Het is precies wat de VS doet overal ter wereld: zich in conflicten overal ter wereld mengen onder de banner van allerlei excusen zoals het verdedigen van bondgenoten, democratie, vrede, vrijheid van doorvaart en noem maar op. Ik zie weinig mensen in dit forum daar een probleem mee hebben: het is pas als de schoen aan de andere kant valt dat men dan begint te kraaien.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Geruchten van zeker 10.000 Noord-Koreaanse soldaten nu in Rusland, plus dat ze ammo geven.
Oekraine is dus dan in feite in oorlog met Noord-Korea? Wat een bizarre situatie.
Tijd om die lange afstands raketten eens te gaan gebruiken voor fabrieken in NK.
Beargumenteer dat eens? Houthi's bombarderen en Osama Bin Laden omleggen is hetzelfde als een dictatuur die slaafsoldaten stuurt om een andere dictatuur in het zadel te houden?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:42 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het is precies wat de VS doet overal ter wereld: zich in conflicten overal ter wereld mengen aan de andere kant van de wereld onder de banner van allerlei excusen zoals het verdedigen van bondgenoten, democratie, vrede, vrijheid van doorvaart en noem maar op.
Het gaat niet om dictatuur. In 1850 en 1900 waren bijna alle Europese landen een dictatuur en toen hadden ze ook volop excusen om landen binnen te vallen en daar misdaden op grote schaal uit te voeren of anderszins gewelddadig gedrag in verre oorden met de liefde der mantel te bedekken. Het ging toen om de beschavingsmissie: de barbaarse culturen beschaving bijbrengen. We vinden als mensapen 100 excusen om een bepaald systeem als goed neer te zetten en de andere kant als barbaars. Even oud als de mensheid. De liberale ideologie is een excuses om bepaald gedrag te legitimiseren alsof landen met een andere politieke systeem geen recht van bestaan hebben maar wel het recht hebben om aan stukken te worden gereten op basis van aloude religieuze redenen want ze hebben een andere religie, politieke, economische systeem of luisteren niet naar 'onze' dictaten. Het gaat hier om macht op het internationale toneel en daarmee overleving als natiestaat. De uitzondering is VS want die zitten goed en veilig bij en voor hun is het dus niet heel belangrijk in de grand scheme of things.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:44 schreef havanagila het volgende:
[..]
Beargumenteer dat eens? Houthi's bombarderen en Osama Bin Laden omleggen is hetzelfde als een dictatuur die slaafsoldaten stuurt om een andere dictatuur in het zadel te houden?
Ik krijg altijd zin om met niet bestaande eenheden in command and conquer te schuiven. Soort van angriff Steiner crossover.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:32 schreef halfway het volgende:
De VS kan iedere m2 realtime in kaart brengen, alleen delen ze die info niet met de "experts" hier![]()
Ik blijf mij verbazen over de fantasie hier.
Dit is wel weer een creatieve ja maar de vs moet ik zeggenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:42 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het is precies wat de VS doet overal ter wereld: zich in conflicten overal ter wereld mengen onder de banner van allerlei excusen zoals het verdedigen van bondgenoten, democratie, vrede, vrijheid van doorvaart en noem maar op. Ik zie weinig mensen in dit forum daar een probleem mee hebben: het is pas als de schoen aan de andere kant valt dat men dan begint te kraaien.
Dat wil je toch ook geen soep noemen manquote:Op donderdag 17 oktober 2024 21:01 schreef sp3c het volgende:
ik krijg altijd zin om kadi op de wagen te schilderen en soep naar mensen te gooien
maja geen rijbewijs
toch duik ik nog steeds weg als ik een foodtruck tegenkomquote:Op donderdag 17 oktober 2024 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat wil je toch ook geen soep noemen man
Volkswagen kadi is wel wat voor jou denk ikquote:Op donderdag 17 oktober 2024 21:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch duik ik nog steeds weg als ik een foodtruck tegenkom
je weet maar nooit
Zonder gekheid, zonder realtime info is het maar gissen wat de bewegingen van wie dan ook zijn, laat staan wat ze van plan zijn.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik krijg altijd zin om met niet bestaande eenheden in command and conquer te schuiven. Soort van angriff Steiner crossover.
Daarna ook niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 21:28 schreef halfway het volgende:
[..]
Zonder gekheid, zonder realtime info is het maar gissen wat de bewegingen van wie dan ook zijn, laat staan wat ze van plan zijn.
Ik denkdat we van Biden tot de verkiezingen niet veel hoeven te verwachten
Ze werken nog aan skyshield maar duurt nog even voordat het operationeel is.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:32 schreef halfway het volgende:
De VS kan iedere m2 realtime in kaart brengen, alleen delen ze die info niet met de "experts" hier![]()
Ik blijf mij verbazen over de fantasie hier.
Dat hebben we 74 tot 71 jaar geleden al gedaan. Dat werd een traumatische ervaring voor de overlevenden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 09:46 schreef Opnaarutrecht het volgende:
https://www.twz.com/news-(...)ys-ukraines-spy-boss .
Als dit waar is, wordt het tijd voor boots on the ground.
We kunnen niet als bange konijntjes blijven wegkijken terwijl heel de autocratische wereld Europa binnenmarcheert.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 09:46 schreef Opnaarutrecht het volgende:
https://www.twz.com/news-(...)ys-ukraines-spy-boss .
Als dit waar is, wordt het tijd voor boots on the ground.
Dit dus. We hebben al Russen, Chinezen, IS en Hamas en Hezbollah aanhangers over de vloer in Europa, daar hoeven niet ook nog Noord-Koreanen bij te komen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
We kunnen niet als bange konijntjes blijven wegkijken terwijl heel de autocratische wereld Europa binnenmarcheert.
ieder land heeft nucleare wapens, zo bijzonder is dat niet, ook Nederland, geloof mequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Veel mensen hier die net als mannetje Brekelmans heel graag een derde wereldoorlog willen.
![]()
Rusland heeft nucleaire wapens, het is geen Libië waar je illegaal binnen kunt vallen en de leider kan laten onthoofden op barbaarse wijze en een failed state kan creëren.
Niet iedereen wil die autocraten maar hun gang laten gaan zoals jij. Sommigen koesteren de democratie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Veel mensen hier die net als mannetje Brekelmans heel graag een derde wereldoorlog willen.
![]()
Rusland heeft nucleaire wapens, het is geen Libië waar je illegaal binnen kunt vallen en de leider kan laten onthoofden op barbaarse wijze en een failed state kan creëren.
Rutte is ook lekker op dreef om perse een derde wereldoorlog te starten. Volgens mij hadden we in 2015 tegen toetreding van Oekraine gestemd middels referendum.
Harry van Bommel was onlangs heel sterk in Forum inside en Blckbx. Van Bommel is van de SP, dus niet extreem-rechts. SP is links. Helaas is de SP ook gewoon braaf een WEF-kartel-partij geworden. Niets revolutionairs meer daar. Hoog ANWB-autokampioen muf-suf-duf gehalte.![]()
Was ooit een echt daadkrachtige partij die opkwam voor de arbeider.
Nu wil iedereen totale verwoesting middels een nucleaire oorlog. Iedereen, behalve Forum voor Democratie.
Het is volstrekt onaanvaardbaar dat een schurkenstaat als Noord-Korea troepen op Europees grondgebied inzet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 10:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat hebben we 74 tot 71 jaar geleden al gedaan. Dat werd een traumatische ervaring voor de overlevenden.
Ah ja, het WEFquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
![]()
Rutte is ook lekker op dreef om perse een derde wereldoorlog te starten. Volgens mij hadden we in 2015 tegen toetreding van Oekraine gestemd middels referendum.
Harry van Bommel was onlangs heel sterk in Forum inside en Blckbx. Van Bommel is van de SP, dus niet extreem-rechts. SP is links. Helaas is de SP ook gewoon braaf een WEF-kartel-partij geworden. Niets revolutionairs meer daar. Hoog ANWB-autokampioen muf-suf-duf gehalte.![]()
Was ooit een echt daadkrachtige partij die opkwam voor de arbeider.
Nu wil iedereen totale verwoesting middels een nucleaire oorlog. Iedereen, behalve Forum voor Democratie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |