Wat zeggen ze niet?quote:Op maandag 17 februari 2025 21:16 schreef Hexagon het volgende:
Op basis van de zwabberkoers van de Trump regering kun je ook moeilijk harde uitspraken doen. Ik denk dat wat ze niet zeggen belangrijker is.
Ik neem aan dat ze allerlei scenarios hebben doorgesproken hoe ze gaan reageren op die gespreken tussen Trump en Poetin. Maar ze zullen zich niet in hun kaarten laten kijken.quote:
Het is al aan de late kant. 2014 was een mooi moment. 2022 (herinneren we het ons nog, de 'Zeitenwende' toen Rusland de openlijke veroveringsoorlog in Europa begon) was al zo'n beetje de laatste wake-up call.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:23 schreef Jojoke het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat hier vooral de leiders van de landen het probleem zijn. Als het aan Ursula had gelegen waren we nu al tanks aan het bouwen. Maar door al die premiers en presidenten, is de ene bezig met verkiezingen, de andere heeft veel VS-materiaal gekocht en wil blijven likken aan Trump, de volgende denkt vooral aan het eigen hachje. Ik denk dat ze alleen in gang komen als het eigenlijk al te laat is.
Laten we het hopen.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze allerlei scenarios hebben doorgesproken hoe ze gaan reageren op die gespreken tussen Trump en Poetin. Maar ze zullen zich niet in hun kaarten laten kijken.
Je blijft dat maar zeggen, maar militair is alleen de VS sterker dan Europa, geen enkel ander land of samenwerkingsverband. En economisch zijn alleen China en misschien de VS sterker dan de EU. Geen enkele reden zo pessimistisch te zijn, of je moet echt denken dat de VS ons gaat aanvallen.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
De komende jaren worden heel pijnlijk zo. Gedumpt door de VS en niet in staat om voor onszelf op te komen.
Nee ik denk dat we gaan toestaan dat Oekraïne een heel vernederende nederlaag wordt opgelegd en dat over 3-5 jaar Poetin klaar is voor de volgende aanvalsoorlog onze kant op.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je blijft dat maar zeggen, maar militair is alleen de VS sterker dan Europa, geen enkel ander land of samenwerkingsverband. En economisch zijn alleen China en misschien de VS sterker dan de EU. Geen enkele reden zo pessimistisch te zijn, of je moet echt denken dat de VS ons gaat aanvallen.
Als Poetin van verliezen houdt, moet hij vooral de EU aanvallen. Is wel één van zijn laatste acties als leider van Rusland, verliezers zijn nooit lang aan de macht.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee ik denk dat we gaan toestaan dat Oekraïne een heel vernederende nederlaag wordt opgelegd en dat over 3-5 jaar Poetin klaar is voor de volgende aanvalsoorlog onze kant op.
Ondertussen hapt China Taiwan en wie weet welke andere veroveringsoorlogen losbarsten. We zijn totaal niet klaar voor zo'n wereld.
europa aan vallen daar houden russen niet van , alleen soloslofquote:Op maandag 17 februari 2025 21:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Poetin van verliezen houdt, moet hij vooral de EU aanvallen. Is wel één van zijn laatste acties als leider van Rusland, verliezers zijn nooit lang aan de macht.
We moeten misschien hetzelfde pad als hem bewandelen. Hij probeert de Europese bevolking op te zetten tegen de leiders. Net als Trump. Waarom probeert niemand iets terug. Zijn hele kabinet bestaat uit bejaarden die al tientallen jaren vastgeroest zitten. Er is meer dan genoeg materiaal maar iedereen is vooral druk om de eigen politici belachelijk te maken. Ook belangrijk, maar het verklaart niet waarom er zo'n gebrek aan Rusland satire is. Wijdverbreid. Laat ons toch eens lekker lachen om de Russen.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Poetin van verliezen houdt, moet hij vooral de EU aanvallen. Is wel één van zijn laatste acties als leider van Rusland, verliezers zijn nooit lang aan de macht.
we kunnen toch ook asielzoekers inzettenquote:Op maandag 17 februari 2025 21:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We moeten misschien hetzelfde pad als hem bewandelen. Hij probeert de Europese bevolking op te zetten tegen de leiders. Net als Trump. Waarom probeert niemand iets terug. Zijn hele kabinet bestaat uit bejaarden die al tientallen jaren vastgeroest zitten. Er is meer dan genoeg materiaal maar iedereen is vooral druk om de eigen politici belachelijk te maken. Ook belangrijk, maar het verklaart niet waarom er zo'n gebrek aan Rusland satire is. Wijdverbreid. Laat ons toch eens lekker lachen om de Russen.
Dan doe je alsof Rusland een democratie is. Mensen opzetten tegen hun leiders heeft alleen zin als ze ook daadwerkelijk in opstand zouden durven komen. Dat durven ze nooit. Daarbij: Poetin is een idioot, maar wel een redelijk voorspelbare en iemand die nog wel eens wil praten met het westen. Je weet nooit wat er voor terug komt, de kans dat iemand daar de komende decennia een eerlijke verkiezing gaat winnen met 'laten we proberen de beste vriend van de EU te worden' is lijkt me zo goed als 0.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We moeten misschien hetzelfde pad als hem bewandelen. Hij probeert de Europese bevolking op te zetten tegen de leiders. Net als Trump. Waarom probeert niemand iets terug. Zijn hele kabinet bestaat uit bejaarden die al tientallen jaren vastgeroest zitten. Er is meer dan genoeg materiaal maar iedereen is vooral druk om de eigen politici belachelijk te maken. Ook belangrijk, maar het verklaart niet waarom er zo'n gebrek aan Rusland satire is. Wijdverbreid. Laat ons toch eens lekker lachen om de Russen.
Vind het dan ook slim dat Polen haar troepen in Polen houdt. Die hebben genoeg te verdedigen.quote:Op maandag 17 februari 2025 22:45 schreef Hexagon het volgende:
Nou lijkt erop dat ze een zienswijze hebben.
https://www.nu.nl/spannin(...)-verder-te-gaan.html
Iets wat ik al vermoedde, maar wat nog geen enkele official openbaar zei.quote:Deense premier waarschuwt dat snelle wapenstilstand kansen biedt voor Rusland
De Deense premier Mette Frederiksen zegt dat Rusland heel Europa bedreigt. Ze waarschuwt dat een snelle wapenstilstand Rusland de kans kan geven om opnieuw te mobiliseren en Oekraïne of een ander land in Europa aan te vallen.
Frederiksen benadrukte net als de Poolse premier Donald Tusk dat het om een informele bijeenkomst ging en dat er daarom geen bindende besluiten zijn genomen.
Staatsmanschap hebben we wegbezuinigd.quote:Op maandag 17 februari 2025 23:00 schreef capricia het volgende:
Jammer dat Schoof dit soort dingen niet doet. Ons bijpraten.
[ x ]
En een communicator is ie ook nietquote:Op maandag 17 februari 2025 23:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Staatsmanschap hebben we wegbezuinigd.
Ja het stukje van 1:55 tot 2:10 vind ik wel een tikje chanant.quote:Op maandag 17 februari 2025 23:06 schreef capricia het volgende:
Het is een mooie toespraak van Starmer, trouwens.
Ik zie het niet gebeuren dat een utikomst van het akkoord is dat er landen moeten vertrekken uit het akkoord.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:02 schreef Perrin het volgende:
In Litouwen zien ze de bui al hangen. Trump gaat Poetin alles bieden wat zijn hartje begeert.
[ x ]
[ x ]
We hebben een Paard van Troje en de Russen.quote:Op maandag 17 februari 2025 23:10 schreef Viesdik het volgende:
De EU zit aan eenzelfde soort afgrond als 80 jaar geleden.
Alleen al bij het zien van dit filmpje begint ik me steeds vaker af te vragen hoe dit zo heeft kunnen ontstaan..
Het leven in Europa wordt een steeds grotere hel
https://9gag.com/gag/azxdg1z
https://www.newsweek.com/(...)kraine-boost-2032541quote:European officials are working to put together a multibillion dollar package aimed at boosting collective security in the region and supporting Ukraine in what will be the largest of its kind so far, German Foreign Minister Annalena Baerbock said over the weekend.
Gewoon doen. Maar wel met een goed plan er achter aub.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.newsweek.com/(...)kraine-boost-2032541
Het zou wel een schokkende ontwikkeling zijn als Europa eindelijk over haar schaduw heen springt en een wereldmacht wordt.
Hoog tijd voor de piek.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:40 schreef Hexagon het volgende:
Het is een beetje zoals de Eurocrisis en COVID. Iedere keer tuigen we weer een nieuw stukje op, wat ook nog werkt.
Ik denk dat we gewoon moeten vaststellen dat Europese besluitvorming gewoon zo werkt.quote:
We hebben gewoon echt dramatische, ondermaatse "leiders" zonder enige visie gehad (of was hun visie simpelweg gewoon de BV runnen).quote:
Oh zeker. Het gaat van alle kanten ineens in een stroomversnelling. De prioriteiten waren Syrische vluchtelingen opvangen, de nucleaire energie om zeep helpen, een totaal ondoordachte Green Deal erdoorheen krijgen en in de tussentijd lekker leven op goedkope Russische olie en gas.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:54 schreef Perrin het volgende:
Idd, de vraag is hoe lang we nog met een slakkengangetje de tijd kunnen nemen om ons huis in Europa op orde te krijgen. De geschiedenis lijkt zich nogal in een stroomversnelling te bevinden.
Negativiteit brengt ons er wel.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh zeker. Het gaat van alle kanten ineens in een stroomversnelling. De prioriteiten waren Syrische vluchtelingen opvangen, de nucleaire energie om zeep helpen, een totaal ondoordachte Green Deal erdoorheen krijgen en in de tussentijd lekker leven op goedkope Russische olie en gas.
Echte energiezekerheid, het opbouwen en innoveren van de industrie en veiligheid is gewoon TOTAAL verwaarloosd. Kijk ook maar naar de groei in BNP van Amerika tegenover die van de EU.
En dan hebben we het nog niet eens over de buitengrenzen: Rusland heeft gewoon sleeper cells in Duitsland rondlopen en er vinden steeds vaker aanvallen plaats op de energie- en internetinfrastructuur. Niet alleen moeten we nog beginnen met het opbouwen van een serieuze defensie, we hebben steeds minder pegels, problematische staatsschulden, te hoge inflatie en een zwaar stagnerende industrie. We zitten dus ook nog eens in een slechtere uitgangspositie om aan de slag te gaan.
En daarom moet je weg van de bureaucratisch EU en naar groepen landen per onderwerp, zoals ze nu ook proberen met Oekraïne.quote:
Ik ben hier gewoon reëel. Wat ik schets is misschien rauw maar het komt overeen met wat er gebeurd is. Is wat gebeurd is negatief? Misschien.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Negativiteit brengt ons er wel.
Grootte is het probleem denk ik niet.. Zie de VS. En China is ook vrij fors al is het geen federatie.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
En daarom moet je weg van de bureaucratisch EU en naar groepen landen per onderwerp, zoals ze nu ook proberen met Oekraïne.
In plaats daar van wil de EU alleen maar groter worden, dat zal vast de besluitvorming een stuk makkelijker maken. *insert op hoofd slaan smiley*
De grootte van het aantal landen. De belangen, culturen en verschillen kan je natuurlijk totaal niet vergelijken met China en Amerika.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Grootte is het probleem denk ik niet.. Zie de VS. En China is ook vrij fors al is het geen federatie.
Slagvaardigheid en doeltreffend gemeenschappelijke belangen verdedigen is wel degelijk een groot probleem.
Groepen landen per onderwerp zou een oplossing kunnen zijn.
Kijk naar de Duitsers in WW2quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat we gewoon moeten vaststellen dat Europese besluitvorming gewoon zo werkt.
Het gaat morsig, rommelig en met wat knokken, en pas als het niet anders kan.
Maar dan komt er toch wel iets effectiefs uit.
De EU moet met meerderheid van stemmen een land uit de unie knikkerenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:36 schreef Jojoke het volgende:
Wat je nu wel ziet is dat de EU een economische macht is, en de facto (moet) acteren als een politiek en militaire macht. Daar krijgt men Orban elke keer met hangen en wurgen mee, om te zorgen dat hij geen nee stemt.
Er moet wel iets veranderen in de unie. Ik denk dat landen binnen hun land meer te zeggen moeten krijgen over hun eigen land en minder tegengehouden moeten worden door Europese regels. Als een land liever meer boeren heeft dan natuur, dan moeten ze dat kunnen doen en mogen ze dat zelf verkopen aan hun bevolking. Als een land meer of minder immigranten willen, dan moeten ze daar ook zelf over gaan. Misschien wel Europees een soort pakketten samenstellen voor de zwaarte, want anders wordt het voor bedrijven ook wel ingewikkeld. Maar de meeste stemmers kijken alleen naar hun directe leefomgeving en het is nu te makkelijk om de EU zaken te verwijten. De EU moet zaken in de directe leefomgeving naar de lidstaten schuiven en zelf focussen op financiën, handelsbeleid, buitenlands beleid en defensie.
Twee. Op dit moment.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De EU moet met meerderheid van stemmen een land uit de unie knikkeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |