abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:14:29 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215252215
4 weken afrika, zelf slaapmat, handdoeken en slaapzak mee in een niet al te grote reistas, de nachtmerrie van @MadMaster _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_215252241
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:14 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik vrees het ook.
Als ik alles in elkaar moet proppen met allerlei restricties, pas dan krijg ik inpak stress.
Tijdens onze bijna 4 weken durende trip naar Japan mochten we 1 reistas per persoon, geen koffer, meenemen. :X

Vrienden gingen 2 weken in Afrika op safari met alleen handbagage.
Alleen al van het idee dat zij dat doen, krijg ik het Spaans benauwd…
Oh ik vind het wel een uitdaging altijd. Ik heb twee handbagagekoffers: eentje voor "carry-on level 1: overhead bin" en eentje voor "carry-on level 2: underseater". Met die laatste ben ik ook al eens een week naar Tenerife geweest.

Je kunt in een beetje hotel wel je was laten doen dus meer dan 4-5 setjes heb je niet nodig.
Oud spul meenemen wat je nog 1 keer draagt en daar weggooit (maakt ruimte voor souvenirtjes)
En als je er op de terugweg niet uit komt kun je altijd nog wat low-value spul in een postpakket naar huis sturen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215252283
Bij 'alleen hadbagage' mag je naast een koffertje ook nog een (hand/rug)tas meenemen, daar kan prima ene boel elektronica in.

Ik had best ruimbagage bij willen boeken, bij zo'n vakantie ook debiel om op te beknibbelen, maar er zit een cityhopper in het traject dus dat kan niet. En eerlijk gezegd wil ik de handen ook niet te volhouden want we hebben ook al een buggy en twee kinderen waarvan een stuurloos en de ander verstrooid :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:27:29 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215252299
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
4 weken afrika, zelf slaapmat, handdoeken en slaapzak mee in een niet al te grote reistas, de nachtmerrie van @:madmaster _O-
Naar Curaçao en Aruba mogen we met z'n tweeën 80 kilo meenemen. Dat is wel erg veel, maar dat gaat meestal ook wel mee, incl. verse kleding voor elke dag, duikspullen, cadeautjes voor vrienden en verder aangevuld met allerlei spullen voor de hondenopvang.
Op de terugweg is er 1 reistas leeg en die stop ik dan wel in een koffer…
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:28:56 #6
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_215252325
Sowieso met kleine kinderen is kleding lastig. Met wat pech brand je zo door drie sets kleding heen, als de luier scheef zit, spuitpoep of het eten uitgekotst wordt.

Vroeger kon je op zo’n park nog wel wassen. Nu niet meer, alleen als service. Zoveel euro per 5 kg en dan krijg je het later terug.

Blij als deze fase weer voorbij is :+
pi_215252364
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
Bij 'alleen hadbagage' mag je naast een koffertje ook nog een (hand/rug)tas meenemen, daar kan prima ene boel elektronica in.
Er zijn pauperlines waar je zelfs voor een overhead bin koffer bij moet betalen, waar je dus alleen maar een underseater mee mag. Plus wat er in je jaszakken kan natuurlijk.
quote:
Ik had best ruimbagage bij willen boeken, bij zo'n vakantie ook debiel om op te beknibbelen, maar er zit een cityhopper in het traject dus dat kan niet. En eerlijk gezegd wil ik de handen ook niet te volhouden want we hebben ook al een buggy en twee kinderen waarvan een stuurloos en de ander verstrooid :+
Ja met kinderen is het een heel ander verhaal natuurlijk -O- Dan zou ik gewoon niet met het vliegtuig op vakantie kunnen :D
Maar verder vind ik ruimbagage gewoon kut. Kan altijd kwijt raken, zeker als je een overstap in je vlucht hebt. Plus het kost gewoon heel veel extra tijd, aan beide kanten van de vlucht. Oh ja en geld, al is dat nog het minste probleem.
pi_215252387
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:28 schreef Anthraxx het volgende:
Sowieso met kleine kinderen is kleding lastig. Met wat pech brand je zo door drie sets kleding heen, als de luier scheef zit, spuitpoep of het eten uitgekotst wordt.

Vroeger kon je op zo’n park nog wel wassen. Nu niet meer, alleen als service. Zoveel euro per 5 kg en dan krijg je het later terug.

Blij als deze fase weer voorbij is :+
Ik kies vakanties doorgaans uit op de beschikbaarheid van een wasmachine :+ Wij konden vorige zomer nog wel wassen bij CP Sauerland trouwens. Ik ga nu maar handwassen denk ik, het voordeel is dat die kleine kleren daar heel geschikt voor zijn.
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:35:36 #9
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215252416
quote:
Dat klopt, maar met 2 stuks handbagage op Schiphol leuren vind ik ook niks… :@

quote:
Wat mag je wel meenemen in een cityhopper?
Toch wel 1 koffer per volwassene of…?

En bij aankomst alles vanaf de bagageband op een bagagekarretje, zodat in ieder geval 1 mama haar handen vrij heeft voor de kinderen.
pi_215252427
quote:
3s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Er zijn pauperlines waar je zelfs voor een overhead bin koffer bij moet betalen, waar je dus alleen maar een underseater mee mag. Plus wat er in je jaszakken kan natuurlijk.
[..]
Ja met kinderen is het een heel ander verhaal natuurlijk -O- Dan zou ik gewoon niet met het vliegtuig op vakantie kunnen :D
Maar verder vind ik ruimbagage gewoon kut. Kan altijd kwijt raken, zeker als je een overstap in je vlucht hebt. Plus het kost gewoon heel veel extra tijd, aan beide kanten van de vlucht. Oh ja en geld, al is dat nog het minste probleem.
We vliegen dus wel bewust KLM dit keet, geen zin in gepauper. Eens wat betreft je ruimbagage, voor mezelf niet nodig, ik had het nu wel fijn gevonden om gewoon een voorraad (zwem)luiers mee te kunnen nemen bijvoorbeeld. Maar goed, in Spanje hebben ze ook winkels :P ik moet ook nog eens hardloopkleding mee want de dag na terugkomst doe ik dus mee aan een wedstrijdje. Goed gepland :P
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 11:37:35 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215252445
quote:

Kun je niet makkelijker met de auto?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215252447
Er is afgelopen dinsdag weer een gezonde kleinzoon in Australië geboren. *G*
Hij is thuis geboren, alles goed met hem en moeders, het vlies nog om hem heen, dan schijnt een baby er heel 'schoon' uit te zien.
"Met de helm geboren" hij heeft een gaaaaave :+
Zodra we de naam weten gaat er weer een rompertje met naam die kant op O+
(het liefst gaan we zelf die kant op ;) )
pi_215252462
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:35 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat klopt, maar met 2 stuks handbagage op Schiphol leuren vind ik ook niks… :@
[..]
Wat mag je wel meenemen in een cityhopper?
Toch wel 1 koffer per volwassene of…?

En bij aankomst alles vanaf de bagageband op een bagagekarretje, zodat in ieder geval 1 mama haar handen vrij heeft voor de kinderen.
Ik ben een moeder, ik leur altijd en overal. Met uitgekauwde stukken brood, schatten, schone of vieze luiers, 22 autootjes. O+ Wij zijn vergroeid met rugzakken.

Cityhopper is 1 overhead luggage en 1 under seat per betalende passagier, de niet-betalende mag een under seat mee.
pi_215252478
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kun je niet makkelijker met de auto?
Dat lijkt me vrij vochtig :? :+
pi_215252482
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
Hij is thuis geboren, alles goed met hem en moeders, het vlies nog om hem heen, dan schijnt een baby er heel 'schoon' uit te zien.
Jeeeej gefeliciteerd *O*
pi_215252490
quote:
Fijn! O+ *O*
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:41:01 #17
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_215252507
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik kies vakanties doorgaans uit op de beschikbaarheid van een wasmachine :+ Wij konden vorige zomer nog wel wassen bij CP Sauerland trouwens. Ik ga nu maar handwassen denk ik, het voordeel is dat die kleine kleren daar heel geschikt voor zijn.
Dit park heeft ze wel. Huttenheugte niet, die verwezen naar de dure wasservice :+.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 11:42:03 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215252527
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat lijkt me vrij vochtig :? :+
Naar Mallorca allicht, maar genoeg leuks op een paar uur rijden toch
pi_215252529
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:38 schreef Clubsoda het volgende:

Ik ben een moeder, ik leur altijd en overal. Met uitgekauwde stukken brood, schatten, schone of vieze luiers, 22 autootjes. O+ Wij zijn vergroeid met rugzakken.

Herkenbaar, ook die autootjes :D
pi_215252564
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zeker. Maar we willen naar Mallorca. En juist nu is vliegen nog een stuk goedkoper. En koester geen illusies: een paar uur rijden is óók gedoe. Thuis blijven is óók gedoe. Ander gedoe weliswaar :+ Ik zie het ook prima in orde komen met die bagage hoor, ik vind het wel een leuke uitdaging.
pi_215252592
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
een paar uur rijden is óók gedoe. Thuis blijven is óók gedoe.
Tsja is ook wel weer zo denk ik. Nou ja als het dan toch niet uitmaakt kun je maar beter naar een mooie plek gaan *O*
pi_215252618
quote:
3s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Tsja is ook wel weer zo denk ik. Nou ja als het dan toch niet uitmaakt kun je maar beter naar een mooie plek gaan *O*
Dit :Y
pi_215252650
quote:
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
En wat gun ik jullie die reis
pi_215252658
Precies, word je ook om 6 5 uur wakker gemaakt maar met uitzicht op zee en je ontbijt wordt geserveerd en je hoeft niet te koken en op te ruimen O+

Ik vergat de wintertijd :')
pi_215252762
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Daar gaan gewoon boten heen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215252796
quote:
Van harte!

Jullie doen in zonen😎
pi_215252815
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:00 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/47758]LeeHarveyOswald[/url] het volgende:

[..]
Hoe is dat minder gedoe dan pak-restricties :D
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 12:05:10 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215252821
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ook dat, maar dan heb je niet veel herfstvakantie over (tenminste, neem aan dat het een weekje is). Derhalve dat ik zei op een paar uur rijden, drie uur vliegen, twee uur van/naar vliegveld en twee uur op vliegveld. In zeven uur rijden kun je ver komen.
pi_215252827
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ook dat, maar dan heb je niet veel herfstvakantie over (tenminste, neem aan dat het een weekje is)
De boot gaat vanaf Barcelona dus ik mag hopen dat die er niet al te lang over doet :D
pi_215252846
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hoe is dat minder gedoe dan pak-restricties :D
Ik bedoelde meer dat het geen natte boel wordt :D

Maar als je met de auto gaat en je hele auto de ferry op rijdt dan is het ook niet ingewikkelder lijkt mij?
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 12:09:05 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215252853
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De boot gaat vanaf Barcelona dus ik mag hopen dat die er niet al te lang over doet :D
Klopt, maar Barcelona is ook al een dag rijden (als je beide rijdt)
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 12:11:18 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215252861
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Maar als je met de auto gaat en je hele auto de ferry op rijdt dan is het ook niet ingewikkelder lijkt mij?
Gedoe van kinderen heb je sowieso lijkt me, of je nou in een vliegtuig zit of een auto. Dan bespaar je het gedoe met bagage en niet kwijtraken op een vliegveld.
pi_215252898
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat zijn dus vier volle dagen in de auto (misschien wel meer want 800 km/dag is al een uitdaging), een of twee geschikte hotels zoeken onderweg (niet eenvoudig), 12 plekken om te eten, talloze geschikte wc's/verschoonplekken en vier keer 10 uur een dreinende dreumes bezighouden. Om 5 dagen ergens te kunnen zijn. Ik ga wel vliegen :+
pi_215253035
Lijkt me over een paar jaar heel tof trouwens. In de zomervakantie, midden in de week vertrekken, leuke stops onderweg, beetje rondkijken om Barcelona, bootje naar de Balearen. Week of drie over doen. Maar niet in een week met dit gezelschap :P
pi_215253176
quote:
Denk dat je geluidsboxen - bijenkap - kunstschaatsen - plukschort wel thuis kunt laten op vakantie trouwens :D
  zondag 13 oktober 2024 @ 13:16:32 #36
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215253424
Handbagage vliegen is wel een uitdaging geworden sinds we dit jaar alleen nog underseat formaat mee mogen nemen. Vandaar ook de compressie packing cubes _O_

En geen nederlands eten meer meenemen voor mijn zusje. ;(
pi_215253460
quote:
Bij 'alleen handbagage' mag je naast een koffertje ook nog een (hand/rug)tas meenemen, daar kan prima ene boel elektronica in.
Niet altijd. Mrs V was laatst met Wizz air weg. Als geen handbagage geboekt mag echt alleen handbagage mee, een stuk met als langste maximale afmeting 40 cm. Onze koffertjes zijn dat natuurlijk te groot voor :'(
Elke extra tas, hoe klein ook: bijbetalen.

Of priority boeken voor ~60 en dan bovenstaande plus overhead koffertje van 50 ofzo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215253491
Even compressie cubes gegoogled. Ik heb zo’n roltas/koffer maar die kocht ik voor andersom, om op de terugweg ruimte voor meer mee te nemen 😂 (en die had 4 ingebouwde cubes)
pi_215253519
Ik heb die cubeslink van de Hema gegoogled maar dat lijkt me meer hassle dan gewoon strak rollen en inpakken. De nostalgie, 6 maanden uit je rugzak leven O+
Wat was inpakken pre kinderen een genot. Als ik nu alleen met Mrs V ga, moet mijn kussen mee omdat ik oud ben, dan begin je al met zo veel bagage dat je de rest van de koffer ook maar vol propt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215253594
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:20 schreef Vanyel het volgende:
Niet altijd. Mrs V was laatst met Wizz air weg.
Wizz air vuile hufters. Nooit meer met wizz air.
pi_215253603
quote:

[..]
Niet altijd. Mrs V was laatst met Wizz air weg. Als geen handbagage geboekt mag echt alleen handbagage mee, een stuk met als langste maximale afmeting 40 cm. Onze koffertjes zijn dat natuurlijk te groot voor :'(
Elke extra tas, hoe klein ook: bijbetalen.

Of priority boeken voor ~60 en dan bovenstaande plus overhead koffertje van 50 ofzo.
Met Vueling is alleen alles dat onder je stoel past handbagage, anders is het carry on. Niet ingeboekte carry on kost ¤75 extra.
pi_215253609
quote:
overhead koffertje van 50 ofzo.
Ja of nog wel meer. Maar ja dat kostte dat ding in aanschaf nog niet eens dus dat doe ik dan niet :) Dan los ik het wel op een andere manier op ^O^
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 13:40:57 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215253652
quote:
85s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wizz air vuile hufters. Nooit meer met wizz air.
Heeft een de voorkeur boven Cryanair. Airbus vind ik fijner zitten. En de 737max zit ik liefst helemaal niet in.
pi_215253676
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Heeft een de voorkeur boven Cryanair. Airbus vind ik fijner zitten. En de 737max zit ik liefst helemaal niet in.
Daar heb ik nog nooit mee gevlogen, Ryanair.

Trouwens 5 uur naar Tenerife in een EasyJet is ook niet geweldig. Beter gewoon een fatsoenlijke carrier zoals KLM of zo.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 13:58:08 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215253790
Geen idee, zo ver hoef ik per se niet weg, dichterbij ook nog zoveel moois :s)
Sowieso is vliegen vaak gezeik ivm met film die ze niet overal met de hand willen controleren. (Op Schiphol geen problemen mee overigens)
  zondag 13 oktober 2024 @ 14:01:06 #46
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215253822
goed, hier dus met KLM naar de andere kant van de plas. eerst een uurtje vliegen, daarna 12.5 uur vliegen.
Daar pak ik dus nu wel op in.
ik heb 1 checkin koffer, 1 handbagage trolley en 1 rugzak.
In de rugzak zittende dingendie ik tijdens de vlucht wil gebruiken,e-reader, 1000 kussentjes en sjaals , koptelefoon, opladers, etc.
in de trolley zit mijn cpap , medicijnen, laptop, vitaminen, cremes, lenzen en kleding voor de eerste 3 dagen. Nadat m'n vluch afgelopen zomer op amsterdam gecancelled werd en ik NIET mijn checkin bagage mocht krijgen zorg ik er nu wel echt voor dat ik eea bij me heb om te overleven..

dan in de koffer nog de rest, wat ook altijd veel te veel is :P we gaan naar een airoc land,dus buiten warm en vochtig en binnen koud. dus stiekem toch weer wat vestjes meenemen..
en op de een of andere manier vind ik het deze keer ingewikkeld, terwijl het heus niet de eerste keer is dat ik dit doe..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215253844
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 14:01 schreef Barreltje het volgende:
Nadat m'n vluch afgelopen zomer op amsterdam gecancelled werd en ik NIET mijn checkin bagage mocht krijgen zorg ik er nu wel echt voor dat ik eea bij me heb om te overleven..
Ja zoiets moet je altijd eerst een keer zelf meemaken schijnbaar -O-
  zondag 13 oktober 2024 @ 14:10:22 #48
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215253944
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja zoiets moet je altijd eerst een keer zelf meemaken schijnbaar -O-
uhuh.. ik was echt zo NOT amused. -O-
pi_215253986
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 14:10 schreef Barreltje het volgende:

[..]
uhuh.. ik was echt zo NOT amused. -O-
Kan me iets bij voorstellen ja.
Ik zou echt gaan flippen als ik daar niks voor voorbereid zou hebben :X
pi_215254146
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:31 schreef Clubsoda het volgende:
Lijkt me over een paar jaar heel tof trouwens. In de zomervakantie, midden in de week vertrekken, leuke stops onderweg, beetje rondkijken om Barcelona, bootje naar de Balearen. Week of drie over doen. Maar niet in een week met dit gezelschap :P
Mooi op tijd nog om motorrijbewijs te halen *)
  zondag 13 oktober 2024 @ 14:48:21 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215254384
Poezen logica wel.
Poes zit net buiten de (openstaande) achterdeur. Het begint te regenen.. opv dan gewoon 1 m te lopen en binnen te komen, loopt ze OM het huis heen en zit voor de dichte voordeur te wachten om naar binnen te mogen... o|O
pi_215254399
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
4 weken afrika, zelf slaapmat, handdoeken en slaapzak mee in een niet al te grote reistas, de nachtmerrie van @:madmaster _O-
Ga je op safari?
Werewolf
  zondag 13 oktober 2024 @ 14:59:50 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215254501
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Denk dat je geluidsboxen - bijenkap - kunstschaatsen - plukschort wel thuis kunt laten op vakantie trouwens :D
Dat denk ik ook.
De bluetooth speaker moet wel mee. Als ik 's ochtends wakker word, moet er wel muziek zijn…
  zondag 13 oktober 2024 @ 15:08:57 #54
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215254579
Toch nog even hoor:

quote:
8s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Cruesli met rozijnen welke MONGOOL verzint dat. Wat een Kutidee :(

Zo ver ingedroogd dat het als lijm aan je tanden en kiezen gaat zitten. Ja poets daar maar eens tegenop met je Oral B I/O Series 3 turbozestienklepper :N -O-

En zo onverteerbaar en hard en hoekig dat je de volgende ochtend legosteentjes zit te schijten.

Quaker STOP HIERMEE :(
Ga dan van die duffe Muesli eten, daar zitten ze niet in. In Cruesli horen krenten te zitten (of rozijnen, who cares), dat is LEKKER!

Verder binnenlands nieuws: eh, weinig :D Ik kon uitslapen vandaag, want zondag, dus om 07:00 wakker ipv 06:00 -O- Maar wel facturas gehaald, met mate en een bordspel met vrouwlief op de vroege ochtend. Nu even een beetje werk, vanmiddag komt de tuinmanjongen weer langs, er moet nogal wat gebeuren. En ik kan met huishoudelijke klusjes aan de slag: de deur van het hotel klemt nogal bij warm weer, dus die moet even uit de scharnieren en dan een ringetje extra ertussen. En de nieuwe wifi-router heb ik hier al 1,5 maand liggen en nog steeds niet geinstalleerd. Oh, en we moeten eens even goed naar onze maandelijkse uitgaven kijken, want die rezen nogal de pan uit :X Vanavond misschien naar de film, ik wil toch die The Substance zien in de bioscoop en niet thuis.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_215254608
Cruesli O+ Het staat hier helaas op de zwarte lijst van dingen die ik net iets te lekker vind. Samen met speculoos en speculaas.
Spoilers!
pi_215254738
Ik vind muesli lekkerder dan cruesli, en was muesli een beetje vergeten. Sinds cholesterol van miljoen miljard weer muesli gaan eten.
pi_215254786
Ik maak tegenwoordig mijn eigen ontbijtmix, elke week net een beetje anders. Enorm lekker,elke dag een traktatie. Maar cruesli is gewoon snoepgoed en dat heeft zo zijn eigen charme. Vooral in net iets te grote hoeveelheden :9~
Spoilers!
pi_215254831
3x pw (op avonden voor een werkdag) doe ik 2,5 schep havermout vlokken(gewoon de goedkoopste) in een schaaltje volle melk.
Hele nacht in de koelkast weken, smorgens 2 min in de magnetron.
Vers wisselend fruit erin :9
Ik vind dat er veel te veel suiker in die cruesli mixen zit, dus doe het liever zo.
pi_215254871
Ik doe bijna hetzelfde als @Blues fruit, muesli en dan geen melk maar yoghurt, in de avond voor een werkdag in de koelkast. Hoef ik het ‘s morgens alleen maar te roeren en op te eten.
En dan de meest simpele muesli. Zonder gedroogd fruit, rozijnen noten en kokos
pi_215254887
Ik vind de tasty basics muesli erg lekker. Lekker crunchy, maar weinig suiker, veel eiwit en veel vezels.

Tevens een volgtip: dokterelise_ op Instagram. Huisarts in opleiding (bíjna klaar) met ook een focus op leefstijlgeneeskunde. Heeft veel info, maar ook allerlei simpele lekkere recepten, ook voor ontbijt (incl granola).
pi_215255072
Ondertussen ben ik de trotse eigenaar van een pak speculaasbrokken :')
Spoilers!
pi_215255152
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ondertussen ben ik de trotse eigenaar van een pak speculaasbrokken :')
Dit jaar ook maar weer maken
pi_215255202
Over ruim drie weken vertrekt mijn boot naar Spanje. In mijn hoofd maak ik alvast wat lijstjes en ik probeer nog wat geschikte kleren bij elkaar te vinted'en en dan zal ik het weekend over twee weken wel gebruiken om een en ander te pakken want het weekend voor vertrek heb ik wat anders te doen.

Ik moet zorgen voor kleren, kampeerspullen, boeken. En omdat ik toch wel een ruime week in de woestijn zou willen kamperen moet ik ook nog een en ander aan kant&klaar-voer bedenken want ik heb geen zin ter plaatse er op uit te moeten. Ze bakken daar op de woestijncamping vers brood, dus er is niet veel nodig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 13 oktober 2024 @ 16:40:42 #64
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215255228
Yogurt met notenmix, beetje havermout en lekker veel krenten en een beetje honing, mijn standaard ontbijt, love it O+

Warme melk met havermout daarentegen... :r
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 13 oktober 2024 @ 16:49:08 #65
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215255268
goed,de status van het inpakken :
de achterdeur is tocht arm ( vrij kan ik het niet noemen)
dewas is gesorteerd en in gang
de gordijnen voor de deuren zijn gewassen en (weer) opgehangen
4 buiten lampen zijn vervangen

en het 7e seizoen van Love is blind is gebinched....

en er zit nog geen kledingstuk in de koffer :X
pi_215255280
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:49 schreef Barreltje het volgende:
goed,de status van het inpakken :
de achterdeur is tocht arm ( vrij kan ik het niet noemen)
dewas is gesorteerd en in gang
de gordijnen voor de deuren zijn gewassen en (weer) opgehangen
4 buiten lampen zijn vervangen

en er zit nog geen kledingstuk in de koffer :X
Wanneer vertrek je?
  zondag 13 oktober 2024 @ 16:51:49 #67
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215255286
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wanneer vertrek je?
ik word woensdag ochtend om 4:00 opgehaald
en vlieg om 6:00 ( het is 30 min rijden en de vliegveld is vrij klein :) )
pi_215255297
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Dan heb je toch nog tijd genoeg om te pakken? Alles wat ook gedaan moest worden is klaar, ook heel fijn
pi_215255310
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:35 schreef sigme het volgende:
Over ruim drie weken vertrekt mijn boot
Waarom hebben we het hier dan NU over? :+
  zondag 13 oktober 2024 @ 19:22:43 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215256235
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Bikini en een avondjurkje, dat kan prima in 5 minuten toch ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215257450
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Omdat het ontopic is :+?

Kreeg zojuist de details van de trip binnen; naam van het schip, tijdstip waarop we aan de kade verwacht worden etc. En voorpret is minstens de helft van de pret, dus ik heb zoveel mogelijk voorpret.

Dit is ons bootje:

quote:
FINNECO III (IMO: 9856854) is a Ro-Ro Cargo and is sailing under the flag of Finland. Her length overall (LOA) is 238 meters and her width is 34.6 meters.
Ik kan ook zien waar ze nu is, vaart langs Denemarken. Daar voeren wij vorig jaar dus ook (andere kant op), op een ander bootje:
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 13 oktober 2024 @ 22:32:58 #72
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215257652
Leuk vakantiebootje :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215257903
Docu van bevriende oud-buurvrouw, over de bizarre onterechte arrestatie van oa haar zoon.

pi_215258621
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik ben allang bezig met mijn paklijst… voor mijn vakantie in april 2025 :P
Vooral in de zin van handige dingetjes die ik tegen kom of me invallen en ik vanuit mijn hoofd in mijn telefoon zet.
Paklijst voor mijn midweek weg over twee weken is nog niet-bestaand. Maar hotel zorgt voor bed, eten en badjas en meer heb ik daar eigenlijk niet nodig :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215258698
Wij hebben al jaren een word-bestand met standaard dingen en passen die aan aan hoe de vakantie er uit ziet.
1x met Vueling dat was wel klein
Meestal Transavia
En ooit met Cathay pacific.

Hoorde van vriendin die voor het eerst KLM vloog dat dat een aangename verrassing was t.o.v de prijsvechters.
pi_215259310
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 07:45 schreef Blues het volgende:
Wij hebben al jaren een word-bestand met standaard dingen en passen die aan aan hoe de vakantie er uit ziet.
Meestal Transavia

Hoorde van vriendin die voor het eerst KLM vloog dat dat een aangename verrassing was t.o.v de prijsvechters.
Dat heb ik ook al jaren, 2 versies. Normale vakanties of wat “andere” vakanties.
  maandag 14 oktober 2024 @ 09:49:53 #77
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215259392
nuja , ik heb zo veel verschillende vakanties :o

nu dus naar de tropen, vriendin opzoeken. en dan gaan we ook 1 avond "op chique"ergens eten, en snorkelen en surfen en en en .. dus allerlei verschillende verschillende outfits enzo.
En dan dus de opsplitsing in de verschillende koffers etc.

verder ook wintersport, een totaal andere lijst. en een andere lijst is kamperen op ene festival. of naar istanbul in de winter of ... teveel verschillende vakantie opties :o
  maandag 14 oktober 2024 @ 09:52:17 #78
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215259412
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2024 09:49 schreef Barreltje het volgende:
nuja , ik heb zo veel verschillende vakanties :o

nu dus naar de tropen, vriendin opzoeken. en dan gaan we ook 1 avond "op chique"ergens eten, en snorkelen en surfen en en en .. dus allerlei verschillende verschillende outfits enzo.
En dan dus de opsplitsing in de verschillende koffers etc.

verder ook wintersport, een totaal andere lijst. en een andere lijst is kamperen op ene festival. of naar istanbul in de winter of ... teveel verschillende vakantie opties :o
Ik zei toch, bikini en een jurkje en je bent klaar dit keer ?
pi_215259843
Ik heb ook verschillende paklijsten hoor :Y ook omdat mijn gezinsleden over de jaren heen nogal wat andere dingen nodig hebben. Ik heb het nu in excel gegooid met verschillende tabbladen voor vakantie. En dan kan ik bij een nieuwe wintersport bijvoorbeeld die van vorig jaar als basis gebruiken en aanvullen/weglaten.
pi_215260035
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 07:45 schreef Blues het volgende:
Meestal Transavia

En Singapore Airlines en Emirates een wereld van verschil met KLM.

Mijn minst comfortabele vlucht was tussen Esfahan en Tehran, met een luchtvaartmaatschappij waarvan sowieso nog een gecrashed vliegtuig naast de landingsbaan lag. Ik heb daar op een crew klapstoel gezeten omdat ik op geen enkele manier tussen de stoelen paste :')
pi_215260133
Ben ik weer. Net naar Zutphen geweest met het idee bij Lunchroom Hollandia te gaan lunchen. Zowel op Google als op hun eigen site staat dat ze maandag van 9-18 uur open zijn.

Dus toen ik om kwart voor elf voor de deur stond waren ze dicht.

Kuttent :W
  maandag 14 oktober 2024 @ 11:56:48 #82
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215260260
Wellicht alleen in het hoogseizoen, of voor groepen ?
pi_215260312
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:56 schreef fietsie het volgende:
Wellicht alleen in het hoogseizoen, of voor groepen ?
Er staat wel dit

quote:
Op maandagen en in de winterperiode kunnen de tijden afwijken.
Maar ja rot lekker op, dat is toch niet iets waar je op kunt plannen :')

Effectief staat er "Kom op maandag maar niet want wie weet zijn we dicht".

[ Bericht 5% gewijzigd door Dr_Flash op 14-10-2024 12:12:10 ]
pi_215260411
quote:
13s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Er staat wel dit
[..]
Maar ja rot lekker op, dat is toch niet iets waar je op kunt plannen :')

Effectief staat er "Kom op maandag maar niet want wie weet zijn we dicht".
Wij paste met de bakkerij gewijzigde openingstijden altijd aan, zeker op maps super makkelijk ook, je kan een datum of periode toevoegen waarop de tijden afwijken van de norm, en daarna gaan ze weer terug.
  maandag 14 oktober 2024 @ 12:36:05 #85
63722 z80
I fink you freaky
pi_215260568
quote:
2s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
En Singapore Airlines en Emirates een wereld van verschil met KLM.

Mijn minst comfortabele vlucht was tussen Esfahan en Tehran, met een luchtvaartmaatschappij waarvan sowieso nog een gecrashed vliegtuig naast de landingsbaan lag. Ik heb daar op een crew klapstoel gezeten omdat ik op geen enkele manier tussen de stoelen paste :')
Bij KLeM weet je wat je krijgt. Nette service en net iets te kleine stoelen met weinig beenruimte.
Bij de grote Aziatische maatscharpijnen heb je meer beenruimte en vaak bredere stoelen. En bij de niet prijsvechters ook betere service. Waarbij Singapore Airlines aan boord de beste service bied en klant gericht is. De administratie mbt terug betalen van tickets die door hun werden ingetrokken is dan weer een ramp.

En als je echt klem wil zitten, neem de goedkoopste prijsvechter in Azië. Dan heb je geen gordel maar nodig, zelfs ik zat met de knieën klem.
Het is dat ze geen staanplaatsen mogen aanbieden, anders hadden ze dat ook gedaan. Volproppen als een trein in India.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_215260825
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:36 schreef z80 het volgende:

[..]
Bij KLeM weet je wat je krijgt. Nette service en net iets te kleine stoelen met weinig beenruimte.
Bij de grote Aziatische maatscharpijnen heb je meer beenruimte en vaak bredere stoelen. En bij de niet prijsvechters ook betere service. Waarbij Singapore Airlines aan boord de beste service bied en klant gericht is. De administratie mbt terug betalen van tickets die door hun werden ingetrokken is dan weer een ramp.

En als je echt klem wil zitten, neem de goedkoopste prijsvechter in Azië. Dan heb je geen gordel maar nodig, zelfs ik zat met de knieën klem.
Het is dat ze geen staanplaatsen mogen aanbieden, anders hadden ze dat ook gedaan. Volproppen als een trein in India.
Ja die vlucht in Iran was er ook één in de categorie "als er mensen op het dak mochten dan zat het er vol"
  maandag 14 oktober 2024 @ 15:48:46 #87
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215262359
ik ben vooral benieuwd wat de mensen voor me gaan doen qua positie van de stoel. ik hou m'n stoel meestal wel rechtop want ik vind het mateloos irritant als degene voor me de stoel naar achter doet. maar ja, als de voorganger het doet danga ik ook wel naar achteren. moet toch IETS qua ruimte hebben.. en dan wordt zo'n rijtje toch snel vliegtuig domino :)
pi_215262410
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 07:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik ben allang bezig met mijn paklijst… voor mijn vakantie in april 2025 :P
Vooral in de zin van handige dingetjes die ik tegen kom of me invallen en ik vanuit mijn hoofd in mijn telefoon zet.
Paklijst voor mijn midweek weg over twee weken is nog niet-bestaand. Maar hotel zorgt voor bed, eten en badjas en meer heb ik daar eigenlijk niet nodig :+
Ik heb hier een pittige mening over! :P
pi_215262417
quote:
2s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wij paste met de bakkerij gewijzigde openingstijden altijd aan, zeker op maps super makkelijk ook, je kan een datum of periode toevoegen waarop de tijden afwijken van de norm, en daarna gaan ze weer terug.
Dat doen zij dus niet.
  maandag 14 oktober 2024 @ 16:27:15 #90
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215262601
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2024 15:48 schreef Barreltje het volgende:
ik ben vooral benieuwd wat de mensen voor me gaan doen qua positie van de stoel. ik hou m'n stoel meestal wel rechtop want ik vind het mateloos irritant als degene voor me de stoel naar achter doet. maar ja, als de voorganger het doet danga ik ook wel naar achteren. moet toch IETS qua ruimte hebben.. en dan wordt zo'n rijtje toch snel vliegtuig domino :)
Op korte vluchten moeten ze die dingen gewoon vast zetten.

Op lange vluchten doe ik het uiteraard wel, dan moet je gewoon slapen onderweg.
  maandag 14 oktober 2024 @ 16:33:48 #91
63722 z80
I fink you freaky
pi_215262631
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Op korte vluchten moeten ze die dingen gewoon vast zetten.

Op lange vluchten doe ik het uiteraard wel, dan moet je gewoon slapen onderweg.
Komt de vraag wat is een korte vlucht?
De meeste stoelen staan/zitten zo beroerd dat je rugpijn krijgt van die dingen. En eigenlijk is de zitting ook iets te hoog, zeker als je wat kortere benen hebt.
pi_215262643
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:33 schreef z80 het volgende:

[..]
Komt de vraag wat is een korte vlucht?
De meeste stoelen staan/zitten zo beroerd dat je rugpijn krijgt van die dingen. En eigenlijk is de zitting ook iets te hoog, zeker als je wat kortere benen hebt.
Oh ja, heb vrijwel altijd mijn handbagage als voetensteun gebruikt
pi_215262773
Nog maar 9 weken werken en dan vakantie! *O*
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 17:14:51 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215262885
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2024 15:48 schreef Barreltje het volgende:
Beenspieren trainen zodat je de stoel tegen kunt houden? :P
pi_215262922
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2024 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik heb hier een pittige mening over! :P
Paklijst voor een nachtje is ook nog niet klaar :+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215262927
En wie gaat er in december bij De Nieuwe Winkel eten?

Ikkeikkeikke *O* :9
  maandag 14 oktober 2024 @ 17:25:36 #97
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215262943
Zo, 2 kaartjes gekocht voor The Substance. Ben benieuwd... (of we niet voortijdig vertrekken hehe). Maar de "vroege" voorstelling van 19:00, happy hour, 2 kaartjes voor om en nabij de 3 euro, dat is nog te doen. De emmer pocorn, 2 flesjes water en een chocoladereep waren een stuk duurder :')
pi_215262957
Nu in de vleesopslag die 'trein in de randstad in de spits' heet ;(
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 17:31:26 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215262993
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 17:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nu in de vleesopslag die 'trein in de randstad in de spits' heet ;(
RIP
pi_215262997
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 17:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]
RIP
Zo ruikt het wel ja ;(
  maandag 14 oktober 2024 @ 17:53:46 #101
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215263131
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 17:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
En wie gaat er in december bij De Nieuwe Winkel eten?

Ikkeikkeikke *O* :9
Toff O+
pi_215263350
LuckyStrike met paddestoelen bij de traiteur :9~

Das dan een kleine upside aan de kutheid van herfst O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_215263775
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 18:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
LuckyStrike met paddestoelen bij de traiteur :9~

Das dan een kleine upside aan de kutheid van herfst O+
:9
Spoilers!
  maandag 14 oktober 2024 @ 20:15:09 #104
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215264960
Weekendje straatsburg geboekt voor de kerstmarkt *O*
pi_215265409
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:15 schreef gcjoel het volgende:
Tof *O*
pi_215266430
Ik heb een voorzet-macrolens besteld. Het idee is dat je daarmee van een 200mm zoomlens een 1:1 macrolens kan maken, maar als je hem op een 1:1 macrolens zet, krijg je ongeveer 2:1 tot 3:1 macro, afhankelijk van de lens. Kleine spinnetjes nóg groter :o
pi_215266624
quote:
2s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb een voorzet-macrolens besteld. Het idee is dat je daarmee van een 200mm zoomlens een 1:1 macrolens kan maken, maar als je hem op een 1:1 macrolens zet, krijg je ongeveer 2:1 tot 3:1 macro, afhankelijk van de lens. Kleine spinnetjes nóg groter :o
Mmm zoiets heb ik hier nog. Zou even moeten zoeken waar. Was volgens mij van raynox
pi_215266886
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mmm zoiets heb ik hier nog. Zou even moeten zoeken waar. Was volgens mij van raynox
Ik heb er één van nisi besteld, en een 49-46mm terugstapring
pi_215268012
quote:
2s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik heb er één van nisi besteld, en een 49-46mm terugstapring
Heb echt geen idee wat het allemaal is. Kwam laatst al dat spul weer tegen. Lang niet gebruikt want het kon niet op de (oude) nieuwe camera
pi_215268286
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 23:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Heb echt geen idee wat het allemaal is. Kwam laatst al dat spul weer tegen. Lang niet gebruikt want het kon niet op de (oude) nieuwe camera
Die terugstapring is de 'adapter' om de lens op mijn macrolens te laten passen :)
pi_215268497
Goedemorgen.
Donker. Het vriest (net-an, maar toch).

Maar binnen brandt de kachel, ligt de ene kat op schoot, andere kat naast me op de bank, liefste nog in bed en ga ik vandaag lekker thuiswerken.
pi_215269220
Mogge

Het is heel zonnig hier maar de fietsers lijken het wel fris te vinden, ga het zo meemaken
pi_215269403
Ben mn concealer kwijt en ga mn werk even bellen om me vandaag lelijk te melden :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_215269689
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ben mn concealer kwijt en ga mn werk even bellen om me vandaag lelijk te melden :'(
_O- Ik dacht dat jij van jezelf zo knap was :o
pi_215269701
Hier klussers.
Voelt nu al als -3 in huis.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:25:18 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215269739
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat moet je verbergen dan?
Ik heb niet eens concealer.

Maar goed, ik douche, gooi Nivea op m'n gezicht en vind het wel prima.
Als ik ergens naartoe moet nog wat mascara erbij (niet naar de bakker of supermarkt, wel als ik met een vriendin ga lunchen), en als we echt uit gaan misschien nog een lippenstift erbij, maar ik zou niet weten wat ik met andere dingen zou moeten doen.

No offence trouwens, maar to conceal is letterlijk verbergen/maskeren ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215269775
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:19 schreef Vanyel het volgende:
Hier klussers.
Voelt nu al als -3 in huis.
Ugh, klussers. Knapt de boel er van op als ze klaar zijn of is het gewoon saai onderhoud?
Spoilers!
pi_215269998
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat moet je verbergen dan?
Ik heb niet eens concealer.

Maar goed, ik douche, gooi Nivea op m'n gezicht en vind het wel prima.
Als ik ergens naartoe moet nog wat mascara erbij (niet naar de bakker of supermarkt, wel als ik met een vriendin ga lunchen), en als we echt uit gaan misschien nog een lippenstift erbij, maar ik zou niet weten wat ik met andere dingen zou moeten doen.

No offence trouwens, maar to conceal is letterlijk verbergen/maskeren ;)
Mn uncle fester kringen :'(
pi_215270070
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ugh, klussers. Knapt de boel er van op als ze klaar zijn of is het gewoon saai onderhoud?
Hopelijk isoleert het wat beter, minder gedoe. Maar echt voor de leuk is het niet.
Ze zijn wel grappig, ik versta ze moeilijk door hun gezellige accent :D
pi_215270077
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Mn uncle fester kringen :'(
In r/menopause smeren ze daar gewoon estradiol crème op. Jong voor je het weet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 15-10-2024 13:12:16 ]
pi_215270109
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hopelijk isoleert het wat beter, minder gedoe. Maar echt voor de leuk is het niet.
Ze zijn wel grappig, ik versta ze moeilijk door hun gezellige accent :D
Isoleren is wel fijn en levert meestal wel merkbaar comfort op. Onverstaanbare bouwvakkers, heel herkenbaar. We hadden hier een keer een Zeeuw. Niet te doen joh _O-
Spoilers!
pi_215270120
Ondertussen is mijn kekke software klaar met dubbele bestanden zoeken. Dat zijn toch weer 2768 bestanden waar ik verder niets mee hoef te doen.

Alleen nog maar 26.906 foto's uitzoeken :') ;(
Spoilers!
pi_215270279
De onedrive van g heeft een hele tijd op auto-opslaan gestaan.. ook zo'n lekker werkje :X een triljoen eetfoto's en had heel veel dingen dubbel ineens... ben er ooit aan begonnen, om in ieder geval alle dubbelaars weg te halen.
Maar wat een werk ja :%
pi_215270427
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
In r/menopause smeren ze daar gewoon estradiol crème op. Jong voor je het weer.
Maar hier werd ik mee geboren. Ik twijfel steeds meer aan peri... denk toch ellende van pillen. Dus joy, nog iets om naar uit te kijken
pi_215270446
Ik heb al 40 jaar wallekes, laatste jaren tot aan mijn mondhoeken :+ kan je daar iets opsmeren dan zodat die weg zijn, parfumvrij?

Dr. google laat me megadure middeltjes zien, maar ook komkommer en aardappel _O-
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:06:04 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215270513
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:15 schreef gcjoel het volgende:
Oeh! Is dat leuk? O-)
pi_215270943
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:58 schreef Blues het volgende:
Ik heb al 40 jaar wallekes, laatste jaren tot aan mijn mondhoeken :+ kan je daar iets opsmeren dan zodat die weg zijn, parfumvrij?

Dr. google laat me megadure middeltjes zien, maar ook komkommer en aardappel _O-
Concealer dus. Mijnes is wel duur. Aanrader van Myreala ooit. Gaat wel jaar mee.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:03:51 #128
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215271034
OK. We konden dus niet op vakantie van de zomer, maar wilden eigenlijk nog even weg in de herfstvakantie.

Maar das eh, prijzig.
pi_215271067
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ondertussen is mijn kekke software klaar met dubbele bestanden zoeken. Dat zijn toch weer 2768 bestanden waar ik verder niets mee hoef te doen.

Hoe heette het ook alweer?
pi_215271116
Had ik hier al gejubeld over de zoeteaardappelflatbreads?

Nee?

* Vanyel jubelt over flatbreads *O* *O*
pi_215271280
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:03 schreef fietsie het volgende:
OK. We konden dus niet op vakantie van de zomer, maar wilden eigenlijk nog even weg in de herfstvakantie.

Maar das eh, prijzig.
Alles is prijzig ;(
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:31:20 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215271293
Ik enthousiast, "Landal heeft... " zijn het glamping plekken
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:32:29 #133
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215271310
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oeh! Is dat leuk? O-)
Ik heb begrepen dat het een hele toffe kerstmarkt is, daarom heb ik daarvoor gekozen.
Wel kut is de prijs van de hotels daar. Wij moeten met hond dus hebben maar een Airbnb geboekt op een kwartier met de trein.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:33:38 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215271321
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja daar ben ik ook benieuwd naar; ik kan eigelijk alleen betaalde oplossingen vinden die een beetje performen...
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:38:09 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215271367
Timmerman is klaar met de dakkapel, nu wachten op de dakdekker..
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:47:21 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215271448
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:32 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat het een hele toffe kerstmarkt is, daarom heb ik daarvoor gekozen.
Wel kut is de prijs van de hotels daar. Wij moeten met hond dus hebben maar een Airbnb geboekt op een kwartier met de trein.
Straatburg is ook best ver, zeker met de trein. Maar ja vrijdag heen, maandag terug moet best kunnen voor een weekendje kerstmarkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:51:05 #137
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215271479
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Straatburg is ook best ver, zeker met de trein. Maar ja vrijdag heen, maandag terug moet best kunnen voor een weekendje kerstmarkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja wij kunnen vrijwel gratis met de auto dus dat is de goedkoopste optie hier. Wij gaan zelfs maar van vrijdag tot zondag :X
pi_215271518
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:33 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ja daar ben ik ook benieuwd naar; ik kan eigelijk alleen betaalde oplossingen vinden die een beetje performen...
DupeGuru. Opensource _O_

Simpel stuk software, doet precies wat het moet doen.
Spoilers!
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:59:34 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215271564
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

Nou maak ik best veel foto's, vind ik zelf. Maar 27000 doe ik toch wel ruim een jaar over, minimaal :o
pi_215271566
Ik zit in de wachtkamer bij de dierenarts. Piep heeft net bloedafname gehad. Dat was echt een enorme marteling voor haar (en ons). Er is ook een euthanasie gaande dus iedereen is sip en roodbeoogd.

Oh, nu komen de mensen naar buiten met een dood hondje in hun armen :'(

Ik hoor nu dat er nét genoeg bloed is afgenomen en dat we naar huis mogen. Gelukkig.
Spoilers!
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:20:01 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215271703
Ik zit nu dupeGuru even te testen; dank.

Fijn dat het afnemen genoeg was.
pi_215271706
Gelukkig heb ik zwarte kleren aan tijdens het martelen van mijn witte kat ^O^

Het meeste bloed is weggepoetst, de rest mag ze zelf opknappen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 15-10-2024 14:46:53 ]
Spoilers!
pi_215271832
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit in de wachtkamer bij de dierenarts. Piep heeft net bloedafname gehad. Dat was echt een enorme marteling voor haar (en ons). Er is ook een euthanasie gaande dus iedereen is sip en roodbeoogd.

Oh, nu komen de mensen naar buiten met een dood hondje in hun armen :'(

Ik hoor nu dat er nét genoeg bloed is afgenomen en dat we naar huis mogen. Gelukkig.
;(

Wrom bloed bij Piep?
pi_215271930
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:37 schreef Blues het volgende:

[..]
;(

Wrom bloed bij Piep?
Ze eet veel maar valt af. Ze is nog maar 3,4 kilo dus zit echt wel op de ondergrens nu. Ze lijkt het best naar haar zin te hebben doorgaans, komt niet ziek over. Maar ze is wel 16 dus het zou niet gek zijn als er wat aan de hand is.

We zijn verdorie 1,5 jaar bezig geweest om dat beest meer te laten eten. Doet ze het eindelijk, is dat ook weer niet goed 8)7
Spoilers!
pi_215271941
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:20 schreef fietsie het volgende:
Ik zit nu dupeGuru even te testen; dank.

Fijn dat het afnemen genoeg was.
Ben benieuwd of het je bevalt :)

Nieuwe dakkapel of onderhoud?
Spoilers!
pi_215271949
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou maak ik best veel foto's, vind ik zelf. Maar 27000 doe ik toch wel ruim een jaar over, minimaal :o
Dit is sinds 2016 dus het is ook wel lang niet opgeruimd hoor. Ik ben benieuwd wat ik allemaal voor lolligs tegen ga komen.
Spoilers!
pi_215271990
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ze eet veel maar valt af. Ze is nog maar 3,4 kilo dus zit echt wel op de ondergrens nu. Ze lijkt het best naar haar zin te hebben doorgaans, komt niet ziek over. Maar ze is wel 16 dus het zou niet gek zijn als er wat aan de hand is.

We zijn verdorie 1,5 jaar bezig geweest om dat beest meer te laten eten. Doet ze het eindelijk, is dat ook weer niet goed 8)7
Piep :{
Klinkt idd wel naar 'iets'.
En het lijkt op het iets dat onze Xena had, was ook 16.
pi_215272017
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Piep :{
Klinkt idd wel naar 'iets'.
En het lijkt op het iets dat onze Xena had, was ook 16.
Ik denk ook dat er iets is. Ik ben benieuwd wat de uitslagen zeggen. Tot die tijd maak ik me maar niet druk.

Ik ga dus ook nog even niet vragen wat er ook alweer met Xena was ;)
Spoilers!
pi_215272062
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik denk ook dat er iets is. Ik ben benieuwd wat de uitslagen zeggen. Tot die tijd maak ik me maar niet druk.

Was niet helemaal duidelijk hoor, ws nierfalen en andere dingen, maar om dat goed uit te zoeken zou dat megaveel onderzoeken en veel geld kosten.
We besloten haar dat niet aan te doen. Ze heeft 16 jr van kitten af aan een prachtleven gehad O+
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:10:56 #150
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215272095
sterkte voor/met Piep!
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:13:22 #151
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215272108
On Topic: ik ben een vliegtuig kwijt :D Klanten zitten in Ushuaia te wachten op hun vlucht naar Trelew, deze zou om 09:30 (het is hier 5 uur vroeger) vertrekken, op alle borden en sites staat nog steeds "pre-embarque / en horario", maar geen vliegtuig te zien. En medewerkers van Aerolineas Argentinas staan ook niet echt bekend om hun vriendelijkheid en informtatieve vaardigheden... Het gerucht gaat dat het vliegtuig was omgeleid naar Rio Grande ivm de harde wind. Ja hoor, het waait wel vaker in Ushuaia, wat een kolder. En 2 andere vliegtuigen zijn wel gewoon geland. Wordt weer een lange dag geloof ik.

*O* Reisagent in Argentinië, never a dull moment *O*
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:25:56 #152
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215272232
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Sterkte ;(
Is ze nog wel actief, dat is in ieder geval positief? Knuffel haar veel! O+

Ik baal zo dat ik niet meer met mijn katje kon knuffelen. Toen ze eenmaal zichtbaar ziek was wilde ze niet meer bij me zitten. ;(
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:27:32 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215272247
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ben benieuwd of het je bevalt :)

Nieuwe dakkapel of onderhoud?
Het voorste kozijn bleef staan en de dakplaten bleven erop; zijkanten en ombouw nieuw.
Eerdaags komt er een dakdekker (ik hoop niet over al te lang) het dakleer en de zinken dakrand vervangen.
Dan is het klaar.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:29:15 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215272264
Ik heb ook een tool gevonden die op de Synology zelf zou moeten kunnen draaien, dat performt vast beter dan over het netwerk.

En ik verdenk dat de Ubiquiti VLAN implementatie alle verkeer 2x over de switch laat gaan; oplossing daarvoor is fysiek verhuizen van de Syno, maar in de meterkast is geen plek meer. En dan moet er een nieuwe (dure) PoE switch bijkomen
pi_215272397
Ik zit hier de laatste dingetjes te doen aan de laatste documenten en daarna ben ik KLAAR hier! Alleen morgen nog even langs werk om spullen in te leveren en team dag te zeggen.

Ik heb een cadeaubon gekregen van m'n collega's. Dat is lief O+
Bij andere gelegenheden was ik elke keer de initiator maar nu hebben ze echt zelf wat bedacht *G* dat valt me mee haha
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:50:13 #157
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215272432
* flipsen heeft zijn vliegtuig gevonden :Y

https://www.flightradar24.com/ARG1874/378dd095

Wind komt uit een bijzonder vervelende hoek in Ushuaia, flinke crosswind, dus ik ben benieuwd of ze uberhaubt nog gaan landen daar of dat ie weer wordt omgeleid :X
pi_215272433
Nou, er is niets bijzonders uit het bloedonderzoek gekomen. Dierenarts gaat wat literatuuronderzoek doen en kijken naar het voer dat we geven.

Een gezwel is ook een optie maar er is nog geen reden tot paniek dus dat doen we dan ook maar niet.
Spoilers!
pi_215272534
Piep ;(

Ik heb het hier letterlijk gejinxed :') Zondag nog tegen mijn ouders zitten verkondigen dat kater, die vaak wat eten laat liggen, al zeker twee weken ALLES opeet.

Maandagmorgen eerste kotsje gevonden.
Gisteravond, uur na het eten (alles op), ligt hij heerlijk spinnend op schoot te chillen… tot hij begint te kokken en ik hem nog net op de grond kan zetten voor alles eruit komt. Daarna weer blije kater.
Vanmorgen lekker gegeten… ik kom net thuis bij wat braaksel (en vermoed dat poes de rest in de recycle heeft gedaan :X ). En waar hij vanmorgen nog blij was, zit hij er nu wat sippig bij. Maar niet doodziek.
Vanavond maar kleine beetjes voeren en kijken hoe dat gaat en anders morgen richting DA. Gelukkig een thuiswerkdag waarop ik verder alleen hoef te sporten en naar de tandarts.
pi_215272676
Och Piep en Kater (en natuurlijk ook Blues en gcjoel voor het gemis). Ik durf Elin niet te wegen, net als Piep veel eten maar echt niet aankomen. Over een week of 2 weer bloed laten afnemen.
Nika had waarschijnlijk ook ergens een tumor, maar bij een echo was die niet duidelijk te zien. En open maken en kijken, daar heb ik toen niet voor gekozen.

*O* voor de laatste dag van @Tele6 nu lekker 2 weken vrij

Ook fijn dat het vliegtuig is teruggevonden, ongelukken daarmee zijn afschuwelijk.

Vandaag allemaal spijkers met koppen kunnen slaan. Sinds een paar dagen kreeg ik rare popups op de computer, was ergens iets van chrome of microsoft. Gisteren de computermeneer gebeld en die werkt tegenover de boten. Om 12.30 kwam hij de laptop halen en om 14.30 kwam hij 'm terugbrengen. Heeft ook meteen een update gedaan die de boel liet vastlopen dus daar kon hij ook meteen wat mee doen

T was een rommelig gedoe op het spreekuur, de nieuwe computers deden er langer over om op te starten de eerste keer. Allemaal ook rare vragen die we niet even konden beantwoorden. Daarna bezig geweest met dossiers bij te werken, en daar zaten ook wat "lastige" dingen tussen. Wat een verdriet weer.
pi_215272690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:29 schreef fietsie het volgende:
Ik heb ook een tool gevonden die op de Synology zelf zou moeten kunnen draaien, dat performt vast beter dan over het netwerk.

En ik verdenk dat de Ubiquiti VLAN implementatie alle verkeer 2x over de switch laat gaan; oplossing daarvoor is fysiek verhuizen van de Syno, maar in de meterkast is geen plek meer. En dan moet er een nieuwe (dure) PoE switch bijkomen
Geweldige taal waar ik niks van snap :D
pi_215272701
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:29 schreef fietsie het volgende:

Ik ben heel nieuwsgierig wat hier staat
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:31:57 #163
63722 z80
I fink you freaky
pi_215272744
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 16:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Simpel gezegd. alle data, bijvoorbeeld een foto, loopt eerst een extra rondje vanuit de opslag naar de computer.
En dat kost tijd.
En om die opslag te verplaatsen heeft fiets een apparaat nodig dat niet allen data maar ook stroom kan verplaatsen.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:43:28 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215272843
Annuleren kun je leren, heren! :')

pi_215273041
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 16:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat Fiets te ongeduldig is om even te wachten :Y
Spoilers!
pi_215273099
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:25 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Sterkte ;(
Is ze nog wel actief, dat is in ieder geval positief? Knuffel haar veel! O+

Ik baal zo dat ik niet meer met mijn katje kon knuffelen. Toen ze eenmaal zichtbaar ziek was wilde ze niet meer bij me zitten. ;(
Ze is juist actiever :?

Juist op het einde niet kunnen knuffelen lijkt me echt zo pijnlijk. Wat moet dat moeilijk voor jullie geweest zijn ;( :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit hier de laatste dingetjes te doen aan de laatste documenten en daarna ben ik KLAAR hier! Alleen morgen nog even langs werk om spullen in te leveren en team dag te zeggen.

Ik heb een cadeaubon gekregen van m'n collega's. Dat is lief O+
Bij andere gelegenheden was ik elke keer de initiator maar nu hebben ze echt zelf wat bedacht *G* dat valt me mee haha
Klaar *O*

Is er nog op tijd een vervanger gevonden?
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 15:50 schreef flipsen het volgende:
* flipsen heeft zijn vliegtuig gevonden :Y

https://www.flightradar24.com/ARG1874/378dd095

Wind komt uit een bijzonder vervelende hoek in Ushuaia, flinke crosswind, dus ik ben benieuwd of ze uberhaubt nog gaan landen daar of dat ie weer wordt omgeleid :X
Gevonden is al een hele stap :D Is het landen al gelukt?
Spoilers!
pi_215273100
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat Fiets te ongeduldig is om even te wachten :Y
Ah....geduld is een schone zaak ;)
pi_215273111
@Lucky_Strike er was geen illusie dat een vervanger gevonden zou worden voordat ik wegging. Dus ik heb een prachtig overdrachtsdocument getypt en collega's het een en ander verteld en ze doen het er maar mee *G*
Vanmiddag het document laten zien en ze vinden het erg mooi, zijn erg onder de indruk van wat ik in die 8 maanden geleerd en gedaan heb. Nou dat is mooi want ik vind het zelf maar weinig, en erg veel gebakken lucht :')
Morgen alleen nog spullen inleveren en de PhD-verdediging van een collega bijwonen. Kortom eigenlijk ben ik nu echt klaar. Jippie *G*
pi_215273118
Ben wel een beetje uit m'n doen. Rare week zo.
Vrijwilligerswerk voor de sportclub is ook nog eens superdruk dus ik heb niet eens tijd voor m'n normale manier om met een rare week om te gaan (namelijk chocolade en boek onder dekentje op bank).
Misschien morgenochtend wel. Nu nog druk. Komt goed.
pi_215273120
@flipsen dat had ik me niet voorgesteld bij je werk. Hopelijk kunnen ze gauw ergens veilig landen :Y
pi_215273137
De supermarkt had wang van Iberico liggen *O*
pi_215273144
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De supermarkt had wang van Iberico liggen *O*
oohhhhh....da's vast heul lekker
pi_215273147
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:21 schreef Tele6 het volgende:
Ben wel een beetje uit m'n doen. Rare week zo.
Vrijwilligerswerk voor de sportclub is ook nog eens superdruk dus ik heb niet eens tijd voor m'n normale manier om met een rare week om te gaan (namelijk chocolade en boek onder dekentje op bank).
Misschien morgenochtend wel. Nu nog druk. Komt goed.
Mo ochtend vrij plannen :*
Blijft ook gek hoor, van baan wisselen.
pi_215273253
Jeeeej Tele *O*

Moving on to better things *O*
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:41:34 #175
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215273258
ach poezels :*

Hier zat de jeweetwel kater net op z'n gemakje z'n gevangen muis op te peuzelen.. wel opletten dat poes er niet mee aan de haal gaat. al vind poes het vooral heel leuk om in bomen te klimmen.. dan loopt ze alleen over een te dunne tak en hangt ze vervolgens aan d'r klauwtjes te bungelen _O- ze is wel weer veilig uit de boom gekomen hoor :)

en heerlijk hoor Tele! 2 weken vrij. ging je nou nog met iemand op vakantie of was dat toch niet gelukt ? :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Barreltje op 15-10-2024 17:46:56 ]
pi_215273388
quote:
81s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb toch wel eens serieus discussies gehad met m'n bouwers, dat dit dus in hun hoofd heel logisch is maar in elk normaal hoofd niet. Want frontendbouwers vinden dat dus gewoon wel kloppend, normaal en duidelijk. En vooral consistent.
pi_215273715
Leuk, poezen, herinner ik me nog wel van vroeger :')

Eind feb / begin maart naar de zon, met weinig zin dingen zelf te regelen... waarheen?
pi_215273813
quote:
81s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Ik moest drie keer kijken _O-
pi_215273847
Heb ik een nieuwe Fok!wet ontdekt?

Hier klagen over sippe kater. Die vervolgens in twee keer (2 uur ertussen) met smaak zijn normale portie avondeten nuttigt. En nu geheel ontspannen en tevreden plat op den bek en met een buik vol voer op de bankleuning ligt te chillen.

SPOILER
pi_215273887
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:41 schreef Barreltje het volgende:
ach poezels :*

Hier zat de jeweetwel kater net op z'n gemakje z'n gevangen muis op te peuzelen.. wel opletten dat poes er niet mee aan de haal gaat. al vind poes het vooral heel leuk om in bomen te klimmen.. dan loopt ze alleen over een te dunne tak en hangt ze vervolgens aan d'r klauwtjes te bungelen _O- ze is wel weer veilig uit de boom gekomen hoor :)

en heerlijk hoor Tele! 2 weken vrij. ging je nou nog met iemand op vakantie of was dat toch niet gelukt ? :o
We gaan 1 dagje klimmen in Duitsland met z'n drieën. Twee of drie dagen inplannen werd te lastig met drie agenda's en bovendien heb ik na één dag klimmen waarschijnlijk genoeg spierpijn :P
pi_215274940
@flipsen ik heb carne de membrillo gemaakt! 't Staat nu af te koelen.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:15:22 #182
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215275583
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gevonden is al een hele stap :D Is het landen al gelukt?
Het kostte nog 1 go-around, maar toen landde hij eindelijk in Ushuaia en konden mijn klanten aan boord voor hun vlucht naar Trelew, waar ze intussen ook veilig zijn aangekomen :Y Op naar de walvissen en pinguins!
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:20:44 #183
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215275629
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:21 schreef Tele6 het volgende:
@:flipsen dat had ik me niet voorgesteld bij je werk. Hopelijk kunnen ze gauw ergens veilig landen :Y
Tja, als reiziger in Argentinië op een vliegveld word je echt niet goed geinformeerd door met name Aerolineas Argentinas. Dus dan is het wel handig als je reisagent een oogje in het zeil houdt en wat meer informatie probeert te achterhalen. Zie ik ze bij ANWB Reizen of Koning Aap nog niet doen hehe. Wel grappig, er was een webcam in Ushuaia met redelijk uitzicht op de airstrip en ik heb het vliegtuig dan ook daadwerkelijk zien landen én later zien vertrekken :P

dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:22:30 #184
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215275653
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:09 schreef sigme het volgende:
@:flipsen ik heb carne de membrillo gemaakt! 't Staat nu af te koelen.
Ik was vorige week uit eten met andere klanten (dus niet die van de vlucht van vandaag), als nagerecht bestelde ik de queso y dulce, bleek dat zij ook kweeperen in de tuin hadden, ze gaan het proberen te maken!
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:22:59 #185
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215275661
Kwartet *)
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:38:49 #186
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215275795
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:20 schreef flipsen het volgende:

[..]
Tja, als reiziger in Argentinië op een vliegveld word je echt niet goed geinformeerd door met name Aerolineas Argentinas.
[ fout grapje ] Die zijn niet gewend dat de ingestapte passagiers ook weer landen zittend in het vliegtuig? [ / fout grapje]
pi_215275813
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:38 schreef fietsie het volgende:

[..]
[ fout grapje ] Die zijn niet gewend dat de ingestapte passagiers ook weer landen zittend in het vliegtuig? [ / fout grapje]
Oh!
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:41:38 #188
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215275824
Ik ga wel een sok opeten ofzo
pi_215275838
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:22 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik was vorige week uit eten met andere klanten (dus niet die van de vlucht van vandaag), als nagerecht bestelde ik de queso y dulce, bleek dat zij ook kweeperen in de tuin hadden, ze gaan het proberen te maken!
Dit waren kweeperen van de Turk; onze eigen kweepeerbomen (twee stuks) hebben eenmaal aan 1 boom een hele zwik peren gegeven en daarna nooit weer :'). Dit jaar heb ik een nieuwe kwee geplant, de kweker heeft me bezworen dat dat normaal gesproken een succesvol dragend ras is.

Deze Turkse kweeën werden niet rood in de kook.
pi_215275882
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:41 schreef fietsie het volgende:
Ik ga wel een sok opeten ofzo
Past dat in je OMAD van vandaag?
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:47:30 #191
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215275894
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:46 schreef sigme het volgende:

[..]
Past dat in je OMAD van vandaag?
Ik ben ziek thuis, dus doe even een paar dagen aan "grazen" met heel veel vezels, om mijn lijf even aan het werk te zetten.. Denk dat een wollen sok best heftig werken is voor een lijf.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:50:36 #192
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215275919
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:38 schreef fietsie het volgende:

[..]
Best wel fout ja o|O

Aerolineas Argentinas voerde dat soort vluchten niet uit voor zover ik weet, beetje lastig ook met "gewone" passagiersvliegtuigen
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:51:52 #193
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215275930
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:42 schreef sigme het volgende:
Deze Turkse kweeën werden niet rood in de kook.
Je moet ook Argentijnse gebruiken :P Ben wel benieuwd naar het resultaat!
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:52:09 #194
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215275933
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:50 schreef flipsen het volgende:

[..]
voor zover ik weet
Da's de collectieve herinnering daar toch? ;)
pi_215276010
https://www.cbsnews.com/n(...)turned-home-florida/

Kort geleden dit artikel gelezen. Best absurd dat dat vliegtuig voor parachutespringen is gebruikt.
pi_215276031
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:47 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik ben ziek thuis, dus doe even een paar dagen aan "grazen" met heel veel vezels, om mijn lijf even aan het werk te zetten.. Denk dat een wollen sok best heftig werken is voor een lijf.
Ai. Ziek. Balen!
Beterschap :Y

Ik weet niet welke uitgang een wollen sok kiest, maar het lijkt me heftig idd.
pi_215276105
Wel ff blancheren, zo'n sok :D

Beterschap fiets ^O^
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:18:24 #198
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215276133
De Harz in eind oktober, klinkt dat voor jullie ook als "4 graden en brrrrr" ?
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:20:02 #199
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215276143
Uiteindelijk denk ik dat ik gewoon een tik heb van het constant "aan" staan voor m'n moeder icm de drukste periode op het werk -ooit-
pi_215276191
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 22:18 schreef fietsie het volgende:
Ja. Mogelijk 4 graden en helder.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:29:24 #201
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215276207
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 22:26 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja. Mogelijk 4 graden en helder.
Ergens trekt het me toch meer dan de Oostzeekust. Of het Munsterland.

Eiffel is net weer een uur meer rijden van hier, en Landal heeft over het algemeen wel redelijke schoonmaak.
pi_215276307
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 22:18 schreef fietsie het volgende:
Yep, wel mooie herfstkleuren
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:14:12 #203
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215276521

Hier ook frisjes, maar wel even lekker na een stressdagje op kantoor
pi_215277522
Mogge!

Je foto wil zich hier niet laten zien, @flipsen maar als ik m'n best doe zie ik Hond Op Strand. Die lijkt ook wel moe :D
Had je stress van dat vliegtuig?
pi_215277601
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 23:14 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ook frisjes, maar wel even lekker na een stressdagje op kantoor
Is dat je verloren vliegtuig? (Foto laadt niet :P )

Hier ligt chille kater spinnend op schoot, na een smakelijk licht ontbijt. Thuiswerkdagje dus ik kan gespreid er serveren.
pi_215277660
Zo'n zin in :9~ :9~ :9~
pi_215277757
Mijn Enschedese gasten hebben vandaag hun muziek mee :D

Zijn 10jarige zei bij de eerste toon zij luisteren wel andere muziek dan wij hè. Beetje kroegmuziek dit.
Beetje...
pi_215277847
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 08:49 schreef Vanyel het volgende:
[ afbeelding ]
WAT IS DIT :9 :9
pi_215277857
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:00 schreef Vanyel het volgende:
Mijn Enschedese gasten hebben vandaag hun muziek mee :D

Zijn 10jarige zei bij de eerste toon zij luisteren wel andere muziek dan wij hè. Beetje kroegmuziek dit.
Beetje...
:D
Jouw 10 jarige ?
pi_215277858
Oh ja werken B-) 8-)
pi_215278080
Mogge!

Inderdaad de 10 jarige van @Vanyel :o Is dat de oudste? En dat brood :9~ plakjes oude kaas erop en genieten.

Was gisteravond bij een presentatie van iets nieuws hier in de wijk, maar was staan. Vond het lijf niet echt leuk en liet dat, vooral vannacht, duidelijk weten. Pas om een uur of zes echt in slaap gevallen.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:48:47 #212
63722 z80
I fink you freaky
pi_215278104
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 21:20 schreef flipsen het volgende:

[..]
Tja, als reiziger in Argentinië op een vliegveld word je echt niet goed geinformeerd door met name Aerolineas Argentinas. Dus dan is het wel handig als je reisagent een oogje in het zeil houdt en wat meer informatie probeert te achterhalen. Zie ik ze bij ANWB Reizen of Koning Aap nog niet doen hehe. Wel grappig, er was een webcam in Ushuaia met redelijk uitzicht op de airstrip en ik heb het vliegtuig dan ook daadwerkelijk zien landen én later zien vertrekken :P

[ afbeelding ]
Het reisburo in Arnhem waar ik veel gebruik van gemaakt hebt, gebruikt een local agentschap dat daar in een paar landen vestigingen heeft. Je kunt alleen niet direct bij Khiri boeken, wat wel jammer is.
En die regelen ook al het mogelijke als er iets niet goed gaat. Die service en klant gerichtheid merk je pas als er iets fout gaat. Of als dat wat geboekt is niet goed aansluit op de wensen.
In Vietnam werd er een 2 daagse wandeling geregeld door de afgelegen bergen en rijstvelden. En tijdens de corona uitbraak vervoer en overnachtingen om weer thuis te komen.
pi_215278256
Landal is ^O^
Werewolf
  woensdag 16 oktober 2024 @ 10:15:59 #214
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215278300
Gister is de ombouw van de dakkapel vervangen.
Maar kon de dakdekker niet.

Grumble.

Nu dus een nieuwe ombouw, maar geen waterdicht dak.
pi_215278396
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:15 schreef fietsie het volgende:
Gister is de ombouw van de dakkapel vervangen.
Maar kon de dakdekker niet.

Grumble.

Nu dus een nieuwe ombouw, maar geen waterdicht dak.
Ai, enig idee wanneer die wel kan?
  woensdag 16 oktober 2024 @ 10:29:48 #216
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215278418
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ai, enig idee wanneer die wel kan?
Is een onderaannemer, dus ik heb geen idee :P

Ik hoop dat ik dit weekend zelf fit genoeg ben om even wat uurtjes op de ladder te klimmen en meteen dat kozijn te schilderen, dan is het helemaal klaar.
pi_215279469
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:13 schreef Blues het volgende:

[..]
WAT IS DIT :9 :9
Mijn kind vroeg of we een keer luxe wit brood konden kopen want we hebben altijd deels volkoren.
Dus ging ik dat maken want lekkerder.
pi_215279476
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:14 schreef Blues het volgende:

[..]
Jouw 10 jarige ?
:o
MIJN!
pi_215279496
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Inderdaad de 10 jarige van @:vanyel :o Is dat de oudste? En dat brood :9~ plakjes oude kaas erop en genieten.
Jongste
Geen oude kaas! :X
Boter en zout. Of jongige kaas. Of chocopasta. Of pure hagel. Of of of
pi_215279708
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 12:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jongste
Geen oude kaas! :X
Boter en zout. Of jongige kaas. Of chocopasta. Of pure hagel. Of of of
Ook nog jongste :o

Misschien ook zelfgemaakte aardbeien jam met dikke stukken aardbei :9
  woensdag 16 oktober 2024 @ 13:31:47 #221
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215280162
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:48 schreef z80 het volgende:

[..]
Het reisburo in Arnhem waar ik veel gebruik van gemaakt hebt, gebruikt een local agentschap dat daar in een paar landen vestigingen heeft. Je kunt alleen niet direct bij Khiri boeken, wat wel jammer is.
En die regelen ook al het mogelijke als er iets niet goed gaat. Die service en klant gerichtheid merk je pas als er iets fout gaat. Of als dat wat geboekt is niet goed aansluit op de wensen.
In Vietnam werd er een 2 daagse wandeling geregeld door de afgelegen bergen en rijstvelden. En tijdens de corona uitbraak vervoer en overnachtingen om weer thuis te komen.
Maar het lokale agentschap spreekt dan weer geen Nederlands. En dat zal voor jou geen probleem zijn, maar voor veel ouderen is het een geruststellend idee dat ze bij problemen gewoon mij aan de lijn krijgen, in het Nederlands, zonder tijdsverschil of openingstijden en ik kan direct actie ondernemen als het nodig is :)

Of verdwenen vliegtuigen opsporen :D
  woensdag 16 oktober 2024 @ 13:32:19 #222
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215280167
Geen idee waarom mijn foto het niet doet, als ik gebruik maak van de andere image hosters staat hij steeds 90graden gekanteld :(

Herkansing vanaf PC dan maar:

pi_215280255
quote:
[ afbeelding ]
Crumbshot!
  woensdag 16 oktober 2024 @ 13:50:41 #224
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215280289
quote:
[ afbeelding ]
Apart, ik moet mijn VPN aanslingeren om je foto te kunnen zien. Wellicht dat mijn foto het daarom niet in Holanda deed? Strange...
pi_215280536
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Crumbshot!
Iets te vroeg gesneden, hij wilde eigenlijk nog niet, maar ik wel.954f5fa3bf86f549e0d1eeafb46cf8b05432b49e.jpg?1729081580
pi_215280541
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:50 schreef flipsen het volgende:

[..]
Apart, ik moet mijn VPN aanslingeren om je foto te kunnen zien. Wellicht dat mijn foto het daarom niet in Holanda deed? Strange...
En deze?
  woensdag 16 oktober 2024 @ 14:35:15 #227
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215280610
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Iets te vroeg gesneden, hij wilde eigenlijk nog niet, maar ik wel.[ afbeelding ]
pi_215280909
Ik wil dat brood ook. Ondanks dat ik net een van de beste lunches ooit op heb.

Wel een beetje matig dat ik nu weer aan het werk moet terwijl ik eigenlijk nog wel horizontaal na wil genieten van mijn broodje sabich.
Spoilers!
pi_215280937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wel een beetje matig dat ik nu weer aan het werk moet terwijl ik eigenlijk nog wel horizontaal na wil genieten van mijn broodje sabich.
Ik wil dat brood ook weer.
Maar het is op :'(
pi_215280955
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Sadness ;(
Spoilers!
pi_215281030
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Klein voordeel van alleen wonen “alles is voor kaatje” :D
pi_215281174
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 14:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Iets te vroeg gesneden, hij wilde eigenlijk nog niet, maar ik wel.[ afbeelding ]
Netjes :)

Warm snijden is vooral een probleem voor het bewaren (en bij donkere broden voor het plakken aan mes/snijmachine). De vocht die er uit dampt krijg je niet meer terug :P

(Van oud brood kun je wel goede asturiaanse stoofpot maken)
  woensdag 16 oktober 2024 @ 16:04:34 #233
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215281279
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Of een budín de pan :9~

pi_215281516
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 16:04 schreef flipsen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Boh. Dat moet ik eigenlijk wel direct.
Spoilers!
pi_215281814
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Boh. Dat moet ik eigenlijk wel direct.
Ik zou ook geen nee zeggen :9
pi_215281939
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 16:04 schreef flipsen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die klodder dulce de leche O+
  woensdag 16 oktober 2024 @ 17:26:39 #237
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215282044
Ik denk toch dat de volgende [CUL] meet in Argentinie moet plaatsvinden :Y

Al dan niet met een tussenstop in Spanje :7

Je dulce de membrillo al getest, @sigme ?
pi_215282087
Inwerken kost bakken energie, maar tegelijktijd geeft t me ook energie. Wat kan het tof zijn, kennis overdracht en iemand enthousiast maken voor m'n poli O+
pi_215282103
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

Oe :9 :9
pi_215282190
Communicatie O+ :')

Ik loop sinds een maand met een ontsteking in mijn kaak. Waar ik geen last van had. Moest natuurlijk wel iets mee dus toen ik het ontdekte richting tandarts gegaan. En gekozen voor tand trekken en meteen implantaat.
Tandarts heeft pas begin november tijd en ik had geen klachten dus prima. CT gemaakt, hebben we dat vast geregeld.
Vorige week begon kaakje wat op te spelen… en ik moest nog vier weken door. Dus bij tandarts binnengelopen om te vragen of iemand ernaar kon kijken en beoordelen of we konden wachten of dat bij voorbeeld antibiotica een goede zoethouder zou kunnen zijn, indien zinvol.
Ik werd onderschept door de balie assistente die meteen meldde ‘dat het eerst duidelijk moet zijn dat er een ontsteking zit’. Lieve schat… ik heb de diagnose én CT :7
Vervolgens was er vandaag pas plek, gezien mijn klachten geen ramp. En gelukkig ging kaakje weer braver doen.

Dus net op de stoel, tandarts humde al wat. De zaak bekeken en hij vond ab niet nodig en niet handig want volgende week kreeg ik de ingreep.
Nee… 11 november pas, volgende week mondhygiëniste.

Toen ging het lampje aan: dat was inderdaad wat lang. En deelde hij met me dat zijn enige aantekening bij de afspraak was ‘mevrouw wil antibiotica’.
Mevrouw wilde helemaal niks }:| Alleen overleg en professionele inschatting hoe het er nu voorstaat.

En opeens was het logisch en best slim om nu een kuurtje te doen om te overbruggen, om risico van doorslaande ontsteking voor te zijn.

Beetje jammer wel dat ik deze week een bierproeverij heb :') _O-
pi_215282296
8)7 8)7 8)7
pi_215282432
Jeetje @Cat-astrophe Nog even en je moet zelf de aantekeningen controleren voordat je op de stoel gaat zitten
  Moderator woensdag 16 oktober 2024 @ 18:00:46 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215282444
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 17:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Communicatie O+ :')
Op het werk zijn we bezig met een revisie project / lijn van 15 jaar oud van klant teruggekocht en aan een Amerikaanse klant verkocht. Die staat in een ander pand. Omdat eind van de maand de boel weg moet, engineering toch wat rustig was en er toch iets in elkaar moest wat ik had getekend ging ik vorige week donderdag de werkplaats in.

Ik zou vervolgens ma-di-wo ook blijven om ook te helpen met transport klaar te maken (uit elkaar halen) en documenteren. Maten controleren zodat het ook echt in een container past.

Dat liep eigenlijk heel mooi, gisteren was al heel veel gedemonteerd, delen er af gehaald, die op een andere manier verpakt etc.

Vanochtend komt collega X bij ons. Oh heb je niet meer collega Y gesproken? We hadden gisteren nog gezegd, dat je eigenlijk wel weer naar Emmen kon vandaag omdat er nu toch niet heel veel te doen is _O-
pi_215282698
Hoera! Geen interactie met alcohol ontdekt *O*
Niet dat ik me klem zou gaan zuipen maar ik kan in ieder geval veilig proeven :+
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:28:17 #245
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215283350
Aannemer belde; hij doet zijn best om dakdekker hier toch nog voor zondag op dak te krijgen
pi_215283431
Beetje warm buiten, dus ik ben maar binnen gaan zitten. Auto schoongemaakt van binnen, stuur schoongemaakt en dashboard, we kunnen weer vooruit met deze 21-jarige.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:37:08 #247
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215283447
De mijne is net volwassen geworden O+
Maar poetsen en stofzuigen zou ik eigenlijk vaker moeten doen...
pi_215283452
Nog wel een vraagje voor de kenners: Kan ik spaghetti combineren met champignons en peterselie voor een vegetarisch gerecht. Met groene pesto en een gebakken eitje?
pi_215283599
Catjen :W
  woensdag 16 oktober 2024 @ 19:53:12 #250
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215283684
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:37 schreef Vincent_student het volgende:
Nog wel een vraagje voor de kenners: Kan ik spaghetti combineren met champignons en peterselie voor een vegetarisch gerecht. Met groene pesto en een gebakken eitje?
Het gebakken eitje klinkt me wat vreemd in de oren, maar de rest klinkt goed. Dan zou ik er eerder kikkererwten of linzen doorheen doen voor de eiwitten.
pi_215283686
quote:
Ja hoor, dat kan best. Ik zou zelf eerder wat walnoten of pijnboompitten toevoegen in plaats van het ei. Maar het kan zeker.
Spoilers!
  woensdag 16 oktober 2024 @ 20:04:30 #252
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215283861
Een gebakken ei past overal bij O-)
pi_215284583
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:36 schreef Vincent_student het volgende:
Beetje warm buiten, dus ik ben maar binnen gaan zitten. Auto schoongemaakt van binnen, stuur schoongemaakt en dashboard, we kunnen weer vooruit met deze 21-jarige.
Hey, een nieuwe!
Niet die auto. Welkom!

Ik heb mijn (iets oudere) auto onlangs door de wasstraat-met-interieurservice gehaald. Weer tip top in orde en kan dus straks een paar dagen zeereis gevolgd door Marokkaanse woestijn aan.

Laatste keer dat we naar Marokko waren heeft de auto van toen thuis niet gehaald; op zo'n 200km snapte de multiriem en die gaf rommel in de distributieketting. Die auto was misschien ook niet zo geschikt voor de rammelpaden die we bereden hebben. Nu gaan we met de Subaru Forrester AWD, die zou wat moeten kunnen hebben.
pi_215284992
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 15:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Netjes :)

Warm snijden is vooral een probleem voor het bewaren (en bij donkere broden voor het plakken aan mes/snijmachine). De vocht die er uit dampt krijg je niet meer terug :P

Bewaren _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Van oud brood maak ik salmorejo O+
Ik had ook de bovenkant iets geperst, onder zag er beter uit.
pi_215285427
Salmojero ken(de) ik niet, recept klinkt :9
pi_215285520
Ja :w
pi_215285618
quote:
Kan prima. Pasta met gebakken eitje ben ik mee opgegroeid.

quote:
17s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Catjen :W
:W
pi_215285628
Antibiotica kan het beste met wat eten ingenomen worden. Dus nu eet ik chocolade /verstandig :Y B-)
pi_215285720
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 17:26 schreef flipsen het volgende:
Ik denk toch dat de volgende [CUL] meet in Argentinie moet plaatsvinden :Y

Al dan niet met een tussenstop in Spanje :7

Je dulce de membrillo al getest, @:sigme ?
Nét te zacht gebleven. Of nét aan hard genoeg, kan je ook zeggen.
De gelei van het kookvocht is wel superstevig.

't Was maar een kleine portie (2 kweeën, ik had er 3 gekocht maar eentje was rot) dus ik doe het over niet al te lange tijd wel nog eens.

Als we een Argentijnse vergadering beleggen wil ik dulce de batata :Y)
pi_215285723
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 23:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Antibiotica kan het beste met wat eten ingenomen worden. Dus nu eet ik chocolade /verstandig :Y B-)
Wijs :Y
Spoilers!
  woensdag 16 oktober 2024 @ 23:14:08 #261
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215285725
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 23:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heel goed, je kan maar beter geen risico nemen :Y
pi_215285737
Kan iedereen even zeggen dat ik ass ga kicken bij mijn sollicitatiegesprek morgenochtend? Dan heb ik morgen gelijk een lekkere boost als ik dat lees.

Dank u.
Spoilers!
pi_215285811
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 23:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan iedereen even zeggen dat ik ass ga kicken bij mijn sollicitatiegesprek morgenochtend? Dan heb ik morgen gelijk een lekkere boost als ik dat lees.

Dank u.
Jij gaat rocken en asses kicken! *O*
pi_215285830
Tuurrlijk doe je dat morgenochtend. Wij weten dat zeker
pi_215285838
pi_215286008
quote:

Dank u.
Succes *O*
pi_215286018
quote:
Mijn nieuwe hobby is boze Britse boomers in expat-advies-groepen die tegen bureaucratie aanlopen en die nóg bozer worden als ze horen dat het door brexit komt (en het dan ontkennen, dat het door brexit komt).
pi_215286351
quote:

Dank u.
Je pakt ze in
  donderdag 17 oktober 2024 @ 06:35:56 #269
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215286383
quote:

Dank u.
Go Lucky go! *O*
pi_215286392
Bedankt allemaal. Het helpt echt :D
Spoilers!
pi_215286403
Goedemorgen!

Je kickt ass, @Lucky_Strike
pi_215286407
Ik las gister een interview uit nrc dat ik niet kan linken want ik heb alleen de archive link waarin een geneticus zegt (en onderzocht heeft) dat vasten allerlei herstelprocessen in je lichaam beter laat verlopen (en veroudering tegengaat), het goed doet tegen kanker etc. Artikel van de 11e
Dus nu overweeg ik plots om toch omad te proberen en misschien wel eens een paar dagen te doen, maar ik hou zo van eten dus ik vind het ook wel een onaangenaam idee.

De goeie man heet overigens Jan Hoeijmakers en het artikel de geneticus die gezond 103 wil worden.
  donderdag 17 oktober 2024 @ 07:23:43 #273
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2024 @ 07:27:17 #274
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215286495
Hup LS!
Laat ze een poepie ruiken. je kan het!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_215286498
Succes Lucky :*
Werewolf
pi_215286596
Vandaag werken ipv morgen en dinsdag pas weer ipv maandag.
Dat levert 4 dagen vrij op *O*
pi_215286778
Succes @Lucky_Strike! You can do this! *O*
pi_215286920
Ochtendfoto van m’n fietstochtje
pi_215286946
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 06:56 schreef Vanyel het volgende:
Ik las gister een interview uit nrc dat ik niet kan linken want ik heb alleen de archive link waarin een geneticus zegt (en onderzocht heeft) dat vasten allerlei herstelprocessen in je lichaam beter laat verlopen (en veroudering tegengaat), het goed doet tegen kanker etc. Artikel van de 11e
Dus nu overweeg ik plots om toch omad te proberen en misschien wel eens een paar dagen te doen, maar ik hou zo van eten dus ik vind het ook wel een onaangenaam idee.

De goeie man heet overigens Jan Hoeijmakers en het artikel de geneticus die gezond 103 wil worden.
OMAD is gelijk een vrij extreme vorm; je zou ook kunnen kijken of je niet ruim meer tijd kan laten vallen tussen laatste maaltijd dag 1 en eerste maaltijd dag 2, en dat dan een of tweemaal per week? Misschien bevalt het goed, wen je er aan en wil je uitbouwen naar OMAD. Maar misschien vindt je het niks.
pi_215287002
quote:

Dank u.
Veel succes! komt helemaal goed, jij kan dit! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 oktober 2024 @ 09:13:48 #282
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215287008
Ik was ooit eens bij een korte presentsatie van Richard de Leth.
Die had iets van een schema om een dag per week te vaste ofzo. Dus niet altijd, maar regelmatig.
Dat lijkt mij ook een betere optie. Dat je lichaam niet in een continue "vasten" stand gaat,maar regelmatig even " opgeschrikt" wordt..
  donderdag 17 oktober 2024 @ 09:14:55 #283
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215287013
Succes vandaag @Lucky_Strike !
Is dat bij die "corporate" job met korte reistijd? ^O^
pi_215287015
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 09:13 schreef Barreltje het volgende:
Ik was ooit eens bij een korte presentsatie van Richard de Leth.
Die had iets van een schema om een dag per week te vaste ofzo. Dus niet altijd, maar regelmatig.
Dat lijkt mij ook een betere optie. Dat je lichaam niet in een continue "vasten" stand gaat,maar regelmatig even " opgeschrikt" wordt..
Daar is ook een stroming voor:
Feast fast feast
pi_215287036
Via mijn werk had ik een preventief medisch onderzoek. Daar kreeg ik ook het advies om IF te gaan doen (op basis van mijn relaas dat ik meestal niet zo'n trek heb in de ochtend). Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om genoeg te eten op de dag als ik pas rond 12 uur start met eten. Met als resultaat een enorme hongerklop in de avond. Leek me niet de bedoeling, dus ik eet maar weer gewoon iets kleins in de ochtend.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 oktober 2024 @ 09:49:44 #286
63722 z80
I fink you freaky
pi_215287214
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 06:56 schreef Vanyel het volgende:

Even het stuk opgezocht. En er staan behoorlijk wat dingen in die in de sportwereld al heel lang bekend zijn, en gebruikt worden.
Na een zware training of wedstrijd slechts voor 80% de calorieën aanvullen, en eigenlijk met een honger trek gevoel blijven lopen, geeft een sneller en beter herstel na duursport.
Marathon lopers vasten ook al jaren voor een grote wedstrijd. Niet om tijdens de wedstrijd naar de wc te moeten maar voor sneller herstel.
Maar in het stuk geeft ook nog aan dat er behoorlijk wat onderzoek nog nodig is om te begrijpen wat er gebeurd. En uit de sport wereld, waarom er bepaalde processen baat hebben bij minder energie, en andere graag heel veel meer energie willen.
pi_215287463
Zo zeg. Dat gesprek duurde 1,5 uur _O-

De adrenaline is wat gezakt inmiddels. Nog niet helemaal.

Het gesprek ging goed. Het is aan hen om te beslissen of ik bij functie en team pas. Daar heb ik verder geen invloed op.
Spoilers!
  donderdag 17 oktober 2024 @ 11:28:30 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215287778
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 09:15 schreef sigme het volgende:

[..]
Daar is ook een stroming voor:
Feast fast feast
FFF klinkt wel hip
pi_215287898
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 10:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo zeg. Dat gesprek duurde 1,5 uur _O-

De adrenaline is wat gezakt inmiddels. Nog niet helemaal.

Het gesprek ging goed. Het is aan hen om te beslissen of ik bij functie en team pas. Daar heb ik verder geen invloed op.
^O^ En laat losssssssssssssss
pi_215288030
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 21:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Hey, een nieuwe!
Niet die auto. Welkom!

Ik heb mijn (iets oudere) auto onlangs door de wasstraat-met-interieurservice gehaald. Weer tip top in orde en kan dus straks een paar dagen zeereis gevolgd door Marokkaanse woestijn aan.

Laatste keer dat we naar Marokko waren heeft de auto van toen thuis niet gehaald; op zo'n 200km snapte de multiriem en die gaf rommel in de distributieketting. Die auto was misschien ook niet zo geschikt voor de rammelpaden die we bereden hebben. Nu gaan we met de Subaru Forrester AWD, die zou wat moeten kunnen hebben.
Gaaf zo'n woestijnreis! Ik heb gehoord dat de mensen in Marokko erg gastvrij zijn en behulpzaam. Wel pech dat zo'n riem knapt, kan iedereen overkomen.
pi_215288036
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 08:58 schreef sigme het volgende:
Ochtendfoto van m’n fietstochtje
[ afbeelding ]
Die kleuren! Topfoto.
pi_215288206
De mensen in Marokko zijn inderdaad prettige mensen. Oud en jong.
In de stad en in de binnenlanden.
Momenteel zijn er terugkijkjes op fb van onze 3 weekse roadtrip in Marokko.
Heerlijk om terug te zien.

Nou zit je met een adrenaline overload, Lucky. Wanneer zóu je iets kunnen horen over de sollicitatie?

Vanmorgen om 7 uur werden plantjes geleverd.
Toen ik dat liet weten aan de tuinhulp, bleek dat hij om VIJF uur al aan het werk was om een vrachtwagen plantjes te lossen!
pi_215288242
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 09:02 schreef sigme het volgende:

[..]
OMAD is gelijk een vrij extreme vorm; je zou ook kunnen kijken of je niet ruim meer tijd kan laten vallen tussen laatste maaltijd dag 1 en eerste maaltijd dag 2, en dat dan een of tweemaal per week? Misschien bevalt het goed, wen je er aan en wil je uitbouwen naar OMAD. Maar misschien vindt je het niks.
Pre chemo zat ik al tijden rond 17-7, soms ook wel met uitschieters naar 19-5. Dus het is niet per se totaal nieuw. Alleen nieuw voor nieuw verrot lijf.
pi_215288283
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 09:49 schreef z80 het volgende:
Maar in het stuk geeft ook nog aan dat er behoorlijk wat onderzoek nog nodig is om te begrijpen wat er gebeurd.
Ongetwijfeld. Maar ik ben sowieso extra gemotiveerd omdat ik er een week na de laatste chemo (waarvoor ik dus mijn IF heb opgegeven want advies en zulks) achter kwam dat er al een paar onderzoeken hebben uitgewezen dat vasten rond je chemo tot minder bijwerkingen leidt én een tijd IF pre chemo het effect van de chemo lijkt te versterken.
Geen zin om weer pas achteraf te bedenken goh dat had ik wel willen proberen.

En omad is een mooie oefening voor experimenteel vasten voor mijn volgende narcose.
  donderdag 17 oktober 2024 @ 12:45:10 #295
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215288308
Ik doe straks in januari 3 jaar OMAD on-a-row, en ik heb er iig 1 ding van geleerd: mijn lichaam verdraagt brood nauwelijks meer.

Al het andere gaat prima, maar op een plotselinge broodgebaseerde avondmaaltijd gaat alles op de hobbel.
Misselijk , verstopping, darmkrampen.
pi_215288326
Jij at dan neem ik aan in je ene maaltijd verdomd weinig brood ook?
  donderdag 17 oktober 2024 @ 12:57:40 #297
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215288385
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 12:48 schreef Vanyel het volgende:
Jij at dan neem ik aan in je ene maaltijd verdomd weinig brood ook?
Correct; wel pasta, rijst, heeeel veul grroenten enzo. Maar zelden tot nooit brood.

En zuur- en rodekool. Ik ben een zuurkoolmens

[ Bericht 4% gewijzigd door fietsie op 17-10-2024 13:03:08 ]
pi_215288470
Tussendoor pikte ik deze foto op voor LHO en ms andere mensen in R’dam.
SPOILER
pi_215289138
@AnneX, ze laten uiterlijk begin volgende week iets weten.
Spoilers!
pi_215289146
Wanneer hoor je iets @Lucky_Strike ? En weet je hoeveel kandidaten er zijn?

We hadden een, technisch, lastig spreekuur. De nieuwe laptops werkten niet op de andere boot. Was lastig werken en pas na een uur konden we weer wat.
Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel, we konden toch niet veel, dus wel tijd om met cliënten te spreken. Je kunt ze niet geruststellen wanneer bij hun familie de bommen om de oren vliegen maar je kunt het wel aanhoren en laten praten. Da’s ook wat waard.
Tegen het eind kwam er een echtpaar binnen en hem kende ik. Maar niet van nu maar van jaren geleden. Bleek ook zo. Zijn vrouw was op eigen gelegenheid hier gekomen (op nareis duurt het minimaal 22 maanden). Was leuk om even bij te praten

Gisteren had ik een flinke ovenschotel gemaakt, die vanochtend bij m’n zus in de koelkast gezet en zijnzet m straks in de oven en ga ik daarheen om te eten en waar nodig te helpen
pi_215289465
Ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')