Je hebt ook verzonnen dat ik antisemitisch zou zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Appels en peren.
En jij bent een kloon van Soul79.
Dat hoef ik en anderen niet te verzinnen. Dat blijkt namelijk overduidelijk uit bijna al jouw posts.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:27 schreef Scribent het volgende:
Je hebt ook verzonnen dat ik antisemitisch zou zijn.
Ik wil Hamas best de kapo's van een concentratiekamp noemen, maar het is gewoon al heel lang niet meer door Israel bezet. Nou dan zijn ze wat beperkt in hun internationale handelingsvrijheid vanwege veiligheidsredenen voor buurlanden Israel en Egypte, maar dat belette veel Gazanen niet om rijk te worden en zien we wat ze verder nog met die autonomie doen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:26 schreef Scribent het volgende:
[..]
Klopt Israël is zich nog schaamtelozer als bezettingsmacht gaan gedragen.
[..]
Zelfbestuur over een halfopen gevangeniskamp ja. Ik weet niet of je destijds die bewoordingen gebruikte maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.
Nee, wat ik er destijds over zei is dat als zionisten zo graag met antisemitisme schermen om Israel van kritiek te vrijwaren, dat je dan niet raar moet opkijken als 15-jarige Marokkaanse straatkinderen ook alle joden met Israel gaan vereenzelvigen. Maar hysterie is het niet, zeker nu niet meer.quote:Volgens mij was je destijds ook wel wat kritischer was op die opgeklopte PVV/CIDI/Telegraaf/Geenstijl-hysterie over joden die in Amsterdam niet meer veilig over straat zouden kunnen. Wat toen en nu flauwekul is.
Alles went zullen we maar zeggen. Zelfs het proza van Leon de Winter, dat je blijkbaar tegenwoordig met instemming leest.
Antisemitisme is onder meer: geen onderscheid maken tussen Israël en joden en iemands joodse identiteit betwijfelen omdat ie tegen Israël is. Aan beide maak jij je schuldig.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat hoef ik en anderen niet te verzinnen. Dat blijkt namelijk overduidelijk uit bijna al jouw posts.
quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:02 schreef Scribent het volgende:
Antisemitisme is onder meer: geen onderscheid maken tussen Israël en joden en iemands joodse identiteit betwijfelen omdat ie tegen Israël is. Aan beide maak jij je schuldig.
Dat blijkt niet uit je posts hier.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik maak al jarenlang onderscheid tussen joden en Israël.
In dit topic heb ik van jou geen ander joods geluid gehoord.quote:En ik ben zelf een bezorgde jood die niet tegen Israël is, maar wel al sinds de oprichting lid van EAJG.
Dan moet jij maar eens leren be-grij-pend te lezen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:28 schreef Scribent het volgende:
Dat blijkt niet uit je posts hier.
In dit topic heb ik van jou geen ander joods geluid gehoord.
Nee, jij.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan moet jij maar eens leren be-grij-pend te lezen.
Het is jouw verzinsel dat zijn huis is vernield omdat hij joods is.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:29 schreef sp3c het volgende:
het topic gaat dan ook over een joodse man wiens huis vernield en besmeurd is
lees het nog een keerquote:Op zondag 13 oktober 2024 15:36 schreef Scribent het volgende:
het topic gaat dan ook over een joodse man wiens huis vernield en besmeurd is
het is jouw verzinsel dat hij dat waarschijnlijk zelf gedaan heeft toch?quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:36 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het is jouw verzinsel dat zijn huis is vernield omdat hij joods is.
Het is alleen antisemitisch als het is gebeurd omdat hij joods is. Dus wat was het nut van jouw snedige opmerking dat het topic gaat over een joodse man wiens huis vernield is?quote:
Scherp opgemerkt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:40 schreef Questular het volgende:
[..]
het is jouw verzinsel dat hij dat waarschijnlijk zelf gedaan heeft toch?
Eens!quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn een hoop moslims die dit hebben uitgedrukt, hoor. Knoop eens een gesprek aan met een seculiere Turk of een Iraanse.
"Haatbaarden" is natuurlijk geen overkoepelende term voor alle moslims. Die categorie moeten we juist minder mee in gesprek en meer kaderen.
ik zeg ook niet dat het antisemitistisch is?quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:22 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het is alleen antisemitisch als het is gebeurd omdat hij joods is. Dus wat was het nut van jouw snedige opmerking dat het topic gaat over een joodse man wiens huis vernield is?
Kan natuurlijk ook in de familiesfeer zijn. Of iemand met een lage suikerspiegel.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:58 schreef sp3c het volgende:
al lijkt het me redelijk waarschijnlijk dat er hier een antisemitistisch motief gevonden gaat worden
Verwardier.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook in de familiesfeer zijn. Of iemand met een lage suikerspiegel.
Of een neef die nog wat geld tegoed heeft van hem.
Je weet het niet hè..
Gewoon bordjes ophangen. Speciaal voor verwardiers. Wij werken aan uw terugkeer naar verwardia.quote:
Ah bedoelde je het zo. Ik doelde op een ander joods geluid in de zin van de stichting Een Ander Joods Geluid, die zich onder meer keert tegen het bestempelen als antisemitisch van kritiek op Israël.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het antisemitistisch is?
ik zeg dat een ander joods geluid vertellen niet heel erg ontopic is bij een topic over de vernieling van een joodse man zijn huis
Was die man daarbij aangesloten dan? Of juist niet?quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:05 schreef Scribent het volgende:
[..]
Ah bedoelde je het zo. Ik doelde op een ander joods geluid in de zin van de stichting Een Ander Joods Geluid, die zich onder meer keert tegen het bestempelen als antisemitisch van kritiek op Israël.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |