Terwijl het vorige week 5 sec wasquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:28 schreef Adames het volgende:
Dat is dus Turn 4.
Want Turn 8 is dit:
[ afbeelding ]
Geen harde bewoordingen trouwens in dit document.
Sainz werd in de eerste bocht door Verstappen in het gras gedwongen. Allemaal volgens de regels maar onnodig aggressief.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als Sainz niet in de weg zat, had hij er waarschijnlijk in T4 voor gezeten en was er niets aan de hand geweest.
Volledig gelijk.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:28 schreef Zorro het volgende:
Olav Mol is de straffen aan het fileren door de documenten van vorige week met dezelfde bewoordingen en toch andere straffen naast elkaar te leggen.
Max is het allang een beetje zat denk ikquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max bij F1Tv:
Probleem was de pace, niet de penaltys.
Op de vraag of max wat anders zou doen zegt die: Volgende keer zou Max een drankje drinken in de pitstop.
Oftewel: meneer leert er niks van.
Dan heeft Olav eindelijk eens een functiequote:Op zondag 27 oktober 2024 23:28 schreef Zorro het volgende:
Olav Mol is de straffen aan het fileren door de documenten van vorige week met dezelfde bewoordingen en toch andere straffen naast elkaar te leggen.
En wat staat er in die van vorige week. Wss niet dat het de standaard penalty is dan.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit is dus wat Mol zegt. Er staat hierin dat dit de "standard penalty" is. Terwijl het vorige week 5 sec was
Terwijl hij vorige week nog het voordeel kreeg. Nu gaat die echt helemaal wild, werkelijk waar zonder reden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:31 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Max is het allang een beetje zat denk ik
Olav moet de fles drank maar even wegzetten.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:32 schreef SiGNe het volgende:
Olav Mol zegt fat Reb Bull in principe deze hele race nietig kan laten verklaren omdat er inconsistente straffen zijn uitgedeeld.
Precies. Norris ligt in T4 misschien 10 centimeter voor, hooguit. En dan 10 seconden geven. Echt bizar.quote:
In de rechtbank zouden ze zeggen dat dit een voorbeeld moet zijnquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit is dus wat Mol zegt. Er staat hierin dat dit de "standard penalty" is. Terwijl het vorige week 5 sec was
Hij heeft een goed punt.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:32 schreef PirE het volgende:
[..]
Olav moet de fles drank maar even wegzetten.
mwah, gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:32 schreef SiGNe het volgende:
Olav Mol zegt fat Reb Bull in principe deze hele race nietig kan laten verklaren omdat er inconsistente straffen zijn uitgedeeld.
Waar zou iets van moeten leren? Wat is je gedachte daarachter?quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max bij F1Tv:
Op de vraag of max wat anders zou doen zegt die: Volgende keer zou Max een drankje drinken in de pitstop.
quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:32 schreef SiGNe het volgende:
Olav Mol zegt dat Red Bull in principe deze hele race nietig kan laten verklaren omdat er inconsistente straffen zijn uitgedeeld.
Heel goed,m. Deze twee straffen zijn het resultaat van een week lang de media bespelen. En dan heb ik het niet over de straffen zelf maar wel de hoogte ervan. Hoewel ik T4 eigenlijk wel heel zwaar gestraft vind.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max bij F1Tv:
wat lul je nou weer, hij gaat helemaal niet wild. Hij reageert helemaal niet.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Terwijl hij vorige week nog het voordeel kreeg. Nu gaat die echt helemaal wild, werkelijk waar zonder reden.
Dit ook.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sorry hoor maar Max maakt het ze deze keer ook wel heel makkelijk. Hij moet zijn tegenstanders niet overladen met munitie.
Het is dan ook niet dat ie ineens helemaal weer bij zinnen is of zo.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:32 schreef SiGNe het volgende:
Olav Mol zegt dat Red Bull in principe deze hele race nietig kan laten verklaren omdat er inconsistente straffen zijn uitgedeeld.
Wild? Waar?quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Terwijl hij vorige week nog het voordeel kreeg. Nu gaat die echt helemaal wild, werkelijk waar zonder reden.
5s omdat Norris geen andere kant op kon en bij Gasly omdat hij marginaal achter lag op de apex.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En wat staat er in die van vorige week. Wss niet dat het de standaard penalty is dan.
Herbert.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, gaat niet gebeuren.
het is wel vreemd dat de ene week er 5 seconden uitgedeeld wordt en de andere week 10 seconden
Precies. Plus dat Herbert bij de stewards zit. Dat vind ik helemaal bizar.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heel goed,m. Deze twee straffen zijn het resultaat van een week lang de media bespelen. En dan heb ik het niet over de straffen zelf maar wel de hoogte ervan. Hoewel ik T4 eigenlijk wel heel zwaar gestraft vind.
Nou nouquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:32 schreef SiGNe het volgende:
Bij viaplay net.. oef. Zn blik, zn reacties. Lethargisch over de auto.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:31 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Max is het allang een beetje zat denk ik
En dat is dus competitievervalsing, Red Bull heeft een goed punt als ze naar het CAS zouden stappen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, gaat niet gebeuren.
het is wel vreemd dat de ene week er 5 seconden uitgedeeld wordt en de andere week 10 seconden
Jawel. Dat was eerder in dit topic al te zien. Alleen waren er vorige week voor zowel Norris als Gasly blijkbaar verzachtende omstandigheden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij heeft een goed punt.
Het was niet de standaard straf en dat staat wel in de officiele documentatie
Wat een onzin. Dat gaat nooit gebeuren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En dat is dus competitievervalsing, Red Bull heeft een goed punt als ze naar het CAS zouden stappen.
Dan telt de hele uitslag van deze race niet meer mee in het kampioenschap.
Precies dus niet de standaard straf Olav lult weer eens poep.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
5s omdat Norris geen andere kant op kon en bij Gasly omdat hij marginaal achter lag op de apex.
quote:A 5 second penalty is imposed instead of the 10 second penalty recommended in the guidelines because having committed to the overtaking move on the outside the driver of Car 4 had little alternative other than to leave the track because of the proximity of Car 1 which had also left the track.
Vertel mij wanneer iemand 10s heeft gehad in eerdere races met dit vergrijpquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Jawel. Dat was eerder in dit topic al te zien. Alleen waren er vorige week voor zowel Norris als Gasly blijkbaar verzachtende omstandigheden.
Vorige week waren de straffen nog wel de standaard straffen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Jawel. Dat was eerder in dit topic al te zien. Alleen waren er vorige week voor zowel Norris als Gasly blijkbaar verzachtende omstandigheden.
En dat geouwehoer dat ze veel respect hebben voor Maxquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:38 schreef koemleit het volgende:
Zak Brown vindt de straf waar ie deze week tegen in beroep ging nu ook ineens wel terecht.
Ja koekoek die vent.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:38 schreef koemleit het volgende:
Zak Brown vindt de straf waar ie deze week tegen in beroep ging nu ook ineens wel terecht.
Waarom kreeg Perez dan niks?quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Vorige week waren de straffen nog wel de standaard straffen.
En als het niet officieel veranderd is dan mag je niet opeens 10 sec geven... of je moet iedereen 10 sec straf gevern maar dat werd deze race ook niet gedaan.
Gaat wel om vele miljoenen euro's en een titel, moeite waard om minstens te proberen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat gaat nooit gebeuren.
Ik hoorde m net, dacht direct 'ah nu komt het'.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
En dat geouwehoer dat ze veel respect hebben voor Max
https://www.formula1.com/(...).1793073534751060462quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:38 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Vertel mij wanneer iemand 10s heeft gehad in eerdere races met dit vergrijp
neequote:Op zondag 27 oktober 2024 23:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Gaat wel om vele miljoenen euro's en een titel, moeite waard om minstens te proberen.
Die heeft 2 1'tjes op z'n auto zitten ipv 1.quote:
Mol had wel een punt. Je hebt 2 cases met verschillend uitvloeisel.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat gaat nooit gebeuren.
Ik denk dat ze hem gewoon een lesje wilde leren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die heeft 2 1'tjes op z'n auto zitten ipv 1.
Volgende race nieuwe regel : als Norris buiten de baan gaat krijg Max een gridstraf
Die man is ook weer eens moekrdelulu.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:32 schreef SiGNe het volgende:
Mol heeft helemaal geen punt in de case van Norris staat gwn uitgelegd wrm ze 5s gaven ipv de standaard 10s.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mol had wel een punt. Je hebt 2 cases met verschillend uitvloeisel.
dat lijkt me dan ook weer geen goede redenquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik denk dat ze hem gewoon een lesje wilde leren.
Ik geef ze gelijk
De Britjes vinden het hier en belachelijke straf op te horen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:43 schreef PirE het volgende:
[..]
https://www.formula1.com/(...).1793073534751060462
10 seconden voor Magnussen
Stond een lijst eerder in dit topic. Voor leaving the track and gaining an advantage.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:38 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Vertel mij wanneer iemand 10s heeft gehad in eerdere races met dit vergrijp
Hoezo? Tweede keer dat die nu Lando van de baan bonjourt nadat Lando een uitstekende aanval plaatst.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:44 schreef Evenstar het volgende:
T4 belachelijke straf imo, T7 terecht.
quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die man is ook weer eens moekrdelulu.
Nogmaals, er is in Austin uitgelegd waarom het 5 was. Ik vind persoonlijk alleen 10 seconden voor het incident in T4 echt lachwekkend. Daar lijken me ook wel dezelfde verzachtende omstandigheden te gelden omdat Norris door de baan af te steken de plek gewoon krijgt waar hij recht op denkt te hebben. Waarom dan 10 (!) seconden geven. Temeer daar je voor het incident enkele bochten later sowieso al 10 seconden geeft.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mol had wel een punt. Je hebt 2 cases met verschillend uitvloeisel.
Nee, vorige week zeiden ze dat de standaard straf voor leaving the track and gaining an advantage 10s was, maar dat er bij zowel Norris als Gasly verzachtende omstandigheden waren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Vorige week waren de straffen nog wel de standaard straffen.
En als het niet officieel veranderd is dan mag je niet opeens 10 sec geven... of je moet iedereen 10 sec straf gevern maar dat werd deze race ook niet gedaan.
quote:A 5 second penalty is imposed instead of the 10 second penalty recommended in the guidelines because the driver of Car 10 lost the right to the corner, albeit briefly, by only a very small margin.
Vorige week ging Max óók buiten de baan. Daardoor viel hij bijna stil en had Lando minder mogelijkheid om achter hem te blijven. Dus dat gaining werd hem iets minder kwalijk genomen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]wa's dat nou weer..
En Mol is voor consistente regels
Mol legt het prima uit waarom.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mol heeft helemaal geen punt in de case van Norris staat gwn uitgelegd wrm ze 5s gaven ipv de standaard 10s.
https://www.fia.com/sites(...)20an%20advantage.pdf
Dus eigenlijk werd Norris gematstquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, vorige week zeiden ze dat de standaard straf voor leaving the track and gaining an advantage 10s was, maar dat er bij zowel Norris als Gasly verzachtende omstandigheden waren.
[..]
Norris deed weer een divebomb en had het sowieso niet gehaald en Max bleef wel netjes op de baan.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nogmaals, er is in Austin uitgelegd waarom het 5 was. Ik vind persoonlijk alleen 10 seconden voor het incident in T4 echt lachwekkend. Daar lijken me ook wel dezelfde verzachtende omstandigheden te gelden omdat Norris door de baan af te steken de plek gewoon krijgt waar hij recht op denkt te hebben. Waarom dan 10 (!) seconden geven. Temeer daar je voor het incident enkele bochten later sowieso al 10 seconden geeft.
Precies dit. Maar, sowieso: na T4 lag Norris toch gewoon voor Verstappen? Ik zie echt niet wat voor nadeel hij gehad heeft, behalve dat hij bloednerveus is als hij Verstappen moet inhalen en elke verdedigende actie als gevaarlijk typeert om zijn Britse achterban (die toevallig ook scheidsrechter zijn) te beïnvloeden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Norris deed weer een divebomb en had het sowieso niet gehaald en Max bleef wel netjes op de baan.
Lekker een divebomb plaatsen en roepen dat je voor was bij de apex. Vorige week mocht Max dat niet doen en nu mag Norris het wel doen.
Dat Max de bocht gewoon haalde en Norris er maar marginaal voorzat was genoeg om 5s of niks te geven.
Die T7 was gewoon 10s terecht en kan niemand iets van zeggen imo.
Je beticht hem van een divebomb? Die inhaalactie werd toch echt gewoon aan de buitenkant geplaatst. Wat het automatisch al geen dive maakt.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Norris deed weer een divebomb en had het sowieso niet gehaald en Max bleef wel netjes op de baan.
Lekker een divebomb plaatsen en roepen dat je voor was bij de apex. Vorige week mocht Max dat niet doen en nu mag Norris het wel doen.
Dat Max de bocht gewoon haalde en Norris er maar marginaal voorzat was genoeg om 5s of niks te geven.
Maar een beetje apart toch wel dan? Als Norris in T4 de plek onrechtmatig verkrijgt en hem eigenlijk niet terug geeft dan kunnen we het incident in T7 en daarmee de straf ook nietig verklaren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
F1TV was echt om te janken vandaag ook. Bij iedere gevecht na die van Max roepen dat het nu wel eerlijk verliep. Hadden allemaal broek op enkels niet normaal ....quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies dit. Maar, sowieso: na T4 lag Norris toch gewoon voor Verstappen? Ik zie echt niet wat voor nadeel hij gehad heeft, behalve dat hij bloednerveus is als hij Verstappen moet inhalen en elke verdedigende actie als gevaarlijk typeert om zijn Britse achterban (die toevallig ook scheidsrechter zijn) te beïnvloeden.
Mja, Max moet daar natuurlijk niet voor eigen rechter gaan spelen. T7 was gewoon dom.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar een beetje apart toch wel dan? Als Norris in T4 de plek onrechtmatig verkrijgt en hem eigenlijk niet terug geeft dan kunnen we het incident in T7 en daarmee de straf ook nietig verklaren.
Verstappen sneed zichzelf in de vingers met die T7 aanslag want toen was die gewoon echt helemaal de lul.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar een beetje apart toch wel dan? Als Norris in T4 de plek onrechtmatig verkrijgt en hem eigenlijk niet terug geeft dan kunnen we het incident in T7 en daarmee de straf ook nietig verklaren.
Wat kreeg Lewis daar? Ohja diezelfde 10sec als wanneer je tegenstander 2cm voorligt in in de apex.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:56 schreef Origami94 het volgende:
Fia compenseert wel DIK met deze straffen na het geflater van vorige keer.
In 2021 probeerde de FIA nog zoveel mogelijk geen straffen uit te delen. Maar dan krijg je Silverstone taferelen
Het ging de laatste tijd redelijk. Maar je bent weer terug bij je ouderwetse trollgedrag zie ik. Max was juist uitzonderlijk kalm in het post race interview. Maar goed je ware aard komt weer boven hier. Op het moment dat je ook maar een kleine kans ziet om te bashen ga je weer volledig los. Je bent nog een grotere kneus dan Mansjester en Dombohetolofantje die pretenderen niet om objectief te zijn. Maar trollen tenminste altijd.quote:Op zondag 27 oktober 2024 23:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
T7 is uiteraard oerstomquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, Max moet daar natuurlijk niet voor eigen rechter gaan spelen. T7 was gewoon dom.
Ik bedoelde niet eens zijn interview, bedoelde gewoon het gedrag op de baanquote:Op maandag 28 oktober 2024 00:00 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Het ging de laatste tijd redelijk. Maar je bent weer terug bij je ouderwetse trollgedrag zie ik. Max was juist uitzonderlijk kalm in het post race interview. Maar goed je ware aard komt weer boven hier. Op het moment dat je ook maar een kleine kans ziet om te bashen ga je weer volledig los. Je bent nog een grotere kneus dan Mansjester en Dombohetolofantje die pretenderen niet om objectief te zijn. Maar trollen tenminste altijd.
Dit is hem. Krijg her nu niet direct hier gepostquote:Op zondag 27 oktober 2024 23:53 schreef Red_85 het volgende:
Iemand een gifje van Lawson trouwens?
Schijnt the international gesture of friendship naar Perez te hebben gestuurd.
Oeempf...quote:Op maandag 28 oktober 2024 00:00 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Het ging de laatste tijd redelijk. Maar je bent weer terug bij je ouderwetse trollgedrag zie ik. Max was juist uitzonderlijk kalm in het post race interview. Maar goed je ware aard komt weer boven hier. Op het moment dat je ook maar een kleine kans ziet om te bashen ga je weer volledig los. Je bent nog een grotere kneus dan Mansjester en Dombohetolofantje die pretenderen niet om objectief te zijn. Maar trollen tenminste altijd.
Ow heeeeeeerlijk.quote:Op maandag 28 oktober 2024 00:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is hem. Krijg her nu niet direct hier gepost
https://imgur.com/liam-la(...)iddle-finger-2HTakIi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |