abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215380032
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Laten we nog eens kijken naar de echte cijfers, zoals gedeeld door de CBS directeur

[ afbeelding ]

In 2018 lag de criminaliteit van niet-westerse jong volwassenen op het niveau van de Nederlander van 2006 (inmiddels nog verder gedaald). Dit zijn dus eerste of tweede generatie Nederlanders. Er is een verschil, en ook bij Eurostat zie je dat er zwakke punten zijn voor de Nederlandse situatie (tov andere landen), maar vraag blijft wat 25 jaar centrum-rechts Fortuynisme heeft geholpen voor de integratie. Het begint bij mensen en massa gelukkig een beetje te dagen hoe dit kabinet de integratie frustreert.

Wanneer je corrigeert voor SES (sociaal-economische status) vallen de verschillen weg, maar dat vertellen cultuuroorlog ridders als Van de Beek er nooit bij, noch stellen ze het noodzakelijke beleid voor om de integratie dan wel te laten slagen (behalve 'vernederen, trots afpakken en zo nodig deporteren - je moet een race to the bottom organiseren').

[ x ]

Elke 'expert' die over massa-deportaties begint - daar had Vd Beek het over bij Ongehoord Nederland ("toewerken naar deportaties bespreekbaar maken") en mensenrechtenverdragen opzeggen is gewoon een charlatan.

Een charlatan met UvA logo's en (kansloze) intimiderende rechtzaken tegen collega wetenschappers, echte wetenschappers.
De cijfers van migranten in de criminaliteit liggen simpelweg veel hoger dan die van autochtonen. Daarnaast gaan de cijfers die jij deelt slechts tot 2018, waarom? En heb je ook een linkje van de bron?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De intimidatie en bedreigingen zitten in de hoek van Van de Beek. Deze hoek willen een kleptocratie en de democratie ontmantelen.

Duk en consorten hitsen de meute op. Er komen 'Vizier op Links' stikkers op de deuren, er komt politie bewaking en men moet onderduiken.

Van de Beek sleept wetenschappers schaamteloos voor de rechter, niet andersom. Waar zit de echte cancel culture?
De daadwerkelijke cancel culture zit aan de linkerkant van het politieke spectrum en daar bevinden zich ook degenen die al decennialang liegen over de daadwerkelijke feiten als het gaat over migratie.

Een welkome uitzondering in de academische wereld, zoals Jan van de Beek, wordt dan ook meteen onder vuur genomen als hij het bij de feiten houdt en niet de cijfers een draai geeft om conform te blijven aan gewenste narratief.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215380040
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik heb het nodig omdat het debacle Lucassen en de Haas van deze week aantoont hoe zgn. universitaire wetenschappers het publieke debat trachten te beïnvloeden met hun eigen wensdenken. Niet door inhoudelijk repliek te geven, maar door, zoals jij ook tot kunst hebt verheven, tegenstanders direct te diskwalificeren als xenofoben en racisten.

Het evangelie moet wel verspreid blijven worden, natuurlijk.
Ok, en helpt je obsessie je daarbij?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:49:46 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215380051
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ok, en helpt je obsessie je daarbij?
Welke obsessie?

Is het echt teveel gevraagd dat je één keer ook maar iets in de richting van inhoudelijk kunt plaatsen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215380065
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..

Een welkome uitzondering in de academische wereld, zoals Jan van de Beek, wordt dan ook meteen onder vuur genomen als hij het bij de feiten houdt en niet de cijfers een draai geeft om conform te blijven aan gewenste narratief.
Iemand die niet aan peer-reviews doet is een welkome uitzondering wat jou betreft?
pi_215380070
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke obsessie?

Is het echt teveel gevraagd dat je één keer ook maar iets in de richting van inhoudelijk kunt plaatsen?
Jouw obsessie met Lucassen en De Haas die je hier tentoonspreidt.
Verder kan ik weinig met je onzinnige persoonlijke aanvallen.
pi_215380079
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Eerder zijn 'evangelie'.

Maar het doel is bereikt: roepen dat iemand een charlatan is, en ongetwijfeld extreem-rechts, in de Volkskrant, dat doen als 'universitair wetenschapper', en je bent klaar. Men kan weer lustig alle immigratiecritici scharen onder de bruine hordes van onze Oostenrijkse korporaal.

Werkt al jaren.
:') Natuurlijk ga je er weer volledig aan voorbij dat van Beek al jaar en dag zegt dat migratie Nederland 1 triljard per jaar kost. Want waarom zouden we het daarover hebben als er een nepwetenschapper die populair is op extreem-rechts verdedigd moet worden. Ik heb de kritiek van die Lucassen verder niet gelezen, extreem onhandig als het zo is dat hij ook opzichtige rekenfouten maakt. Dat de critici van van Beek ook feilbaar zijn neemt verder totaal niet weg dat van Beek daadwerkelijk een waardeloze onderbouwing voor zijn cijfers heeft.
Mooi hoe je altijd in het evangelie van rechts meegaat.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:52:04 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215380081
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Jouw obsessie met Lucassen en De Haas die je hier tentoonspreidt.
Verder kan ik weinig met je onzinnige persoonlijke aanvallen.
Vreemd, tot vandaag nooit over die heren gehad.

Leg eens uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:52:58 #258
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215380089
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik heb het nodig omdat het debacle Lucassen en de Haas van deze week aantoont hoe zgn. universitaire wetenschappers het publieke debat trachten te beïnvloeden met hun eigen wensdenken. Niet door inhoudelijk repliek te geven, maar door, zoals jij ook tot kunst hebt verheven, tegenstanders direct te diskwalificeren als xenofoben en racisten.

Het evangelie moet wel verspreid blijven worden, natuurlijk.
Wat er aan de hand is, zoals Wim Berkelaar zegt, is dat de bordjes worden verhangen. De Haas werd eerst op het schild gehesen door Vandaag Inside, maar moet nu kapot.

Toestanden zoals in de VS, waar een Bezos in grijpt, zijn ook hier niet uitgesloten met de collaborateursfamilie Van Thillo. En omdat er in krantenland weinig alternatieve werkgevers zijn (itt de VS) is de kans groter dat dit geheim blijft. Het boek van Koster over DPG is een aanrader. De Volkskrant schuift zienderogen verder naar rechts op.

Jan van de Beek als dé immigratiedeskundige van het land is echt een gotspe.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:53:01 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215380090
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Natuurlijk ga je er weer volledig aan voorbij dat van Beek al jaar en dag zegt dat migratie Nederland 1 triljard per jaar kost. Want waarom zouden we het daarover hebben als er een nepwetenschapper die populair is op extreem-rechts verdedigd moet worden. Ik heb de kritiek van die Lucassen verder niet gelezen, extreem onhandig als het zo is dat hij ook opzichtige rekenfouten maakt. Dat de critici van van Beek ook feilbaar zijn neemt verder totaal niet weg dat van Beek daadwerkelijk een waardeloze onderbouwing voor zijn cijfers heeft.
Mooi hoe je altijd in het evangelie van rechts meegaat.
Van Beek krijgt echter niet hetzelfde podium als Lucassen.

En DAAR gaat het mij om: de integriteit van het wetenschappelijk debat.

Oh, en omdat ik geen politiek evangelie héb - i.t.t. het gros hier op POL - acht ik de verdediging van academische vrijheid en integriteit van essentieel belang. Precies de reden waarom de wijze waarop een Volkskrant dit soort bias-gedreven rommel ruimte biedt bevraagd moet worden.

[ Bericht 10% gewijzigd door EttovanBelgie op 26-10-2024 13:00:14 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215380114
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vreemd, tot vandaag nooit over die heren gehad.

Leg eens uit.
Geen idee waar al jouw obsessies en woede vandaan komen. Ben gelukkig geen psycholoog.
pi_215380122
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Misschien moet hij dan eerst eens proberen relevante wetenschappelijke publicaties te schrijven. Tot die tijd krijgt hij echter zat podium van zijn broodheren.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:57:42 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215380125
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geen idee waar al jouw obsessies en woede vandaan komen. Ben gelukkig geen psycholoog.
fietsbel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:58:22 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215380130
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Misschien moet hij dan eerst eens proberen relevante wetenschappelijke publicaties te schrijven. Tot die tijd krijgt hij echter zat podium van zijn broodheren.
Hoe relevant zijn studies van heerschappen die de meest basale rekenfouten schijnen te maken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:59:44 #264
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215380140
https://www.volkskrant.nl(...)ing-leiden~b87bb3ad/

Uiteraard neemt de door Van Thillo aangestelde hoofdredacteur (vroeger deed de redactieraad dit) het voor de cijferfantast Van de Beek op.

Dit land is verloren :(
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215380144
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
fietsbel
Ik hou behoorlijk veel van jou.

Maar je slaat een beetje door al een hele tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2024 13:01:03 ]
pi_215380150
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zo heel ver hier vandaan zaten de kabinetten Rutte-3 en Rutte-4 niet. Internationaal worden zowel D66 als CU tot centrum-rechts gerekend. Je komt economisch en cultureel op ongeveer hetzelfde uit als de door jou genoemde combinatie, met dezelfde blokkades en vetos over en weer.

Kiezers zijn aan gepraat dat GL-PVDA inmiddels links van de SP en PvdD staat, volgens Ipsos...
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als de meerderheid van de kiezers zit te wachten op symboolpolitiek en verder gewoon status quo.
Je kunt het ook van de andere kant bekijken.

Er is (weliswaar met vertraging/gepruts/twijfelachtige haalbaarheid) een asielwet in de maak welke nooit tot stand gekomen zou worden met Gl PvdA/d66 als coalitie partner, dus je kan het ook zien dat er iig iets is bereikt /gedaan.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:02:50 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215380162
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:00 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik hou behoorlijk veel van jou.

Maar je slaat een beetje door al een hele tijd.
Ik kan inderdaad slecht tegen de erosie van wetenschappelijke integriteit. Al helemaal als jet gepolitiseerd wordt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215380172
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh, en omdat ik geen politiek evangelie héb - i.t.t. het gros hier op POL - acht ik de verdediging van academische vrijheid en integriteit van essentieel belang. Precies de reden waarom de wijze waarop een Volkskrant dit soort bias-gedreven rommel ruimte biedt bevraagd moet worden.
Hoe vergelijk je de podia van deze mensen dan? Ik zie een véél en véél groter podium voor van Beek. Maar ik zit dan ook op fok! van Beek zal hier waarschijnlijk 20x zo vaak genoemd worden.
Daarbij wat heeft het met integeriteit van het debat te maken als een criticus even goed fouten maakt?

Volkskrant is toch een krant, waarom zouden zij geen geluiden die een bias hebben mogen laten horen? Van Beek is extreem biased.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:07:53 #269
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215380195
twitter

Het verstand bij de VVD zal nooit meer terug komen. Ze helpen een handje in de normalisatie.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:09:05 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215380198
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe vergelijk je de podia van deze mensen dan? Ik zie een véél en véél groter podium voor van Beek. Maar ik zit dan ook op fok! van Beek zal hier waarschijnlijk 20x zo vaak genoemd worden.
Daarbij wat heeft het met integeriteit van het debat te maken als een criticus even goed fouten maakt?

Volkskrant is toch een krant, waarom zouden zij geen geluiden die een bias hebben mogen laten horen? Van Beek is extreem biased.
Het geluid van Van Beek is verre van mainstream, laat staan dat het door de hallen van onze universiteiten galmt zoals dat van Lucassen en de Haas.

Het gaat verder niet om fouten maken - dat doen we allemaal - het gaat om het jezelf verlagen tot critici wegzetten als 'racistische xenofoben charlatans' wanneer diens opvattingen niet corresponderen met die van jezelf.

En daar is Lucassen een kei in. En met het podium wat hij krijgt, heeft dat ook iets meer impact dan de schrijfsels van Van Beek.

Het academisch discours hieromtrent wordt al lange tijd bepaald door bias en politieke voorkeur; een ijzeren bubbel van het eigen grote gelijk waar buitenstaanders als Van Beek vooral als bedreiging worden gezien. Niet eens vanwege academische onenigheden, maar vanwege verschil in Weltanschauung. En dat is dodelijk voor de academische vrijheid en academische integriteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:10:08 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215380204
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:07 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Het verstand bij de VVD zal nooit meer terug komen. Ze helpen een handje in de normalisatie.
Misschien moet de PVV het over katholieken hebben ipv moslims, waarschijnlijk stem je er dan de volgende keer wel op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215380214
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:07 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Sorry, ik vind de PVV ook radicaal-rechts hoor, maar dat is toch geen wetenschappelijk vastgesteld feit? Wat we onder radicaal-rechts verstaan is in principe een definitie-kwestie en open voor debat.
pi_215380219
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:59 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ing-leiden~b87bb3ad/

Uiteraard neemt de door Van Thillo aangestelde hoofdredacteur (vroeger deed de redactieraad dit) het voor de cijferfantast Van de Beek op.

Dit land is verloren :(
Ah, Pieter Klok is nu ook al extreem-rechts? Dan bevind ik me in elk geval in goed gezelschap. Misschien mag ik een keer meedoen in zijn podcast met mede-bruinhemden Gijs Groenteman en Sheila Sitalsing.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:12:37 #274
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215380220
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Je kunt het ook van de andere kant bekijken.

Er is (weliswaar met vertraging/gepruts/twijfelachtige haalbaarheid) een asielwet in de maak welke nooit tot stand gekomen zou worden met Gl PvdA/d66 als coalitie partner, dus je kan het ook zien dat er iig iets is bereikt /gedaan.
Gaan we weer: Nederland heeft al een heel strenge asielwet. Mede dankzij de PvdA. Nee, met de PvdA zou een verdere aanscherping nooit kunnen maar dat komt omdat ze gewoon gelijk hebben. Een normaal land kan prima 30000 asielzoekers aan, verspreid over het land en waarvan een groot deel ook weer het land vandaan (instroom is sowieso niet hetzelfde als toekenning).

Ondertussen zorgen ze er wel voor dat asielzoekers op straat gaan zwerven en staat het arbeidsmigratie dossier stil.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:16:51 #275
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215380241
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het geluid van Van Beek is verre van mainstream, laat staan dat het door de hallen van onze universiteiten galmt zoals dat van Lucassen en de Haas.

Het gaat verder niet om fouten maken - dat doen we allemaal - het gaat om het jezelf verlagen tot critici wegzetten als 'racistische xenofoben charlatans' wanneer diens opvattingen niet corresponderen met die van jezelf.

En daar is Lucassen een kei in. En met het podium wat hij krijgt, heeft dat ook iets meer impact dan de schrijfsels van Van Beek.

Het academisch discours hieromtrent wordt al lange tijd bepaald door bias en politieke voorkeur; een ijzeren bubbel van het eigen grote gelijk waar buitenstaanders als Van Beek vooral als bedreiging worden gezien. Niet eens vanwege academische onenigheden, maar vanwege verschil in Weltanschauung. En dat is dodelijk voor de academische vrijheid en academische integriteit.
Van de Beek gaat toch zelf Lucassen aanklagen (kansloos was dat)? Deze bruinhemden trekken zelf alles uit de kast om mensen monddood te maken. Daar horen we jou en 'lood snuiven is gezond' @nostra niet over.

Lucassen heeft Van de Beek nooit voor de rechter gedaagd. Andersom wel. Om hem de mond te snoeren. Van de Beek (en ook Shell, Unilever, Philip Morris overigens) zijn zelf het grootste gevaar voor academische vrijheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')