Op de afsluitdijk kan best toch, lekker karren op de brugquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als het op die stukjes is kan je het net zo goed niet doen.
Eerder de ballen uit mijn broek lachen met dat kaartje.quote:Op maandag 14 oktober 2024 23:49 schreef KvanG het volgende:
Ik dacht dat TS van D66 was, die zou dus nu volgens de partijpolitiek moord en brand moeten schreeuwen.
Bijna nergensquote:Op maandag 14 oktober 2024 21:55 schreef Hexagon het volgende:
Jippie, we mogen weer 130 km per uur. Niet overal. Maar toch.
Je kan overdag vaak ook niet echt harder dan 100quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:27 schreef pmponer het volgende:
Ik heb nog nooit iemand gehoord die is geflitst op een snelweg waar je overdag 100 moet, dus wat mij betreft blijft het zoals het is.
Ik vind 100 km/u juist vele malen prettiger en ontspannender rijden dan 130 km/u. Ik rijd vrijwel altijd ongeveer 105 tot 108 km/u op de teller op de snelweg.quote:
Tjah, smaken verschillen he. Op ruime banen waar je makkelijk afstand kan houden vind ik hard rijden gewoon ontspannend. het is mij ook niet om de tijdswinst te doen, maar het is een stukje ontspanning/meditatie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind 100 km/u juist vele malen prettiger en ontspannender rijden dan 130 km/u. Ik rijd vrijwel altijd ongeveer 105 tot 108 km/u op de teller op de snelweg.
Desondanks moet ik zeggen dat ik het verkeersbeeld voorheen veel rustiger vond. Voordat 130 km/u werd ingevoerd althans. Nu zie ik zelf dat ik ook overdag nog steeds aan alle kanten voorbij gevlogen wordt en opgejaagd wordt als ik overdag iemand met 110 km/u aan het inhalen ben (terwijl je 100 mag).
Bovendien lijken veel mensen 130 km/u na 19.00u te zien als legitimatie om relatief veilig en ongestraft 160 km/u te kunnen rijden ofzo (of in ieder geval onder de invorderingsgrens). Want na 19.00u lijkt het wel op de Duitse autobahn tegenwoordig. Er lijkt echt veel harder te worden gereden dan tot enkele jaren terug voor mijn gevoel.
Dat zorgt voor een veel onrustiger verkeersbeeld. Grotere snelheidsverschillen en in mijn ogen ook tot meer gevaarlijke situaties (kans is nu groter dat iemand een keer de snelheid verkeerd inschat).
Verschilt ook echt per auto.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, smaken verschillen he. Op ruime banen waar je makkelijk afstand kan houden vind ik hard rijden gewoon ontspannend. het is mij ook niet om de tijdswinst te doen, maar het is een stukje ontspanning/meditatie.
Veel onrust ontstaat mij inziens door de vrachtauto's die elkaar soms inhalen omdat er een verschil is van 2 km/hJe ziet daardoor echt files en gevaarlijke situaties ontstaan.
Kleine stappen vooruit.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:40 schreef Hexagon het volgende:
Nou het wordt nog een plek minder![]()
https://www.nu.nl/politie(...)stukken-snelweg.html
Het Oosten, maar daar zit juist de hele achterban van Caroline. Dat wordt weer met de vuist op tafelquote:Op donderdag 19 december 2024 19:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ondertussen in oost Nederland :
https://www.gld.nl/nieuws(...)-a12-bij-velperbroek
Maar da's het oosten maar. Scheelt dat het toch maar een tweebaans snelweg is.
Eerst even omrijden.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:04 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Het Oosten, maar daar zit juist de hele achterban van Caroline. Dat wordt weer met de vuist op tafel
Mijn BMW noch bankrekening geeft een moer. Gewoon gassen.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:09 schreef Haushofer het volgende:
130 rijden is voor mensen die niet snappen hoe luchtwrijving van snelheid afhangt
Hint: je luchtwrijving neemt met 69% toe als je 130 km/h rijdt i.p.v. 100 km/h.
Ja, lekker. Stoer ookquote:Op donderdag 19 december 2024 20:11 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mijn BMW noch bankrekening geeft een moer. Gewoon gassen.
Zojuist 69 km in 25-30 minuten gereden. Lekker toch.
Nog gingen er mensen harder dan ik hoor en dankzij mijn rijstijl maak ik juist ruimte waar mensen het henzelf moeilijk maken door treintje te rijden op rechterbaan en als ze dan ooit eens durven in te halen gaat het met 101 km/u omdat ze niet weten dat hen snelheidsmeter niet de daadwerkelijke snelheid aantoont.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, lekker. Stoer ook
Iedereen: doe als epicbeardman. Hijweets.
Je bent echt stoer man, ik moet echt meer op jouw gaan lijken.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:11 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mijn BMW noch bankrekening geeft een moer. Gewoon gassen.
Zojuist 69 km in 25-30 minuten gereden. Lekker toch.
Je kan beginnen met je usericon te veranderen, want de Oekraine oorlog is zo irrelevant geworden dat NOS zelfs geen liveblog er voor heeft. Je moet een ISIS vlag gebruiken want daar geilt NOS nu op. Syrische vlag.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je bent echt stoer man, ik moet echt meer op jouw gaan lijken.
Maar helaas, jij bent gevaccineerdquote:Op donderdag 19 december 2024 20:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je bent echt stoer man, ik moet echt meer op jouw gaan lijken.
En vroeger hadden we ook geen drempels, geen gordels en kinderzitjes. En rookte iedereen erop los.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Waarom maar 130? Waarom geen 150, of 200? Of 250, voor de mensen die een auto hebben die dat kan. Ja waarom een snelheidslimiet? Vroeger hadden we die ook niet.
Dan heb je dus te hard gereden. Zelfs als je continu 130 km/h rijdt, doe je 31 minuten en 50 seconden over 69 km.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:11 schreef epicbeardman het volgende:
Mijn BMW noch bankrekening geeft een moer. Gewoon gassen.
Zojuist 69 km in 25-30 minuten gereden. Lekker toch.
Vroeger was alles beter. Zo hadden we in 1972 wel 3264 verkeersdoden terwijl we veel minder verkeer hadden dan vandaag de dag. Dat waren nog eens tijden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Waarom maar 130? Waarom geen 150, of 200? Of 250, voor de mensen die een auto hebben die dat kan. Ja waarom een snelheidslimiet? Vroeger hadden we die ook niet.
Nou, ja, tegenwoordig hebben veel mensen een elektrische auto die binnen een paar seconde vanuit stilstand op de 100 km/u zit. Maar de wegen zijn daar niet naar. Op de snelweg mag je niet stoppen en in de stad mag je maar 30 of 50 en moet je een lange, groene golf hebben om daar van te kunnen profiteren.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En vroeger hadden we ook geen drempels, geen gordels en kinderzitjes. En rookte iedereen erop los.
Geweldig argument, dat 'vroeger'.
Hoe sneller je gaat, hoe meer ruimte je nodig hebt tussen auto's. Dus 130 rijden kan alleen op een rustige snelweg.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, ja, tegenwoordig hebben veel mensen een elektrische auto die binnen een paar seconde vanuit stilstand op de 100 km/u zit. Maar de wegen zijn daar niet naar. Op de snelweg mag je niet stoppen en in de stad mag je maar 30 of 50 en moet je een lange, groene golf hebben om daar van te kunnen profiteren.
Inhalen doen ze ook geweldig, dus het is haast misdadig als zo'n traag bakje minuten lang de linkerbaan verspert op de snelweg.
En daar dat de welgestelden zijn, moeten we wel rekening houden met hun gevoelens! Dus dan minstens alle auto's met minder dan 100 pk samen met de vrachtwagens op de rechterbaan.
Het was sarcastisch bedoeld.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe sneller je gaat, hoe meer ruimte je nodig hebt tussen auto's. Dus 130 rijden kan alleen op een rustige snelweg.
Nog los van de extra vervuiling die het oplevert.
Iets met remweg, reactietijd, veel meer auto's dan vroeger en voortschrijdend inzicht.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Waarom maar 130? Waarom geen 150, of 200? Of 250, voor de mensen die een auto hebben die dat kan. Ja waarom een snelheidslimiet? Vroeger hadden we die ook niet.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 20 december 2024 13:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Iets met remweg, reactietijd, veel meer auto's dan vroeger en voortschrijdend inzicht.
Waarom max 0,5 promille alcohol in het bloed? Waarom geen 1,0 of 1,5? Of 5,0 voor mensen die goed tegen drank kunnen. Ja waarom een alcohollimiet? Vroeger hadden we die ook niet.
Veiligheidsgordels, nog zoiets.
Niet iedereen rijdt in een moderne auto.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Dit geldt voor heel veel meer moderne auto's die in de tussentijd veel betere remmen hebben gekregen. De remweg bij v-max is gebaseerd op hele oude gegevens en is geen argument meer voor v-max.
Weet ook dat we inmiddels 10 jaar verder zijn dan deze aflevering.
quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Dit geldt voor heel veel meer moderne auto's die in de tussentijd veel betere remmen hebben gekregen. De remweg bij v-max is gebaseerd op hele oude gegevens en is geen argument meer voor v-max.
Weet ook dat we inmiddels 10 jaar verder zijn dan deze aflevering.
En soms na 19u 120 ipv 100quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 08:50 schreef Aberkullie het volgende:
Dus overdag heb je wegen waar je 130, 100 of 80 mag rijden en na 19.00 uur mag je op enkele wegen in plaats van 100 wel weer 130. Het is allemaal lekker duidelijk.
DAF rijder gespotquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:15 schreef Farenji het volgende:
130? Dat rijden wij al in z'n achteruit!
Uhmm, lekker belangrijk?quote:Op donderdag 19 december 2024 20:09 schreef Haushofer het volgende:
130 rijden is voor mensen die niet snappen hoe luchtwrijving van snelheid afhangt
Hint: je luchtwrijving neemt met 69% toe als je 130 km/h rijdt i.p.v. 100 km/h.
Voor het brandstofverbruik lijkt het me inderdaad behoorlijk belangrijk dat de luchtweerstand van 100 naar 130 km/h met 69% toeneemt.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Uhmm, lekker belangrijk?
Als je weet dat arbeid gelijk is aan kracht maal afstand en deze arbeid zich vertaalt in het aantal liters benzine dat je verbruikt om die afstand af te leggen, dan is dat lekker belangrijk ja.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uhmm, lekker belangrijk?
Zou het ook kunnen zijn dan we dat wel weten maar dat we het gewoon voor lief nemen?quote:Op donderdag 19 december 2024 20:09 schreef Haushofer het volgende:
130 rijden is voor mensen die niet snappen hoe luchtwrijving van snelheid afhangt
Hint: je luchtwrijving neemt met 69% toe als je 130 km/h rijdt i.p.v. 100 km/h.
Remweg zo kort mogelijk? Dan moet je 5 gaan rijden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]Hoezo is remweg geen argument voor v-max. Doel is niet dat je een minimale remweg hebt maar dat de remweg zo kort mogelijk is.
Zou wat zijn.
Kulargument als alle automerken beter zijn geworden met remmen in de afgelopen 90 jaar.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:09 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Niet iedereen rijdt in een moderne auto.
Of heel grote remmenquote:Op vrijdag 20 december 2024 18:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Remweg zo kort mogelijk? Dan moet je 5 gaan rijden.
En weet het verschil niet tussen jou en jouw.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Maar helaas, jij bent gevaccineerd
Voor jou, misschien. Niet voor mij.quote:Op vrijdag 20 december 2024 16:40 schreef Haushofer het volgende:
Als je weet dat arbeid gelijk is aan kracht maal afstand en deze arbeid zich vertaalt in het aantal liters benzine dat je verbruikt om die afstand af te leggen, dan is dat lekker belangrijk ja.
En wat dan nog?quote:Op vrijdag 20 december 2024 16:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Voor het brandstofverbruik lijkt het me inderdaad behoorlijk belangrijk dat de luchtweerstand van 100 naar 130 km/h met 69% toeneemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |