even ter kennis; 700.000 mensen vluchtten eigenlijk. een deel daarvan is trouwens gewoon teruggekeerd.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:23 schreef -ZoonVan- het volgende:
[..]
Dat Hamas-leden mensen hebben vermoord rechtvaardigt niet om een compleet volk etnisch te zuiveren en wreedheden te begaan die 1000x erger zijn dan wat Hamas deed. Voor 7 oktober, sinds 1948, was Isral al zo bezig met het vermoorden en verdrijven van Palestijnen, de miljoenen in diaspora zijn niet vrijwillig na een gezellig theekransje vertrokken.
Nu wil ik natuurlijk best gaan verdedigen wat mijn idee is over de stelling die je naar buiten bracht: maar volgens mij was het een algemene stelling door te stellen 'als je van ziekenhuizen wordt beschoten ..' en dergelijke. Ook @Vallon reageerde op de algemene stelling. Dat daaruit dan de opmerking werd geplaats dat er een "Frherbunker werd beloofd' - zie ik dan ook maar in die context.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt het nu over een compleet andere stad, laat staan onder het ziekenhuis dat verwoest is.
Volgens mij moet je wat minder zelf nadenken over wat mijn stellingen zijn en gewoon lezen waar het draadje over ging.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:00 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Nu wil ik natuurlijk best gaan verdedigen wat mijn idee is over de stelling die je naar buiten bracht: maar volgens mij was het een algemene stelling door te stellen 'als je van ziekenhuizen wordt beschoten ..' en dergelijke. Ook @:Vallon reageerde op de algemene stelling. Dat daaruit dan de opmerking werd geplaats dat er een "Frherbunker werd beloofd' - zie ik dan ook maar in die context.
Verder bevestig ik de eerste stelling van Vallon ook, vanuit mijn eigen ervaring; selectieve beeldvorming vanuit de visie van een ander (dan wel de media et cetera) bepaald. Ik sta best open voor gegronde onderbouwingen voor een ander principe van oorlogsvoering: maar op dit moment hebben we het over oorlogsvoering en is de ontdekking van een 'compound' zo groot als in Khan Younis nog bijna een onmogelijkheid. Mijn ervaring leert nu wel dat Hamas en dergelijke onrganisaties eerder werken vanuit klienere groepen, 'cells'.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Helaas is het echt waar. Zijn compagnon en beste vriend, Mizrahi, is de soldaat die afgelopen juni zelfmoord pleegde. Twee dagen voordat hij zich weer bij IDF moest melden. Was vorige week veel in het nieuws. Ze zijn ook met zijn tween als soldaten nog op tv geweest
Bijzonder onsmakelijke bekentenis. Kan je nagaan wat er was gebeurd als dit geen Isralische soldaten waren geweest
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd vind ik het niet erg geloofwaardig, niet 100% in ieder geval. Het is oorlog, dan willen er nog wel eens nare dingen gebeuren. CNN is geen objecieve zender. Alles bij dit conflict ligt onder een vergrootglas en alles wordt door de anti-Israelbrigade aangegrepen om Isral negatief af te schilderijen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 16:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Helaas is het echt waar. Zijn compagnon en beste vriend, Mizrahi, is de soldaat die afgelopen juni zelfmoord pleegde. Twee dagen voordat hij zich weer bij IDF moest melden. Was vorige week veel in het nieuws. Ze zijn ook met zijn tween als soldaten nog op tv geweest
Bijzonder onsmakelijke bekentenis. Kan je nagaan wat er was gebeurd als dit geen Isralische soldaten waren geweest
[ afbeelding ]
Ik blijf bij mijn bijdrage van de video en het foto materiaal, mijn eigen ervaring en dus mijn opmerking naar je. Als je in zijn algemeenheid praat, dan krijg je ook een algemeen antwoord. Ziekenhuizen - bunkercomplexen . draadje.quote:[..]
Volgens mij moet je wat minder zelf nadenken over wat mijn stellingen zijn en gewoon lezen waar het draadje over ging.
*Red: Gaat terug de tijd in...
[..]
... In Gaza is namelijk ieder ander ziekenhuis naar de tyfus gebombardeerd naar aanleiding van coole IDF animaties die allemaal leugens bleken. ...
[..]
... Tot op de dag van vandaag is er geen beeld van het bunker complex onder dat ziekenhuis.
[..]
Als je vanaf een ziekenhuis beschoten wordt, mag je best terugschieten, maar ons was een compleet Fhrerbunker complex belooft en daar was niks van waar.
*Red: Land weer op het heden punt...
[..]
Volgens mij moet je wat minder zelf nadenken over wat mijn stellingen zijn en gewoon lezen waar het draadje over ging.
Nou, Tel Aviv is een stad, waar wordt geleefd en soms eens dingen gebeuren: zoals een brand in een flatgebouw.quote:
Lijkt me geen aanval maar een ''gewone'' brand.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:46 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Nou, Tel Aviv is een stad, waar wordt geleefd en soms eens dingen gebeuren: zoals een brand in een flatgebouw.
Er wordt geen volk gezuiverd en het Isralische leger begaat geen wreedheden die 1000x erger zijn dan wat de Palestijnse terroristen deden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:23 schreef -ZoonVan- het volgende:
[..]
Dat Hamas-leden mensen hebben vermoord rechtvaardigt niet om een compleet volk etnisch te zuiveren en wreedheden te begaan die 1000x erger zijn dan wat Hamas deed. Voor 7 oktober, sinds 1948, was Isral al zo bezig met het vermoorden en verdrijven van Palestijnen, de miljoenen in diaspora zijn niet vrijwillig na een gezellig theekransje vertrokken.
Man man man.quote:
Noem een wreedheid van Hamas die Israel nog niet heeft gedaan deze oorlog.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wordt geen volk gezuiverd en het Isralische leger begaat geen wreedheden die 1000x erger zijn dan wat de Palestijnse terroristen deden.
Wat dacht je bijvoorbeeld van het al martelend verkrachten van vrouwen, mensen vastbinden en levend verbranden, het met tuingereedschappen mensen doodmartelen, het executeren van dansfestival, mensen met messteken om het leven brengen of het gijzelen van burgers? Wat er ook in de Arabische en Islamtische fuikjes te vinden is op de socials, dit doet Isral niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Noem een wreedheid van Hamas die Israel nog niet heeft gedaan deze oorlog.
Moet je nou zelf eens zien wat je hier doet. Ja er is een gevangene verkracht en zijn leven moest gered worden in het ziekenhuis, maar dat is niet martelend verkrachten hoor. Koekoek.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 20:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat dacht je bijvoorbeeld van het al martelend verkrachten van vrouwen, mensen vastbinden en levend verbranden, het met tuingereedschappen mensen doodmartelen, het executeren van dansfestival, mensen met messteken om het leven brengen of het gijzelen van burgers? Wat er ook in de Arabische en Islamtische fuikjes te vinden is op de socials, dit doet Isral niet.
En ik weet dat er recent een object bij een Palestijnse gevangene in de anus is gestopt en ook dat er door een bombardement van een wapendepot brand uitbrak waarna er videos van op de socials verschenen van Palestijnen in een vlammenzee. Maar geen van deze zaken is ook maar enigszins te vergelijken met wat ik opnoem.
Kijk op wie je reageert, bij hem is alles wat Israel doet heiligquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moet je nou zelf eens zien wat je hier doet. Ja er is een gevangene verkracht en zijn leven moest gered worden in het ziekenhuis, maar dat is niet martelend verkrachten hoor. Koekoek.
Inderdaad. Er zijn door het Isralische leger niet al martelend talloze vrouwen verkracht.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moet je nou zelf eens zien wat je hier doet. Ja er is een gevangene verkracht en zijn leven moest gered worden in het ziekenhuis, maar dat is niet martelend verkrachten hoor. Koekoek.
Nee hoor, ik heb Isral nergens heilig verklaard of gezegd dat Isral geen fouten begaat. Dat zal namelijk tijdens elke oorlog gebeuren, dus ook bij deze.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kijk op wie je reageert, bij hem is alles wat Israel doet heilig
Een incident dat toevallig op film staat. Jaren en jaren aan getuigenissen met vergelijkbare verhalen gaan eraan vooraf. Dat een heel team meewerkt aan de verkrachting zegt ook dat ze dit vaker doen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Er zijn door het Isralische leger niet al martelend talloze vrouwen verkracht.
Dan aan jou de vraag waarom je n incident op dezelfde voet wilt zetten als wat de Palestijnse terroristen hebben gedaan tijdens 7 oktober? Je lijkt bevangen door de pro-Palestijnse en anti-Isralische propaganda die er op de socials te vinden is.
En hoe zit het overigens met al de rest van de dingen die ik had opgenoemd? Je haakt nu namelijk slechts op n ding in.
[..]
Nee hoor, ik heb Isral nergens heilig verklaard of gezegd dat Isral geen fouten begaat. Dat zal namelijk tijdens elke oorlog gebeuren, dus ook bij deze.
Dat een heel team meewerkt zegt dat ze het vaker doen? Misschien had het hele team wel een familielid verloren op 7 oktober. Ik wil best serieus nemen wat je zegt maar alles wat je zegt post je zonder bronnen. Laat maar zien dat dit stelselmatig en gesanctioneerd gebeurt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een incident dat toevallig op film staat. Jaren en jaren aan getuigenissen met vergelijkbare verhalen gaan eraan vooraf. Dat een heel team meewerkt aan de verkrachting zegt ook dat ze dit vaker doen.
Na 7 oktober moesten we terecht Isralische vrouwen geloven, waarom Palestijnen niet?
Als er in een oorlog heel nare dingen gebeuren, dan kan dit daarom toch prima waar zijn?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het niet erg geloofwaardig, niet 100% in ieder geval. Het is oorlog, dan willen er nog wel eens nare dingen gebeuren. CNN is geen objecieve zender. Alles bij dit conflict ligt onder een vergrootglas en alles wordt door de anti-Israelbrigade aangegrepen om Isral negatief af te schilderijen.
waar is je dramatische aanklacht tegen hamas dan?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een incident dat toevallig op film staat. Jaren en jaren aan getuigenissen met vergelijkbare verhalen gaan eraan vooraf. Dat een heel team meewerkt aan de verkrachting zegt ook dat ze dit vaker doen.
Na 7 oktober moesten we terecht Isralische vrouwen geloven, waarom Palestijnen niet?
Draai eens om wat je hier zegt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat een heel team meewerkt zegt dat ze het vaker doen? Misschien had het hele team wel een familielid verloren op 7 oktober. Ik wil best serieus nemen wat je zegt maar alles wat je zegt post je zonder bronnen. Laat maar zien dat dit stelselmatig en gesanctioneerd gebeurt.
Er zijn overigens genoeg redenen om alles wat uit "Palestina" komt enigszins argwanend te bekijken. Er zijn overigens ook genoeg redenen om alles wat Isral zegt enigszins argwanend te bekijken. Daarom zijn bronnen belangrijk en die geef je niet echt.
Koekoek.quote:Het overgrote merendeel van de Palestijnen is iemand verloren in deze eeuwige strijd. Dus daarom doen ze eenmalig een verkrachting met zijn allen en daarna nooooooit meer en eigenlijk is het best normaal dat ze zo reageren.
Je laat 18 jarigen maanden in een extreme situatie met geweld en levensgevaar. Natuurlijk is er normvervaging. Wat van bovenaf zou moeten gebeuren is een correctie, maar daarvan zien we heel veel bewijs dat dat maar heel weinig tot niet gebeurd. Die honderden foto's van militairen in geplunderde lingerie en al die vet lollige tiktokfilmpjes waarop soldaten burger eigendommen slopen. Dat gaat al de hele oorlog door. In een leger met discipline gebeurt dat misschien een keertje, maar niet stelselmatig.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als er in een oorlog heel nare dingen gebeuren, dan kan dit daarom toch prima waar zijn?
Zaken heeft nu, vijf dagen later, zijn woorden nog steeds niet teruggenomen. The Jerusalem Post, een betrouwbare bron (ook volgens ook HR), heeft hier ook een artikel over geschreven. Met quotes van zijn verklaring in de Knesset afgelopen juni n met citaten van dat cnn artikel.
Hieronder videobeeld van Zaken die afgelopen juni zijn verhaal vertelt. Past bij CNN. De verklaring van Zaken staat zelfs niet eens op zichzelf, er zijn meerdere oud soldaten die afgelopen jaren verschrikkelijke bekentenissen hebben afgelegd.
[ x ]
We hebben al honderden verklaringen gehoord hoe die Palestijnen beesten zijn, ze joden willen uitroeien, zelfs de kinderen al verrot zijn, gaza helemaal plat moet, kinderen verbrand mogen worden en het land van Isral is. Kunnen we dan van een reservist in gaza verwachten dat hij, terwijl hij elk moment kan sterven, wel aan de (humanitaire) regels houdt? Het lijkt me begrijpelijk dat er zaken fout gaan, alleen niet dat het vanaf bovenaf gestuurd wordt.
Je bent niet in staat om zonder suggestieve woorden te reageren. Wat jij nu omdraait is niet wat ik zei.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Draai eens om wat je hier zegt.
[..]
Koekoek.
https://www.nbcnews.com/n(...)s-torture-rcna134280
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoeld.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
waar is je dramatische aanklacht tegen hamas dan?
die komt er dan meestal niet, he.
en waarom niet geloven? omdat er een eindeloze stroom leugens komt van palestijnse kant, overduidelijk zo gemodellleerd dat israel wordt weggezet als de ergste beesten op aarde. niet moeilijk te begrijpen waarom; de wereld moet daarvan overtuigd worden zodat ze israel tegen houden de palestijnen te verslaan.
daarom dus. op een dag ga je dat zien, misschien.
jeugd praat altijd met hun gevoel , en zonder verstand , dat was vroeger zo en dat is nu nog zoquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:21 schreef egayalS het volgende:
De jeugd van tegenwoordig is verloren voor de zionistsche zaak. De boomers moeten het project drijvende houden
[ x ]
HAMAS moet weg uit Gaza .Moet wegquote:
Ach het is maar lingerie. Het is niet chique, maar die gasten (reservisten, mensen zoals jij, ik, vrienden en vriendinnen) staan maanden lang fulltime aan en met een enorme hoeveelheid stress. Die moeten spanning afblazen. Huisraad overhoop gooien is ook niet ok, maar dat zijn in een Gaza toch absolute futiliteiten. Lijkt me onbelangrijk.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je laat 18 jarigen maanden in een extreme situatie met geweld en levensgevaar. Natuurlijk is er normvervaging. Wat van bovenaf zou moeten gebeuren is een correctie, maar daarvan zien we heel veel bewijs dat dat maar heel weinig tot niet gebeurd. Die honderden foto's van militairen in geplunderde lingerie en al die vet lollige tiktokfilmpjes waarop soldaten burger eigendommen slopen. Dat gaat al de hele oorlog door. In een leger met discipline gebeurt dat misschien een keertje, maar niet stelselmatig.
veel daarvan is door de israelische molen gegaan, en veroordeeld door hun gerechtshof.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoeld.
Er is ondertussen ook een eindeloze stroom leugens van Isralische kant geweest. Ik heb net nog een IDF filmpje geplaatst dat ze als reden gaven om een ziekenhuis te slopen en tientallen patienten te vermoorden. Bleek allemaal niet waar te zijn achteraf. Palestijnen worden ook weggezet als de ergste beesten op aarde. Ze gebruiken bijvoorbeeld hun kinderen zelfs als menselijk schild, omdat het ze toch allemaal niet kan boeien! Als ik dan een filmpje plaats van Isralirs die zichzelf beschermen met een Palestijns kind is het gerechtvaardigd en de propaganda idioten zien niet eens dat het idee van waardeloze Palestijnse kinderen omver haalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |