abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215303989
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:18 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat een goede vooruitzichten!
Ben je er al uit wat de bezigheden rond kerstmis worden?
Nog niet helemaal. Ik heb bij de huisarts gevraagd of zij contacten hebben met organisaties die dingen doen, en het nummer en mailadres van iemand gekregen die 'sociaal makelaar' is.

Ook speel ik heeel voorzichtig met de gedachte om te kijken of ik toe zou kunnen werken naar toch een weekje naar Zuid Afrika gaan. Dat zou dan waarschijnlijk wel eerder januari zijn dan met kerst. Maar dat is nog heel voorzichtig, want daar zie ik nog meerdere best behoorlijke drempels voor, met naast die drempels ook erbij de vraag waar ik dat dan voor zou doen (doe ik dat dan omdat ík dat echt wil? Of omdat ik weet dat mn ouders dat heel leuk zouden vinden? Of om iets aan mezelf/anderen te bewijzen? En vind ik dat dan een goede reden? Nog even los van of ik het durf).

Maar daarom wacht ik wel nog even met me echt ergens aan committen voor met kerst. Want als ik dit echt wil gaan doen, lijkt het me met de vliegangst bv handig om wel al eens een korte vlucht weer gedaan te hebben voor ik 11.5u het vliegtuig in stap. Nu was de laatste in 2022, naar Salzburg dus heel kort, en dat is niet per se een heel fijne ervaring geweest (heen veel spanning en bij daling redelijk turbulentie en huilen en alles, terug toen vanaf de gate al huilend en hele vlucht veel spanning). En als ik met dat soort dingen bezig ga de komende maanden (met het vliegen wil ik sowieso wel aan de slag), is het misschien juist wel fijn om met kerst even niks te hoeven :)

Jij nog beterschap trouwens! Vervelend dat je je zo ellendig voelt.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 18-10-2024 21:53:57 ]
pi_215304049
Misschien zijn al die drie redenen wel goed (en natuurlijk een weekje lekker weer in januari)
We have far more in common than that which devides us..
pi_215304083
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien zijn al die drie redenen wel goed (en natuurlijk een weekje lekker weer in januari)
Zou ook zeker kunnen dat ik tot die conclusie kom :). Maar ik wil dat ik er iig wel over nagedacht heb, want het is natuurlijk best wat geld die vluchten, zeker voor een weekje, en ik wil ook wel dat ik het dan leuk heb daar, of iig denk dat ik het leuk ga hebben daar. Niet dat ik echt alleen maar ga omdat het een goede exposure zou zijn bv, en ik dan vervolgens mega gespannen het vliegtuig in ga, en daar de hele week al in mn hoofd bij de terugvlucht zit enzo. Dan is het voor niemand echt leuk denk ik ;)
pi_215304269
Dat laatste klopt natuurlijk. Maar je kunt ook tot de ontdekking komen wanneer je weer thuis bent “heb het allemaal gedaan en overwonnen en eeen geweldige tijd daar gehad” kaapstad toch?
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:30:33 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215304459
@vlindertje89

Nu weet ik waarom je zoveel investeert in robotstofzuigers :D

https://www.facebook.com/share/v/MGH2o3SMd8AQqi3f/
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:31:27 #156
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215304472
Overigens hebben we wel bewust een heel hoogliggend huisje geboekt, gezien alle regen en modderstroom shit afgelopen jaar.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215304490
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 22:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat laatste klopt natuurlijk. Maar je kunt ook tot de ontdekking komen wanneer je weer thuis bent “heb het allemaal gedaan en overwonnen en eeen geweldige tijd daar gehad” kaapstad toch?
Vliegen op Kaapstad, maar ouders zitten op een estate daar wel stukje rijden vandaan.

En natuurlijk, dat zou kunnen. Maar de kans daarop is wel groter als ik ook een reden heb om daarheen te gaan náást 'het is goede exposure oefening'. Als ik ook het idee heb dat ik daar iets zou kunnen doen/ervaren/zien wat me leuk lijkt, bijvoorbeeld. Want op dit moment zou naar welke stad dan ook vliegen een goede exposure zijn, daarvoor hoef ik niet per se naar Zuid Afrika ;) . En aangezien people pleasing en anderen hun behoeftes boven mijn eigen stellen en mezelf (extreem) wegcijferen iets is waar ik in therapie juist aan probeer te werken, is 'mijn ouders zouden het heel leuk vinden' wel iets wat natuurlijk mee kan en mag spelen, maar waarbij ik er wel óók scherp op wil zijn dat ik niet iets ga doen waar ik me eigenlijk echt nog niet klaar voor voel, alleen omdat zij dat heel leuk zouden vinden. Dus het moet niet de enige motivatie zijn. Want dan maak ik weer andermans behoeftes belangrijker dan hoe ik mij zelf ergens bij voel :) . Dat zouden zij zelf overigens ook niet willen, hebben ze ook expliciet gezegd - zij willen alleen maar dat ik kom als ik dat zélf ook wil en leuk vind.

Voor Parijs vond ik het spannend, maar voelde ik ook (voor het eerst in heel lang) wel echt het vertrouwen in mijzelf dat ik het wel zou kunnen. Dat heb ik hierbij bijvoorbeeld nog niet op dit moment. Ik wéét wel dat ik het zou moeten kunnen, maar het is nog niet zo dat het ook echt zo voélt. Dat maakt dat de afweging nu moeilijker is. Wat ook niet gek is, want er speelt ook meer qua angsten; het vliegen, en dan ook nog heel lang, en alleen. Dat was allemaal niet toen. Natuurlijk ook dingen die daar wel speelden en nu niet (het 'alleen zijn' daar, zowel overdag als 's nachts). Maar die dingen had ik al kleine tussenstappen in gezet voor Parijs (weekendje Papendal bv, en nachtje alleen slapen bij het laatste CP midweekje met vriendin), en het vliegen nog helemaal niet.

Oh, en slangen. Mn ouders zeggen dat die daar niet zijn op dat estate, en dat zal heus waar zijn, maar emotioneel gezien vind ik dat wel spannend toch. Ik ben echt panisch bang voor slangen, als ik ze op tv zie krijg ik er al nachtmerries van zegmaar, en van alle nachtmerries die ik heb gaat laten we zeggen 15% over achterna gezeten worden door mensen die we willen vermoorden en/of verkrachten, en 85% over slangen. Dus daar zou ik ook wat mee moeten doen.
pi_215304508
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 22:30 schreef derLudolf het volgende:
@:vlindertje89

Nu weet ik waarom je zoveel investeert in robotstofzuigers :D

https://www.facebook.com/share/v/MGH2o3SMd8AQqi3f/
Hahahaha _O- dank voor dit heerlijke filmpje _O_

Mijnese zijn helaas bang voor de robot :(
Als kitten wel ooit een keer per ongeluk aangezet! Maar dan wel snel weggerend natuurlijk want HELP WTF IS DAT :D
pi_215304617
Je moet natuurlijk dat doen waar je je op dat moment goed bij voelt. Maar het is zo mooi daar

Qua slangen die heb ik in Afrika (5 reizen) gezien heb was 1x in zimbabwe (op de camping) en in kenia bij een slangenfarm (zag ik de lol niet van in).
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:57:24 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215304784
Het is hier inmiddels zo mistig dat er gewoon zichtbare vochtdeeltjes voor de camera van de voordeur langs waaien...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215304801
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat zijn wel gewetensvragen inderdaad. Maar jullie doen het goed hoor :)

@:tele6 broekenvictorie _O_
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat is wat telt.

Geniet er van zo lang het kan O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:36 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Zo lastig beslissen voor je katje. Maar zolang je het zelf met een goed geweten durft te doen is het vast de goede keuze.
Jullie zijn lief O+
We zijn net 2 uurtjes niet thuis geweest en nu doet hij weer helemaal normaal.
Nu even iets minder insuline geven en dan morgen even overleggen met de DA.
Officieel zijn ze alleen voor afspraken open maar ik ga toch even langs om te kijken of ze tussendoor iets van advies kunnen geven.
Het spoednummer bellen vind ik wat overdreven maar tot maandag wachten klinkt ook weer erg lang.
pi_215304828
Dus ik had een date met de ex. Die ging even naar de wc, toen appte ik Mrs V:
'Ex' tipt samen vreemdgaan.

Mrs V was een tikje verbaasd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215304840
Ohh, ja, ik wilde nog op jou reageren @Sarabi! Wat een enge ervaring, maar fijn dat hij het nu weer goed doet! Goed gehandeld van jullie dus ^O^ ! Snap dat je wel iets van advies nu fijn vindt, zou ik ook hebben.
pi_215304841
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215304864
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 23:00 schreef Vanyel het volgende:
Dus ik had een date met de ex. Die ging even naar de wc, toen appte ik Mrs V:
'Ex' tipt samen vreemdgaan.

Mrs V was een tikje verbaasd.
Hahaha. Zou ik ook wel zijn in die situatie ja. Tenzij meteen met je linkje :P
pi_215304878
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 23:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hahaha. Zou ik ook wel zijn in die situatie ja. Tenzij meteen met je linkje :P
Ik had het pas door toen ze een bedenkelijke smiley stuurde.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:06:49 #167
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215304921
quote:
Ben ik dan de enige die de titel al een oordeel in zich vindt dragen?
pi_215305164
Ik tag je net op insta @vlindertje89 :D vond 't zo toepasselijk ;)
pi_215305620
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 23:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ben ik dan de enige die de titel al een oordeel in zich vindt dragen?
Denk dat ze vooral voor een titel gingen die de mensen aan het denken zou moeten zetten. Want wanneer is iets vreemdgaan?
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 00:07:41 #170
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215305715
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 00:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Denk dat ze vooral voor een titel gingen die de mensen aan het denken zou moeten zetten. Want wanneer is iets vreemdgaan?
njah swngen is dat nou net per definitie niet imho ?
pi_215306873
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Awww arme Piep ook.

Bij onze kat vraag ik me op dit soort momenten ook wel af wat we hem aandoen -O- Maar goed normaal zijn er wel vooral goede momenten dus we denken oprecht wel dat hij nog een goed leven heeft.
Katten leven in het moment.als er soms dus slechte momenten zin dan wegen de vele goede momenten daar ruimschoots tegenop, denk ik. Maar het blijft moeilijk om te zien en mee te maken, voortdurend die afweging maken.

Toevallig werd poes gisteren nog genoemd. Ik had proeverij en rondleiding in de kraamkamer van jullie biertjes. Maakt wel dat het vandaag best vroeg is. Dadelijk in de regen het dorp rond om oude kleding op te halen voor de vereniging.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215307420
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 08:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Katten leven in het moment.als er soms dus slechte momenten zin dan wegen de vele goede momenten daar ruimschoots tegenop, denk ik. Maar het blijft moeilijk om te zien en mee te maken, voortdurend die afweging maken.

Toevallig werd poes gisteren nog genoemd. Ik had proeverij en rondleiding in de kraamkamer van jullie biertjes. Maakt wel dat het vandaag best vroeg is. Dadelijk in de regen het dorp rond om oude kleding op te halen voor de vereniging.
Daar heb je ook gelijk in O+ Was de proeverij en rondleiding leuk?

Vannacht was suikerkat in ieder geval weer zijn vervelende zelf :D hij heeft ons en zijn broer veel wakker gemaakt.
pi_215307514
@AnneX beterschap :* Klinkt vervelend en door het slechte slapen word je ook nog eens heel moe, wat ook niet helpt met je beter te voelen. Hoop dat je snel opknapt.

De aanleg voor copd is overigens ook genetisch. Niet elke roker krijgt copd. Maar als één van je ouders copd heeft, dan is de kans echt groot dat je het zelf ook krijgt. En je kan de longen van een kind al aardig verknallen door tijdens de kindertijd in de buurt van de kleine te roken. En ook dat kan zich uiten in copd op oudere leeftijd, ook als dat kind zelf nooit is gaan roken.

@Tele6 ik heb met verbazing je relaas over de ALO studenten gelezen. HOE DAN?!

@Lucky_Strike ik had al een wat negatief gevoel over een bedrijf met zulke persoonlijke sollicitatiegesprekken (gaat ze idd allemaal geen bal aan), maar dan sturen ze je een kort en erg nietszeggend emailtje als afwijzing. Wow. Ik hoop dat je een wat meer zakelijke baan kan vinden. Ook wel met leuk en tof wbt collega's en werkgever, maar niet een relatie alsof je met elkaar gaat trouwen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_215307546
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 10:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Daar heb je ook gelijk in O+ Was de proeverij en rondleiding leuk?

Vannacht was suikerkat in ieder geval weer zijn vervelende zelf :D hij heeft ons en zijn broer veel wakker gemaakt.
Wat kan je daar dan blij mee zijn ;)
pi_215307709
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 10:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat kan je daar dan blij mee zijn ;)
Zeker :D
Dat deed me ook wel besluiten om vandaag niet naar de DA te gaan. Officieel zijn ze alleen een uurtje open voor afspraken en die heb ik niet.
En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat ze iets anders zullen aanraden dan wat we nu al doen.
pi_215307818
Als ik suikerkat lees heb ik altijd een beeld van een borstplatenpoes in mijn hoofd :D
pi_215307844
Straks lunchen bij broer-in bijna-annex stad, keek op google maps, tjonge jonge wat een werkzaamheden op de weg in het weekend!
pi_215307857
Dank @Isabeau voor de toelichting.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben jij weer goed hersteld na de onverwachte covid periode? En zijn je ouders er vrij van gebleven?
pi_215307881
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 10:34 schreef Blues het volgende:
Straks lunchen bij broer-in bijna-annex stad, keek op google maps, tjonge jonge wat een werkzaamheden op de weg in het weekend!
Ha, extra rondje Rondweg! = 10 km en op de lantaarnpalen vogelen…
pi_215307945
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 10:36 schreef AnneX het volgende:

Ha, extra rondje Rondweg! = 10 km en op de lantaarnpalen vogelen…
Ik geloof niet dat ik dit helemaal snap :D
Ik had het over de snelweg ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 19-10-2024 10:50:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')