Wees maar nog een paar dagen ziek zou ik zeggenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:36 schreef CoolGuy het volgende:
Goed, ik ben een beetje boven water aan het komen na 4 dagen flink ziek te zijn geweest, maar ik lijk hier wat gemist te hebben?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is mijn plan van aanpak, inderdaad
Dan wordt het wellicht een enorme circle jerk van mannen die het grondig met elkaar eens zijn over hoe vrouwen zouden moeten zijn, maar dat is dan maar zo.
4 minutenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof jij dat met lede ogen zou kunnen aan zien. Ik geef het een half uur voor je weer reageert.
Bestaan die?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:38 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Nee nu zijn de femcels aan de beurt als ik het goed begrijp.
Hoe zou je Desiree dan willen noemen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:39 schreef ieniminimuis het volgende:
Uiteraard. Mannen gaan helemaal niet meer met hun speer er op pad om thuis te komen met een wild zwijn.
Jazeker, lees het internet maar eens.quote:
Wie is Desiree?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe zou je Desiree dan willen noemen?
Steeds groter wordende groep ook welquote:
currywurst?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Steeds groter wordende groep ook wel
Al vind ik de currycel nog wel de leukste variant
quote:
quote:Zoals vaker is de vrouwelijke versie in de kern heel anders dan het mannelijke voorbeeld waarnaar wordt verwezen (en dat we veel eerder zagen staan). De femcel is minder politiek en minder gewelddadig, en deels ook een reactie op wat de incel belichaamt: femcels wijten hun gebrek aan romantische relaties aan een giftig mengsel van hedendaagse misogynie en onmogelijke schoonheidsstandaarden.
Volgens de logica van een incel, kan een femcel niet eens bestaan – incels geloven dat seks voor iedere vrouw een keuze is. Maar het gaat femcels om meer dan de seksuele handeling. Ze betreuren het dat ze geen aangename, romantische ervaring kunnen hebben vanwege een tekortschietend uiterlijk. Dat lossen ze niet op door ‘iemand te zijn waarin een man wil ejaculeren’, zei een femcel tegen de Amerikaanse Elle. ‘Alsof je een toilet bent. Dat is een heel ontmenselijkende ervaring.’ Femcels eisen geen seks, maar zijn erop gericht het romantisch gemis een plek te geven.
What is man? A miserable little pile of secrets.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:47 schreef ChrisCarter het volgende:
Ok, ik zal happen.
Wat is mannelijkheid?
Nee nee. Indiase incelsquote:
Daarom heb ik me laten steriliseren. Dat scheelt toch weer pilgebruik als een dekhengst als ik zo'n besluit neemt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:46 schreef Evangelion het volgende:
Komt door de vrouwelijke hormonen in het kraanwater
O, wist niet dat dat nog een apart ding is.quote:
Heb je tijd voor 3 volle topics?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:47 schreef ChrisCarter het volgende:
Ok, ik zal happen.
Wat is mannelijkheid?
Wist ik ook niet. Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, wist niet dat dat nog een apart ding is.
Doe mij toch maar currywurst
Een stoere baard.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik houd even bij wat er geroepen wordt dat mannelijk is:
- aanwezigheid vrouwelijke vrouwen
- een zielig hoopje geheimen
- afwezigheid van vrouwelijke hormonen
- ongehoord Nederland kijken
- naar de sportschool gaan
ik zal deze quoten en aanvullen met nieuwe definities
Jij hebt nooit de Simpsons gekeken begrijp ikquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Het Homer Simpson-syndroom is helaas een epidemie geworden. Moeder de vrouw gaat over alles. Als de man niet luistert chanteert ze met ruzie, gezeur of door het weigeren van sex. Resultaat: mannetje wordt zo mak als een lammetje. Hij heeft geen energie voor die ellende.²
Dat is voor iedereen anders lijkt mij. Maar ik denk dat de kern van de mannelijke energie zit in verantwoordelijkheid. In ieder geval is dat wat een jongen tot een man maakt. Die verantwoordelijkheid uit zich dan weer in iets neerzetten waar je trots op bent, je gezin en naasten beschermen, enz.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:47 schreef ChrisCarter het volgende:
Ok, ik zal happen.
Wat is mannelijkheid?
Dit herken ik totaal niet, ook niet in mijn omgeving. Beetje wensdenken lijkt mij.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Het Homer Simpson-syndroom is helaas een epidemie geworden. Moeder de vrouw gaat over alles. Als de man niet luistert chanteert ze met ruzie, gezeur of door het weigeren van sex. Resultaat: mannetje wordt zo mak als een lammetje. Hij heeft geen energie voor die ellende.²
Ik altijd maar denken dat ze het mooi vinden staan bij hen...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een stoere baard.
Tenminste, die mannen vinden dat dan zelf mannelijk enzo.
Ik leef als een man en heb geen zin die in semantische onzin.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:04 schreef ChrisCarter het volgende:
Bovendien, waarom zou dit iets zeggen over "mannelijkheid" als we de definitie ervan nog niet eens hebben?
Wat een onzin. In een bepaalde leeftijdscategorie zoek je toch ook een vrouw die zelfstandig is en niet nog bij haar ouders woont?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen anders lijkt mij. Maar ik denk dat de kern van de mannelijke energie zit in verantwoordelijkheid. In ieder geval is dat wat een jongen tot een man maakt. Die verantwoordelijkheid uit zich dan weer in iets neerzetten waar je trots op bent, je gezin en naasten beschermen, enz.
Uiteindelijk denk ik ook dat als het gaat om aantrekkelijk zijn (in ruime zin) je als man je zaakjes gewoon op orde moet hebben. Een vrouw die er leuk uitziet, maar geen baan heeft, geen eigen huis, enz. zal daar met daten weinig last van hebben. Een man die er leuk uitziet maar geen baan heeft, geen eigen huis, enz. zal daar met het daten relatief veel last van hebben.
En ja, allemaal uitzonderingen mogelijk enzo. Maar in die hoek moet je het volgens zoeken.
Vanuit de biologie ook best verklaarbaar. Een partner zoek je toch (tevens) uit om samen iets op te bouwen. Dat is het hele nut van een relatie. En in veruit de meeste gevallen is dat ook bedoeld om een warm nest te hebben voor eventuele kinderen, als die je gegund zijn. Als je een man hebt die de hele dag aan het gamen is en nog bij zijn moeder woont, dan is dat afschrikwekkend voor een vrouw. Want zelfs als je je eigen broek kan ophouden is zo iemand uiteindelijk niet meer dan een last.
Nou staan er toch zaken in de lijst die ik wel genoemd heb, maar niet in relatie tot mannelijk of niet... Het is alsof je dit onderwerp niet echt serieus neemt...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik houd even bij wat er geroepen wordt dat mannelijk is:
- aanwezigheid vrouwelijke vrouwen
- een zielig hoopje geheimen
- afwezigheid van vrouwelijke hormonen
- ongehoord Nederland kijken
- naar de sportschool gaan
- een stoere baard
- verantwoordelijkheid
- iets neerzetten waar je trots op bent
- je naasten en familie beschermen
- aantrekkelijk zijn
- zaakjes op orde hebben
- warm nest hebben voor kinderen
- je eigen broek ophouden
- niet bij je moeder wonen
- niet gamen
- leven als een man
ik zal deze quoten en aanvullen met nieuwe definities
Een vrouw kan die verantwoordelijkheid ook voelen vanuit de verzorgende kant (dames op Fok!, ik "chargeer" nu even in algemene bewoordingen dus aub niet meteen met de prikstok in mijn nek...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen anders lijkt mij. Maar ik denk dat de kern van de mannelijke energie zit in verantwoordelijkheid. In ieder geval is dat wat een jongen tot een man maakt. Die verantwoordelijkheid uit zich dan weer in iets neerzetten waar je trots op bent, je gezin en naasten beschermen, enz.
Ook hier kan ik wel in meegaan in grote lijnen.quote:Uiteindelijk denk ik ook dat als het gaat om aantrekkelijk zijn (in ruime zin) je als man je zaakjes gewoon op orde moet hebben. Een vrouw die er leuk uitziet, maar geen baan heeft, geen eigen huis, enz. zal daar met daten weinig last van hebben. Een man die er leuk uitziet maar geen baan heeft, geen eigen huis, enz. zal daar met het daten relatief veel last van hebben.
Als je deze lijn doortrekt is het ook gevoelsmatig logischer om te zien dat vrouwen eerder in verzorgende banen werkzaam zijn dan mannen. Dat is geen slecht bedoelde generalisatie maar de kans dat een vrouw zorgzamer is, is biologisch denk ik groter dan dat mannen diezelfde soort zorg-verantwoordelijkheid voelen.quote:Vanuit de biologie ook best verklaarbaar. Een partner zoek je toch (tevens) uit om samen iets op te bouwen. Dat is het hele nut van een relatie. En in veruit de meeste gevallen is dat ook bedoeld om een warm nest te hebben voor eventuele kinderen, als die je gegund zijn. Als je een man hebt die de hele dag aan het gamen is en nog bij zijn moeder woont, dan is dat afschrikwekkend voor een vrouw. Want zelfs als je je eigen broek kan ophouden is zo iemand uiteindelijk niet meer dan een last.
Ik neem mannelijke mannen sowieso niet serieus.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou staan er toch zaken in de lijst die ik wel genoemd heb, maar niet in relatie tot mannelijk of niet... Het is alsof je dit onderwerp niet echt serieus neemt...
Nemen ze jou wel serieus?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:11 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik neem mannelijke mannen sowieso niet serieus.
Stofzuigen met I want to break free aan, mannelijker kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Vrouwen: mannen doen vanaf nu alle fysieke taken overal en altijd. Vinden ze mannelijk
Zie ze eens mannelijk het huishouden doen.
Een fysieke handeling, dus ontzettend mannelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:16 schreef Managarm het volgende:
[..]
Stofzuigen met I want to break free aan, mannelijker kan gewoon niet.
Een vrouw die er leuk uitziet komt daar inderdaad mee gedraaid naar mijn nimmer bescheiden mening (*). Genoeg mannen die een vrouw die compleet afhankelijk is van hen met open armen zullen ontvangen. Dat lijkt mij niet echt iets om lang over te discussiëren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een onzin. In een bepaalde leeftijdscategorie zoek je toch ook een vrouw die zelfstandig is en niet nog bij haar ouders woont?
We hebben het neem ik aan niet over jongeren.
Een vrouw hoeft geen verantwoordelijkheid te nemen?
Het klinkt allemaal erg ongelijkwaardig als je vooral op zoek bent naar een mooi poppetje wat verder niks kan, heeft of doet.
Dit klinkt in mijn ogen echt ontzettend ouderwets en uit een verleden tijd.
Vanaf geboorte zijn jongens meer geïnteresseerd in dingen en meisjes meer in mensen. Dus dat die verschillen er zijn is vrij aardig gedocumenteerd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Een vrouw kan die verantwoordelijkheid ook voelen vanuit de verzorgende kant (dames op Fok!, ik "chargeer" nu even in algemene bewoordingen dus aub niet meteen met de prikstok in mijn nek...) dus ik kan hier wel volgen wat je bedoelt ja.
[..]
Ook hier kan ik wel in meegaan in grote lijnen.
[..]
Als je deze lijn doortrekt is het ook gevoelsmatig logischer om te zien dat vrouwen eerder in verzorgende banen werkzaam zijn dan mannen. Dat is geen slecht bedoelde generalisatie maar de kans dat een vrouw zorgzamer is, is biologisch denk ik groter dan dat mannen diezelfde soort zorg-verantwoordelijkheid voelen.
Dus mannelijkheid staat voor wat meer fysieke zaken? Ik vind het lastig de mentale en fysieke aspecten te scheiden merk ik.
De grap hier ligt voor de hand, maar @Elan was mij voor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:11 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik neem mannelijke mannen sowieso niet serieus.
Ik val op het karakter van de man. Boeit mij de rest.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De grap hier ligt voor de hand, maar @:Elan was mij voor.
Maar jij hebt liever een niet-mannelijke man? Hoe dat zo?
Stofzuigen stelt geen reet voor. Dat geldt voor het gehele huishouden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:18 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Een fysieke handeling, dus ontzettend mannelijk.
Ook al is hij kneiterslelijk val je nog op hem als hij maar een leuk karakter heeft?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik val op het karakter van de man. Boeit mij de rest.
Jaquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook al is hij kneiterslelijk val je nog op hem als hij maar een leuk karakter heeft?
Idem andersom.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:27 schreef ieniminimuis het volgende:
Je hebt echt niets aan een knappe man met een rot innerlijk
Ben je dan aseksueel, het oog wil toch ook wat. Zonder fysieke aantrekkingskracht heb je hooguit een hele goede vriendschap.quote:
Neequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben je dan aseksueel, het oog wil toch ook wat. Zonder fysieke aantrekkingskracht heb je hooguit een hele goede vriendschap.
Ja die bestaan. En die hebben hier in R&P vaak genoeg gepost in het verledenquote:
Hebb n ze homer simpson syndroom?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Van sommige Fok!kers word je gewoon moe. Niks meer niks minder. Ze gaan nog met je in discussie of sneeuw wit is de ja of de nee.²
Zit niet juist in het karakter de mannelijkheid/vrouwelijkheid van iemand?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik val op het karakter van de man. Boeit mij de rest.
quote:
Een knappe vrouw met een rot innerlijk wil ik ook niet. Maar ik leg graag de lat wat hoger dan alleen het innerlijk. Zonder fysieke aantrekkingskracht komt zo iemand toch niet verder dan een vriendin. Ook waardevol natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:27 schreef ieniminimuis het volgende:
Je hebt echt niets aan een knappe man met een rot innerlijk
Karakter staat onder invloed van zoveel factoren dat ik dat niet typisch mannelijk of vrouwelijk wil noemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zit niet juist in het karakter de mannelijkheid/vrouwelijkheid van iemand?
Overigens geloof ik niet in 100% mannelijke mannen en 100% vrouwelijke vrouwen. Allemaal zijn we 100% gelijk vanaf conceptie en onder invloed van hormonen ontwikkelen we ons tot vrouwen of mannen (even afgezien van intersekse, dan ligt dat wat genuanceerder). Dat heeft invloed op onmetelijk veel kleine dingen en die invloed is bij iedereen net wat anders op basis van de hoeveelheid hormonen en de gevoeligheid daarvoor.
Dus eigenlijk kun je het een beetje zien als een enorm mengpaneel met heel veel schuifjes die op 0 kunnen staan, maar ook op +10 (of +11, bij Spinal Tap) of -10. En alles daartussen. En zeg +10 is 100% vrouwelijk en -10 is 100% mannelijk (vrouw is namelijk de basisvorm zogezegd). Ik denk dat niemand alle schuifjes op +10 heeft of alle schuifjes op -10. Vrijwel alle schuifjes zullen daartussen staan.
Wat wij als mannelijk of als vrouwelijk zien is natuurlijk volledig gebaseerd op de gemiddelden. En als je de gemiddelden neemt zullen bij vrouwen alle schuifjes ergens tussen +1 en +2 staan en bij mannen ergens tussen -1 en -2. Omdat gemiddelden nu eenmaal van nature dichter bij elkaar liggen dan uitersten.
Hoe dan ook: hierom denk ik dat het juist in het karakter zit en niet in wat je ziet. Wat je ziet is meestal vrij simpel: vagina = vrouw. Penis = man (schijnt controversieel te zijn in bepaalde kringen overigens...).
In die zin denk ik ook dat je vrouwelijkheid los moet zien van het biologische begrip vrouw en mannelijkheid van het biologische begrip man. En zit het allemaal vooral tussen de oren (maar is het wel historisch gebaseerd op ervaringen).
Wat een dom gelul joh.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:33 schreef Harvest89 het volgende:
Als je naar Thailand gaat moet je ze van je af slaan. Dus dat valt allemaal wel mee denk ik.
Ik heb verder ook geen zin om de hele avond in de kroeg te zuipen en daarna mijn vrouw en kinderen in elkaar te slaan. Dat is wat mannen vroeger deden. Was gewoon normaal.
Geen idee hoe je daarbij komt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:33 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb verder ook geen zin om de hele avond in de kroeg te zuipen en daarna mijn vrouw en kinderen in elkaar te slaan. Dat is wat mannen vroeger deden. Was gewoon normaal.
Altijd maar dit was geen grapjequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]![]()
![]()
Serieus, jij hebt wel gevoel voor humor soms.²
Zeker geen dom gelul.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een dom gelul joh.
Was je er bij toen al die mannen dat deden? Of was je eigen pa er misschien zo eentje?
Maar dan heb je dus moeite met de termen mannelijk en vrouwelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:38 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Karakter staat onder invloed van zoveel factoren dat ik dat niet typisch mannelijk of vrouwelijk wil noemen.
Ik ken een hele zorgzame man een term die jullie hier massaal toewijzen aan vrouwelijkheid. Het maakt hem niet meer of minder man. Sterker nog het maakt hem meer aantrekkelijker.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus moeite met de termen mannelijk en vrouwelijk.
Die snap ik echter niet, want als je oprecht mannen en vrouwen en dus ook mannelijk en vrouwelijk gelijkwaardig acht, dan is het toch een prima term?
Ik heb best dingen die wat meer vrouwelijk zijn. Zo kan ik b.v. een schoon en opgeruimd huis waarderen en als er bezoek komt wil ik al helemaal niet dat er iets niet netjes is. Nou, ik voel mij echt totaal niet minder man daardoor. En als een ander dat wel vindt van mij: helemaal goed.
Ik denk dat we af moeten van denken dat mannen mannelijk moeten zijn en vrouwen vrouwelijk moeten zijn. You do you. Dat zou meteen ook een hoop mentale problemen schelen bij pubers.
Maar wat is een man?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:48 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ken een hele zorgzame man een term die jullie hier massaal toewijzen aan vrouwelijkheid. Het maakt hem niet meer of minder man. Sterker nog het maakt hem meer aantrekkelijker.
Ik weet zeker dat mijn vader nooit geweld heeft gebruikt tegen mijn moeder. Hij is overleden toen ik jong was dus ik kan het hem niet meer vragen, maar hij heeft bij mij ingeprent dat je meisjes (en dus ook vrouwen) NOOIT mag slaan. Hij was aardsconservatief, maar van hem heb ik juist meegekregen dat je respect moet hebben voor meisjes en vrouwen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zeker geen dom gelul.
Vraag maar na aan oudere generaties.
Volgens mij zijn wij het dus in de kern eens...quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:48 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ken een hele zorgzame man een term die jullie hier massaal toewijzen aan vrouwelijkheid. Het maakt hem niet meer of minder man. Sterker nog het maakt hem meer aantrekkelijker.
En hij is nog verrassend goed in schoonmaken van het huis ook nog.
Een stempel die hij op zichzelf drukt in dit geval. Hij identificeert zich ook als man.quote:
Nee, want jij vind bepaalde karaktereigenschappen typerend voor een man of vrouw. Ik niet. Ik vind dat kenmerkend voor die persoon.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wij het dus in de kern eens...
Een man is een stempel die hij op zichzelf drukt?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:50 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Een stempel die hij op zichzelf drukt in dit geval. Hij identificeert zich ook als man.
er zijn hier een aantal self proclaimed "mannelijke mannen"quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:48 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
En hij is nog verrassend goed in schoonmaken van het huis ook nog.
Oh is dat het.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
er zijn hier een aantal self proclaimed "mannelijke mannen"
die de term mannelijk eigenlijk vermoorden
wat jij of ik mannelijk vinden, vinden zij waarschijnlijk mietjes of vrouwelijk
wat zij mannelijk vinden
vind ik verwerpelijk
Biologisch gezien: iemand wiens lichaam is ingericht op het produceren van spermacellen. In vrijwel alle gevallen te herkennen aan een penis.quote:
In dat geval:quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Biologisch gezien: iemand wiens lichaam is ingericht op het produceren van spermacellen. In vrijwel alle gevallen te herkennen aan een penis.
Ik durf hier wel wat meer nuance in aan te brengen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee, want jij vind bepaalde karaktereigenschappen typerend voor een man of vrouw. Ik niet. Ik vind dat kenmerkend voor die persoon.
Een man is meestal iemand met een piemel en een balzak.quote:
Sociale norm.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:56 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik durf hier wel wat meer nuance in aan te brengen.
Als we 100 willekeurige mensen op straat vragen welk geslacht ze associëren met bepaalde woorden, wat zou dan de uitkomst zijn?
Bijvoorbeeld:
• Zorgzaam
• Avontuurlijk
Dan verwacht ik dat de uitkomst behoorlijk scheef zal zijn.
De vraag is dus vooral; waarom dichten we dat toe aan mannelijkheid en vrouwelijkheid? Is dat een sociale norm, iets evolutionairs?
Sec gezien is voor mij een man iemand met XY chromosomen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Een man is een stempel die hij op zichzelf drukt?
Wat is een man?
Nee, wat ik schreef is dat bepaalde karaktereigenschappen nu eenmaal gemiddeld meer voorkomen bij vrouwen en dat we dus die karaktereigenschappen vrouwelijk noemen en andere karaktereigenschappen nu eenmaal gemiddeld meer voorkomen bij mannen en dat we die karaktereigenschappen mannelijk noemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee, want jij vind bepaalde karaktereigenschappen typerend voor een man of vrouw. Ik niet. Ik vind dat kenmerkend voor die persoon.
Voor mij ook.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:56 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Sec gezien is voor mij een man iemand met XY chromosomen.
Noem eens 3 voorbeelden van wat zij mannelijk vinden en jij verwerpelijk?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
er zijn hier een aantal self proclaimed "mannelijke mannen"
die de term mannelijk eigenlijk vermoorden
wat jij of ik mannelijk vinden, vinden zij waarschijnlijk mietjes of vrouwelijk
wat zij mannelijk vinden
vind ik verwerpelijk
Even goed lezen wat ik schreef. Ik gebruik de officiële wetenschappelijke definitie en die voorziet hier gewoon in.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Dus als je geen spermacellen kan produceren ben je geen man? Leuke voor die mensen.
dat de ''man' de leiding moet nemenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Noem eens 3 voorbeelden van wat zij mannelijk vinden en jij verwerpelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |