80 lichtjaar is niet bepaald heel ver op kosmische schaal, en na een paar lichtjaar vervalt het signaal grotendeels in ruis.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
Vergeet niet dat de aardse 1e tv uitzending 80 jaar geleden uitgezonden door Duitsland met Hitler. Ofwel de signaal is al 80 lichtjaar ver gereisd.
Het zou goed mogelijk dat eerste 40 jaar geleden ander beschaving van 40 lichtjaar verderop een beelden ontving en daarna hunne terugsturen naar aarde.
Voor mij is belangrijk dat elders een leven mogelijk is, hierdoor kan mensheid straks ander koers varen. Weg met oorlogen en ander belangen.
Lijkt me juist omgekeerd enger op een of andere manier. Een eindeloos groot heelal. Misschien zelfs wel letterlijk zonder einde/rand.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Leven als in bacteriën enz wel.
Intelligent leven? Beter dan ons?
helemaal niet
(Zal hoogstwaarschijnlijk zijn omdat ik er bang voor ben en liever denk dat er niets is)
Ook dat.quote:
De welbekende quote van Arthur C. Clarke: 'Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.'quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me juist omgekeerd enger op een of andere manier. Een eindeloos groot heelal. Misschien zelfs wel letterlijk zonder einde/rand.
En dan wij als enige intelligent leven? Voelt juist een beetje triest/eenzaam.
Er zijn pak em beet 50 sterren in een straal van 40 lichtjaar.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
Vergeet niet dat de aardse 1e tv uitzending 80 jaar geleden uitgezonden door Duitsland met Hitler. Ofwel de signaal is al 80 lichtjaar ver gereisd.
Het zou goed mogelijk dat eerste 40 jaar geleden ander beschaving van 40 lichtjaar verderop een beelden ontving en daarna hunne terugsturen naar aarde.
Voor mij is belangrijk dat elders een leven mogelijk is, hierdoor kan mensheid straks ander koers varen. Weg met oorlogen en ander belangen.
We zitten pas op 0.000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000138% van de potentiele leeftijd van ons universum dus ik denk dat je kan zeggen dat we er wellicht juist heel vroeg bij zijn.quote:
In geval 1 zijn we wel heersers van het universum.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De welbekende quote van Arthur C. Clarke: 'Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.'
Chef lege dozen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In geval 1 zijn we wel heersers van het universum.
Wel een grote doosquote:
Maar ook wat veiligerquote:Op maandag 21 oktober 2024 18:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt me juist omgekeerd enger op een of andere manier. Een eindeloos groot heelal. Misschien zelfs wel letterlijk zonder einde/rand.
Er is zeker leven in elders, maar je kan beter afvragen of er ook intelligent te vinden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bewijs voor deze claim?quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:30 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Er is zeker leven in elders,
Ja, op aarde zelf.quote:
sample size 1 telt niet als bewijsquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ja, op aarde zelf.
Wij zijn zelf de levende bewijs hiervan.
Men heeft ook een wiskundige erop geprobeerd. Statistische gezien is de kans groot dat elders wel leven te vinden. Hoeft geen intelligentie zijn. " Vergelijking van Drake"quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
sample size 1 telt niet als bewijs
De drake equation is geen wiskundig bewijs voor het bestaan van buitenaards leven. Het is een set factoren waarvan wordt vermoed dat die effect hebben op de kansen. We hebben nu een steeds beter idee over enkele van de genoemde factoren uit de kansenvermenigvuldigingen (zoals het hoeveelheid planeten). Maar we hebben geen enkel idee over de "F-factoren". Hoe groot de kans is dat leven ook echt zich ontwikkelt op een planeet.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Men heeft ook een wiskundige erop geprobeerd. Statistische gezien is de kans groot dat elders wel leven te vinden. Hoeft geen intelligentie zijn. " Vergelijking van Drake"
Kortom we zijn ook uit niets ontstaan. Waarom zouden elders ook niet kunnen gebeuren?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 09:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De drake equation is geen wiskundig bewijs voor het bestaan van buitenaards leven. Het is een set factoren waarvan wordt vermoed dat die effect hebben op de kansen. We hebben nu een steeds beter idee over enkele van de genoemde factoren uit de kansenvermenigvuldigingen (zoals het hoeveelheid planeten). Maar we hebben geen enkel idee over de "F-factoren". Hoe groot de kans is dat leven ook echt zich ontwikkelt op een planeet.
Totdat we data hebben over de range van die factoren kunnen we nagenoeg niks zeggen over de uiteindelijke uitkomst.
Immers: 1 miljard vermenigvuldigen met 0,00000000000000000000000000001 veroorzaakt weer een lage kans op ander leven.
Hoezo zouden ze ons gevonden hebben?quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:30 schreef Tekaschi het volgende:
Zag deze al een paar keer voorbij komen en idd in De Telegraaf gelezen.
Neem het vooralsnog met een korreltje zout maar wat duim ik dat het waar is.eigenlijk ook wel logisch dat als ze een signaal zouden ontdekken dit eerst grondig onderzoeken, en wat zou het mooi zijn zou het kloppen. Ik hoop het nog mee te maken in mijn leven dat we intelligent buitenaards leven ontdekken, en dan ook nog zo dichtbij.
Maar als wij ze "gevonden" hebben dan hebben ze ook al door dat wij er zijn, en blijkbaar ons (nog) niet de moeite waard vonden om contact mee op te nemen.
Spannend komende maand.
Of een ander mineralen. O.a. goud bijvoorbeeldquote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:55 schreef raptorix het volgende:
Leuk en aardig, de hamvraag is natuurlijk: Hebbe ze olie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |