April 2030 komt die aan, toevallig vandaag vertrokken. Nog 4.5 jaar wachten.quote:Op maandag 14 oktober 2024 15:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
De grootste kans om buitenaards leven te vinden in ons zonnestelsel is op Europa en daar gaat binnenkort een ruimtemissie heen.
Even wat uitleg als toevoeging:quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:41 schreef Vincent_student het volgende:
Ik wil niet vervelend doen, maar de bewering die in de OP is al een tijdje weerlegd. Het is menselijke radio-interferentie.
Hoe zit het eigenlijk met auteursrechten als ze bijvoorbeeld buitenaardse films of tv-series opvangen?quote:Op maandag 14 oktober 2024 21:51 schreef Forumtijger het volgende:
Als ze nou ooit een tv- of radiosignaal zouden oppikken van buitenaardse afkomst, zouden ze het dan aandurven om die uitzending dan ook constant uit te zenden hier, zodat iedereen dan mee kan kijken? Denk het niet, maar het zou wel super interessant zijn lijkt me...
Het zou kunnen, het zou ook kunnen dat het niet zo is. We weten het niet.quote:Op maandag 14 oktober 2024 12:31 schreef Nober het volgende:
Waarom zou er geen andere planeet met leven kunnen zijn?
In leven op een andere planeet in het (bijna) onmetelijke universum, of dit artikel?quote:
Ze sturen maar een advocaat.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met auteursrechten als ze bijvoorbeeld buitenaardse films of tv-series opvangen?
Leven als in bacteriën enz wel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:03 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
In leven op een andere planeet in het (bijna) onmetelijke universum, of dit artikel?
Want wij zijn zo geweldig wilde je zeggen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Leven als in bacteriën enz wel.
Intelligent leven? Beter dan ons?
helemaal niet
(Zal hoogstwaarschijnlijk zijn omdat ik er bang voor ben en liever denk dat er niets is )
Ab-so-luut niet!quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want wij zijn zo geweldig wilde je zeggen?
Wanneer komt dat eigenlijk?quote:Op maandag 14 oktober 2024 15:48 schreef AgLarrr het volgende:
Is dit niet verkapte reclame voor seizoen twee van the three body problem? Zéker als de Chinezen betrokken zijn..
Ik heb de boeken gelezen. De eerste twee vond ik érg goed, maar het derde vond ik echt helemaal niks. Soms moet een schrijver weten wanneer hij moet stoppen.quote:
Ik had er nog nooit van gehoord maar het eerste seizoen vond ik wel tofquote:Op maandag 21 oktober 2024 12:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik heb de boeken gelezen. De eerste twee vond ik érg goed, maar het derde vond ik echt helemaal niks. Soms moet een schrijver weten wanneer hij moet stoppen.
Desalniettemin; benieuwd naar het nieuwe seizoen.
Als het op aarde kan, kan het ook ergens anders in dat oneindige gebied.quote:
Omdat we totaal geen idee hebben hoe waarschijnlijk of onwaarschijnlijk abiogenese is. Het zou nog best wel eens zo'n astronomisch kleine kans kunnen zijn dat het grote aantal planeten waar het zou kunnen gebeuren niks helpt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het op aarde kan, kan het ook ergens anders in dat oneindige gebied.
De vraag is alleen waar en hoe. Want op Aarde heeft het zich dus blijkbaar kunnen ontwikkelen, waarom dan niet ergens anders ook?
Klopt, de waarheid is dat we momenteel eigenlijk geen idee hebben omdat onze 'sample size' 1 is.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat we totaal geen idee hebben hoe waarschijnlijk of onwaarschijnlijk abiogenese is. Het zou nog best wel eens zo'n astronomisch kleine kans kunnen zijn dat het grote aantal planeten waar het zou kunnen gebeuren niks helpt.
Weten we dat ook weer...quote:
Ja de wetenschapper in mij denkt dit ook, maar de bangerik is gelukkig sterker en denkt: nog niet bewezen dus het is er nietquote:Op maandag 21 oktober 2024 15:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het op aarde kan, kan het ook ergens anders in dat oneindige gebied.
De vraag is alleen waar en hoe. Want op Aarde heeft het zich dus blijkbaar kunnen ontwikkelen, waarom dan niet ergens anders ook?
Ik vind het te beperkt om te denken dat we de enige zijn hier.
De boeken zijn nog een stuk uitgebreider dan de show. Vond ze wel vet. Het verhaal zelf begon wel erg ingewikkeld (en een beetje saai) te worden maar zijn sci-fi concepten waren wel erg vet om over na te denken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik had er nog nooit van gehoord maar het eerste seizoen vond ik wel tof
Geen idee meer waar het over ging maar ok
En oudquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien wel goed om te weten dat alleen de Melkweg al belachelijk groot is.
En er zijn in totaal zo'n 2 biljoen sterrenstelsels naar schatting, dus er zal vast wel ergens iets zijn. Maar waarschijnlijk zover weg dat we elkaar toch nooit zullen ontmoeten, tenzij iets zoals warp speed, wormholes of teleportatie daadwerkelijk zou bestaan of worden uitgevonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |