Klopt, was donderdag nog bij zo’n traject en daar was het nog niet ingevoerd (nog los van dat je daar dan alleen wat harder de file bij grenscontroles in zou rijden).quote:
Volgens mij klopt hier weinig van, maar goed, kom maar door met dat pakket.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je wist dat er een veel serieuzer (en haalbaarder) pakket rond migratie klaarlag toen het vorige kabinet sneuvelde?
Op de argumenten en de wetenschappelijk onderbouwde theorie die ik in mijn post aangaf?quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Gebaseerd waarop?
En als dat zo is waarom komen dan niet alle asielzoekers naar Nederland?
Kan je dit hier en daar ook wat kwantificeren? Want dit lijk je helaas toch wat bij elkaar te verzinnen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Die problemen zijn inherent aan de cultuur omdat dat niet matched met onze westerse normen en waarden. Die komen hier niet met de intentie slecht te doen, maar wel voor sociale zekerheid. Dat ze de meeste maatschappelijke problemen veroorzaken komt mijns inziens dus door bovenstaande.
gaf je niet, tenzij je jouw mening als wetenschappelijk ervaartquote:Op zondag 27 oktober 2024 14:37 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Op de argumenten en de wetenschappelijk onderbouwde theorie die ik in mijn post aangaf?
Want in Duitsland is het zo fijn wonen als asielzoekerquote:En waarom niet iedereen naar Nederland komt is omdat er ook veel zijn met familie in andere landen. Duitsland is een nog grotere migratiemagneet namelijk.
Dat wil 'de EU' dus helemaal niet in meerderheid.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik raar vind, een groot merendeel wil minder migratie in de hele EU. Vooral minder gelukszoekers. Maar elk land worstelt met EU regels en zelfopgelegde regels. Als de EU echt democratisch zou zijn zouden we die buitengrenzen direct sluiten. Met geld doorsturen naar opvang in de regio en focus op betere financiële posities en vnl meer macht in de wereld van IT, productie en defensie. De focus ligt gewoon verkeerd.
Al van de Turkije deal e.d gehoord?quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik raar vind, een groot merendeel wil minder migratie in de hele EU. Vooral minder gelukszoekers. Maar elk land worstelt met EU regels en zelfopgelegde regels. Als de EU echt democratisch zou zijn zouden we die buitengrenzen direct sluiten. Met geld doorsturen naar opvang in de regio en focus op betere financiële posities en vnl meer macht in de wereld van IT, productie en defensie. De focus ligt gewoon verkeerd.
https://bijlagen.nos.nl/a(...)ot-gecomprimeerd.pdfquote:Op zondag 27 oktober 2024 14:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens mij klopt hier weinig van, maar goed, kom maar door met dat pakket.
Nee dit is dus echt totale onzin. Domrechts is domrechts omdat ze zich laten wijsmaken dat ze er last van hebben. Alsof de huizenmarkt opgelost is als er 0 asielzoekers zouden zijn. Alsof er dan geen overlast meer is van andere mensen die je normen niet delen. Alsof de VVD dan opeens zegt ja we gaan de lonen omhoog gooien en het bedrijfsleven niet meer douceurtjes geven.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nouja dat laatste daar ben ik het dan minder mee eens. De grote maatschappelijke problemen met niet integrerende en misbruik makende asielzoekers zijn voor veel Nederlanders dus wel daadwerkelijk een probleem. Arbeidsmigranten integreren dan ook niet direct goed maar leveren in ieder geval nog een bijdrage aan de maatschappij.
De gelukszoekers zijn ons tot last. Tot hoever moeten we dit accepteren? Nouja de verkiezingen 23 november 2023 zijn daar het resultaat van. Veel van deze mensen haten ons. En dat heeft de elite niet echt in de gaten, maar de onderkaste die samen moet leven met deze mensen hebben dit door.
Dat is dus wat domrechts wordt genoemd. Maar domrechts heeft haarfijn door wat er aan de hand is. Niet omdat ze dom zijn maar omdat ze er midden in zitten.
Nou in principe wel. Economische vluchtelingen krijgen geen asiel. Probleem zit m in het terugsturenquote:Op zondag 27 oktober 2024 14:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat wil 'de EU' dus helemaal niet in meerderheid.
Zoek maar even op google naar problemen betreffende Islam en western culture.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je dit hier en daar ook wat kwantificeren? Want dit lijk je helaas toch wat bij elkaar te verzinnen.
https://www.quora.com/Is-(...)uslims-should-answerquote:In order to answer this, first it must be clearly set what is understood as the “Islam”.
I define myself a Muslim (a person who accepts Islam).
And for me Islam’s rules are what are written in the Kur’an, even more anything out of Kur’an should be rejected from Islam’s scope. (That is the biggest problem we face, the hadiths are widely accepted as in the Islam’s scope even though Allah -the only and the real God - in Kur’an clearly order not to make up rules. The hadith believers refer a sentence -ayet- in the Kur’an which states there are examples for Muslims in the life of the prophet. But I believe the life of of the prophet is not well documented hence this should also be limited with what is written only within the Kur’an.)
Once the scope set clearly like this, here are the contradictions I find in Kur’an with modern western social life norms:
There exists one and only one God (Allah) and It (not he!) is not born and is not a parent of any person or thing. (This contradicts with Christianity where Jesus is considered as a son of the god).
Men can marry up to 4 women (actually a man marrying with 1 woman is already covered by this rule so if you obey the western -or global- rule, you do not contradict.)
Being a gay man is forbidden. (But for being a lesbian, there is no strict rule.)
Jihad is allowed if the religion’s enemies fight with the religion.
Women’s witness value is half of men’s.
Men can -slowly/gently- hit their wives if the wife contradicts frequently. (But using this right is not mandatory, if you don’t hit it does not mean you contradict with the religion).
Alcohol (actually wine) is forbidden, but interestingly Kur’an accepts alcohol has benefits but warns its down side is much higher.
Interest rate is not allowed. And again interestingly it is said in Kur’an that trade is like interest but still trade is allowed and interest rate is not.
Eating pig is not allowed.
There are phrases that says the sun sinks into mud. (But this part can be interpret as something symbolic.)
On the other hand there are sides that Islam has aligned with even most contemporary western philosophical views.
Kurt Gödel states the incompleteness in mathematical formal systems. The universe we are living in is also a formal system, hence this “can” be interpret that the physical universe can not be identified with only the rules inside that universe. Islam also states the universe is formed by something out of this universe. (And that something does not need to obey to the rules of the Mathematics because it created everything. The God knows everything in humans but humans do not know the fabric of the God.)
There are limits in the sky that humans can not pass.
If simulation theory is true, it does not contradict with Islam either.
The nature of the God can not be known. (Strangely this is a kind of an agnostic view, yes there is the acceptance of the God but still it is stated that the God’s nature can not be known.)
Final words. If you want to judge what Islam is, don’t be fooled by the anger raging people attacking everywhere, don’t be fooled by the imams or sects… This have been a religion of the most boiling parts of the world for centuries and governing elites tried to change the rules for their purposes. Luckily the Kur’an text is constant and not changed. So I suggest to read the Kur’an itself to have a true idea.
Als het kabinet een spoedwetgeving had gemaakt om de problemen bij het uitzetcentrum in Rotterdam op te lossen hadden ze vermoedelijk bijna Kamerbrede steun kunnen krijgen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nou in principe wel. Economische vluchtelingen krijgen geen asiel. Probleem zit m in het terugsturen
Betwijfel of dat een oplossing zou zijn. Gaat om de landen van herkomst die ze niet terugnemenquote:Op zondag 27 oktober 2024 14:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als het kabinet een spoedwetgeving had gemaakt om de problemen bij het uitzetcentrum in Rotterdam op te lossen hadden ze vermoedelijk bijna Kamerbrede steun kunnen krijgen.
Ik vind dit niet bepaald serieuzer dan waar het kabinet nu mee bezig is. Meer in lijn met internationale verdragen, maar niet sterk genoeg om daadwerkelijk zoden aan de dijk te zetten.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
https://bijlagen.nos.nl/a(...)ot-gecomprimeerd.pdf
Pagina 5 tot en met 9 gaan over asiel maar het geheel is wel interessant.
En wat achtergronden https://nos.nl/nieuwsuur/(...)tot-grote-concessies
Volgens mij was er met dat pakket echt meer geleverd dan we nu gaan krijgen.
Je hoeft de meer onafhankelijke of rechtse media maar te volgen om te zien dat dit geen onzin is.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dit is dus echt totale onzin. Domrechts is domrechts omdat ze zich laten wijsmaken dat ze er last van hebben. Alsof de huizenmarkt opgelost is als er 0 asielzoekers zouden zijn. Alsof er dan geen overlast meer is van andere mensen die je normen niet delen. Alsof de VVD dan opeens zegt ja we gaan de lonen omhoog gooien en het bedrijfsleven niet meer douceurtjes geven.
Daarbij zitten veel van die domrechtse mensen ook in gebieden waar deze problemen lang niet groot zijn. Alsof die merken dat hun gemeente een paar % van het budget kwijt is aan goede opvang regelen. Het is grotendeels een aangepraat probleem en dat gelul over er midden in zitten is vaak niet meer dan gelul. Ja als je heel bevooroordeeld bent heb je misschien last van een hoofddoek. Zo irriteer ik me ook aan die meisjes die in rok moeten van geloof. Maar ik ga wil niet dat politici dat opblazen tot hét probleem van onze tijd. Dan vervolgens het alleen maar daarover hebben.
Jij blaast nu ook het probleem weer op tot epische proporties. Doet alsof er veel mogelijkheden zijn, we kunnen toch zien dat dat helemaal niet zo is. De PVV komt niet verder dan symboolpolitiek.
Oh, ik dacht dat je het over asielzoekers hebt maar je hebt gewoon een grafhekel aan moslims. Dat kan natuurlijk maar erg handig is het niet om dat zo door elkaar te halen in een discussie…quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:43 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zoek maar even op google naar problemen betreffende Islam en western culture.
Dit bijvoorbeeld:
[..]
https://www.quora.com/Is-(...)uslims-should-answer
Het feit dat het westen vooral seculier is ten opzichte van het leven volgens geschriften zou eigenlijk al argument genoeg moeten zijn. Dat matched niet.
Net als dat orthodox Christelijke religie ook niet meer match met seculiere waarden en dit ook een soort van parallele samenleving wordt. En dan is het Christendom nog meer vervlochten met onze cultuur ook.
Maar mag ik eens een tegenvraag stellen? Hoe matchen onze Woke LHBTQI+ waarden met de Islam. Waarom kent het westen een groepering genaamd Quers for Palestine. Hebben deze mensen zich niet ingelezen in de (radicale) islam? Hoe kan zoiets bestaan, daar kan ik met mijn (simpele, domrechtse) hoofd niet bij.
Daarin is de druk ook op te voeren. Het is natuurlijk niet lang niet eenvoudig maar wel erg belangrijk om dit goed te gaan regelen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Betwijfel of dat een oplossing zou zijn. Gaat om de landen van herkomst die ze niet terugnemen
Het schiet allemaal niet op.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Al van de Turkije deal e.d gehoord?
Wat een onzin. Een moslim die gematigd is heb ik geen problemen mee. Een moslim die onze cultuur verafschuwd en het westen het liefst tot een kalifaat ziet veranderen wel. Jij niet dan?quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het over asielzoekers hebt maar je hebt gewoon een grafhekel aan moslims. Dat kan natuurlijk maar erg handig is het niet om dat zo door elkaar te halen in een discussie…
Want ook nu zegt wat je schrijft weer niks over de asielzoekers waar we het, dacht ik, over hadden en waar je flinke uitspraken over deed.
En wat het kabinet nu roept gaat wel daadwerkelijk zoden aan de dijk zetten?quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind dit niet bepaald serieuzer dan waar het kabinet nu mee bezig is. Meer in lijn met internationale verdragen, maar niet sterk genoeg om daadwerkelijk zoden aan de dijk te zetten.
En nu even in de praktijk... Waar botst het nu precies?quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:43 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeld:
[..]
Het feit dat het westen vooral seculier is ten opzichte van het leven volgens geschriften zou eigenlijk al argument genoeg moeten zijn. Dat matched niet.
Net als dat orthodox Christelijke religie ook niet meer match met seculiere waarden en dit ook een soort van parallele samenleving wordt. En dan is het Christendom nog meer vervlochten met onze cultuur ook.
Maar mag ik eens een tegenvraag stellen? Hoe matchen onze Woke LHBTQI+ waarden met de Islam. Waarom kent het westen een groepering genaamd Quers for Palestine. Hebben deze mensen zich niet ingelezen in de (radicale) islam? Hoe kan zoiets bestaan, daar kan ik met mijn (simpele, domrechtse) hoofd niet bij.
Erg logisch vind ik het niet. Echter vind ik fan van Orban zijn ook niet bepaald logisch vanuit de westerse waarden. Dat betekent niet dat ik het niet begrijp.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:43 schreef KoningWouter het volgende:
Ik snap je behoefte om er een moslimdiscussie van te maken maar die voegt wat mij betreft echt niets toe.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:47 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een moslim die gematigd is heb ik geen problemen mee. Een moslim die onze cultuur verafschuwd en het westen het liefst tot een kalifaat ziet veranderen wel. Jij niet dan?
Nee hoor ik heb uitgebreide kritiek geleverd op van Beek in het vorige topic en daar hoorde ik krekels op.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:46 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Je hoeft de meer onafhankelijke of rechtse media maar te volgen om te zien dat dit geen onzin is.
Er zijn nou eenmaal veel meer problemen met de Islam dan met andere stromingen. Dat laat het boek Migratiemagneet van Van de Beek ook goed zien. En dat is ook waarom hij zo verketterd dient te worden door links.
Waar het bijvoorbeeld mee in strijd is dat onze westerse normen en waarden betreffende vrouwen qua emancipatie veel verschillen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En nu even in de praktijk... Waar botst het nu precies?
Lhbtq'ers en met name trans worden hier op fok ook vergruisd. Andrew Tate spuwt zijn mening over homoseksualiteit en dat wordt door vele puberjongetjes geslikt als zoete koek waarbij de achtergrond van die jongetjes niet uitmaakt
Doen alsof wij Nederlanders zo tolerant zijn is complete bull
Conservatief rechts heeft vele raakvlakken met de conservatieve moslims
Het interpreteren van cijfers en dit publiceren zou tot peer-reviews moeten leiden. Dat de enige kritiek hier komt vanuit een ontzettend kansloos stuk van Lucassen en co vol met reken- en redenatiefouten zegt eigenlijk wel genoeg.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor ik heb uitgebreide kritiek geleverd op van Beek in het vorige topic en daar hoorde ik krekels op.
Niet onverwachts verder, het gaat helemaal niet om een echte discussie.
De man wordt op het schild gehesen omdat hij vertelt wat men wil horen. Dat zijn verhalen amper onderbouwing hebben doet er niks toe. Hij wordt ook helemaal niet zo verketterd dat zijn vooral rechtse mensen die dat bij elke tegenspraak beweren. Zie een Geenstijl.
Al die rechtse media praten elkaar ook na, zie zon Nieuwe Wereld waar ze doen alsof ze zo open zijn voor andere visies.
Dat van Beek nu zo populair is laat wel zien hoe totaal verziekt de discussie is. Er is dus geen gedegen geluid dat die rechtse visie onderbouwt. Dus dan maar doen alsof een opiniemaker een geweldige wetenschapper is.
Veruit de meeste moslims integreren helemaal prima, de meeste zijn ook helemaal niet zo streng in de leer dat ze niks drinken of hun vrouw volledig klein houden of whatever.
Dus het probleem is ook niet 'de Islam' alsof dat een monolithisch iets is. De heel conservatieve Islam is een probleem, maar ook maar een heel klein onderdeel. Net zoals de meeste christenen niet hardcore SGP'ers zijn.
Oke.. je weet dus niet waar ik het over heb. Geeft nietquote:Op zondag 27 oktober 2024 14:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het schiet allemaal niet op.
Op defensie is het te weinig
Productie valt achter (zie du auto-industrie)
Op IT is het al helemaal niks, waar is de Europese Google, TikTok of Meta?
Ruimtevaart, marginaal.
Opleidingen universiteiten, tanende
Cijfers zijn een begin van de vraag "waarom zijn die cijfers zo..."quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het interpreteren van cijfers en dit publiceren zou tot peer-reviews moeten leiden. Dat de enige kritiek hier komt vanuit een ontzettend kansloos stuk van Lucassen en co vol met reken- en redenatiefouten zegt eigenlijk wel genoeg.
Cijfers zijn cijfers. Als er gedegen onderbouwing van tegenovergestelde zijde zou zijn zou dit mooi zijn. Maar dat is tot op heden niet gebeurd. Alleen een poging tot karaktermoord, wat geleid heeft tot karakterzelfmoord van Lucassen.
Of jij mij niet want ik ken de Turkijedeal wel.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Oke.. je weet dus niet waar ik het over heb. Geeft niet
Dat denk ik wel, de hele EU stemt ook overwegend rechts, of zelfs extreem rechts.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat wil 'de EU' dus helemaal niet in meerderheid.
Nou waarom zijn de cijfers dan zo?quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Cijfers zijn een begin van de vraag "waarom zijn die cijfers zo..."
Altijd dat klakkeloos overnemen van de over representatie van buitenlanders" wordt ik zo moe van
Nee dit is echt kul.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het interpreteren van cijfers en dit publiceren zou tot peer-reviews moeten leiden. Dat de enige kritiek hier komt vanuit een ontzettend kansloos stuk van Lucassen en co vol met reken- en redenatiefouten zegt eigenlijk wel genoeg.
Cijfers zijn cijfers. Als er gedegen onderbouwing van tegenovergestelde zijde zou zijn zou dit mooi zijn. Maar dat is tot op heden niet gebeurd. Alleen een poging tot karaktermoord, wat geleid heeft tot karakterzelfmoord van Lucassen.
Dat is dus helemaal niet zo. Een paar landen (Nederland, Oostenrijk, Hongarije, Italië) en gebieden (Vlaanderen). Maar dat is geen meerderheid en uiteindelijk komen daar vrijwel altijd middencoalities omdat de stemmers achter de rechtse partijen helemaal niet met extreem rechts geassocieerd willen worden. Tot voor kort zat de VVD kiezer ook dichter bij de PvdA kiezer dan bij de PVV kiezer.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, de hele EU stemt ook overwegend rechts, of zelfs extreem rechts.
grappig genoeg zie ik steeds meer hoogopgeleide moslimvrouw en in mijn werk. Daarnaast zie ik nog veel Biblebelt vrouwen elke 9 maanden een kind uitpoepenquote:Op zondag 27 oktober 2024 14:54 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Waar het bijvoorbeeld mee in strijd is dat onze westerse normen en waarden betreffende vrouwen qua emancipatie veel verschillen.
dus het botst nietquote:Maar kom niet aan dat ik moslims haat. Mijn directe buurman is een moslim uit Bosnie. Super gematigd en een hele fijne kerel. Dus dat slaat echt nergens op.
Wat laten ze dan zien volgens jou? Degenen die ik ken werken of willen graag werkenquote:Dat er andersom ook groeperingen zijn binnen onze eigen cultuur ontken ik dan ook niet. Maar waarom zouden we meer van dit soort denkbeelden importeren. Deze mensen zouden dankbaar moeten zijn voor veiligheid maar laten tegenovergestelde zien in de praktijk. Ja gek he dat zoiets weerstand oproept?
Iig niet iets wat te maken heeft met wat jij omschreef. Leuk dat je het bij mij probeert neer te leggenquote:Op zondag 27 oktober 2024 15:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of jij mij niet want ik ken de Turkijedeal wel.
Ik ben het met je eens dat je cijfers kunt interpreteren om een bepaalde conclusie te bewerkstelligen. (Hoewel ik wiskunde een stuk hoger heb zitten dan geschiedenis [Lucassen]) Maar waarom is het dan zo moeilijk om een gedegen onderbouwd stuk terug te koppelen waaruit blijkt dat Van de Beek er totaal naast zit?quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dit is echt kul.
Lord-Ronddraai in POL / Nederlandse Politiek #430 asielzoekers spreiden
Alstjeblieft.
Cijfers zijn nooit gewoon cijfers. Alleen de economische lens loslaten op asielzoekers slaat nergens op. Al helemaal niet als je zoals van Beek doet volledig voorbij gaat aan factoren zoals politiek beleid. Het argument om asielzoekers op te nemen is ook helemaal niet economisch. Als asielzoekers minder vaak naar VWO gaan is dat geen argument dat je ze dan maar helemaal niet meer moet willen.
Dat jij gewoon een beetje Geenstijl of whatever onzin medium nablaat spreekt niet voor je. Zon van Beek maakt claims die hij totaal niet hard kan maken, maar een Geenstijl slikt dat voor zoete koek. Bijvoorbeeld als van Beek liegt in zijn kritiek op Lucassen over Ser, van Beek claimt dat SER iets zegt over 98% wat ze helemaal niet doen. Maarja zoals ik al zeg in deze discussie gaat het amper over feiten. Van Beek vertelt wat men graag wil horen dus is hij feitelijk en is elke tegenspraak demonisering en niet feitelijk.
Het is extreem kansloos hoe men probeert te doen alsof een man die in alle media zijn verhaal mag doen gecanceled zou zijn ofzo. Past natuurlijk wel perfect in het hele narratief dat iedereen die niet meegaat in asiel is het grootste probleem ooit gek is.
Zeker, daarom moet het voor de sympathisant van dit kabinet ongetwijfeld als een slag in het gezicht voelen dat Wilders na twintig jaar blaten en bleiten niet verder komt dan symbolisch aan wat knopjes draaien waarvan het effect netto tamelijk nihil is.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
maar er zullen altijd dingen zijn die wél kunnen.
En wat nou als die noodwet puur hoog inzetten was door Wilders? Hij heeft nu zijn zin: Zeer strenge asielmaatregelen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zeker, daarom moet het voor de sympathisant van dit kabinet ongetwijfeld als een slag in het gezicht voelen dat Wilders na twintig jaar blaten en bleiten niet verder komt dan symbolisch aan wat knopjes draaien waarvan het effect netto tamelijk nihil is.
Het gehannes over de opt-out aanvraag bij de commissie en schemeren met een noodwet waarvoor men de argumentatie niet eens rond kon krijgen zullen we even laten voor wat het is.
De gemiddelde PVV-stemmer vind een beetje inhoudsloos boos roepen prima, want erg herkenbaar.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Zeker, daarom moet het voor de sympathisant van dit kabinet ongetwijfeld als een slag in het gezicht voelen dat Wilders na twintig jaar blaten en bleiten niet verder komt dan symbolisch aan wat knopjes draaien waarvan het effect netto tamelijk nihil is.
Het gehannes over de opt-out aanvraag bij de commissie en schemeren met een noodwet waarvoor men de argumentatie niet eens rond kon krijgen zullen we even laten voor wat het is.
Nouja om eerlijk te zijn vind ik links bozer en zuurder roepen sinds november 2023 dan de PVV achterban.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
De gemiddelde PVV-stemmer vind een beetje inhoudsloos boos roepen prima, want erg herkenbaar.
Linkse partijen zijn een stuk constructiever dan de nitwits van de PVV.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:27 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nouja om eerlijk te zijn vind ik links bozer en zuurder roepen sinds november 2023 dan de PVV achterban.
Ah natuurlijk, en waar blijkt dat uit?quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Linkse partijen zijn een stuk constructiever dan de nitwits van de PVV.
Queers for Palestine != Queers for IS.quote:Op zondag 27 oktober 2024 14:43 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeld:
[..]
Hij heeft zijn zin niet, want er ligt nog niks. We zijn precies even ver als we waren ten tijde van het rondkomen van het hoofdlijnenakkoord.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
En wat nou als die noodwet puur hoog inzetten was door Wilders? Hij heeft nu zijn zin: Zeer strenge asielmaatregelen.
Verder moeten we natuurlijk maar zien of het effect nihil gaat zijn. Als Zweden en Denemarken het kunnen, dan kunnen wij het ook.
Dat Zweden en Denemarken wát exact kunnen?quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
En wat nou als die noodwet puur hoog inzetten was door Wilders? Hij heeft nu zijn zin: Zeer strenge asielmaatregelen.
Verder moeten we natuurlijk maar zien of het effect nihil gaat zijn. Als Zweden en Denemarken het kunnen, dan kunnen wij het ook.
Je bent vergeten dat het kabinet er nog maar een paar maanden zit?quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hij heeft zijn zin niet, want er ligt nog niks. We zijn precies even ver als we waren ten tijde van het rondkomen van het hoofdlijnenakkoord.
Geestig dat je het constant zo probeert te verwoorden alsof er al iets gedaan is. We gaan een muur bouwen van 18 kilometer hoog zodat er zelfs geen fruitvliegje meer de landsgrenzen kan oversteken. Heb ik dan concreet iets gedaan als ik een akkoord heb over die muur of heb ik concreet iets gedaan als die muur er staat?
Politico is het niet met je eens dat het helemaal niet zo is:quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dus helemaal niet zo. Een paar landen (Nederland, Oostenrijk, Hongarije, Italië) en gebieden (Vlaanderen). Maar dat is geen meerderheid en uiteindelijk komen daar vrijwel altijd middencoalities omdat de stemmers achter de rechtse partijen helemaal niet met extreem rechts geassocieerd willen worden. Tot voor kort zat de VVD kiezer ook dichter bij de PvdA kiezer dan bij de PVV kiezer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |