Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
quote:OM verdenkt 50-jarige man uit Klazienaveen van een dubbele moord in Weiteveen
Nieuwsbericht | 19-01-2024 | 15:15
De rechter-commissaris van de rechtbank Noord-Nederland heeft vandaag besloten dat een 50-jarige man uit Klazienaveen veertien dagen langer vast blijft zitten. Ook zal hij voor observatie worden opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt hem van twee moorden. Volgens het OM heeft hij op dinsdag 16 januari 2024 een 38-jarige man en een 44-jarige vrouw in hun woonplaats Weiteveen met voorbedachten rade om het leven gebracht.
Daarbij is volgens het Openbaar Ministerie (OM) excessief geweld gebruikt. Uit onderzoek blijkt dat onder meer op beide slachtoffers is geschoten. De vrouw is van korte afstand doodgeschoten, de man is op meerdere manieren letsel toegebracht. Hij is beschoten, gestoken en geslagen. Van het gebruikte geweld zijn mensen deels getuige geweest, waaronder de zoon van de twee dodelijke slachtoffers.
Alles wijst er op dat de verdachte gebruik heeft gemaakt van meerdere wapens die hij heeft meegenomen naar de plaats van het delict. De verdachte was in het bezit van een wapenvergunning. We onderzoeken welke wapens hij mocht hebben en of die gebruikt zijn bij het incident.
Het OM is ermee bekend dat er een langer lopend conflict ten grondslag ligt aan dit incident, waarbij beide partijen het laatste jaar meerdere meldingen en enkele aangiften hebben gedaan van in hun ogen overlast gevend of strafbaar gedrag door de ander. Gezien het lopende onderzoek kan het OM nu nog niet ingaan op enig detail. Datzelfde geldt voor het onderzoek naar de in beslag genomen wapens en een verstrekte vergunning.
Nogmaals wil het OM benadrukken dat er twee mensen om het leven zijn gebracht die jonge kinderen en andere familieleden achterlaten. Dat heeft grote impact op hen. Het OM vraagt om respectvol om te gaan met de belangen en de gevoelens van de nabestaanden en andere betrokkenen.
Goed punt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vermoed dat nog een flinke schadevergoeding zal moeten betalen aan de nabestaanden van Ineke en Sam. Of dat dit een eis gaat worden in de rechtszaak.
Als er nog geld over is nadat de hypotheek afgelost is wel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 12:28 schreef Ama het volgende:
Stomme vraag maar gaat dat geld van de verkoop naar de kinderen van Ineke en Sam?
Het is te hopen van wel, en met een beetje mazzel had hij nog een deel van die 750K over.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vermoed dat Richard nog een flinke schadevergoeding zal moeten betalen aan de nabestaanden van Ineke en Sam. Of dat dit een eis gaat worden in de rechtszaak.
Je draait nogal door. Zo'n huis wordt natuurlijk zeer grondig schoon gemaakt door profs.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:59 schreef Tjoent het volgende:
@:ama, nou op foto's 6 en 7 zou me niet verbazen als daar sporen van iets zitten. Maar misschien heb ik te veel crime docu's gekeken ofzo
Nou nee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je draait nogal door. Zo'n huis wordt natuurlijk zeer grondig schoon gemaakt door profs.
Ik heb net lopen inzoomen en ik zie het ook echt niet hoor.quote:
Wat hebben wij gemist?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb net lopen inzoomen en ik zie het ook echt niet hoor.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:46 schreef Nober het volgende:
Voor de nieuwe eigenaar, check goed alle kastjes want het zoontje zou er zomaar nog kunnen zitten.
Schijnbaar iets op foto's wat anderen niet zien.quote:
O wacht, ik dacht dat jij ook had gezien wat ze na die schoonmaak gemist haddenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Schijnbaar iets op foto's wat anderen niet zien.
Nee juist niet haha.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:08 schreef maily het volgende:
[..]
O wacht, ik dacht dat jij ook had gezien wat ze na die schoonmaak gemist hadden
Als een schuur geen woning is en er dus geen bemiddeling kan plaatsvinden... dan kan je niets uitsluiten.quote:
Hopelijk ligt er ook al beslag op de woning en bankrekeningen van die vent en zijn creepy vrouw zodat desnoods alles in de uitverkoop kan en ze op de wachtlijst kunnen voor een sociaal flatje en intussen mogen smeken bij hun familie en kennissen om een slaapplaats. In elk geval zij. Hij zal nog wel een paar jaar kost en inwoning van de staat krijgen. Hoeft ie zich in elk geval geen zorgen te maken om onderdak.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 15:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is te hopen van wel, en met een beetje mazzel had hij nog een deel van die 750K over.
En dan (voor mij) niet eens zozeer om wat zich in dat huis heeft afgespeeld, maar vooral vanwege de houding en reactie van diverse dorpsbewoners na de gebeurtenissen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja kan me niet voorstellen dat je als buitenstaander daar vrijwillig tussen gaat zitten.
Kun je wel een B&B "met een verhaal" van maken.....quote:De woning is uitermate geschikt voor gezinsbewoning en het gastenverblijf is geschikt voor inwonende ouders, mantelzorg of wellicht Bed and Breakfast.
Misschien, maar dat zal nooit lang meer duren. Schadeclaims en smartengeld zullen enorm zijn in deze zaak waarmee beslaglegging op en gedwongen verkoop van de eigendommen van de moordenaar onvermijdelijk is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:36 schreef Saboo het volgende:
[..]
(Zou Richard ook nog die aangrenzende weilanden bezitten? )
Richard en zijn vrouw waren toch gescheiden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Misschien, maar dat zal nooit lang meer duren. Schadeclaims en smartengeld zullen enorm zijn in deze zaak waarmee beslaglegging op en gedwongen verkoop van de eigendommen van de moordenaar onvermijdelijk is.
Hooguit als het volledig op naam van zijn vrouw staat en ze niet in gemeenschap van goederen zijn getrouwd wordt het niet gedwongen verkocht.
Is dat een latente homo dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 17:46 schreef Nober het volgende:
Voor de nieuwe eigenaar, check goed alle kastjes want het zoontje zou er zomaar nog kunnen zitten.
quote:De fraaie vrijstaande woning in het Drentse dorp Weiteveen waar in januari van dit jaar twee mensen werden vermoord, is bijna verkocht. ,,Er zijn genoeg geïnteresseerden en er zijn meerdere biedingen. Binnenkort gaan we het met de verkopers doornemen”, zegt verkopend makelaar Arvid Lange.
De vrijstaande woning aan de rand van Nederland, met daarachter een enorm stuk land, staat sinds enkele weken te koop voor de gevoelsmatig lage prijs van 600.000 euro. Wat mede de prijs drukt, is de extra clausule die de makelaar heeft laten opnemen over verborgen gebreken. Dat komt erop neer dat de kopers het huis accepteren zoals het is en ook bij verborgen gebreken niet hoeven aan te kloppen bij de verkopende partij. Zoals bekend lag de basis van het dodelijke drama aan de Bargerweg in Weiteveen in een al dan niet verborgen gebrek: een verzakte vloer.
Lange heeft een bouwkundig rapport laten maken waarin inderdaad staat dat die vloer verzakt is (‘een centimeter of 2, 3’) en dat dat mogelijk een groter probleem kan worden. ,,Dat verdient dus groter onderzoek en eventueel aanpassing. Er moet mogelijk wel wat aan gebeuren, tenzij je je er niet aan stoort. Maar dat is dus echt iets wat de koper zelf moet oplossen en dat drukt dus ook de verkoopprijs.”
Lange is naar geïnteresseerden toe zeer open over het drama dat zich in en vlakbij de woning heeft afgespeeld. ,,De meeste geïnteresseerden weten het al wel voordat ze hier komen en zijn er vrij nuchter onder: overal gaan mensen dood. En van de geïnteresseerden die het niet weten, zien enkelen soms toch af van een bezichtiging.”
Lange doet geen uitspraken over de biedingen die zijn gedaan. Geïnteresseerden kunnen één bod doen en dan is het afwachten. Wel laat hij doorschemeren dat als je nu nog komt aanzetten met de vraagprijs, het huis hoogstwaarschijnlijk aan je neus voorbij zal gaan.
Verzakte vloer
Op 16 januari van dit jaar werden in en vlakbij de woning de toenmalige eigenaren Sam en Ineke vermoord. Zij hadden de woning een jaar eerder gekocht van Richard K. Al snel na de verkoop ontstond onenigheid over de verzakte vloer. Sam en Ineke beschuldigden K. ervan dat te hebben verzwegen. De ruzie werd gaandeweg het jaar steeds erger. K. zag Sam en Ineke als oplichters die het huis hadden geaccepteerd zoals het was en later alsnog verhaal kwamen halen. Dat ontaardde in een drama op 16 januari, toen K. voor het huis Ineke doodschoot en daarna de woning binnendrong en Sam aanviel. Sam overleed even later in de tuin waar hij naartoe was gevlucht.
Richard K. zit momenteel vast. Hij is inmiddels onderzocht door het Pieter Baan Centrum. Op 3 december - tijdens een pro formazitting in de rechtbank in Assen - wordt mogelijk meer duidelijk over de vraag of hij ten tijde van het drama toerekeningsvatbaar was.
quote:
Echt, openen mensen dan geen krant ofzo? Hoeveel vrijstaande woningen in Weiteveen staan er nou te koop?quote:Sommigen zien, als ze horen wat er is gebeurd, toch af van een bezichtiging
Dat hij vlak daarvoor met diezelfde revolver de vrouw op een vrij brute wijze heeft afgeslacht (en dat ook nog eens allemaal gefilmd is) zal ook niet echt meehelpen vermoed ikquote:Op dinsdag 3 december 2024 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Dat Richard K. de camera's bij het huis onklaar maakte vind ik persoonlijk zwaarder wegen in zijn nadeel.
Ook dat, maar ja ze gooien het natuurlijk op een soort van verweer nu. Het heeft wel kans van slagen want ik denk dat moeilijk te bewijzen is op deze manier wie wat deed en op welk moment.quote:Op dinsdag 3 december 2024 15:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat hij vlak daarvoor met diezelfde revolver de vrouw op een vrij brute wijze heeft afgeslacht (en dat ook nog eens allemaal gefilmd is) zal ook niet echt meehelpen vermoed ik
Maar grappig verhaal wel van de advocaat
Makkelijker te bewijzen zaken vind je niet. Alles staat op beeldquote:Op dinsdag 3 december 2024 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook dat, maar ja ze gooien het natuurlijk op een soort van verweer nu. Het heeft wel kans van slagen want ik denk dat moeilijk te bewijzen is op deze manier wie wat deed en op welk moment.
Niet helemaal, de worsteling binnen niet.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Makkelijker te bewijzen zaken vind je niet. Alles staat op beeld
Zelfde revolver, dat er mogelijk een worsteling is geweest maakt dus uiteindelijk niet zoveel uit. Blijft het een afrekeningquote:Op dinsdag 3 december 2024 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet helemaal, de worsteling binnen niet.
12.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Heldhaftige daad van dat zoontje, hoe oud was die toen?
Het wordt ook grotendeels van tafel geveegd gelukkig.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfde revolver, dat er mogelijk een worsteling is geweest maakt dus uiteindelijk niet zoveel uit. Blijft het een afrekening
Grote kans dat Sam zijn vrouw hoorde toeteren en daarna meerdere schoten hoorde.quote:Op dinsdag 3 december 2024 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Dat Richard K. de camera's bij het huis onklaar maakte vind ik persoonlijk zwaarder wegen in zijn nadeel.
Weet je dat zeker? Of sprak ze met je moeder om een of andere reden altijd ABN?quote:Op woensdag 18 december 2024 12:49 schreef derLudolf het volgende:
https://dvhn.nl/drenthe/e(...)ard-K.-29308992.html
Waar de pers dit vandaan heeft,M'n ma had vanuit haar werk wel contact met die wijkagent, ze kan niet eens platquote:De wijkagente praat met Richard in dialect
Waarschijnlijk praat ze op dezelfde manier als ik doe wanneer ik Drents probeer te praten.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:49 schreef derLudolf het volgende:
M'n ma had vanuit haar werk wel contact met die wijkagent, ze kan niet eens plat
De wijkagente praat met Richard in dialectquote:Op woensdag 18 december 2024 12:49 schreef derLudolf het volgende:
Waar de pers dit vandaan heeft,
Wijkagent kan toch gewoon ABN en Drents?quote:M'n ma had vanuit haar werk wel contact met die wijkagent, ze kan niet eens plat
quote:Op woensdag 18 december 2024 13:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
De wijkagente praat met Richard in dialect
[..]
Wijkagent kan toch gewoon ABN en Drents?
Is dit vanuit het oogpunt van een Drent of een Hollander?quote:Op woensdag 18 december 2024 12:49 schreef derLudolf het volgende:
Waar de pers dit vandaan heeft,
De wijkagente praat met Richard in dialect
M'n ma had vanuit haar werk wel contact met die wijkagent, ze kan niet eens plat
Dit, plus dat ze het wellicht wel prima verstaat en Richard K daardoor dialect tegen haar sprak.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is dit vanuit het oogpunt van een Drent of een Hollander?
Of Richard K. spreekt geen ABN?quote:Op woensdag 18 december 2024 15:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit, plus dat ze het wellicht wel prima verstaat en Richard K daardoor dialect tegen haar sprak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |