abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:14:29 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215252215
4 weken afrika, zelf slaapmat, handdoeken en slaapzak mee in een niet al te grote reistas, de nachtmerrie van @MadMaster _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_215252241
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:14 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik vrees het ook.
Als ik alles in elkaar moet proppen met allerlei restricties, pas dan krijg ik inpak stress.
Tijdens onze bijna 4 weken durende trip naar Japan mochten we 1 reistas per persoon, geen koffer, meenemen. :X

Vrienden gingen 2 weken in Afrika op safari met alleen handbagage.
Alleen al van het idee dat zij dat doen, krijg ik het Spaans benauwd…
Oh ik vind het wel een uitdaging altijd. Ik heb twee handbagagekoffers: eentje voor "carry-on level 1: overhead bin" en eentje voor "carry-on level 2: underseater". Met die laatste ben ik ook al eens een week naar Tenerife geweest.

Je kunt in een beetje hotel wel je was laten doen dus meer dan 4-5 setjes heb je niet nodig.
Oud spul meenemen wat je nog 1 keer draagt en daar weggooit (maakt ruimte voor souvenirtjes)
En als je er op de terugweg niet uit komt kun je altijd nog wat low-value spul in een postpakket naar huis sturen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215252283
Bij 'alleen hadbagage' mag je naast een koffertje ook nog een (hand/rug)tas meenemen, daar kan prima ene boel elektronica in.

Ik had best ruimbagage bij willen boeken, bij zo'n vakantie ook debiel om op te beknibbelen, maar er zit een cityhopper in het traject dus dat kan niet. En eerlijk gezegd wil ik de handen ook niet te volhouden want we hebben ook al een buggy en twee kinderen waarvan een stuurloos en de ander verstrooid :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:27:29 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215252299
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
4 weken afrika, zelf slaapmat, handdoeken en slaapzak mee in een niet al te grote reistas, de nachtmerrie van @:madmaster _O-
Naar Curaçao en Aruba mogen we met z'n tweeën 80 kilo meenemen. Dat is wel erg veel, maar dat gaat meestal ook wel mee, incl. verse kleding voor elke dag, duikspullen, cadeautjes voor vrienden en verder aangevuld met allerlei spullen voor de hondenopvang.
Op de terugweg is er 1 reistas leeg en die stop ik dan wel in een koffer…
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:28:56 #6
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_215252325
Sowieso met kleine kinderen is kleding lastig. Met wat pech brand je zo door drie sets kleding heen, als de luier scheef zit, spuitpoep of het eten uitgekotst wordt.

Vroeger kon je op zo’n park nog wel wassen. Nu niet meer, alleen als service. Zoveel euro per 5 kg en dan krijg je het later terug.

Blij als deze fase weer voorbij is :+
pi_215252364
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
Bij 'alleen hadbagage' mag je naast een koffertje ook nog een (hand/rug)tas meenemen, daar kan prima ene boel elektronica in.
Er zijn pauperlines waar je zelfs voor een overhead bin koffer bij moet betalen, waar je dus alleen maar een underseater mee mag. Plus wat er in je jaszakken kan natuurlijk.
quote:
Ik had best ruimbagage bij willen boeken, bij zo'n vakantie ook debiel om op te beknibbelen, maar er zit een cityhopper in het traject dus dat kan niet. En eerlijk gezegd wil ik de handen ook niet te volhouden want we hebben ook al een buggy en twee kinderen waarvan een stuurloos en de ander verstrooid :+
Ja met kinderen is het een heel ander verhaal natuurlijk -O- Dan zou ik gewoon niet met het vliegtuig op vakantie kunnen :D
Maar verder vind ik ruimbagage gewoon kut. Kan altijd kwijt raken, zeker als je een overstap in je vlucht hebt. Plus het kost gewoon heel veel extra tijd, aan beide kanten van de vlucht. Oh ja en geld, al is dat nog het minste probleem.
pi_215252387
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:28 schreef Anthraxx het volgende:
Sowieso met kleine kinderen is kleding lastig. Met wat pech brand je zo door drie sets kleding heen, als de luier scheef zit, spuitpoep of het eten uitgekotst wordt.

Vroeger kon je op zo’n park nog wel wassen. Nu niet meer, alleen als service. Zoveel euro per 5 kg en dan krijg je het later terug.

Blij als deze fase weer voorbij is :+
Ik kies vakanties doorgaans uit op de beschikbaarheid van een wasmachine :+ Wij konden vorige zomer nog wel wassen bij CP Sauerland trouwens. Ik ga nu maar handwassen denk ik, het voordeel is dat die kleine kleren daar heel geschikt voor zijn.
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:35:36 #9
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215252416
quote:
Dat klopt, maar met 2 stuks handbagage op Schiphol leuren vind ik ook niks… :@

quote:
Wat mag je wel meenemen in een cityhopper?
Toch wel 1 koffer per volwassene of…?

En bij aankomst alles vanaf de bagageband op een bagagekarretje, zodat in ieder geval 1 mama haar handen vrij heeft voor de kinderen.
pi_215252427
quote:
3s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Er zijn pauperlines waar je zelfs voor een overhead bin koffer bij moet betalen, waar je dus alleen maar een underseater mee mag. Plus wat er in je jaszakken kan natuurlijk.
[..]
Ja met kinderen is het een heel ander verhaal natuurlijk -O- Dan zou ik gewoon niet met het vliegtuig op vakantie kunnen :D
Maar verder vind ik ruimbagage gewoon kut. Kan altijd kwijt raken, zeker als je een overstap in je vlucht hebt. Plus het kost gewoon heel veel extra tijd, aan beide kanten van de vlucht. Oh ja en geld, al is dat nog het minste probleem.
We vliegen dus wel bewust KLM dit keet, geen zin in gepauper. Eens wat betreft je ruimbagage, voor mezelf niet nodig, ik had het nu wel fijn gevonden om gewoon een voorraad (zwem)luiers mee te kunnen nemen bijvoorbeeld. Maar goed, in Spanje hebben ze ook winkels :P ik moet ook nog eens hardloopkleding mee want de dag na terugkomst doe ik dus mee aan een wedstrijdje. Goed gepland :P
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 11:37:35 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215252445
quote:

Kun je niet makkelijker met de auto?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215252447
Er is afgelopen dinsdag weer een gezonde kleinzoon in Australië geboren. *G*
Hij is thuis geboren, alles goed met hem en moeders, het vlies nog om hem heen, dan schijnt een baby er heel 'schoon' uit te zien.
"Met de helm geboren" hij heeft een gaaaaave :+
Zodra we de naam weten gaat er weer een rompertje met naam die kant op O+
(het liefst gaan we zelf die kant op ;) )
pi_215252462
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:35 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat klopt, maar met 2 stuks handbagage op Schiphol leuren vind ik ook niks… :@
[..]
Wat mag je wel meenemen in een cityhopper?
Toch wel 1 koffer per volwassene of…?

En bij aankomst alles vanaf de bagageband op een bagagekarretje, zodat in ieder geval 1 mama haar handen vrij heeft voor de kinderen.
Ik ben een moeder, ik leur altijd en overal. Met uitgekauwde stukken brood, schatten, schone of vieze luiers, 22 autootjes. O+ Wij zijn vergroeid met rugzakken.

Cityhopper is 1 overhead luggage en 1 under seat per betalende passagier, de niet-betalende mag een under seat mee.
pi_215252478
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kun je niet makkelijker met de auto?
Dat lijkt me vrij vochtig :? :+
pi_215252482
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
Hij is thuis geboren, alles goed met hem en moeders, het vlies nog om hem heen, dan schijnt een baby er heel 'schoon' uit te zien.
Jeeeej gefeliciteerd *O*
pi_215252490
quote:
Fijn! O+ *O*
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:41:01 #17
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_215252507
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik kies vakanties doorgaans uit op de beschikbaarheid van een wasmachine :+ Wij konden vorige zomer nog wel wassen bij CP Sauerland trouwens. Ik ga nu maar handwassen denk ik, het voordeel is dat die kleine kleren daar heel geschikt voor zijn.
Dit park heeft ze wel. Huttenheugte niet, die verwezen naar de dure wasservice :+.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 11:42:03 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215252527
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat lijkt me vrij vochtig :? :+
Naar Mallorca allicht, maar genoeg leuks op een paar uur rijden toch
pi_215252529
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:38 schreef Clubsoda het volgende:

Ik ben een moeder, ik leur altijd en overal. Met uitgekauwde stukken brood, schatten, schone of vieze luiers, 22 autootjes. O+ Wij zijn vergroeid met rugzakken.

Herkenbaar, ook die autootjes :D
pi_215252564
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zeker. Maar we willen naar Mallorca. En juist nu is vliegen nog een stuk goedkoper. En koester geen illusies: een paar uur rijden is óók gedoe. Thuis blijven is óók gedoe. Ander gedoe weliswaar :+ Ik zie het ook prima in orde komen met die bagage hoor, ik vind het wel een leuke uitdaging.
pi_215252592
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
een paar uur rijden is óók gedoe. Thuis blijven is óók gedoe.
Tsja is ook wel weer zo denk ik. Nou ja als het dan toch niet uitmaakt kun je maar beter naar een mooie plek gaan *O*
pi_215252618
quote:
3s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Tsja is ook wel weer zo denk ik. Nou ja als het dan toch niet uitmaakt kun je maar beter naar een mooie plek gaan *O*
Dit :Y
pi_215252650
quote:
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
En wat gun ik jullie die reis
pi_215252658
Precies, word je ook om 6 5 uur wakker gemaakt maar met uitzicht op zee en je ontbijt wordt geserveerd en je hoeft niet te koken en op te ruimen O+

Ik vergat de wintertijd :')
pi_215252762
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Daar gaan gewoon boten heen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215252796
quote:
Van harte!

Jullie doen in zonen😎
pi_215252815
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:00 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/47758]LeeHarveyOswald[/url] het volgende:

[..]
Hoe is dat minder gedoe dan pak-restricties :D
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 12:05:10 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215252821
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ook dat, maar dan heb je niet veel herfstvakantie over (tenminste, neem aan dat het een weekje is). Derhalve dat ik zei op een paar uur rijden, drie uur vliegen, twee uur van/naar vliegveld en twee uur op vliegveld. In zeven uur rijden kun je ver komen.
pi_215252827
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ook dat, maar dan heb je niet veel herfstvakantie over (tenminste, neem aan dat het een weekje is)
De boot gaat vanaf Barcelona dus ik mag hopen dat die er niet al te lang over doet :D
pi_215252846
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hoe is dat minder gedoe dan pak-restricties :D
Ik bedoelde meer dat het geen natte boel wordt :D

Maar als je met de auto gaat en je hele auto de ferry op rijdt dan is het ook niet ingewikkelder lijkt mij?
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 12:09:05 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215252853
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De boot gaat vanaf Barcelona dus ik mag hopen dat die er niet al te lang over doet :D
Klopt, maar Barcelona is ook al een dag rijden (als je beide rijdt)
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 12:11:18 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215252861
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Maar als je met de auto gaat en je hele auto de ferry op rijdt dan is het ook niet ingewikkelder lijkt mij?
Gedoe van kinderen heb je sowieso lijkt me, of je nou in een vliegtuig zit of een auto. Dan bespaar je het gedoe met bagage en niet kwijtraken op een vliegveld.
pi_215252898
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat zijn dus vier volle dagen in de auto (misschien wel meer want 800 km/dag is al een uitdaging), een of twee geschikte hotels zoeken onderweg (niet eenvoudig), 12 plekken om te eten, talloze geschikte wc's/verschoonplekken en vier keer 10 uur een dreinende dreumes bezighouden. Om 5 dagen ergens te kunnen zijn. Ik ga wel vliegen :+
pi_215253035
Lijkt me over een paar jaar heel tof trouwens. In de zomervakantie, midden in de week vertrekken, leuke stops onderweg, beetje rondkijken om Barcelona, bootje naar de Balearen. Week of drie over doen. Maar niet in een week met dit gezelschap :P
pi_215253176
quote:
Denk dat je geluidsboxen - bijenkap - kunstschaatsen - plukschort wel thuis kunt laten op vakantie trouwens :D
  zondag 13 oktober 2024 @ 13:16:32 #36
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215253424
Handbagage vliegen is wel een uitdaging geworden sinds we dit jaar alleen nog underseat formaat mee mogen nemen. Vandaar ook de compressie packing cubes _O_

En geen nederlands eten meer meenemen voor mijn zusje. ;(
pi_215253460
quote:
Bij 'alleen handbagage' mag je naast een koffertje ook nog een (hand/rug)tas meenemen, daar kan prima ene boel elektronica in.
Niet altijd. Mrs V was laatst met Wizz air weg. Als geen handbagage geboekt mag echt alleen handbagage mee, een stuk met als langste maximale afmeting 40 cm. Onze koffertjes zijn dat natuurlijk te groot voor :'(
Elke extra tas, hoe klein ook: bijbetalen.

Of priority boeken voor ~60 en dan bovenstaande plus overhead koffertje van 50 ofzo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215253491
Even compressie cubes gegoogled. Ik heb zo’n roltas/koffer maar die kocht ik voor andersom, om op de terugweg ruimte voor meer mee te nemen 😂 (en die had 4 ingebouwde cubes)
pi_215253519
Ik heb die cubeslink van de Hema gegoogled maar dat lijkt me meer hassle dan gewoon strak rollen en inpakken. De nostalgie, 6 maanden uit je rugzak leven O+
Wat was inpakken pre kinderen een genot. Als ik nu alleen met Mrs V ga, moet mijn kussen mee omdat ik oud ben, dan begin je al met zo veel bagage dat je de rest van de koffer ook maar vol propt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215253594
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:20 schreef Vanyel het volgende:
Niet altijd. Mrs V was laatst met Wizz air weg.
Wizz air vuile hufters. Nooit meer met wizz air.
pi_215253603
quote:

[..]
Niet altijd. Mrs V was laatst met Wizz air weg. Als geen handbagage geboekt mag echt alleen handbagage mee, een stuk met als langste maximale afmeting 40 cm. Onze koffertjes zijn dat natuurlijk te groot voor :'(
Elke extra tas, hoe klein ook: bijbetalen.

Of priority boeken voor ~60 en dan bovenstaande plus overhead koffertje van 50 ofzo.
Met Vueling is alleen alles dat onder je stoel past handbagage, anders is het carry on. Niet ingeboekte carry on kost ¤75 extra.
pi_215253609
quote:
overhead koffertje van 50 ofzo.
Ja of nog wel meer. Maar ja dat kostte dat ding in aanschaf nog niet eens dus dat doe ik dan niet :) Dan los ik het wel op een andere manier op ^O^
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 13:40:57 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215253652
quote:
85s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wizz air vuile hufters. Nooit meer met wizz air.
Heeft een de voorkeur boven Cryanair. Airbus vind ik fijner zitten. En de 737max zit ik liefst helemaal niet in.
pi_215253676
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Heeft een de voorkeur boven Cryanair. Airbus vind ik fijner zitten. En de 737max zit ik liefst helemaal niet in.
Daar heb ik nog nooit mee gevlogen, Ryanair.

Trouwens 5 uur naar Tenerife in een EasyJet is ook niet geweldig. Beter gewoon een fatsoenlijke carrier zoals KLM of zo.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 13:58:08 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215253790
Geen idee, zo ver hoef ik per se niet weg, dichterbij ook nog zoveel moois :s)
Sowieso is vliegen vaak gezeik ivm met film die ze niet overal met de hand willen controleren. (Op Schiphol geen problemen mee overigens)
  zondag 13 oktober 2024 @ 14:01:06 #46
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215253822
goed, hier dus met KLM naar de andere kant van de plas. eerst een uurtje vliegen, daarna 12.5 uur vliegen.
Daar pak ik dus nu wel op in.
ik heb 1 checkin koffer, 1 handbagage trolley en 1 rugzak.
In de rugzak zittende dingendie ik tijdens de vlucht wil gebruiken,e-reader, 1000 kussentjes en sjaals , koptelefoon, opladers, etc.
in de trolley zit mijn cpap , medicijnen, laptop, vitaminen, cremes, lenzen en kleding voor de eerste 3 dagen. Nadat m'n vluch afgelopen zomer op amsterdam gecancelled werd en ik NIET mijn checkin bagage mocht krijgen zorg ik er nu wel echt voor dat ik eea bij me heb om te overleven..

dan in de koffer nog de rest, wat ook altijd veel te veel is :P we gaan naar een airoc land,dus buiten warm en vochtig en binnen koud. dus stiekem toch weer wat vestjes meenemen..
en op de een of andere manier vind ik het deze keer ingewikkeld, terwijl het heus niet de eerste keer is dat ik dit doe..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215253844
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 14:01 schreef Barreltje het volgende:
Nadat m'n vluch afgelopen zomer op amsterdam gecancelled werd en ik NIET mijn checkin bagage mocht krijgen zorg ik er nu wel echt voor dat ik eea bij me heb om te overleven..
Ja zoiets moet je altijd eerst een keer zelf meemaken schijnbaar -O-
  zondag 13 oktober 2024 @ 14:10:22 #48
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215253944
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja zoiets moet je altijd eerst een keer zelf meemaken schijnbaar -O-
uhuh.. ik was echt zo NOT amused. -O-
pi_215253986
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 14:10 schreef Barreltje het volgende:

[..]
uhuh.. ik was echt zo NOT amused. -O-
Kan me iets bij voorstellen ja.
Ik zou echt gaan flippen als ik daar niks voor voorbereid zou hebben :X
pi_215254146
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:31 schreef Clubsoda het volgende:
Lijkt me over een paar jaar heel tof trouwens. In de zomervakantie, midden in de week vertrekken, leuke stops onderweg, beetje rondkijken om Barcelona, bootje naar de Balearen. Week of drie over doen. Maar niet in een week met dit gezelschap :P
Mooi op tijd nog om motorrijbewijs te halen *)
  zondag 13 oktober 2024 @ 14:48:21 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215254384
Poezen logica wel.
Poes zit net buiten de (openstaande) achterdeur. Het begint te regenen.. opv dan gewoon 1 m te lopen en binnen te komen, loopt ze OM het huis heen en zit voor de dichte voordeur te wachten om naar binnen te mogen... o|O
pi_215254399
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
4 weken afrika, zelf slaapmat, handdoeken en slaapzak mee in een niet al te grote reistas, de nachtmerrie van @:madmaster _O-
Ga je op safari?
Werewolf
  zondag 13 oktober 2024 @ 14:59:50 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215254501
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Denk dat je geluidsboxen - bijenkap - kunstschaatsen - plukschort wel thuis kunt laten op vakantie trouwens :D
Dat denk ik ook.
De bluetooth speaker moet wel mee. Als ik 's ochtends wakker word, moet er wel muziek zijn…
  zondag 13 oktober 2024 @ 15:08:57 #54
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215254579
Toch nog even hoor:

quote:
8s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Cruesli met rozijnen welke MONGOOL verzint dat. Wat een Kutidee :(

Zo ver ingedroogd dat het als lijm aan je tanden en kiezen gaat zitten. Ja poets daar maar eens tegenop met je Oral B I/O Series 3 turbozestienklepper :N -O-

En zo onverteerbaar en hard en hoekig dat je de volgende ochtend legosteentjes zit te schijten.

Quaker STOP HIERMEE :(
Ga dan van die duffe Muesli eten, daar zitten ze niet in. In Cruesli horen krenten te zitten (of rozijnen, who cares), dat is LEKKER!

Verder binnenlands nieuws: eh, weinig :D Ik kon uitslapen vandaag, want zondag, dus om 07:00 wakker ipv 06:00 -O- Maar wel facturas gehaald, met mate en een bordspel met vrouwlief op de vroege ochtend. Nu even een beetje werk, vanmiddag komt de tuinmanjongen weer langs, er moet nogal wat gebeuren. En ik kan met huishoudelijke klusjes aan de slag: de deur van het hotel klemt nogal bij warm weer, dus die moet even uit de scharnieren en dan een ringetje extra ertussen. En de nieuwe wifi-router heb ik hier al 1,5 maand liggen en nog steeds niet geinstalleerd. Oh, en we moeten eens even goed naar onze maandelijkse uitgaven kijken, want die rezen nogal de pan uit :X Vanavond misschien naar de film, ik wil toch die The Substance zien in de bioscoop en niet thuis.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_215254608
Cruesli O+ Het staat hier helaas op de zwarte lijst van dingen die ik net iets te lekker vind. Samen met speculoos en speculaas.
Spoilers!
pi_215254738
Ik vind muesli lekkerder dan cruesli, en was muesli een beetje vergeten. Sinds cholesterol van miljoen miljard weer muesli gaan eten.
pi_215254786
Ik maak tegenwoordig mijn eigen ontbijtmix, elke week net een beetje anders. Enorm lekker,elke dag een traktatie. Maar cruesli is gewoon snoepgoed en dat heeft zo zijn eigen charme. Vooral in net iets te grote hoeveelheden :9~
Spoilers!
pi_215254831
3x pw (op avonden voor een werkdag) doe ik 2,5 schep havermout vlokken(gewoon de goedkoopste) in een schaaltje volle melk.
Hele nacht in de koelkast weken, smorgens 2 min in de magnetron.
Vers wisselend fruit erin :9
Ik vind dat er veel te veel suiker in die cruesli mixen zit, dus doe het liever zo.
pi_215254871
Ik doe bijna hetzelfde als @Blues fruit, muesli en dan geen melk maar yoghurt, in de avond voor een werkdag in de koelkast. Hoef ik het ‘s morgens alleen maar te roeren en op te eten.
En dan de meest simpele muesli. Zonder gedroogd fruit, rozijnen noten en kokos
pi_215254887
Ik vind de tasty basics muesli erg lekker. Lekker crunchy, maar weinig suiker, veel eiwit en veel vezels.

Tevens een volgtip: dokterelise_ op Instagram. Huisarts in opleiding (bíjna klaar) met ook een focus op leefstijlgeneeskunde. Heeft veel info, maar ook allerlei simpele lekkere recepten, ook voor ontbijt (incl granola).
pi_215255072
Ondertussen ben ik de trotse eigenaar van een pak speculaasbrokken :')
Spoilers!
pi_215255152
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ondertussen ben ik de trotse eigenaar van een pak speculaasbrokken :')
Dit jaar ook maar weer maken
pi_215255202
Over ruim drie weken vertrekt mijn boot naar Spanje. In mijn hoofd maak ik alvast wat lijstjes en ik probeer nog wat geschikte kleren bij elkaar te vinted'en en dan zal ik het weekend over twee weken wel gebruiken om een en ander te pakken want het weekend voor vertrek heb ik wat anders te doen.

Ik moet zorgen voor kleren, kampeerspullen, boeken. En omdat ik toch wel een ruime week in de woestijn zou willen kamperen moet ik ook nog een en ander aan kant&klaar-voer bedenken want ik heb geen zin ter plaatse er op uit te moeten. Ze bakken daar op de woestijncamping vers brood, dus er is niet veel nodig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 13 oktober 2024 @ 16:40:42 #64
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215255228
Yogurt met notenmix, beetje havermout en lekker veel krenten en een beetje honing, mijn standaard ontbijt, love it O+

Warme melk met havermout daarentegen... :r
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 13 oktober 2024 @ 16:49:08 #65
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215255268
goed,de status van het inpakken :
de achterdeur is tocht arm ( vrij kan ik het niet noemen)
dewas is gesorteerd en in gang
de gordijnen voor de deuren zijn gewassen en (weer) opgehangen
4 buiten lampen zijn vervangen

en het 7e seizoen van Love is blind is gebinched....

en er zit nog geen kledingstuk in de koffer :X
pi_215255280
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:49 schreef Barreltje het volgende:
goed,de status van het inpakken :
de achterdeur is tocht arm ( vrij kan ik het niet noemen)
dewas is gesorteerd en in gang
de gordijnen voor de deuren zijn gewassen en (weer) opgehangen
4 buiten lampen zijn vervangen

en er zit nog geen kledingstuk in de koffer :X
Wanneer vertrek je?
  zondag 13 oktober 2024 @ 16:51:49 #67
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215255286
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wanneer vertrek je?
ik word woensdag ochtend om 4:00 opgehaald
en vlieg om 6:00 ( het is 30 min rijden en de vliegveld is vrij klein :) )
pi_215255297
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Dan heb je toch nog tijd genoeg om te pakken? Alles wat ook gedaan moest worden is klaar, ook heel fijn
pi_215255310
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:35 schreef sigme het volgende:
Over ruim drie weken vertrekt mijn boot
Waarom hebben we het hier dan NU over? :+
  zondag 13 oktober 2024 @ 19:22:43 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215256235
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Bikini en een avondjurkje, dat kan prima in 5 minuten toch ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215257450
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Omdat het ontopic is :+?

Kreeg zojuist de details van de trip binnen; naam van het schip, tijdstip waarop we aan de kade verwacht worden etc. En voorpret is minstens de helft van de pret, dus ik heb zoveel mogelijk voorpret.

Dit is ons bootje:

quote:
FINNECO III (IMO: 9856854) is a Ro-Ro Cargo and is sailing under the flag of Finland. Her length overall (LOA) is 238 meters and her width is 34.6 meters.
Ik kan ook zien waar ze nu is, vaart langs Denemarken. Daar voeren wij vorig jaar dus ook (andere kant op), op een ander bootje:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 13 oktober 2024 @ 22:32:58 #72
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215257652
Leuk vakantiebootje :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215257903
Docu van bevriende oud-buurvrouw, over de bizarre onterechte arrestatie van oa haar zoon.

pi_215258621
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik ben allang bezig met mijn paklijst… voor mijn vakantie in april 2025 :P
Vooral in de zin van handige dingetjes die ik tegen kom of me invallen en ik vanuit mijn hoofd in mijn telefoon zet.
Paklijst voor mijn midweek weg over twee weken is nog niet-bestaand. Maar hotel zorgt voor bed, eten en badjas en meer heb ik daar eigenlijk niet nodig :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215258698
Wij hebben al jaren een word-bestand met standaard dingen en passen die aan aan hoe de vakantie er uit ziet.
1x met Vueling dat was wel klein
Meestal Transavia
En ooit met Cathay pacific.

Hoorde van vriendin die voor het eerst KLM vloog dat dat een aangename verrassing was t.o.v de prijsvechters.
pi_215259310
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 07:45 schreef Blues het volgende:
Wij hebben al jaren een word-bestand met standaard dingen en passen die aan aan hoe de vakantie er uit ziet.
Meestal Transavia

Hoorde van vriendin die voor het eerst KLM vloog dat dat een aangename verrassing was t.o.v de prijsvechters.
Dat heb ik ook al jaren, 2 versies. Normale vakanties of wat “andere” vakanties.
  maandag 14 oktober 2024 @ 09:49:53 #77
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215259392
nuja , ik heb zo veel verschillende vakanties :o

nu dus naar de tropen, vriendin opzoeken. en dan gaan we ook 1 avond "op chique"ergens eten, en snorkelen en surfen en en en .. dus allerlei verschillende verschillende outfits enzo.
En dan dus de opsplitsing in de verschillende koffers etc.

verder ook wintersport, een totaal andere lijst. en een andere lijst is kamperen op ene festival. of naar istanbul in de winter of ... teveel verschillende vakantie opties :o
  maandag 14 oktober 2024 @ 09:52:17 #78
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215259412
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2024 09:49 schreef Barreltje het volgende:
nuja , ik heb zo veel verschillende vakanties :o

nu dus naar de tropen, vriendin opzoeken. en dan gaan we ook 1 avond "op chique"ergens eten, en snorkelen en surfen en en en .. dus allerlei verschillende verschillende outfits enzo.
En dan dus de opsplitsing in de verschillende koffers etc.

verder ook wintersport, een totaal andere lijst. en een andere lijst is kamperen op ene festival. of naar istanbul in de winter of ... teveel verschillende vakantie opties :o
Ik zei toch, bikini en een jurkje en je bent klaar dit keer ?
pi_215259843
Ik heb ook verschillende paklijsten hoor :Y ook omdat mijn gezinsleden over de jaren heen nogal wat andere dingen nodig hebben. Ik heb het nu in excel gegooid met verschillende tabbladen voor vakantie. En dan kan ik bij een nieuwe wintersport bijvoorbeeld die van vorig jaar als basis gebruiken en aanvullen/weglaten.
pi_215260035
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 07:45 schreef Blues het volgende:
Meestal Transavia

En Singapore Airlines en Emirates een wereld van verschil met KLM.

Mijn minst comfortabele vlucht was tussen Esfahan en Tehran, met een luchtvaartmaatschappij waarvan sowieso nog een gecrashed vliegtuig naast de landingsbaan lag. Ik heb daar op een crew klapstoel gezeten omdat ik op geen enkele manier tussen de stoelen paste :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')