abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216604698
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ach gus, jij kan geen CC krijgen?
Geen idee hoe je dat op denkt te maken uit mijn tekst, maar bon. Échte cc's bestaan overigens niet of nauwelijks meer in Nederland.
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zondag 9 februari 2025 @ 10:06:03 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216604836
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:41 schreef nostra het volgende:
Ah, de reguleringsdrang komt weer eens bovendrijven. Eén keer de fout ingaan en Klarna zet een streep door je mogelijkheden om achteraf te betalen en van die mini-bedragen zal je ook niet meteen de schuldsanering inraken. Maar laten we vooral iedereen en zijn moeder verbieden om te leren van hun eigen fouten, de overheid weet wat goed voor u is en zal daarop handhaven.
Waarom zijn dit soort pofbedrijven nou zo'n meerwaarde voor ons land dat ze koste wat het kost moeten blijven bestaan?

Veel mensen zijn nou eenmaal niet zo snugger. En er gaat gewoon niks aan verloren als we het verbieden itt bijvoorbeeld vuurwerk.
pi_216604918
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:06 schreef Hexagon het volgende:
Waarom zijn dit soort pofbedrijven nou zo'n meerwaarde voor ons land dat ze koste wat het kost moeten blijven bestaan?

Veel mensen zijn nou eenmaal niet zo snugger. En er gaat gewoon niks aan verloren als we het verbieden
Dat is omgekeerd redeneren natuurlijk. Het is niet aan de overheid om te bepalen of iets een meerwaarde heeft, en het is al helemaal niet aan de overheid om alles te verbieden dat geen (gepercipieerde) meerwaarde heeft. Iets mag, tenzij; niet: iets mag niet, tenzij [het een meerwaarde heeft/vul andere reden in].

De redenatie dat specifiek deze dienstverlening tot onhoudbare schuldenlasten zou zorgen en dat dát is wat met dat verbod voorkomen moet worden, lijkt me gezien de hoogte van de bedragen waar het om kan gaan en het zelfreinigend vermogen van die betaaldiensten ook schromelijk overdreven. Je krijgt misschien een keer het deksel op je neus, maar je belandt niet onder een brug door een broek van 150 euro 'op de pof te pinnen'. Wel zo goed, doe je het de volgende keer niet meer en door.
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_216605151
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is omgekeerd redeneren natuurlijk. Het is niet aan de overheid om te bepalen of iets een meerwaarde heeft, en het is al helemaal niet aan de overheid om alles te verbieden dat geen (gepercipieerde) meerwaarde heeft. Iets mag, tenzij; niet: iets mag niet, tenzij [het een meerwaarde heeft/vul andere reden in].

De redenatie dat specifiek deze dienstverlening tot onhoudbare schuldenlasten zou zorgen en dat dát is wat met dat verbod voorkomen moet worden, lijkt me gezien de hoogte van de bedragen waar het om kan gaan en het zelfreinigend vermogen van die betaaldiensten ook schromelijk overdreven. Je krijgt misschien een keer het deksel op je neus, maar je belandt niet onder een brug door een broek van 150 euro 'op de pof te pinnen'. Wel zo goed, doe je het de volgende keer niet meer en door.
Maar het is niet 1 broek en door het uitstellen ervan kan het in een vrij snel juist uit de hand lopen. Dat is juist wat ze zien op dit moment bij de incassobureau's. Lees in ieder geval de artikels hierover voordat je met onzin komt aanzetten.
graag op anoniem
pi_216605344
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar het is niet 1 broek en door het uitstellen ervan kan het in een vrij snel juist uit de hand lopen. Dat is juist wat ze zien op dit moment bij de incassobureau's. Lees in ieder geval de artikels hierover voordat je met onzin komt aanzetten.
Drie procent belandt uiteindelijk bij een incassobureau. Dat is niet wezenlijk anders, sterker: een stuk lager, dan bij andere vorderingen: 7,8% van de Nederlanders had in 2014 (voordat internet-bestellingen gemeengoed werden) de afgelopen twaalf maanden een incassobureau achter zich aan. Paradoxaal genoeg zijn dat vaak juist (semi-)overheidsinstanties (CJIB, Belastingdienst, zorgverzekeraars), in welke gevallen diezelfde overheid ineens wél meent dat boetes, rentes en incassotrajecten de geëigende weg zijn.

Dat stapelen kan je één keer doen en dan is het ook klaar. Klarna is ook niet gebaat bij notoire wanbetalers (wel bij incidentele), dus je kan niet ad infinitum blijven pinnen op de pof.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 februari 2025 @ 11:31:30 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216605636
quote:

[..]

Als mensen zichzelf gigantisch in de nesten kunnen werken bij het bestaan van iets, is het niet onredelijk om te verwachten dat de overheid zich ermee gaat bemoeien. Dit is net als gokken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 9 februari 2025 @ 11:36:29 #157
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216605704
quote:

[..]
Je krijgt misschien een keer het deksel op je neus, maar je belandt niet onder een brug door een broek van 150 euro 'op de pof te pinnen'. Wel zo goed, doe je het de volgende keer niet meer en door.
Veel mensen zijn hardleers.
  zondag 9 februari 2025 @ 11:38:26 #158
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_216605721
Sowieso moet dat achteraf betalen lastiger worden gemaakt.

Ik was zojuist op bol.com op zoek naar een cadeautje voor mijn neefje. Klik ik iets aan en wordt het zonder bevestigen en betalen automatisch besteld (betaling achteraf). Hopelijk is de annulering goed binnengekomen. Dit is gewoon bewust mensen erin laten tuinen. :')
  zondag 9 februari 2025 @ 11:48:40 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216605850
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:38 schreef Van_Poppel het volgende:

Ik was zojuist op bol.com op zoek naar een cadeautje voor mijn neefje. Klik ik iets aan en wordt het zonder bevestigen en betalen automatisch besteld (betaling achteraf). Hopelijk is de annulering goed binnengekomen. Dit is gewoon bewust mensen erin laten tuinen. :')
Je hebt duidelijk niet goed opgelet. Het is niet zomaar een kwestie van iets aanklikken en het wordt automatisch besteld. Bij bol.com moet je door meerdere schermen heen om een bestelling te plaatsen. Als je per ongeluk iets hebt besteld, ligt dat volledig aan jou en niet aan de website. Het is duidelijk dat je niet goed oplet. Misschien is het beter dat je niet op internetsites komt als je niet in staat bent om de simpele bestelprocedures te doorlopen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 9 februari 2025 @ 11:55:21 #160
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216605930
quote:

Een Internet rijbewijs is voor sommigen verstandig
  zondag 9 februari 2025 @ 12:01:45 #161
311468 Van_Poppel
pi_216606022
quote:
16s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je hebt duidelijk niet goed opgelet. Het is niet zomaar een kwestie van iets aanklikken en het wordt automatisch besteld. Bij bol.com moet je door meerdere schermen heen om een bestelling te plaatsen. Als je per ongeluk iets hebt besteld, ligt dat volledig aan jou en niet aan de website. Het is duidelijk dat je niet goed oplet. Misschien is het beter dat je niet op internetsites komt als je niet in staat bent om de simpele bestelprocedures te doorlopen.
Ik heb inderdaad niet goed opgelet. Normaal gooi ik dingen in het mandje. Daar kun je zien hoe het wordt geleverd. Vervolgens moet je met iDeal ofzo betalen. Nu staat er blijkbaar ergens ingesteld dat er achteraf wordt betaald. Punt is dat impulsief winkelen zo wel heel gemakkelijk wordt gemaakt. Gelukkig is de bevestiging van de annulering inmiddels binnen. :s)
pi_216606027
quote:

Ja, net als dat stukje met "vul hier uw adresgegevens in"...zo misleidend. Je tuint er zo in.
  zondag 9 februari 2025 @ 12:02:33 #163
311468 Van_Poppel
pi_216606037
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 12:02 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ja, net als dat stukje met "vul hier uw adresgegevens in"...zo misleidend. Je tuint er zo in.
Die staan al standaard ingevuld (als je daar een account hebt). Sterker nog, die stap werd volgens mij overgeslagen.
pi_216606056
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 12:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Die staan al standaard ingevuld (als je daar een account hebt)
Dus je hebt het jezelf al makkelijker gemaakt door een account aan te maken, vervolgens heb je ook ergens al je standaardinstelling aangepast naar achteraf betalen. En vervolgens is het de schuld van een ander als je zo makkelijk kan shoppen...
  zondag 9 februari 2025 @ 12:05:36 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216606069
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 12:01 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad niet goed opgelet. Normaal gooi ik dingen in het mandje. Daar kun je zien hoe het wordt geleverd. Vervolgens moet je met iDeal ofzo betalen. Nu staat er blijkbaar ergens ingesteld dat er achteraf wordt betaald. Punt is dat impulsief winkelen zo wel heel gemakkelijk wordt gemaakt. Gelukkig is de bevestiging van de annulering inmiddels binnen. :s)
Ja. En als je het mandje aanklikt heb je een knop VERDER NAAR BESTELLEN. Daar moet je een adres selecteren, bezorgvoorkeur aanklikken en de betaalmethode kiezen. Daaronder staat een knop BESTELLEN EN BETALEN.
Het gaat niet automatisch.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 9 februari 2025 @ 12:06:50 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216606093
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 12:02 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Die staan al standaard ingevuld (als je daar een account hebt). Sterker nog, die stap werd volgens mij overgeslagen.
Ja. Maar je moet wel selecteren dat je het daar wil laten bezorgen.
pi_216606138
quote:

je moet ten eerste het in je winkelmandje doen, daarna bestellen klikken en daarna dit nog eens bevestigen met "bestellen en betalen"

dus "opeens" is onmogelijk
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  zondag 9 februari 2025 @ 12:15:01 #168
311468 Van_Poppel
pi_216606201
quote:
16s.gif Op zondag 9 februari 2025 12:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Maar je moet wel selecteren dat je het daar wil laten bezorgen.
Bezorgadres wordt automatisch ingevuld. Daarna op bestellen en betalen geklikt. Dat was inderdaad niet zo handig. :P
pi_216606993
quote:

Meer risico bij de kredietverstrekker leggen. Geen fatsoenlijke krediet check gedaan? Dan is hun eigen risico en niet die van de klant. Bij krediet check toch lening verstrekken aan iemand die al dik in de schulden zit...kredietverstrekker probleem.

Maar dan moet je ineens mensen gaan checken en word de drempel hoger om achteraf te gaan betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')