Wees maar nog een paar dagen ziek zou ik zeggenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:36 schreef CoolGuy het volgende:
Goed, ik ben een beetje boven water aan het komen na 4 dagen flink ziek te zijn geweest, maar ik lijk hier wat gemist te hebben?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is mijn plan van aanpak, inderdaad
Dan wordt het wellicht een enorme circle jerk van mannen die het grondig met elkaar eens zijn over hoe vrouwen zouden moeten zijn, maar dat is dan maar zo.
4 minutenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof jij dat met lede ogen zou kunnen aan zien. Ik geef het een half uur voor je weer reageert.
Bestaan die?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:38 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Nee nu zijn de femcels aan de beurt als ik het goed begrijp.
Hoe zou je Desiree dan willen noemen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:39 schreef ieniminimuis het volgende:
Uiteraard. Mannen gaan helemaal niet meer met hun speer er op pad om thuis te komen met een wild zwijn.
Jazeker, lees het internet maar eens.quote:
Wie is Desiree?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe zou je Desiree dan willen noemen?
Steeds groter wordende groep ook welquote:
currywurst?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Steeds groter wordende groep ook wel
Al vind ik de currycel nog wel de leukste variant
quote:
quote:Zoals vaker is de vrouwelijke versie in de kern heel anders dan het mannelijke voorbeeld waarnaar wordt verwezen (en dat we veel eerder zagen staan). De femcel is minder politiek en minder gewelddadig, en deels ook een reactie op wat de incel belichaamt: femcels wijten hun gebrek aan romantische relaties aan een giftig mengsel van hedendaagse misogynie en onmogelijke schoonheidsstandaarden.
Volgens de logica van een incel, kan een femcel niet eens bestaan – incels geloven dat seks voor iedere vrouw een keuze is. Maar het gaat femcels om meer dan de seksuele handeling. Ze betreuren het dat ze geen aangename, romantische ervaring kunnen hebben vanwege een tekortschietend uiterlijk. Dat lossen ze niet op door ‘iemand te zijn waarin een man wil ejaculeren’, zei een femcel tegen de Amerikaanse Elle. ‘Alsof je een toilet bent. Dat is een heel ontmenselijkende ervaring.’ Femcels eisen geen seks, maar zijn erop gericht het romantisch gemis een plek te geven.
What is man? A miserable little pile of secrets.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:47 schreef ChrisCarter het volgende:
Ok, ik zal happen.
Wat is mannelijkheid?
Nee nee. Indiase incelsquote:
Daarom heb ik me laten steriliseren. Dat scheelt toch weer pilgebruik als een dekhengst als ik zo'n besluit neemt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:46 schreef Evangelion het volgende:
Komt door de vrouwelijke hormonen in het kraanwater
O, wist niet dat dat nog een apart ding is.quote:
Heb je tijd voor 3 volle topics?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:47 schreef ChrisCarter het volgende:
Ok, ik zal happen.
Wat is mannelijkheid?
Wist ik ook niet. Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, wist niet dat dat nog een apart ding is.
Doe mij toch maar currywurst
Een stoere baard.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik houd even bij wat er geroepen wordt dat mannelijk is:
- aanwezigheid vrouwelijke vrouwen
- een zielig hoopje geheimen
- afwezigheid van vrouwelijke hormonen
- ongehoord Nederland kijken
- naar de sportschool gaan
ik zal deze quoten en aanvullen met nieuwe definities
Jij hebt nooit de Simpsons gekeken begrijp ikquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Het Homer Simpson-syndroom is helaas een epidemie geworden. Moeder de vrouw gaat over alles. Als de man niet luistert chanteert ze met ruzie, gezeur of door het weigeren van sex. Resultaat: mannetje wordt zo mak als een lammetje. Hij heeft geen energie voor die ellende.²
Dat is voor iedereen anders lijkt mij. Maar ik denk dat de kern van de mannelijke energie zit in verantwoordelijkheid. In ieder geval is dat wat een jongen tot een man maakt. Die verantwoordelijkheid uit zich dan weer in iets neerzetten waar je trots op bent, je gezin en naasten beschermen, enz.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:47 schreef ChrisCarter het volgende:
Ok, ik zal happen.
Wat is mannelijkheid?
Dit herken ik totaal niet, ook niet in mijn omgeving. Beetje wensdenken lijkt mij.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Het Homer Simpson-syndroom is helaas een epidemie geworden. Moeder de vrouw gaat over alles. Als de man niet luistert chanteert ze met ruzie, gezeur of door het weigeren van sex. Resultaat: mannetje wordt zo mak als een lammetje. Hij heeft geen energie voor die ellende.²
Ik altijd maar denken dat ze het mooi vinden staan bij hen...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een stoere baard.
Tenminste, die mannen vinden dat dan zelf mannelijk enzo.
Ik leef als een man en heb geen zin die in semantische onzin.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:04 schreef ChrisCarter het volgende:
Bovendien, waarom zou dit iets zeggen over "mannelijkheid" als we de definitie ervan nog niet eens hebben?
Wat een onzin. In een bepaalde leeftijdscategorie zoek je toch ook een vrouw die zelfstandig is en niet nog bij haar ouders woont?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen anders lijkt mij. Maar ik denk dat de kern van de mannelijke energie zit in verantwoordelijkheid. In ieder geval is dat wat een jongen tot een man maakt. Die verantwoordelijkheid uit zich dan weer in iets neerzetten waar je trots op bent, je gezin en naasten beschermen, enz.
Uiteindelijk denk ik ook dat als het gaat om aantrekkelijk zijn (in ruime zin) je als man je zaakjes gewoon op orde moet hebben. Een vrouw die er leuk uitziet, maar geen baan heeft, geen eigen huis, enz. zal daar met daten weinig last van hebben. Een man die er leuk uitziet maar geen baan heeft, geen eigen huis, enz. zal daar met het daten relatief veel last van hebben.
En ja, allemaal uitzonderingen mogelijk enzo. Maar in die hoek moet je het volgens zoeken.
Vanuit de biologie ook best verklaarbaar. Een partner zoek je toch (tevens) uit om samen iets op te bouwen. Dat is het hele nut van een relatie. En in veruit de meeste gevallen is dat ook bedoeld om een warm nest te hebben voor eventuele kinderen, als die je gegund zijn. Als je een man hebt die de hele dag aan het gamen is en nog bij zijn moeder woont, dan is dat afschrikwekkend voor een vrouw. Want zelfs als je je eigen broek kan ophouden is zo iemand uiteindelijk niet meer dan een last.
Nou staan er toch zaken in de lijst die ik wel genoemd heb, maar niet in relatie tot mannelijk of niet... Het is alsof je dit onderwerp niet echt serieus neemt...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik houd even bij wat er geroepen wordt dat mannelijk is:
- aanwezigheid vrouwelijke vrouwen
- een zielig hoopje geheimen
- afwezigheid van vrouwelijke hormonen
- ongehoord Nederland kijken
- naar de sportschool gaan
- een stoere baard
- verantwoordelijkheid
- iets neerzetten waar je trots op bent
- je naasten en familie beschermen
- aantrekkelijk zijn
- zaakjes op orde hebben
- warm nest hebben voor kinderen
- je eigen broek ophouden
- niet bij je moeder wonen
- niet gamen
- leven als een man
ik zal deze quoten en aanvullen met nieuwe definities
Een vrouw kan die verantwoordelijkheid ook voelen vanuit de verzorgende kant (dames op Fok!, ik "chargeer" nu even in algemene bewoordingen dus aub niet meteen met de prikstok in mijn nek...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen anders lijkt mij. Maar ik denk dat de kern van de mannelijke energie zit in verantwoordelijkheid. In ieder geval is dat wat een jongen tot een man maakt. Die verantwoordelijkheid uit zich dan weer in iets neerzetten waar je trots op bent, je gezin en naasten beschermen, enz.
Ook hier kan ik wel in meegaan in grote lijnen.quote:Uiteindelijk denk ik ook dat als het gaat om aantrekkelijk zijn (in ruime zin) je als man je zaakjes gewoon op orde moet hebben. Een vrouw die er leuk uitziet, maar geen baan heeft, geen eigen huis, enz. zal daar met daten weinig last van hebben. Een man die er leuk uitziet maar geen baan heeft, geen eigen huis, enz. zal daar met het daten relatief veel last van hebben.
Als je deze lijn doortrekt is het ook gevoelsmatig logischer om te zien dat vrouwen eerder in verzorgende banen werkzaam zijn dan mannen. Dat is geen slecht bedoelde generalisatie maar de kans dat een vrouw zorgzamer is, is biologisch denk ik groter dan dat mannen diezelfde soort zorg-verantwoordelijkheid voelen.quote:Vanuit de biologie ook best verklaarbaar. Een partner zoek je toch (tevens) uit om samen iets op te bouwen. Dat is het hele nut van een relatie. En in veruit de meeste gevallen is dat ook bedoeld om een warm nest te hebben voor eventuele kinderen, als die je gegund zijn. Als je een man hebt die de hele dag aan het gamen is en nog bij zijn moeder woont, dan is dat afschrikwekkend voor een vrouw. Want zelfs als je je eigen broek kan ophouden is zo iemand uiteindelijk niet meer dan een last.
Ik neem mannelijke mannen sowieso niet serieus.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou staan er toch zaken in de lijst die ik wel genoemd heb, maar niet in relatie tot mannelijk of niet... Het is alsof je dit onderwerp niet echt serieus neemt...
Nemen ze jou wel serieus?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:11 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik neem mannelijke mannen sowieso niet serieus.
Stofzuigen met I want to break free aan, mannelijker kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Vrouwen: mannen doen vanaf nu alle fysieke taken overal en altijd. Vinden ze mannelijk
Zie ze eens mannelijk het huishouden doen.
Een fysieke handeling, dus ontzettend mannelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:16 schreef Managarm het volgende:
[..]
Stofzuigen met I want to break free aan, mannelijker kan gewoon niet.
Een vrouw die er leuk uitziet komt daar inderdaad mee gedraaid naar mijn nimmer bescheiden mening (*). Genoeg mannen die een vrouw die compleet afhankelijk is van hen met open armen zullen ontvangen. Dat lijkt mij niet echt iets om lang over te discussiëren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een onzin. In een bepaalde leeftijdscategorie zoek je toch ook een vrouw die zelfstandig is en niet nog bij haar ouders woont?
We hebben het neem ik aan niet over jongeren.
Een vrouw hoeft geen verantwoordelijkheid te nemen?
Het klinkt allemaal erg ongelijkwaardig als je vooral op zoek bent naar een mooi poppetje wat verder niks kan, heeft of doet.
Dit klinkt in mijn ogen echt ontzettend ouderwets en uit een verleden tijd.
Vanaf geboorte zijn jongens meer geïnteresseerd in dingen en meisjes meer in mensen. Dus dat die verschillen er zijn is vrij aardig gedocumenteerd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Een vrouw kan die verantwoordelijkheid ook voelen vanuit de verzorgende kant (dames op Fok!, ik "chargeer" nu even in algemene bewoordingen dus aub niet meteen met de prikstok in mijn nek...) dus ik kan hier wel volgen wat je bedoelt ja.
[..]
Ook hier kan ik wel in meegaan in grote lijnen.
[..]
Als je deze lijn doortrekt is het ook gevoelsmatig logischer om te zien dat vrouwen eerder in verzorgende banen werkzaam zijn dan mannen. Dat is geen slecht bedoelde generalisatie maar de kans dat een vrouw zorgzamer is, is biologisch denk ik groter dan dat mannen diezelfde soort zorg-verantwoordelijkheid voelen.
Dus mannelijkheid staat voor wat meer fysieke zaken? Ik vind het lastig de mentale en fysieke aspecten te scheiden merk ik.
De grap hier ligt voor de hand, maar @Elan was mij voor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:11 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik neem mannelijke mannen sowieso niet serieus.
Ik val op het karakter van de man. Boeit mij de rest.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De grap hier ligt voor de hand, maar @:Elan was mij voor.
Maar jij hebt liever een niet-mannelijke man? Hoe dat zo?
Stofzuigen stelt geen reet voor. Dat geldt voor het gehele huishouden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:18 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Een fysieke handeling, dus ontzettend mannelijk.
Ook al is hij kneiterslelijk val je nog op hem als hij maar een leuk karakter heeft?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik val op het karakter van de man. Boeit mij de rest.
Jaquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook al is hij kneiterslelijk val je nog op hem als hij maar een leuk karakter heeft?
Idem andersom.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:27 schreef ieniminimuis het volgende:
Je hebt echt niets aan een knappe man met een rot innerlijk
Ben je dan aseksueel, het oog wil toch ook wat. Zonder fysieke aantrekkingskracht heb je hooguit een hele goede vriendschap.quote:
Neequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben je dan aseksueel, het oog wil toch ook wat. Zonder fysieke aantrekkingskracht heb je hooguit een hele goede vriendschap.
Ja die bestaan. En die hebben hier in R&P vaak genoeg gepost in het verledenquote:
Hebb n ze homer simpson syndroom?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Van sommige Fok!kers word je gewoon moe. Niks meer niks minder. Ze gaan nog met je in discussie of sneeuw wit is de ja of de nee.²
Zit niet juist in het karakter de mannelijkheid/vrouwelijkheid van iemand?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik val op het karakter van de man. Boeit mij de rest.
quote:
Een knappe vrouw met een rot innerlijk wil ik ook niet. Maar ik leg graag de lat wat hoger dan alleen het innerlijk. Zonder fysieke aantrekkingskracht komt zo iemand toch niet verder dan een vriendin. Ook waardevol natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:27 schreef ieniminimuis het volgende:
Je hebt echt niets aan een knappe man met een rot innerlijk
Karakter staat onder invloed van zoveel factoren dat ik dat niet typisch mannelijk of vrouwelijk wil noemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zit niet juist in het karakter de mannelijkheid/vrouwelijkheid van iemand?
Overigens geloof ik niet in 100% mannelijke mannen en 100% vrouwelijke vrouwen. Allemaal zijn we 100% gelijk vanaf conceptie en onder invloed van hormonen ontwikkelen we ons tot vrouwen of mannen (even afgezien van intersekse, dan ligt dat wat genuanceerder). Dat heeft invloed op onmetelijk veel kleine dingen en die invloed is bij iedereen net wat anders op basis van de hoeveelheid hormonen en de gevoeligheid daarvoor.
Dus eigenlijk kun je het een beetje zien als een enorm mengpaneel met heel veel schuifjes die op 0 kunnen staan, maar ook op +10 (of +11, bij Spinal Tap) of -10. En alles daartussen. En zeg +10 is 100% vrouwelijk en -10 is 100% mannelijk (vrouw is namelijk de basisvorm zogezegd). Ik denk dat niemand alle schuifjes op +10 heeft of alle schuifjes op -10. Vrijwel alle schuifjes zullen daartussen staan.
Wat wij als mannelijk of als vrouwelijk zien is natuurlijk volledig gebaseerd op de gemiddelden. En als je de gemiddelden neemt zullen bij vrouwen alle schuifjes ergens tussen +1 en +2 staan en bij mannen ergens tussen -1 en -2. Omdat gemiddelden nu eenmaal van nature dichter bij elkaar liggen dan uitersten.
Hoe dan ook: hierom denk ik dat het juist in het karakter zit en niet in wat je ziet. Wat je ziet is meestal vrij simpel: vagina = vrouw. Penis = man (schijnt controversieel te zijn in bepaalde kringen overigens...).
In die zin denk ik ook dat je vrouwelijkheid los moet zien van het biologische begrip vrouw en mannelijkheid van het biologische begrip man. En zit het allemaal vooral tussen de oren (maar is het wel historisch gebaseerd op ervaringen).
Wat een dom gelul joh.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:33 schreef Harvest89 het volgende:
Als je naar Thailand gaat moet je ze van je af slaan. Dus dat valt allemaal wel mee denk ik.
Ik heb verder ook geen zin om de hele avond in de kroeg te zuipen en daarna mijn vrouw en kinderen in elkaar te slaan. Dat is wat mannen vroeger deden. Was gewoon normaal.
Geen idee hoe je daarbij komt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:33 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb verder ook geen zin om de hele avond in de kroeg te zuipen en daarna mijn vrouw en kinderen in elkaar te slaan. Dat is wat mannen vroeger deden. Was gewoon normaal.
Altijd maar dit was geen grapjequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]![]()
![]()
Serieus, jij hebt wel gevoel voor humor soms.²
Zeker geen dom gelul.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een dom gelul joh.
Was je er bij toen al die mannen dat deden? Of was je eigen pa er misschien zo eentje?
Maar dan heb je dus moeite met de termen mannelijk en vrouwelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:38 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Karakter staat onder invloed van zoveel factoren dat ik dat niet typisch mannelijk of vrouwelijk wil noemen.
Ik ken een hele zorgzame man een term die jullie hier massaal toewijzen aan vrouwelijkheid. Het maakt hem niet meer of minder man. Sterker nog het maakt hem meer aantrekkelijker.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus moeite met de termen mannelijk en vrouwelijk.
Die snap ik echter niet, want als je oprecht mannen en vrouwen en dus ook mannelijk en vrouwelijk gelijkwaardig acht, dan is het toch een prima term?
Ik heb best dingen die wat meer vrouwelijk zijn. Zo kan ik b.v. een schoon en opgeruimd huis waarderen en als er bezoek komt wil ik al helemaal niet dat er iets niet netjes is. Nou, ik voel mij echt totaal niet minder man daardoor. En als een ander dat wel vindt van mij: helemaal goed.
Ik denk dat we af moeten van denken dat mannen mannelijk moeten zijn en vrouwen vrouwelijk moeten zijn. You do you. Dat zou meteen ook een hoop mentale problemen schelen bij pubers.
Maar wat is een man?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:48 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ken een hele zorgzame man een term die jullie hier massaal toewijzen aan vrouwelijkheid. Het maakt hem niet meer of minder man. Sterker nog het maakt hem meer aantrekkelijker.
Ik weet zeker dat mijn vader nooit geweld heeft gebruikt tegen mijn moeder. Hij is overleden toen ik jong was dus ik kan het hem niet meer vragen, maar hij heeft bij mij ingeprent dat je meisjes (en dus ook vrouwen) NOOIT mag slaan. Hij was aardsconservatief, maar van hem heb ik juist meegekregen dat je respect moet hebben voor meisjes en vrouwen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zeker geen dom gelul.
Vraag maar na aan oudere generaties.
Volgens mij zijn wij het dus in de kern eens...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:48 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ken een hele zorgzame man een term die jullie hier massaal toewijzen aan vrouwelijkheid. Het maakt hem niet meer of minder man. Sterker nog het maakt hem meer aantrekkelijker.
En hij is nog verrassend goed in schoonmaken van het huis ook nog.
Een stempel die hij op zichzelf drukt in dit geval. Hij identificeert zich ook als man.quote:
Nee, want jij vind bepaalde karaktereigenschappen typerend voor een man of vrouw. Ik niet. Ik vind dat kenmerkend voor die persoon.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wij het dus in de kern eens...
Een man is een stempel die hij op zichzelf drukt?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:50 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Een stempel die hij op zichzelf drukt in dit geval. Hij identificeert zich ook als man.
er zijn hier een aantal self proclaimed "mannelijke mannen"quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:48 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
En hij is nog verrassend goed in schoonmaken van het huis ook nog.
Oh is dat het.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
er zijn hier een aantal self proclaimed "mannelijke mannen"
die de term mannelijk eigenlijk vermoorden
wat jij of ik mannelijk vinden, vinden zij waarschijnlijk mietjes of vrouwelijk
wat zij mannelijk vinden
vind ik verwerpelijk
Biologisch gezien: iemand wiens lichaam is ingericht op het produceren van spermacellen. In vrijwel alle gevallen te herkennen aan een penis.quote:
In dat geval:quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Biologisch gezien: iemand wiens lichaam is ingericht op het produceren van spermacellen. In vrijwel alle gevallen te herkennen aan een penis.
Ik durf hier wel wat meer nuance in aan te brengen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee, want jij vind bepaalde karaktereigenschappen typerend voor een man of vrouw. Ik niet. Ik vind dat kenmerkend voor die persoon.
Een man is meestal iemand met een piemel en een balzak.quote:
Sociale norm.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:56 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik durf hier wel wat meer nuance in aan te brengen.
Als we 100 willekeurige mensen op straat vragen welk geslacht ze associëren met bepaalde woorden, wat zou dan de uitkomst zijn?
Bijvoorbeeld:
• Zorgzaam
• Avontuurlijk
Dan verwacht ik dat de uitkomst behoorlijk scheef zal zijn.
De vraag is dus vooral; waarom dichten we dat toe aan mannelijkheid en vrouwelijkheid? Is dat een sociale norm, iets evolutionairs?
Sec gezien is voor mij een man iemand met XY chromosomen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Een man is een stempel die hij op zichzelf drukt?
Wat is een man?
Nee, wat ik schreef is dat bepaalde karaktereigenschappen nu eenmaal gemiddeld meer voorkomen bij vrouwen en dat we dus die karaktereigenschappen vrouwelijk noemen en andere karaktereigenschappen nu eenmaal gemiddeld meer voorkomen bij mannen en dat we die karaktereigenschappen mannelijk noemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee, want jij vind bepaalde karaktereigenschappen typerend voor een man of vrouw. Ik niet. Ik vind dat kenmerkend voor die persoon.
Voor mij ook.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:56 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Sec gezien is voor mij een man iemand met XY chromosomen.
Noem eens 3 voorbeelden van wat zij mannelijk vinden en jij verwerpelijk?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
er zijn hier een aantal self proclaimed "mannelijke mannen"
die de term mannelijk eigenlijk vermoorden
wat jij of ik mannelijk vinden, vinden zij waarschijnlijk mietjes of vrouwelijk
wat zij mannelijk vinden
vind ik verwerpelijk
Even goed lezen wat ik schreef. Ik gebruik de officiële wetenschappelijke definitie en die voorziet hier gewoon in.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Dus als je geen spermacellen kan produceren ben je geen man? Leuke voor die mensen.
dat de ''man' de leiding moet nemenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Noem eens 3 voorbeelden van wat zij mannelijk vinden en jij verwerpelijk?
Vind het nogal een aanname die je doet. Mijn moeder loopt inmiddels tegen de 70 en is nooit geslagen door haar ouders.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zeker geen dom gelul.
Vraag maar na aan oudere generaties.
Er zijn uitzonderingen natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind het nogal een aanname die je doet. Mijn moeder loopt inmiddels tegen de 70 en is nooit geslagen door haar ouders.
Nee. Het is binair. Jouw lichaam is ingericht op het produceren van spermacellen: man. Jouw lichaam is ingericht op het produceren van eicellen: vrouw.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:55 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
In dat geval:
Meer spermacellen/grotere penis. Betekend meer mannelijkheid.
Sorry, maar inmiddels is wel bewezen dat gender geen sociaal construct is. John Money die dat bedacht en zogenaamd bewees (door de data van zijn onderzoek te vervalsen) heeft feitelijk ontdekt dat het GEEN sociaal construct is.quote:
het had niet moeten beginnenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:02 schreef Elan het volgende:
[..]
We hadden na het vorige deel moeten stoppen. Dit slaat nergens op.
Ja of jij roept maar wat natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er zijn uitzonderingen natuurlijk.
Tuurlijk zijn mannen en vrouwen verschillend, maar een heleboel verschillen worden door de maatschappij opgelegd. En daardoor nuture en niet nature.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, wat ik schreef is dat bepaalde karaktereigenschappen nu eenmaal gemiddeld meer voorkomen bij vrouwen en dat we dus die karaktereigenschappen vrouwelijk noemen en andere karaktereigenschappen nu eenmaal gemiddeld meer voorkomen bij mannen en dat we die karaktereigenschappen mannelijk noemen.
Ik neem aan dat jij niet betwist dat mannen en vrouwen zowel in fysieke zin als in karaktereigenschappen (als groep) van elkaar verschillen. Of misschien wel, want er zijn genoeg mensen die beweren dat mannen en vrouwen buiten de waarneembare verschillen eigenlijk gewoon hetzelfde zijn...
Je noemt 2 dingen in plaats van 3 en een van de twee is niet gericht op mannelijkheid.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
dat de ''man' de leiding moet nemen![]()
dat een vrouw degene is die het best voor de kinderen kan zorgen
Mannen vinden dat mannen in alles de leiding moeten nemen, dat is verwerpelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je noemt 2 dingen in plaats van 3 en een van de twee is niet gericht op mannelijkheid.
En leiding nemen vind jij verwerpelijk? Ook dat kan ik niet plaatsen...
Op zich is het wel een mooie discussie: De rol van een vrouw (of man) anno 2024, want we hebben tegenwoordig met hele andere dynamieken te maken dan 50 of laat staan 100 jaar geleden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
het had niet moeten beginnen
het slaat vanaf deel 1 al nergens op
Hoe denk je dat de blijf van mijn lijf huizen zijn ontstaan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja of jij roept maar wat natuurlijk.
Als het vroeger echt zo erg was als jij schetst moet daar toch eenvoudig bewijs van te vinden zijn in de vorm van documentatie.
Ik zal niet zeggen dat nurture geen rol speelt, maar onderzoek ter zake laat wel zien dat nature doorslaggevend is. Niet voor niets zie je overal ter wereld grosso modo hetzelfde. Het is ook niet zo gek, vroeger waren pasgeborenen afhankelijk van moedermelk. Je kan hoog of laag springen, maar mannen kunnen geen moedermelk geven. Daarom noemen we het ook moedermelk. Dat is geen sociaal construct ofzo.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:04 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn mannen en vrouwen verschillend, maar een heleboel verschillen worden door de maatschappij opgelegd. En daardoor nuture en niet nature.
Er is onderzoek geweest waarbij ze ik weet niet hoeveel hersenscans van mannen en vrouwen hebben vergeleken. Waaruit is gebleken dat de onderzochte vrouwen gemiddeld gezien een groter frontale kwab hebben en daardoor meer geschikt zouden zijn voor leiding geven. We leven in een maatschappij waar we leidinggeven helemaal niet snel toebedelen aan vrouwen.
Dus het hele vrouwelijke en mannelijke karaktereigenschappen vind ik zelf complete bullshit omdat we op dit moment de nature en nuture invloeden helemaal niet van elkaar kunnen scheiden. En de nuture invloeden echt ontzettend invloedrijk zijn.
Dat dus "zorgzaam" of "avontuurlijk" meer aan een bepaald geslacht wordt toebedeeld is gewoon sociale brainwashing. En heeft niets met vrouwelijk of mannelijk te maken. Van mij mogen de termen vrouwelijke vrouw of man, of mannelijke vrouw of man ook echt linea direct de prullenbak in.
Vanuit immigratie in de jaren 70/80.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de blijf van mijn lijf huizen zijn ontstaan?
die pil is het grootste vergif dat er bestaatquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat nurture geen rol speelt, maar onderzoek ter zake laat wel zien dat nature doorslaggevend is. Niet voor niets zie je overal ter wereld grosso modo hetzelfde. Het is ook niet zo gek, vroeger waren pasgeborenen afhankelijk van moedermelk. Je kan hoog of laag springen, maar mannen kunnen geen moedermelk geven. Daarom noemen we het ook moedermelk. Dat is geen sociaal construct ofzo.
Mannen zijn weer sterker en sneller. Wat hen meer geschikt maakt voor jagen bijvoorbeeld. Nemen ook meer risico. Avontuurlijk.
Bedenk ook dat zonder de pil (die werkelijk alles heeft veranderd maatschappelijk gezien, wederom met dank aan mannen...) vrouwen veel meer kinderen kregen dan tegenwoordig. Nou, dat lijkt mij wel passen bij leidinggeven. Want 10 koters onder controle houden... ik geef het je te doen. Met twee heb ik al regelmatig mijn handen vol.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
die pil is het grootste vergif dat er bestaat
met dank aan de mannen
Vinden mannen dat, of zijn er mannen (en vrouwen) die dat vinden en is het vooral dus een mening?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:06 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mannen vinden dat mannen in alles de leiding moeten nemen, dat is verwerpelijk.
Volgens mij is er niemand die dit beweert nu hier.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:14 schreef greysbones het volgende:
en het hele idee
dat als je 10 kinderen hebt dat de vrouw zich daar dan voornamelijk om zou moeten bekommeren is verwerpelijk
Touché.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
met dank aan de mannen
zelfs al kies je er voor om thuis te blijven voor je kinderenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:14 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Volgens mij is er niemand die dit beweert nu hier.
Bovendien zijn er andersom net zo goed vrouwen die bewusthuismoeder/opvoeder willen zijn.
De anticonceptiepil heeft er sociaal geschiedkundig voor gezorgd dat de vrouw veel meer "baas in eigen buik" kon zijn. Een goede ontwikkeling met misschien een niet altijd even prettig middel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
met dank aan de mannen
Ik heb het idee dat er af en toe heel slecht wordt gelezen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:14 schreef greysbones het volgende:
en het hele idee
dat als je 10 kinderen hebt dat de vrouw zich daar dan voornamelijk om zou moeten bekommeren is verwerpelijk
dit is zo een verschrikkelijk mannelijk perspectiefquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:16 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
De anticonceptiepil heeft er sociaal geschiedkundig voor gezorgd dat de vrouw veel meer "baas in eigen buik" kon zijn. Een goede ontwikkeling met misschien een niet altijd even prettig middel.
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, maar wel 100% gelijkwaardig. Dat lijkt mij de beste omranding hiervan.
Dit soort aanstelleritis lees je echt alleen op internet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
dit is zo een verschrikkelijk mannelijk perspectief
ik stel voor dat ze jou een pil laten slikken
maanden nee jaren met extra hormonen zodat jouw zaadproductie stagneert
we praten wel verder als je het een jaar of wat hebt volgehouden
Maar in een tijd waarin er nog niet zoiets was als Nutrilon kon je nog zo geëmancipeerd zijn, maar had je als man gewoon een probleem als je alleen voor een baby moest zorgen. De oudste kinderen hadden alweer een rol richting de jongere kinderen. En mannen moesten gewoon 12 uur in de fabriek werken en hadden het voordeel dat mijnheer Pastoor iedereen had wijsgemaakt dat er een oppermachtig wezen was die de zondag als rustdag had aangewezen (al was er ook een die zich vergist had en daar de zaterdag van had gemaakt), waardoor ze slechts 6 dagen moesten werken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
zelfs al kies je er voor om thuis te blijven voor je kinderen
ben je niet de enige die de kinderen opvoedt
dat doe je als je een goede relatie hebt
en een goede partner
samen!
Wat hij schrijft is gewoon feitelijk waar. De vrijheden die vrouwen thans hebben zijn een rechtstreeks gevolg hiervan. Dat er nadelen zitten aan het slikken van hormonen is vers twee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er af en toe heel slecht wordt gelezen.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar in een tijd waarin er nog niet zoiets was als Nutrilon kon je nog zo geëmancipeerd zijn, maar had je als man gewoon een probleem als je alleen voor een baby moest zorgen. De oudste kinderen hadden alweer een rol richting de jongere kinderen. En mannen moesten gewoon 12 uur in de fabriek werken en hadden het voordeel dat mijnheer Pastoor iedereen had wijsgemaakt dat er een oppermachtig wezen was die de zondag als rustdag had aangewezen (al was er ook een die zich vergist had en daar de zaterdag van had gemaakt), waardoor ze slechts 6 dagen moesten werken.
Daarvoor was het met jagers verzamelaars natuurlijk weer wat anders, maar het hele gedoe met baby's die honger hadden bleef natuurlijk.
Niet vervelend bedoeld maar ik hang hier helemaal geen oordeel aan verder, ik geef alleen aan dat voor de pil vrouwen veel minder eigen middelen ter beschikking hadden om grip te hebben op anticonceptie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als dit een serieus topic was geweest (zeker in de categorie Psychologie) had ik gevraagd hoe het komt dat oudere mensen weemoediger en vaker verdrietig worden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:04 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn mannen en vrouwen verschillend, maar een heleboel verschillen worden door de maatschappij opgelegd. En daardoor nuture en niet nature.
Er is onderzoek geweest waarbij ze ik weet niet hoeveel hersenscans van mannen en vrouwen hebben vergeleken. Waaruit is gebleken dat de onderzochte vrouwen gemiddeld gezien een groter frontale kwab hebben en daardoor meer geschikt zouden zijn voor leiding geven. We leven in een maatschappij waar we leidinggeven helemaal niet snel toebedelen aan vrouwen.
Dus het hele vrouwelijke en mannelijke karaktereigenschappen vind ik zelf complete bullshit omdat we op dit moment de nature en nuture invloeden helemaal niet van elkaar kunnen scheiden. En de nuture invloeden echt ontzettend invloedrijk zijn.
Dat dus "zorgzaam" of "avontuurlijk" meer aan een bepaald geslacht wordt toebedeeld is gewoon sociale brainwashing. En heeft niets met vrouwelijk of mannelijk te maken. Van mij mogen de termen vrouwelijke vrouw of man, of mannelijke vrouw of man ook echt linea direct de prullenbak in.
Is er niet onlangs een soort sociaal experiment geweest(documentaire of tv programma) waarbij oudere mensen werden gekoppeld aan jongeren om ze weer wat meer in het leven te laten staanquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als dit een serieus topic was geweest (zeker in de categorie Psychologie) had ik gevraagd hoe het komt dat oudere mensen weemoediger en vaker verdrietig worden.
Heb een keer gelezen dat dit zou komen omdat ze veel meegemaakt hebben, maar dat het ook te maken zou kunnen hebben met het veranderen van het brein omdat ze meer moeten zorgen?
Geen idee eerlijk, en dan was het tof geweest als iemand met kennis van zaken hier dan wat moois over verteld had
Zou het bij mannen niet gewoon ook kunnen liggen aan dat de productie van testosteron afneemt?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als dit een serieus topic was geweest (zeker in de categorie Psychologie) had ik gevraagd hoe het komt dat oudere mensen weemoediger en vaker verdrietig worden.
Heb een keer gelezen dat dit zou komen omdat ze veel meegemaakt hebben, maar dat het ook te maken zou kunnen hebben met het veranderen van het brein omdat ze meer moeten zorgen?
Geen idee eerlijk, en dan was het tof geweest als iemand met kennis van zaken hier dan wat moois over verteld had
Maar waarom zou de testosteron afnemen? In de natuur is niets vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou het bij mannen niet gewoon ook kunnen liggen aan dat de productie van testosteron afneemt?
Ik kan quoten, taggen, vragen. Krijg maar geen antwoord.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:57 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Voor mij ook.
Maar ik probeer al verschillende topics (ook in het vrouwentopic betr dit onderwerp) aan @:ieniminimuis te vragen wat haar definitie van vrouw of man is.
Vet zijn verlaagd testosteron.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:32 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar waarom zou de testosteron afnemen? In de natuur is niets vanzelfsprekend.
Je hoeft niet te neuken natuurlijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit soort aanstelleritis lees je echt alleen op internet.
De pil is met afstand de meest populaire anticonceptie onder vrouwen . Anno 2024 mag je er gerust vanuit gaan dat ze dat vrijwillig slikken.
Goede vraag. Ik heb er geen antwoord op. Ik kan gissen, maar dat zet niet zoveel zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:32 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar waarom zou de testosteron afnemen? In de natuur is niets vanzelfsprekend.
Gaat niet alleen om neuken en geen baby's krijgen. Een groot deel slikt hem ook om de cyclus een beetje te stabiliseren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:34 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Je hoeft niet te neuken natuurlijk
Mijn stelling klopt sowieso. Vanaf je 30e (geloof ik), met 1% per jaar. Levensstijl speelt ook wel een rol, waaronder dikker worden (al is het omgekeerd ook waar overigens), maar het neemt wel af.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:33 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Vet zijn verlaagd testosteron.
Met een alsmaar vetter wordende bevolking klopt de stelling van TS dus wel.
Ja, maar vrouwen houden net zoveel van seks als mannen...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:34 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Je hoeft niet te neuken natuurlijk
Ow ik dacht dat het ging om de vrouwonvriendelijkheid van de pilquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om neuken en geen baby's krijgen. Een groot deel slikt hem ook om de cyclus een beetje te stabiliseren.
Dan ook niet miepen. Niemand hoeft de pil te slikken, je kan ook tegen een partner zeggen dat hij een condoom om moet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar vrouwen houden net zoveel van seks als mannen...
Waar uit die vrouwonvriendelijkheid zich uit?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:38 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ow ik dacht dat het ging om de vrouwonvriendelijkheid van de pil
Dat weet ik niet, ik vind het niet vrouwonvriendelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar uit die vrouwonvriendelijkheid zich uit?
Het kan dat je last krijgt. Dan is het wel te hopen dat je vent geen latex-allergie heeft.
Lijkt me dus ook niet. Je hoeft hem tenslotte niet te slikken. Het is natuurlijk wel lekkerder zonder condoom.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:42 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik vind het niet vrouwonvriendelijk.
Je hebt ook latex-vrije condooms.
Tsja,quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me dus ook niet. Je hoeft hem tenslotte niet te slikken. Het is natuurlijk wel lekkerder zonder condoom.
Als je het nou zelf al niet eens kan worden is het misschien niet zo handig om pilgebruik direct weer te koppelen aan mannelijke onderdrukking.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:44 schreef ieniminimuis het volgende:
De pil is zowel vrouwvriendelijk als vrouwonvriendelijk.
Dan zou ik hem vooral niet slikken als ik jou was!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:44 schreef ieniminimuis het volgende:
De pil is zowel vrouwvriendelijk als vrouwonvriendelijk.
Waar koppel ik iets aan mannelijke onderdrukking?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je het nou zelf al niet eens kan worden is het misschien niet zo handig om pilgebruik direct weer te koppelen aan mannelijke onderdrukking.
Dank voor het advies.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:46 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dan zou ik hem vooral niet slikken als ik jou was!
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er veel meer vrouwen zijn die liever zonder dan met condoom geneukt worden. Ok, geen sample size die bewijstechnisch steekhoudend is, maar toch.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:39 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dan ook niet miepen. Niemand hoeft de pil te slikken, je kan ook tegen een partner zeggen dat hij een condoom om moet.
Hou het netjes aub. Is geen schande als iemand anders een andere mening is toegedaan. Neem een kijkje bij mij in de keuken en trek je aan me op. Zo kan het ook.quote:
ik ga jou niet aftrekken vriend, ook niet in een keuken, doe normaalquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hou het netjes aub. Is geen schande als iemand anders een andere mening is toegedaan. Neem een kijkje bij mij in de keuken en trek je aan me op. Zo kan het ook.²
Optrekken. In deze van goed met me meekijken en zaken overnemen. Ik heb alle vetrouwen in je. Ik zie al een tijdje een behoorlijke potentie in je!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik ga jou niet aftrekken vriend, ook niet in een keuken, doe normaal
Het is natuurlijk minder leuk als het over de mannen gaatquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:02 schreef Elan het volgende:
[..]
We hadden na het vorige deel moeten stoppen. Dit slaat nergens op.
Het was echt zo erg.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het vroeger echt zo erg was als jij schetst moet daar toch eenvoudig bewijs van te vinden zijn in de vorm van documentatie.
Alles wat TS schrijft in de OP heb ik reeds onderschreven in dat andere topic. Het zijn vooral de dames die op oorlogspad zijn lijkt het.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk minder leuk als het over de mannen gaat
Geweldquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het was echt zo erg.
Ik werk met heel veel oude mensen en hun kinderen en er is veel geweld geweest. Een goede man was vroeger iemand die zijn geld niet op zoop en zijn gezin geen rammel gaf. Zo werd/wordt dat letterlijk gezegd. Met ijzeren hand, de roede niet sparen, geen tegenspraak dulden, respect hebben,...
Wij hebben ook nog flink rammel gekregen van mijn pa.
Kinderen niet meer mogen slaan is pas iets van de laatste tijd dus dat zegt genoeg.
Een corrigerende tik kan geen kwaad. Het hoeft niet hard maar het gaat om de schrikreactie bij het kind en dat die leert dat bepaald gedrag niet acceptabel is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Geweld
Vroeger was het doodnormaal om kinderen die niet luisterden of kattenkwaad uithaalden een pak rammel te geven.
Mensen moeten eens stoppen om de wereld van 50 jaar geleden te beoordelen met het moreel kompas van het hier en nu.
De dames hebben dit topic niet eens geopendquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Alles wat TS schrijft in de OP heb ik reeds onderschreven in dat andere topic. Het zijn vooral de dames die op oorlogspad zijn lijkt het.
Dat blijkt ook wel weer uit deze post van jou. Het is tof om tot inzichten te komen, een wedstrijdje ver pissen kan in VBL ook wel.
Net zei je nog dat dit niet gebeurdequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Geweld
Vroeger was het doodnormaal om kinderen die niet luisterden of kattenkwaad uithaalden een pak rammel te geven.
Mensen moeten eens stoppen om de wereld van 50 jaar geleden te beoordelen met het moreel kompas van het hier en nu.
Ik hoop dat dit is omdat ze druk bezig zijn hun mannelijke partners te facilieren en hen te doen shinen als sterke ruwe man.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De dames hebben dit topic niet eens geopend![]()
(De andere reeks trouwens ook niet...)
Ga ergens anders postenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit is omdat ze druk bezig zijn hun mannelijke partners te facilieren en hen te doen shinen als sterke ruwe man.²
Klopt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oh dan is het goed.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ok, succes. Maar we zien je graag snel terug. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.quote:
Nou, het was mijn vrouwelijke kant die dat deed hoor…quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Weer veel te kort door de bocht geredeneerd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Net zei je nog dat dit niet gebeurde![]()
Want die vrouw kreeg natuurlijk ook nog een paar tikken he
Oh en ja: geweld. Een pak rammel is geweld. Als jij dat niet inziet dan houdt het wel een beetje op..
Het hele ander topic staat vol met: mannen zijn steker en beter en hebben alles gemaakt en wij vrouwen leven zo bij de gratie van de mannen en wij mannen horen te leiden en de vrouw hoort thuis en vrouwen aan de top zitten daar alleen omdat ze zich omhoog geneukt hebben enz enz enz enzquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh dan is het goed.
Je hoeft een topic niet te openen om hem te verstieren met marginaal geneuzel over wie het verste kan pissen of wie zogenaamd de betere sekse is.
Wat een kinderachtig gelul zeg, en dat van een moderator nota bene.
Dus omdat iets mocht is het geen geweld?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:07 schreef Elan het volgende:
Weer veel te kort door de bocht geredeneerd.
Een pak rammel is in retroperspectief geen geweld, je mocht je kinderen namelijk slaan.
Kun je dit nader toelichten?quote:
Dat laatste heb ik gepost, waar denk je dat de Metoo beweging uit voorgekomen is? Nog niet zo lang geleden was je seksueel onderwerpen aan mannen met macht voor vrouwen de makkelijkste en snelste manier om carrière te maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het hele ander topic staat vol met: mannen zijn steker en beter en hebben alles gemaakt en wij vrouwen leven zo bij de gratie van de mannen en wij mannen horen te leiden en de vrouw hoort thuis en vrouwen aan de top zitten daar alleen omdat ze zich omhoog geneukt hebben enz enz enz enz
Alstublieft zeg...
Wat doe jij in dit topic voel je je aangesproken?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:29 schreef FlippingCoin het volgende:
kunnen al die vrouwen ff weg uit dit topic dit is een mannen aangelegenheid
Wat beschouw jij hier als niet normaal wat je leest?quote:
We leven niet meer in de middeleeuwen en we zijn in West Europa en niet in de woestijn, dit telt voor bijna elke post die je hier in R&P neerzet, als je echt serieus genomen wil worden stop dan met deze onzinquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit is omdat ze druk bezig zijn hun mannelijke partners te facilieren en hen te doen shinen als sterke ruwe man.²
Hou toch op met deze onzinquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat beschouw jij hier als niet normaal wat je leest?²
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat doe jij in dit topic voel je je aangesproken?
ik kom hier om ORDE OP ZAKEN TE STELLENquote:
Het was gepast geweld. Het viel binnen het wettelijke kader.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus omdat iets mocht is het geen geweld?
Tot 1991 gold dat inderdaad niet als verkrachting.quote:Je vrouw verkrachten was ook niet verboden maar dat was dan ook geen geweld?
Het was hoe men vroeger opereerde, je kunt daar in het hier en nu wel allerlei dingen van vinden maar dat is niet zo relevant. Vroeger was men ook openlijk racistisch, en deden vast nog heel veel meer dingen waar je nu direct voor gecanceld zou worden. Mijn opa kreeg van de juf op de basisschool een tik met de liniaal enkel omdat hij linkshandig was, over bizar gesprokenquote:Ik begrijp goed dat je het in die tijdsgeest wil plaatsen maar jij doet het te kort door te zeggen dat het dan geen geweld was.
En ik had het echt niet over de corrigerende tik. Het ging over rammel of een pak slaag (dus veelvuldig met de hand, met de riem, stokken, sloffen of schoen,...)
Dat noemen we een katerquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:35 schreef Managarm het volgende:
Ik lees elke keer mannemisselijkeheid.
Oh, wat kom je fel uit de hoek zeg. Ik breng een en ander toch best netjes over. Ja, ik ben een malse vent, maar doe dat wel met argumenten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
We leven niet meer in de middeleeuwen en we zijn in West Europa en niet in de woestijn, dit telt voor bijna elke post die je hier in R&P neerzet, als je echt serieus genomen wil worden stop dan met deze onzin
Dus zolang jullie het verst kunnen pissen en daar ook over praten is het goed. Als wij iets zeggen dan moet het klaar zijn met wie het verst kan pissen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik gepost, waar denk je dat de Metoo beweging uit voorgekomen is? Nog niet zo lang geleden was je seksueel onderwerpen aan mannen met macht voor vrouwen de makkelijkste en snelste manier om carrière te maken.
En feit is dat mannen fysiek sterker zijn, en veel zo niet alle uitvindingen hebben gedaan die het leven nu makkelijker maken. Van de stofzuiger tot de wasmachine, het komt allemaal uit de koker van kerels.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:29 schreef FlippingCoin het volgende:
kunnen al die vrouwen ff weg uit dit topic dit is een mannen aangelegenheid
Zonder drank geen mannen misselijkquote:
Degene die het geweld onderging zal het vast niet als gepast ervaren hebben. En die vrouw zal ook niet 'meh' gezegd hebben.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Het was gepast geweld. Het viel binnen het wettelijke kader.
[..]
Tot 1991 gold dat inderdaad niet als verkrachting.
[..]
Het was hoe men vroeger opereerde, je kunt daar in het hier en nu wel allerlei dingen van vinden maar dat is niet zo relevant. Vroeger was men ook openlijk racistisch, en deden vast nog heel veel meer dingen waar je nu direct voor gecanceld zou worden. Mijn opa kreeg van de juf op de basisschool een tik met de liniaal enkel omdat hij linkshandig was, over bizar gesprokenMaar dat was wel in 1920 of zo.
Nee ik vind dit niet fel, ik zie hier dingen staan die ik echt zo enorm in hokjes denken vind staan en daarbij ook nog bijna dwingend aangeven dat het de enige waarheid is, wake up , het is 2024 en de vrouw heeft gelukkig meer te vertellen, dat het in jouw cultuur niet wenselijk is duidelijk maar we zijn hier in West Europa en het is 2024quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh, wat kom je fel uit de hoek zeg. Ik breng een en ander toch best netjes over. Ja, ik ben een malse vent, maar doe dat wel met argumenten.²
Van welke eeuw? Ben van 1981 kan me niet herinneren ooit een meppende leraar of lerares te hebben gehad. Terwijl ik echt wel een handenbindertje was.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:40 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Degene die het geweld onderging zal het vast niet als gepast ervaren hebben. En die vrouw zal ook niet 'meh' gezegd hebben.
Wij kregen in de jaren 80 nog met de meetlat of de bordveger straf op school![]()
Zolang geleden is dit allemaal niet hoor?
Ik denk dat wij hier in België wat achterliepen op het gebied van kindvriendelijkheidquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Van welke eeuw? Ben van 1981 kan me niet herinneren ooit een meppende leraar of lerares te hebben gehad. Terwijl ik echt wel een handenbindertje was.
Ik ben in 1991 een keer in mijn nekvel gegrepen door mijn leraar, op een manier wat vandaag echt niet geaccepteerd zou worden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Van welke eeuw? Ben van 1981 kan me niet herinneren ooit een meppende leraar of lerares te hebben gehad. Terwijl ik echt wel een handenbindertje was.
Denk wat betreft het geweld ondergaan vooral dat mensen niet beter wisten.
En voordat we die kant weer opgaan ben ik ook heel blij dat het tegenwoordig beter geregeld is met vrouwen én mensenrechten in het algemeen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hell To The Liars
Ja ze lijken elk jaar meer te gaan kakelen, om hoofdpijn van te krijgen dus als dit zo door gaat dan heb ik in 2030 structureel migrainequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
het is 2024 en de vrouw heeft gelukkig meer te vertellen
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:16 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ben in 1991 een keer in mijn nekvel gegrepen door mijn leraar, op een manier wat vandaag echt niet geaccepteerd zou worden.Ja zo ging dat en niemand vond er wat van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alhoewel dat eigenlijk al na mijn tijd was qua uitgaan kan ik me me nog wel herinneren dat schuren de normaalste zaak was. Lekker met je snikkel tegen wildvreemde meisjes aan gaan staan rijden.
https://www.rtl.nl/editie(...)e%20disco%20uitgezet.
Dat was 15 jaar geleden, moet je nu toch eens proberen. Wij zijn echt wel een eind gekomen.
blablablabla
Maar vroeger had de leraar (en huisarts) altijd gelijk, ook al hadden ze dat niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja zo ging dat en niemand vond er wat van.
Alhoewel dat eigenlijk al na mijn tijd was qua uitgaan kan ik me me nog wel herinneren dat schuren de normaalste zaak was. Lekker met je snikkel tegen wildvreemde meisjes aan gaan staan rijden.
https://www.rtl.nl/editie(...)e%20disco%20uitgezet.
Dat was 15 jaar geleden, moet je nu toch eens proberen. Wij zijn echt wel een eind gekomen.
Mannen hebben helemaal niet alle uitvindingen gedaanquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik gepost, waar denk je dat de Metoo beweging uit voorgekomen is? Nog niet zo lang geleden was je seksueel onderwerpen aan mannen met macht voor vrouwen de makkelijkste en snelste manier om carrière te maken.
En feit is dat mannen fysiek sterker zijn, en veel zo niet alle uitvindingen hebben gedaan die het leven nu makkelijker maken. Van de stofzuiger tot de wasmachine, het komt allemaal uit de koker van kerels.
Ben dus niet de enigequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:35 schreef Managarm het volgende:
Ik lees elke keer mannemisselijkeheid.
Homer Simpson syndroom overal. Hoe sloop je een ruwe ventjes in wording? Door alleen maar slechte voorbeelden te tonen aan hen. Als je vader, je broer, je oom, je opa al een loser was, dan is de kans dat jij een dappere krijger met RVS ballen wordt niet zo groot.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Als er een blanke man in een reclame zit is het ook altijd een sul.
Zoals die van bol.com die gescheiden man die weer date en de vrouw niet opdaagt.
Alle reclames van Even Apeldoorn bellen.
En idd kijk eens Dirk & Desiree. En kijk dan om je heen: OVERAL DIRKS!
Waar voel jij in je meest elementaire zijn toe aangetrokken? Een echte vent met alles erop en eraan of een sulletje die jou naar de mond praat met nice-guy syndoom?quote:
Maar "de schade viel mee". Die andere man heeft alleen gezoend en zijn vrouw bevredigd. Hij slaakte een zucht van opluchting.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog een voorbeeld uit eigen huis:
R&P / Ineens een open relatie
Die man denk dus dat hij wat fout gedaan heeft terwijl die vrouw daarop wachtte en dacht: YES dit is mijn kans en die ga ik helemaal uitmelken. Met de nadruk op volle melk.
En nu gaan mensen straks op reddit een verhaal over feminisme beginnen en zeggen ze "ik ken een gast die had een happy ending, jaar later staat die gewoon toe dat zijn wijf een ander bevredigt"quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar "de schade viel mee". Die andere man heeft alleen gezoend en zijn vrouw bevredigd. Hij slaakte een zucht van opluchting.²
Andersom. Dat een ander haar bevredigt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:52 schreef Droopie het volgende:
[..]
En nu gaan mensen straks op reddit een verhaal over feminisme beginnen en zeggen ze "ik ken een gast die had een happy ending, jaar later staat die gewoon toe dat zijn wijf een ander bevredigt"
Ja, zo krijg ik het cirkeltje wel rond.
Leuk om deze dagen zo'n proces te volgen op een forum, neem aan dat dit soort gesprekken niet op de zaak bij het koffiezetapparaat plaatsvinden.
Daar geloof ik dus helemaal niets vanquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Andersom. Dat een ander haar bevredigt.
Lesson to be learned: Ga niet vreemd.
Dat kan. We waren er beiden niet bij.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:58 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus helemaal niets van
Vrouwen weten zelf ook prima hoe eea werktquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan. We waren er beiden niet bij.
Maar een boormachine een beetje fatsoenlijk hanteren ho maarquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:01 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Vrouwen weten zelf ook prima hoe eea werkt
Ik mis Masberum om die redenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:59 schreef Cupfighter het volgende:
We hebben het nu over een topic waar het waarheidsgehalte erg laag is
Dat kunnen prima zelf.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:15 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Maar een boormachine een beetje fatsoenlijk hanteren ho maar
Dat kan ik heus wel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:15 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Maar een boormachine een beetje fatsoenlijk hanteren ho maar
Netjes, maar hoe doe je dat met een BBC? wink winkquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kan ik heus wel.
Ik gebruik de boormachine om het BBQ-rooster schoon te maken.
Niet mijn zender.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:20 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Netjes, maar hoe doe je dat met een BBC? wink wink
Ada Lovelace, Grace Hopper, Barbara Liskovquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Mooi ook al die internet ridders die dankzij de hersens en uitvindingen van vrouwen wat op internet kunnen posten. Zoals dat vrouwen niets uitgevonden hebben.
Marie Curie, met een (geschat) IQ van tussen de 180 en 200.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ada Lovelace, Grace Hopper, Barbara Liskov
Ach, naast elke sterke man staat een sterke vrouw moet je maar denken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
Mannen hebben helemaal niet alle uitvindingen gedaan
En aangezien vrouwen voorheen niet echt geacht werden een daadwerkelijke opleiding te volgen is het niet zo raar dat vrouwen uitvindingen meer van nu zijn
Ok het ging over het huishouden (maar dit is breder te trekken naar kinderen) maar toen dit aangehaald werd door een vrouw werd dat ook neergeslagen met: dankzij onze uitvindingen duurt het huishouden ook nog maar een uur (incl koken).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 00:19 schreef Elan het volgende:
Kinderen baren en verzorgen is ook bepaald geen kattenpis. Bijzonder dat daar juist door vrouwen zelf hier zo neerbuigend op neer wordt gekeken.
Zeg je hier nu dat je op mannen valt?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar voel jij in je meest elementaire zijn toe aangetrokken? Een echte vent met alles erop en eraan of een sulletje die jou naar de mond praat met nice-guy syndoom?
De vraag stellen is hem beantwoorden.²
Kennelijk heb je gemist dat het ging over mannen die huishoudelijke taken doen…quote:Op woensdag 23 oktober 2024 06:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ok het ging over het huishouden (maar dit is breder te trekken naar kinderen) maar toen dit aangehaald werd door een vrouw werd dat ook neergeslagen met: dankzij onze uitvindingen duurt het huishouden ook nog maar een uur (incl koken).
Wat we ook zeggen of doen, de waarde ervan wordt toch geminimaliseerd.. die vrouwtjes toch he..
Sir Tim Berners-Lee is een vrouw ineens?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Mooi ook al die internet ridders die dankzij de hersens en uitvindingen van vrouwen wat op internet kunnen posten. Zoals dat vrouwen niets uitgevonden hebben.
Beter inlezenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 07:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sir Tim Berners-Lee is een vrouw ineens?
Natuurlijk zijn er ook vrouwen die wat uitgevonden hebben, maar nog altijd zijn ze zwaar in de minderheid bij het aantal patentaanvragen, ondanks dat vrouwen op universiteiten inmiddels in de meerderheid zijn.
Gek toch dat als een vrouw beweert dat mannen eigenlijk overbodig zijn er veel vrouwen instemmend knikken, maar als je vervolgens feitelijk aanhaalt dat in de praktijk ook vrouwen profiteren van wat mannen gedaan hebben dat tot ophef leidt.
O, en voordat iemand wifi wil toedichten aan een vrouw: Cees Links. Nederlander.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thinking is difficult, that’s why most people judge
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 07:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
Beter inlezenHaar bijdrage aan computers was dat ze erin geloofde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Hij heeft er toch om gevraagd. Moet hij maar niet vreemd gaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog een voorbeeld uit eigen huis:
R&P / Ineens een open relatie
Die man denk dus dat hij wat fout gedaan heeft terwijl die vrouw daarop wachtte en dacht: YES dit is mijn kans en die ga ik helemaal uitmelken. Met de nadruk op volle melk.
KINDERMISHANDELING!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:40 schreef Lenny77 het volgende:
Wij kregen in de jaren 80 nog met de meetlat of de bordveger straf op school
Nee, tuurlijk niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 07:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haar bijdrage aan computers was dat ze erin geloofde?
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 07:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
Beter inlezenHoe spreekt dit volgens jou tegen wat ik schreef?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals: context… Mensen zijn succesvol als groep omdat ze samenwerken. Het is een reactie op de fictie dat vrouwen geen mannen nodig hebben.
Zou er een man zijn die in deze reeksen beweert geen vrouwen nodig te hebben, dan wordt die ook belachelijk gemaakt. Tot op heden staat die teller op 0.
Want daar zit natuurlijk de grap: MGTOW kan maatschappelijk (terecht) op veel hoon rekenen. Maar feministen die doorslaan en beweren dat mannen overbodig zijn, of nog erger… toxisch… dat wordt gewoon serieus besproken, waardoor er mensen zijn die in dat soort onzin zijn gaan geloven.
Aaah dus als mannen iets uitvinden is het Hallelujahhquote:Op woensdag 23 oktober 2024 07:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe spreekt dit volgens jou tegen wat ik schreef?
Nogmaals: context… Mensen zijn succesvol als groep omdat ze samenwerken. Het is een reactie op de fictie dat vrouwen geen mannen nodig hebben.
Zou er een man zijn die in deze reeksen beweert geen vrouwen nodig te hebben, dan wordt die ook belachelijk gemaakt. Tot op heden staat die teller op 0.
Want daar zit natuurlijk de grap: MGTOW kan maatschappelijk (terecht) op veel hoon rekenen. Maar feministen die doorslaan en beweren dat mannen overbodig zijn, of nog erger… toxisch… dat wordt gewoon serieus besproken, waardoor er mensen zijn die in dat soort onzin zijn gaan geloven.
Scheikundige meen ik, niet informaticus?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Marie Curie, met een (geschat) IQ van tussen de 180 en 200.
Vrouwen, het zijn net mensen.
Nee, jij bent degene die maar wat roept.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee onder andere de bedenker van de compiler uit mijn hoofd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 07:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haar bijdrage aan computers was dat ze erin geloofde?
Ik noem letterlijk vrouwen die wat bijgedragen hebben!!!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:54 schreef greysbones het volgende:
Wat eigenlijk knap is van de oertijd heren
er wordt een topic geopend over missende mannelijkheid van heren
Maar toch gaat het veelal over wat vrouwen allemaal verkeerd doen
als jij jezelf vindt vallen onder oertijd herenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik noem letterlijk vrouwen die wat bijgedragen hebben!!!
zo zie je maar dat mannen zich altijd aangesproken voelenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Zo zoe je maar weer dat vrouwen altijd het negatieve zien.
Kolderquote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:10 schreef ieniminimuis het volgende:
Het is algemeen bekend dat vrouwen uit de geschiedenis geschreven zijn. Dus niet zo gek dat je niet zoveel hoort over uitvindingen van de vrouw, want 9 van de 10 keer ging er een man met de eer vandoor.
Heel mannelijk wel.
ok ik neem mijn woorden van zojuist terugquote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Vrouwen zijn eigenlijk geiten die hebben gewoon minder hersens maar zijn weer goed in andere dingen.
je weet dat Homer Simpson een karikatuur is van wat jij als mannelijkheid beschrijft toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Homer Simpson syndroom overal. Hoe sloop je een ruwe ventjes in wording? Door alleen maar slechte voorbeelden te tonen aan hen. Als je vader, je broer, je oom, je opa al een loser was, dan is de kans dat jij een dappere krijger met RVS ballen wordt niet zo groot.²
Geiten zijn heel bekwaam in springen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
ok ik neem mijn woorden van zojuist terug
je weet dat je in R en P post tochquote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Geiten zijn heel bekwaam in springen.
Homer heeft een kreitje in zijn hersens, misschien banshee ook wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
je weet dat Homer Simpson een karikatuur is van wat jij als mannelijkheid beschrijft toch?
Homer gaat werken, dan naar de kroeg dan naar huis, ondertussen vecht hij met jan en alleman, opvoeding kent hij niet, opvoeden doet hij niet en als hij een eitje moet koken brand het huis af
vader abe is een ww2 veteraan en heeft nauwelijks contact met zijn zoon
Marge doet de huishuiding, de opvoeding, de keuken en het washok
jouw ideale situatie
stop hiermee man, dit is de slechtste vergelijking die ik je ooit heb zien verkrachten en dat zegt wat
welke hersensquote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Homer heeft een kreitje in zijn hersens, misschien banshee ook wel.
Ik doe niet aan hokjesdenkenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
je weet dat je in R en P post toch
en niet in KLB?
Wat een rare vertaling van wat ik schreef. Je wil het ook echt niet horen…quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:33 schreef greysbones het volgende:
[..]
Aaah dus als mannen iets uitvinden is het Hallelujahh
en als vrouwen dat doen zijn ze onderdeel van een groep
check
Leuk bedacht, maar ondertussen kun je gewoon zien bij de patentaanvragen hoe het nu zit en vrouwen zijn zwaar in de minderheid.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:10 schreef ieniminimuis het volgende:
Het is algemeen bekend dat vrouwen uit de geschiedenis geschreven zijn. Dus niet zo gek dat je niet zoveel hoort over uitvindingen van de vrouw, want 9 van de 10 keer ging er een man met de eer vandoor.
Heel mannelijk wel.
Vroeger had je er gewoon een dagtaak aan. Zeker met zes kinderen of meer. Zonder wasmachine of stofzuiger. Werken was doorgaans fysiek ook veel zwaarder. Dus die taakverdeling had niks te maken met mannelijke onderdrukking of wat voor feministische bullshit sommigen er hier ook aan koppelen, maar was gewoon een praktisch gevolg van de dagelijkse omstandigheden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 06:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ok het ging over het huishouden (maar dit is breder te trekken naar kinderen) maar toen dit aangehaald werd door een vrouw werd dat ook neergeslagen met: dankzij onze uitvindingen duurt het huishouden ook nog maar een uur (incl koken).
Wat we ook zeggen of doen, de waarde ervan wordt toch geminimaliseerd.. die vrouwtjes toch he..
Maar dat was de discussie niet. Je verzet de doelpalen weer eens.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, jij bent degene die maar wat roept.
Met name in de eerste helft van de 20ste eeuw kwam dit veel vaker voor dan jij denkt.
Er is geen officiele documentatie van omdat het in die tijd een enorm taboe was.
Misschien dat met veel geluk een enkel dagboek of wat verdwaalde brieven hierover gevonden zouden kunnen worden.
Vrouwen die door hun eigen Henk of Jan of Piet werden mishandeld, zwegen hierover. Uit schaamte.
Want toegeven dat je eigen vent jou mishandelt is toegeven dat je als vrouw, echtgenote en moeder mislukt bent.
Zo lagen de kaarten in die tijd.
De vrouwenbeweging richtte in de jaren 70 de eerste blijf van mijn lijf huizen op zodat mishandelde vrouwen met hun kinderen een veilig onderkomen hadden.
De Nederlandse regering nam pas in de jaren 80 maatregelen tegen deze vorm van geweld.
Veel te laat en ook alleen maar omdat er druk vanuit het buitenland kwam.
https://atria.nl/nieuws-p(...)strijd-tegen-geweld/
Het was vroeger normaal om je vrouw en kinderen te corrigeren door tikken te geven hoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar dat was de discussie niet. Je verzet de doelpalen weer eens.
Hij stelde dat het de standaardnorm was voor alle mannen vroeger (wanneer dat dan ook precies was) om al je geld op te zuipen en thuis je vrouw en kinderen een paar hoeken te geven.
Op geen enkel moment in de geschiedenis was dit normaal. Door zulke dingen te roepen zet je mannen uit die tijd niet alleen ontzettend slecht weg maar ben je ook nog eens aan het liegen.
Een corrigerende tik geven aan je kinderen is niet hetzelfde als je vrouw en kinderen in bezopen toestand in mekaar rammen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het was vroeger normaal om je vrouw en kinderen te corrigeren door tikken te geven hoor.
Daar zijn zelfs oude boeken over geschreven.
In de film ja.quote:De film gone by the wind nooit gezien, waarin dat ook gebeurd? Nota bene tussen twee geliefden waarbij de man de vrouw een tik gaf toen ze hysterisch ging doen.
Denk dat het in bepaalde kringen toch echt wel voorkwam hoor, vooral de lagere sociale klassen, en dat geen haan ernaar kraaide.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Een corrigerende tik geven aan je kinderen is niet hetzelfde als je vrouw en kinderen in bezopen toestand in mekaar rammen.
[..]
In de film ja.
Weet je hoeveel romco's ik in de jaren 90/00 gezien heb waarin vrouwen mannen een tik in het gezicht geven als ze iets zogenaamde onzedelijks deden of voorstelden? Je moet niet alles geloven wat je in de film ziet.
Ja.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat het in bepaalde kringen toch echt wel voorkwam hoor, vooral de lagere sociale klassen, en dat geen haan ernaar kraaide.
Wat boeit jou het wat soort mannen ik leuk vind?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar voel jij in je meest elementaire zijn toe aangetrokken? Een echte vent met alles erop en eraan of een sulletje die jou naar de mond praat met nice-guy syndoom?
Ik doe normaal en generaliseer niet. Een man moest zijn vrouw vroeger onder controle houden, en mocht haar slaan als hij het nodig vond.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja.
En geloof je nou echt dat het nu niet meer voorkomt?
Blijf van mn huis huizen zitten niet voor niks vol.
Gaan we dan over 50 jaar roepen dat het in deze tijd schering en inslag was en dat alle mannen hun vrouw sloegen?
Doe ff normaal en kap met dat generaliseren.
Dat was de discussie wel. Jij vroeg notabene zelf naar documentatie. Ik heb uitgelegd waarom hierover geen documentatie bestaat en jij duikt weg. Laf, heel laf om je dan te verstoppen achter het woordgebruik van harvest98. En ook wel achterbaks.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij stelde dat het de standaardnorm was voor alle mannen vroeger (wanneer dat dan ook precies was) om al je geld op te zuipen en thuis je vrouw en kinderen een paar hoeken te geven.
Op geen enkel moment in de geschiedenis was dit normaal. Door zulke dingen te roepen zet je mannen uit die tijd niet alleen ontzettend slecht weg maar ben je ook nog eens aan het liegen.
Damn bro. Mag je wel kijken wanneer haar vriend langskomt?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:31 schreef stavromulabeta het volgende:
Jammer dat ik zo verwijfd ben dat ik 's ochtends nadenk bij de kleurencombinatie die ik aandoe, bij een inbreker 112 bel in plaats van hem dood te meppen, en geen Dodge Ram rij.
En jammer dat mijn vriendin zo'n manwijf is dat haar aanrecht regelmatig aan mij afstaat, die zelf een boormachine hanteert om een schilderij op te hangen en die ook wel eens in haar joggingbroek op de bank ligt met een speciaalbiertje erbij.
Veel vrouwen die ik ken zitten niet te wachten op het type man die jij beschrijft, die willen een goed gesprek met een man over gevoelens en wat er in hun omgaat.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Grappenmaker.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat was de discussie wel. Jij vroeg notabene zelf naar documentatie. Ik heb uitgelegd waarom hierover geen documentatie bestaat en jij duikt weg. Laf, heel laf om je dan te verstoppen achter het woordgebruik van harvest98. En ook wel achterbaks.
Ik heb een link gepost waaruit blijkt dat het vroeger geaccepteerd was om je vrouw als bezit te beschouwen en haar ook te straffen en zelfs te vermoorden als ze vreemd was gegaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:04 schreef Elan het volgende:
[..]
En hoe is jouw vriendin?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:38 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Damn bro. Mag je wel kijken wanneer haar vriend langskomt?
Huiselijk geweld is van alle tijden. Dat staat los van of een corrigerende tik misschien wel of niet maatschappelijk geaccepteerd was op enig moment in de geschiedenis en hoe vaak het dan precies voor kwam.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb een link gepost waaruit blijkt dat het vroeger geaccepteerd was om je vrouw als bezit te beschouwen en haar ook te straffen en zelfs te vermoorden als ze vreemd was gegaan.
Wat mij dan weer verbaast is dat in een discussie over het heden dit nu wordt gebruikt als een argument (voor wat dan, vraag ik mij af?). En dat dit soort denkbeelden vooral populair lijken te zijn bij mensen die als het gaat om vrouwenonderdrukking die nu plaatsvindt maar wat graag wegkijken als het gebeurt bij een groep die zich het slachtofferschap kennelijk mag aanmeten.
Ja, alleen komen vrouwen uiteindelijk vele malen vaker om het leven. Daarom is er zoveel aandacht voor nu. De signalen die er aan vooraf gaan zijn bijna allemaal hetzelfde, de rode vlaggen en de aanloop naar het doden van een vrouw lijken allemaal op elkaar. Daarom dat de overheid er nu zoveel aandacht aan besteed, in de hoop dat dit levens redt in de toekomst en hulpverlening en familie en de vrouw zelf eerder aan de bel trekken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Huiselijk geweld is van alle tijden. Dat staat los van of een corrigerende tik misschien wel of niet maatschappelijk geaccepteerd was op enig moment in de geschiedenis en hoe vaak het dan precies voor kwam.
Overigens komt huiselijk geweld net zo vaak voor door vrouwen als mannen.
https://www.socialevraags(...)k-geweld-als-mannen/
Aangezien de oorspronkelijke reactie over mij gaat: ik zit niet te wachten op gevoelensquote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Veel vrouwen die ik ken zitten niet te wachten op het type man die jij beschrijft, die willen een goed gesprek met een man over gevoelens en wat er in hun omgaat.
Je denkt echt te veel in hokjes en vooral in het hokje van je geloofscultuur
Daar ga je weer. Dat heb ik dus nooit beweerd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Grappenmaker.
Die documentatie bestaat niet omdat het hele idee dat mannen standaard zo met vrouwen omgingen en al hun geld opzopen alleen in jouw en zijn hoofd bestaat. Het is nergens op gebaseerd. Gebakken lucht.
Volgens mij meer richting kinderen (vanuit vrouwen)quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, alleen komen vrouwen uiteindelijk vele malen vaker om het leven. Daarom is er zoveel aandacht voor nu. De signalen die er aan vooraf gaan zijn bijna allemaal hetzelfde, de rode vlaggen en de aanloop naar het doden van een vrouw lijken allemaal op elkaar. Daarom dat de overheid er nu zoveel aandacht aan besteed, in de hoop dat dit levens redt in de toekomst en hulpverlening en familie en de vrouw zelf eerder aan de bel trekken.
En dat heeft niks te maken met dat mannen ook mishandelt kunnen worden door hun vrouw of achtergesteld worden tov vrouwen als we het over femicide hebben.
Dit zijn twee verschillende dingen. Ja, huiselijk geweld is van alle tijden, maar er is een tijd geweest dat het gewoon geaccepteerd was om je vrouw te slaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Huiselijk geweld is van alle tijden. Dat staat los van of een corrigerende tik misschien wel of niet maatschappelijk geaccepteerd was op enig moment in de geschiedenis en hoe vaak het dan precies voor kwam.
Overigens komt huiselijk geweld net zo vaak voor door vrouwen als mannen.
https://www.socialevraags(...)k-geweld-als-mannen/
Uh jij zit deze onzin toch te verdedigen?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Daar ga je weer. Dat heb ik dus nooit beweerd.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:33 schreef Harvest89 het volgende:
Als je naar Thailand gaat moet je ze van je af slaan. Dus dat valt allemaal wel mee denk ik.
Hij is geen discussie waardig hoorquote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit zijn twee verschillende dingen. Ja, huiselijk geweld is van alle tijden, maar er is een tijd geweest dat het gewoon geaccepteerd was om je vrouw te slaan.
Niet gek om daarvan te constateren dat het volstrekt idioot was.
Alleen zie ik de relevantie niet voor de dag van vandaag.
Welke onzin?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Uh jij zit deze onzin toch te verdedigen?
[..]
Het was nog niet juridisch afgekaderd, maar dat wil niet zeggen dat het normaal was of maatschappelijk geaccepteerd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit zijn twee verschillende dingen. Ja, huiselijk geweld is van alle tijden, maar er is een tijd geweest dat het gewoon geaccepteerd was om je vrouw te slaan.
Niet gek om daarvan te constateren dat het volstrekt idioot was.
Alleen zie ik de relevantie niet voor de dag van vandaag.
quote:Als Paulus zegt: “Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de gemeente heeft liefgehad” (Efeziërs 5:25), verbiedt hij categorisch elke houding of elk gedrag dat ertoe leidt dat een echtgenoot zijn vrouw devalueert, vernedert, kleineren of emotioneel of fysiek kwetst.
Nou, meer breder vraag ik mij af waarom we het hier ineens over femicide hebben. Dat is geen mannelijk gedrag, ook al zijn moordenaars in overwegende mate van het mannelijk geslacht.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hij is geen discussie waardig hoor
De link die ik gaf liet toch een ander beeld zien.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Het was nog niet juridisch afgekaderd, maar dat wil niet zeggen dat het normaal was of maatschappelijk geaccepteerd.
Mensen waren in vroegere tijden ook diepreligieus en de Bijbel was duidelijk in hoe mannen met hun vrouwen moesten omgaan:
[..]
Hoe moet het dan geduid worden? Menselijk gedrag?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 11:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, meer breder vraag ik mij af waarom we het hier ineens over femicide hebben. Dat is geen mannelijk gedrag, ook al zijn moordenaars in overwegende mate van het mannelijk geslacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |