Fijn Kyara!quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:13 schreef Kyara het volgende:
Even geen lego maar ik ben weer terug van mijn 2 nachtjes alleen weg en het was heerlijk. Het weer zat natuurlijk ook enorm mee maar ik heb echt genoten. Helemaal niet awkward, ook alleen uit eten niet. Mocht iemand nog twijfelen, gewoon doen. Ik vond het voor herhaling vatbaar (mijn gezin alleen niet zo).
Je gezin heeft je al 362 dagen in het jaar, die 3 dagen/2 nachten moeten ze jou maar gewoon gunnenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:13 schreef Kyara het volgende:
Even geen lego maar ik ben weer terug van mijn 2 nachtjes alleen weg en het was heerlijk. Het weer zat natuurlijk ook enorm mee maar ik heb echt genoten. Helemaal niet awkward, ook alleen uit eten niet. Mocht iemand nog twijfelen, gewoon doen. Ik vond het voor herhaling vatbaar (mijn gezin alleen niet zo).
Mooi!quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:13 schreef Kyara het volgende:
Ik vind Lego ook vooral toch wel te duur hoor. Daar hoef je geen krent voor te zijn. Maar kan je hem niet alsnog kopen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Fijn @:Kyara![]()
En lego, ik heb nog steeds zoveel spijt dat ik toen de Black Pearl niet heb gekocht. Toen was ie iets van 130 euro en krent die ik voor mezelf ben, vond dat te duur
Jawel, bij bolquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind Lego ook vooral toch wel te duur hoor. Daar hoef je geen krent voor te zijn. Maar kan je hem niet alsnog kopen?
Absurde prijs. Mijn broer heeft de Titanic gekocht en door de kinderen van vrienden laten bouwen (dat zag hij zelf niet zittenquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:46 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jawel, bij bolvoor 1999,99 euro
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar dit soort lego houdt toch wel redelijk zn waarde.
Kocht voor dochter Ewok village, 260 euro (jup, voor haar wel) en die is nu ook veeeel duurder.
Die is ook prachtigquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Absurde prijs. Mijn broer heeft de Titanic gekocht en door de kinderen van vrienden laten bouwen (dat zag hij zelf niet zitten). Maar die was nog wel wat goedkoper zelfs.
Belachelijk toch die prijsquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:48 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb een Harry Potter Lego verzameling en zoon spaart Speed Champions.
Ooit -later als ik rijk ben- wil ik de originele WegisWeg (á 450 euro)
Niet waar!quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 23:00 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Belachelijk toch die prijsIk kocht die voor dochter in december 2011 voor 132,99 euro
Tis echt idioot wat die sets nu kosten. Ze heeft ook de originele Zweinstein voor de prijs van ergens in 2010.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 23:01 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Niet waar!![]()
Ik kan me geen situatie voorstellen dat ik dat geld voor een Lego set zou neertellen.. dus helaas, het blijft bij dromen
Let er wel op dat je hem koopt voordat hij bij Lego uit de collectie gaat.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik wil de nightmare before christmas set ooit hebben maar nu even niet. Heb nog zoveel liggen om te bouwen en in juni de lotr barad-dur gekocht (au!). Ik heb gelukkig geen andere dure hobby's
Hij is net uit dus ik heb nog even.quote:Op zondag 27 oktober 2024 07:54 schreef exode het volgende:
[..]
Let er wel op dat je hem koopt voordat hij bij Lego uit de collectie gaat.
Wij hebben meer Lego opgeslagen dan gebouwd.
quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:02 schreef Leandra het volgende:
Deze hier ook maar even delen dan....
https://www.instagram.com/p/DBL7zyTJEsK/?igsh=Y3J5dGFxbDFwdjAw
Jij ook nog wel even doorbouwen in je huisquote:Op zondag 27 oktober 2024 08:02 schreef Leandra het volgende:
Ik had als kind geen Lego, verloofde ook niet. Wij zijn begonnen met een Kerstsetje, leuk op de schoorsteenmantel. Het is voor mij zo heerlijk rustgevend, zoals anderen puzzelen of breien.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:16 schreef Vanyel het volgende:
Ik lees alle legopraat hier elke keer met zoveel verbazing. Bij ons thuis vindt niemand er een hol aan, zowel in mijn eigen gezin als dat waarin ik opgroeide (en de gezinnen van mijn sibs).
Zou het iets genetisch zijn, die oneindige liefde van jullie?
Zoo waarquote:Op zondag 27 oktober 2024 08:02 schreef Leandra het volgende:
Denk het, ik bouw al lego sinds mn 6e ofzo en mijn kinderen al een stuk eerder met duploquote:Op zondag 27 oktober 2024 08:16 schreef Vanyel het volgende:
Ik lees alle legopraat hier elke keer met zoveel verbazing. Bij ons thuis vindt niemand er een hol aan, zowel in mijn eigen gezin als dat waarin ik opgroeide (en de gezinnen van mijn sibs).
Zou het iets genetisch zijn, die oneindige liefde van jullie?
SPOILER: Geen Legoverhaal, wel een tijdsgeestverhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Damn, toen nog?quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Dat deden ze 15 jaar geleden bij dochter op school nog steeds @:Leandra Kreeg ze een pop en dat vond ze vreselijkMaar daar liepen ze wel vaker achter
Jup, echt te erg voor woordenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:31 schreef PoesInDoos het volgende:
Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:31 schreef PoesInDoos het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
S. 2014
J. 2016
Hoe ver zijn jullie al?quote:
Geen stress gaan hebben nu hè. Je weet inmiddels hoe je in Maastricht moet komen en alles wat je vergeet kun je daar ook kopenquote:Op zondag 27 oktober 2024 09:35 schreef Mushanga71 het volgende:
Gaat niet helemaal goed met de koffers. Ik tilde de eerste van het bed maar vergat dat ie nog open was![]()
In de tweede koffer moest nog iets bij, die zat wél dicht maar die deed ik opsekop open![]()
Ik en stress, neuh![]()
Gaaf Poes!![]()
Je hebt gelijkquote:Op zondag 27 oktober 2024 09:40 schreef LeSage het volgende:
[..]
Geen stress gaan hebben nu hè. Je weet inmiddels hoe je in Maastricht moet komen en alles wat je vergeet kun je daar ook kopen![]()
Je vakantie is nu gewoon begonnen en dan ga je lekker genieten
Per ongeluk??quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon heeft zn Nintendo mee. Maar vergat zn games![]()
Maar: je wilt hem al jaren en had dus ook al jaren plezier kunnen hebben van een grote uitgave, want de uitgave per jaar een stuk minder maakt. Dus als je het kan missen, zou ik het gewoon doen!quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:28 schreef Cathmar het volgende:
Ik wil maar 1 Lego set: het Home Alone huis. Al jaren en hik er steeds tegenaan er zo veel geld aan uit te geven.
Vooral dat laatste klinkt erg fijn!quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:28 schreef Clubsoda het volgende:
Wij vertrokken gisteren op vakantie. A9 dicht, dikke file op de A10 en de tijd om op Schiphol te komen liep alleen maar op. Dus uiteindelijk via het Amsterdamse Bos geredentoen bleef het vliegtuig een uur aan de grond staan omdat het onweerde op de plaats van bestemming. Alle skills om de dreumes rustig te houden uit de kast getrokken. Toen hebben we 1,5 uur staan wachten in de rij voor de huurauto. De dreumes rolde tegen die tijd over de grond en likte eraan
2,5 uur later dan gepland in het hotel, gelukkig eten Spanjaarden laat dus we konden nog mooi aanschuiven. En toen hadden we een briljante nacht en is iedereen blij
Aan zn hoofd te zien toen hij erachter kwam, welquote:
Een heel huis voor dat geld, en net als met echte huizen: als je het goed onderhoudt en compleet houdt wordt het alleen maar meer waardquote:Op zondag 27 oktober 2024 12:28 schreef Cathmar het volgende:
Ik wil maar 1 Lego set: het Home Alone huis. Al jaren en hik er steeds tegenaan er zo veel geld aan uit te geven.
Als het echt per ongeluk was zou ik een nieuw spel met hem kopen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Aan zn hoofd te zien toen hij erachter kwam, wel![]()
Boh @:Clubsoda, dat was een lekker begin van de vakantieAlles stond gister vast, was drama op de weg.
Maar jullie zijn er en geniet ervan
De zweinsteinexpress ( al heeft zoon die met een vriendje uit elkaar gehaald en in de algemene legobak gegooid dus ik ben al 2 weken bezig alle stukjes te zoeken..)quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:34 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hoe ver zijn jullie al?
Ik koop er max 2 per jaar, 1 voor m'n verjaardag en 1 voor Kerst. Af en toe een AliExpresje tussendoor..
Oh wauw!quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
De zweinsteinexpress ( al heeft zoon die met een vriendje uit elkaar gehaald en in de algemene legobak gegooid dus ik ben al 2 weken bezig alle stukjes te zoeken..)
Zwerkbal
Wisseldrank
Aragog
Dobby
De auto
Het krijsende krot
Toverschool toernooi de aankomst
Het zwarte meer
Privet drive
En voor sint krijgt hij het toverdrank lokaal.
Was écht per ongeluk. Hij heeft zo'n pokedex waar al zn games inzitten. Was vanmorgen ook best chaotisch omdat we normaliter de avond ervoor al inpakken maar omdat het nog niet zeker was of hij beter zou zijn... Wie weet heeft ie mazzel en zeg ik zomaar ja, tegen een nieuwe gamequote:Op zondag 27 oktober 2024 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het echt per ongeluk was zou ik een nieuw spel met hem kopen.
Open tornen, nieuwe beugel erin en vast naaienquote:Op zondag 27 oktober 2024 17:48 schreef FlyingFish het volgende:
Fijne vakantie Clubsoda! Klinkt als een stressvol begin, maar een nachtje slapen doet gelukkig een hoop!
Het openluchtmuseum hopen we deze zomer mee te pakken, als we daar in de buurt in een huisje zitten. Nog nooit geweest.
Ik heb een bh-beugel die gebroken is. Iemand ervaring of dat nog redelijk makkelijk te fixen is? Anders wordt het enkele reis kledingcontainer helaas.
Is een beugel merkafhankelijk? Of zou in principe elke beugel van dezelfde cupmaat goed moeten zijn? De beugel eruit halen is iig een poging waard!quote:Op zondag 27 oktober 2024 17:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
Open tornen, nieuwe beugel erin en vast naaien
Niet merkafhankelijk, je kunt een beugel uit een oude bh halen, zolang het maar dezelfde cup is.quote:Op zondag 27 oktober 2024 18:00 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Is een beugel merkafhankelijk? Of zou in principe elke beugel van dezelfde cupmaat goed moeten zijn? De beugel eruit halen is iig een poging waard!
Standaardquote:Op zondag 27 oktober 2024 18:00 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Is een beugel merkafhankelijk? Of zou in principe elke beugel van dezelfde cupmaat goed moeten zijn? De beugel eruit halen is iig een poging waard!
Ik was er donderdag. Fijnste plek in Nederland wat mij betreft ☺quote:Op zondag 27 oktober 2024 16:59 schreef Hupje het volgende:
Wij waren vandaag uitgenodigd in het Openluchtmuseum in Arnhem. Deze dag zou normaal niet onze keuze zijn geweest, zó druk. Nu hebben we wel eens de Canon van Nederland bekeken, die hebben we de vorige keer overgeslagen. Best een aanrader, veel leuker dan het leek!
Ik vind het er heerlijk! Toen ik ooit in Arnhem woonde ging ik er vaak gewoon even wandelen (met mijn museumkaart).quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:00 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik was er donderdag. Fijnste plek in Nederland wat mij betreft ☺
Had mijn vrouw een paar keer, bracht ze hier toen naar de kledingmaker in het dorp. Die maakte het voor ¤ 12,50, was in ieder geval goedkoper dan een nieuwe bhquote:Op zondag 27 oktober 2024 17:48 schreef FlyingFish het volgende:
Fijne vakantie Clubsoda! Klinkt als een stressvol begin, maar een nachtje slapen doet gelukkig een hoop!
Het openluchtmuseum hopen we deze zomer mee te pakken, als we daar in de buurt in een huisje zitten. Nog nooit geweest.
Ik heb een bh-beugel die gebroken is. Iemand ervaring of dat nog redelijk makkelijk te fixen is? Anders wordt het enkele reis kledingcontainer helaas.
Ik heb heel veel met Barbies gespeeld en ik heb echt geen vertekend beeld van vrouwen of rollen of wat dan ook.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:57 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben langzamerhand wat lego in huis gehaald. En waar de oudste er echt niks aan vindt (die bouwt niet uit het boekje, ook niet zelf en speelt er ook niet mee), vindt de jongste het wel heel leuk om zelf te bouwen. Die krijgt van de kerstman bij opa en oma zo'n grote doos met allerlei blokjes. Naast de monstertruck, kleine brandweerauto en wat andere kleine setjes die hij al heeft.
Barbies vind ik zelf niks. Maar dat zit 'm meer in de idiote verhoudingen die die poppen hebben en het beeld dat ik mijn kinderen liever niet meegeef dat vrouwen er zo uitzien of uit horen te zien. Maar dochter vindt het wel leuk, dus we hebben er toch wat in huis, gekregen van een collega... Achja, principes mogen soms best overboord ;-)
Waar hier wel fanatiek mee gespeeld wordt:
- de trampoline
- knutselspullen
- strijkkralen
- klei
- buitenspeelgoed: ballen, fietsen, van die klittenbandovergooidingen, van die dingen waar je balletjes mee kan wegschieten en dan weer vangen (hoe heeet zoiets?)
- puzzelboekjes als de bobo (jongste), donald duck junior (oudste) en losse exemplaren uit de winkel
- auto's en dino's (tegelijk, door elkaar)
- boekjes
Precies. En tegenwoordig heb je ook die petite, tall en curvy Barbies.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb heel veel met Barbies gespeeld en ik heb echt geen vertekend beeld van vrouwen of rollen of wat dan ook.
Daarnaast heb ik ook met baby poppen gespeeld en met speelgoedtelefoons en keukentjes.
Maar ook met lego. Daar bouwde ik dan een huistelefoon van. 😋
Echt wel! Ik heb ook vierkante heupen en een platte buik en soms een geel hoofd.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:11 schreef vencodark het volgende:
Nou ja, ik heb ook nog nooit mensen gezien die op LEGO poppetjes leken.
Helemaal geslaagd? Gaaf! Dat vind ik echt ontzettend knap.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:52 schreef exode het volgende:
Hij begon om 10 uur en de geslaagde volledige test was om 16 uur.
Ja! Echt zo gaaf, hij stond te juichen en te dansen door de kamer.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Helemaal geslaagd? Gaaf! Dat vind ik echt ontzettend knap.
En die curvy barbie is dus echt niet curvy. Die heeft gewoon een normaal figuur...quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Precies. En tegenwoordig heb je ook die petite, tall en curvy Barbies.![]()
Dat klopt hoor, maar de 'normale' Barbie om het zo maar even te zeggen heeft ook niet meer de maten van vroeger met die enorm dunne taille, bijna rechte benen en grote borsten. Ze is alleen nog wel echt te lang, in verhouding.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En die curvy barbie is dus echt niet curvy. Die heeft gewoon een normaal figuur...
Ik weet zelf ook wel dat je geen vertekend beeld krijgt van spelen met een Barbie, maar ik sta er gewoon niet zo achter dat die poppen op echte mensen lijken, maar in realiteit niet eens zouden kunnen lopen met hun verhoudingen... Ik stel me ongetwijfeld aan, maar zo hebben we allemaal iets
Neemt allemaal niet weg dat de klassieke Barbie volledig uit verhouding is en in tegenstelling tot legopoppetjes en little ponies wel is gemarket als de ideale vrouw en dat ze via die weg bijdraagt aan vervormen van het beeld van een 'normale vrouw'.quote:Op maandag 28 oktober 2024 11:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Precies. En tegenwoordig heb je ook die petite, tall en curvy Barbies.![]()
Ik las afgelopen weekend artikelen dat juist Social Media daar een grote rol in spelen. Het zal elkaar misschien versterken maar ik zie meer issues in TikTok, influencers en aanverwanten.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Neemt allemaal niet weg dat de klassieke Barbie volledig uit verhouding is en in tegenstelling tot legopoppetjes en little ponies wel is gemarket als de ideale vrouw en dat ze via die weg bijdraagt aan vervormen van het beeld van een 'normale vrouw'.
Niet alleen Barbie heeft dat, sterker nog, bij Barbie is er nog een ontwikkeling de goede kant op. Bij andere dingen (ik meen me playmobil te herinneren, en superhelden) is de ontwikkeling de andere kant op. Worden mannelijke poppetjes tegenwoordig bizar breed van boven en smal van onder, hebben vrouwelijke poppetjes enorme tieten en konten vgl hun lichaam.
Het aantal jongens met lichaamsissues en ongezond lichaamsbeeld is hoger dan ooit, bizarre schoonheidsidealen vieren bij beide geslachten hoogtij.
Best wonderlijk dat daar hier zo lollig over wordt gedaan.
Als een grapje nou ook niet meer gemaakt kan worden.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Neemt allemaal niet weg dat de klassieke Barbie volledig uit verhouding is en in tegenstelling tot legopoppetjes en little ponies wel is gemarket als de ideale vrouw en dat ze via die weg bijdraagt aan vervormen van het beeld van een 'normale vrouw'.
Niet alleen Barbie heeft dat, sterker nog, bij Barbie is er nog soort van een ontwikkeling de goede kant op. Bij andere dingen (ik meen me playmobil te herinneren, en superhelden) is de ontwikkeling de andere kant op. Worden mannelijke poppetjes tegenwoordig bizar breed van boven en smal van onder, hebben vrouwelijke poppetjes enorme tieten en konten vgl hun lichaam.
Het aantal jongens met lichaamsissues en ongezond lichaamsbeeld is hoger dan ooit, bizarre schoonheidsidealen vieren bij beide geslachten hoogtij.
Best wonderlijk dat daar hier zo lollig over wordt gedaan.
Dat heeft J met eigenlijk ál het speelgoedquote:Op maandag 28 oktober 2024 13:11 schreef Schanu het volgende:
maar ondertussen spelen ze er nooit (meer) mee. Maar goed, dat hebben ze met wel meer speelgoed
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:21 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben vandaag nieuwe eetkamerstoelen gekregen, in mei besteld (in juni over de kleur van de 3de set besloten, want daar hadden ze nog geen stalen van), ze waren er om 08.00 uur vanmorgen al, netjes binnengezet dit dat, aardige jongens, afgerekend en zij weer gegaan.
Ik zet de eerste 3 in de garage om ze in te spuiten met "Furniture Care Textiel Protector" (waar ik al een error van krijg omdat alles in het Engels is, behalve "Textiel"), denk ik een pluisje te zien aan de achterkant van een van de stoelen, blijkt het een gaatje te zijn
Enfin, foto's gemaakt, gemaild, telefonisch waren ze tot half 10 niet bereikbaar omdat dat de telefoontijden zijn kennelijk, en om half 10 waren ze niet bereikbaar omdat ze in een "systeemtransitie" zitten.
Maar goed, inmiddels wel een mailtje terug met het verzoek het serviceformulier in te vullen, gedaan, foto's er weer bij, we gaan het zien.
De stoel met schade van een oud T-shirt voorzien zodat het niet erger kan worden en zodat niemand er op gaat zitten, want geen zin in gezeik.
Zelfs de pootjes weer van foam voorzien zodat die niet kunnen "beschadigen" door de Roomba.
Verder zijn ze erg mooi en zitten ze uitstekend, alleen jammer dat ik vanmorgen om 08.15 uur niet zag dat er geen pluisje op een stoel zat, maar dat er een gaatje in zat.
Maar goed, met dit licht waren de bezorgers al weg, dus niet heel vreemd dat een gaatje niet opviel
Er was kennelijk zaterdag al een mailtje dat ze de stoel gaan omruilen en dat de afdeling planning contact opneemt om daar een afspraak over te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So far so good dus.
Ik update weer als er meer nieuws is.
Wel fijn dat er zo snel een oplossing is!quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:33 schreef Leandra het volgende:
Update:
[..]
Er was kennelijk zaterdag al een mailtje dat ze de stoel gaan omruilen en dat de afdeling planning contact opneemt om daar een afspraak over te maken.
So far so good dus.
Ja idd, geeft ook wel vertrouwen in het bedrijf, dat ik niet kende tot ik er bij toeval binnenliep, dus dat is wel fijn, ook omdat we vanzelf een keer een nieuwe bank nodig hebben en ik niet weer naar Ikea wil.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Wel fijn dat er zo snel een oplossing is!
quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:11 schreef vencodark het volgende:
Nou ja, ik heb ook nog nooit mensen gezien die op LEGO poppetjes leken.
Rara, wie er niet is geweest?quote:Afspraak is afspraak
Wij gaan ervan uit dat je thuis bent op het afgesproken tijdstip. Lukt het je niet? Laat het ons op tijd weten. Wij plannen de monteur dan in om iemand anders te helpen. Ben je er niet of annuleer je de afspraak niet op tijd, dan is het mogelijk dat Odido kosten in rekening brengt.
Dat is wel kak, pas je zelf heel je planning aan.. veranderen zij hem eenzijdig. En owee als je dan om 15.05 er niet zou zijn om dat je in de middag je afspraken hebt staan omdat je in de ochtend thuis moest blijven 😏quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:31 schreef amaranta het volgende:
Dat kun je over GUIDEON niet zeggen.
Wij zitten dus al sinds vrijdag zonder wifi. OK nou kan gebeuren. Ik krijg op zaterdag een sms’je of ik een afspraak wil maken met een monteur, ook prima.
Ik heb gekozen voor het tijdsblok van 8 tot 12 vanochtend.
Ben op tijd opgestaan, heb de hond uitgelaten en ben maar gaan wachten op de monteur.
In hún bevestiging staat:
[..]
Rara, wie er niet is geweest?
Nu krijg ik net een sms dat de geschatte aankomsttijd om 15:05 uur is.
Dus afspraak is afspraak, werkt niet helemaal twee kanten op merk ik.
Oeh, dat lijkt me echt heel naar voor je dochter dat ze van de stress zo ziek kan wordenquote:Op maandag 28 oktober 2024 20:23 schreef livelink het volgende:
Mushanga, kan er geen psychische component bij zitten? Mijn dochter wordt altijd misselijk als ze gestressed is en dan is ze bang dat ze ziek wordt als ze buitenshuis is. Eenmaal thuis, met de wc bij de hand is het vaak weer over. Het is bij haar meer de angst om ziek te worden in een vreemde omgeving, dan dat ze daadwerkelijk ziek is.
Wat een goede opmerking, om alert te zijn op of zoiets ook kan spelen!quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:23 schreef livelink het volgende:
Mushanga, kan er geen psychische component bij zitten? Mijn dochter wordt altijd misselijk als ze gestressed is en dan is ze bang dat ze ziek wordt als ze buitenshuis is. Eenmaal thuis, met de wc bij de hand is het vaak weer over. Het is bij haar meer de angst om ziek te worden in een vreemde omgeving, dan dat ze daadwerkelijk ziek is.
Ja, het gaat beter. Ze durft nu ook weer meer te eten. Dat deed ze op een gegeven moment ook steeds minder. Het gaat beter sinds ze haar opleiding heeft afgerond. Dat bleek toch wel een enorme bron van stress te zijn geweest.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat een goede opmerking, om alert te zijn op of zoiets ook kan spelen!
Ik heb heel erg lang last gehad van iets erg soortgelijks. Is het zodanig dat het haar ook echt beperkt? In dat geval zou een psycholoog haar misschien kunnen helpen. Ik heb er zelf 14 jaar mee gelopen (met wel een aantal therapieën geprobeerd in de tussentijd) maar sinds ik een jaar geleden bij een fantastische psycholoog zit, is het echt enorm afgenomen, zodanig dat ik van deze angst wel durf te zeggen dat hij vrijwel volledig weg is. Misschien beperkt het haar nu niet of is zoiets al geprobeerd, maar wilde het toch even checken/benoemen
het heeft mij echt heel erg beperkt op bepaalde gebieden en ik had het mezelf heel erg gegund als ik al bij de eerste keer therapie mijn huidige psycholoog had getroffen. Dan had mijn leven er de afgelopen jaren er heel anders uit gezien
Heel herkenbaar (althans, voor buiten de deur - ik was ook bang ziek te worden als ik ergens was zonder wc, en in mijn hoofd zat alles wat erin gaat moet er een keer uit, dus als ik maar zo min mogelijk of alleen 'veilige' dingen eet daar, dan is kans op ziek worden kleiner). Wel heel fijn dat het met haar ook beter gaat! Wat een stress kan zo'n opleiding dan geven..quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, het gaat beter. Ze durft nu ook weer meer te eten. Dat deed ze op een gegeven moment ook steeds minder. Het gaat beter sinds ze haar opleiding heeft afgerond. Dat bleek toch wel een enorme bron van stress te zijn geweest.
Nee, niet meer gevraagd.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oeh, dat lijkt me echt heel naar voor je dochter dat ze van de stress zo ziek kan worden![]()
Zoon is al vanaf woensdag op en af ziek en het gekke is dat er geen pijl op te trekken is wanneer het toeslaat. Vanochtend diarree, daarna niks meer en nergens last van en dan in de avond weer misselijk. Heel raar.
Nu tickets voor morgen voor Venom3, maar kan annuleren, mocht het nodig zijn. Hopelijk morgen een goeie dag.
Yay @:amarantaHad de monteur nog een excuus waarom ie zo laat was?
Das ook weer zo en alst weer werkt zoals hoort...quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, niet meer gevraagd.
Maar, hij kan waarschijnlijk ook niks aan een te strakke planning doen. En wil natuurlijk wel weer aan alle klanten goed werk afleveren. Als ik ergens feedback achter kan laten zal ik dat wel zeker doen.
Als je al weet waar je heen wil, inderdaad lekker boeken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:59 schreef Quoi het volgende:
Wij willen juist wel eens vooruit boeken. En zelfs dezelfde camping als vorig jaar, omdat M. het daar zo tof had.
En atm ons tripje Noorwegen aan het inplannen (is al geboekt). Dagje naar de bergen en skiën
Hier hetzelfde.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:36 schreef exode het volgende:
Wij hebben dit schooljaar besloten eens niet ver vooraf te boeken. Eerst maar eens kijken hoe we het jaar doorkomen (dramatisch klinkt dat he).
Ik normaal ook, maar naar iets te vaak annuleren de afgelopen jaren, leven we van schoolvakantie naar schoolvakantie.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 15:41 schreef LeSage het volgende:
Ik vind voorpret juist zo leuk.
Al weten waar we heen gaan, uitjes in de omgeving zoeken. Een lijstje maken met wat iedereen graag zou willen doen.
Dat ligt ook aan de bestemming. In Nederland heb ik dat toch wat minder… maar bij Californië afgelopen zomer was dat een ander verhaal idd.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 15:41 schreef LeSage het volgende:
Ik vind voorpret juist zo leuk.
Al weten waar we heen gaan, uitjes in de omgeving zoeken. Een lijstje maken met wat iedereen graag zou willen doen.
Dat snap ik ook wel ja…quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 15:52 schreef exode het volgende:
[..]
Ik normaal ook, maar naar iets te vaak annuleren de afgelopen jaren, leven we van schoolvakantie naar schoolvakantie.
Ook in Nederland wil ik toch vaak wel wat uitjes bedacht hebben, maar is inderdaad anders.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan de bestemming. In Nederland heb ik dat toch wat minder… maar bij Californië afgelopen zomer was dat een ander verhaal idd.
Mijn man is ook van vroeg boeken, mij maakt het niet zoveel uit. Ik wil vooral goedkoop boeken en parken in Nederland worden alleen maar duurder als je langer wacht, tenzij je een late last minute pakt, dan kan het meevallen maar is vroeg boeken vaak nog steeds vergelijkbaar van prijs.
Wij hebben onze hoofdvakantie in mei, en dan in de zomer goedkoop nog twee weken weg als bij vakantie. In 2026 ook, alleen dan is de meivakantie nog veel duurder, dus wellicht slaan we de zomer dan helemaal over, dat zien we tzt.
Vanmiddag mezelf ook nog de tovertweeling topfopshop cadeau gedaanquote:Op zondag 27 oktober 2024 12:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
De zweinsteinexpress ( al heeft zoon die met een vriendje uit elkaar gehaald en in de algemene legobak gegooid dus ik ben al 2 weken bezig alle stukjes te zoeken..)
Zwerkbal
Wisseldrank
Aragog
Dobby
De auto
Het krijsende krot
Toverschool toernooi de aankomst
Het zwarte meer
Privet drive
En voor sint krijgt hij het toverdrank lokaal.
Leuk dat de film is gelukt!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Dus jullie gaan nu zeker voor plan b exode?
Venom 3 was GOED![]()
En ik scoorde een jas bij Levi's. Wilde eigenlijk een zwarte spijkerbloes, die ik dan als jas zou doen maar het werd dus een échte jas. Weet alleen nog niet welke kleur ie nou is. Geen blauw maar ook geen zwart
Mijn groene Superdry jas is alweer 5 jaar oud dus mocht wel es een nieuwe![]()
Dan moet je idd wel en als het binnen budget is, dan is het nu binnen budget. Als je gaat uitstellen gaat de prijs weer omhoog.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:52 schreef exode het volgende:
[..]
Leuk dat de film is gelukt!
Plan B moet ik even doorrekenen, maar ik denk dat het hem wordt. Deels hebben we ook geen keuze, de uitbouw moet gerenoveerd worden.
Ja en 3 eisen worden ingewilligd, waaronder de berging die bij de werkkamer wordt getrokken. Het verschil met aanbouw was dat de keuken 2x zo groot werd.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:33 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan moet je idd wel en als het binnen budget is, dan is het nu binnen budget. Als je gaat uitstellen gaat de prijs weer omhoog.
Bij sommige woningen bij ons in de buurt, hebben ze ook uitgebouwd. Dat wilde ik ook, maar voor 9m2 erbij was het jaren geleden al duur en ik zag de troep niet zitten![]()
We hebben nu 30m2 eet/woonkamer en ik vind het prima
We zouden gaan eten bij de Italiaan maar zoon is weer ingekakt. Nu bij de Thai gereserveerd voor 20u, hopelijk voelt ie zich beter.
Nee, snap ik. Het moet ook in verhouding zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:55 schreef exode het volgende:
[..]
Ja en 3 eisen worden ingewilligd, waaronder de berging die bij de werkkamer wordt getrokken. Het verschil met aanbouw was dat de keuken 2x zo groot werd.
Was fijn geweest maar niet 2x zo duur fijn.
Je weet al wat je volgende herfstvakantie gaat doen?? Wow!!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:42 schreef mousemicky het volgende:
Vakanties
We komen met terug van een midweekje Luxemburg, zomer wordt weer naar Zweden op verzoek van alle aanwezige mannen in ons huis (en ik vind 't ook geen straf).
Volgend jaar in de herfstvakantie ga ik met oudste zoon (dan ruim 12) naar Londen. Hij mocht zelf een bestemming kiezen voor een stedentrip, en de Harry Potter studio's gaven de doorslag. Tips voor een overnachtingsadres zijn welkom (klein appartement heeft mijn voorkeur denk ik). En weet er iemand hoe ver vantevoren de eurostar geboekt kan worden? (en of dat enigszins betaalbaar is, vliegend vanaf Eindhoven zijn voor voor max ¤100pp retour namelijk).
Ik denk april/mei, offerte moet definitief gemaakt worden, taxatie huis, financiering regelen. Het moet goed gepland worden, de uitbouw wordt leeg gehaald en daarin zitten de keuken, toilet en werkkamer. En 50% van onze Lego staat er....dus we hebben een aardige klus te gaan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nee, snap ik. Het moet ook in verhouding zijn natuurlijk![]()
Wanneer staat het op de planning?
Ik zie hem nu net op bol.com voorbij komen, als je select lid bent krijg je 20 euro extra korting. Alsnog veel geld maar scheelt toch weer misschien.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:28 schreef Cathmar het volgende:
Klinkt leuk! Was het druk? Het is voor ons een beetje erg uit de richting en we zitten de hele week al volgepland, maar misschien doen ze het volgend jaar weer, dus ik sla hem sowieso even opquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 22:18 schreef Phaidra het volgende:
En toepasselijk bankje dit, wij waren vandaag in Huis van Hilde voor de activiteiten rond Archeologie in LEGO-stenen. Dat was erg leuk! Er waren workshops; we hebben een soort LEGO masters uitdaging gedaan o.l.v. David VanHee (oud-deelnemer Lego masters), een stop-motion filmpje gemaakt en meegebouwd aan een groot mozaïek. Er waren ook lezingen, maar daar hadden de kinderen niet zo’n zin in.
Ik DM je even voor het adres.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:42 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Je weet al wat je volgende herfstvakantie gaat doen?? Wow!!
Leuk vooruitzicht, dat wel!! Dm me voor mijn favo London hotel. Met keukentje op de kamer. (Alhoewel, ik kijk net… is 1,5 uur met OV naar HP).
Dank, hier ga ik ook even naar kijken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:26 schreef Mushanga71 het volgende:
@:mousemicky als wij in Londen waren, zaten we in Apart hotel Adagio in Brentford. Dat zijn ruime kamers en appartementen met keuken. Stay City Londen Heathrow was ook zoiets maar das opgedoekt, helaas. Was makkelijk met de trein voor de deur.
De eurostar is een maand of 3 van te voren te boeken en de prijs is echt afhankelijk van wanneer je gaat en welke tijd je boekt.
Ik vond t ook niet erg dat zoon Londen koos. Ik boek zelf alles los (vluchten gewoon via de site van de maatschappij, hotel via booking.com of het hotel zelf), pakketreizen voor stedentrips vind ik meestal net niks (en ik gruwel van groepen).quote:Op woensdag 30 oktober 2024 08:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Reisje naar Londen en vooral de harry potter studio's lijkt mij ook zo ontzettend gaaf. Ik heb alleen helemaal geen ervaring met vakanties boeken ergens anders dan landal![]()
Zijn er sites die extra mooie deals hebben?
Als ik op brickwatch kijk, is ie nu 229 bij amazon. Goedkoopste was ooit 198,79 en de lego adviesprijs is 299,99. Dus op dit moment valt de prijs mee. Je zou ook kunnen wachten tot black friday maar of ze um dan goedkoper hebben dan nu is afwachten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 08:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik zie hem nu net op bol.com voorbij komen, als je select lid bent krijg je 20 euro extra korting. Alsnog veel geld maar scheelt toch weer misschien.
Reisje naar Londen en vooral de harry potter studio's lijkt mij ook zo ontzettend gaaf. Ik heb alleen helemaal geen ervaring met vakanties boeken ergens anders dan landal![]()
Zijn er sites die extra mooie deals hebben?
Ik denk dat we de agressieveling weghalen bij haar zusje en dan Roos koppelen met de andere zus. Zoals ze er nu bovenop dook denk ik niet dat het koppelen een succes zal worden namelijk. Vanmiddag eerst een super gaaf hok voor ze halen die 2 keer zo hoog is als die we nu hebben, op de kop getikt via Marktplaatsquote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:32 schreef Mushanga71 het volgende:
Auw @:SchanuBen je wel ingeënt tegen tetanus? Die vaccinaties werken maar zo'n 10 jaar en met een knaagdierenbeet weet je het maar nooit.
Hopelijk lukt het om ze alledrie bij elkaar te krijgen. Met hamsters gaat dat iig niet, die vreten elkaar op, kwam ik toen lang geleden achter en dat waren ook twee vrouwtjes
Ik ben even stikjaloers :-D Maar onwijs veel plezier! Dublin is zo leuk. Hoe lang wil je blijven?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:54 schreef Troel het volgende:
Wij gaan naar Iron Maiden in Dublin en daar wil ik eigenlijk een paar extra dagen aan vast plakken. Maar ik ben de planner en vriendlief is de bonnefooier een beetje
(En waar ik graag goedkoop ga, is dat voor hem wat minder een ding)
Bericht gehad om een omruilafspraak in te plannen, 6 november moet het gebeuren.quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:33 schreef Leandra het volgende:
Update:
[..]
Er was kennelijk zaterdag al een mailtje dat ze de stoel gaan omruilen en dat de afdeling planning contact opneemt om daar een afspraak over te maken.
So far so good dus.
Handschoen is soms idd beter jaquote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:02 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik denk dat we de agressieveling weghalen bij haar zusje en dan Roos koppelen met de andere zus. Zoals ze er nu bovenop dook denk ik niet dat het koppelen een succes zal worden namelijk. Vanmiddag eerst een super gaaf hok voor ze halen die 2 keer zo hoog is als die we nu hebben, op de kop getikt via Marktplaats![]()
Een tetanusprik heb ik een jaar of 2 geleden al gekregen na een aanvaring met een hond, dus ik ben nog ruime tijd beschermd gelukkig(al gebruik ik de volgende keer wel een tuinhandschoen ter bescherming van mijn vingers
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo zou het moeten worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zo is nu de buitenkant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als er dan nog geld over is![]()
![]()
Gaan we een keer een overkapping maken aan het huis en de tuin meteen helemaal opnieuw aanleggen.
![]()
Het viel me wel mee qua drukte. Alleen parkeren was even spannend. Het zit tegenover het treinstation Castricum en de parkeerplaats van het museum is tevens de P+R. Die was rond 10.30 dus al helemaal vol. Gelukkig was er nog een klein parkeerterreintje aan het eind van de straat bij een sportveld. Daar hadden we bijna de laatst beschikbare plek (terwijl er nog zeker 5 auto's vlak na ons aan kwamen rijden). Maar in het museum was het prima te doen. Het scheelt denk ik wel dat het een wat minder bekend museum is en voor een groot deel van Nederland een eind weg isquote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:27 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Klinkt leuk! Was het druk? Het is voor ons een beetje erg uit de richting en we zitten de hele week al volgepland, maar misschien doen ze het volgend jaar weer, dus ik sla hem sowieso even op.
Voor de workshops en lezingen moest je je bij binnenkomst apart inschrijven. De workshops zaten in de loop van de dag wel allemaal vol, maar toen wij binnenkwamen was er nog voldoende mogelijkheid. Er waren ongeveer 25-30 plekken per workshop denk ik.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Voor het boeken van de Eurostar: zoek uit wanneer precies de tickets beschikbaar komen en zet dat in je agenda. Wij deden dat voor Parijs vorig jaar en het scheelt echt zoveel in prijs! We hebben zelfs apart geboekt voor de heen- en terugreis, want die kwamen ook ca. 4 dagen na elkaar beschikbaar.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik DM je even voor het adres.
En ja, volgend jaar herfstvakantie. Maar da's meer omdat dat de beste optie was binnen onze randvoorwaarden (het is als afsluiting groep 8, dus na juni 2025, beide lang weekend/midweek vrij en betaalbaar).Heb ik iig voldoende uitzoek en spaartijd...
HP studio's zitten sowieso buiten Londen, dus die reistijd hebben we ingecalculeerd (reken 1 volledig dag voor HP). Dat vind ik geen probleem, genoeg bus/entree en trein (vanaf Euston)/entree combi's die worden aangeboden op verschillende websites. Tzt ga ik eens goed zitten voor een betrouwbare en betaalbare aanbieder.
[..]
Dank, hier ga ik ook even naar kijken.
[..]
Ik vond t ook niet erg dat zoon Londen koos. Ik boek zelf alles los (vluchten gewoon via de site van de maatschappij, hotel via booking.com of het hotel zelf), pakketreizen voor stedentrips vind ik meestal net niks (en ik gruwel van groepen).Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Nouja, daar twijfel ik dus over. Het liefste zou ik wel een week willen, maar er zijn ook mensen die zeggen: ga een paar dagen en ga nog een keer terug. Maar dat terug gaan zie ik eigenlijk mijn kerel nog niet doenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben even stikjaloers :-D Maar onwijs veel plezier! Dublin is zo leuk. Hoe lang wil je blijven?
En wij hebben de zomervakantie van volgend jaar al een paar maanden geleden geboekt. Camping op de veluwe met een perceel dat groter is dan het perceel waar mijn huis op staatMaar dan wel tegenover de speeltuin. Privacy + speelmaatjes voor de kinderen. En een zwembad, binnenspeeltuin en bollo de beer. Ik ben tevreden.
Verder gaan we zaterdag weer eens een huis bezichtigen. Spannend, dit is de eerste waarbij ik echt het idee heb dat 't 'm weleens zou kunnen zijn. Linkje via dm als je nieuwsgierig bent :-DVakanties worden over het algemeen gebruikt om te klussen enzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut![]()
In de nis in de keuken zit nu een hoge kast ingebouw met daarin oa een koelkast en oven. We hadden geen idee hoe diep die nis is. Dus verloofde trok net de plint onder de kast uit. Is die nis gewoon 100 cm diep en zit daarachter hele mooie () lambrisering.
Ik heb zo'n vermoeden dat we bij de verbouwing een hoop pareltjes gaan tegenkomen.
Maar goed, een grote Amerikaanse koelkast past daar dus makkelijk.![]()
Ik werd net gebeld door een 06 nummer. Neem ik op, hoor ik een computerstem die zegt "hallo. Ik kan u geen bericht sturen. Voeg dit nummer toe ..." (En toen heb ik opgehangen)
Wtf is dit? Geen bekend spam nummer op internet in ieder geval.![]()
Mijn moeder is afgelopen week al tig keer gebeld door diverse 06 nummers. Ze neemt ze niet meer opquote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:31 schreef Hupje het volgende:
Ik werd net gebeld door een 06 nummer. Neem ik op, hoor ik een computerstem die zegt "hallo. Ik kan u geen bericht sturen. Voeg dit nummer toe ..." (En toen heb ik opgehangen)
Wtf is dit? Geen bekend spam nummer op internet in ieder geval.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.![]()
Harry Potter Studio's liggen eind van het centrum maar zijn wel heel goed bereikbaar met het ov. Wij zaten in een hotel in Kensington. De Eurostar hebben we geboekt zodra dat kon (wij zijn afgelopen voorjaarsvakantie geweest). Vliegen was toen wel iets goedkoper (alleen de vliegtickets, zonder extra kosten voor bagage of transfers ofzo) maar dochter wilde liever met de trein.![]()
Ziet er goed uit @exodeDe wc muur neemt best veel ruimte in, zo met die hoek. Dat blijft zo?
En ipv een vouwdeur zou je ook een schuifdeur kunnen doen, das mooier, denk ik. Mijn grootouders hadden een vouwdeur en ik heb dat altijd meh gevonden. Was daar toen de enige optie, jaren 30 woning. Maar dan heb ik het over lang geleden dus geen idee hoe de tegenwoordige vouwdeuren eruit zien![]()
Zijn Funko's besmettelijk? Ik kocht een Aang want had al een Appa en een Momo dus ik moest écht een Aang hebbenen die staan dus gewoon in de huiskamer
![]()
Aten we als lunch egg benedict met gerookte zalm. Laten we het er maar op houden dat we een ervaring rijker zijn
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...![]()
Het wordt inderdaad een schuifdeur ipv een vouwdeur. Het was de vraag of dat paste maar dat kan.
De wc wordt niet verplaatst en een muur moet toch echtDoor de deur te verplaatsen, wordt de wc ruimte iets kleiner maar voor je gevoel niet in de keuken.
![]()
Een wc in de keuken lijkt me ook niet fijn. Zeker niet met een partner die graag een kwartier lang op de wc zit wat het aroma goed de kans geeft om los te komen… En Em heeft duidelijk de genen van haar vader wat dat betreft
Mijn man mag dus ook niet meer beneden naar de wc als ik binnen een uur bezoek verwachtDe deur achteraf goed dicht doen blijkt ook te lastig te zijn…
![]()
WHOOEHOEEE vlucht en auto zijn geregeld. Was nog wel even een dingetje, want de streepjes op mijn voornaam werden niet gepakt
Voor mij de eerste keer sinds tijden dat ik weer ga vliegen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut![]()
Ons huis is uit de tijd dat de wc buiten werd geplaatst, als een soort schuurtje tegen de achterkant. Daardoor lopen de kadastrale grenzen ook zo raar en krijgen wij een stuk muur van de buren ons huis in en andersom. Ik vind dat ook wel weer grappig en passend bij dit huis. Maar goed, als je nu de wc uitstapt beland je bijna op de kookplaat.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:29 schreef FlyingFish het volgende:
Een wc in de keuken lijkt me ook niet fijn. Zeker niet met een partner die graag een kwartier lang op de wc zit wat het aroma goed de kans geeft om los te komen… En Em heeft duidelijk de genen van haar vader wat dat betreft
Mijn man mag dus ook niet meer beneden naar de wc als ik binnen een uur bezoek verwachtDe deur achteraf goed dicht doen blijkt ook te lastig te zijn…
Dus inderdaad fijn dat het aangepast wordt. Het liefst hadden we ook een deur tussen de keuken en het te creeeren gangetje maar dat wordt echt te krap en schuifdeur kan daar niet. Wie weet ooit in de toekomst toch een hippe vouwdeur
![]()
Ben vooral erg benieuwd hoe de loop gaat bevallen, het wordt echt anders wat dat betreft. En de kat raakt zijn aanleunwoning (de berging) kwijt en loopt binnen. Dat heeft ie al 10 jaar niet gedaan....![]()
Lego vrienden:
Home alone set is onderweg!
Andere vraag: technisch Lego voor meisjes…?? Geen voertuig! Hoeft niet perse meisjes achtig te zijn maar vooral geen auto of graafmachine of zo. Ideeen??Met een meidenkwartet![]()
Lego creator bosdieren. Heeft veel technische stukjes en "gewrichten". Maar niet écht technisch.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:43 schreef Cathmar het volgende:
Lego vrienden:
Home alone set is onderweg!
Andere vraag: technisch Lego voor meisjes…?? Geen voertuig! Hoeft niet perse meisjes achtig te zijn maar vooral geen auto of graafmachine of zo. Ideeen??
Of, de aarde en de maan in beweging. Die lijkt me tof!![]()
Uhhh ja.. als je er aan begint dan is het einde zoekquote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Ziet er goed uit @:exodeDe wc muur neemt best veel ruimte in, zo met die hoek. Dat blijft zo?
En ipv een vouwdeur zou je ook een schuifdeur kunnen doen, das mooier, denk ik. Mijn grootouders hadden een vouwdeur en ik heb dat altijd meh gevonden. Was daar toen de enige optie, jaren 30 woning. Maar dan heb ik het over lang geleden dus geen idee hoe de tegenwoordige vouwdeuren eruit zien![]()
Zijn Funko's besmettelijk? Ik kocht een Aang want had al een Appa en een Momo dus ik moest écht een Aang hebbenen die staan dus gewoon in de huiskamer
![]()
T heeft een hele verzameling Frozen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.![]()
Ik ga er zo even naar kijken. Dank je!quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:51 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Lego creator bosdieren. Heeft veel technische stukjes en "gewrichten". Maar niet écht technisch.
Of, de aarde en de maan in beweging. Die lijkt me tof!Met een meidenkwartet![]()
Toch een schuifdeur, mooiquote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:17 schreef exode het volgende:
Het wordt inderdaad een schuifdeur ipv een vouwdeur. Het was de vraag of dat paste maar dat kan.
De wc wordt niet verplaatst en een muur moet toch echtDoor de deur te verplaatsen, wordt de wc ruimte iets kleiner maar voor je gevoel niet in de keuken.
En een moderne vouwdeur om het halletje af te sluiten, hoop ik dat ze mooie hebben
![]()
Ik bedoelde de muur van de wc wat rechter omdat ie met een punt loopt, maar dat gaat dan weer niet omdat de vouwdeur er dan niet meer tussen past![]()
Ik moet me echt niet met bouwtekeningen bemoeien, dat blijkt maar weer![]()
O wow @Vicky! Mooi al die funko'sen compleet, denk ik? Ik had al een vermoeden want zoon heeft ook al een verzameling. Marvel en Naruto, maar niet compleet nog.
Ik heb buiten de drie van the last airbender nog een kerst Eeyore en een kerst Goofy. En na morgen waarschijnlijk nog een kerst Stitch
If they say
Nee nog niet compleet.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:43 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Toch een schuifdeur, mooiEn een moderne vouwdeur om het halletje af te sluiten, hoop ik dat ze mooie hebben
![]()
Ik bedoelde de muur van de wc wat rechter omdat ie met een punt loopt, maar dat gaat dan weer niet omdat de vouwdeur er dan niet meer tussen past![]()
O wow @:Vicky! Mooi al die funko'sen compleet, denk ik? Ik had al een vermoeden want zoon heeft ook al een verzameling. Marvel en Naruto, maar niet compleet nog.
Ik heb buiten de drie van the last airbender nog een kerst Eeyore en een kerst Goofy. En na morgen waarschijnlijk nog een kerst Stitch♥ A ♥ & ♥ T ♥
Als we de wc smaller maken, zit ik klem met mijn billenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:43 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Toch een schuifdeur, mooiEn een moderne vouwdeur om het halletje af te sluiten, hoop ik dat ze mooie hebben
![]()
O wow @:Vicky! Mooi al die funko'sen compleet, denk ik? Ik had al een vermoeden want zoon heeft ook al een verzameling. Marvel en Naruto, maar niet compleet nog.
Ik heb buiten de drie van the last airbender nog een kerst Eeyore en een kerst Goofy. En na morgen waarschijnlijk nog een kerst Stitchhet is al een klein hokje. Het is niet anders.
![]()
Oooh das kakquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:21 schreef Hupje het volgende:
@:Mushanga71 Gaat het intussen beter met zoon?
Dan heeft de mijne het overgenomen![]()
Zoon is sinds vandaag helemaal beter. Heeft dus een hele week geduurd. Dan had hij geen last meer en hoppa, in de avond of ochtend begon het opnieuw.
Sterkte en beterschap!
Tip: zorg dat je zakjes of een kotsbak bij de hand hebt
If they say
Nee nog niet. Ben op verkansiequote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:19 schreef exode het volgende:
De showcase van Dreamlight gezien Vicky?♥ A ♥ & ♥ T ♥
Had jij mijn pm gezien?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:46 schreef exode het volgende:
[..]
Dan verklap ik niets.
Nog veel plezier.![]()
![]()
Ik ben een beetje aangestoken door jullie Lego verhalen en kocht de Ijsvogel voor mezelf. Op mijn handen zitten om niet elk vrij moment te gaan zitten bouwen![]()
![]()
Ik werd sentimenteelquote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:08 schreef Leandra het volgende:
Ik was vanavond met Soneal naar de opnames van de Avondshow van Arjen Lubach!
Erg leuk, kijken!![]()
Bekijk deze YouTube-video![]()
Soms zit het mee, soms zit het tegen met lego
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Mushanga71 op 31-10-2024 08:42:30 ]If they say
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:26 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik werd sentimenteel![]()
Bekijk deze YouTube-video![]()
![]()
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Soms zit het mee, soms zit het tegen met lego
Mijn zus en zwager hebben heel wat dozen op zolder staan die ze puur hebben gekocht om ooit met dikke winst weer te verkopen. Sets die ze zelf willen hebben, kopen ze dan ook gerust dubbelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar goed, zij hebben waarschijnlijk niet zo’n ruim pensioen, dus je moet wat.
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Mijn beste vrienden hebben daar brandveilige kasten voor op de zolder laten bouwen en die hebben een super pensioen, die hebben alles van Star Wars en de Titanic en weet ik veel wat, en alle klapstukken hebben ze dubbel.
Ik smijt na 3 minuten die klote Lego al door de kamer, wat een gepriegel
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )![]()
Ik vraag me toch af in hoeverre dat op de echt lange termijn lucratief is. Neem dingen als postzegels of bepaalde speelgoedpoppetjes. Die markt is helemaal ingestort omdat de oude verzamelaars uitsterven. Ik verwacht dat oude Lego ook steeds minder in waarde zal toenemen omdat er gewoon zoveel aanbod is, en er meerdere keren per jaar nieuw aanbod bij komt.![]()
Nou zij houden het echt goed bij en wat zij kopen is wel vrij rendabel so far, maar dit zijn voor hun echt gewoon fun dingen, die hoeven niet op geld te letten.
Ze verkopen ook wel eens dingen omdat ze dan een andere doos beter kwijt kunnen in de kast![]()
Mijn neefje wil heel graag door hun geadopteerd worden.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )![]()
Zo kan het idd ook jaquote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn zus en zwager hebben heel wat dozen op zolder staan die ze puur hebben gekocht om ooit met dikke winst weer te verkopen. Sets die ze zelf willen hebben, kopen ze dan ook gerust dubbel. Maar goed, zij hebben waarschijnlijk niet zo’n ruim pensioen, dus je moet wat.
![]()
Het is altijd afwachten wat een prijs ooit gaat doen. Als ik de Wegisweg neem, de oude versie gekocht voor 133 euro geloof ik, die is nu best wat waard. Maar helaas gebouwd en staat te pronken bij dochter. Er is ook een nieuwe versie van uitgekomen en die is echt duur![]()
Heb wel echt spijt van de Black Pearl. Was 130 ofzo, staat bij bol nu voor 2kMaar dan had ik um gebouwd en dan keldert meteen de prijs.
If they say
Ik heb een paar dichte dozen Technic op zolder staan, 25 jaar oud.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal eens zien wat de waarde is. Wel grappig om te weten.Met een meidenkwartet![]()
Ik vind mensen die Lego als handel kopen echt vervelend.
Maar goed, het loont. Helaas.
En de Lego waarde daalt enorm als een doos open is. Dus gebouwd mag je er gerust 50% afhalen. Wij als hobby Lego bouwers snappen niets van dozen dicht houden. Wij hebben sets die echt wel wat waard zijn, maar in gebouwde staat![]()
Mijn schoonzus heeft een jaar geleden Lego van haar kinderen verkocht voor een fractie van wat het waard is. Dat is dan weer het andere uiterste. Degene die het kocht, heeft echt in een deuk gelegen dat kan niet anders. En ik heb gezegd dat ik het wel wil verkopen voor ze. Voor het beeld: ik had er met gemak 500 Euro meer voor gekregen, ze hadden bijzondere sets namelijk.![]()
En iets heel anders; ik ben gisteren met de kinderen gaan zwemmen. Het was echt poepjedruk, niet normaal en warm en en en.
Ik heb er gewoon de hele middag gezeten, gezwommen, Juul door het water gegooid, B en Juul van een mat afge'stormd' etc etc.
Een aardige overwinning
Geen enkele reactie van mijn lichaam en hoofd. Goed geslapen zelfs. Vandaag doe ik niets, behalve dat B me heeft uitgedaagd met Mario Kart.
Het was de eerste keer vrij zwemmen voor Juul met zwemdiploma A, ik had haar kurkjes voor de zekerheid mee. Zo leuk om te zien dat ze net zo'n waterrat als haar broer is. Ontelbaar veel salto's van de kant gemaakt, van de startblokken gedoken etc. Ik zorgde wel dat ik continue zicht op haar had, maar 0 keer moeten helpen of het idee gehad dat ze onder water dreigde te gaan.![]()
Mijn neefje en mijn zus zijn net terug uit Londen, ze waren zaterdag even naar een voetbalwedstrijd, had ze hem beloofd, bleken er alleen nog kaarten van 500 pond te zijn. En het enige museum wat hem leuk leek was het Imperial war museum, dus dat deden ze voor de match.
Maar het kind vond het leuk.
Meteen door naar Texel, zit ie zich te vervelen daar, wat een rotleven![]()
Ik vind dan Lego een leukere investering dan aandelen, snap niet waarom die mensen meteen stom zijn.
Het zijn sowieso echte collectors, ook qua andere dingen.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Omdat ik dan de hoofdprijs moet betalen. Dat vind ik dus stom.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:51 schreef oh-oh het volgende:
Mijn neefje en mijn zus zijn net terug uit Londen, ze waren zaterdag even naar een voetbalwedstrijd, had ze hem beloofd, bleken er alleen nog kaarten van 500 pond te zijn. En het enige museum wat hem leuk leek was het Imperial war museum, dus dat deden ze voor de match.
Maar het kind vond het leuk.
Meteen door naar Texel, zit ie zich te vervelen daar, wat een rotleven![]()
Ik vind dan Lego een leukere investering dan aandelen, snap niet waarom die mensen meteen stom zijn.
Het zijn sowieso echte collectors, ook qua andere dingen.![]()
Alleen als je het jaren later via hun wil kopen
( Groucho Marx )![]()
Enige doos die wij extra gekocht hebben, en dicht blijft, is een Legoland exclusive (die kan je alleen daar kopen) met een handtekening van de ontwerper erop. Ik weet niet of we die ooit gaan verkopen, maar dat is in ieder geval iets speciaals dat je niet zomaar nog eens kan kopen.
Mijn neefje weet ook exact welke dozen geld waard zijn en of een aanbieding de moeite waard is. Handig, zo'n wandelende lego-expert.
@exode fijn dat het gister zo goed ging! Zwembad staat wel garant voor maximale prikkels idd.
Wij waren zondag en maandag in het zwembad van de Eemhof. Voor het eerst dat de kinderen ook af en toe zonder ons van een glijbaan gingen. Heerlijk dat je niet meer elke seconde op hoeft te letten! We vinden het zelf ook leuk om in de wildwaterbaan en glijbanen te gaan, alleen niet per se 4 uur achter elkaar.
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Mijn zoon wilde vooral van die lego heroes en Ninjago hebben. Daar ook veel mee gespeeld. We hebben indertijd in een stomme bui de star trek voyager gekocht voor hem van LEGO. Die was toen zo'n 200 euro, maar zal nu dus wel veel meer waard zijn. Maar gebouwd en met de poppetjes veel gespeeld, dus ik denk niet dat ik er nu veel voor zou krijgen. Uiteindelijk vind ik dat er met speelgoed gespeeld moet worden. Dan is het voor mij pas echt iets waard.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.![]()
Die vrienden hebben geen kinderen, die spelen er sowieso niet mee, ze bouwen het een keer en dan blijft het staan.
Als de kinderen van hun broer of zus komen mogen die er niet eens aankomen![]()
Mijn neefje mocht de Millennium Falcon met ze komen bouwen ooit, maar die gedroeg zich dan ook keurig en die is precies met dat spul.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Dat is natuurlijk onzin, Lego kopen om door te verkopen drijft de prijs op.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:06 schreef oh-oh het volgende:
Alleen als je het jaren later via hun wil kopen
Maar goed, die discussie moet ik niet met jou voeren maar met je vrienden![]()
![]()
![]()
Ja die 20 dozen zullen echt de hele markt stuk slaan.
Ze verkopen nu alleen maar als ze ergens de prijs niet snel genoeg van zien stijgen dus dat valt wel mee gok ik.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Als zij de enigen waren wel, maar ik snap echt wel dat je je vrienden verdedigt.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:48 schreef oh-oh het volgende:
Ja die 20 dozen zullen echt de hele markt stuk slaan.
Ze verkopen nu alleen maar als ze ergens de prijs niet snel genoeg van zien stijgen dus dat valt wel mee gok ik.
Ik heb dat ook met mensen die concertenkaarten groter inkopen en duurder doorverkopen. Of voetbaltickets of of of. Daar heb ik dan zelf alleen geen last van![]()
![]()
Ik verdedig ze niet, ik vind het gewoon een leuke hobby van ze, waar ik mezelf totaal niet in kan vinden maar dat is wat anders.
Die concertkaarten, dat zijn van die grote opkopers vooral, dat is echt andere koek dan over een jaar of 10 20 dozen lego extra kopen als je er toch al 100 voor jezelf koopt in die periode.
Ze kopen ook bepaald vinyl dubbel.
Overigens is dit ooit voor de grap begonnen voor als ze ooit zouden gaan scheiden, dan hoeft er niet om de pronkstukken van de collecties van de hobbies die ze delen gevochten te worden want dan hebben ze die dubbel
( Groucho Marx )![]()
Eens hoor exode. Ik vind tussenhandelaren om prijzen op te drijven eigenlijk per definitie heel vervelend.
En inderdaad, Lego is wat mij betreft speelgoed waarmee gebouwd moet worden. Hier geen ambitie om zuinig te doen om het door te verkopen, we kochten het toen we het konden betalen, dus we hoeven er niet aan te verdienen.
Ik ben een waardeloze kapitalist
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’![]()
Maar wat is er leuk als hobby aan LEGO kopen, dat ingepakt laten staan met als doel er winst op te behalen? Dat je het een financieel goed plan vindt, daar kan ik nog enigszins inkomen, maar een leuke hobby is dat toch niet?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:11 schreef oh-oh het volgende:
Ik verdedig ze niet, ik vind het gewoon een leuke hobby van ze, waar ik mezelf totaal niet in kan vinden maar dat is wat anders.
Die concertkaarten, dat zijn van die grote opkopers vooral, dat is echt andere koek dan over een jaar of 10 20 dozen lego extra kopen als je er toch al 100 voor jezelf koopt in die periode.
Ze kopen ook bepaald vinyl dubbel.
Overigens is dit ooit voor de grap begonnen voor als ze ooit zouden gaan scheiden, dan hoeft er niet om de pronkstukken van de collecties van de hobbies die ze delen gevochten te worden want dan hebben ze die dubbel‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’![]()
Het is voor hun echt hetzelfde als een staatslot kopen, of dat vinyl wat ze dubbel kopen om te kijken wat het gaat doen, ze houden de prijzen in de gaten, het is echt hobby.
En als ze uit elkaar willen hebben ze elk hun eigen Titanic en Millennium Falcon en stomme piano![]()
Ik snap iets bouwen en het weer in een doos gooien even min hoor, die hele Lego kan me gestolen worden, puzzels maken vind ik net zo zinloos.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Ik begrijp echt wel dat mensen het doen, het is een simpel verdienmodel. Het gewoonweg niet betalen, kan het tegenhouden. Ik koop dat soort sets bewust uit de doos, goedkoper en geen handelaren.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:22 schreef LeSage het volgende:
Eens hoor exode. Ik vind tussenhandelaren om prijzen op te drijven eigenlijk per definitie heel vervelend.
En inderdaad, Lego is wat mij betreft speelgoed waarmee gebouwd moet worden. Hier geen ambitie om zuinig te doen om het door te verkopen, we kochten het toen we het konden betalen, dus we hoeven er niet aan te verdienen.
Ik ben een waardeloze kapitalist![]()
Andere doelgroep, helemaal prima tochOp dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Sommige mensen kopen blijkbaar ook liever van een handelaar. Ik heb dit jaar een set verkocht. Vroeg er een marktconforme prijs voor en uiteindelijk aan een handelaar voor ietsje minder verkocht want ik wou er snel vanaf. Die heeft m de volgende dag weer op marktplaats gezet en een paar weken later voor 20-30 euro winst verkocht.
Nu ja ik had uiteindelijk 9 euro winst op mijn nieuwprijs en ik was ervan af. Maar ik vond het wel bijzonder. Dat hele handelen zou mij de tijd niet waard zijn.
Onlangs een set met GWP gekocht, die ging op marktplaats voor 120 weg
Heb toch heel even getwijfeld of ik m wel open zou maken maar uiteindelijk vond ik het toch te leuk om weg te doen.![]()
Weet iemand waarom Bol.com de Lego direct een stuk goedkoper aanbied dan Lego.com zelf? Nu met die Fortnite bus ook, ook al staat hij nog op pre-order, hij is 15 euro goedkoper dan bij Lego..This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story![]()
Als je direct bij Lego koopt, spaar je ook VIP-punten en vanaf een bepaald bedrag krijg je extra doosjes in tijdelijk thema erbij. Dus daar betaal je dan ook voor.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Ah, als dat alles is.. heeft voor mij geen meerwaarde. Het is dus niet zo dat ik Lego.com tekort doe als ik via Bol bestel?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:02 schreef Phaidra het volgende:
Als je direct bij Lego koopt, spaar je ook VIP-punten en vanaf een bepaald bedrag krijg je extra doosjes in tijdelijk thema erbij. Dus daar betaal je dan ook voor.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
De Harry Potter Hippogrief ligt straks onder de kerstboom, 37,99 voor betaald ipv de 59,99 bij Lego..This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
Dat zal wel meevallen iddquote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:03 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ah, als dat alles is.. heeft voor mij geen meerwaarde. Het is dus niet zo dat ik Lego.com tekort doe als ik via Bol bestel?.
Ik zie dat ze nu wel een heel tof cadeau hebben (bij besteding van ¤130 of meer):
Op mijn verlanglijst staat de set van Nightmare before Christmas.![]()
In Legoland DLD heb ik in de zomer het huis uit Up gekocht. Prachtige set!Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Misschien moet ik dit cadeautje dadelijk nog even bij mijn buren ophalenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen idd.
Ik zie dat ze nu wel een heel tof cadeau hebben (bij besteding van ¤130 of meer):
[ afbeelding ]
In Legoland DLD heb ik in de zomer het huis uit Up gekocht. Prachtige set!![]()
Voor Sint krijgen de jongens al een aantal jaar een kerst/winterset voor in de erker. Dit jaar is het het postkantoor van de kerstman. Toen nog maar 2 kleinere sets gekocht (voor gezamenlijk in de schoen bijvoorbeeld) voor dit cadeautje, vind ik namelijk zo’n gezellig setje.
Mag straks in de boekenkast die nog gemaakt moet worden
Wij zijn in Parijs en we wilden de Eiffeltoren kopen op de Eiffeltoren, maar daar is hij 20 euro duurder dan bij bol… 😅***![]()
Die krijg ik toevallig ook! Voor het eerst via een Lego store gekocht, normaal kom ik écht niet boven de honderd (in dit geval 130,- ) uit.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen idd.
[ afbeelding ]
In Legoland DLD heb ik in de zomer het huis uit Up gekocht. Prachtige set!This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
Wij kopen meestal voor de Sint in de Legowinkel in 1x voor Sint, kerst, en verjaardag van de jongste (in feb jarig). Dan lukt het welquote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:15 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Die krijg ik toevallig ook! Voor het eerst via een Lego store gekocht, normaal kom ik écht niet boven de honderd (in dit geval 130,- ) uit.. In de winkel zijn er soms nog extra cadeautjes die je online niet krijgt.
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Dat is ook echt wel een groot prijsverschil. Meestal gaat het om een tientje verschil.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:05 schreef PoesInDoos het volgende:
De Harry Potter Hippogrief ligt straks onder de kerstboom, 37,99 voor betaald ipv de 59,99 bij Lego..Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Ja, die bieb is erg leuk. Maarja, ik bestel nooit zoveel (dit is voor het eerst in jaren dat ik iets koop), dus helaas pindakaas
Het is wel iets wat prima in mijn nieuwe boekenkast naast mijn nieuwe stoel (met voetenbankje) en nieuwe lamp kan. Plekje gemaakt in de slaapkamer om lekker rustig te zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut![]()
Daarom vroeg ik me het ook af, waarom Bol dit kan doen..quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is ook echt wel een groot prijsverschil. Meestal gaat het om een tientje verschil.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
Lego verkoopt de Exclusives eerst zelf, wat niet verkocht is, gaat naar winkels zoals Bol en Intertoys. Soms duurder, soms goedkoper. Het kan dus ook zijn dat Bol geen set gaat verkopen omdat de hele oplage al verkocht is.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:54 schreef PoesInDoos het volgende:
Weet iemand waarom Bol.com de Lego direct een stuk goedkoper aanbied dan Lego.com zelf? Nu met die Fortnite bus ook, ook al staat hij nog op pre-order, hij is 15 euro goedkoper dan bij Lego..![]()
Ik koop bijna alles bij Lego zelf vanwege de Insiders (voorheen VIP) punten. Ik wacht vaak tot de actieweken waarin je dubbele punten krijgt. Van die punten kopen wij toegangskaarten voor Legoland, Legohouse etc.
En als je je Insider nummer doorgeeft bij afrekenen in de fysieke winkel, krijg je vaak wat extra's. Of ze doen dat alleen bij mij
Zo koop ik alle verzamel Mini figsDie halen ze dan even van achter.
Maar als je niet zo Lego idioot bent, zou ik het lekker bij Bol kopen als het daar goedkoper is.![]()
Toevallig is dit een exclusive, maar de normale sets die ik via Bol koop zijn ook bij verschijningsdatum al aanzienlijk goedkoper (10-20 euro)quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:35 schreef exode het volgende:
[..]
Lego verkoopt de Exclusives eerst zelf, wat niet verkocht is, gaat naar winkels zoals Bol en Intertoys. Soms duurder, soms goedkoper. Het kan dus ook zijn dat Bol geen set gaat verkopen omdat de hele oplage al verkocht is.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
Het kan dat deze sets via een andere weg zijn gekocht door de verkopende partij. De prijzen wijken af, ik weet dat vroeger de sets in Belgie goedkoper waren bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:41 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Toevallig is dit een exclusive, maar de normale sets die ik via Bol koop zijn ook bij verschijningsdatum al aanzienlijk goedkoper (10-20 euro)![]()
Er zijn ook wel sets die op bol.com veel duurder zijn dan bij lego zelf.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:41 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Toevallig is dit een exclusive, maar de normale sets die ik via Bol koop zijn ook bij verschijningsdatum al aanzienlijk goedkoper (10-20 euro)troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut![]()
Wij waren vandaag al vroeg op pad, Simon deed mee aan tafeltennistoernooi (schoolsport), wat een drukte en chaotisch gebeuren was dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed gedaan van Simon Tolstoi![]()
Ik kijk altijd eerst op brickwatch waar een legoset het goedkoopst is, daarna struin ik alsnog alle amazonen af die hier leveren om dan toch meestal weer als een postduif naar brickwatch terug te keren![]()
Vond daarstraks een legoset die zoon wilde hebben op een Duitse site maar had slechte reviews op trustpilot. En daar waag ik me dan niet aan, al scheelde het 18 euro. Kan goed gaan, of niet, maar dat is het me niet waard.
En ik heb ook een Lego Vip ding alleen krijg ik wél de mails ervan, maar kan ik niet meer inloggenSoms is die site toch goedkoper, al gebeurd dat niet vaak.
En wij zijn weer thuis
If they say
Hallo bol dusquote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:11 schreef BE het volgende:
Wij zijn in Parijs en we wilden de Eiffeltoren kopen op de Eiffeltoren, maar daar is hij 20 euro duurder dan bij bol… 😅en veel plezier!
Bij Hamleys in Londen keek ik toen ook wel voor lego maar daar is het echt idioot veel duurder. Dacht het niet heEn ik snap het wel, dure huur, duur alles maar niet uit mijn portemoniks
If they say
Aquote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:30 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik me het ook af, waarom Bol dit kan doen..
Je hebt m gisteren gekocht zeker? Toen met de dagdeal? Zo hebben wij voor 20 minder de patronus gekocht gisteren.
Ik moet op zoek naar een fijne boekenkast om het in te zetten want de plank raakt vol
S. 2014
J. 2016![]()
Nee in augustus volgens mij alquote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
A
Je hebt m gisteren gekocht zeker? Toen met de dagdeal? Zo hebben wij voor 20 minder de patronus gekocht gisteren.
Ik moet op zoek naar een fijne boekenkast om het in te zetten want de plank raakt volOf september. Ik zoek altijd een leuke set en houd de prijs dan goed in de gaten.
Edit; eind septemberMaarrr de Patronus die jij hebt is echt mijn pronkstukje, wát een prachtig bouwwerk!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
Volgens mij zijn er hier wel wat mensen uit Eindhoven en omgeving. Waar kun je goed parkeren (en niet te duur) als je naar het Philips Museum wilt?![]()
Legoik ga binnenkort ook maar weer beginnen aan m'n kerstsets denk ik
Man heeft hier de Millennium Falcon ook lang dicht gelaten en getwijfeld, maar is toch gezwicht om 'm te bouwen
Maar heb inderdaad ook een zwager die standaard 2 sets koopt, zodat hij er eentje kan bouwen en eentje kan doorverkopen. Precies wat exode zegt: het is slim als investering (potentieel), maar drijft de prijs wel op ja...![]()
Ik ben ook niet zo'n Lego-fan.
Het ontwerpproces gebeurt bijna volledig digitaal. Er is dan iemand die bedenkt hoe het bouwwerk eruit moet zien, vervolgens worden de blokjes precies zo bedacht dat ze passen bij dat ontwerp en jij gaat dan als een soort robot het bouwwerk in elkaar te zetten zoals iemand anders het bedacht heeft.
Mijn oudste van 15 is wel (nog) groot fan. Haar maak je nog steeds blij met een doos Lego.![]()
Mijn handen jeuken ook om de Kerstsets te bouwen. Zondag hebben we een pj dag, zelfs geen zwemles voor Juul dus ik denk dat we dan maar eens gaan starten. Eerst de A frame en Sneeuwwitjes huis afbreken en de kratten omruilen. Er staan nu 2 van de grote Ikea bakken met zomer en herfst sets in de woonkamer. Die gaan dan naar zolder en daar komen 2 grote bakken Kerst/Winter Lego voor terug.
Verloofde wil eerst een bouwplan maken, ik wil gewoon bouwenDus jullie kunnen je voorstellen hoe de verbouwing zal gaan.
![]()
De gewone millennium falcon of die hele grote? Schoonzoon heeft die grote en die is echt hugequote:Op donderdag 31 oktober 2024 18:03 schreef twist02 het volgende:
Legoik ga binnenkort ook maar weer beginnen aan m'n kerstsets denk ik
Man heeft hier de Millennium Falcon ook lang dicht gelaten en getwijfeld, maar is toch gezwicht om 'm te bouwen
Maar heb inderdaad ook een zwager die standaard 2 sets koopt, zodat hij er eentje kan bouwen en eentje kan doorverkopen. Precies wat exode zegt: het is slim als investering (potentieel), maar drijft de prijs wel op ja...Zoon de gewone en die past nog net in zn kast.
En toch he, Lego als investering. Er moet dan wel iemand zijn die zulke exorbitante prijzen wil neerleggen. De meeste kopen de sets die ze willen voor een normale prijs. Tenzij het iemand is die voor zichzelf een krent is en dus niet de Black Pearl kooptMaar toen kocht ik hem niet dus voor de achterlijke prijs wat er nu voor gevraagd wordt, al helemaal niet.
Dat vraag ik me nu af: wie koopt het
If they say
@Vicky, ik heb er twee funko's bij hoor! Een kerst Stitch én een kerst Teigetje. En Aang heeft zn plekje gevonden in de huiskamer, naast Appa en Momo![]()
If they say
Ik heb wel een eend terug in elkaar gezet. Da's ook een soort lego.
Was aangereden en leefde nog, maar ipv te helpen, waren kinderen er mee gaan voetballen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit, verstand op nul en uitvoeren, vooral zelf geen dingen bedenken, ik snap er niks vanquote:Op donderdag 31 oktober 2024 18:36 schreef -Spring het volgende:
Het ontwerpproces gebeurt bijna volledig digitaal. Er is dan iemand die bedenkt hoe het bouwwerk eruit moet zien, vervolgens worden de blokjes precies zo bedacht dat ze passen bij dat ontwerp en jij gaat dan als een soort robot het bouwwerk in elkaar te zetten zoals iemand anders het bedacht heeft.
Mijn oudste van 15 is wel (nog) groot fan. Haar maak je nog steeds blij met een doos Lego.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Die grote ja...en die is inderdaad huge...quote:Op donderdag 31 oktober 2024 18:43 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
De gewone millennium falcon of die hele grote? Schoonzoon heeft die grote en die is echt hugeZoon de gewone en die past nog net in zn kast.
En toch he, Lego als investering. Er moet dan wel iemand zijn die zulke exorbitante prijzen wil neerleggen. De meeste kopen de sets die ze willen voor een normale prijs. Tenzij het iemand is die voor zichzelf een krent is en dus niet de Black Pearl kooptMaar toen kocht ik hem niet dus voor de achterlijke prijs wat er nu voor gevraagd wordt, al helemaal niet.
Dat vraag ik me nu af: wie koopt het![]()
En er moet inderdaad maar net een gek zijn die het ervoor neertelt, dat klopt.
Maar door het opkopen wordt er natuurlijk vrij direct een zekere schaarste gecreëerd, waardoor de prijzen automatisch stijgen. Dat hoeft niet per se meteen exorbitant hoog te zijn om er toch leuk aan te kunnen verdienen. De vergelijking met concertkaarten is wel een goede denk ik.
Had vroeger een neef die een keer stomdronken een kroeg uitrolde 's ochtends vroeg en terechtkwam in een rij voor concertkaartjes (weet even niet meer voor wie). Hij mocht er maximaal 10 kopen werd er gezegd, dus hij bedacht dat-ie vast 9 vrienden kon vinden om mee te gaan.
Hij verkocht er uiteindelijk 9 vd 10 voor het dubbele door toen bleek hoe gewild die kaartjes warenwaren achteraf 2 heel goedkope avondjes stappen
![]()
![]()
Je weet dat je ook zelf wat mag bouwenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 18:36 schreef -Spring het volgende:
Mijn oudste van 15 is wel (nog) groot fan. Haar maak je nog steeds blij met een doos Lego.![]()
![]()
Dit is voor sommige mensen juist precies wat er zo heerlijk aan is!quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dit, verstand op nul en uitvoeren, vooral zelf geen dingen bedenken, ik snap er niks van![]()
![]()
![]()
Jaaaaaaaa, heerlijk zenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:21 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit is voor sommige mensen juist precies wat er zo heerlijk aan is!![]()
En dat combineren met zelf bouwen. Ik geloof dat we dit jaar echt een werkende skilift gaan maken.![]()
Dat lijkt me al leuker idd!quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:20 schreef exode het volgende:
[..]
Je weet dat je ook zelf wat mag bouwen![]()
Oh ja dat snap ik wel hoor maar zoals ik eerder al zei, ik heb de hype nooit begrepen, het is echt niks voor mij.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:21 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit is voor sommige mensen juist precies wat er zo heerlijk aan is!![]()
Ik zou liever Spring's skills hebben! Maar ook daar heb ik geen geduld voor.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
Wij bouwen eerst gewoon de set en daarna gaan we denken hoe we het kunnen verbouwen. Als ik een set 1x heb gebouwd, wil ik de x erna al dingen aanpassen of toevoegen.quote:
B en Juul bouwen ook zelf, nooit uit een boekje. Ik vind overal in huis Lego bouwwerken van ze, met hele verhalen wat het is en kan.
Maar de eerste keer bouwen van een nieuwe grote set vind ik wel echt heel leuk. Gewoon stap voor stap. Niet nadenken, dan verdwijnt mijn werkdag naar de achtergrond.![]()
Haha, wij zijn daar allevier te neurotisch voorquote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:50 schreef exode het volgende:
[..]
Wij bouwen eerst gewoon de set en daarna gaan we denken hoe we het kunnen verbouwen. Als ik een set 1x heb gebouwd, wil ik de x erna al dingen aanpassen of toevoegen.
B en Juul bouwen ook zelf, nooit uit een boekje. Ik vind overal in huis Lego bouwwerken van ze, met hele verhalen wat het is en kan.hier gaat alles uit het boekje en o wee als er blokjes door elkaar gaan
Disclaimer: dit doen onze kinderen dus van jongs af aan al zelf hè? Dat is op geen enkele wijze opgelegd door ons ofzo! VeiligThuis hoeft niet ingeseind te wordenquote:Niet nadenken, dan verdwijnt mijn werkdag alles naar de achtergrond.Dit
![]()
![]()
Zijn er hier mensen die Modern Family kijken en zich die aflevering herinneren waarbij Mitch als enige verkleed naar kantoor gaat op Halloween? Mijn man zit nu in Amerika voor z’n werk. En hij heeft nu dus een andersom situatie. Iedereen is verkleed behalve hij. Hebben we niet bij stilgestaan, anders had ie misschien ook wel wat meegenomen.
[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 31-10-2024 21:22:18 ]![]()
Had niemand even iets extra's bij zich voor dit soort gevallen?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:10 schreef amaranta het volgende:
Zijn er hier mensen die Modern Family kijken en zich die aflevering herinneren waarbij als Mitch als enigeverkleed naar kantoor gaat op Halloween? Mijn man zit nu in Amerika voor z’n werk. En hij heeft nu dus een andersom situatie. Iedereen is verkleed behalve hij. Hebben we niet bij stilgestaan, anders had ie misschien ook wel wat meegenomen.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.![]()
Had hij niet even langs Walmart of zo gekund? Goede reden!Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
( Groucho Marx )![]()
ik zei ook al heeft niemand een pet voor jou of zo? Maar blijkbaar is de helft sowieso naar huis gegaan omdat de airco is uitgevallen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Had niemand even iets extra's bij zich voor dit soort gevallen?![]()
Amerikanenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik zei ook al heeft niemand een pet voor jou of zo? Maar blijkbaar is de helft sowieso naar huis gegaan omdat de airco is uitgevallen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.![]()
Hij is gewoon als zuinige Hollander verkleed!
Mijn kinderen hebben net Halloween gevierd in de naastgelegen buurt. Zo wisselend hoe dat gedaan wordt. Sommige mensen pakken echt enorm uit, maar zijn dan de enige uit hun straat. Zo zonde. En iemand die net de tuin aan het doen was en daar op ingespeeld had en als grafdelver tussen twee open graven zat met bij één het lijk er nog op. Erg tof gedaan!![]()
Wow, succes dan met de millennium falcon, dan snap ik waarom de doos nog dicht zitquote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:19 schreef twist02 het volgende:
[..]
Die grote ja...en die is inderdaad huge...![]()
En er moet inderdaad maar net een gek zijn die het ervoor neertelt, dat klopt.
Maar door het opkopen wordt er natuurlijk vrij direct een zekere schaarste gecreëerd, waardoor de prijzen automatisch stijgen. Dat hoeft niet per se meteen exorbitant hoog te zijn om er toch leuk aan te kunnen verdienen. De vergelijking met concertkaarten is wel een goede denk ik.
Had vroeger een neef die een keer stomdronken een kroeg uitrolde 's ochtends vroeg en terechtkwam in een rij voor concertkaartjes (weet even niet meer voor wie). Hij mocht er maximaal 10 kopen werd er gezegd, dus hij bedacht dat-ie vast 9 vrienden kon vinden om mee te gaan.
Hij verkocht er uiteindelijk 9 vd 10 voor het dubbele door toen bleek hoe gewild die kaartjes warenwaren achteraf 2 heel goedkope avondjes stappen
![]()
Whaha, mazzel met de kaartjes![]()
Dit stond laatst op rtlnieuws.nl
https://www.rtl.nl/boulev(...)asis-kaarten-opnieuw
En dat snap ik wel. Het gaat vaak om hele partijen die worden opgekocht om voor woekerprijzen worden doorverkocht. Dus prima dat dat wordt aangepakt.
Overigens nu met mijn Toto tickets, die kunnen worden doorverkocht, via ticketmaster en tegen de normale prijs. Die seats zijn dan rood en het staat er duidelijk bij. En dat moet ook kunnen, vind ik. Stel je kan die avond toch niet, dan is dit een mooie oplossing.
Wat ik van Lego dan weer niet begrijp, is dat ze niet meer bij bouwenom aan de grote vraag te voldoen. Ze creëren zelf schaarste door maar een bepaalde oplage uit te geven.
If they say
LeLeuk!!quote:Op donderdag 31 oktober 2024 18:48 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Vicky, ik heb er twee funko's bij hoor! Een kerst Stitch én een kerst Teigetje. En Aang heeft zn plekje gevonden in de huiskamer, naast Appa en Momo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
Een paar jaar terug kocht ik een kersthuisje van Lego.
Dat is een tijdje leuk om te bouwen totdat de schoorsteen en het dak aan de beurt waren.![]()
Gepiel, friemelwerk, weer een stukje dat afbreekt.
Ik wilde het hele ding de prullenbak in sodemieteren.![]()
Met een hoop gevloek, frustratie en hulp van mijn man is het gelukt maar ik heb gezworen er nooit meer aan te beginnen.![]()
![]()
Ik ben vanochtend om 7.40u de deur uit gegaan naar mijn werk, om 14u naar een cursus vertrokken, om 18u thuis, koken-eten en om 18.45u naar de jeugdtraining. Daar ben ik net van terug. Ga op de bank zitten. Voel iets geks. Heb ik dus gewoon een (gesleten) gat in mijn broek, tussen bil en kruis![]()
HOE LANG ZIT DAT ER AL?? En heeft iemand dat gezien vandaag?!?
En het is niet eens een oude broek. Pff. Miskoop.![]()
Ik had dat met Haunted House van Monster Fighters. Uiteindelijk heeft mijn nichtje hem gebouwd.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:24 schreef vencodark het volgende:
Een paar jaar terug kocht ik een kersthuisje van Lego.
Dat is een tijdje leuk om te bouwen totdat de schoorsteen en het dak aan de beurt waren.![]()
Gepiel, friemelwerk, weer een stukje dat afbreekt.
Ik wilde het hele ding de prullenbak in sodemieteren.![]()
Met een hoop gevloek, frustratie en hulp van mijn man is het gelukt maar ik heb gezworen er nooit meer aan te beginnen.
Werewolf![]()
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:03 schreef -Spring het volgende:
Ik heb wel een eend terug in elkaar gezet. Da's ook een soort lego.
Was aangereden en leefde nog, maar ipv te helpen, waren kinderen er mee gaan voetballen.
Heb je daar dan nog veel opknap werk aan zeg maar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me voorstellen als zo'n beestje is aangereden en kinderen gaan ermee voetballendat hij er dan niet meer zo fraai uitziet.
Hij ziet er netjes uit namelijk! Mooi gedaan.Fake it till you make it...![]()
Auwtjs @HupjeMaar misschien is het niemand opgevallen?
Hoe is het met zoon, nog ziek? Mijnes kreeg gister opnieuw buikpijn en de racekakkeritus en die was er zoo klaar mee, dat ie 2 loperamide naar binnen heeft gewerkt. Maar dat werkt niet dus ik ga nu de ha maar bellen.If they say
Hoe bedenken kinderen het ook, voetballen met een nog levende, aangereden eend?
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Ik mag hopen dat mensen niet standaard letten op dat specifieke plekje, zeg maarquote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:37 schreef Hupje het volgende:
Ik ben vanochtend om 7.40u de deur uit gegaan naar mijn werk, om 14u naar een cursus vertrokken, om 18u thuis, koken-eten en om 18.45u naar de jeugdtraining. Daar ben ik net van terug. Ga op de bank zitten. Voel iets geks. Heb ik dus gewoon een (gesleten) gat in mijn broek, tussen bil en kruis![]()
HOE LANG ZIT DAT ER AL?? En heeft iemand dat gezien vandaag?!?
En het is niet eens een oude broek. Pff. Miskoop.. Wel stom van de broek.
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Psychopaten in de dopquote:Op vrijdag 1 november 2024 09:16 schreef Phaidra het volgende:
Hoe bedenken kinderen het ook, voetballen met een nog levende, aangereden eend?![]()
![]()
Schandaligquote:Op vrijdag 1 november 2024 09:16 schreef Phaidra het volgende:
Hoe bedenken kinderen het ook, voetballen met een nog levende, aangereden eend?
Werewolf![]()
Eigenlijk kan bij vogels alles wel gefixed worden. Gebroken botten kunnen gelijmd worden, huid genaaid en weke delen zoals de snavel kunnen bijgekleid worden met apoxie.quote:Op vrijdag 1 november 2024 08:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
Heb je daar dan nog veel opknap werk aan zeg maar?
Ik kan me voorstellen als zo'n beestje is aangereden en kinderen gaan ermee voetballendat hij er dan niet meer zo fraai uitziet.
Hij ziet er netjes uit namelijk! Mooi gedaan.![]()
![]()
Ik krijg dus iedere keer een knoop in mijn maag van jouw hobbyquote:Op vrijdag 1 november 2024 09:34 schreef -Spring het volgende:
[..]
Eigenlijk kan bij vogels alles wel gefixed worden. Gebroken botten kunnen gelijmd worden, huid genaaid en weke delen zoals de snavel kunnen bijgekleid worden met apoxie.![]()
Ik heb een vogelfobie en dit is voor mij echt veeeeel te eng
Gelukkig fladderen ze niet meerquote:Op vrijdag 1 november 2024 09:37 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik krijg dus iedere keer een knoop in mijn maag van jouw hobby![]()
Ik heb een vogelfobie en dit is voor mij echt veeeeel te eng![]()
![]()
Voor mijn angst maakt het niet uit of ze nog leven.quote:
Ook dode vogels vind ik heel eng.
Rationeel weet ik ook heus wel dat dat nergens op slaat, maar blijkbaar vindt mijn hoofd stress of een paniekaanval echt nodig dan
Ik kan me van jaren geleden nog herinneren dat ze hier in de buurt een eend rotjes hadden gevoerd.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:16 schreef Phaidra het volgende:
Hoe bedenken kinderen het ook, voetballen met een nog levende, aangereden eend?troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut![]()
Ziekquote:Op vrijdag 1 november 2024 11:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan me van jaren geleden nog herinneren dat ze hier in de buurt een eend rotjes hadden gevoerd.en dan hoop ik maar dat er bij dit soort gasten een cobra daar wordt gestopt waar de zon nooit schijnt
![]()
Voor zoon de ha gebeld en vanmiddag een afspraak.
Ook knap, ik krijg vandaag 4 pakketjes binnen van 2 verschillende bedrijven en vervoerd door 3 verschillende pakjesbezorgbedrijven. Lang leve het milieu
[ Bericht 5% gewijzigd door Mushanga71 op 01-11-2024 12:12:57 ]If they say
Hier werden ze opgejaagd met stenen enz.quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan me van jaren geleden nog herinneren dat ze hier in de buurt een eend rotjes hadden gevoerd.
Oogcomfort mobiel ingeschakeld. Zo worden mijn oogjes minder moe.
[ Bericht 0% gewijzigd door Pinnenmutske op 01-11-2024 16:01:47 ]Werewolf![]()
Godsamme wat een tuigquote:Op vrijdag 1 november 2024 11:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan me van jaren geleden nog herinneren dat ze hier in de buurt een eend rotjes hadden gevoerd.![]()
![]()
.
Kattenkwaad uithalen zal elk kind wel een keer doen. Gaat vaak goed, met meer geluk dan wijsheid. Maar dit...
Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Zoon heeft een eenmalig kuurtje ab gekregen van de ha. Waarschijnlijk toch een voedselvergiftiging en geen virus. Ik heb ook nog steeds niks en bij noro had ik allang ook een innige pleerelatie gehad. Dus, een bacterie.
Heb ik ook meteen mn griepprik gescoord
If they say
Vervelend dat dat ook zo lang klachten kan geven! In ieder geval, met ab zal het vast snel verbeteren!quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon heeft een eenmalig kuurtje ab gekregen van de ha. Waarschijnlijk toch een voedselvergiftiging en geen virus. Ik heb ook nog steeds niks en bij noro had ik allang ook een innige pleerelatie gehad. Dus, een bacterie.
Heb ik ook meteen mn griepprik gescoordVenus in pocketformaat
© loveli![]()
quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:17 schreef Mushanga71 het volgende:
Heb ik ook meteen mn griepprik gescoordSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wist ook niet dat het zolang kon durenquote:Op vrijdag 1 november 2024 17:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vervelend dat dat ook zo lang klachten kan geven! In ieder geval, met ab zal het vast snel verbeteren!Hopelijk helpt de ab, hoewel...
@DeepfreezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
quote:Op vrijdag 1 november 2024 17:42 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wist ook niet dat het zolang kon durenHopelijk helpt de ab, hoewel...
@:DeepfreezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@DeepfreezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vriendin had het ook met kip, hartstikke ziek ervan geworden. Kip, het meest ziekmakende stukje vlees, Kip!![]()
If they say
Collega van mij, gaat nooit op vakantie. Sinds lange tijd toch maar een vakantie gepland in Egypte en van alles gepland daar. Dag twee ook voedselvergiftiging. Nog ruim twee weken last van gehad.
Hij was toen hij terug kwam van vakantie ook bij de huisarts geweest. Op kweek zetten deden ze pas als hij er een week later nog last van zou hebben (en dan moest het nog 2(?) weken op kweek staan.
Ik denk doe dat dan meteen. Anders is het weer lang wachten terwijl je al lang ook ziek bent. (En is er dan niks meer aan de hand, ja dan was het kweekje misschien voor niks).![]()
Wij wilden/willen de lichtknop in de badkamer vervangen. Er zit een dimmer maar die was niet bestand tegen onze kinderen.
Dus we gingen maar eens de juiste stop zoeken. Dat was een hilarische speurtocht zeg maar. De groepen zijn raar verdeeld. De badkamer groep (- de wasmachine en droger die hebben een eigen groep) heeft ook 2 stopcontacten in de werkkamer die in de uitbouw zit. Hoe dan?
Ik denk dat de elektricien extra werk gaat hebben met de verbouwing.... Er komen sowieso 2 groepen bij, 1 voor de keuken en 1 voor de tuin. In principe voor de nog te kopen jacuzzi en/of zonnepanelen op de schuur.![]()
Ha, ik moest nog een cadeautje kopen en heb een inventarisatie gedaan voor Sint/kerst/verjaardagen. 2 sets kon ik goedkoper krijgen bij Toychamp (25% korting op een aantal thema’s!). Een paar andere waren nergens in de aanbieding, dus vandaag de Lego-winkel opgezochtquote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]. Genoeg uitgegeven voor de cadeauset
.
Venus in pocketformaat
© loveli
Forum Opties Forumhop: Hop naar: