quote:Huis van Amsterdamse Jood volledig kort en klein geslagen na 7 oktober-herdenking
Het is zover, de Amsterdamse Jodenhaat beperkt zich niet alleen meer tot het straatbeeld maar dringt ook Joodse huishoudens binnen.
Zondag zagen we in Nieuwsuur nog oud-IDF-militair Michael Assus geïnterviewd worden op de Dam. Inmiddels heeft zich in zijn huis een Kristallnacht-achtige slooptocht voltrokken. Een waslijst aan schade die niet bepaald duidt op een huis- tuin- en keukeninbraak. "Hebreeuwse boeken op de grond, een schilderij van zijn grootouders die in een Pools concentratiekamp hebben gezeten in tweeën geslagen. Joodse kandelaars, een keppeltje, bakken met speelgoedautootjes, alles is overhoop gegooid. Overal liggen gebarsten fotolijsten met afbeeldingen, de vloer knarst van de glasscherven. Een laptop en andere apparatuur is vernield, laden zijn kapotgetrokken. Een antieke Hebreeuwse bijbel is verscheurd. De inbrekers hebben ook het mes gezet in banken, stoelen, een schilderij van de Klaagmuur in Jeruzalem en een Israëlische vlag."
Nou kom er maar in Femke Halsema. "„De politie doet nog onderzoek”, zegt burgemeester Halsema. „Dus uitsluitsel hebben we niet. Maar het lijkt erop dat meneer echt is uitgekozen en naar zijn huis is gevolgd. Dat is echt afschuwelijk, onverteerbaar, onacceptabel."" Afschuwelijk, onverteerbaar, onacceptabel. Zeg dat.
https://www.geenstijl.nl/(...)7-oktober-herdenking
Deze man staat te juichen bij het bombarderen van de huizen van Palestijnen en Libanezen. Beetje hypocriet om dan te gaan zeuren als in zijn eigen huis een paar boeken worden omgegooid.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Onzin. Dan heb je alle reden om te “zeiken”. In dit land mag je geen geweld plegen of vernielingen aanrichten alleen omdat je ergens aanstoot aan neemt. Dat is wat het betekent om in vrijheid te leven: jij mag jouw ideeen aanhangen en daar uiting aan geven en daar staat tegenover dat een ander dat ook mag.
Er is natuurlijk wel meer veranderd. In Gaza hebben de Palestijnen laten zien wat ze met zelfbestuur doen, in de bezette gebieden is het accent ook verschoven van de strijd voor zelfbeschikking van de PLO naar de achterlijke barbaarsheid van Hamas.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 21:17 schreef Scribent het volgende:
[..]
Heel apart dit, ik ben eens wat oude posts van jou gaan zoeken en vroeger schreef je dingen als dit:
[..]
[..]
[..]
De situatie is niet veranderd, je bent er gewoon anders over gaan denken. Dat mag, maar jammer is het wel. Ik kan me je van destijds herinneren als een scherpe criticus van Israël en dat zou anno 2024 een zinvoller bijdrage aan het debat zijn.
Heb je daar bewijzen of opnames voor of is het weer jouw antisemitische onderbuik die dit verzonnen heeft?quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:38 schreef Scribent het volgende:
Deze man staat te juichen bij het bombarderen van de huizen van Palestijnen en Libanezen.
Geen idee. Zijn er ook:quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:13 schreef Canopus het volgende:
Zijn er ook Moslims die dit gedrag hebben veroordeeld?
Afschuwelijk beestachtig gedrag.
In het vorige deel heb ik het filmpje gepost wat deze man precies gezegd heeft. Hij vond Israël, Wilders en Netanyahu top.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb je daar bewijzen of opnames voor of is het weer jouw antisemitische onderbuik die dit verzonnen heeft?
Dus verzonnen door scribent.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:52 schreef Qarrad het volgende:
In het vorige deel heb ik het filmpje gepost wat deze man precies gezegd heeft. Hij vond Israël, Wilders en Netanyahu top.
Hij heeft niet gejuicht over het bombarderen van Libanese of Palestijnse huizen.
Had je zelf ook kunnen zien hoor. Tijdens het interview met hem op de Dam in Nieuwsuur stond hij, met een Israëlische vlag op zijn arm, te kwijlen op Netanyahu (en Wilders). Het is dan geen gewaagde conclusie dat hij het bombarderen van Palestijnen en Libanezen helemaal prima vindt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb je daar bewijzen of opnames voor
Origineel hoor Ik geloof een IDF-veteraan niet op zijn mooie ogen en het is meteen antisemitisch, wat een armoequote:of is het weer jouw antisemitische onderbuik die dit verzonnen heeft?
Verzonnen conclusie dus.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:09 schreef Scribent het volgende:
Had je zelf ook kunnen zien hoor. Tijdens het interview met hem op de Dam in Nieuwsuur stond hij, met een Israëlische vlag op zijn arm, te kwijlen op Netanyahu (en Wilders). Het is dan geen gewaagde conclusie dat hij het bombarderen van Palestijnen en Libanezen helemaal prima vindt.
Vast wel maar dat lees je niet in de media.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Geen idee. Zijn er ook:
-mormonen
-voodoo-priesters
-hindoes
-satanisten
-bhagwani's
-sterk hervormden
-taoisten
-scientology-wappen
Die dit hebben veroordeeld?
Zullen we ook maar de huizen van pro-gaza-mensen die staan te juichen om 7 oktober vernielen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:38 schreef Scribent het volgende:
[..]
Deze man staat te juichen bij het bombarderen van de huizen van Palestijnen en Libanezen. Beetje hypocriet om dan te gaan zeuren als in zijn eigen huis een paar boeken worden omgegooid.
Nee het mag niet en het is niet hoe we in ons land met elkaar omgaan enzovoorts. Maar op mijn medelijden hoeft hij niet te rekenen. Niet erg, want hij heeft jullie medelijden al én ik begrijp dat er inmiddels al 13K voor hem is opgehaald via crowdfunding. Chapeau.
(En ik acht het nog steeds goed mogelijk dat dit een Jules Croisetje is. Ben benieuwd wat er uit het politieonderzoek volgt).
Klopt Israël is zich nog schaamtelozer als bezettingsmacht gaan gedragen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel meer veranderd.
Zelfbestuur over een halfopen gevangeniskamp ja. Ik weet niet of je destijds die bewoordingen gebruikte maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.quote:In Gaza hebben de Palestijnen laten zien wat ze met zelfbestuur doen, in de bezette gebieden is het accent ook verschoven van de strijd voor zelfbeschikking van de PLO naar de achterlijke barbaarsheid van Hamas.
Volgens mij was je destijds ook wel wat kritischer was op die opgeklopte PVV/CIDI/Telegraaf/Geenstijl-hysterie over joden die in Amsterdam niet meer veilig over straat zouden kunnen. Wat toen en nu flauwekul is.quote:Misschien zagen veel Israeliers toen al wat ik niet zag. In 2008 dachten we ook nog dat de moslims hier beschaafde medeburgers zouden worden. Als we hadden zien aankomen dat ze anno 2024 op jodenjacht in Amsterdam zouden gaan hadden we ze bij de grens neergeknald schat ik. Alles went zullen we maar zeggen.
Een logischer conclusie is natuurlijk dat deze man weliswaar kwijlt op Netanyahu maar het tegelijk héél erg vindt dat diezelfde Netanyahu aan één stuk door bommen gooit op Gaza, Westbank en Libanon.quote:
Nee hoor, hier is totaal geen sprake van. Er wordt ook helemaal niets bezet.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:26 schreef Scribent het volgende:
[..]
Klopt Israël is zich nog schaamtelozer als bezettingsmacht gaan gedragen.
Een gevangeniskamp? Ook dit klopt niet. Wel is er bij de Gazastrook natuurlijk de nodige beveiliging, dit is helaas noodzakelijk vanwege het barbaarse en terreurzuchtige gedrag van de Palestijnen zelf. Het zou fijn zijn als dit niet meer nodig is, maar dat ligt toch echt aan de Palestijnen zelf. Leggen zij de wapens eindelijk eens neer, dan kan er wellicht vrede komen en dus ook minder noodzakelijke beveiliging. Maar dat is helaas nu nog een utopie met mensen die hun kinderen zo opvoeden:quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:26 schreef Scribent het volgende:
[..]
Zelfbestuur over een halfopen gevangeniskamp ja. Ik weet niet of je destijds die bewoordingen gebruikte maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.
Kan er zelf ook niet echt wakker van liggen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:29 schreef Scribent het volgende:
[..]
Een logischer conclusie is natuurlijk dat deze man weliswaar kwijlt op Netanyahu maar het tegelijk héél erg vindt dat diezelfde Netanyahu aan één stuk door bommen gooit op Gaza, Westbank en Libanon.
Die zijn niet in grote getale door de Westerse straten getrokken in steun voor de Palestijnen, waarbij geregeld ook steun voor Hamas en Hezbollah werd uitgesproken.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Geen idee. Zijn er ook:
-mormonen
-voodoo-priesters
-hindoes
-satanisten
-bhagwani's
-sterk hervormden
-taoisten
-scientology-wappen
Die dit hebben veroordeeld?
Jij hebt wel een hele grote duim waaruit jij al jouw verzonnen verhaaltjes zuigt?quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:29 schreef Scribent het volgende:
Een logischer conclusie is natuurlijk dat deze man weliswaar kwijlt op Netanyahu maar het tegelijk héél erg vindt dat diezelfde Netanyahu aan één stuk door bommen gooit op Gaza, Westbank en Libanon.
quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, hier is totaal geen sprake van. Er wordt ook helemaal niets bezet.
[..]
Een gevangeniskamp? Ook dit klopt niet. Wel is er bij de Gazastrook natuurlijk de nodige beveiliging, dit is helaas noodzakelijk vanwege het barbaarse en terreurzuchtige gedrag van de Palestijnen zelf. Het zou fijn zijn als dit niet meer nodig is, maar dat ligt toch echt aan de Palestijnen zelf. Leggen zij de wapens eindelijk eens neer, dan kan er wellicht vrede komen en dus ook minder noodzakelijke beveiliging. Maar dat is helaas nu nog een utopie met mensen die hun kinderen zo opvoeden:
[ twitter ]
Dat moslims laten in zien dat die zaken intens ziek zijn, zou de eerste stap naar verlichting kunnen zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, hier is totaal geen sprake van. Er wordt ook helemaal niets bezet.
[..]
Een gevangeniskamp? Ook dit klopt niet. Wel is er bij de Gazastrook natuurlijk de nodige beveiliging, dit is helaas noodzakelijk vanwege het barbaarse en terreurzuchtige gedrag van de Palestijnen zelf. Het zou fijn zijn als dit niet meer nodig is, maar dat ligt toch echt aan de Palestijnen zelf. Leggen zij de wapens eindelijk eens neer, dan kan er wellicht vrede komen en dus ook minder noodzakelijke beveiliging. Maar dat is helaas nu nog een utopie met mensen die hun kinderen zo opvoeden:
[ twitter ]
Precies. Als er mensen naar huis waren gevolgd die gebak uit stonden te delen op straat op 7 oktober dan zou ditzelfde kamp over elkaar heen buitelen om het recht op vrijheid van meningsuiting van de daken te krijsen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Vast wel maar dat lees je niet in de media.
[..]
Zullen we ook maar de huizen van pro-gaza-mensen die staan te juichen om 7 oktober vernielen.
Of de huizen radicale moslims die in de Schildersbuurt lieten zien dat ze de islamitische Staat steunden.
Serieus....het lijkt de kristalnacht wel. Zijn we zo diep gezonken in dit land.
In Islamitische kringen achten velen geweld geoorloofd als het van hun kant komt. Als anderen het doen staan ze te jammeren en wapperen met de mensenrechten en het oorlogsrecht, die men zelf nota bene keer op keer in de wind slaat.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat moslims laten in zien dat die zaken intens ziek zijn, zou de eerste stap naar verlichting kunnen zijn.
Maarja, breng dat eens in die botte harses van een gemiddelde haatbaard
Lol jij verzint dat ik een kloon ben en dan zeg je dat ik een grote duim heb?quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij hebt wel een hele grote duim waaruit jij al jouw verzonnen verhaaltjes zuigt?
Er zijn een hoop moslims die dit hebben uitgedrukt, hoor. Knoop eens een gesprek aan met een seculiere Turk of een Iraanse.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat moslims laten in zien dat die zaken intens ziek zijn, zou de eerste stap naar verlichting kunnen zijn.
Maarja, breng dat eens in die botte harses van een gemiddelde haatbaard
Appels en peren.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:45 schreef Scribent het volgende:
Lol jij verzint dat ik een kloon ben en dan zeg je dat ik een grote duim heb?
Daar zeg je het al, seculier. Dan zijn het in principe geen moslims meer. Zodra er iets van religie bij komt kijken (en dit betreft het overgrote deel van de Islamtische wereld) ga je hele andere en meer schrikbarende perspectieven vinden.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn een hoop moslims die dit hebben uitgedrukt, hoor. Knoop eens een gesprek aan met een seculiere Turk of een Iraanse.
"Haatbaarden" is natuurlijk geen overkoepelende term voor alle moslims. Die categorie moeten we juist minder mee in gesprek en meer kaderen.
Je hebt ook verzonnen dat ik antisemitisch zou zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Appels en peren.
En jij bent een kloon van Soul79.
Dat hoef ik en anderen niet te verzinnen. Dat blijkt namelijk overduidelijk uit bijna al jouw posts.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:27 schreef Scribent het volgende:
Je hebt ook verzonnen dat ik antisemitisch zou zijn.
Ik wil Hamas best de kapo's van een concentratiekamp noemen, maar het is gewoon al heel lang niet meer door Israel bezet. Nou dan zijn ze wat beperkt in hun internationale handelingsvrijheid vanwege veiligheidsredenen voor buurlanden Israel en Egypte, maar dat belette veel Gazanen niet om rijk te worden en zien we wat ze verder nog met die autonomie doen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:26 schreef Scribent het volgende:
[..]
Klopt Israël is zich nog schaamtelozer als bezettingsmacht gaan gedragen.
[..]
Zelfbestuur over een halfopen gevangeniskamp ja. Ik weet niet of je destijds die bewoordingen gebruikte maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.
Nee, wat ik er destijds over zei is dat als zionisten zo graag met antisemitisme schermen om Israel van kritiek te vrijwaren, dat je dan niet raar moet opkijken als 15-jarige Marokkaanse straatkinderen ook alle joden met Israel gaan vereenzelvigen. Maar hysterie is het niet, zeker nu niet meer.quote:Volgens mij was je destijds ook wel wat kritischer was op die opgeklopte PVV/CIDI/Telegraaf/Geenstijl-hysterie over joden die in Amsterdam niet meer veilig over straat zouden kunnen. Wat toen en nu flauwekul is.
Alles went zullen we maar zeggen. Zelfs het proza van Leon de Winter, dat je blijkbaar tegenwoordig met instemming leest.
Antisemitisme is onder meer: geen onderscheid maken tussen Israël en joden en iemands joodse identiteit betwijfelen omdat ie tegen Israël is. Aan beide maak jij je schuldig.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat hoef ik en anderen niet te verzinnen. Dat blijkt namelijk overduidelijk uit bijna al jouw posts.
quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:02 schreef Scribent het volgende:
Antisemitisme is onder meer: geen onderscheid maken tussen Israël en joden en iemands joodse identiteit betwijfelen omdat ie tegen Israël is. Aan beide maak jij je schuldig.
Dat blijkt niet uit je posts hier.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik maak al jarenlang onderscheid tussen joden en Israël.
In dit topic heb ik van jou geen ander joods geluid gehoord.quote:En ik ben zelf een bezorgde jood die niet tegen Israël is, maar wel al sinds de oprichting lid van EAJG.
Dan moet jij maar eens leren be-grij-pend te lezen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:28 schreef Scribent het volgende:
Dat blijkt niet uit je posts hier.
In dit topic heb ik van jou geen ander joods geluid gehoord.
Nee, jij.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan moet jij maar eens leren be-grij-pend te lezen.
Het is jouw verzinsel dat zijn huis is vernield omdat hij joods is.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:29 schreef sp3c het volgende:
het topic gaat dan ook over een joodse man wiens huis vernield en besmeurd is
lees het nog een keerquote:Op zondag 13 oktober 2024 15:36 schreef Scribent het volgende:
het topic gaat dan ook over een joodse man wiens huis vernield en besmeurd is
het is jouw verzinsel dat hij dat waarschijnlijk zelf gedaan heeft toch?quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:36 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het is jouw verzinsel dat zijn huis is vernield omdat hij joods is.
Het is alleen antisemitisch als het is gebeurd omdat hij joods is. Dus wat was het nut van jouw snedige opmerking dat het topic gaat over een joodse man wiens huis vernield is?quote:
Scherp opgemerkt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:40 schreef Questular het volgende:
[..]
het is jouw verzinsel dat hij dat waarschijnlijk zelf gedaan heeft toch?
Eens!quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn een hoop moslims die dit hebben uitgedrukt, hoor. Knoop eens een gesprek aan met een seculiere Turk of een Iraanse.
"Haatbaarden" is natuurlijk geen overkoepelende term voor alle moslims. Die categorie moeten we juist minder mee in gesprek en meer kaderen.
ik zeg ook niet dat het antisemitistisch is?quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:22 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het is alleen antisemitisch als het is gebeurd omdat hij joods is. Dus wat was het nut van jouw snedige opmerking dat het topic gaat over een joodse man wiens huis vernield is?
Kan natuurlijk ook in de familiesfeer zijn. Of iemand met een lage suikerspiegel.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:58 schreef sp3c het volgende:
al lijkt het me redelijk waarschijnlijk dat er hier een antisemitistisch motief gevonden gaat worden
Verwardier.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook in de familiesfeer zijn. Of iemand met een lage suikerspiegel.
Of een neef die nog wat geld tegoed heeft van hem.
Je weet het niet hè..
Gewoon bordjes ophangen. Speciaal voor verwardiers. Wij werken aan uw terugkeer naar verwardia.quote:
Ah bedoelde je het zo. Ik doelde op een ander joods geluid in de zin van de stichting Een Ander Joods Geluid, die zich onder meer keert tegen het bestempelen als antisemitisch van kritiek op Israël.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het antisemitistisch is?
ik zeg dat een ander joods geluid vertellen niet heel erg ontopic is bij een topic over de vernieling van een joodse man zijn huis
Was die man daarbij aangesloten dan? Of juist niet?quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:05 schreef Scribent het volgende:
[..]
Ah bedoelde je het zo. Ik doelde op een ander joods geluid in de zin van de stichting Een Ander Joods Geluid, die zich onder meer keert tegen het bestempelen als antisemitisch van kritiek op Israël.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |