abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215260407
quote:
NASA filmmaker claims evidence of alien life could be revealed within the next month

A NASA filmmaker has claimed that telescopes on Earth have discovered evidence of intelligent alien life, and the announcement may come within the next month.

Science filmmaker Simon Holland, who has worked on projects with the BBC, Nat Geo, and NASA, told The Mirror last week that two groups of astronomers are vying to publish the first confirmed evidence of a possible extraterrestrial civilization.

“We have found a non-human extraterrestrial intelligence in our galaxy, and people don’t know about it,” Holland said.

The filmmaker claims a contact within Mark Zuckerbeg’s Breakthrough Listen — a privately funded scientific research program aimed at finding evidence of civilizations beyond Earth — shared the information with him.

“They found the evidence of a non-human technological signature a few years ago, using the Parkes telescope in Australia,” he told the outlet.

Holland claims that the Oxford-based project astronomers have identified clear evidence of transmissions from another world and could announce the discovery within the next month.

The groundbreaking claims require significant evidence, and astronomers are now racing to gather more supporting facts to reveal this discovery.

However, Holland shared that the Chinese may try to beat them to it.

“This is breaking news, as of yesterday, but the Chinese might be pipping them to the post, with their, FAST [Five-hundred-meter Aperture Spherical Telescope] program. It’s the largest telescope in the world since Arecibo,” Holland told The Mirror.

The Chinese are allegedly aware of the coordinates of the target object, known as BLC-1 (Breakthrough Listen candidate 1), and are competing with the Oxford-based project to be the first to publish the announcement.

Holland shared that BLC-1 is regarded as the most promising because it appears to come from a “single-point source.”

The radio wave signal was initially detected in April 2019 from the Australia-based Parkes Telescope at a frequency of 982 MHz.

The signal appeared from a region around Proxima Centauri, a star nearly 4.2 light-years from Earth.

Breakthrough Listen had purchased “$100 million” of telescope time and began re-examining five potential candidates, one of which was BLC-1, Holland claimed a YouTube video in which he further explained the signal.

The reason for locking in on the signal is that it appeared to be coming from one specific point and was a “narrow band.”

“Rather than a big buzz of hydrogen and other things that make sounds in the radio telescope spectrum, this was a small electromagnetic frequency,” the filmmaker said, adding it was similar to “the kind of frequencies that we would use here on Earth for radio broadcasts.”

Holland shared the most “significant clue” that the single appeared to be coming from a “planet orbiting a distant star” and had a “Doppler shift.”

Doppler shift is the change in the frequency of a wave in relation to an observer who is moving relative to the source of the wave.

As the Parkes Telescope was tracking single and adjusting for Earth rotation to keep the single point source in its focus, the signal either increased or decreased.

Holland shared that the planet it’s coming from appears to be rotating, which he believes “wouldn’t come from a piece of human interference.”

“The problem is the aliens weren’t saying hi we’re here the aliens were just buzzing, if that’s what they’re doing, with their normal life,” Holland believes.

Holland said he has contacted the principal investigator, Dr. Andrew Simeon from Berkeley, who runs the Breakthrough Listen Science Program, and asked him if BLC-1 is a “technological signature.”

“He said, ‘We’re still very much looking at it when and if we get enough data to confirm what this single point source on a planet rotating in the narrow band electromagnetic frequency really is, we’ll publish,’” Simeon allegedly told him.

However, Holland stresses that whatever the source of BLC-1’s signals, it’s unlike any known natural phenomenon.

The Oxford team confirmed they are analyzing the signal but did not reveal the likely source, according to the DailyMail.

Though scientists seem to be using extreme caution before announcing any discovery, Holland feels that Breakthrough Listen in Oxford or from the Chinese could share the findings once they confirm the data.
Telegraaf had er een artikel over maar is alleen voor abonnees leesbaar:
https://www.telegraaf.nl/(...)e-mannetjes-aantonen

Artikel van Nature uit 2019 omtrent BLC-1
https://www.nature.com/articles/s41550-021-01508-8

Artikel van National Geo uit 2023 over Proxima
https://www.nationalgeogr(...)294/proxima-centauri

Nu zijn de bronnen niet 100% betrouwbaar, immers tabloids, en zijn daar dus enige mixed feelings bij maar ben toch stiekem wel weer benieuwd of hier daadwerkelijk iets over gezegd zal worden of waar dit eindigt.
Ik heb zo'n idee dat het "signaal toch weer niet is wat ze gedacht hadden" :{ Of dat het enige reclame/stunt zal zijn voor een nieuwe documentaire van een filmmaker of National Geo...

Maar toch hoop ik het ooit nog mee te maken dat het wel ontdekt wordt... :)
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:24:03 #2
434029 KillemWieft
Infaam en abject
pi_215260441
Hard gelachen.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:27:22 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215260466
Bewijzen genoeg als je ancient aliens op history channel kijkt _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:28:08 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215260477
quote:
“The problem is the aliens weren’t saying hi we’re here the aliens were just buzzing, if that’s what they’re doing, with their normal life,” Holland believes.
Dit klinkt totaal niet als een losgeslagen persoon die een appeltje te schillen heeft met het wetenschappelijke establishment.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_215260501
Zag deze al een paar keer voorbij komen en idd in De Telegraaf gelezen.

Neem het vooralsnog met een korreltje zout maar wat duim ik dat het waar is. :P eigenlijk ook wel logisch dat als ze een signaal zouden ontdekken dit eerst grondig onderzoeken, en wat zou het mooi zijn zou het kloppen. Ik hoop het nog mee te maken in mijn leven dat we intelligent buitenaards leven ontdekken, en dan ook nog zo dichtbij.

Maar als wij ze "gevonden" hebben dan hebben ze ook al door dat wij er zijn, en blijkbaar ons (nog) niet de moeite waard vonden om contact mee op te nemen.

Spannend komende maand. :Y
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215260512
Waarom zou er geen andere planeet met leven kunnen zijn?
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:35:19 #7
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2024/2025
pi_215260558
Het zal wel weer zo'n verhaal worden waar je niets meer van terug hoort.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:36:22 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215260574
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:31 schreef Nober het volgende:
Dat is niet de discussie.

Punt is dat je pas kan claimen dat er ander leven is als je voldoende bewijs hebt. Gezien heel veel soorten signalen die wij eerst zagen als bewijs voor leven ook natuurlijkerwijs (agentschapsloos) kunnen voorkomen dienen we voorzichtig te zijn met de claim on onszelf niet vroeg rijk te rekenen.

Dus wetenschappers passen een bepaald type scepsis toe op dit onderwerp en wachten op hogere p-waardes mbt de claims.

Ook helpt het niet dat allerhande... koekoek groeperingen dit soort claims als aandachttrekker voor hun politieke of MDMA-cult agenda willen gebruiken.

Dus... daarom laten we gekkies links liggen en wachten we op een collectieve conclusie uit de WETENSCHAPPELIJKE wereld..
pi_215260603
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:31 schreef Nober het volgende:
Het heelal is zo groot er zel heus wel ergens ander leven zijn, in de diepste krochten van de oceaan waar geen licht komt en het onmogelijk te leven is door de druk vinden ze nog "leven". Maar of we intelligent leven in onze achtertuin vinden die kans acht ik wel kleiner.

Maar ik geloof er wel in, wij mensen weten nog niets van het heelal en beginnen net pas een beetje te snuffelen, elk jaar lees je wel een artikel over iets wat niet kon kloppen of alle wetten tart, als het om het heelal aangaat zijn wij holbewoners die net het vuur hebben "uitgevonden".
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:40:44 #10
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_215260619
Alleen al het aantonen van het bestaan van levensvormen als bacteriën zou al geweldig zijn.
Non possumus non loqui
pi_215260625
Ik wil niet vervelend doen, maar de bewering die in de OP is al een tijdje weerlegd. Het is menselijke radio-interferentie.
  maandag 14 oktober 2024 @ 15:03:33 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215261912
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:38 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Het heelal is zo groot er zel heus wel ergens ander leven zijn, in de diepste krochten van de oceaan waar geen licht komt en het onmogelijk te leven is door de druk vinden ze nog "leven". Maar of we intelligent leven in onze achtertuin vinden die kans acht ik wel kleiner.

Maar ik geloof er wel in, wij mensen weten nog niets van het heelal en beginnen net pas een beetje te snuffelen, elk jaar lees je wel een artikel over iets wat niet kon kloppen of alle wetten tart, als het om het heelal aangaat zijn wij holbewoners die net het vuur hebben "uitgevonden".
pi_215262127
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:40 schreef Knip het volgende:
Alleen al het aantonen van het bestaan van levensvormen als bacteriën zou al geweldig zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:38 schreef Tekaschi het volgende:

De grootste kans om buitenaards leven te vinden in ons zonnestelsel is op Europa en daar gaat binnenkort een ruimtemissie heen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215262195
nieuwe vleesjes :9
  maandag 14 oktober 2024 @ 15:35:48 #15
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_215262223
quote:
15s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Telegraaf had er een artikel over maar is alleen voor abonnees leesbaar:
https://www.telegraaf.nl/(...)e-mannetjes-aantonen

Artikel van Nature uit 2019 omtrent BLC-1
https://www.nature.com/articles/s41550-021-01508-8

Artikel van National Geo uit 2023 over Proxima
https://www.nationalgeogr(...)294/proxima-centauri

Nu zijn de bronnen niet 100% betrouwbaar, immers tabloids, en zijn daar dus enige mixed feelings bij maar ben toch stiekem wel weer benieuwd of hier daadwerkelijk iets over gezegd zal worden of waar dit eindigt.
Ik heb zo'n idee dat het "signaal toch weer niet is wat ze gedacht hadden" :{ Of dat het enige reclame/stunt zal zijn voor een nieuwe documentaire van een filmmaker of National Geo...

Maar toch hoop ik het ooit nog mee te maken dat het wel ontdekt wordt... :)
De vraag is natuurlijk wel wat dit zou doen met de publieke orde, als dergelijk nieuws openbaar zou worden.

Hangt ook af van de mate van "intelligentie" denk ik.

Vinden we een stuk langzaam schuivend mos op een paddestoel op planeet X of staan we in de loop van de Jetsons te kijken straks? Bij dat eerste zal de reactie wereldwijd vooral verwondering zijn, bij die tweede...?
  maandag 14 oktober 2024 @ 15:44:30 #16
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215262320
quote:
16s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:27 schreef Starhopper het volgende:
Bewijzen genoeg als je ancient aliens op history channel kijkt _O-
lol
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 14 oktober 2024 @ 15:48:20 #17
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215262357
Is dit niet verkapte reclame voor seizoen twee van the three body problem? Zéker als de Chinezen betrokken zijn..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 14 oktober 2024 @ 15:57:49 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215262429
I want to believe.

Nee, echt, heel erg zelfs.

Maar als ik dan weer lees dat het een filmmaker is, die dan weer van iemand anders gehoord heeft.... tsja. Allemaal weer een beetje obscuur ofzo.

Of ik ben gewoon bang dat het weer de zoveelste onzin claim is.

Ik gok ook dat het onderzoek een anti-climax gaat zijn. Iets in de zin van 'X percentage kans dat het mogelijk wordt veroorzaakt door een niet natuurlijk fenomeen maar verder onderzoek is nodig'.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215262481
quote:
2s.gif Op maandag 14 oktober 2024 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
I want to believe.

Nee, echt, heel erg zelfs.

Maar als ik dan weer lees dat het een filmmaker is, die dan weer van iemand anders gehoord heeft.... tsja. Allemaal weer een beetje obscuur ofzo.

Of ik ben gewoon bang dat het weer de zoveelste onzin claim is.

Ik gok ook dat het onderzoek een anti-climax gaat zijn. Iets in de zin van 'X percentage kans dat het mogelijk wordt veroorzaakt door een niet natuurlijk fenomeen maar verder onderzoek is nodig'.
Net als al die tientalle ontdekkingen die kanker kunnen genezen de laatste jaren.
  maandag 14 oktober 2024 @ 16:05:54 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215262484
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:04 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Net als al die tientalle ontdekkingen die kanker kunnen genezen de laatste jaren.
Ja maar ook het hele gedoe rondom UFO's vorig jaar.

Heb even gekeken wie die filmmaker nou is, en het verhaal valt alweer een beetje uit elkaar hier. Want die kerel heeft nooit een film gemaakt zover ik kan zien, hij had de rol van editor bij sommige hele kleine producties.
pi_215262511
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 16:19:23 #22
441859 crew  Lenny77
pi_215262546
Nee.. ik geloof er niet in
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 14 oktober 2024 @ 16:58:13 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215262776
quote:
Alleen maar de OP. Best sneu :D Beter daar verder gaan inderdaad.
  maandag 14 oktober 2024 @ 17:00:53 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215262802
Holy shit er vlogen net aliens over mijn huis
  maandag 14 oktober 2024 @ 17:03:47 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215262819
Zou kunnen.
Het universum is zo groot.

Maar als er aliens zijn dan zitten ze waarschijnlijk ergens op een planeet geketend, net als wij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')