Man man man.quote:
Noem een wreedheid van Hamas die Israel nog niet heeft gedaan deze oorlog.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt geen volk gezuiverd en het Israëlische leger begaat geen wreedheden die 1000x erger zijn dan wat de Palestijnse terroristen deden.
Wat dacht je bijvoorbeeld van het al martelend verkrachten van vrouwen, mensen vastbinden en levend verbranden, het met tuingereedschappen mensen doodmartelen, het executeren van dansfestival, mensen met messteken om het leven brengen of het gijzelen van burgers? Wat er ook in de Arabische en Islamtische fuikjes te vinden is op de socials, dit doet Israël niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Noem een wreedheid van Hamas die Israel nog niet heeft gedaan deze oorlog.
Moet je nou zelf eens zien wat je hier doet. Ja er is een gevangene verkracht en zijn leven moest gered worden in het ziekenhuis, maar dat is niet martelend verkrachten hoor. Koekoek.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat dacht je bijvoorbeeld van het al martelend verkrachten van vrouwen, mensen vastbinden en levend verbranden, het met tuingereedschappen mensen doodmartelen, het executeren van dansfestival, mensen met messteken om het leven brengen of het gijzelen van burgers? Wat er ook in de Arabische en Islamtische fuikjes te vinden is op de socials, dit doet Israël niet.
En ik weet dat er recent een object bij een Palestijnse gevangene in de anus is gestopt en ook dat er door een bombardement van een wapendepot brand uitbrak waarna er videos van op de socials verschenen van Palestijnen in een vlammenzee. Maar geen van deze zaken is ook maar enigszins te vergelijken met wat ik opnoem.
Kijk op wie je reageert, bij hem is alles wat Israel doet heiligquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moet je nou zelf eens zien wat je hier doet. Ja er is een gevangene verkracht en zijn leven moest gered worden in het ziekenhuis, maar dat is niet martelend verkrachten hoor. Koekoek.
Inderdaad. Er zijn door het Israëlische leger niet al martelend talloze vrouwen verkracht.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moet je nou zelf eens zien wat je hier doet. Ja er is een gevangene verkracht en zijn leven moest gered worden in het ziekenhuis, maar dat is niet martelend verkrachten hoor. Koekoek.
Nee hoor, ik heb Israël nergens heilig verklaard of gezegd dat Israël geen fouten begaat. Dat zal namelijk tijdens elke oorlog gebeuren, dus ook bij deze.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kijk op wie je reageert, bij hem is alles wat Israel doet heilig
Een incident dat toevallig op film staat. Jaren en jaren aan getuigenissen met vergelijkbare verhalen gaan eraan vooraf. Dat een heel team meewerkt aan de verkrachting zegt ook dat ze dit vaker doen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Er zijn door het Israëlische leger niet al martelend talloze vrouwen verkracht.
Dan aan jou de vraag waarom je één incident op dezelfde voet wilt zetten als wat de Palestijnse terroristen hebben gedaan tijdens 7 oktober? Je lijkt bevangen door de pro-Palestijnse en anti-Israëlische propaganda die er op de socials te vinden is.
En hoe zit het overigens met al de rest van de dingen die ik had opgenoemd? Je haakt nu namelijk slechts op één ding in.
[..]
Nee hoor, ik heb Israël nergens heilig verklaard of gezegd dat Israël geen fouten begaat. Dat zal namelijk tijdens elke oorlog gebeuren, dus ook bij deze.
Dat een heel team meewerkt zegt dat ze het vaker doen? Misschien had het hele team wel een familielid verloren op 7 oktober. Ik wil best serieus nemen wat je zegt maar alles wat je zegt post je zonder bronnen. Laat maar zien dat dit stelselmatig en gesanctioneerd gebeurt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een incident dat toevallig op film staat. Jaren en jaren aan getuigenissen met vergelijkbare verhalen gaan eraan vooraf. Dat een heel team meewerkt aan de verkrachting zegt ook dat ze dit vaker doen.
Na 7 oktober moesten we terecht Israëlische vrouwen geloven, waarom Palestijnen niet?
Als er in een oorlog heel nare dingen gebeuren, dan kan dit daarom toch prima waar zijn?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het niet erg geloofwaardig, niet 100% in ieder geval. Het is oorlog, dan willen er nog wel eens nare dingen gebeuren. CNN is geen objecieve zender. Alles bij dit conflict ligt onder een vergrootglas en alles wordt door de anti-Israelbrigade aangegrepen om Israël negatief af te schilderijen.
waar is je dramatische aanklacht tegen hamas dan?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een incident dat toevallig op film staat. Jaren en jaren aan getuigenissen met vergelijkbare verhalen gaan eraan vooraf. Dat een heel team meewerkt aan de verkrachting zegt ook dat ze dit vaker doen.
Na 7 oktober moesten we terecht Israëlische vrouwen geloven, waarom Palestijnen niet?
Draai eens om wat je hier zegt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat een heel team meewerkt zegt dat ze het vaker doen? Misschien had het hele team wel een familielid verloren op 7 oktober. Ik wil best serieus nemen wat je zegt maar alles wat je zegt post je zonder bronnen. Laat maar zien dat dit stelselmatig en gesanctioneerd gebeurt.
Er zijn overigens genoeg redenen om alles wat uit "Palestina" komt enigszins argwanend te bekijken. Er zijn overigens ook genoeg redenen om alles wat Israël zegt enigszins argwanend te bekijken. Daarom zijn bronnen belangrijk en die geef je niet echt.
Koekoek.quote:Het overgrote merendeel van de Palestijnen is iemand verloren in deze eeuwige strijd. Dus daarom doen ze eenmalig een verkrachting met zijn allen en daarna nooooooit meer en eigenlijk is het best normaal dat ze zo reageren.
Je laat 18 jarigen maanden in een extreme situatie met geweld en levensgevaar. Natuurlijk is er normvervaging. Wat van bovenaf zou moeten gebeuren is een correctie, maar daarvan zien we heel veel bewijs dat dat maar heel weinig tot niet gebeurd. Die honderden foto's van militairen in geplunderde lingerie en al die vet lollige tiktokfilmpjes waarop soldaten burger eigendommen slopen. Dat gaat al de hele oorlog door. In een leger met discipline gebeurt dat misschien een keertje, maar niet stelselmatig.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als er in een oorlog heel nare dingen gebeuren, dan kan dit daarom toch prima waar zijn?
Zaken heeft nu, vijf dagen later, zijn woorden nog steeds niet teruggenomen. The Jerusalem Post, een betrouwbare bron (ook volgens ook HR), heeft hier ook een artikel over geschreven. Met quotes van zijn verklaring in de Knesset afgelopen juni én met citaten van dat cnn artikel.
Hieronder videobeeld van Zaken die afgelopen juni zijn verhaal vertelt. Past bij CNN. De verklaring van Zaken staat zelfs niet eens op zichzelf, er zijn meerdere oud soldaten die afgelopen jaren verschrikkelijke bekentenissen hebben afgelegd.
[ x ]
We hebben al honderden verklaringen gehoord hoe die Palestijnen beesten zijn, ze joden willen uitroeien, zelfs de kinderen al verrot zijn, gaza helemaal plat moet, kinderen verbrand mogen worden en het land van Israël is. Kunnen we dan van een reservist in gaza verwachten dat hij, terwijl hij elk moment kan sterven, wel aan de (humanitaire) regels houdt? Het lijkt me begrijpelijk dat er zaken fout gaan, alleen niet dat het vanaf bovenaf gestuurd wordt.
Je bent niet in staat om zonder suggestieve woorden te reageren. Wat jij nu omdraait is niet wat ik zei.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Draai eens om wat je hier zegt.
[..]
Koekoek.
https://www.nbcnews.com/n(...)s-torture-rcna134280
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoeld.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
waar is je dramatische aanklacht tegen hamas dan?
die komt er dan meestal niet, he.
en waarom niet geloven? omdat er een eindeloze stroom leugens komt van palestijnse kant, overduidelijk zo gemodellleerd dat israel wordt weggezet als de ergste beesten op aarde. niet moeilijk te begrijpen waarom; de wereld moet daarvan overtuigd worden zodat ze israel tegen houden de palestijnen te verslaan.
daarom dus. op een dag ga je dat zien, misschien.
jeugd praat altijd met hun gevoel , en zonder verstand , dat was vroeger zo en dat is nu nog zoquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:21 schreef egayalS het volgende:
De jeugd van tegenwoordig is verloren voor de zionistsche zaak. De boomers moeten het project drijvende houden
[ x ]
HAMAS moet weg uit Gaza .Moet wegquote:
Ach het is maar lingerie. Het is niet chique, maar die gasten (reservisten, mensen zoals jij, ik, vrienden en vriendinnen) staan maanden lang fulltime aan en met een enorme hoeveelheid stress. Die moeten spanning afblazen. Huisraad overhoop gooien is ook niet oké, maar dat zijn in een Gaza toch absolute futiliteiten. Lijkt me onbelangrijk.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je laat 18 jarigen maanden in een extreme situatie met geweld en levensgevaar. Natuurlijk is er normvervaging. Wat van bovenaf zou moeten gebeuren is een correctie, maar daarvan zien we heel veel bewijs dat dat maar heel weinig tot niet gebeurd. Die honderden foto's van militairen in geplunderde lingerie en al die vet lollige tiktokfilmpjes waarop soldaten burger eigendommen slopen. Dat gaat al de hele oorlog door. In een leger met discipline gebeurt dat misschien een keertje, maar niet stelselmatig.
veel daarvan is door de israelische molen gegaan, en veroordeeld door hun gerechtshof.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoeld.
Er is ondertussen ook een eindeloze stroom leugens van Israëlische kant geweest. Ik heb net nog een IDF filmpje geplaatst dat ze als reden gaven om een ziekenhuis te slopen en tientallen patienten te vermoorden. Bleek allemaal niet waar te zijn achteraf. Palestijnen worden ook weggezet als de ergste beesten op aarde. Ze gebruiken bijvoorbeeld hun kinderen zelfs als menselijk schild, omdat het ze toch allemaal niet kan boeien! Als ik dan een filmpje plaats van Israëliërs die zichzelf beschermen met een Palestijns kind is het gerechtvaardigd en de propaganda idioten zien niet eens dat het idee van waardeloze Palestijnse kinderen omver haalt.
Vreselijk wat mensen elkaar aandoen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 01:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Ben nu die documentaire aan het kijken over 7 oktober en het verhaal van Israëliërs en Gaza en de verhalen van de mensen daar.
Wat me opvalt: de aanval op Israël 7 oktober, als je beelden kijkt, lijken veel op massa shootings op scholen of op straat in de VS. Ze schieten echt ijskoud en zonder emotie talloze mensen dood.
Knettergek. Ook hartverscheurend om te zien hoe bang de kinderen zijn die gekidnapt worden.
Dan in Gaza, de bombardementen. Heel erg maar het raakte me nog niet zo tot de beelden van dat ziekenhuis waar mortiergranaten op terecht kwamen en hoe het er daarna uitzag. Kinderen en volwassen die half uiteen gereten in bed liggen, de chaos daarna… Dat zijn ook echt misdaden tegen de menselijkheid. Walgelijk.
Je bent zogenaamd objectief maar in al je posts probeer je wat Israël doet gelijk te stellen aan Hamas. Hamas is je waarschijnlijk dankbaar, hun strategie om mensen in het Westen te beïnvloeden werkt kennelijk.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat er in Gaza, op een bevolking van 2 miljoen, relatief erg veel 'ziekenhuizen' zijn, zou reden moeten zijn om achterdochtig te worden. Ziekenhuizen zijn bewust opgezet om als schild te fungeren voor Hamas.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:44 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
maar ziekenhuizen zijn natuurlijk een perfecte plek om je te verstoppen, als die niet aangevallen mogen worden, toch? misschien zouden die ziekenhuizen een keer al die hamas figuren naar buiten moeten gooien.
Wederom een "jij steunt terroristen post" zonder nou te zeggen waarom ik het fout zou hebben. De afgelopen week heb ik verhalen van soldaten gepost die meerdere oorlogsmisdrijven toe hebben gegeven, maar precies 0 ervan zitten in de gevangenis. Precies 0 van hun officieren zitten in de gevangenis. En hier in dit prachtige topic zit het vol gekkies die het maar normaal vinden om random mensen van de straat naakt en geboeid op boobytrap zoektocht te sturen, of ze als levend schild te gebruiken. Sorry dat ik af en toe wat moeite heb met jullie te onderscheiden van de mensen die op 7 oktober zeiden dat Israel het had uitgelokt.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je bent zogenaamd objectief maar in al je posts probeer je wat Israël doet gelijk te stellen aan Hamas. Hamas is je waarschijnlijk dankbaar, hun strategie om mensen in het Westen te beïnvloeden werkt kennelijk.
Hamas heeft de oorlog over Gaza afgeroepen. Dat Israël fouten maakt zullen weinig mensen ontkennen, maar in elke oorlog gaan mensen soms buiten hun boekje. In dit geval wordt dat meteen aangegrepen om te wijzen naar Israël: zie je wel, Israël is gelijk aan Hamas!
Het is vreemd dat jij nooit vraagtekens hebt bij jezelf en het afschuift op de NOS. Dit is al eerder uitgelegd hoor.quote:Op zondag 27 oktober 2024 08:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vreemd dat de NOS nooit vraagtekens heeft gezet bij dit hoge aantal.
quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
40 gewonden bij een terreur aanval in Israel
Bus rijdt in op groep mensen
https://nos.nl/collectie/(...)catie-iran-getroffen
Ben nu wel benieuwd naar je inhoudelijke reactie, ipv de persoon aan te vallen. Waarom zijn er zo veel ziekehuizen en is er een link tussen dat aantal en het militair gebruik ervan door Hamas?quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is vreemd dat jij nooit vraagtekens hebt bij jezelf en het afschuift op de NOS. Dit is al eerder uitgelegd hoor.
quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
40 gewonden bij een terreur aanval in Israel
Bus rijdt in op groep mensen
https://nos.nl/collectie/(...)catie-iran-getroffen
Omdat ze priveklinieken voor bijvoorbeeld laserbehandelingen ook ziekenhuizen noemen en wat betreft de link liegt Israël nog wel eens vaak. Het grootste algemene ziekenhuis zoals wij dat zouden herkennen is bijvoorbeeld helemaal naar de tyfus geschoten omdat er een Führerbunker complex onder zou liggen (Inc idf animaties die ze nu ook schaamteloos voor ziekenhuizen in Libanon gebruiken). De uiteindelijke score was een paar 100m verderop is een tunnel gevonden en op de perstour lieten ze iets van 20 geweren zien die volgens de aanwezige bbc en cnn op zijn minst verplaatst waren, zo niet speciaal neergelegd door de IDF.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:29 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ben nu wel benieuwd naar je inhoudelijke reactie, ipv de persoon aan te vallen. Waarom zijn er zo veel ziekehuizen en is er een link tussen dat aantal en het militair gebruik ervan door Hamas?
Kijk, nu weten we je insteek wel: 'De IDF liegt en bedriegt en uiteindelijk zullen ze dat blijven doen, waardoor de Palesrtijne bevolking van Gaza groot onrecht aan wordt egdaan, omdat er bewijs wordt geplant en daardoor zijn er vreselijke situaties ontstaan die tot op de dag van vandaag voort duren,' (Of iets in die trant?)quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat ze priveklinieken voor bijvoorbeeld laserbehandelingen ook ziekenhuizen noemen en wat betreft de link liegt Israël nog wel eens vaak. Het grootste algemene ziekenhuis zoals wij dat zouden herkennen is bijvoorbeeld helemaal naar de tyfus geschoten omdat er een Führerbunker complex onder zou liggen (Inc idf animaties die ze nu ook schaamteloos voor ziekenhuizen in Libanon gebruiken). De uiteindelijke score was een paar 100m verderop is een tunnel gevonden en op de perstour lieten ze iets van 20 geweren zien die volgens de aanwezige bbc en cnn op zijn minst verplaatst waren, zo niet speciaal neergelegd door de IDF.
Het waren vooralnog niet allen actieve IDF soldaten maar mensen die om een andere reden aanwezig wilde zijn bij deze bijeenkomst. Het ging waarschijnlijk dan ook om een aanval plegen op of nabij de veiligheidsdienst, wat u al een tijdje niet gelukt is om vanuit de lucht aan te vallen, aangezien het eerder richten op Tel Aviv waarschijnlijk deze doelen en soortgelijke doelen voor ogen had.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:37 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Weer wat minder IDF terroristen. Sneu voor hun moeders, maar wat kun je doen?
In mijn reactie naar @Glazenmaker haal ik dus een mogelijke reden aan waarom er zoveel infrastructuur wordt gebruikt: het is namelijk (kort gezegd) aan de Hamasstrijder om zijn offer mee te delen: familie, land, huis, werk, noem het. Eigenlijk is het ook wel een te volgen gedachte dat dit zo moet zzijn gegaan. De hele tijd voor deze oorlog in het conflict, kwamen de gelden voor de Gazanen ook niet altijd op de juiste plekken terecht.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:29 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ben nu wel benieuwd naar je inhoudelijke reactie, ipv de persoon aan te vallen. Waarom zijn er zo veel ziekehuizen en is er een link tussen dat aantal en het militair gebruik ervan door Hamas?
Jouw nuance werkt maar één kant op. Is mij dus niet zoveel waard.quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:12 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Het waren vooralnog niet allen actieve IDF soldaten maar mensen die om een andere reden aanwezig wilde zijn bij deze bijeenkomst. Het ging waarschijnlijk dan ook om een aanval plegen op of nabij de veiligheidsdienst, wat u al een tijdje niet gelukt is om vanuit de lucht aan te vallen, aangezien het richten op Tel Aviv had wwaarschijnlijk deze doelen en soortgelijke doelen voor ogen.
Maargoed volgensmij is het naar dovemansoren gericht om uitleg te geven die kan leiden tot nuance, als je al IDF terroristen noemt. Het zou hetzelfde zijn als elk een ander leger in actieve dienst terroristen noemen, beetje gek naar mijn idee.
Vertel eens, welke kant werkt het voor mij op dan?quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:26 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Jouw nuance werkt maar één kant op. Is mij dus niet zoveel waard.
Wederom een groot gebrek aan bewijs dat het IDF niet gelogen heeft.quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:05 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Kijk, nu weten we je insteek wel: 'De IDF liegt en bedriegt en uiteindelijk zullen ze dat blijven doen, waardoor de Palesrtijne bevolking van Gaza groot onrecht aan wordt egdaan, omdat er bewijs wordt geplant en daardoor zijn er vreselijke situaties ontstaan die tot op de dag van vandaag voort duren,' (Of iets in die trant?)
Maar we zijn het er hopelijk dus wel allemaal over eens dat (met door de UNWRA gefinancierde financiën) er tunnel zijn gegraven en dat die tunnels en bunkers zullen zijn gemaakt voor, in eerste instantie, de bescherming van de mensen die in de gebouwen (van onderandere UNWRA) verblijven; maar nu het punt bij paaltje kwam bleek het overgrote meerendeel van de tunnels en bunkers gebruikt te worden door uitsuitend Hamas-personeel/-strijders en de "gewone Gazaan" kon er geen gebruik van maken.
Laat ik dan eens het volgende aan je voorleggen: van al die tunnels die bescherming hadden moeten bieden (aan wie dan ook, en als je al zo wil denken) - welke van die tunnels hadden wél een doel dat niet verenigbaar is met bescherming? Daarnaast, ziekenhuizen (klinieken) zijn al snel tijdens de oorlog gecentraliseerd naar de grotere ziekenhuizen vanwege hoe de UN (UNWRA) een plan heetf liggen met de verdeling van hulpgoederen tijdens een oorlogstijd. Dat is een vrij standaard plan dat gevolg wordt, met daar bovenop dat: als er geen ziekenhuis meer beschikbaar is (zoals bijvoobeeld het geval was in Centraal-Afrika) dan worden er hulpposten opgericht. Niet alleen zodat de controle op de hulpgoeern kan blijven gewaarborgd worden (en dus op de juiste plaats terecht komen) maar ook om zo de mensne van de juiste en adequate hulp te voorzien.
Wat mij nu opvalt is dat deze oorlog in het Gazagebied anders is dan voorgaande gevallen. In 2000 werd het programma van de UN zo ongeveer op de letter gevolgd, ook omdat het bewezen goed werkte en daardoor de communicatie met alle betrokkenen in de oorlog beter verliep - ook dus met de IDF, de communicatie was stabiel: dat zorgde weer voor minder gevaarlijke situaties en dus dodelijke slachtoffers of escalatie.
Deze oorlog is bijzonder anders: er is veel ("sociale")media aandacht, het is echt een informatie oorlog en de wereld (lijkt) er in meegezogen. Dat heeft dingen als crowdfunding op de hand gewerkt - en dat heeft weer geresulteerd een het wilde westen aan hulpgoeeren, hulp aanbiedingen; vooral willekeur (!) (wat betekende dat er gewoon situaties waren waarin mensen die meer geld te besteden hadden andere zorg inkochten) en boven alles dus: chaos.
Ik denk dat steeds meer mensen het idee hebben dat het complete chaos en vernietiging is in het Gazagebied, dit is niet het geval. Er is een enorm klasse verschil op dat kleine stukje land! Maar steeds meer mensne gaan over tot de orde van de dag, de zon komt op en er moet geleefd en geld verdient worden.
Dan nog één laatste opmerking: ik sprak laatst voor een groep gemengd zorgpersoneel (waarbij meerendeel Arabische afkomst) en we hadden het zo eens over wat er allemaal gaande is en hoe dat beleefd werd. Er was een man die vertelde dat zijn familie in Deir al Balah woont en dat het niet makkelijk is, maar dat hij ook wel merkt dat het heel veel uitmaakt wat je eerdere status is geweest in je leven om tot een oplossing te komen of niet. Met status bedoelde hij in dit geval dat zijn zoon een studievergunning had voor Israël en vanwege de vakantietijd van de universiteit (dat was rond de 7e vorigjaar) naar huis was gekomen en nu niet meer terug kon gaan studeren, want vergunning weg. Zijn tante en zussen en broers hadden allemaal een werkvergunning voor in Israël, maar ook die konden niet meer weg. De universiteit maar ook de werkgevers hebben nog geprobeert te bemiddelen maar dat kon niet baten. Waarom niet? Israël wilde afgelopen febuari deze familie wel toelaten maar Hamas hield hun huis bezet. Dat omdat één van de familileden was geradicaliseerd en zich aangesloten had bij Hamas en kennelijk had opgegeven (getekend!) voor het gebruik van de huizen, het land en de middelen en mensen daarop.
Zo werkt dat bij Hamas dus kennelijk. Je tekent voor het goede doel en jij mag zelf aangeven wie jij daarvoor en wat je daarvoor wil offeren. Want jij bent als goede moslim nu eenmaal meer in gratie bij Allah, dus jij bent verantwoordelijk voor de offers die je familie moet geven om in het paradijs te mogen komen.
Als dit verhaal overgenomen kan worden op al die andere gebouwen en mensen et cetera: dan begrijp ik eigenlijk des te meer hoe moeilijk de situatie voor de Gazaan is die niet zit te wachten op oorlog, maar een (bloeddorstig) Umma-hiaat in huis (of de buurt) hebben.
Die vraag stel alleen jij.quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:30 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Vertel eens, welke kant werkt het voor mij op dan?Natuulijk ga ik niet over jouw normen en waarden om aan dingen te hechten; dus die opmerkking is (vanuit grondbeginsel) wat mij betreft prima: al heb ik andere waarden.
Maar benieuwd hoor: welke kant werk ik op?
Ik vind je post een belediging tegen onze soldaten.quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:12 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Het waren vooralnog niet allen actieve IDF soldaten maar mensen die om een andere reden aanwezig wilde zijn bij deze bijeenkomst. Het ging waarschijnlijk dan ook om een aanval plegen op of nabij de veiligheidsdienst, wat u al een tijdje niet gelukt is om vanuit de lucht aan te vallen, aangezien het eerder richten op Tel Aviv waarschijnlijk deze doelen en soortgelijke doelen voor ogen had.
Maargoed volgensmij is het naar dovemansoren gericht om uitleg te geven die kan leiden tot nuance, als je al IDF terroristen noemt. Het zou hetzelfde zijn als elk een ander leger in actieve dienst terroristen noemen, beetje gek naar mijn idee.
Knap dat je soldaten kan herkennen op 5 zware pixels.quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:36 schreef Nyamuk het volgende:
Splatter spree
Ik tel genoeg IDF terroristen
[ x ]
Onze Nederlandse soldaten zijn niet collectief in actieve dienst en de Nederlandse jonge dames en heren zijn niet meer opkomstplichtig voor een (actieve) dienst.quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind je post een belediging tegen onze soldaten.
Ja, ik stel je een vraag: jij zegt dat mijn nuance maar een kant op werkt, welke dan?quote:
Kun jij ook als je naar Specsavers bent geweestquote:Op zondag 27 oktober 2024 13:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Knap dat je soldaten kan herkennen op 5 zware pixels.
Ik ben het eens met je betreft de keuze om een terroristische organisatie geld te sturen omdat je dat dan politiek nét even wat beter zou uitkomen. Sterker nog: het is wat mij betreft nogsteeds het grootste landverraad dat ooit had kunnen plaatsvinden, en een van de grootste frauduleuze misdrijven ooit voor de bevolking van de Levant gepleegd! Bibi moet opkrassen, hij is niet geschikt anders dan alleen voor oorlog en haat en ondanks dat zijn gedachtengoed eerder kon worden aangemerkt als aannemelijk voor de gevestigde zionist: zijn er ook genoeg zionisten die inmiddels Bibi liever zien gaan dan regeren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wederom een groot gebrek aan bewijs dat het IDF niet gelogen heeft.
Ondanks een jaar aan propaganda is er nog maar heel weinig bewijs tegen UNWRA wat verder gaat dan: zie je Hamas eet ook voedselpakketten!!! Waar wel bewijs van is dat de Israel Hamas heeft gesteund.
https://www.timesofisrael(...)own-up-in-our-faces/
https://www.nytimes.com/2(...)y-prop-up-hamas.html
Gewoon een van de vele misdrijven van Israel tegen de gewone Palestijn: een terreurgroep die iets te vrij denkende mensen vermoord de baas laten maken in Gaza.
oh dat kan prima hoor.quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:40 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ja, ik stel je een vraag: jij zegt dat mijn nuance maar een kant op werkt, welke dan?
Dat ik in mijn bericht aanhaal dat de 'gewone Gazaan' lijd onder de Umma-hiaat in de familie? Of bedoel je toch meer dat je soldaten van een land niet als collectief terrorist kan aanmerken? Zeg het maar. Keuze is reuze.
en daar heb je het al. dat mensen dan concluderen dat beide schuldig zijn. terwijl israel niet gaza of libanon aanviel, echt helemaal niet. het was toch echt hamas en hezbollah die israel aanvielen, vrijwel alle aanvallen gericht tegen burgers en zonder militair doel, alleen maar mensen vermoorden.quote:Op zondag 27 oktober 2024 02:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Er is ook commentaar op de film:
Er is ook kritiek op de film. Zo schrijft criticus Jack Seale in The Guardian dat de documentaire hetzelfde fundamentele probleem heeft als BBC’s The Darkest Days (2024). In deze film belicht regisseur Vara Szajkowski eveneens het menselijke leed, zowel aan Gazaanse als Israëlische kant, dat de oorlog in de eerste zes maanden aanrichtte. De makers slaagden er volgens Seale goed in om de verschrikkingen weer te geven waar Israël mee te maken kreeg op 7 oktober 2023, toen 2000 Hamas-terroristen Israëlisch gebied binnendrongen. Maar ondanks oprechte en goede pogingen daartoe, lijkt het Gazaanse leed toch minder in beeld gebracht.
Ik ben het daar dus niet mee eens. Zeker tegen het einde zie je hele heftige beelden waarin het leed van de mensen in Gaza te zien is.
Het verhaal van de directeur van het Indonesisch ziekenhuis die nog was opgepakt en gemarteld in Israël vond ik ook heel heftig. Ik kan niet zeggen dat er voor 1 kant partij wordt getrokken. Wel is duidelijk op het eind dat beide partijen van elkaar denken dat de ander ze wil vernietigen.
Erhhh... Dit is geen antwoord. Maar hee ja, ik denk dat ik hier in dan gewoon bevestiging mag zien van dat inderdaad alle IDF soldaten terroristen noemen wellicht wat ver gaat.quote:
Misschien moet je de documentaire eens kijken. Als het je niks doet, het leed aan BEIDE kanten, de onschuldige burgers die slachtoffer worden, is je hart ijskoud en van steen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en daar heb je het al. dat mensen dan concluderen dat beide schuldig zijn. terwijl israel niet gaza of libanon aanviel, echt helemaal niet. het was toch echt hamas en hezbollah die israel aanvielen, vrijwel alle aanvallen gericht tegen burgers en zonder militair doel, alleen maar mensen vermoorden.
maar, israel is net zo schuldig? we willen dat israel stopt om hier iets aan te doen? en dan nog meer wordt aangevallen, tot in de eeuwigheid?
het is een spelletje. israel uitlokken, en dan die israelissche reacties uitvergroten tot genocide. dat gaat al decennia zo. en nu is israel het inderdaad een keer goed zat en houden ze zich niet meer in. want het moet stoppen, in ieder geval zover dat israel zijn veiligheid kan behouden.
Het IDF is een terreur beweging. Doe er mee wat je wil.quote:Op zondag 27 oktober 2024 13:53 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Erhhh... Dit is geen antwoord. Maar hee ja, ik denk dat ik hier in dan gewoon bevestiging mag zien van dat inderdaad alle IDF soldaten terroristen noemen wellicht wat ver gaat.
Tenslotte: ik zie de bandleider van het militairkapel niet echt iemand met een klarinet uit de orkestbak neer slaan.. Toch ook een onderdeel van de Tzahal. Of is iedereen die meewerkt in de IDF óók een terrorist? Oh wacht nee, is iedereen die in de buurt is bij de IDF... Nee wacht wacht, die woont in Israël een terrorist?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |