abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215388503
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 08:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je bent zogenaamd objectief maar in al je posts probeer je wat Israël doet gelijk te stellen aan Hamas. Hamas is je waarschijnlijk dankbaar, hun strategie om mensen in het Westen te beïnvloeden werkt kennelijk.

Hamas heeft de oorlog over Gaza afgeroepen. Dat Israël fouten maakt zullen weinig mensen ontkennen, maar in elke oorlog gaan mensen soms buiten hun boekje. In dit geval wordt dat meteen aangegrepen om te wijzen naar Israël: zie je wel, Israël is gelijk aan Hamas!
Wederom een "jij steunt terroristen post" zonder nou te zeggen waarom ik het fout zou hebben. De afgelopen week heb ik verhalen van soldaten gepost die meerdere oorlogsmisdrijven toe hebben gegeven, maar precies 0 ervan zitten in de gevangenis. Precies 0 van hun officieren zitten in de gevangenis. En hier in dit prachtige topic zit het vol gekkies die het maar normaal vinden om random mensen van de straat naakt en geboeid op boobytrap zoektocht te sturen, of ze als levend schild te gebruiken. Sorry dat ik af en toe wat moeite heb met jullie te onderscheiden van de mensen die op 7 oktober zeiden dat Israel het had uitgelokt.
pi_215388543
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 08:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Vreemd dat de NOS nooit vraagtekens heeft gezet bij dit hoge aantal.
Het is vreemd dat jij nooit vraagtekens hebt bij jezelf en het afschuift op de NOS. Dit is al eerder uitgelegd hoor.
pi_215388773
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
40 gewonden bij een terreur aanval in Israel

Bus rijdt in op groep mensen

https://nos.nl/collectie/(...)catie-iran-getroffen
;(
Intolerant voor intolerantie
  zondag 27 oktober 2024 @ 12:29:38 #129
64288 Bensel
Ladderzat
pi_215389338
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is vreemd dat jij nooit vraagtekens hebt bij jezelf en het afschuift op de NOS. Dit is al eerder uitgelegd hoor.
Ben nu wel benieuwd naar je inhoudelijke reactie, ipv de persoon aan te vallen. Waarom zijn er zo veel ziekehuizen en is er een link tussen dat aantal en het militair gebruik ervan door Hamas?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 27 oktober 2024 @ 12:37:36 #130
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215389439
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2024 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
40 gewonden bij een terreur aanval in Israel

Bus rijdt in op groep mensen

https://nos.nl/collectie/(...)catie-iran-getroffen
^O^

Weer wat minder IDF terroristen. Sneu voor hun moeders, maar wat kun je doen? :)
Heel veel sambal
pi_215389475
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:29 schreef Bensel het volgende:

[..]
Ben nu wel benieuwd naar je inhoudelijke reactie, ipv de persoon aan te vallen. Waarom zijn er zo veel ziekehuizen en is er een link tussen dat aantal en het militair gebruik ervan door Hamas?
Omdat ze priveklinieken voor bijvoorbeeld laserbehandelingen ook ziekenhuizen noemen en wat betreft de link liegt Israël nog wel eens vaak. Het grootste algemene ziekenhuis zoals wij dat zouden herkennen is bijvoorbeeld helemaal naar de tyfus geschoten omdat er een Führerbunker complex onder zou liggen (Inc idf animaties die ze nu ook schaamteloos voor ziekenhuizen in Libanon gebruiken). De uiteindelijke score was een paar 100m verderop is een tunnel gevonden en op de perstour lieten ze iets van 20 geweren zien die volgens de aanwezige bbc en cnn op zijn minst verplaatst waren, zo niet speciaal neergelegd door de IDF.
pi_215389710
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Omdat ze priveklinieken voor bijvoorbeeld laserbehandelingen ook ziekenhuizen noemen en wat betreft de link liegt Israël nog wel eens vaak. Het grootste algemene ziekenhuis zoals wij dat zouden herkennen is bijvoorbeeld helemaal naar de tyfus geschoten omdat er een Führerbunker complex onder zou liggen (Inc idf animaties die ze nu ook schaamteloos voor ziekenhuizen in Libanon gebruiken). De uiteindelijke score was een paar 100m verderop is een tunnel gevonden en op de perstour lieten ze iets van 20 geweren zien die volgens de aanwezige bbc en cnn op zijn minst verplaatst waren, zo niet speciaal neergelegd door de IDF.
Kijk, nu weten we je insteek wel: 'De IDF liegt en bedriegt en uiteindelijk zullen ze dat blijven doen, waardoor de Palesrtijne bevolking van Gaza groot onrecht aan wordt egdaan, omdat er bewijs wordt geplant en daardoor zijn er vreselijke situaties ontstaan die tot op de dag van vandaag voort duren,' (Of iets in die trant?)

Maar we zijn het er hopelijk dus wel allemaal over eens dat (met door de UNWRA gefinancierde financiën) er tunnel zijn gegraven en dat die tunnels en bunkers zullen zijn gemaakt voor, in eerste instantie, de bescherming van de mensen die in de gebouwen (van onderandere UNWRA) verblijven; maar nu het punt bij paaltje kwam bleek het overgrote meerendeel van de tunnels en bunkers gebruikt te worden door uitsuitend Hamas-personeel/-strijders en de "gewone Gazaan" kon er geen gebruik van maken.

Laat ik dan eens het volgende aan je voorleggen: van al die tunnels die bescherming hadden moeten bieden (aan wie dan ook, en als je al zo wil denken) - welke van die tunnels hadden wél een doel dat niet verenigbaar is met bescherming? Daarnaast, ziekenhuizen (klinieken) zijn al snel tijdens de oorlog gecentraliseerd naar de grotere ziekenhuizen vanwege hoe de UN (UNWRA) een plan heetf liggen met de verdeling van hulpgoederen tijdens een oorlogstijd. Dat is een vrij standaard plan dat gevolg wordt, met daar bovenop dat: als er geen ziekenhuis meer beschikbaar is (zoals bijvoobeeld het geval was in Centraal-Afrika) dan worden er hulpposten opgericht. Niet alleen zodat de controle op de hulpgoeern kan blijven gewaarborgd worden (en dus op de juiste plaats terecht komen) maar ook om zo de mensne van de juiste en adequate hulp te voorzien.

Wat mij nu opvalt is dat deze oorlog in het Gazagebied anders is dan voorgaande gevallen. In 2000 werd het programma van de UN zo ongeveer op de letter gevolgd, ook omdat het bewezen goed werkte en daardoor de communicatie met alle betrokkenen in de oorlog beter verliep - ook dus met de IDF, de communicatie was stabiel: dat zorgde weer voor minder gevaarlijke situaties en dus dodelijke slachtoffers of escalatie.
Deze oorlog is bijzonder anders: er is veel ("sociale")media aandacht, het is echt een informatie oorlog en de wereld (lijkt) er in meegezogen. Dat heeft dingen als crowdfunding op de hand gewerkt - en dat heeft weer geresulteerd een het wilde westen aan hulpgoeeren, hulp aanbiedingen; vooral willekeur (!) (wat betekende dat er gewoon situaties waren waarin mensen die meer geld te besteden hadden andere zorg inkochten) en boven alles dus: chaos.

Ik denk dat steeds meer mensen het idee hebben dat het complete chaos en vernietiging is in het Gazagebied, dit is niet het geval. Er is een enorm klasse verschil op dat kleine stukje land! Maar steeds meer mensne gaan over tot de orde van de dag, de zon komt op en er moet geleefd en geld verdient worden.

Dan nog één laatste opmerking: ik sprak laatst voor een groep gemengd zorgpersoneel (waarbij meerendeel Arabische afkomst) en we hadden het zo eens over wat er allemaal gaande is en hoe dat beleefd werd. Er was een man die vertelde dat zijn familie in Deir al Balah woont en dat het niet makkelijk is, maar dat hij ook wel merkt dat het heel veel uitmaakt wat je eerdere status is geweest in je leven om tot een oplossing te komen of niet. Met status bedoelde hij in dit geval dat zijn zoon een studievergunning had voor Israël en vanwege de vakantietijd van de universiteit (dat was rond de 7e vorigjaar) naar huis was gekomen en nu niet meer terug kon gaan studeren, want vergunning weg. Zijn tante en zussen en broers hadden allemaal een werkvergunning voor in Israël, maar ook die konden niet meer weg. De universiteit maar ook de werkgevers hebben nog geprobeert te bemiddelen maar dat kon niet baten. Waarom niet? Israël wilde afgelopen febuari deze familie wel toelaten maar Hamas hield hun huis bezet. Dat omdat één van de familileden was geradicaliseerd en zich aangesloten had bij Hamas en kennelijk had opgegeven (getekend!) voor het gebruik van de huizen, het land en de middelen en mensen daarop.

Zo werkt dat bij Hamas dus kennelijk. Je tekent voor het goede doel en jij mag zelf aangeven wie jij daarvoor en wat je daarvoor wil offeren. Want jij bent als goede moslim nu eenmaal meer in gratie bij Allah, dus jij bent verantwoordelijk voor de offers die je familie moet geven om in het paradijs te mogen komen.

Als dit verhaal overgenomen kan worden op al die andere gebouwen en mensen et cetera: dan begrijp ik eigenlijk des te meer hoe moeilijk de situatie voor de Gazaan is die niet zit te wachten op oorlog, maar een (bloeddorstig) Umma-hiaat in huis (of de buurt) hebben. :{
pi_215389785
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:37 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
^O^

Weer wat minder IDF terroristen. Sneu voor hun moeders, maar wat kun je doen? :)
Het waren vooralnog niet allen actieve IDF soldaten maar mensen die om een andere reden aanwezig wilde zijn bij deze bijeenkomst. Het ging waarschijnlijk dan ook om een aanval plegen op of nabij de veiligheidsdienst, wat u al een tijdje niet gelukt is om vanuit de lucht aan te vallen, aangezien het eerder richten op Tel Aviv waarschijnlijk deze doelen en soortgelijke doelen voor ogen had.

Maargoed volgensmij is het naar dovemansoren gericht om uitleg te geven die kan leiden tot nuance, als je al IDF terroristen noemt. Het zou hetzelfde zijn als elk een ander leger in actieve dienst terroristen noemen, beetje gek naar mijn idee. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 27-10-2024 13:28:03 ]
pi_215389823
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:29 schreef Bensel het volgende:

[..]
In mijn reactie naar @Glazenmaker haal ik dus een mogelijke reden aan waarom er zoveel infrastructuur wordt gebruikt: het is namelijk (kort gezegd) aan de Hamasstrijder om zijn offer mee te delen: familie, land, huis, werk, noem het. Eigenlijk is het ook wel een te volgen gedachte dat dit zo moet zzijn gegaan. De hele tijd voor deze oorlog in het conflict, kwamen de gelden voor de Gazanen ook niet altijd op de juiste plekken terecht.

En dan heb ik hier niet alleen over UNWRA en dergelijke: maar ook over de fondensen vanuit de EU, de Verenigde Staten en allerlei andere losse landen: zoals voor het zonneveld bij Khan Younis of de watercentrale bij Gaza stad of de opleidingscholen voor artsen en verplegend personeel .. et cetera

Het is wat dat betreft al sinds 2005 duidelijk dat het idee van een echt vrij Gaza niet haalbaar was - niet alleen vanwege de afloop van de tweede intifada danwel vanwege het belabberde dictatoriale regime van Hamas.
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:26:05 #135
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215389908
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:12 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Het waren vooralnog niet allen actieve IDF soldaten maar mensen die om een andere reden aanwezig wilde zijn bij deze bijeenkomst. Het ging waarschijnlijk dan ook om een aanval plegen op of nabij de veiligheidsdienst, wat u al een tijdje niet gelukt is om vanuit de lucht aan te vallen, aangezien het richten op Tel Aviv had wwaarschijnlijk deze doelen en soortgelijke doelen voor ogen.

Maargoed volgensmij is het naar dovemansoren gericht om uitleg te geven die kan leiden tot nuance, als je al IDF terroristen noemt. Het zou hetzelfde zijn als elk een ander leger in actieve dienst terroristen noemen, beetje gek naar mijn idee. :{
Jouw nuance werkt maar één kant op. Is mij dus niet zoveel waard.
Heel veel sambal
pi_215389960
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:26 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Jouw nuance werkt maar één kant op. Is mij dus niet zoveel waard.
Vertel eens, welke kant werkt het voor mij op dan? :) Natuulijk ga ik niet over jouw normen en waarden om aan dingen te hechten; dus die opmerkking is (vanuit grondbeginsel) wat mij betreft prima: al heb ik andere waarden. ;)

Maar benieuwd hoor: welke kant werk ik op? ^O^
pi_215390004
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:05 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Kijk, nu weten we je insteek wel: 'De IDF liegt en bedriegt en uiteindelijk zullen ze dat blijven doen, waardoor de Palesrtijne bevolking van Gaza groot onrecht aan wordt egdaan, omdat er bewijs wordt geplant en daardoor zijn er vreselijke situaties ontstaan die tot op de dag van vandaag voort duren,' (Of iets in die trant?)

Maar we zijn het er hopelijk dus wel allemaal over eens dat (met door de UNWRA gefinancierde financiën) er tunnel zijn gegraven en dat die tunnels en bunkers zullen zijn gemaakt voor, in eerste instantie, de bescherming van de mensen die in de gebouwen (van onderandere UNWRA) verblijven; maar nu het punt bij paaltje kwam bleek het overgrote meerendeel van de tunnels en bunkers gebruikt te worden door uitsuitend Hamas-personeel/-strijders en de "gewone Gazaan" kon er geen gebruik van maken.

Laat ik dan eens het volgende aan je voorleggen: van al die tunnels die bescherming hadden moeten bieden (aan wie dan ook, en als je al zo wil denken) - welke van die tunnels hadden wél een doel dat niet verenigbaar is met bescherming? Daarnaast, ziekenhuizen (klinieken) zijn al snel tijdens de oorlog gecentraliseerd naar de grotere ziekenhuizen vanwege hoe de UN (UNWRA) een plan heetf liggen met de verdeling van hulpgoederen tijdens een oorlogstijd. Dat is een vrij standaard plan dat gevolg wordt, met daar bovenop dat: als er geen ziekenhuis meer beschikbaar is (zoals bijvoobeeld het geval was in Centraal-Afrika) dan worden er hulpposten opgericht. Niet alleen zodat de controle op de hulpgoeern kan blijven gewaarborgd worden (en dus op de juiste plaats terecht komen) maar ook om zo de mensne van de juiste en adequate hulp te voorzien.

Wat mij nu opvalt is dat deze oorlog in het Gazagebied anders is dan voorgaande gevallen. In 2000 werd het programma van de UN zo ongeveer op de letter gevolgd, ook omdat het bewezen goed werkte en daardoor de communicatie met alle betrokkenen in de oorlog beter verliep - ook dus met de IDF, de communicatie was stabiel: dat zorgde weer voor minder gevaarlijke situaties en dus dodelijke slachtoffers of escalatie.
Deze oorlog is bijzonder anders: er is veel ("sociale")media aandacht, het is echt een informatie oorlog en de wereld (lijkt) er in meegezogen. Dat heeft dingen als crowdfunding op de hand gewerkt - en dat heeft weer geresulteerd een het wilde westen aan hulpgoeeren, hulp aanbiedingen; vooral willekeur (!) (wat betekende dat er gewoon situaties waren waarin mensen die meer geld te besteden hadden andere zorg inkochten) en boven alles dus: chaos.

Ik denk dat steeds meer mensen het idee hebben dat het complete chaos en vernietiging is in het Gazagebied, dit is niet het geval. Er is een enorm klasse verschil op dat kleine stukje land! Maar steeds meer mensne gaan over tot de orde van de dag, de zon komt op en er moet geleefd en geld verdient worden.

Dan nog één laatste opmerking: ik sprak laatst voor een groep gemengd zorgpersoneel (waarbij meerendeel Arabische afkomst) en we hadden het zo eens over wat er allemaal gaande is en hoe dat beleefd werd. Er was een man die vertelde dat zijn familie in Deir al Balah woont en dat het niet makkelijk is, maar dat hij ook wel merkt dat het heel veel uitmaakt wat je eerdere status is geweest in je leven om tot een oplossing te komen of niet. Met status bedoelde hij in dit geval dat zijn zoon een studievergunning had voor Israël en vanwege de vakantietijd van de universiteit (dat was rond de 7e vorigjaar) naar huis was gekomen en nu niet meer terug kon gaan studeren, want vergunning weg. Zijn tante en zussen en broers hadden allemaal een werkvergunning voor in Israël, maar ook die konden niet meer weg. De universiteit maar ook de werkgevers hebben nog geprobeert te bemiddelen maar dat kon niet baten. Waarom niet? Israël wilde afgelopen febuari deze familie wel toelaten maar Hamas hield hun huis bezet. Dat omdat één van de familileden was geradicaliseerd en zich aangesloten had bij Hamas en kennelijk had opgegeven (getekend!) voor het gebruik van de huizen, het land en de middelen en mensen daarop.

Zo werkt dat bij Hamas dus kennelijk. Je tekent voor het goede doel en jij mag zelf aangeven wie jij daarvoor en wat je daarvoor wil offeren. Want jij bent als goede moslim nu eenmaal meer in gratie bij Allah, dus jij bent verantwoordelijk voor de offers die je familie moet geven om in het paradijs te mogen komen.

Als dit verhaal overgenomen kan worden op al die andere gebouwen en mensen et cetera: dan begrijp ik eigenlijk des te meer hoe moeilijk de situatie voor de Gazaan is die niet zit te wachten op oorlog, maar een (bloeddorstig) Umma-hiaat in huis (of de buurt) hebben. :{
Wederom een groot gebrek aan bewijs dat het IDF niet gelogen heeft.

Ondanks een jaar aan propaganda is er nog maar heel weinig bewijs tegen UNWRA wat verder gaat dan: zie je Hamas eet ook voedselpakketten!!! Waar wel bewijs van is dat de Israel Hamas heeft gesteund.
https://www.timesofisrael(...)own-up-in-our-faces/
https://www.nytimes.com/2(...)y-prop-up-hamas.html
Gewoon een van de vele misdrijven van Israel tegen de gewone Palestijn: een terreurgroep die iets te vrij denkende mensen vermoord de baas maken in Gaza.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2024 13:45:13 ]
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:34:28 #138
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215390020
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:30 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Vertel eens, welke kant werkt het voor mij op dan? :) Natuulijk ga ik niet over jouw normen en waarden om aan dingen te hechten; dus die opmerkking is (vanuit grondbeginsel) wat mij betreft prima: al heb ik andere waarden. ;)

Maar benieuwd hoor: welke kant werk ik op? ^O^
Die vraag stel alleen jij.
Heel veel sambal
pi_215390047
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:12 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Het waren vooralnog niet allen actieve IDF soldaten maar mensen die om een andere reden aanwezig wilde zijn bij deze bijeenkomst. Het ging waarschijnlijk dan ook om een aanval plegen op of nabij de veiligheidsdienst, wat u al een tijdje niet gelukt is om vanuit de lucht aan te vallen, aangezien het eerder richten op Tel Aviv waarschijnlijk deze doelen en soortgelijke doelen voor ogen had.

Ik vind je post een belediging tegen onze soldaten.
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:36:59 #140
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215390052
Splatter spree :X

Ik tel genoeg IDF terroristen ;)

twitter
Heel veel sambal
pi_215390067
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:36 schreef Nyamuk het volgende:
Splatter spree :X

Ik tel genoeg IDF terroristen ;)

[ x ]
Knap dat je soldaten kan herkennen op 5 zware pixels.
pi_215390077
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind je post een belediging tegen onze soldaten.
Onze Nederlandse soldaten zijn niet collectief in actieve dienst en de Nederlandse jonge dames en heren zijn niet meer opkomstplichtig voor een (actieve) dienst.

Het is dus geenszins bedoeld als belediging naar een welke dan ook zijnde krijgsmacht, integendeel. Ik kies bewust voor de toevoeging 'actieve' bij de dienst. :)
pi_215390101
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:34 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Die vraag stel alleen jij.
Ja, ik stel je een vraag: jij zegt dat mijn nuance maar een kant op werkt, welke dan?

Dat ik in mijn bericht aanhaal dat de 'gewone Gazaan' lijd onder de Umma-hiaat in de familie? Of bedoel je toch meer dat je soldaten van een land niet als collectief terrorist kan aanmerken? Zeg het maar. Keuze is reuze. :s)
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:45:47 #144
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215390178
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Knap dat je soldaten kan herkennen op 5 zware pixels.
Kun jij ook als je naar Specsavers bent geweest
Heel veel sambal
pi_215390183
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wederom een groot gebrek aan bewijs dat het IDF niet gelogen heeft.

Ondanks een jaar aan propaganda is er nog maar heel weinig bewijs tegen UNWRA wat verder gaat dan: zie je Hamas eet ook voedselpakketten!!! Waar wel bewijs van is dat de Israel Hamas heeft gesteund.
https://www.timesofisrael(...)own-up-in-our-faces/
https://www.nytimes.com/2(...)y-prop-up-hamas.html
Gewoon een van de vele misdrijven van Israel tegen de gewone Palestijn: een terreurgroep die iets te vrij denkende mensen vermoord de baas laten maken in Gaza.
Ik ben het eens met je betreft de keuze om een terroristische organisatie geld te sturen omdat je dat dan politiek nét even wat beter zou uitkomen. Sterker nog: het is wat mij betreft nogsteeds het grootste landverraad dat ooit had kunnen plaatsvinden, en een van de grootste frauduleuze misdrijven ooit voor de bevolking van de Levant gepleegd! Bibi moet opkrassen, hij is niet geschikt anders dan alleen voor oorlog en haat en ondanks dat zijn gedachtengoed eerder kon worden aangemerkt als aannemelijk voor de gevestigde zionist: zijn er ook genoeg zionisten die inmiddels Bibi liever zien gaan dan regeren.

Dat gezegd hebbende: uiteindelijk is dit een aanleiding geweest maar valt de sponsoring in het niet bij de gelden vanuit Iran. Maar daar schijnt een ander optic voor te zijn, waar ik dit al eens omschreef allemaal. :')
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:47:32 #146
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215390205
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:40 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ja, ik stel je een vraag: jij zegt dat mijn nuance maar een kant op werkt, welke dan?

Dat ik in mijn bericht aanhaal dat de 'gewone Gazaan' lijd onder de Umma-hiaat in de familie? Of bedoel je toch meer dat je soldaten van een land niet als collectief terrorist kan aanmerken? Zeg het maar. Keuze is reuze. :s)
oh dat kan prima hoor.
Heel veel sambal
pi_215390215
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 02:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Er is ook commentaar op de film:

Er is ook kritiek op de film. Zo schrijft criticus Jack Seale in The Guardian dat de documentaire hetzelfde fundamentele probleem heeft als BBC’s The Darkest Days (2024). In deze film belicht regisseur Vara Szajkowski eveneens het menselijke leed, zowel aan Gazaanse als Israëlische kant, dat de oorlog in de eerste zes maanden aanrichtte. De makers slaagden er volgens Seale goed in om de verschrikkingen weer te geven waar Israël mee te maken kreeg op 7 oktober 2023, toen 2000 Hamas-terroristen Israëlisch gebied binnendrongen. Maar ondanks oprechte en goede pogingen daartoe, lijkt het Gazaanse leed toch minder in beeld gebracht.

Ik ben het daar dus niet mee eens. Zeker tegen het einde zie je hele heftige beelden waarin het leed van de mensen in Gaza te zien is.
Het verhaal van de directeur van het Indonesisch ziekenhuis die nog was opgepakt en gemarteld in Israël vond ik ook heel heftig. Ik kan niet zeggen dat er voor 1 kant partij wordt getrokken. Wel is duidelijk op het eind dat beide partijen van elkaar denken dat de ander ze wil vernietigen. :{
en daar heb je het al. dat mensen dan concluderen dat beide schuldig zijn. terwijl israel niet gaza of libanon aanviel, echt helemaal niet. het was toch echt hamas en hezbollah die israel aanvielen, vrijwel alle aanvallen gericht tegen burgers en zonder militair doel, alleen maar mensen vermoorden.
maar, israel is net zo schuldig? we willen dat israel stopt om hier iets aan te doen? en dan nog meer wordt aangevallen, tot in de eeuwigheid?

het is een spelletje. israel uitlokken, en dan die israelissche reacties uitvergroten tot genocide. dat gaat al decennia zo. en nu is israel het inderdaad een keer goed zat en houden ze zich niet meer in. want het moet stoppen, in ieder geval zover dat israel zijn veiligheid kan behouden.
pi_215390271
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:47 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
oh dat kan prima hoor.
Erhhh... Dit is geen antwoord. Maar hee ja, ik denk dat ik hier in dan gewoon bevestiging mag zien van dat inderdaad alle IDF soldaten terroristen noemen wellicht wat ver gaat.
Tenslotte: ik zie de bandleider van het militairkapel niet echt iemand met een klarinet uit de orkestbak neer slaan.. Toch ook een onderdeel van de Tzahal. Of is iedereen die meewerkt in de IDF óók een terrorist? Oh wacht nee, is iedereen die in de buurt is bij de IDF... Nee wacht wacht, die woont in Israël een terrorist? *)
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:55:31 #149
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215390291
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
en daar heb je het al. dat mensen dan concluderen dat beide schuldig zijn. terwijl israel niet gaza of libanon aanviel, echt helemaal niet. het was toch echt hamas en hezbollah die israel aanvielen, vrijwel alle aanvallen gericht tegen burgers en zonder militair doel, alleen maar mensen vermoorden.
maar, israel is net zo schuldig? we willen dat israel stopt om hier iets aan te doen? en dan nog meer wordt aangevallen, tot in de eeuwigheid?

het is een spelletje. israel uitlokken, en dan die israelissche reacties uitvergroten tot genocide. dat gaat al decennia zo. en nu is israel het inderdaad een keer goed zat en houden ze zich niet meer in. want het moet stoppen, in ieder geval zover dat israel zijn veiligheid kan behouden.
Misschien moet je de documentaire eens kijken. Als het je niks doet, het leed aan BEIDE kanten, de onschuldige burgers die slachtoffer worden, is je hart ijskoud en van steen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 27 oktober 2024 @ 13:58:04 #150
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215390316
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:53 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Erhhh... Dit is geen antwoord. Maar hee ja, ik denk dat ik hier in dan gewoon bevestiging mag zien van dat inderdaad alle IDF soldaten terroristen noemen wellicht wat ver gaat.
Tenslotte: ik zie de bandleider van het militairkapel niet echt iemand met een klarinet uit de orkestbak neer slaan.. Toch ook een onderdeel van de Tzahal. Of is iedereen die meewerkt in de IDF óók een terrorist? Oh wacht nee, is iedereen die in de buurt is bij de IDF... Nee wacht wacht, die woont in Israël een terrorist? *)
Het IDF is een terreur beweging. Doe er mee wat je wil. :)
Heel veel sambal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')